۱۳۸۹ فروردین ۲۹, یکشنبه

::لـیـمـو میـ گهـ:: 12 ترفند گوگل کروم

 
 

Sent to you by Terme via Google Reader:

 
 

via iClub on 4/18/10

گوگل کروم مرورگری است که گوگل آنرا خلق کرده و هدف از ایجاد آن ساخت مرورگری است که بتواند پاسخگوی نیازهای آینده باشد. آینده ای که گوگل معتقد است همه کارها در آن به صورت آنلاین انجام خواهد شد و دیگر نیازی به خرید یک سیستم عامل گران قیمت و به طبع آن یک رایانه گران ندارید. برای انجام دادن کارهایتان تنها کافیست به اینترنت متصل شوید و باقی کارها آنلاین انجام خواهد شد. در ادامه می توانید 12 ترفند برای بهتر کارکردن با این مرورگر را مطالعه کنید.

1. از نوار آدرس برای انجام محاسبات ساده استفاده کنید. قبلا هم نوشته بودم و حتما خودتان می دانید که می توان از گوگل برای انجام پاره ای از محاسبات استفاده کرد. برای اطلاعات بیشتر می توانید این نوشته را بخوانید. در مرورگر کروم به راحتی می توانید عبارت را در نوار ابزار بنویسید و گوگل کروم نتیجه آنرا در همان نواز ابزار نمایش می دهد. به تصویر زیر دقت کنید:


 

2. اگر در سایتی محلی برای تایپ وجود داشت، مانند فرم وارد کردن نظرات، و فکر کردید که این محل کوچک است می توانید نشانگر ماوس را بر روی گوشه پایینی و سمت راست محل تایپ برده و آن گوشه را گرفته و بکشید تا جایی که اندازه محل تایپ مناسب شود.


 

3. با راست کلیک کردن بر جایی از صفحه ای که دارید آنرا مشاهده می کنید و انتخاب کردن گزینه Inspect element می توانید اطلاعات فنی بسیاری را در مورد آن صفحه بدست بیاورید.

4. با گرفتن و کشیدن برگه ها (Tab) به سمت پایین می توانید آنها را در یک پنجره جدید داشته باشید. با کشیدن یک پنجره هم به داخل نوار برگه ها، می توانید آنرا به برگه های آن پنجره اضافه کنید.

 

5. با کلیک بر روی تصویر فولدری که در سمت راست نوار ابزار قرار دارد و انتخاب گزینه Create Application Shortcuts می توانید از سایتی که در حال بازدید آن هستید یک برنامه بسازید که مسقل از مرورگر اجرا شود. البته این گزینه بیشتر بر روی سایتهای خانواده گوگل کار می کند. بنده برای وی ویو تست کردم ولی جواب نداد. برای کسب اطلاع بیشتر در مورد این پدیده می توایند این مقاله را بخوانید.

6. با فشردن Ctrl+Shift+N پنجره ای را در حالت incognito باز می کنید. صفحاتی که در این پنجره دیده شوند در تاریخچه مرورگر شما ثبت نخواهند شد، و البته ردپاهای دیگری هم از خود باقی نخواهید گذاشت (مانند کوکی ها). البته این امکان از ذخیره شدن اطلاعات بر روی رایانه شما جلوگیری می کیند اما همچنان ممکن است سایتها بتوانند اطلاعاتی از رفتارهای آنلاین شما ذخیره کنند.

 

اگر هم لینکی را خواستید در این حالت باز کنید می توانید بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Open link in incognito window  را انتخاب کنید.

7. Alt+home لینکی را باز می کند که در تنظیمات گوگل کوم آنرا به عنوان Home وارد کرده اید.

8. Ctrl+shift+T آخرین برگه ای که بسته اید را باز می کند.

9. با هر بار فشردن Ctrl+Tab به برگه بعدی می روید. ترکیب Ctrl+Shif+Tab این کار را در جهت عکس انجام می دهد.

10. می توانید یک لینک را گرفته و آنرا در فضای میان دو برگه رها کنید تا آن لینک در یک برگه جدید باز شود.

11. با فشردن Ctrl+B نوار Bookmark ها از دید پنهان می شود و با فشردن دوباره همین ترکیب پدیدار می شود.

12. اگر می خواهید دفعه بعد که کروم را باز می کنید همه آن برگه هایی که قبلا باز بودند دوباره باز شوند بر روی علامت آچار در نوار ابزار کلیک کرده و گزینه Options را انتخاب کنید سپس گزینه Reopen the pages that were open last را انتخاب کنید.

 


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
دریافتـ اینـ پیامـ بدلیلـ اینکهـ شما یکیـ از بهترینـ اعضایـ شناختهـ شدهـ در گروهـ لـــــــیـــــــمــــــو هستید.
 
برایـ دیدنـ از گروهـ :
http://groups.google.com/group/lymoo
http://groups.google.com/group/lymoo
http://groups.google.com/group/lymoo
 
 
ساده ترینـ راهـ برایـ گذاشتنـ یکـ مطلبـ و فرستادنـ آنـ برایـ همهـ ، استفادهـ از لینکـ زیر استـ:
http://groups.google.com/group/lymoo/post
 
یا می توانید پستـ خود را به آدرسـ زیر بفرستید :
(اینـ بهترهـ)
lymoo@googlegroups.com
 
 
وبسایتـ عمومیـ :
http://www.lymoo.wordpress.com
 
 
my mail: mj.shadmehr@gmail.com
 
 
 
برایـ سایر گزینهـ ها ، بهـ اینـ گروهـ مراجعهـ کنید در
http://groups.google.com/group/lymoo?hl=fa
 
با تشکر:
مـــدیــریــتــــ گروهـــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر