۱۳۸۹ فروردین ۲۱, شنبه

تهديد به بمبگذاري،هنگام برگزاري جام جهاني 2010

شبکه تروريستي القاعده تهديد به خرابکاري و بمب‌گذاري در هنگام برگزاري مسابقات جام‌جهاني 2010 آفريقاي جنوبي کرد

 

 

شبکه تلويزيوني سي‌.بي‌.اس در گزارش‌هاي روز گذشته خود اعلام کرد براساس تازه‌ترين مدارک و شواهد، گروه القاعده که در افغانستان مستقر است، در تلاش است به هنگام جام جهاني در چند کشور از جمله آفريقاي‌ جنوبي(ميزبان پيکارها)، ايالات متحده آمريکا و انگليس خرابکاري و بمبگذاري کند.  

 

 اين شبکه در برنامه‌هاي خبري شامگاه جمعه در بخش اخبار تکميلي افزود:‌ علاوه بر سه کشور يادشده، اقدامات تروريستي در آلمان، فرانسه و ايتاليا نيز به هنگام برپايي جام جهاني مدنظر اين سازمان است.  

 

 اين اخبار در حالي از طريق کانال تلويزيوني سي‌.بي‌.اس انتشار يافت که يک روز قبل، چند شبکه خبري مهم جهان از جمله راي ايتاليا، اقدام به پخش تصاوير ويديويي رهبر گروه القاعده کردند که در آن وي بمبگذاري به هنگام برگزاري جام جهاني 2010 مورد اشاره قرار داده بود.  

 

 در پي اين اخبار دولت آفريقاي‌جنوبي که مسئوليت اصلي برگزاري پيکارهاي جام جهاني فوتبال با حضور 32 تيم برگزيده از سراسر جهان را اواخر بهار سال جاري دارد، پس از رايزني با فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) از برخي کشورهاي منطقه درخواست کمک براي حضور نظاميان جهت کنترل امنيت پيکارها به هنگام برگزاري اين مسابقات کرد.  

 

 تهديدات سازمان يادشده دولت اين کشور را بر آن داشت تا از شکل گيري حوادث ناخوشايند ابتداي مسابقات جام ملت‌هاي آفريقا در زمستان گذشته و در کشور آنگولا که منجر به حمله تروريستي به اتوبوس حامل بازيکنان تيم توگو و کشته و مجروح شدن چند عضو در منطقه کابيندا شد، جلوگيري به عمل آورد.  


 جام جهاني در 8 گروه از تاريخ 21 خرداد ماه سال جاري ‌آغاز خواهد شد.

--
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در "گروه اینترنتی منصور قیامت" است.
 
 
جهت تماس با منصور قیامت (مدیر این گروه) به این آدرس ایمیل ارسال کنید: Mansour.Ghiyamat@gmail.Com
 
 
برای لغو ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
mansourghiyamat+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر