۱۳۸۹ فروردین ۲۹, یکشنبه

مجله پزشکی مادر- خبرنامه شماره 8



راههای کاهش وزن

حقیقت این است که برای کاهش وزن باید یک برنامه جدی داشته باشید ، رعایت مرتب این برنامه شما را به منظورتان می رساند. در زیر به راههایی اشاره می شود که اجرای آنها زمان زیادی از شما نمی گیرد ولی تأثیر بسیاری دارد .
ادامه...

درد گردن و معالجات خانگی

حتی اگر درد گردن شما نیاز به معالجات دارویی داشته باشد ، با کارهای زیر که در خانه می توانید انجام دهید ، به بهبودی سریعتر شما کمک می کند .
ادامه...

درد های خود را مشخص کنید

انسان ها در طول زندگی خود ، طیف وسیعی از درد ها را تجربه می کنند. برخی از درد ها بسیار شدید و غیر قابل تحمل و برخی ناگهانی و زود گذر هستند. اما درد هایی هم هستند که مزمن و طولانی شده و از درون رفته رفته آدمی را فرسوده و رنجور می سازند. احساس راحتی را مختل ساخته و اعتماد به نفس را از آدم می گیرند.
ادامه...

چرا ورزش کردن کار عاقلانه ای است ؟

شما احتمالاً بارها شنیده اید که می گویند: ورزش و نرمش برای شما مفید است. اما آیا می دانستید که ورزش می تواند احساس خوبی برای شما به ارمغان بیاورد؟ انجام ورزش به میزان کافی ، می تواند سطوح انرژی شما را بالا ببرد و حال شما را بهبود بخشد .
ادامه...

کاتاراکت ( آب مروارید ) چیست ؟

به کدر شدن عدسی چشم ، کاتاراکت گفته می­شود . در این حالت عدسی شبیه یک پنجره مه گرفته یا زرد است . میزان کدورت و شکل آن در عدسی­های مختلف ، متفاوت است . اگر کدورت از مرکز عدسی دور باشد ، ممکن است هرگز متوجه وجود کاتاراکت نشویم .
ادامه...

پرسش و پاسخ های متداول درباره مشکلات جنسی و رابطه زناشویی

شایع ترین علت مشکلات جنسی در میان زنان و مردان چیست ؟
مشکلات جنسی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد که به این صورت تعریف می شود : هر مسئله جنسی یا عاطفی که مانع شود زن و شوهر به یک رابطه رضایت بخش دو جانبه دست یابند .

ادامه...

 

سیمرغ : ایزدبانوی پزشکی

در نفایس الفنون آمده است: عنقا که آن را به پارسی سیمرغ گویند. او را در جهان نام هست اما نشان نیست  ...  سهروردی در رساله عقل سرخ می نویسد: «سیمرغ آشیانه بر سر طوبی دارد. بامداد، سیمرغ از آشیانه خود بدر آید و پـَـر بر زمین باز گستراند. از اثر پر او میوه بر درخت پیدا شود و نبات بر زمین.
ادامه...


مجله پزشکی مادر از عموم علاقه مندان و متخصصان دعوت به همکاری می کند.

Email: info@3-m.ir

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر