۱۳۸۹ فروردین ۲۸, شنبه

صدای خس وخاشاک را بشنوید: April 18 2010 : بالاترین





آیت الله گلپایگانی : دیدار با احمدی نژاد شرعاً حرام است

Posted: 17 Apr 2010 11:21 AM PDT

گزارش های رسیده از تهران حاکی است، برخی از مراجع قم درخواست دفتر آقای خامنه ای برای دیدار با احمدی نژاد را رد کرده اند. به گزارش خبرنگارجرس؛ یکی از چهره های نزدیک به مراجع در قم خبر داده است: گلپایگانی، مسول دفتر مقام رهبری ایران پیش از سفر احمدی نژاد با برخی از مراجع تماس گرفته و نظر رهبری مبنی براینکه در شرایط کنونی به مصلحت نظام است که برخی از مراجع با احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور کشور دیداری را تنظیم کنند، را به آنها ابلاغ کرده است. بر اساس این گزارش، آیت الله صافی گلپایگانی ضمن رد این درخواست اعلام کرده است دیدار با احمدی نژاد به لحاظ شرعی حرام است. در عین حال آیت الله مکارم شیرازی بنا به درخواست دفتر مقام رهبری ، دیداری را با احمدی نژاد تنظیم می کنند. همچنین خبر می رسد آیت الله جوادی آملی همچنان نسبت به مواضع خود مصر است و زیر بارنظر رهبری برای دیدار با احمدی نژاد نرفته است
با ۲۱۹ امتیاز و ۱۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

شجاع‌الدین شفا، پژوهشگر، ادیب و مترجم، در سن ۹۲ سالگی در پاریس درگذشت / خبر و عکس

Posted: 17 Apr 2010 08:01 AM PDT

شجاع‌الدین شفا، پژوهشگر، ادیب و مترجم، در سن ۹۲ سالگی در پاریس درگذشت. آقای شفا، به علت وضعیت نامناسب جسمی، چهار هفته در بیمارستان بستری بود. با این حال، وی با وخیم‌شدن شرایط جسمی‌اش، به خواست خود، از بیمارستان به منزل منتقل شده بود.
با ۱۶۵ امتیاز و ۵۰ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

شلاق و زندان؛ مجازات صراحت بیان محمد نوری زاد

Posted: 17 Apr 2010 08:20 AM PDT

کلمه:حکم محمد نوری زاد صبح امروز در شعبه ی ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی از طرف قاضی پیرعباسی به وکیل نوری زاد آقای علیزاده طباطبایی ابلاغ شد.به گزارش خبرنگار کلمه در این حکم محمد نوری زاد به سه و نیم سال زندان همراه با پنجاه ضربه شلاق محکوم شده است. متهم بیست روز مهلت دارد تا به این حکم اعتراض کند.به گزارش کلمه متن حکم دادگاه بدوی محمد نوری زاد به شرح زیر است:محمد نوری‌زاد متهم است به:فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و توهین به مقام معظم رهبری،رئیس جمهور،رئیس قوه قضائیه و آقای علم‌الهدی امام جمعه‌ی مشهد که ایشان شخصاً شاکی بوده و شکوائیه ضمیمه‌ی پرونده است.متهم در دادگاه نیز،ضمن پافشاری بر صحت کردار مجرمانه‌ی خود،تمامی اعمال خود را انتقاد سازنده دانسته است.دادگاه،نظر به اینکه در هیچ آئینی،توهین،انتقاد سازنده محسوب نمی‌شود و هیچ عرفی اهانت را انتقاد و دلسوزی نمی‌داند و نظر به‌اینکه رفتار متهم،هیچ سنخیتی با انتقاد و خیرخواهی نداشته بلکه با ظرافت‌های مکتسبه از وادی هنر به نحو مقتضی به هتک حیثیت افراد و در برخی موارد همه‌ی ملت پرداخته‌است.و متهم چون کاندیدای منظور نظرش نتوانسته اعتماد مردم را جلب کند،توهین‌های زیادی به مردم نیز کرده‌است.محتوای چهارصد و اندی پرونده که مجموع مصاحبه‌ها و نامه‌های متهم می‌باشد،که شان قلم مانع نقل آن است.ممکن است این الفاظ در محیطی دارای قبح و زشتی کمتری باشد اما نسبت به شخصیت‌هایی که متهم آن الفاظ را به‌کار برده،بسیار وقیح است.البته دادگاه از سن و سال متهم توقع تعادل داشته ولیکن در این سن و سال(۵۸ سالگی) به جهت عدم موفقیت کاندیدای موردنظر وی اینچنین دچار توهمات سنین جوانی شود که نتواند خود را کنترل کرده و مطالبی که حداقل در ظاهر انتقاد است، به بیانی دور از کینه و بغض بیان کند، خیلی جای تامل دارد و در کلمات و ادبیات دشمنان دیرین و نشانه دار نیز این مقدار هتاکی وجود ندارد. متهم درعین حال خود را دوست و همدم با رهبر معرفی کرده‌ که به نظر می‌رسد با وجود چنین دوستی برای تخریب شخصیت مقامات کشوری نیازی به دشمن نیست.
با ۱۴۷ امتیاز و ۱۷ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

حذف "خمینی" از فامیلی نوه امام توسط سايت جوان

Posted: 17 Apr 2010 05:35 AM PDT

سایت روزنامه جوان مدعی دیدار نوه بنیانگذار کبیر انقلاب با هاشمی رفسنجانی شد و در اقدامی تامل برانگیز ، وی را با عنوان سید حسن مصطفوی نام برد . به گزارش خبرآنلاین این سایت نوشت : درپی بروز برخی اختلافات ریشه ای در جریان اصلاحات برای هدایت این جریان سیاسی شکست خورده که در محافل رسانه ای از آن به « بحران رهبری درجبهه دوم خردادی‌ها» یاد می‌شود، اخیراً تلاش‌هایی برای سپردن رهبری این جریان به سید حسن مصطفوی آغاز شده است. در همین زمینه سید حسن مصطفوی طی ماه‌های اخیر دیدارهایی را با برخی چهرهای سیاسی داشته است. وی پنجشنبه شب گذشته به دیدار آیت الله‌هاشمی رفسنجانی رفته و درباره مسائل مختلف بحث وگفت وگو کرده است.این دومین دیداری است که سید حسن مصطفوی با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام طی ده روز گذشته داشته است.
با ۱۴۴ امتیاز و ۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

واشنگتن تایمز: سرنگونی رژیم آخوندها بهترین راه برای برقراری صلح

Posted: 17 Apr 2010 08:23 AM PDT

مایکل جی. والر از موسسه سیاست جهانی استدلال می کند که بهترین راه برای ایالات متحده برای پیشبرد تغییر در ایران از طریق تحریم یا اقدام نظامی نیست ، بلکه کمک به مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی است. این انقلاب میتواند، "طی چند روز" رخ دهد. وی میگوید که ایران برای دگرگونی های بنیادین آماده است. به ملایان حاکم به طور گسترده به عنوان عناصر نامشروع و فاسد نگریسته میشود. مردم ایران ناراضی و به طور فزاینده ایی تمایل به ایستادن در برابر دولت دارند. جنبش دانشجویی در مقابله با رژیم بسیار شجاعت از خود نشان داده است. سپاه نیز در وفاداری اش به دولت شقه است. خامنه ای در مقابل اتهام به فساد بسیار حساس بوده و با این حال گزارش شده که او 30 میلیارد دلار از طرق نامشروع پس انداز کرده است. در این گزارش همچنین آمده است که خامنهاى دچار افسردگى فلج‌كننده‌يى شده كه بهره‌بردارى از آن ، توان او براى گرفتن تصميمات در شرایظ بحرانی را فلج میکند.
با ۱۳۴ امتیاز و ۳۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

سردار بسیجی نقدی: ناوهاي هواپيمابر آمريكا لگني بيش نيست!

Posted: 17 Apr 2010 04:18 AM PDT

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) سردار محمدرضا نقدي در حاشيه سيزدهمين جشنواره تجليل از دانش آموزان مبتكر بسيجي در جمع خبرنگاران افزود: ناوهاي هواپيمابر آمريكا لگني بيش نيست. وي افزود: آمريكا در گذشته قوي‌تر بود ولي نتوانست در رابطه با تهديدهاي خود كاري انجام دهد، امروز كه بسيج قوي تر شده، آمريكا نيز ضعيف‌تر شده است.
با ۱۳۰ امتیاز و ۲۷ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

کامران دانشجو: انتخاباتی برگزار کردم که در آن حتی یک رای جابجا نشد/یک عده کهریزک و کوی را مطرح کردند تا توطئه براندازی ن

Posted: 17 Apr 2010 08:56 AM PDT

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، سخنان مهم کامران دانشجو که در مصاحبه تفصیلی با خبرگزاری مهر بیان شده، بدین شرح است: * رای مردم مخفی است و نمی دانم این اعداد و ارقام ( آمار اعلامی از سوی رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که 70درصد دانشگاهیان به افرادی رای دادند که اکنون پیروز انتخابات نشده‌اند) از کجا مطرح می شود. قاعده کار این است که باید به انتخاب مردم احترام گذاشت. * دانشگاهها بیشترین همجه را شاهد بودند. در شروع سال تحصیلی، در 13 آبان، 16 آذر، ایجاد اختلال در امتحانات. اما دانشگاهیان از همه این هجمه ها سربلند بیرون آمدند و ملت ایران به چنین دانشجویان و دانشگاهیانی که علیرغم تمام هجمه ها نشان دادند که افسران و فرماندهان قابل اعتمادی هستند احترام می گذارد.- این هجمه ها از طرف مجموعه رسانه های ضد انقلاب مانند بی بی سی و VOA و بسیاری از رسانه های مجازی همسو با آنها صورت گرفت. * در 16 آذر امسال بیش از هر زمانی شاهد سردادن شعار مرگ بر آمریکا بودیم و جنبش دانشجویی در 16 آذر ماه امسال فریادشان علیه استکبار علی الخصوص آمریکا بیش از گذشته بود. ضمن اینکه در 13 آبان نیز حضور پررنگ و انقلابی دانشجویان را شاهد بودیم. قاطبه و قریب به اتفاق دانشگاهیان ولایت پذیری دارند و همگام با ولایت هستند که خارج از خط و خطوط سیاسی قرار دارند. دانشجویان پس از انتخابات ولایت پذیری را خارج از مرزبندیهای جناحی و سیاسی نشان دادند. ولایت پذیری خارج از علاقه های سیاسی است. محور، ولایت است و ولایت، محور نظام است.
با ۱۲۷ امتیاز و ۱۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

سه و نیم سال زندان همراه با پنجاه ضربه شلاق حکم محمد نوری‌زاد

Posted: 17 Apr 2010 11:42 AM PDT

حکم محمد نوری زاد صبح امروز در شعبه ی ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی از طرف قاضی پیرعباسی به وکیل نوری زاد آقای علیزاده طباطبایی ابلاغ شد. به گزارش کلمه، در این حکم محمد نوری زاد به سه و نیم سال زندان همراه با پنجاه ضربه شلاق محکوم شده است و متهم بیست روز مهلت دارد تا به این حکم اعتراض کند. محمد نوری زاد به دلیل سه نامه بو یک مقاله در نقد سخنان رئیس قوه قضائیه ۱۲۰ روز پیش بازداشت شده است که ۷۰ روز آن را در انفرادی بوده و او در حال حاضر در بند ۲۴۰ و در یک سلول سه نفره به سر می‌برد.
با ۱۱۴ امتیاز و ۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

شجاع الدین شفا، ادیب و مترجم سرشناس ایرانی در گذشت

Posted: 17 Apr 2010 08:23 AM PDT

شجاع الدین شفا، ادیب، پژوهشگر و مترجم سرشناس ایرانی در پاریس درگذشت. شجاع الدین شفا در سال 1297 هجری شمسی در قم متولد شده بود. او تحصیلات عالی خود را در رشته ادبیات فارسی پس از دانشگاه تهران، در بیروت و پاریس ادامه داد و درجه دکترا دریافت کرد. شجاع‌الدین شفا مترجم کتاب هایی چون کمدی الهی ِ دانته، آثاری از گوته، و آندره ژید به زبان فارسی بود. او پیش از انقلاب 57 ایران، سمت های علمی فرهنگی گوناگونانی از جمله ریاست کتابخانه ملی پهلوی را بر عهده داشت. شجاع الدین شفا از دانشگاه های رم، مسکو، اسپانیا و اتریش دکترای افتخاری دریافت کرده بود. او پس از انقلاب نیز کتاب هایی را در زمینه تاریخ اسلام و وضعیت جمهوری اسلامی نوشت
با ۱۱۲ امتیاز و ۴ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

اگه فردا جنگ بشه من که نمیرم زیر پرچم ولی امر ظالمین جهان ، شما را نمیدونم!

Posted: 17 Apr 2010 12:50 PM PDT

داشتم کامنتهای زیر حسین فهمیده را میخوندم با نظرای عجیبی مواجه شدم از جمله این که جنگ دیگه احمدی نژاد و خامنه ای و جمهوری اسلامی نیست اون زمان وطن مطرح میشه !قابل توجه همه دوستان بگم اگه این که یه جنگی بشه و همه با هم متحد بشیم و بریم زیر پرچم ولایت فقیه و شروع کنیم به خواندن اقسام دعا ها و مناجات شبانه و صبحانه، دیدن امام زمان در سپیده دم و ذکر الله اکبر در مقابل کلوله که شاید مسیرش عوض شود و .... با احترام کامل به تمامیت ارضی کشورم و ذکر این مطلب که حاضرم جان خود را برای میهنم فدا کنم با صدای بند میگوییم بنده اگر روزگاری در جمهوری اسلامی جنگی رخ بدهد حاضر به رفتن به زیر پرچم ولی امر ظالمین جهان نیستم و ایشان در هنگام جنگ هم میتوانند از دیپلماسی فعال احمدی نژاد استفاده کنند تا قدرت خود را اثبات کنند.بیجاره مردم
با ۱۱۱ امتیاز و ۱۱۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

آیا لقب «دیکتاتور سال» شایسته آقای خامنه ای نیست؟

Posted: 17 Apr 2010 01:20 PM PDT

محمد نوری زاد -اصول گرا، ولایت مدار، ونویسنده سابق کیهان- به جرم نوشتن نامه ای دلسوزانه به آقای خامنه ای ماه ها در انفرادی شکنجه شده و سپس دادگاهی می شود وحکم نهایی 50 ضربه شلاق و سه سال زندان است. آیا لقب «دیکتاتور سال» شایسته آقای خامنه ای نیست که کوچکترین انتقادی از او چنین عواقب سهمگینی دارد؟
با ۱۰۹ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

رد درخواست دفتر رهبری برای دیدار با احمدی نژاد توسط برخی مراجع قم

Posted: 17 Apr 2010 11:56 AM PDT

جرس: گزارش های رسیده از تهران حاکی است، برخی از مراجع قم درخواست دفتر آقای خامنه ای برای دیدار با احمدی نژاد را رد کرده اند. به گزارش خبرنگارجرس؛ یکی از چهره های نزدیک به مراجع در قم خبر داده است: گلپایگانی، مسول دفتر مقام رهبری ایران پیش از سفر احمدی نژاد به برخی از مراجع تماس گرفته و نظر رهبری مبنی براینکه در شرایط کنونی به مصلحت نظام است که برخی از مراجع با احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور کشور دیداری را تنظیم کنند، را به آنها ابلاغ کرده است. بر اساس این گزارش، آیت الله صافی گلپایگانی ضمن رد این درخواست اعلام کرده است دیدار با احمدی نژاد به لحاظ شرعی حرام است. در عین حال آیت الله مکارم شیرازی بنا به درخواست دفتر مقام رهبری ، دیداری را با احمدی نژاد تنظیم می کنند. همچنین خبر می رسد آیت الله جوادی آملی همچنان نسبت به مواضع خود مصر است و زیر بارنظر رهبری برای دیدار با احمدی نژاد نرفته است
با ۱۰۶ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

زنده یاد شجاع‌الدین شفا...

Posted: 17 Apr 2010 08:59 AM PDT

شجاع‌الدین شفا مترجم کتاب کمدی الهی اثر دانته آلیگیری نیز هست. وی این سه گانه را قبل از انقلاب ایران به فارسی برگردانده‌است. همچنین کتابهایی از گوته (دیوان شرقی و غربی) و آندره ژید را به فارسی ترجمه کرده‌است. قبل از انقلاب سال ۱۳۵۷، سمتهای علمی فرهنگی مختلفی از جمله ریاست کتابخانه ملی پهلوی را بر عهده داشت که بعد از کتابخانه مجلس شورای ملی بزرگترين کتابخانه کشور به شمار می‌رفت.[۲] وی درجه دکترا دارد و در حال حاضر در کشور فرانسه زندگی می‌کند. [ویرایش] سوابق اداری * معاون فرهنگی دربار شاهنشاهی * سفیر بین المللی ایران در امور فرهنگی * رئیس کتابخانه ملی پهلوی * دبیر کل شورای فرهنگی سلطنتی * دبیر کل انجمن بین المللی ایران شناسان [ویرایش] سمت‌های افتخاری * دکتر افتخاری ادبیات دانشکده رم * دکتر افتخاری تاریخ دانشگاه مسکو * عضو وابسته آکادمی سلطنتی تاریخ اسپانیا * عضو وابسته آکادمی هامر پورگشتال اتریش * جایزه بین المللی سال ۱۹۷۱ فلورانس * جایزه سلطنتی بهترین کتاب سال‌های ۱۳۳۵ و ۱۳۵۰ [ویرایش] آثار شجاع‌الدین شفا نویسندهٔ کتابهای زیر می‌باشد * تولدی دیگر (دربارهٔ تاریخ جمهوری اسلامی و بخصوص تاریخ اسلام از صدر آن تا امروز)، * پس از ۱۴۰۰ سال (درباره مهدی، امام زمان شیعیان وپیدایش او از آغاز تا امروز)، * ازکلینی تا خمینی * و انسان خدا را آفرید و جنایات و مکافات را آخرین کتاب وی که به نام «حقوق بشر، قانون بیضه و بمب اتمی» در سال ۲۰۰۷ منتشر گردیده‌است.
با ۱۰۶ امتیاز و ۵ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

چــرا وظــیفه خـود میــدانم از میــرحسـین حمـایت کـنم

Posted: 17 Apr 2010 01:07 PM PDT

آیا میرحسین موسوی نهایت ایده آل های ذهنی ماست و فراتر از او نمی اندیشیم؟ آیا نمی بینیم که موسوی هنوز از دوران امام میگوید و سخن از پایبندی به قانون اساسی؟ آیا نقد (بدون تخریب) از موسوی را کنار گذاشته ایم؟ آیا حمایت ما از موسوی در زمان کنونی به معنی حمایت از کل نظام است. و به طور خلاصه: "آیا ما سبز اللهی هستیم؟!" . . . پاسخ این سئوالات "نــه" است. آرمان ما هم در نهایت برپایی نظامی آزاددین (سکولار) و مبتنی برمنافع ملی است. پس چرا از موسوی حمایت میکنیم؟ . . . ۱. موسوی عملا تنها گزینه واقع بینانه برای پیشبرد اهداف جنبش سبز است. گزینه ای که شاید ایده آل ترین نباشد اما بی شک بهترین آلترناتیو در بین آلترناتیوهای موجود است. بگذارید نگاهی بیندازیم به گزینه های دیگر . . . الف- انفعال و کناره گیری از فعالیت سیاسی و چشم داشتن به اپوزیسیون ناکارآمد خارج یا به قدرتهای خارجی. همان تفکری که در سی سال گذشته تنها دلخوش به یادآوری دوران قبل از انقلاب بود و تحریم انتخابات خرداد ۸۸ را تشویق میکرد. . . ب- رفتارهای چشم بسته و غیر عملی از جمله تشویق به حمله به پایگاههای رژیم و تسخیر فیزیکی آنها که در موازنه قوای کنونی تنها به تلفات بیشتر و بهانه ای مضاعف برای نظام برای سرکوب و زندان و شکنجه می انجامد. البته این گزینه در شرایطی که موازنه قوا به نحو چشمگیری به نفع مخالفان نظام برگردد قابل تامل است ولی در شرایط کنونی به هیچ وجه عملی نیست و به سرخوردگی می انجامد. . . پ- گزینه سوم تخریب و تخطئه موسوی و جستجو در کارنامه گذشته اش به منظور یافتن نقاطی ابهام آمیز است. این گزینه در عمل راهی برای باز کردن فضا ارائه نمیدهد بلکه در صدد تنگ کردن راه های موجود و ممکن دیگر است. . . ۲. موسوی و تفکرش مقبول ترین تفکر در بین مجموع ایرانیان است. هم در داخل کشور حضور دارد و هم اینکه تا کنون هزینه بسیاری داده و زیر یورش تبلیغاتی همه جانبه از سوی رژیم است. ولی محبوبیت و چهره مقاومی را حفظ کرده است. ممکن است قشرهایی از جامعه (از جمله نگارنده) خواستار شعارهایی رادیکالتر باشند اما باید در نظر گرفت که او باید شعارهایش در برگیرنده طیف گسترده ای از مخالفان باشد تا بتواند حرکت گسترده ای را در بر بگیرد. بنابر این تاکید بر خواسته های حداقلی به عنوان مبنای مبارزه، و به طور همزمان تلاش برای توسعه شعارها و آگاهی اقشار مردم نسبت به سکولاریسم و لزوم جدایی دین از دولت، برای داشتن دینی عاری از ریا و دولتی عاری از تحجر. . . ۳. جنبش هنوز در فاز زیرساختار سازی تئوریک به سر میبرد. در مقطع کنونی به نظر موسوی قصد دارد جنبش را از طریق گسترده تر ساختن شبکه های اجتماعی مخالفان کودتا و آگاه کردن همه اقشار مردم از ابعاد آن و هزینه های سنگین حضور فردی مانند احمدی نژاد و سپاه پاسداران در راس قدرت است. وظیفه خود میدانم در گستراندن این پیام کمک کنم، به بنیانهای اعتقادی مردم احترام بگذارم و همزمان منطقی مناسب برای به چالش کشیدن خرافات و پروپاگاندای نظام پیدا کنم. موسوی را بی اعتبار نمیکنم، بلکه عملکردش را محتاطانه نقد میکنم. سعی میکنم گفتمان اصلاح طلبی را به گفتمان رفراندوم خواهی متمایل کنم، اما اصلاح طلبانی را در داخل کشور در حال مبارزه با دولت کودتا و تمامیت خواهی سپاه و حوزه هستند تنها نمیگذارم. . . سخن کوتاه: آرمان ما در نهایت برپایی نظامی آزاددین (سکولار) و مبتنی برمنافع ملی است. اما استراتژی ما باید بر اساس ظرفیتهای اجتماع و موازنه قوای فکری کنونی است. باید اصلاح طلبان را به رادیکالتر شدن تشویق کرد. فراموش نکنیم که سیاستمدارانند که باید پیرو ملل باشند نه ملتها دنباله رو سیاستمداران. باید جامعه را با گفتمان سکولاریسم و با فرصتهایی که نظام مذهبی برای پیشرفت از ما میگیرد./ حافظ اندر بند زلفش از پریشانی منال/ مرغ زیرک چون به دام افتد تحمل بایدش/
با ۱۰۱ امتیاز و ۴۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

روز 11 ارديبهشت مقابل وزارت کار ، آزادي بدون قيد و شرط اسانلو را فرياد کنيم - تشکلات آزاد کارگري ، ايجاد بايد گردد

Posted: 17 Apr 2010 06:58 AM PDT

اين بديهي ترين حق کارگران است . منصور اسانلو ، پيش از آنکه سبز شده باشد پرچم مبارزات آزاديخواهانه ايران ، آنچنان سبز مي انديشيد که حراميان را تاب تحملش نماند و به بندش کشيدند . 11 ارديبهشت مصادف با اول ماه مي و روز جهاني کارگر ، خيابان آزادي وزارت کار ، فرياد ما را خواهد شنيد و ثبت خواهد شد اين حق مسلم ايرانياني که چرخ صنعت و توليد و خدمات کشور را بر دوش خود حمل کرده و اگر فرصتي باشد آنرا ميچرخانند . خواست ايجاد تشکلهاي صنفي آزاد کارگري ، حقوق متناسب با معيشت و آزادي بدون قيد و شرط همه اسراي دربند طيف کارگري ، خواست و فرياد ما خواهد بود . اول ماه مي ، همراه با کارگران جهان ، حق اين بخش عظيم از بدنه اجتماع را مطالبه کنيم . وعده ما ، 11 ارديبهشت ، خيابان آزادي ، وزارت کار .
با ۹۷ امتیاز و ۶۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

نامه زندانیان سیاسی به دبیرکل سازمان ملل-از بند 350 اوین دیدن کنید!

Posted: 17 Apr 2010 09:41 AM PDT

عاليجناب بان کی مون دبير كل محترم سازمان ملل متحد در شرايطي كه راديو و تلويزيون دولتي ايران سانسور همه جانبه اي را در برنامه هاي خبري خود اعمال مي كند و دسترسي به كليه روزنامه هاي كثير الانتشار ايران بويژه نشريات متعلق به دگر انديشان و اصلاح طلبان براي ما زندانيان سياسي و مطبوعاتي محبوس در بازداشتگاههاي امنيتي و بند 350 اوين ممنوع است ، اطلاع يافتيم كه جنابعالي به دعوت دولت ايران طي روزهاي آينده به تهران سفر خواهيد كرد. حداقل درخواست ما بويژه گروه گسترده اي كه در جريان انتخابات رياست جمهوري 22 خرداد 1388 ايران و رويدادهاي پس از آن به بهانه هاي واهي و اتهامهاي ساختگي تهديد و دستگير و محاكمه و زنداني شده اند اين است كه در جريان سفر خود به ايران از بازداشتگاههاي سياسي و امنيتي و بند 350 زندان اوين بازديد نماييد و بصورت خصوصي با محكومان و زندانيان ملاقات و گفتگو كنيد. اين اقدام فرصتي را فراهم مي آورد تا جنابعالي بطور دقيق در جريان بخشي از موارد زير پا گذاردن اصول اوليه آزادي ، دموكراسي و عدالت و همچنين ابعاد گسترده نقض حقوق بشر بويژه موارد شاخص دوران دستگيري ها ، بازجويي ها، تفهيم اتهامها و محاكمه هاي فرمايشي تحت فشارهاي روحي و جسمي اخير قرار بگيريد و از نزديك با شرايط خاص بازداشتگاهها و زندانهاي ايران بخصوص بند 350 زندان اوين اشنا شويد . با احترام فراوان عيسي سحرخيز 26/1/89 15آپريل 2010 با نمايندگي از طرف جمعي از زندانيان بند 350 زندان اوين از بعد از انتخابات 22 خرداد تا کنون، سازمانهای حامی حقوق بشر و 32 استاد ایرانی دانشگاه‌های اروپا و آمریکا، خواستار سفر فوری بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل‌متحد، و یا نماینده ویژه‌اش به تهران شدند تا نگرانی جدی جامعه جهانی را به رهبران ایران گوشزد کنند.
با ۹۷ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

در سفر به ایران با زندانیان سیاسی ملاقات و گفتگو کنید.

Posted: 17 Apr 2010 10:53 AM PDT

جمعی از زندانیان سیاسی بند 350 با ارسال نامه ای برای دبیرکل سازمان ملل از وی خواسته اند که در جريان سفر خود به ايران از بازداشتگاههاي سياسي و امنيتي و بند 350 زندان اوين بازديد نموده و بصورت خصوصي با محكومان و زندانيان ملاقات و گفتگو کند. عاليجناب بان کی مون دبير كل محترم سازمان ملل متحد در شرايطي كه راديو و تلويزيون دولتي ايران سانسور همه جانبه اي را در برنامه هاي خبري خود اعمال مي كند و دسترسي به كليه روزنامه هاي كثير الانتشار ايران بويژه نشريات متعلق به دگر انديشان و اصلاح طلبان براي ما زندانيان سياسي و مطبوعاتي محبوس در بازداشتگاههاي امنيتي و بند 350 اوين ممنوع است ، اطلاع يافتيم كه جنابعالي به دعوت دولت ايران طي روزهاي آينده به تهران سفر خواهيد كرد. حداقل درخواست ما بويژه گروه گسترده اي كه در جريان انتخابات رياست جمهوري 22 خرداد 1388 ايران و رويدادهاي پس از آن به بهانه هاي واهي و اتهامهاي ساختگي تهديد و دستگير و محاكمه و زنداني شده اند اين است كه در جريان سفر خود به ايران از بازداشتگاههاي سياسي و امنيتي و بند 350 زندان اوين بازديد نماييد و بصورت خصوصي با محكومان و زندانيان ملاقات و گفتگو كنيد. اين اقدام فرصتي را فراهم مي آورد تا جنابعالي بطور دقيق در جريان بخشي از موارد زير پا گذاردن اصول اوليه آزادي ، دموكراسي و عدالت و همچنين ابعاد گسترده نقض حقوق بشر بويژه موارد شاخص دوران دستگيري ها ، بازجويي ها، تفهيم اتهامها و محاكمه هاي فرمايشي تحت فشارهاي روحي و جسمي اخير قرار بگيريد و از نزديك با شرايط خاص بازداشتگاهها و زندانهاي ايران بخصوص بند 350 زندان اوين اشنا شويد . با احترام فراوان عيسي سحرخيز 26/1/89 15آپريل 2010 با نمايندگي از طرف جمعي از زندانيان بند 350 زندان اوين از بعد از انتخابات 22 خرداد تا کنون، سازمانهای حامی حقوق بشر و 32 استاد ایرانی دانشگاه‌های اروپا و آمریکا، خواستار سفر فوری بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل‌متحد، و یا نماینده ویژه‌اش به تهران شدند تا نگرانی جدی جامعه جهانی را به رهبران ایران گوشزد کنند.
با ۹۳ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

اختصاصی جرس / زهرا رهنورد: ‌پروژه ناتمام دموكراسي در ايران بايد با حضور قوي و همه جانبه زنان پيگيري شود

Posted: 17 Apr 2010 11:01 AM PDT

جرس: زهرا رهنورد كه در نشست همگرايي سبز گروه‌هاي مختلف زنان حاضر شده بود به ضرورت پيگيري مطالبات زنان اشاره و تاكيد كرد:«‌پروژه ناتمام دموكراسي در ايران بايد با حضور قوي و همه جانبه زنان پيگيري شود. رهنورد در دومین گردهمایی طيف هاي مختلف زنان افزود:« خيلي خوشحالم كه در چنين جمعي هستيم و خوشحالم از اينكه در اين فرصت گروه‌هاي مختلف زنان از طيف‌هاي مختلف را گردهم مي بينم. شايد در طول اين سه دهه زنان فرصت با هم بودن را از دست داده اند و اتفاقا به همين خاطر خيلي هم ضربه خورده اند چرا كه اگر ما زنان با هم بوديم نه عرصه حقوق زنان و نه قلمرو دموكراسي خواهي تا اين حد آسيب مي ديد. مطمئن هستم كه اگربيشتر با هم بوديم كمتر ضربه مي‌خورديم . حالا ممكن است بگويند اگر شما زنان با هم بوديد حقوق زنان ضربه نمي خورد و ديگر چه ربطي به دموكراسي خواهي پيدا مي كند؟ اما من به شخصه زنان را پيشرو تاريخ و رخدادهاي تاثيرگذار و سرنوشت ساز مي دانم. تا آنجايي كه به رشته ام مربوط مي شود و به خاطر مي آورم اين زنان بوده اند كه سفالگرهاي اوليه، پارچه باف هاي اوليه، صنعت گران اوليه و شيشه كاران و مادران نخست بوده اند و نه شكارچيان اوليه. زنان هميشه دستي در توليد داشته اند و غالبا پيشرو كار و انديشه بودند.» بر اساس این گزارش که در اختبار جرس قرار گرفت ،رهنورد همچنين تاكيد كرد:« سي سال فقدان شبكه روابط بین زنان ضربه هاي زيادي را به بدنه فعاليت آنها وارد كرده و از سوي ديگر نبود و فقدان حضور زنان در رخدادهاي تاريخي موجب شده تا روند جريان دموكراسي خواهي و و حقوق بشر در ايران لطمه زيادي ببيند.» او همچنين به حضور زنان در جنبش سبز و در كنار ديگر جنبش‌هاي اجتماعي از جمله معلمان، كارگران و ديگر فعالان حوزه هاي مدني اشاره كرد و گفت:« اميدواريم كه در جنبش سبز در كنار حضور معلمان سبز ورزشكاران، كارگران اين حضور فعال زنان بتواند مثمر ثمر باشد.» رهنورد همچنين آرمان‌ را به دو دسته عمومي و خصوصي تقسيم كرد و آرمان هاي ملي را آن بخشي از آرمان ها دانست كه طبقه،قشر و جنسيت نمي شناسد و از تمامي گروه ها و طبقات اجتماعي براي تحقق آن آرمان ها بسيج مي شوند و در طرف ديگر آرمان‌هاي خصوصي قرار دارند كه در آن بحش مي‌توان به خواسته‌هاي مغفول زنان پرداخت و تاريخ نشان داده كه هر وقت حقوق زنان تامين نشده و به شكلي نسبت به آن تبعيض شده چرا كه هميشه وقتي به تاريخ نگاه مي كنم هر جا كه حقوق زنان ديده نشده آن جامعه به آزادي و دموكراسي و پايداري نرسيده است.» او تاكيد كرد:«‌پروژه ناتمام دموكراسي در ايران بايد با حضور قوي و همه جانبه زنان پيگيري شود.همه ما بايد بتوانيم آن پروژه ناتمام را به پايان برسانيم .اينجا ديگر بحث زنان و حقوق از دست رفته آنها مطرح مي شود نه به خاطر اينكه زنان بر انقلاب حقي دارند. بيشتر به آن خاطر كه هر فرد آزاد و آزاده اي بايد در پي احقاق حقوقي باشد كه به نوعي جامعه و شرايط آن را از او دريغ كرده است.» به گفته وي، حركت هاي زنان غالبا با جريان وفق و مدارا هم آواز است و به همين خاطر حق زنان است كه به مطالبات شان برسند .زن به عنوان نماد لطف و زيبايي ظاهر مي‌شود و وفق و مداراي او دو روي شخصيت زن را نشان مي دهد. اما زنان در همان حال كه به وفق و مدارا باور دارند به شدت و با پيگيري به دنبال رسيدن به حقوق خود هستند. زن اگرچه در نگاه عمومي جامعه شايد همان زن لطيف وشاعرانه خوب و مادر خوب و گاهي هم با صفت كلفت خانه ياد شود اما نكته قابل توجه در شخصيت زن ، همه بعدي بودن شخصيت او است و اينكه با قدرت به سمت تامين خواسته هاي خود پيش مي تازد. چنانچه مي‌بينيم مادران صلح امروز علاوه بر دفاع از حقوق زنان حتي به دنبال مبارزه با تحريم عليه ايران است و در قالب سازماني غيردولتي شخصيت هاي جهان را طرف حساب خود مي داند.» رهنورد در ادامه صحبت هايش همچنين به سوگيري جامعه نسبت به لفظ فمنيسم اشاره كرد و گفت:« فكر مي كنم همه ما به نوعي فمنيست هستيم اما مي بينيم كه فمنيسم در جامعه ما بد فهميده مي شود . حركت‌هاي فمنيستي حركت هاي خشني نيست بلكه فمنيسم حركت وفق و مدارا است و مي خواهد بخشي از جمعيت بشري رنج مانند سابق نبرد و اگر اينچنين رويكردي دنبال شود به نفع همه افراد جامعه است و قطعا مردها هم در كنار زنان برابر خوشبخت تر مي شوند.» او همچنين توليد انگاره هاي مردسالارانه از سوي خود زنان را از ديگر واقعيت هاي دانست كه جنبش زنان با آن مواجه است و بايد براي كاهش و كمرنگ كردن نشانه هاي آن در ميان زنان اقدامي مثبت انجام دهد چرا كه متاسفانه در نتيجه تربيت هاي كليشه ای و سنت محور بسياري از گرايش هاي مردسالاري از تربيت زن‌ها نشو و نما مي گيرد .» او تاكيد كرد:«گرايش حقوق زن جزو گرايش هاي وفق و مدارا است و قطعا براي خانواده سعادت آفرين مي‌شود وجامعه اي كه تبعيض خواهي از او رخت بر بندد جامعه اي پويا و سعادتمند و رو به پيشرفت خواهد شد.» او در پايان به ايستادگي بر سر پيمان تغيير خواهي اشاره كرد و گفت:« در هر صورت ما ايستاده‌ايم. همه با هم هستيم . همانطور كه همه سبزي‌ها هر سال پربار تر از زمين نشات مي‌گيرند و هيچ دانه‌اي نيست كه به زمين فرو برود و بي حاصل باشد، مانند ندا و سهراب و ديگر شهداي جنبش سبز. مولانا هم فرموده اند كه " کدام دانه فرورفت در زمین که نرست چرا به دانه انسانت این گمان باشد" دومین گردهمایی طيف هاي مختلف زنان با حضور شهلا لاهیجی، زهرا رهنورد، مینو مرتاضی، زهره تنکابنی، شهلا اعزازی، فاطمه فرهنگ خواه، نرگس محمدی، نیره توکلی و نسرین ستوده و نیز تنی چند از خانواده های زندانیان سیاسی از جمله شهرزاد کریمان، مادر شیوا نظرآهاری و الهه مجردی، همسر محسن میردامادی و همسر عیسی سحرخیز ‌برگزار شد. در این گردهمایی فعالان طیف های مختلف جنبش زنان از جمله طاهره طالقانی، فیروزه صابر، فریده ماشینی، فاطمه راکعی، فرزانه روستا، منصوره شجاعی، نوشین احمدی خراسانی، ژیلا بنی یعقوب، فاطمه گوارایی، مهناز محمدی، عالیه مطلب زاده، احترام شادفر، آمنه شیرافکن، فریده غائب، ترانه بنی یعقوب، مهسا امرآبادی، و جمعی از مادران صلح حضور داشتند.
با ۹۲ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

سه سال و نیم زندان و 50 ضربه شلاق؛ مجازات نامه های منتقدانه نوری زاد !

Posted: 17 Apr 2010 12:19 PM PDT

سه سال و نیم زندان همراه با 50 ضربه شلاق مجازات حق گویی و نامه های دلسوزانه محمد نوری زاد، صبح امروز به وکیلش اعلام شد. به گزارش کلمه، حکم محمد نوری زاد صبح امروز در شعبه ی ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی از طرف قاضی پیرعباسی به وکیل نوری زاد ،علیزاده طباطبایی ابلاغ شد. در این حکم محمد نوری زاد به سه و نیم سال زندان همراه با پنجاه ضربه شلاق محکوم شده است . متهم بیست روز مهلت دارد تا به این حکم اعتراض کند. محمد نوری زاد به دلیل سه نامه به علی خامنه ای و مقاله ای در نقد سخنان جناحی رییس قوه قضایه ۱۲۰ روز پیش بازداشت شده است که ۷۰ روز آن را در انفرادی بوده. وی در حال حاضر در بند ۲۴۰ و در یک سلول سه نفره اسیر است . نوری زاد صد و شش روز گذشته را در اعتراض به بازداشت غیر قانونی و برخورد توهین آمیز بازجوها روزه سیاسی گرفته است. متن حکم دادگاه بدوی نوری زاد حاوی نکات بدیع و عجیبی است به طوری که اگر مخاطب ندانسته با این متن حقوقی مواجه شود آن را با سرمقاله روزنامه کیهان اشتباه می گیرد. نکته عجیب این حکم توهین به محمد نوری زاد در متن یک سند حقوقی و متوهم خواندن وی و نیز نیت خوانی و سوء برداشت از نامه های دلسوزانه وی است . به طوری که در حکم آمده، علت این نامه ها این بوده است که کاندیدای مورد نظرش اعتماد عمومی را جلب نکرده است! به گزارش "کلمه"متن حکم دادگاه بدوی محمد نوری زاد به شرح زیر است: محمد نوری‌زاد متهم است به: فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و توهین به مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و آقای علم‌الهدی امام جمعه‌ی مشهد که ایشان شخصاً شاکی بوده و شکوائیه ضمیمه‌ی پرونده است. متهم در دادگاه نیز، ضمن پافشاری بر صحت کردار مجرمانه‌ی خود، تمامی اعمال خود را انتقاد سازنده دانسته است. دادگاه، نظر به اینکه در هیچ آئینی، توهین، انتقاد سازنده محسوب نمی‌شود و هیچ عرفی اهانت را انتقاد و دلسوزی نمی‌داند و نظر به‌اینکه رفتار متهم، هیچ سنخیتی با انتقاد و خیرخواهی نداشته بلکه با ظرافت‌های مکتسبه از وادی هنر به نحو مقتضی به هتک حیثیت افراد و در برخی موارد همه‌ی ملت پرداخته‌است. و متهم چون کاندیدای منظور نظرش نتوانسته اعتماد مردم را جلب کند، توهین‌های زیادی به مردم نیز کرده‌است. محتوای چهارصد و اندی پرونده که مجموع مصاحبه‌ها و نامه‌های متهم می‌باشد، که شان قلم مانع نقل آن است. ممکن است این الفاظ در محیطی دارای قبح و زشتی کمتری باشد اما نسبت به شخصیت‌هایی که متهم آن الفاظ را به‌کار برده، بسیار وقیح است. البته دادگاه از سن و سال متهم توقع تعادل داشته ولیکن در این سن و سال(۵۸ سالگی) به جهت عدم موفقیت کاندیدای موردنظر وی اینچنین دچار توهمات سنین جوانی شود که نتواند خود را کنترل کرده و مطالبی که حداقل در ظاهر انتقاد است، به بیانی دور از کینه و بغض بیان کند، خیلی جای تامل دارد و در کلمات و ادبیات دشمنان دیرین و نشانه دار نیز این مقدار هتاکی وجود ندارد. متهم درعین حال خود را دوست و همدم با رهبر معرفی کرده‌ که به نظر می‌رسد با وجود چنین دوستی برای تخریب شخصیت مقامات کشوری نیازی به دشمن نیست. درهرصورت، دادگاه اتهامات را وارد دانسته و باتوجه به عدم تنبه متهم با استناد به مواد ۵۰۰ و ۵۱۴ و ۶۰۹ و ۶۰۸ حکم به محکومیت متهم به: ۱-تحمل یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی به جهت فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و تخریب چهره‌ی سی‌ساله‌ی نظام اسلام ۲-دو سال حبس تعزیری به‌جهت توهین به مقام معظم رهبری ۳-نود و یک روز حبس به‌جهت توهین به رئیس‌جمهور ۴- نود و یک روز حبس به‌جهت توهین به رئیس‌ قوه قضائیه ۵-پنجاه ضربه شلاق به‌جهت توهین به حضرت آیت‌الله علم‌الهدی، امام‌جمعه‌ی مشهد و نماینده‌ی مردم در مجلس خبرگان رهبری صادر و اعلام می‌گردد. این رای ظرف بیست روز پس از ابلاغ، قابل تجدیدنظر‌خواهی در محاکم تجدید نظر استان تهران می‌باشد. رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی و دادرس علی‌البدل محاکم عمومی تهران؛ پیرعباسی اصلاح و تعدیل اختیارات مطلق، دغدغه بزرگان نظام است خاتمی: ندای خیرخواهی صلاح و اصلاح همچنان باقی است تصمیم به انحلال جبهه مشارکت از سوی مرجعی بالاتر گرفته شده می گویند پرونده را پیگیری نکنید صعود میرحسین موسوی در نظرسنجیِ جهانیِ مجله تایم به جایگاه اول درخواست انحلال جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین به قوه قضائیه در راه اجرای قانون اساسی محکم تر از قبل ایستاده ایم برای دریافت مطالب سایت، کافی است یک ایمیل به آدرس irangreenvoice@sabznameh.com ارسال نمایید. لازم نیست در ایمیل چیزی بنویسید. :powered by جستجو در سایت: * گزارش یک سایت محافظه کار از پروژه فساد مالی دولت: در خانه فاطمی چه گذشته است؟ * لاپوشانی پروندۀ فساد رحیمی با حکم حکومتی رهبر * در سفر به ایران با زندانیان سیاسی ملاقات و گفتگو کنید * اصلاح و تعدیل اختیارات مطلق، دغدغه بزرگان نظام است * اخبار زندانیان سیاسی: عیسی سحرخیز از اتهامات تبلیغ علیه نظام و نشراکاذیب تبرئه شد * شایعه پراکنی رسانه های اقتدارگرا: سازمان مجاهدین، موسوی را تهدید کرد * تاکید کروبی بر شکست پروژه خشونت طلبان در برابر حق طلبی مردم
با ۹۱ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

محمد نوری زاد به سه سال و نيم زندان و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد

Posted: 17 Apr 2010 02:22 PM PDT

محمد نوری زاد، نويسنده و فيلمساز ايرانی ، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به سه سال و نيم زندان و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است. به گزارش سايت اینترنتی کلمه، براساس این حکم که به وکیل آقای نوری زاد ابلاغ شده است، وی بيست روز فرصت دارد تا به اين حکم اعتراض کند در بخشی از اين حکم آمده است که «متهم در دادگاه نيز، ضمن پافشاری بر صحت کردار مجرمانه‌ خود، تمامی اعمال خود را انتقاد سازنده دانسته است.» محمد نوری زاد در ۲۹ آذر به اتهام توهين به «مسئولين و تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی» بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در بازداشت به سر می برد. در بخشی از موارد اتهامی محمد نوری زاد آمده است که وی به اتهام توهين به رهبر جمهوری اسلامی به ۲ سال حبس تعزيری محکوم شده است و همچنين به اتهام « فعاليت تبليغی عليه نظام جمهوری اسلامی ايران و تخريب چهره‌ سی‌ساله‌ نظام اسلامی» به يک سال زندان محکوم شده است. محمد نوری زاد همچنين به اتهام توهين به رييس جمهور و رييس قوه قضاييه به شش ماه حبس محکوم شده است. محمد نوری زاد به اتهام « توهين» به آيت‌الله علم‌الهدی، امام‌جمعه‌ مشهد، نیز به ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است. محمد نوری زاد که از نويسندگان روزنامه کيهان بود و مواضعی نزديک به گروههای اصولگرای داشت، به دنبال حوادث انتخابات رياست جمهوری ايران در خردادماه سال گذشته وی به انتقاد از نظام جمهوری اسلامی پرداخت. وی يک هفته پيش از بازداشت و هنگامی که رييس قوه قضاييه به معترضان هشدار داد که دستگاه قضايی کشور از آنها به اندازه کافی پرونده دارد، درمطلبی در وبلاگ خود با عنوان «سقوط قاضی القضات شهر» به انتقاد از اظهارات وی پرداخت. محمد نوری زاد همچنین در حوادث پس از انتخابات در نامه هايی خطاب به رهبر جمهوری اسلامی از وی خواسته بود که محمود احمدی نژاد را کنار بگذارد و از آسيب ديدگان حوادث پس از انتخابات دلجويی کند.
با ۸۹ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

ايراني فرهيخته ؛ آيا شرفت اجازه ميدهد برمعلمي حکم اعدام روا دارند و روز معلم را در خانه بماني ؟

Posted: 17 Apr 2010 09:26 AM PDT

عبدالرضا قنبري به حکم قاضي صلواتي - تو بخوان به حکم حکومت اسلامي - محکوم به اعدام شده است . او را محارب خوانده اند و حکمي چنين بيشرمانه بر او داده اند . 12 ارديبهشت روز معلم است . کجاست غيرت و کجاست شرف . آيا همه را در پيچي از اين هزار توي تاريخ جا گذاشته ايم ؟ آيا ميتوان خاموش بود در روز اين با شرفتترين قشر جامعه ؟ آيا ميتوان لب فرو بست به مصلحت و يا از روي ترس ؟ مباد . بر ايراني فرهيخته مباد که چنين جسارتي را برتابد . حمايت از معلمين ، حمايت از اين بزرگترين ارزش انساني ، بر ما عهدي را يادآور ميشود که با وجدان خود بسته ايم . عهد آزاد انديشي و آزادگي را . عهد دفاع از حق را . 12 ارديبهشت ، سکوت ما ، عين مرگ است . از اين فرصت پيش رو نهايت بهره را ببريم در اعلام همبستگي با بدنه فرهنگي جامعه . همراه با معلمين ، همراه با حق خواهي ، براي ايران . همراه شو عزيز .
با ۸۹ امتیاز و ۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

نامه جمعی از زندانیان سیاسی به بان کی مون

Posted: 17 Apr 2010 10:17 AM PDT

جمعی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین در نامه ای از بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل خواستند از بازداشتگاههای سیاسی و امنیتی ایران بازدید کند. متن نامه این زندانیان به شرح زیر است: عالیجناب بان کی‌مون؛ دبیر كل محترم سازمان ملل متحد؛ در شرایطی كه رادیو و تلویزیون دولتی ایران سانسور همه جانبه ای را در برنامه های خبری خود اعمال می كند و دسترسی به كلیه روزنامه های كثیر الانتشار ایران بویژه نشریات متعلق به دگر اندیشان و اصلاح طلبان برای ما زندانیان سیاسی و مطبوعاتی محبوس در بازداشتگاههای امنیتی و بند ۳۵۰ اوین ممنوع است ، اطلاع یافتیم كه جنابعالی به دعوت دولت ایران طی روزهای آینده به تهران سفر خواهید كرد. حداقل درخواست ما بویژه گروه گسترده ای كه در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ ایران و رویدادهای پس از آن به بهانه های واهی و اتهامهای ساختگی تهدید و دستگیر و محاكمه و زندانی شده اند این است كه در جریان سفر خود به ایران از بازداشتگاههای سیاسی و امنیتی و بند ۳۵۰ زندان اوین بازدید نمایید و بصورت خصوصی با محكومان و زندانیان ملاقات و گفتگو كنید. این اقدام فرصتی را فراهم می آورد تا جنابعالی بطور دقیق در جریان بخشی از موارد زیر پا گذاردن اصول اولیه آزادی ، دموكراسی و عدالت و همچنین ابعاد گسترده نقض حقوق بشر بویژه موارد شاخص دوران دستگیری ها ، بازجویی ها، تفهیم اتهامها و محاكمه های فرمایشی تحت فشارهای روحی و جسمی اخیر قرار بگیرید و از نزدیك با شرایط خاص بازداشتگاهها و زندانهای ایران بخصوص بند ۳۵۰ زندان اوین اشنا شوید .// با احترام فراوان// عیسی سحرخیز// 26/1/89-15آپریل 2010// با نمایندگی از طرف جمعی از زندانیان بند 350 زندان اوین
با ۸۸ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

زیدآبادی: دلم برای کوه و دشت تنگ شده است

Posted: 17 Apr 2010 02:30 PM PDT

همسر زیدآبادی با اشاره به روحیات ویژه دکتر زیدآبادی به یکی از آخرین گفته های همسرش پرداخت که جمع را به شدت تحت تاثیر قرار داد، وی گفت: " همه شما با شناختی که از احمد دارید می دانید او علاقه بسیار زیادی به طبیعت کشورمان دارد و از هر فرصتی برای پناه بردن به دل طبیعت استفاده می کرد، در آخرین تماس تلفنی احمد گفت که زندان اوین لااقل چشم اندازی از طبیعت داشت اما در این زندان به جز دیوار و ساختمان چیز دیگری نمی بینیم و امروز وقتی از تلویزیون برخی مناظر کوه و دشت را دیدم به شدت دلتنگ دیدار مناظر طبیعی شدم که اکنون ماه هاست از آن محرومم".
با ۸۷ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

«درخواست از دبیرکل سازمان‌ملل برای بازدید از اوین»

Posted: 17 Apr 2010 12:00 PM PDT

جمعی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین با انتشار نامه‌ای خطاب به‌ دبیرکل سازمان‌ملل از وی خواسته‌اند که در جریان سفر خود به ایران، از بازداشت‌گاه‌های سیاسی و امنیتی و بند ۳۵۰ زندان اوین بازدید کند. به نوشته این افراد بان‌ کی‌ مون ضمن بازدید از این بند زندانیان سیاسی می‌تواند «ابعاد گسترده نقض حقوق بشر»‌ را ملاحظه کند. امضا‌کنندگان این نامه هم‌چنین نوشته‌اند که بان‌کی مون می‌تواند در این بازدید در جریان «بازجویی‌ها، تفهیم اتهام‌ها و محاکمه‌های فرمایشی تحت فشارهای روحی و جسمی» قرار گیرد. گفتنی است در جریان حوادث بعد از انتخابات خرداد سال گذشته، سازمان‌های حامی حقوق بشر و ۳۲ استاد ایرانی دانشگاه‌های اروپا و آمریکا، خواستار سفر فوری بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل‌متحد، و یا نماینده ویژه‌اش به تهران شدند تا نگرانی جدی جامعه جهانی را به رهبران ایران گوش‌زد کنند.
با ۸۳ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

در آستانه روز جهانی کارگر؛ اخراج کارگران اراک، اعتصاب کارکنان بانک کشاورزی در تهران

Posted: 17 Apr 2010 03:01 PM PDT

جرس: در آستانۀ روز جهانی کارگر و در ادامۀ بحران ها و ایجاد فشارهای مضاعف برای جامعۀ کارگری کشور، شرکت های دولتی در شهر اراک، بسياری از کارگران خود را اخراج نمودند و موج اخراج ها به بخش خصوصی هم کشیده شده است. همزمان تعدادی از کارکنان بانک کشاورزی در تهران، در آنچه اعتراض به قطع مزایای خود عنوان کرده اند، پنجشنبه گذشته در حوالی میدان انقلاب دست به اعتصاب و اعتراض زدند. به گزارش سامانه خبری- تحلیلیِ کلمه، هم اکنون وضعيت کارگری در شهر اراک - بعنوان بزرگترين قطب صنعتی ايران- بحرانی بوده و شرکت های دولتی در آن شهر، بسياری از کارگران خود را اخراج نموده اند. این گزارش خاطرنشان می سازد شرکت های بزرگ دولتی در اراک چندین ماه است که قادر به پرداخت حقوق کارگران خود نيستند و شرکت های آذر آب، واگن پارس و پالايشگاه اراک در اين مورد وخيم ترين وضعيت را دارند. شرکت های دولتی در اراک که با مشکل نبود نقدينگی روبرو هستند، اقدام به اخراج کارگران خود می کنند و از سوی ديگر، در بخش خصوصی نيز اوضاع به شدت نگران کننده و بحرانی به نظر می رسد . بر اساس اين گزارش، دولت محمود احمدی نژاد بيش از ۴۰ هزار ميليارد تومان به پيمانکاران بخش خصوصی بدهکار است و در ساليان اخير، روند تعطيل کارخانه ها در ايران شدت گرفته است. بنا به گزارش منابع خبری به جرس، روز پنج شنبه ۲۶ فروردین ماه، گروهی از كاركنان بانك كشاورزی، در اعتراض به قطع مزایا و وامهای خود، در حوالی میدان انقلاب دست به اعتصاب واعتراض زدند كه عده ای از آنها دستگیر و طبق آخرین شواهد، به زندان اوین منتقل شده اند.
با ۸۱ امتیاز و ۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

دعوت به تجمع نکنيد ، مسئوليت داره - نافرماني مدني ؟ مسخره بازيه - انتقاد و بحث ؟ اي مزدور!

Posted: 17 Apr 2010 02:44 PM PDT

اما همه اين کار ها را خواهيم کرد . بگذار هر چه ميخواهند بگويند . تجمعات خياباني ، روح جنبش است . آنرا به تهديد و ارعاب از دست نخواهيم داد که اگر چنين بنايي داشتيم از روز اول بايد به کنجي ميخزيديم و گوشه امني را طلب ميکرديم . هر بار تهديد کردند و قشون کشيدند و هر بار قاطع تر از پيش گرد هم آمديم و کل توان نداشته شان را به تمسخر کشيديم . در غالب موارد دست بالا را ملت داشتند و نيروهاي سرکوب ، کلافه و عصبي شمشير در تاريکي ميچرخاندند . نافرماني مدني به هر شکلش بايد ترويج شود . هر طرحي ميتواند نقد شود و از دل آنها طرحهاي برتر را به اجرا درآوريم . طرح عدم پرداخت وجه آب بها هيچ تفاوتي با اس ام اس برنامه نود ندارد . چه شد که آن طرح به خوبي عمل کرد و اين طرح اين چنين مسخره به نظر ميايد ؟ آيا اگر طرح بر فرض بد است ، جايگزيني معرفي شده است از سوي منتقدين آن ؟ و اما بحث و نقد و به چالش کشيدن يکديگر و روشن کردن خواسته ها و مطالبات . چرا بايد بترسيم از اين کار به جرم مزدوري و نفاق افکني ؟ اگر وقت اين بحثها حالا نيست پس کي است ؟ اساسا آيا نقد کردن وقت خاصي دارد که ما خبر نداريم ؟
با ۸۱ امتیاز و ۳۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

ایران: کشوری که همه در آن فلان و بهمان هستند! چقدر به لزوم وجود پلورالیسم در بین خود اعتقاد داریم؟

Posted: 17 Apr 2010 02:45 PM PDT

فارس فلان، ترک بهمان، کرد فلان، عرب بهمان، بلوچ فلان، ترکمن بهمان، گیلک فلان، لر بهمان، مازندرانی فلان، خراسانی بهمان، شمالی فلان، جنوبی بهمان، اصفهانی فلان، قزوینی بهمان، آبادانی فلان، تهرانی بهمان، مسلمان فلان، یهودی بهمان، زرتشتی فلان، مسیحی بهمان، مذهبی فلان، بی مذهب بهمان، کمونیست فلان، لیبرال بهمان، فدرالیست فلان، ناسیونالیست بهمان و ... همیشه دوست داریم به دنبال یک مقصر در بین خودمان بگردیم و همه تقصیرات را به گردن او بیندازیم و خود را در ایجاد مشکلات و معضلات بی تقصیر، پاک و منزه بدانیم. فکر می کنیم تمسخر دیگران و جوک ساختن برای گروههایی از مردم علاج مشکلات و دردهای ما و داروی آرامش بخش است. احساساتی بودن و احساسی کار کردن همیشه بر کارهای ما غلبه دارند. تحمل دیگران برایمان تا وقتی معنی دارد که مانند ما فکر کنند و به ساز ما برقصند. دچار خود شیفتگی های منطقه ای، قومی و شهری شده ایم. انگار نه انگار که همه مردمان یک سرزمین هستیم. وقتی با مشکلی مواجه می شویم، به جای همفکری، همدلی، همکاری، همیاری و کار گروهی، هر کسی یا هر گروهی سعی می کند که اول دیگران و گروههایی را که عضو آنها نیست را متهم سازد و وادار به اعتراف کند! برای راحت کردن کارمان هم کافیست گروهی یا فردی را "مقصر" بنامیم و مشغول انگ و برچسب زنی به او یا آنها شویم. در حالی که از رفتارها و کارهای خود غافل هستیم و گاهی اوقات فراموش می کنیم که خودمان بیشتر از بقیه مشغول ضربه زدن و آسیب رساندن به خود و رفتن به سمت راه بی نتیجه و بی فایده هستیم. گاهی اوقات عده ای فکر می کنند که حساب ایشان از بقیه جدا است و مسائل دیگران به ایشان ربطی ندارد. خود را از همه لحاظ تافته جدا بافته می دانند و فکر می کنند سرنوشتی جدا از سرنوشت بقیه مردم در انتظارشان است. در صور

--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر