۱۳۸۹ اردیبهشت ۳, جمعه

در ظهيرالدوله چه گذشت...جاي همه خالي

سلامي به زيبايي شكوفه هاي بهاري به دوستان راديو گلها

در ابتدا مي خواهم خاك زير پاي دوستاني را كه منت بر سر ما گذارده و در تاريخ مقرر در ظهيرالدوله گرد هم جمع شدند را ببوسم

نمي خوام زياد پرحرفي كنم- براي همين كوتاه مينويسم. درابتدا چشمها در هم گره مي خورد و سخني به زبان نمي آمد ، من كه خودم خجالت ميكشيدم دوستان رو گرد هم جمع كنم و... تا اينكه شيرين سخن مجلس، با لهجه شيرين اصفهاني ، همه را با شيريني سخن خودشان گرد هم دعوت كردند. همگي بر سر آرامگاه قمرالملوك حلقه زديم و گفتگويي كوتاه آغاز شد - سخن از شادروان قمرالملوك و زندگي او به زيبايي به ميان آمد.
 دوستان هر كدام سخني به ميان آوردند و قرار شد آوازي خوانده شود.  مرغ سحر را
به ياد قمر با همراهي تار يكي از دوستان عزيز گلها (كه زحمت كشيده  و ساز به همراه آورده بودند)، تصنيف را ( با صداي استادي كه در زير در موردش خواهم گفت)  همه خواندند.

ولي از اين به بعد اون لحظات انگار هر ثانيه آن معجزه اي بود. انگار كه روزها براي اين كار تمرين شده بود. انگار كه قرار بود اين دو استاد بزرگوار با حضورشان به جمع دوستانه ما عظمتي ببخشند كه هر چه در مدح آن بگوييم كم است.
استاد آزاديان ( استاد مدرس تار و سه تار) به آرامي به سمت تار رفت. با وقاري كه فقط آن را در بزرگان مي توان ديد. با كسب اجازه تار را بدست گرفت. نفسها در سينه حبس بود. در همان حال كه سيمها كوك ميشد در كنارش استاد عسگري ( مدرس آواز و صدا سازي) با متانت و مهرباني خودشان نشستند. هنوز به خود نيامديم كه پنچه هاي استاد آزاديان( كه آنها را ميبوسم) آواز ابوعطا را نواخت. انگار كه هفته ها با هم تمرين كرده بودند- ولي نه اين نبود، قلبهاي اين دو استاد بود كه در يك لحظه چنان در هم گره خورد كه هر لحظه آن درون تو را نيز با خود به ميانشان مي كشاند. حنجره استاد عسگري جوابي به ساز ميداد كه هر لحظه آن روح تو را به پرواز درمي آورد- و گاهي بي اختيار صدا و نغمه هاي دوستان نيز ساز و آواز را همراهي ميكرد. خانم محترمي هم از اعضا بودند كه صدايي بسيار زيبا داشتند و گاهي همه را مبهوت خود ميكردند( متاسفانه در آنجا  خدمتكار آرامگاه اجازه ندادند ايشان به صورت تكخواني بخوانند؟!) و در آخر ديگر كلمات در ذهنم نمي تواند احساساتم را از آن روز زيبا برايتان بيان كند....بهتر است خودتان گوشه اي از آن مراسم را ببينيد و بشنويد
http://www.4shared.com/video/EeecB18s/MOV00030.html


دوستاني كه فيلم و عكسهاي با كيفيت تري دارند خواهش ميكنم براي گروه بفرستند. فيلم ارسالي من با گوشي همراه با فرمت
 3gp
ذخيره شده و كيفيت خوبي نداره-
تقديم به شما امير جعفري 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر