۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۹, یکشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


ارشاد می‌خواهد متولی کلیه پیام‌های دیجیتالی باشد

Posted: 08 May 2010 03:06 PM PDT

عصر ارتباط - وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات لایحه پیام‌های دیجیتال را برای تصویب در دولت تدوین و نهایی می‌کنند.

این دو وزارتخانه درصددند با تدوین این لایحه دغدغه‌های موجود در زمینه ارسال و دریافت پیام‌های دیجیتال و الکترونیکی از هر نوع و شکل آن‌را رفع کنند.

ماجرای تدوین این لایحه از آنجا آغاز شده است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیشنهادی به دولت خواستار تصویب لایحه پیام ناخواسته الکترونیکی یا اسپم شد اما در این میان وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی بر توسعه، تکمیل و تجمیع آن به منظور رفع کامل دغدغه‌های ناشی از ارسال پیام‌های دیجیتال تاکید کرد.

وزارت ارشاد با درخواست جامع‌سازی این لایحه در دولت عنوان کرد که علاوه بر اسپم یا پیام‌های ناخواسته مسایل دیگری نیز در حوزه محتوا وجود دارند که باید به صورت جامع‌تری به آن پرداخته شود و بر همین اساس پیشنهاد تدوین لایحه پیام‌های دیجیتال را مطرح کرد.

لایحه پیشنهادی از سوی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی حاوی تمامی موارد مشمول پیام دیجیتال است و این وزارتخانه تاکید دارد تا تمامی سرویس‌های مبتنی بر پیام‌های دیجیتال با مجوز وزارت ارشاد ارایه شود که به دلیل ممانعت آن برای توسعه فناوری اطلاعات در کشور با مخالفت دیگر نهادهای تصمیم گیر مواجه شده است اما با توجه به دغدغه‌هایی که در این زمینه برای وزارت ارشاد وجود دارد، مقرر شده تا این موارد دیده شود.

گرچه این لایحه هنوز در مراحل اولیه طرح و تدوین به سر می برد اما اختلاف نظرهای بسیاری بر سر نگارش و مفاد درج شده در آن وجود دارد به‌طوری‌که وزارت دادگستری با اعلام مخالفت خود برای تدوین این لایحه، آن را دست و پاگیر و مانع توسعه عنوان کرده است.

از سوی دیگر، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز که مخالف تدوین چنین لایحه‌ای است از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواسته است باتوجه به اختیارات و وظایف قانونی که دارد موضوعات پیشنهادی این لایحه را بررسی کند زیرا بسیاری از موارد گنجانده شده در این لایحه از جمله وظایف این سازمان تنظیم کننده مقررات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که باید علیرغم نبود ماده قانونی آن‌ها را بررسی، مدیریت و رسیدگی کند.

در این میان حقوقدانان نیز با توجه به وجود قانون جرایم رایانه‌ای که تمامی فضای دیجیتال را دربرمی گیرد، تصویب این لایحه را نادرست می‌دانند و معتقدند با وجود این قانون و دیگر لوایح قانونی دیگری که وجود دارد، نیازی به ارایه این لایحه نیست اما در این میان وزارت ارشاد بر لزوم تدوین این لایحه علیرغم مخالفت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اصرار آن بر ارایه این لایحه تنها با عنوان اسپم که محدوده کمی را دربر می‌گیرد، تاکید دارد.

گفته می‌شود لایحه‌ای که وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی تهیه و تدوین کرده بود، مانع توسعه فناوری اطلاعات در کشور می‌شود و بر همین اساس برای بررسی بیشتر به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال شده است.

کارشناسان بر این عقیده‌اند بسیاری از مواردی که وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی روی آن تاکید دارد نیازی به قانون مصوب ندارد زیرا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌تواند در مورد آن تصمیم‌گیری کند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این میان امیدوار است باتوجه به موارد قانونی متعددی که در حوزه فناوری اطلاعات کشور وجود دارد، این لایحه به منظور پوشش خلاءهای قانونی موجود به هیات دولت ارایه شود و نه موارد دیگری که بسیاری از آن‌ها در قوانین و لوایح دیگر و چارچوب وظایف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وجود دارد.

همچنین پیشنهاد شده است پس از بررسی کامل و جامع موارد موجود، این لایحه در قالب الحاقیه‌ای به قوانین قبلی ارایه شود تا از وجود قوانین متعددی که ممکن است با یکدیگر همپوشانی داشته باشند، جلوگیری شود.

این لایحه قرار است پس از تدوین و نهایی شدن در صورتی‌که کارگروه مدیریت فناوری اطلاعات که متشکل از چند وزیر هیات دولت است، تشکیل جلسه داده بود، به آن ارایه شود تا با توجه به بستر قانونگذاری و سیاستگذاری خوبی که دارد، مورد بررسی قرار گیرد اما در صورتی‌که این کارگروه هنوز جلسات خود را آغاز نکرده باشد، لایحه پیام‌های دیجیتال برای تصویب به هیات دولت می‌رود.

وزارت ارشاد پیش از این طرح ساماندهی سایت‌های اینترنتی را نیز علیرغم تمامی انتقاداتی که به آن وارد شد، آغاز کرد و این بار قصد دارد با تدوین قانون جدیدی حوزه پیام‌های دیجیتال کشور را نیز سامان دهد.

تمام نکاتی که باید برای خرید یک پرینتر بدانید

Posted: 08 May 2010 03:06 PM PDT

خبرگزاری ایسنا - به اعتقاد کارشناسان می‌توان درباره‌ی مشخصات فنی یک پرینتر یا چاپگر بسیار سخن گفت اما مشخصاتی هستند که با توجه به آن‌ها می‌توان انتخاب آگاهانه برای خرید یک پرینتر انجام داد.

شماری مشخصات اصلی در مورد پرینترها وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان دستگاهی را که مناسب نیاز است، انتخاب و خریداری کرد.

ویژگی‌های اصلی پرینتر

* کیفیت چاپ (dpi):

این ویژگی شمار نقطه‌هایی را معین می‌کند که پرینتر می‌تواند در هر اینچ مربع از کاغذ جای دهد. به دلیل اینکه مشخصات استاندارد مدت‌ها قبل تعیین شده‌اند، تمامی شماره‌های dpi مضربی از 300 یا 360 به‌عنوان مثال 1200 یا 1440 dpi هستند.

هرچه حداکثر کیفیت بالاتر باشد، تصویری که پرینتر می‌تواند چاپ کند، دقیق‌تر خواهد بود. فروشندگان از فن‌آوری‌های دیگر برای بسط دادن قابلیت‌های این نقطه‌ها استفاده می‌کنند با این همه شمار فعلی به اهمیت سابق نیست.

*سرعت موتور:

این عدد معمولا به‌صورت صفحه در دقیقه (ppm) و گاهی حروف در دقیقه (cpm) یا تصویر در دقیقه (ipm) بیان می‌شود اما در بسیاری از موارد باید این ادعاها را با احتیاط بررسی کرد زیرا فروشندگان اغلب عدد‌هایی را نشان می‌دهند که چاپ کردن در حالت "درفت" را منعکس می‌کنند که سریع‌تر است اما به اندازه تنظیمات کیفیت استاندارد خوب به نظر نمی‌رسد یا بدتر از آن زمان پردازش اولیه پیش از چاپ اولین کاغذ را حذف می‌کنند.

هم‌چنین باید توجه داشت سرعت چاپ با توجه به پیچیدگی کار نیز متغیر است. چاپ تصاویر پیچیده یا چاپ برروی هر دو طرف کاغذ سرعت پرینتر را کند خواهد کرد.

*حافظه داخلی:

این ویژگی به‌صورت کیلوبایت (KB) یا مگابایت (MB) بیان می‌شود؛ در میان پرینترهای اداری میزان حافظه داخلی استاندارد نشان می‌دهد هنگامی که انبوهی از اطلاعات در انتظار چاپ شدن هستند، دستگاه می‌تواند چه میزان از اطلاعات چاپی را ذخیره کند.

یک پرینتر اداری مدل پایین ممکن است از 32 تا 128 مگابایت حافظه رم داشته باشد، در حالی که مدل‌های بالاتر 256 مگابایت حافظه رم دارند و حافظه پرینترهای گرافیک محور ممکن است از یک گیگابایت آغاز شود.

در صورتی که اداره پرمشغله‌ای دارید یا فایل‌های پیچیده یا فشرده گرافیکی چاپ می‌کنید، نیاز به حافظه بیش‌تری دارید و باید امکان حداکثر ارتقای حافظه را بررسی کنید تا مطمئن شوید حافظه مدل مورد نظر می‌تواند براساس نیازتان افزایش یابد.

*حداکثر صفحات چاپ شده در ماه (Monthly duty cycle):

این ویژگی برای تمامی پرینترهای اداری و بیش‌تر پرینترهای شخصی شامل عددی است که نشان‌دهنده حداکثر شمار صفحاتی است که دستگاه می‌تواند بدون مشکل در ماه چاپ کند.

دوره فعالیت یک پرینتر شخصی معمولی حدود پنج هزار صفحه خواهد بود، در حالی که این میزان برای پرینتر اداری مدل پایین به حدود 20 هزار صفحه می‌رسد. مدل‌های بالاتر می‌توانند دوره فعالیت صد هزار صفحه یا بیش‌تر داشته باشند.

حجم پرینتی که گرفته می‌شود باید پایین‌تر از میزان استاندارد مدلی باشد که در نظر گرفته‌ شده، در غیر این صورت باید به دنبال پرینتری باشید که محدودیت بالاتری دارد؛ این معیار هم‌چنین نشان‌دهنده دوام و پایداری پرینتر خواهد بود.

*شبکه:

یک پرینتر شخصی همیشه یک اتصال USB برای استفاده در یک رایانه دارد؛ شمار رو به افزایشی از پرینترها دارای اتصال بی‌سیم توکار برای استفاده در میان رایانه‌های متعدد هستند که در یک شبکه به‌صورت بی‌سیم به یکدیگر اتصال دارند.

یک پرینتر اداری یک اتصال اترنت خواهد داشت، بنابراین می‌تواند در یک شبکه کار کند. برخی از مدل‌ها ممکن است قابلیت بی‌سیم برای استفاده در یک دفتر کار کوچک مجهز داشته باشند. بیش‌تر پرینترهای اداری هم‌چنین دارای صفحات اینترنتی یکپارچه یا ابزارهای دیگر برای مدیریت راحت‌تر برروی یک شبکه هستند.

ویژگی‌های چاپ کاغذ

*سینی ورودی کاغذ استاندارد و انتخابی:

شمار صفحاتی که یک پرینتر می‌تواند در بهینه‌سازی استاندارد در خود جای دهد باید بیش تر از صفحاتی باشد که در روز چاپ می‌ شوند و به صورت ایده آل سه یا چهار برابر آن ها باشد تا مجبور نباشید بیش از یک یا دو بار در هفتهT سینی آن را پر کنید.

یک پرینتر شخصی معمولی، معمولا صد تا 150 ورق کاغذ در یک سینی تک نگه می‌دارد که معمولا قابل تغییر نیست. یک پرینتر اداری حداقل 250 ورق کاغذ ظرفیت دارد اما مدل‌های بالاتر می‌توانند 500 یا هزار ورق یا بیش‌تر نیز در شکل استاندارد یا ارتقاء یافته خود ظرفیت داشته باشند.

اگر در اداره شلوغی هستید یا به چاپ کاغذ در اندازه‌های مختلف نیاز دارید، باید پرینتری با سینی‌های کاغذ متعدد داشته باشید از این رو مطمئن شوید پرینتری که انتخاب می‌کنید با چنین تغییراتی سازگار است.

*سینی‌های چندمنظوره یا ورودی‌های کاغذ:

این ویژگی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا پاسخگوی کاغذهای مختلفی مانند پاکت‌ نامه‌ها باشند و برای استفاده گاه و بیگاه بهترین هستند زیرا قبل و بعد از چاپ نیاز به دخالت دستی دارند اما اگر همواره چنین کاغذهایی را چاپ می‌کنید، بهتر است به دنبالی پرینتری باشید که سینی ویژه چنین وظایفی را دارد.

*چاپ روی دو طرف کاغذ (Duplexing):

چاپ دو طرفه امکان فوق‌العاده‌ای است زیرا هزینه‌های کاغذ را به نصف می‌رساند. اگر این ویژگی برای شما جذابیت دارد، باید به دنبال مدلی با چاپ دو طرف خودکار باشید.

ویژگی مذکور در برخی از پرینترهای شخصی و بسیاری از پرینترهای اداری موجود است. این ویژگی در برخی از پرینترها به‌صورت دستی وجود دارد که کاربر را مجبور می‌کند مشخص کند برای چاپ طرف دیگر چگونه کاغذ را پر کرده و بچرخاند. این ویژگی بهتر از هیچ است اما در صورتی که مداوم بخواهید دوپلکس کنید آزاردهنده خواهد بود.

ویژگی‌های مفید دیگر

*نمایشگر:

بسیاری از پرینترهای شخصی و برخی از پرینترهای اداری نمایشگرهای کوچکی در جلوی صفحه کنترل دارند که به انتخاب گزینه‌های فهرست یا ارتباط با وضعیت پرینتر کمک می‌کند. در حالی که نمایشگرهای معمولی ممکن است شامل یک یا دو خط مبتنی بر حروف باشند.

پرینترهای مدل بالا و عکس محور یک LCD تمام رنگی دارند که از 5/1 اینچ تا 7 یا 8 اینچ برای مشاهده کامل و ویرایش عکس پهنا دارد. نمایشگرهای معدودی نیز صفحه لمسی هستند که موجب می‌شود مرور گزینه‌های صفحه طبیعی به نظر برسد.

*اسلات‌های کارت رسانه و پورت‌های پیکت بریج:

اگر شما خواهان چاپ عکس‌ها در پرینترجوهرافشان هستید، مدل دارای اسلات‌های رسانه‌ای یکپارچه یا یک پورت پیکت بریج بهتر است اما اگر چنین پورت‌هایی را در رایانه دارید، لازم نیست برای داشتن آن‌ها در پرینتر خود را به زحمت بیندازید.

*پورت USB:

این اتصال‌دهنده امکان می‌دهد حافظه فلش را به پرینتر متصل کرده و مستقیما از آن پرینت بگیریم و بهتر است با ویژگی‌های امنیتی استفاده شود تا مشکلی از این بابت پیش نیاید.

*سازگاری سیستم عامل:

تمامی پرینترها برروی پلتفرم ویندوز کار می‌کنند اما همه مدل‌ها پشتیبانی یکسانی برای پلتفرم‌های نه چندان متداول مک و لینوکس ندارند. از این رو کسانی که از پلتفرم‌های رایانه‌یی متعدد استفاده می‌کنند باید مطمئن شوند پرینتر دارای درایوهای کامل برای تمامی آن‌ها است.

خطر «پرل‌هاربر الکترونیکی» امریکا را تهدید می‌کند

Posted: 08 May 2010 03:06 PM PDT

خبرگزاری فارس - مشاور عالی امنیتی ضدتروریسم پیشین ایالات متحده اعلام کرد که آمریکا باید خود را برای مقابله با یک جنگ تمام‌عیار سایبری که می‌تواند در 15 دقیقه برای ایالات متحده بسیار مرگبار و مخرب باشد، آماده کند.

روزنامه دیلی‌تلگراف نوشت؛ "ریچارد کلارک" مشاور عالی ضدتروریسم آمریکا در دو دوره جرج بوش و بیل کلینتون اعلام کرد: آمریکا توانایی لازم برای مقابله با تلاش تروریست‌ها جهت دستیابی به سیستم رایانه‌ای ایالات متحده را ندارد و این موضوع ممکن است به فاجعه "پرل‌هاربر الکترونیکی" در ایالات متحده منجر شود.

پرل هاربر بندری در مجمع‌الجزایر هاوایی است که معروفیت این بندر به خاطر حمله سهمگین نیروی هوایی ارتش ژاپن به پایگاه دریایی ایالات متحده آمریکا طی 7 دسامبر 1941 به این منطقه است که در پی این حمله، ناوگان اقیانوس آرام آمریکا از جمله هفت رزم‌ناو نابود شدند که ضربه بزرگی برای این کشور بود.

ریچارد کلارک در هشدار خود، روز موعودی را ترسیم کرد که این حمله با نفوذ به یکی از رایانه‌های شبکه کامپیوترهای پنتاگون آغاز شود.

وی در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرده است: در صورت وقوع چنین حمله‌ای، سرویس‌های اینترنتی از درون فرو خواهند ریخت و گزارش‌ها از آتش گرفتن پالایشگاه‌های نفت و انفجارها در فیلادلفیا و هوستون، خرابی سیستم‌های کارخانه‌های شیمیایی و آزاد شدن ابر کشنده‌ای از کلر خبر خواهند داد.

وی در ادامه توصیف خود از این وضعیت آورده است: در صورت وقوع این حمله، کنترل ترافیک هوایی آسمان آمریکا بهم ریخته و شاهد برخورد قطارها با یکدیگر در شهرهایی همچون نیویورک، واشنگتن و لس‌آنجلس خواهیم بود.

150 شهر در خاموشی فرو خواهند رفت و دهها هزار آمریکایی در اثر تخریب‌های بوجود آمده در اثر این حمله سایبری که قابل مقایسه با یک بمب اتمی در قدرت انهدام است، از بین خواهند رفت.

کلارک در ادامه اظهارات خود که در کتاب "جنگ سایبری: تهدید آینده امنیت ملی " نوشته " رابرت کنیک نقل شده، اعلام کرده است: تمام این اقدامات در مدت 15 دقیقه صورت خواهد گرفت و حتی یک تروریست یا سرباز ایالات متحده را در داخل آمریکا درگیر خود نخواهد کرد.

وی تاکید کرده است که این بسیار دراماتیک خواهد بود که تروریست‌ها خطوط اینترنتی سرورهای پنتاگون را از لحاظ ظرفیت اشباع کنند؛ خطوطی که برای ایجاد ارتباطات لجستیک میان نیروهای ارتش در میدان نبرد مورد نیاز است.

احسان قاضی زاده: روزانه ۲۰ تا ۵۰ خبرنگار برای بیمه شدن معرفی می‌شوند

Posted: 08 May 2010 03:00 PM PDT

مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روزانه بین 20 تا 50 خبرنگار به صندوق حمایت از نویسندگان معرفی می‌شوند تا تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، احسان قاضی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار داشت: معاونت امور مطبوعاتی وزارت ارشاد طبق وظیفه خود، خبرنگارانی را که از سوی موسسه مربوطه بیمه نمی شوند، به‌عنوان افراد شاغل در حرفه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری به صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران معرفی می کند تا تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

وی افزود: بیمه خبرنگارانی که به این ترتیب معرفی شوند و در بخش غیردولتی به کار خبری مشغول باشند، طبق قانون باید با شرایط مشاغل سخت و زیان‌آور محاسبه شود اما هزینه های مربوط به پرداخت حق بیمه را بیمه تامین اجتماعی تعیین می کند.

قاضی زاده، کمک مالی به افراد شاخص و مطرح در امر اطلاع‌رسانی برای امور درمانی را از دیگر حمایت های صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران ذکر کرد.

خدمات تحت وب گوگل یکپارچه می‌شود

Posted: 08 May 2010 02:59 PM PDT

گوگل روز گذشته اعلام کرد به کاربران خود امکان می دهد تا از پاییز سال ۲۰۱۰ از طریق Google Apps به سرویس های گوگل ریدر، بلاگر و پیکاسا دسترسی داشته باشند.

به گزارش فارس به نقل از ای ویک، مقامات این شرکت می گویند در ماه های اخیر تقاضاهای فزاینده ای در این زمینه وجود داشته و گوگل نیز قصد دارد هر چه بیشتر در جهت یکپارچه سازی و هماهنگ سازی سرویس های خود گام بردارد.

به نظر می رسد این اقدام گوگل با هدف رقابت با دیگر سرویس های متنوع تحت وب که توسط شرکت هایی همچون مایکروسافت، آی بی ام، سیسکو صورت می گیرد انجام می شود.

گوگل می گوید در حال طراحی زیرساخت های جدیدی برای مجموعه Google Apps است تا تمامی سرویس های خود را در قالب یک مجموعه جای دهد. به عنوان مثال با اعمال تغییرات جدید به روز کردن یک وبلاگ از درون محیط Google Apps ممکن خواهد شد.

پشتیبانی از این مجموعه به تدریج توسط گوگل کامل شده و امکانات متنوع نیز به تدریج به ان اضافه می شوند. Google Apps هم اکنون در نسخه های استاندارد، Premier و اموزشی در دسترس بوده و قابل استفاده است.

ساخت انیمیشن «تهران ۱۵۰۰» تا آخر تابستان به پایان می‌رسد

Posted: 08 May 2010 02:59 PM PDT

انیمیشن «تهران 1500» به کارگردانی بهرام عظیمی درحال حاضر در مرحله‌ی نورپردازی و رندر قرار دارد.

بهرام عظیمی کارگردان این انیمیشن در گفت‌وگویی با خبرنگار ایسنا، با اشاره به زمان بر بودن ساخت فیلم‌های انیمیشن گفت: این فیلم در مراحل فنی پایانی قرار دارد وتا پایان تابستان ساخت آن به پایان می‌رسد.

به گزارش ایسنا، عوامل تولید انیمیشن سینمایی «تهران 1500» عبارتند از:

کارگردان: بهرام عظیمی، فیلم‌نامه: امیرمسعود علمداری- بهرام عظیمی، مدیر پروژه: سید هادی منبتی، مجری طرح: محمد ابوالحسنی، مدیر تولید: اسماعیل شرعی،ا نتخاب بازیگران: حبیب رضایی

همچنین در این انیمیشن بازیگرانی چون هدیه تهرانی، بهرام رادان، مهران مدیری، گوهر خیراندیش، مهتاب نصیرپور، حبیب رضایی،حسام نواب صفوی و ...نیز حضور دارند.

تهیه ی «تهران 1500» را هم مؤسسه تصویر شهر وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مؤسسه نسل اندیشه سبز بر عهده دارد.

افزایش اختلال پیامکی طی روزهای اخیر و پاسخ مسوولان

Posted: 08 May 2010 02:59 PM PDT

طبق گفته مسوولان همراه اول پیامک‌هایی که برای سیم‌کارت‌های خاموش ارسال می‌شوند تا 24 ساعت پس از ارسال در مرکز نگهداری می‌شوند و در شش مرحله پس از ارسال در فواصل زمانی پنج دقیقه، 30 دقیقه، ‌دو ساعت، چهار ساعت، 12 ساعت و 24 ساعت به صورت اتوماتیک دوباره ارسال می‌شود تا به‌محض روشن شدن تلفن همراه در بازه زمانی مشخص شده، توسط گیرنده دریافت شوند اما یکی از اتفاقی که تعدادی از مشترکان با طرح این سوال که آیا هزینه پیامکی که نمی‌رسد را می‌پردازیم از آن گله‌مندند، دریافت نشدن پیامک در این بازه زمانی و محقق نشدن این وعده است.

به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر بسیاری از پیامک‌های ارسال شده بدون دریافت پیغام "پیام ارسال شد"، توسط فرستنده و با وجود رفتن در بخش پیام‌های ارسال شده گوشی، به مقصد نمی‌رسند یا اگر هم می‌رسند گزارشی مبنی بر دریافت آن‌ها ارسال نمی‌شود.

یکی از احتمالات پیش رو در بیان دلیل عدم دریافت گزارش ارسال، خاموش بودن تلفن همراه گیرنده است که با وجود راه‌حل پیش‌تر گفته شده، تا حدود زیادی قابل جبران است اما به گفته بسیاری از کاربران این اتفاق در زمانی کم‌تر از 24 ساعت هم به وقوع نمی‌پیوندد و گیرنده هرگز پیامکی دریافت نمی‌کند.

طاهری‌بخش - سرپرست اداره کل هماهنگی عملیات نگهداری شرکت ارتباطات سیار - در گفت‌وگو با ایسنا با رد وجود هر گونه اختلال در شبکه گفت: شبکه مربوط به ارسال پیامک، 24 ساعته و در هفت روز هفته مانیتورینگ می‌شود و به این ترتیب می‌توان گفت در برهه زمانی که از وجود اختلال صحبت می‌شود شبکه با راندمان بالای 95 درصد در ارسال پیامک برخوردار بوده است.

او درباره علت نرسیدن پیامک به گوشی‌های خاموش پیش از 24 ساعت، یعنی زمان ممکن برای دریافت پیامک توسط گیرنده نیز اظهار کرد: تنها درصورتی که جعبه دریافت تلفن همراه گیرنده پیامک پر باشد، امکان دریافت آن وجود ندارد و شاید دلیل نرسیدن پیامک همین باشد.

اما مشکلی که در چند روز اخیر بیش‌تر به چشم می‌خورد، ارسال نشدن پیامک‌ها و یا عدم دریافت آن‌ها توسط مشترکان به عنوان گیرنده با گوشی‌های روشن است که بعد از مطلع شدن از ارسال پیامک توسط گیرنده، البته در یک مکالمه تلفنی یا حضوری به آن پی می‌برند. اتفاقی که به گفته مشترکان تقریبا در بسیاری از نقاط تهران شاهد آن هستیم.

پیش از این و هنگام بروز اختلال در ارسال پیامک طی ماه‌های گذشته، دلایلی هم‌چون جابه‌جایی نرم‌افزار خارجی پیامک و جایگزینی آن با نرم‌افزار داخلی درباره چرایی اختلالات توضیح داده شده بود.

در هر حال بحث دریافت بهای پیامک‌های به مقصد نرسیده هم موضوعی بحث‌برانگیز و مورد سوال مشترکان بوده زیرا پیام‌های بسیاری به دلایل خاموش بودن گوشی یا در دسترس نبودن و قطع بودن سیم‌کارت به دست مشترکان و غیره نرسیده و در روز چند بار ارسال می‌شوند تا به مشترک مورد نظر برسند و در موارد دیگر نیز پیامک به دلیل وجود اختلال در شبکه ارسال نمی‌شود.

به گفته‌ی مسوولان بیش‌تر پیامک‌هایی که به مقصد نمی‌رسند یا به علت از دسترس خارج بودن مشترک مورد نظر از شبکه است و یا به پر بودن حافظه تلفن مشترک مربوطه و یا خاموش بودن گوشی مشترک مربوط می‌شود و تنها درصد اندکی از آن به ضعف شبکه برمی‌گردد.

شرکت ارتباطات سیار ایران هم پیش از این اعلام کرد که مشترکان دیگر هزینه پیامک‌هایی که به مقصد نمی‌رسد را پرداخت نخواهند کرد.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران تاکید کرده بود که بر اساس مصوبه‌ای که داریم، باید پیامکی که ارسال می‌شود را شارژ کرده و هزینه‌ی آن را حساب کنیم اما در حال حاضر، دیگر این هزینه را برای مشترک محسوب نکرده و تا زمانی که گزارش دلیور شدن پیامک ارسال نشود، هیچ هزینه‌ای برایش محسوب نخواهد شد و این به دلیل تقاضاهای انجام شده از ما بود.

در هر حال بنا بر اعلام مسوولان طرح دریافت نشدن هزینه از پیامک‌های به مقصد نرسیده اکنون در شبکه‌ی همراه اول اعمال می‌شود.

راه‌اندازی خدمات اطلاعات روستایی نوکیا در چین

Posted: 08 May 2010 02:59 PM PDT

سرویس Ovi Life Tools نوکیا که مجموعه‌ای از خدمات اطلاعاتی برای مناطق روستایی در کشورهای در حال توسعه است، در چین راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، این سرویس مبتنی بر پیام کوتاه که پیش از این در هند و اندونزی راه‌اندازی شده، به زبان چینی ساده - شکل نوشتاری زبان مورد استفاده در داخل کشور چین - خواهد بود و به چهار شاخه مراقبت پزشکی، کشاورزی، آموزش و سرگرمی تقسیم می‌شود.

بسته کشاورزی شامل اخبار، قیمت‌های بازار و هواشناسی بوده و هزینه اشتراک آن هشت یوان یا یک دلار و 20 سنت در ماه است. سرویس مراقبت پزشکی دارای اطلاعاتی درباره موضوعاتی مانند مشکلات تنفسی، هپاتیت بی و مراقبت‌های دوران بارداری است، در حالی که بسته آموزشی به مشترکان برای یادگیری زبان انگلیسی کمک می‌کند و هزینه اشتراک هر یک از این بسته‌ها پنج یوان در ماه خواهد بود.

طبق اعلام نوکیا، اطلاعات به‌صورت درخواستی نیز قابل خریداری است؛ نوکیا این خدمات را در دو تلفن 1616 و 1800 که رادیو اف ام و چراغ قوه دارند عرضه می‌کند.

گوشی 1616 دارای صفحه کلید ضدگرد و غبار، جک صوتی 3.5 میلیمتری و قابلیت داشتن دفترچه‌های تلفن متعدد برای افرادی است که به‌صورت چند نفره از یک گوشی استفاده می‌کنند.

این تلفن‌ها بین 250 تا 300 یوان قیمت داشته و از اواسط ماه جاری عرضه می‌شوند. راه‌اندازی این سرویس جدیدترین تلاش تجاری نوکیا برای نفوذ در بازار چین است.

این شرکت در ماه آوریل سرویس دانلود خود را بدون مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) راه‌اندازی و در پایان سال گذشته نخستین تلفن هوشمندش برای استفاده شدن در شبکه نسل سوم چایناموبایل را معرفی کرد.

دی.وی.دی بدهید، بلو.ری تحویل بگیرید

Posted: 08 May 2010 02:53 PM PDT

یک استودیوی فیلم سازی برنامه جالبی را به اجرا گذارده تا مردم بتوانند دی وی دی های قدیمی خود را به دی وی دی های جدید با فرمت بلو-ری تبدیل کنند.

به گزارش فارس به نقل از پی سی ورلد، با اجرای این برنامه علاقه‌مندان با ارسال یک کپی از فیلم مورد نظر به استودیوی برادران وارنر در مقابل یک کپی از همان فیلم با فرمت بلو–ری دریافت خواهند کرد.

فرمت بلو –ری که چند سالی است به عنوان فرمت جدید دی وی دی وارد بازارهای جهانی شده مورد استقبال گسترده علاقه‌مندان قرار گرفته و با توجه به وضوح تصویری بسیار بیشتر به طور وسیعی برای مشاهده فیلم های سینمایی مورد استفاده قرار می گیرد.

البته فعلا 90 فیلم سینمایی در برنامه استودیوی وارنر برای تبدیل دی وی دی های قدیمی به بلو –ری گنجانده شده ولی قرار است این رقم در آینده نزدیک افزایش یابد.

برای استفاده از این خدمات کاربران می توانند به سایت استودیوی وارنر مراجعه کرده و فیلم یا فیلم های مورد نظرشان را برای تعویض انتخاب کنند.

هزینه استفاده از این خدمات به ازای هر فیلم 4.95 دلار است و تحویل نسخه جدید هر فیلم 4 تا 5 هفته به طول می انجامد.

پای آی.پد به جنگ نوکیا و اپل باز شد!

Posted: 08 May 2010 02:53 PM PDT

شرکت نوکیا که چند ماه قبل اپل را به نقض ۱۰ حق انحصاری فناوریهای خود در تلفن همراه "آی- فن" متهم کرده بود این بار "آی- پد" را هدف اتهامات خود قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در جنگ حق انحصاری میان اپل و نوکیا، این بار بزرگترین تولید کننده تلفن همراه انگشت اتهامات خود را به سوی "آی- پد" نشانه رفت و اظهار داشت که اپل به صورت غیرقانونی از پنج حق انحصاری فناوری نوکیا در "آی- پد" استفاده کرده است.

این شکایت به دادگاه محلی ویسکونسین ارائه شده و هدف آن توقف فوری فروش "آی- پد" است. این لوح- رایانه اپل از 28 ماه جاری رسما در 9 کشور دنیا عرضه خواهد شد.

نوکیا اظهار داشت: "حق امتیازهایی که این بار اپل سرقت کرده است مربوط به فناوریهایی برای سرعت بخشیدن انتقال داده ها و صدا است. این فناوریها کمک می کنند که دستگاههایی کوچک تر و فشرده تر ساخته شوند."

وکیل رسمی نوکیا در این خصوص توضیح داد: "این نوآوریها بسیار مهم هستند و به بهبود محصولات چه از نظر توانایی اجرایی و چه از نظر طراحی کمک می کنند."

براساس گزارش macitynet، این اظهارات جدید شرکت فنلاندی، اپل را وادار کرد که بار دیگر شکایت مشابهی را از نوکیا ارائه کند.

در این شکایت که چندی قبل از سوی اپل به دادگاه ارائه شد، شرکت استیوجابز مدعی شد که نوکیا 13 امتیاز فناوری شرکت آمریکایی را نقض کرده است.

محمدعلی رامین: آزادی مطبوعات در ایران فراتر از قانون است

Posted: 08 May 2010 02:53 PM PDT

بر قراری عدالت قضایی، بهترین راه ساماندهی امور جامعه و از جمله اصلاح وضعیت رسانه‏هاست.

محمدعلی رامین - معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - به مناسبت روز آزادی مطبوعات روز شنبه، 18 اردیبهشت‌ماه جاری، با بیان این مطلب خطاب به دانشجویان در دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد: از نظر دین اسلام آزادی معنوی اصل و مقدمه اساسی آزادی‏های فردی و اجتماعی است.

رامین با تشریح رسالت حکومت دینی در توصیف واژه آزادی گفت: تعریف مفاهیمی چون آزادی، گاهی منشاء سکولار و دین گریز دارد و گاهی خواستگاهش توحیدی و الهی است. آزادی از منظر اسلام، آزادی عقلانی و قانونمند است که همه باید به‌طور یکسان از آن برخوردار باشند و هیچکس نباید از ابزار و جایگاهی که در اختیار دارد به بهانه آزادی بتواند اخلاق، معنویت و کرامت انسانی دیگران را مورد تهاجم قرار دهد.

وی درباره منزلت قلم افزود: در دین ما قلم قداست دارد و اهل قلم جایگاهشان می‏تواند از شهدا بالاتر باشد. اما سؤال اینجاست که این جایگاه مخصوص کدام گروه از اهل قلم است؟ این گروه کسانی هستند که حرمت حریم قلم را پاسداری می‏کنند؛ با این قلم به روشنگری افکار عمومی می‏پردازند و دانایی و رشد مخاطب را هدف قرار می‏دهند و نگهبان پاکی‏ها و صداقت‌ها و ارزش‌های انسانی می‏شوند و رشد و دانایی مخاطب را رسالت خود قرار می‏دهند.

او ادامه داد: بدین ترتیب، سؤال مهم این است که اگر در جامعه‏ای کسانی صاحب قلم شوند که خلاف رسالت الهی و انسانی اهل قلم عمل کنند چه باید کرد؟ چه کسی مسؤول و دلسوز فرهنگ ایرانی و ارزش‌های اسلامی است؟ کدام سازمان مسؤول رسیدگی به آشفتگی‏های موجود در بازار بی‏ در و پیکر رسانه‏ها است؟

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی افزود: طبق ماده 45 قانون مطبوعات، نظارت دقیق بر عملکرد جراید و انجام رسالت مطبوعاتی به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. آیا در این صورت، اگر کسی پیدا شد که خواست اصول بر زمین مانده قانون اساسی و قانون مطبوعات را پیگیری کند، باید با او برخورد کرد یا به وی یاری رساند؟

به گفته وی علامت متمدن بودن هر جامعه تطابق عملکردها با قانون است و بنده هم در جایگاه معاون مطبوعاتی صرفاً با تکیه بر قانون به انجام وظایف سازمانی و مأموریت قانونی خود به رشد و تعالی مطبوعات می‏اندیشم و طبیعی است برخی عناصر قانون‌گریز در مطبوعات که مانع ارتقاء جایگاه مطبوعات هستند، باید قانون تکلیف آنان را مشخص کند و همه دستگاه‌ها و خود رسانه‏ها باید از اجرای قانون حمایت کنند.

وی تاکید کرد: بر همین اساس برقراری عدالت قضایی، بهترین راه ساماندهی امور جامعه و از جمله اصلاح وضعیت رسانه‏هاست. بدین ترتیب، اگر دستگاه قضایی درصدد اعمال عدالت قضایی در عرصه رسانه‏ها باشد، ما می‏توانیم به سرعت فضای مطلوب و معقول و قانونی فعالیت‌های رسانه‏ای را که موجب رشد و سعادت جامعه می‏شود، فراهم کنیم، وگرنه با رفتار دوگانه هیچ امری از امور مهم مملکت اسلامی به سامان نمی‏رسد.

رامین در پایان این نشست دانشجویی که به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر برگزار شده بود، به پرسش‏های مختلف دانشجویان پاسخ داد.

عرضه سبک‌ترین لپ‌تاپ دنیا که ظرف ۱۰ دقیقه شارژ می‌شود

Posted: 08 May 2010 02:53 PM PDT

یک شرکت ژاپنی تولید کننده دستگاههای الکترونیکی مصرفی به زودی بسبکترین لپ تاپ دنیا را که مجهز به یک "ابر باتری" بوده و تنها در مدت 10 دقیقه شارژ می شود وارد بازار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شارژ سریع باتری یکی از مسائل مهم در انتخاب یک لپ تاپ به شمار می رود. به همین منظور شرکت توشیبا در حال کار بر روی یک رایانه قابل حمل فوق سبک (با وزن کمتر از یک کیلوگرم) است که 90 درصد از باتری آن می تواند ظرف مدت 10 دقیقه شارژ شود.

این لپ تاپ جدید که درحال حاضر بدون نام است دستگاهی با یک نمایشگر 13 اینچی بوده که از فناوری SciB (ابر شارژ باتری یونی) استفاده می کند.

براساس گزارش نت بوک نیوز، از دیگر ویژگیهای این رایانه قابل حمل جدید استفاده از پردازشهای استاندارد Core i3، i5 و i7 اینتل، هارد دیسک 500 گیگابایتی یا یک عدد دیسک جامد SSD با گنجایش 512 گیگابایت است.

هجوم دوباره‌ی هرزنامه‌های جام‌جهانی

Posted: 08 May 2010 02:53 PM PDT

فروشنده امنیتی تراندمیکرو درباره فعالیت هرزنامه‌یی جدیدی که از مسابقات آتی جام جهانی فیفا 2010 برای فریب کاربران استفاده می‌کند، هشدار داد.

به گزارش ایسنا، این پیام ناخواسته مورد بحث، حامل یک ضمیمه فایل PDF است که دربردارنده جزئیاتی درباره مسابقات شرط‌بندی است که ظاهرا فرد گیرنده در آن برنده شده است.

هم‌چنین از گیرنده پیام می‌خواهد که پیش از دریافت جایزه مورد ادعا، مشخصات شخصی خود را ارائه کرده و آن‌ها را به فرد تماس گیرنده یا ارسال‌کننده ای‌میل ارسال کند.

به گفته کارشناسان امنیتی این شرکت، این فایل PDF اسکریپت مخربی را اجرا می‌کند که موجب نصب و اجرا شدن ورمی به نام game.exe می‌شود؛ این ورم حاوی فایل روت کیتی است که فعالیت‌هایش را پنهان کرده و از شناسایی شدن اجتناب می‌کند.

برخی از نمونه‌های شناسایی شده از این فعالیت هرزنامه‌یی بدون ضمیمه بوده و ظاهرا از سوی یکی از معاونان فیفا به نام جئوف تامسون ارسال شده بودند، در حالی که تحقیقات بیش‌تر نشان داد که این پیام‌ها به یک کلاهبرداری قدیمی مربوطند.

کارشناسان هم‌چنین با اشاره به خلاق‌تر و پیشرفته‌تر شدن هرزنامه‌پراکنان و خلافکاران اینترنتی، از کاربران خواسته‌اند هوشیاری بیش‌تری داشته باشند و سیستم‌های خود را برای جلوگیری از رخنه سارقان سایبری ایمن کنند.

تراندمیکرو نخستین هرزنامه‌های جام جهانی با هدف کلاهبرداری را در سال 2009 کشف کرد که همانند هرزنامه‌های کنونی مدعی بودند گیرنده در یک شرط‌بندی آنلاین برنده شده است.

گفتنی است سی ان ان جام جهانی 2010 را نخستین جام در "عصر رسانه اجتماعی" خوانده که به این ترتیب باید در انتظار رکورد تعامل جهانی در مورد این رویداد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر