۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۱, جمعه

صدای خس وخاشاک را بشنوید: News from Kaleme for 05/21/2010




Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



کلمه: رییس دولت اصلاحات بعدازظهر امروز با حضور در منزل محسن آرمین سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با خانواده وی دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار کلمه، در این دیدار حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی با ابراز تاسف از بازداشت مهندس آرمین ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد آزادی ایشان و دیگر فعالان دربند باشیم.

خانم شریعتی همسر محسن آرمین نیز در این دیدار ضمن تشکر از حضور خاتمی، گزارشی از نحوه بازداشت همسرش به رییس جمهور سابق کشورمان ارائه کرد.

محسن آرمین عضو دفتر سیاسی و سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه توسط ماموران امنیتی وابسته به اطلاعات سپاه در منزلش بازداشت شد. هنوز از محل نگهداری وی اطلاع دقیقی در دست نیست.


 


پناهی در پنجمین روز اعتصاب غذای خشک در حضور دادستان تهران، وکیل مدافع و خانواده اش را ملاقات کرد .

به گزارش  پویا خبر ، جعفر پناهی سینماگر  نامدار ایرانی صبح امروز در پی پنجمین روز اعتصاب غذای خشک موفق شد در حضورعباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، فریده غیرت وکیل مدافع خود و نیز خانواده اش را ملاقات نماید.

جعفر پناهی به دادستان تهران اعلام کرد تا محقق شدن سومین خواسته اش به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.

عباس جعفری دولت آبادی ضمن در اختیار گذاردن پرونده جعفر پناهی به وکیل وی اعلام کرد: «پرونده به دادگاه انقلاب ارجاع داده شده است تا روال قانونی خود را طی روزهای آینده دنبال کند».

این احتمال وجود دارد روز شنبه هفته آینده جعفر پناهی همراه فریده غیرت در دادگاه انقلاب در برابر اتهامات وارده از خود دفاع نماید.

جعفر پناهی در نامه ای که روز ۲۸ اردیبهشت منتشر کرد نوشته بود که بعد از برخورد ناشایستی که شنبه شب (۸۹/۲/۲۵)در هجوم مامورین به داخل سلول ۵۶ اوین صورت گرفت و متعاقب آن به مدت یک ساعت و نیم، من و هم سلولی هایم را بدون لباس در بیرون و در هوایی سرد نگه داشتند.صبح روز یکشنبه مرا به بازجویی بردند و متهم کردند که از داخل سلول فیلمبرداری کرده ام؛ که کذب محض است. و بعد تهدید کردند که تمامی اعضای خانواده ام را دستگیر و به اوین منتقل خواهند کرد و دخترم را به بازداشتگاهی ناامن در رجائی شهر خواهند فرستاد و با این حرف ها قدرت تجزیه و تحلیل را از من سلب کردند.

وی اعلام کرده بود:ازیکشنبه صبح(۸۹/۲/۲۶)هیچ چیز نخورده ام و نیاشامیده ام و حال اعلام می کنم اگر موارد زیر تحقق نپذیرد، من به نخوردن و نیاشامیدن خود ادامه خواهم داد؛ چرا که نمی خواهم تبدیل به موش آزمایشگاهی شوم که هر لحظه مرا به اتهامات واهی تحت شکنجه و آزارهای روحی و روانی قرار دهند.

سه خواسته پناهی عبارت است از:

۱٫تماس و دیدار باخانواده ام و اطمینان کامل از سلامت آنها

۲٫حق داشتن وکیل بعد از ۷۷روز و مشورت با او

۳٫آزادی بدون قید و شرط تا تشکیل دادگاه و صدور حکم قطعی

او در پایان این نامه اعلام کرده بود:به سینمایی که به آن معتقدم قسم می خورم تا تحقق خواسته هایم دست از اعتصاب غذا برنمی دارم و تنها خواسته ام این است که جنازه مرا به خانواده ام تحویل دهند تا هر کجا که مایل اند دفن کنند.


 


محمد نوری زاد، کارگردان و نویسنده ای که از آذرماه سال گذشته  در زندان است روز سه شنبه توسط عوامل امنیتی اوین مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. این روزنامه نگار در اعتراض به این اقدام ماموران اوین دست به اعتصاب کامل زده است.

فاطمه ملکی همسر محمد نوری زاد در گفت و گو با جرس توضیحاتی درباره این اتفاق می دهد:

خانم ملکی! با خبر شده ایم که همسر شما در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و در اعتراض به این اقدام نیز دست اعتصاب غذا به زده است، آیا این خبر صحت دارد و شما خودتان چگونه مطلع شده اید؟

وقتی در ملاقات کابینی آقای نوری زاد را دیدم، لازم نبود که حرفی بزند، سر و وضع آشفته او، خود گویای همه چیز بود. به قصد کشت او را کتک زده بودند، وقتی همسرم می خواست این واقعه غیر انسانی که باورش هنوز برای همه ما دشوار است را تعریف کند، هم او گریه می کرد و هم ما. گفته است دو شبانه روز است که در اعتراض به این رفتار خشونت آمیز لب به آب و غذا نزده است. اگر کسی امروز به داد او نرسد تا دو سه روز دیگر باید پیکر بی جان آقای نوری زاد را از اوین تحویل بگیریم.

کمی بیشتر از وضعیت جسمی ایشان به ما می گویید؟ جراحت تا چه اندازه ای است و آیا مراقبت ها هم متناسب با حال ایشان هست؟

فاجعه اینجاست که همسرم در این ضرب و شتم، دچار ضربه مغزی شدیدی شده است، می گوید بینایی اش هم در اثر ضربه ای که به مغرش وارد کرده اند، مختل شده است. متاسفانه وضعیت او خیلی حاد است. آنقدر چهره اش متاثر بود که من خودم را به سختی کنترل کردم تا شاید کاری برایش بکنم. می گفت؛ بعد از اینکه کتکش زده اند او را به یک دخمه ای منتقل کرده اند که از کمترین امکانات بهداشتی برای مداوای بلایی که خودشان به سرش آورده اند هم محروم مانده است. به چه کسی بگوییم که این رسم انسانیت نیست ، یک انسان را به جرم نوشتن چند نامه در زندان بیاندازند و بعد هر روز ما (خانواده اش) را مورد آزار و اذیت قرار دهند.

همسر شما یک بار از زندان به رهبری نامه نوشته است و او بارها ایشان را پدر هم خطاب قرار داده اند، آیا ممکن است بار دیگر به دلیل نوشتن نامه ای جدید مورد ضرب و شتم قرار گرفته باشد؟

هیچ نمی دانم. من فقط می دانم تمام وسایل اش را هم در زندان به غارت برده اند. همه دست نوشته هایش را از او گرفتند، حتی کاغذ و قلم هم دیگر ندارد.

وقتی خبر را مطلع شدید آیا با مسولان قضایی تماس گرفته اید؟ به عنوان مثال با نمایندگان مجلس یا هیچ مسوولی که بتواند در این زمینه شما را یاری کند دیدار یا گفتگو کرده اید؟

هیچ کس علی الظاهر پاسخگو نیست. من فقط با آقای تابش نماینده مجلس تماس گرفته ام و از ایشان خواسته ام به دادمان برسد. هیچ کس نمی خواهد بشنود در این کشور چه بلایی دارد به سر دلسوزان کشور می آید؟ چشم هایشان را بسته اند، گوش شنوایی نیست . با چه زبانی بگویم اگر امروز کسی به داد مان نرسد تا سه چند روز دیگر فاجعه بزرگتری اتفاق خواهد افتاد..

من حتی از آقای ابوترابی و احمد توکلی نمانیدگان تهران خواهش کرده ام که فقط یک بار بروند به زندان. این وظیفه مجلس است. از آنها بارها خواهش کرده ام فقط برای هواخوری یک بار بروند در اوین راه بروند تا بفهمند آنجا چه خبر است. این مجلس اگر قرار بود کاری بکند دیگر به طرحی که مربوط به تحقیق و تفحص از بازداشتگاه های کشور بود نه نمی گفتند همین رای منفی مجلس یعنی حتی نمی خواهند تحقیق کنند، نمی خواهند بشنوند.

با مسولان قضایی چه؟ آیا با خود دادستان که مسول رسمی این پرونده ها است صحبت کرده اید؟

تنها یک بار موفق شده ام با خود آقای جعفری دولت آبادی دادستان تهران دیدار کنم که همان یکبار هم ایشان به من گفت تا زمانی که اندیشه آقای نوری زاد مهار نشود، از آزادی خبری نخواهد بود که من به همین هم اعتراض کردم و گفتم اگر امروز به جایی رسیده ایم که باید شمشیرها را علیه اندیشه افراد بالا ببریم، باکی نیست اما چرا کسی را که به خاطر اندیشه اش زندانی کرده اند این چنین با بی رحمی و خلاف اصول ابتدایی انسانی مورد ضرب و شتم قرار می دهند؟ چرا خانواده ها را آزار می دهند، این انصاف نیست. .

آقای نوری زاد در اعتصاب به سر می برد، وقتی که با او دیدار کابینی داشتید آیا این اعتصاب را فراگیر یافتید یا تنها مختص خود ایشان بوده است؟

نمی دانم آنجا چه خبر بود. اطلاعی در این زمینه ندارم اما یک جو امنیتی عجیبی امروز بر اوین حاکم بود. برخلاف گذشته که تنها دو مامور آن بالا نظارت می کردند بر ملاقات، امروز تردد و رفت آمد ماموران بسیار چشمگیر بود و چهار نفر مراقب ایستاده بودند. شاید هم به دلیل اینکه در آستانه خرداد قرار داریم نگران شده اند.

وضعیت خانواده شما چگونه است و شرایط جدید آقای نوری زاد چه تاثیری بر فضای روحی حاکم بر خانه و دختران تان گذاشته است؟

سخت است که مرد زندگی مرا برده اند و بعد هیچ کاری از دست مان بر نمی آید تا برای آزادی او انجام دهیم. دست مان از همه جا کوتاه مانده است. همه وسایل ما را هم که برده اند، من حتی برای پس گرفتن کارت های بنزین و وسایل شخصی ام به هر دری زده ام. در رفت و آمدهایی که با نهادهای قضایی داشتم، یافته ام که هیچ گوش شنوایی نیست. به آنها گفته ایم حالا که تصمیم گرفته اید مرد خانه ما در زندان باشد و می خواهید اینگونه آدم ها را ادب کنید، قبول، ما هم می پذیریم که او در زندان باشد تا به قول شما هرج و مرج در کشور پیش نیاید، ما هم شکایت مان را تنها به خدا برده ایم. از رنجی که بر خانواده ما می رود هیچ پناهی در این کشور نیافته ایم جز خدا. خانواده ما برای احیای این انقلاب همه کار کرده است اما حالا که شما تصمیم گرفته اید با بی رحمی زندانی کنید و بزنید هیچ ایرادی ندارد، ما خودمان را برای هر اتفاقی آماده کرده ایم. اگر می خواهید بکشید، شرم نکنید.چنان که تا به حال هم نکرده اید.

نهادهای امنیتی با برخی از خانواده های زندانیان سیاسی تماس گرفته اند و آنها را از مصاحبه منع کرده اند، آیا خانواده شما تاکنون از طرف نهادهای امنیتی تحت فشار قرار گرفته است؟

بله، دوبار به خانه ما زنگ زده اند، من اساسا اهل گفتگو نبوده ام، اهل فریاد زدن هم نبوده ام، تا به حال دلم نمی خواست صدای فریادمان را کسی بشنود، فقط دو بار که کسی پاسخگوی وضعیت همسرم نبود با بی بی سی مصاحبه کرده ام، بلافاصله به من زنگ زده اند و گفته اند به چه حقی مصاحبه می کنید.

و شما پس از آن تماس تلفنی، سکوت کردید؟

دو روز است که همسرم حتی لب به آب نزده است، مگر می شود سکوت کرد؟ چشم هایش، بینایی اش، سلامتی اش، مگر می شود هیچ نگفت؟ در اعتراض به این رفتار خشونت آمیز و غیر انسانی در اعتصاب کامل است. من تا به حال به هر دری زده ام، با خود آقای دادستان هم که دیدار کرده ام، دوباره برایشان نامه نوشتم برای پس گرفتن وسایل شخصی خودم همه جا رفتم اما وقتی کسی جواب نمی دهد، دادم را به کجا بگویم؟ همین امروز اگر داد نزنم، همسرم تا چند روز دیگر جان خودش را از دست می دهد. درست است که در برابر همه این رفتارهای غیر انسانی، وقتی هیچ راهکاری پیش روی ما نمی گذارند به اجبار خودمان را برای همه چیز آماده کرده ایم اما چگونه توقع دارند که داد هم نزنیم؟ حال ما شبیه کسانی است که دارند ما را در آب غرق می کنند، دارند جان مان را می گیرند بعد می گویند داد هم نزنید، کمک هم طلب نکنید.

آخرین پرسشم، چه توقعی از مقامات ارشد کشور دارید؟

همه در جریان هستند، همه خوب می دانند که چه اتفاقی دارد در زندان ها می افتد، امیدوارم تا دیر نشده کاری بکنند، این وظیفه قانونی شان است که بیایند حالی از خانواده های زندانیان بپرسند تا ما به آنها بگوییم چه بلایی دارند سر مان می آورند. اگر تا به حال نیامده اند، باید بدانند که اینبار جان یک انسان در خطر است و اگر به وضعیت او در دخمه ای که رهایش کرده اند نرسند ممکن است دیگر زنده نماند


 


سه آمریکایی که به اتهام ورود غیر قانونی به ایران و جاسوسی زندانی شده اند با مادران خود در تهران دیدارکردند.

به گزارش شبکه خبر صداوسیما دیدار شین بائر بیست وهفت ساله ، ساراشورد ، سی ویک ساله و جاش فتال ، بیست وهفت ساله با مادران خود در هتل استقلا ل تهران انجام شد.

طبق آنچه سایت شبکه خبر نوشته است هیکی مادرشین بائو پس از دیدار با فرزندش ، با قدردانی از اقدام بشردوستانه ایران در صدور روادید برای وی و دو مادر دیگر گفت: وقتی به ایران آمدیم پذیرایی از ما خارق العاده بود.

ساراشورد یکی از سه آمریکایی بازداشت شده نیز از شرایط مناسب زندان و همچنین رفتار خوب زندانبانان ایرانی قدردانی کرد.

به گزارش کلمه، خبر این دیدار تا این لحظه تنها از شبکه های تلویزیونی کشور و توسط سایت های مرتبط با صداوسیما به عنوان منبع اصلی خبر منتشر شده است.

همچنین سایت عصر ایران نیز گزارشی از این دیدار منتشر کرده است. این سایت نوشته است :مادران سه آمریکایی بازداشت شده در ایران امروز پنجشنبه توانستند با فرزندان خود دیدار کنند.

سفیر سوئیس در تهران از ساعت هشت صبح امروز در محل اقامت سه مادر آمریکایی حاضر شد تا شاهد دیدار آنها با فرزندان خود باشد.وی دیروز نیز با حضور در فرودگاه امام خمینی(ره) از این سه مادر آمریکایی استقبال کرده بود.

ساعت ۹ صبح امروز سه تبعه آمریکایی که ۹ ماه پیش به اتهام ورود غیرمجاز به ایران بازداشت شده بودند به وسیله یک دستگاه ون سفید رنگ از طریق تونل زیرگذر هتل استقلال به این محل منتقل شدند.

دیدار سه تبعه آمریکایی با مادران خود از صبح امروز تا حدود ساعت ۱۴ ادامه یافت. آنها در هتل ، با انواع میوه ها و نوشابه ها پذیرایی شدند و ناهار را باهم خوردند.

براساس هماهنگی های از پیش انجام شده، در ابتدا تنها خبرنگاران شبکه های برون مرزی صداوسیما یعنی پرس تی وی و العالم به اتاق محل دیدار سه مادرآمریکایی با فرزندان خود رفتند تا بتواند لحظه دیدار را ثبت کنند.

شبکه پرس تی وی همچنین برای پخش مستقیم و سریع تصاویر و اخبار دیدار سه مادر آمریکایی با فرزندان خود ، دستگاه پخش مستقیم ماهواره ای را در محوطه حیاط هتل استقلال مستقر کرده بود.

پس از شبکه های پرس تی وی و العالم، در گام بعدی به رسانه های آمریکایی از جمله ای بی سی، سی بی اس و ان بی سی اجازه داده شد تا به محل دیدار بروند.

در برنامه امروز هیچ یک از رسانه های داخلی حضور نداشتند و رسانه های خارجی نیز به طور غیررسمی از موضوع مطلع شده بودند.

پس از دیدار سه مادر آمریکایی با فرزندان خود، آنها کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند و در این هنگام تمامی رسانه های خارجی برای این پوشش این نشست حاضر شدند.

مادران سه آمریکایی بازداشت شده در ایران دیروز وارد تهران شده بودند.

پیش از این حیدر مصلحی وزیر اطلاعات نیز بار دیگر اتهام این سه آمریکایی بازداشت شده در تهران را جاسوسی اعلام کرد.

سه تبعه آمریکا یعنی شاین باور (۲۷ ساله )، سارا شورد (۳۱ ساله) وجوش فتال (۲۷ ساله) ۹ ماه پیش در مرزهای غربی ایران بازداشت شدند

سه آمریکایی زندانی قبل از دیدار با مادران خود


 


مهدی محمودیان روزنامه نگار دربندی  که از تاریخ ۲۵ شهریور ماه در بازداشت به سر می برد بعد از شنیدن خبر اعتصاب غذای پناهی در نامه به او خواستار شکستن این اعتصاب غذا شده است.

متن این نامه که در اختیار جرس قرار گرفت به شرح زیر است:

استاد گرامی جناب آقای جعفر پناهی

شنیده ام در اعتراض به فشارهایی که به خانواده محترم، بخصوص فرزندانتان آورده اند، دست به اعتصاب غذا زده اید.

من یک زندانی تبعیدی در زندان کچوئی که سال گذشته بیش از ۱۵۰ روز در همان سلول های بند ۲۰۹ زندانی بوده ام، بخوبی می دانم که شما و دیگر دوستان در چه وضعیتی به سر می برید و با شکنجه های روحی و روانی دست و پنجه نرم می کنید. وقتی خبر اعتصاب غذای شما را شنیدم برخود لازم دانستم به عنوان جوانی که بارها از دیدن فیلم هایتان لذت برده ام، حال که خود را همراه و همسنگر شما می بینم مطالبی را خدمتتان عرض کنم.

شنیده ام خانواده تان، بخصوص دخترتان را تهدید به بازداشت کرده اند. چندین بار برای تفتیش منزلتان به آنجا رفته اند و برای عزیزانتان مزاحمت ایجاد کرده اند که باعث واکنش شما شده است.

جناب آقای پناهی قطعا از کسانی که در بازداشتشان به سر می برید انتظاری جز این نیست. که اگر رفتارهای انسانی، اخلاقی و قانونی داشتند علی القاعده با آنها مشکلی نداشتیم و شما امروز در حال فیلم ساختن بودید و من در حال انجام کار خود و در زندان نبودیم.

اگر شکست هایشان را در عرصه فکر و هنر و قلم و سیاست را می پذیرفتند و پاسخ آن را با غل و زنجیر و باتوم و کهریزک نمی دادند که ما با آنها مشکلی نداشتیم و امروز در زندان نبودیم.

آقای پناهی شما برای مبارزه با همین بی عدالتی ها، بی اخلاقی ها و ناهنجاریها در زندان هستید و امروز خانواده بزرگ ایران به این ناهنجاریها مبتلاست. و برای درمان این غده سرطانی به عزیران و بزرگوارانی همچون شما نیازمند است. من به عنوان عضوی کوچک از خانواده بزرگ ایران که هم اینک در بند به سر می برم، ضمن محکومیت این اقدامات غیر قانونی از شما استاد گرامی خواهشمندم با پایان دادن به اعتصاب غذای خود روش های اعتراضی دیگری را پیش بگیرید. چرا که ایران آزاد و آباد در آینده به هنرمندان و اندیشمندانی همچون شما نیازمند است.

مهدی محمودیان

۲۲/۹ /۱۳۸۹

زندان کچویی


 


زندانیان سیاسی بندهای ۷ و ۸ اوین اعلام کرده اند که همزمان با زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ روزه سیاسی خواهند گرفت.

به گزارش دانشجونیوز، زندانیان بند ۳۵۰ اوین که پیش از این در یک حرکت اعتراضی اقدام به گرفتن روزه سیاسی کرده بودند، اعلام کرده اند که روزه سیاسی خویش را در روزهای پنج شنبه و دوشنبه ادامه خواهند داد. همزمان زندانیان بندهای ۷ و ۸ اوین نیز خبر ازپیوستن خود به این روزه سیاسی داده اند. این زندانیان پیش از این با صدور بیانیه هایی اعلام کرده بودند که از اول خرداد تا سالروز انتخابات ریاست جمهوری به روزه سیاسی دست خواهند زد.

این زندانیان در تماس های خود خواستار آن شده اند تا خانواده های زندانیان و نیز اعضا جنبش سبز آنان را در این حرکت اعتراضی همراهی نمایند.


 


دادگاه تجدید نظر حکم به تخفیف حبس میثم بیگ محمدی داده است.

بنا به اخبار رسیده به کلمه، دادگاه تجدید نظر حکم میثم بیگ محمدی، دانشجوی زندانی در بند ۳۵۰ اوین را از سه سال به یک سال حبس تعزیری کاهش داده است.

میثم بیگ محمدی دانشجوی مترجمی دانشگاه علامه طباطبایی است که در حوادث روز عاشورا بازداشت شد.


 


دادگاه تجدید نظر حکم ۴ سال حبس مهدی اقبال عضو جبهه مشارکت و قاری دعای کمیل در مراسم های دعا خوانی اصلاح طلبان را تایید کرد.

به گزارش «تا آزادی زندانیان سبز» ۲ سال از این حکم مربوط به اتهام توهین به رهبری است.

مهدی اقبال که بعد از حوادث انتخابات شب های جمعه در حسینیه دارالزهرا برای آرامش خانواده های زندانیان سیاسی دعای کمیل قرائت می کرد آبان ماه سال گذشته بازداشت شد .

اقبال از آن زمان تا کنون در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می برد و حتی در تعطیلات نوروز با مرخصی او موافقت نشد.


 


در پی بیانیه دانشجویان دانشگاه آزاد به مناسبت صدمین روز باز داشت علی ملیحی که در آن اعلام شده بود روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت را برای آزادی همه دانشجویان روزه سیاسی می گیرند گروهی از این دانشجویان روزه های خود را مقابل زندان اوین افطار کردند.

به گزارش خبرنگار جرس، روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه مصادف با صدمین روز بازداشت علی ملیحی همزمان با اذان مغرب گروهی از دانشجویان با بر پایی سفره افطار در مقابل زندان اوین یاد همکلاسی های در بند خود را گرامی داشتند.

از همان ابتدای مراسم نیرو های امنیتی قصد متفرق کردن جمعیت را داشتند که با اصرار و پای فشاری دانشجویان از این کار خود منصرف شدند.

در بین مراسم علی ملیحی و میلاد فدایی اصل از دانشجویان دانشگاه آزاد و همچنین میلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت از داخل زندان با دانشجویان تماس گرفتند و ضمن تشکر از ایشان خواستار ایستادگی و مقاومت دانشجویان شدند.(مهدی خدایی از آنجا که همچنان در بند دو _الف به سر می برد موفق به تماس با دانشجویان نشد.)

لازم به ذکر است که دانشجویان حاضر در مراسم عکس هایی از همکلاسی های بازداشتی خود و برخی از زندانیان سیاسی به همراه داشتند.

در پایان نیز دانشجویان با آرزوی آزادی همه زندانیان سیاسی به مراسم خود پایان دادند.

گفتنی است علی ملیحی، مهدی خدایی، میلاد فدایی اصل، شیوا نظرآهاری، سینا گلچین، محمدعلی الهی، شهاب اکبرزاده، حمید پیروزفام، سعید ملکی، امین کشاورز، پویا قربانی، فرامرز عبدالله نژاد، مهران صفری، آرش قاسمی از دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه آزاد هستند که هم اکنون در زندان به سر می برند.

دانشجویان دانشگاه آزاد سراسر کشور به مناسبت یکصدمین روز بازداشت علی ملیحی روزنامه نگار و فعال دانشجویی دانشگاه آزاد و مسوول روابط عمومی ساز مان دانش آموختگان ایران اسلامی دو روز پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرده بودند که روز چهارشنبه مورخ ۸۹/۰۲/۲۹در صدمین روز بازداشت علی ملیحی برای آزادی تمامی دانشجویان دربند روزه می گیرند تا همراه با سایر زندانیان این سرزمین به تمرین صبر و استقامت وطلب یاری از خدای خویش بپردازند.


 


مهسا امرآبادی، همسر روزنامه نگار دربند مسعود باستانی، در واکنش به دروغ ها و تهمت های برخی از سایت ها مانند رجانیوز و جوان آنلاین که خبر از برگزاری جشن تولد این روزنامه نگار در ایام فاطمیه داده بودند و او را یک مارکسیست عنوان کرده بودند، گفت: سابقه این سایت ها روشن است و به نظرم اصلا نباید به اخبار آنان اهمیت داد اما برای روشن کردن افکار عمومی بایدچند موضوع را توضیح دهم.

وی افزود: این تولد اصلا عنوان جشن نداشت و هر یک از ما بغض در گلو و اشک در چشمانمان جمع شده بود، از طرف دیگر این تولد غم انگیز یک هفته قبل از روز شهادت حضرت فاطمه(س) بوده و از کی تا به حال روشن کردن چند شمع کوچک برای گرامی داشت عزیزی که ناعادلانه نزدیک به یک سال در زندان است، جرم شده است؟

امرآبادی همچنین درخصوص تهمت این سایت ها درباره مارکسیست بودن همسرش گفت: مسعود تمام ۸۰ روز انفرادی در بند ۲۴۰ را روزه بود و با اختیار خود دین مبین اسلام را باور دارد و مانند برخی از آقایان تظاهر و ریا نمی کند.

وی همچنین درباره انگیزه این سایت ها از انتشار چنین اخباری گفت: من از انگیزه این افراد اطلاعی ندارم اما اکنون دیگر گرامی داشت یاد عزیزان دربندمان، تهدیدهای پیاپی از اطراف مختلف را به دنبال دارد. من از این خبر هم بوی تهدید شنیدم، درحالی که در این مدت که همسرم در زندان بود و من با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده ام، خون دل خوردم و سکوت کردم و برای سلامتی و صبر او در زندان رجایی شهر و همه زندانیان بی گناه دعا کردم و قرآن خواندم و با خدای خود درد و دل کردم حتی اکنون که ناعادلانه همسرم را به ۶ سال حبس و پرداخت جریمه نقدی ۳۴ میلیون تومانی محکوم کرده اند، من باز هم سکوت کرم و به خدا پناه بردم اما گویی آقایان از سکوت بنده استفاده می کنند و هر تهمت و دروغی که دلشان می خواهد را به من و همسرم می زنند.

وی در پایان یادآور شد: تولد مسعود درست یک هفته قبل از شهادت حضرت فاطمه (س) بود اما در روز شهادت حضرت فاطمه(س ) شاهد بودیم که در اجلاس سران جی ۱۵ با حضور آقای احمدی نژاد همه دست می زدند و شادی می کردند، چگونه است که یک هفته قبل از روز شهادت، ما دور هم جمع شده ایم و برای گرامی داشت یاد عزیزی، با غم و اندوه فراوان شمعی کوچک روشن کرده ایم متهم به مارکسیست بودن می شویم اما خود آقایان در روز شهادت حضرت فاطمه (س) شادی می کنند و دست می زنند؟ من پاسخ این دروغ ها و اتهامات را به خدای خود واگذار می کنم و می دانم او عادل ترین قاضی ها است.

منبع: تا آزادی روزنامه نگاران دربند


 


خلیل بهرامیان ، وکیل دادگستری گفت که در دفاع از حقیقت و موکلانش کوتاه نمی اید و در همین حال خبر بازداشت خود را تکذیب کرد.

روز گذشته برخی سایت ها از بازداشت این وکیل دادگستری که دفاع از چند تن از اعدام شدگان اخبر را برعهده داشته ، خبر داده بودند اما او در گفتگو با خبرنگار کلمه این شایعات را تکذیب کرد.

بهرامیان گفت: خبر بازداشت من صحت ندارد و تا این لحظه ، هیچ مشکلی برای من پیش نیامده است و همچنان به دفاع از موکلانم مشغول هستم.

وی در عین حال به شعری از سعدی، شاعر بزرگ ایرانی اشاره کرده و گفت که در دفاع از موکلانش و در دفاع از حقیقت ، کوتاه نمی آید چرا که در ره منزل لیلی که خطرهاست به جان ؛ شرط اول قدم آن است که مجنون باشی.

به گزارش کلمه تا لحظه ارسال این خبر بهرامیان بازداشت نشده است.


 


وزیر ارشاد با بیان اینکه برخی از فیلم هایی که از معاونت سینمایی مجوز پخش گرفتند با مخالفت افراد متدین جامعه روبرو شدند افزود: وضعیت پوشش هنرپیشگان در سینمای حاضر مناسب نیست و با وضع مطلوب بسیار فاصله دارد.

به گزارش خبرگزاری زنان ایران، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه یازدهمین جشنواره خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس در پاسخ به سوال خبرنگار ایونا مبنی بر اینکه وضعیت حجاب و عفاف را در سینمای حاضر ایران چگونه می بینید، گفت: وضعیت حاضر مناسب نیست و با وضع مطلوب که مورد نظر ماست بسیار فاصله دارد.

وی با بیان اینکه پخش برخی از فیلم هایی که از معاونت سینمایی مجوز اکران گرفتند با مخالفت افراد متدین جامعه روبرو شدند، افزود: باید ضوابط کار با همراهی اهالی سینما بررسی شود و راهکارهای مناسب در این خصوص با همفکری آنها تعیین گردد.

حسینی در ادامه ابراز داشت: در برخی از شهرستان ها شورای فرهنگ عمومی شهر مانع از پخش فیلم های مجوز گرفته شدند و دلیل این امر را ناهماهنگی فیلم با باورهای مردم شهر خود می دانند.

وزیر ارشاد با بیان اینکه نظارت بیشتر بر روند تولید فیلم ضروری به نظر می رسد ادامه داد: با تعامل بیشتر با سازندگان فیلم باید تلاش شود فیلم ها از نظر محتوی با ارزش ها و باورها سازگاری داشته و از نظر ظاهر نیز هم خوانی بیشتری با فرهنگ و جامعه اسلامی کشور ما داشته باشد.

وی در ادامه از پیگیری وضعیت بیمه خبرنگاران، نویسندگان و هنرمندان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.


 


استاد محمدرضا شجریان و گروه شهناز پس از برگزاری کنسرت‌هایی در چهار شهر از کشور استرالیا؛ شب گذشته(۲۹ اردیبهشت) این کشور را به مقصد آمریکا ترک کردند هم اکنون در لس آنجلس به سر می‌برند.

به گزارش سایت دل آواز؛ شجریان عصر هجدهم ماه می(دیروز) به دعوت دانشگاه UCLA در رابطه با سازهای ابداعی خود سخنرانی کرد.

اولین کنسرت گروه شهناز در آمریکا امشب(۲۰ ماه می) در شیکاگوی آمریکا برگزار می‌شود.

محمدرضا شجریان به همراه گروه شهناز روز ۲۰ مِی در شهر شیکاگو، ۲۲ مِی در ایالت آتلانتا، ۲۳ مِی در واشنگتن، ۲۵ مِی در هیوستن، ۲۷ مِی در سیاتل، ۲۹ مِی در برکلی و۳۰ مِی در لس آنجلس کنسرت برگزار می‌کند.

منبع: ایلنا


 


ماموران زندان اوین محمد نوری زاد نویسنده و کارگردان دربند را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

به گزارش خبرنگار کلمه، روز سه شنبه محمد نوری زاد را به بهانه ی هواخوری از سلول خارج کرده اند و سپس ۵ نفر از عوامل امنیتی اوین بر سر وی ریخته و به قصد کشت او را کتک زده اند.

به طوریکه ضربه شدیدی که به سر او وارد آمده است توسط پزشک زندان ضربه مغزی تشخیص داده شده است.بر اثر این ضربه بینایی وی مختل شده است.

نوری زاد بعد از این عمل غیر اخلاقی و غیر قانونی ماموران زندان اوین در اعتصاب کامل آب و غذا به سر می برد. وی به خانواده خود اعلام کرده اگر وضعیت به همین منوال باشد زنده نخواهد ماند.

همچنین نوری زاد پس از ضرب و شتم از سلول دو نفره اش دربند ۲۴۰ به دخمه ای بی نور و بدون جریان هوا و همچنین سرویس بهداشتی منتقل شده است.

محمد نوری زاد سه نامه به رهبر و همچنین رئیس قویه قضائیه نوشته بود که آنها را در وبلاگش منتشر کرد و در پی آن به اتهام توهین به رهبری و رئیس قویه قضائیه از ۳۰ آذر ۱۳۸۸ در بازداشت به سر می برد . وی چهارمین نامه خود به رهبری را از داخل زندان اوین نوشت+. دادگاه در حکم بدوی برای این هنرمند ۳ سال و نیم حبس به علاوه ۵۰ ضربه شلاق تعیین کرده است.

مطلب مرتبط:

مصاحبه با همسر نوری زاد در مورد وضعیت جسمانی همسرش+


 


یک مقام ارشد آمریکا اعلام کرد که در صورت تصویب پیش‌نویس قطعنامه جدید ارائه شده از سوى دولت آمریکا به اعضاى شوراى امنیت علیه ایران، تمام کشتى‌هاى ایرانى در ‌آب‌ها و بنادر بین‌المللى بازرسى خواهند شد.

خبر آنلاین نوشت: این مقام عالى‌رتبه آمریکایى که نخواست نامش فاش شود به خبرگزارى فرانسه‌ گفت بر اساس این پیش‌نویس در صورت مشاهده هرگونه محموله مشکوک نظامى مربوط به تسلیحات متعارف و موشکى، کشورها موظفند آنها را ضبط کنند.

گفته مى‌شود این قطنامعه جدید مشابه قطعنامه سال گذشته سازمان ملل علیه کره شمالى است که در آن برنامه‌هاى اتمى و موشکى این کشور هردو هدف قرار گرفته بود.

همچنین در این پیش‌نویس از بان گى – مون، دبیرکل سازمان ملل، خواسته شده است با تشکیل یک گروه کارشناسى براى نظارت بر اجراى این قطعنامه، اولین گزارش خود را پس از سه ماه به شوراى امنیت ارائه دهد.


 


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: دستاوردهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با دیگر انقلاب‌هایی که در دنیا اتفاق افتاده‌اند، بی‌نظیر است.

به گزارش ایلنا، به مناسبت روز جهانی توسعه فرهنگی دیدگاه آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی به مناسبت این روز منتشر شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فرهنگ مقوله‌ای بسیار پیچیده، در فرایند زندگی اجتماعی ملت‌هاست که توسعه آن در دو بعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ملزومات خاصی را می‌طلبد که بود و نبود هر یک از ابعاد باعث رکود در حرکت توسعه‌ای فرهنگ و چه بسا باعث عقب‌گرد به سوی قهقهر‌ای فرهنگی می‌شود،گفت:انقلاب اسلامی ایران که از لحاظ محتوایی بر مبنای فرهنگ اسلامی، به خصوص مکتب اهل بیت(ع) و از لحاظ ساختاری بر ویرانه‌های به ظاهر آباد حکومت‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی بنا شده است، در طول سالیان متمادی سعی کرده از یک سو لوازم جانبی توسعه فرهنگ مانند فراگیر شدن تحصیلات مدرسه‌ای و گسترش دانشگاه‌ها و تعمیق حوزه‌های علمیه را فراهم نماید و از سوی دیگر با دمیدن روح استقلال‌طلبی بر پیکر جامعه، زیرساخت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را نیز نهادینه نماید.

وی افزود: پس از پایان جنگ تحمیلی ۸ ساله و فراغت از دیگر توطئه‌ها مانند شورش‌های کور و تجزیه‌طلبی‌ها و کودتا، از روزمرگی بیرون آمد و براساس منویات معمار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) برنامه اول توسعه همه جانبه خویش را پس از تصویب، آغاز کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد:برنامه‌ای که توسعه فرهنگی، یکی از شاخصه‌های مهم آن بود و البته در طول اجرای برنامه اول و دوم و تا امروز بعضی‌ها با دلایل موجه و غیرموجه کم‌توجهی به فرهنگ را از عیوب برنامه توسعه می‌دانند، در حالی که وقتی صحبت از ارائه مصادیق می‌شود، شانه خالی می‌کنند و به کلیات انتقادی خویش می‌پردازند.

وی ادامه داد:تصویب قانون تسهیل ادامه تحصیل رزمندگان، تأسیس مدارس در همه جای کشور، تأسیس مدارس شبانه‌روزی روستایی برای تحصیل دانش‌آموزان در روستاهای کم جمعیت، گسترش دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و علمی و کاربردی در اکثر شهرهای کشور، افزایش فزاینده روزنامه و هفته نامه در بازار مطبوعات، افزایش تیراژ انتشار کتب، تأسیس خانه‌های فرهنگ و هنر، تأسیس فرهنگسراهای مختلف، افزایش ساخت فیلم‌های سینمایی و توسعه شبکه‌های تلویزیونی، افزایش احداث مساجد بین راهی، ظهور. جالب توجه شعرا و نویسندگان در ادبیات، تأسیس بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، تأسیس بنیاد حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره)، گردآوری آثار فراوان فرهنگی- تاریخی ایران، افزایش روزافزون خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، افزایش شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیونی با موضوعات خاص، ترویج فرهنگ برگزاری یادواره‌های شهدا، افزایش برگزاری همایش‌های بزرگداشت مفاخر علمی و فرهنگی، گسترش دفاتر تبلیغاتی اسلامی و ارشاد اسلامی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها، افزایش تعداد فرزندان تحت پوشش کمیته امداد به مقاطع بالایی تحصیلی، افزایش مقام‌ها در المپیادها و مسابقات جهانی، افزایش اختراعات و ابتکارات جوانان ایرانی در فدراسیون‌های جهانی، افزایش درج مقالات دانشجویان و استادان ایرانی در نشریات معتبر بین‌المللی و دهها شاخص دیگر، اگر در زمره برنامه‌های توسعه همه‌جانبه کشور برای توسعه فرهنگی نیست، پس چیست؟

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد:منتقدین داخلی و خارجی عدم توسعه فرهنگ در ۳۰ سال انقلاب اسلامی- اگر حسن‌نیت داشته باشند- در دنیای خیالی خویش مدینه فاضله‌ای را ترسیم کرده‌اند و انتظار دارند انقلابی که یک دهه از عمر سه دهه خویش را گرفتار انواع توطئه‌های بنیان برانداز بود، در توسعه فرهنگی به بی‌نهایت مطلق رسیده باشد، حال آنکه اولاً توسعه فرهنگی در کنار اصول ثابت خویش، پابه‌پای تاریخ ملت‌ها و متناسب با زمان و مکان در فرعیات تحول‌پذیر و متکامل است و ثانیاً این مقدار دستاوردهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز در مقایسه با دیگر انقلاب‌هایی که در دنیا اتفاق افتاده‌اند، بی‌نظیر است.


 


دانشجوی دربند گمنام، پویا قربانی، به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش دانشجونیوز، پویا قربانی دانشجوی زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوین به حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. ریاست دادگاه انقلاب را قاضی صلواتی بر عهده داشته است.

پویا قربانی به همراه همسر و برادر خود بازداشت شده بود. همسر وی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۳۰ ماه حبس تعلیقی محکوم شد و برادر وی با قید وثیقه آزاد شد. پویا قربانی در طول بازجویی های خویش به شدت به منظور اخذ اعتراف بر علیه نزدیکان خود تحت فشارهای جسمی و روحی قرار گرفت. وضعیت روحی وی در حال حاضر نامناسب گزارش شده است.

از سوی دیگرارسلان ابدی دیگر دانشجوی دربند زندان ۳۵۰ اوین نیز در شرایط بسیار نامساعد روحی به سر می برد. ارسلان ابدی دانشجوی مهندسی عمران دانشگاه بین المللی قزوین است که در روز عاشورا بازداشت شده بود. وی هفته ی گذشته به اتهام توهین به رهبری، توهین به ریاست جمهوری و تمرد از فرمان پلیس در مجموع به ۹ سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد. وی در انتظار ارسال پرونده به دادگاه تجدید نظر به سر می برد.

به گزارش دانشجو نیوز بازجویان پرونده به منظور اعمال فشار روحی در اقدامی غیرانسانی اقدام به بازداشت ۲ خواهر وی نموده بودند که یکی از آنها تنها ۱۷ سال سن داشته است. همچنین بازجویان نامزد ارسلان ابدی را بازداشت کرده و به مدت یک ماه در انفرادی نگاه داشته بودند.

محکومیت سامان نورانیان به سه سال حبس تعزیری توسط دادگاه تجدید نطر تائید شد.

حکم اولیه حبس سامان نورانیان از فارغ التحصیلان دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر توسط شعبه ۱۵ دادگاه تجدید نظر تائیید شده است.

سامان نورانیان پیش از این به سه سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم عینا توسط دادگاه تجدیدنظر تائیید شده است.

همچنین دیگر دانشجوی دانشگاه امیرکبیر، نیما لطیف تجار در وضعیت بلاتکلیفی به سر می برد. نیما لطیف تجار دانشجوی دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر پیش از این در دادگاه اولیه به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر به یک سال کاهش یافت. علی رغم قول مساعد بازجویان پرونده به لطیف تجار مبنی بر اعطای مرخصی و آزادی مشروط این دانشجو کماکان در زندان و در شرایط نامناسب روحی به سر می برد.

نیما لطیف تجار دانشجوی نمونه دانشگاه امیرکبیر و برنده المپیاد دانشجویی است که عصر روز عاشورا توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.


 


یکی از بستگان یکی از مسوولان قوه قضائیه به دوستان خود امتیازات غیر قانونی می دهد.

به گزارش واحد مرکزی خبر اباذر خدابین عضو شورای اسلامی کرج گفت: شهرداری کرج در ۲ سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد ریال تنها در بخش خدمات شهری تخلف کرده است.

عضو شورای اسلامی کرج گفت: بر اساس بررسی های که محرمانه صورت گرفته است شهرداری کرج در این مدت حدود ۲۰۰ میلیارد ریال در زمینه نظافت شهری تخلف مالی داشت .

اباذر خدابین با بیان این که ارقام مستند در خصوص تخلف میلیاردی خدمات شهری کرج وجود دارد ، افزود : شهرداری هزینه نظافت در مکانهایی از قبیل سرم سازی رازی ، دانشگاه آزاد کرج ، استاندارد ، دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران ، اداره فنی‌ و حرفه‌ای کرج و دانشگاه‌ هنر را دریافت کرد ، درحالی که ، نظافتی انجام نشد و هزینه آن محاسبه و از سوی خدمات شهری به عوامل پرداخت ‌شده است.

عضو شورای شهر کرج گفت: همچنین در منطقه ۴۵ متری کاج در شهر کرج هزینه نظافت کل خیابان محاسبه و پرداخت شده است ، در حالی که تنها یک متر از حاشیه چپ و راست خیابان نظافت می‌شود.

وی با بیان اینکه تخلف های گسترده تری هم در شهرداری کرج صورت گرفته است افزود: متاسفانه یکی از اعضای شورای اسلامی شهر کرج که از بستگان یکی از مسوولان قوه قضائیه است با اختیاراتی که در این شورا بدست آورده است به راحتی به دوستان و حامیان خود امتیازات غیر قانونی می دهد .

خدابین گفت :‌در برخی از طرحهای عمرانی نیز تخلفات گسترده ای صورت می گیرد و به رغم این که بارها این مساله را به مسوولان استانی و شهرستانی اطلاع دادیم اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است .

وی با بیان اینکه معاملات و مزایده های شهرداری کرج به صورت باندی و غیر قانونی انجام می شود افزود : برای مثال فردی که از آشنایان یکی از اعضای شورای اسلامی کرج است ، مسوول طرح پارکبان شهرداری کرج شده و در مکانهایی که از نظر نیروی انتظامی پارک ممنوع است قبض ۵ هزار ریالی صادر می کند و ماموران راهنمایی و رانندگی هم خودروی پارک شده در این مناطق را جریمه می کنند.


 


علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها گمان کردند که می‌توانند فشار بیشتری به ایران وارد کنند تا عقب‌نشینی‌های دیگری را شاهد باشند، گفت: دستگاه دیپلماسی مانع رای مثبت چین و روسیه به قطعنامه شود.

مطهری در گفتگو با آفتاب درخصوص تهیه پیش نویس قطعنامه علیه ایران توسط آمریکا اظهارداشت: آمریکایی‌ها ازعقب‌نشینی خود برای انتقال اورانیوم به ترکیه و عقب‌نشینی از مواضع پیشین خود به نوعی ضعف ایران تلقی کردند و گمان کردند که می‌توانند فشار بیشتری به ایران وارد کنند تا عقب‌نشینی‌های دیگری را شاهد باشند.

وی گفت: اما در شرایط فعلی با بیانیه‌ای که صادر شد از نظر افکار عمومی جهان وضعیت به نفع ما است. اگر در مرحله اجرا خوب عمل کنیم معتقدم می‌توانیم این داستان را به نفع خود تمام کنیم.

نماینده تهران درباره موضع روسیه و چین در قبال ایران و احتمال رای مثبت آنها به قطعنامه جدید نیز گفت: دیپلماسی نوعی بند‌بازی است؛ آنها از رویکرد ما به برزیل و ترکیه ناخرسند هستند این هنر دیپلماسی ماست که باید از فرصت پیش آمده استفاده کنیم و مانع رای مثبت این دو کشور به قطعنامه جدید شویم.


 


معاون اول احمدی نژاد و سخنگوی دولت دهم، ضمن انتقاد از اینکه "برخی سایت‌ها و روزنامه‌ها که از امکانات دولت استفاده می‌کنند در جهت خلاف اهداف دولت گام برمی‌دارند"، این عمل را اقدامی "ناجوانمردانه و برخلاف حق" ذکر کرد و مدعی شد "باید با تفکر جهانی زمینه‌ساز برای کسی باشیم که در انتظار زمینه‌سازی ماست."

به گزارش ایلنا، محمدرضا رحیمی که در چهارمین همایش ملی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی سخنرانی می کرد، ضمن دفاع از علمکرد دولت در زمینه های مختلف، خاطرنشان ساخت: "در بخشی از روابط عمومی‌ها وجوهی که باید در جهت اهداف دولت هزینه شود در جهت خلاف دولت هزینه می‌شود."

وی بدون آوردن مصداق پیرامون اظهارات خود گفت: "متاسفانه برخی سایت‌ها و روزنامه‌ها همه اقدامات دولت را منفی جلوه می‌دهند که باید به وسیله روابط عمومی‌ها دست آنها قطع شود و در عین حال سایت‌ها و روزنامه‌هایی که اهداف دولت را بیان می‌کنند، کمتر از امکانات دولتی بهره‌مندند."

رحیمی در ادامه اظهارات خود، حضور احمدی نژاد در سازمان ملل را "غرور آفرین" خواند و آن را نشانه عظمت نظام دانست و بدون اشاره به اینکه پیمان تهران مبتنی بر بسته پیشنهادی گروه ۵+۱ بوده است، آنرا "ابتکار جالب دولت و احمدی نژاد دانست" .

معاون اول احمدی نژاد سپس با بیان اینکه "امروز باید جهانی فکر کنیم و از محدودیت‌ها خارج شویم" گفت: "تلاش می‌کنیم راه را برای طی طریق شما هموار کنیم و انتظار داریم آنچه که دولت هدفگذاری کرده به آن بپردازیم. عده‌ای که این راه را قبول دارند حتما موفق خواهند شد ولی عده‌ای که باور ندارند خلاف اخلاق است که در این سمت باقی بمانند ولی اگر پذیرفتند، متعهد هستند که در این مسیر گام بردارند. "


 
 

--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر