۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۹, چهارشنبه

Our Iran قاتل بختیار، اسوه و قهرمان شد

 

 
 
 
 
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۹
استقبال رسمی از وکیلی راد با نواختن سرود ملی

قاتل بختیار، اسوه و قهرمان شد

از قاتل شاپور بختیار، سیاستمدار و از رهبران جبهه ملی ایران که 19 سال قبل به دست نیروهای «کمیته ویژه اعدام انقلابی مخالفان نظام در خارج»ترور شد، با حضور سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس و معاون کنسولی وزارت خارجه، «استقبال رسمی» به عمل آمد و به افتخار بازگشت کسی که کاظم جلالی از وی با عنوان «اسوه مقام و قهرمان ملی» یاد کرد، سرود جمهوری اسلامی درپاویون تشریفات فرودگاه امام خمینی نواخته شد و بر گردن اش حلقه گل انداختند.

علی وکیلی راد، قاتل شاپور بختیار و عامل وزارت اطلاعات ایران و عضو کمیته «اعدام انقلابی مخالفان نظام در خارج» که به همراه دو قاتل دیگر به نام های  فریدون بویراحمدی و  محمد آزادی تیم سه نفره ترور شاپور بختیار را تشکیل دادند، در بدو ورود به ایران در گفت و گویی با خبرنگار خبرگزاری فارس اعلام کرد که از «جهنم» به «بهشت» آمده است.

او همچنین چند جمله نیز درباره علاقه اش به ایران و نظام و غیره بر زبان آورد و به سرعت توسط مدیران امنیتی حاضر در محل فرودگاه، پاویون تشریفات را ترک کرد.

علی وکیلی راد، شاپور بختیار و منشی وی سروش کتیبه را به همراه دو همدست خود با ضربات متعدد چاقو به قتل رساند. در روایتی دیگر که حمید اکبری از اعضای کادر رهبری جبهه ملی در  فرانسه در مراسم هفتمین سالگرد ترور او بر زبان آورده، «قاتلان که سه نفر بوده اند، قصد بریدن گردن دکتر بختیار را داشتند که به دلیل نبود وقت، این مرحله از جنایت را نیمه کاره رها کرده و به سوئیس می گریزند».

در مراسم استقبال از قاتل شاپور بختیار، حسن قشقاوی، معاون وزیر خارجه نیز که با رضایت خاطر فراوان از بازگشت اوسخن می گفت، خطاب به خبرنگاران رسانه های حکومتی اظهار داشت:" حکم آزادی مشروط وکیلی راد در11 بهمن سال گذشته و به علت رفتار شایسته وی در زندان و طبق قانون فرانسه صورت گرفت و هیچ ارتباطی بین آزادی وکیلی راد و کلوتیلد ریس وجود ندارد".

اشاره این مقام دولت محمود احمدی نژاد به انتقادهای رسانه های مستقل و مطبوعات فرانسه است که معتقدند یک قاتل در قبال آزادی کلوتلد ریس با دستور مستقیم نیکلای سارکوزی به ایران تحویل داده شده است.

گفتنی است همزمانی استرداد این قاتل با خروج کلوتیلد ریس از ایران موجب بروز برخی گمانه زنی ها در اینباره شده است که هر دو طرف فرانسوی و ایرانی آن را رد می کنند.

اما در مراسم استقبال از قاتل شاپور بختیار، سخنان کاظم جلالی، نماینده محافظه کار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از همه شنیدنی تر بود.

آنطور که فارس نوشته، جلالی گفته است:" خیلی خوشحالیم که یک اسوه مقاومت و قهرمان را در کشور داریم".

وی که خود به دلیل اطلاع از جنایات کهریزک مجبور به استعفاء از کمیته بررسی آن در مجلس شده بود، افزوده است:" برای دنیای امروز متاسفیم که اینگونه با فردی که کاملا اثبات شد هیچ گونه جرمی مرتکب نشده است، به شکل وحشیانه ای برخورد می شود و با وجود ادعاهای حقوق بشری جامعه جهانی زخم ضدیت با حداقل های حقوق بشری در روح و جان این فرد و خانواده اش دیده می شود".

گفتنی است، علی وکیلی راد، در دادگاهی که 15سال پیش  به خاطر قتل فجیع شاپور بختیار برگزار شد، گفته بود:" جمهوری اسلامی من و همکارانم را مامور قتل شاپور بختیار کرده بودند".

با این حال جلالی، وکیلی راد را بی گناه و شایسته استقبال می داند و چنین ادامه می دهد:" ‌وکیلی راد حدود 19 سال از بهترین روزهای عمر خود را در زندان گذراند و در زندان نیز اسوه اخلاق بود و همه کسانی که در این مدت با او معاشرت داشتند به حسن سلوک وی اعتراف و اذعان داشتند".

کاظم جلالی که نگفت از چه طریقی از نحوه رفتار وکیلی راد و رضایت «معاشران» وی در زندان پویسی فرانسه کسب اطلاع کرده است،افزود:" خوشحالیم که فرزند وفادار به نظام را در کشور داریم و وفاداری وی با زجری که در این سالها کشیده است برای ما درس است. ان‌شاءالله از اين قهرمان ملي در داخل كشور آن‌گونه كه در شأن وي است، استقبال كنيم".

در همین حال بنا به گزارش جوان آنلاین،ارگان اینترنتی نزدیک به سپاه پاسداران ، حیدر مصلحی ، وزیر اطلاعات نیز روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران از اقدام وزارت اطلاعات درباره «نحوه برخورد» با وکیلی راد در دوران گذراندن محکومیت اش خبر داده و گفته است:" ایران در حال بررسی این موضوع است تا ببیند نوع برخوردی که با ایشان شده چگونه بوده است".

اواین نکته را در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری امنیتی ـ نظامی فارس که پرسید« آیا ایران قصد شکایت از فرانسه به دلیل زندانی کردن این فرد بی گناه را ندارد؟»، گفته است.

خبرنگار فارس همچنین در باره «شکنجه در زندان های فرانسه» سخن گفته و وزیر اطلاعات نیز به وی چنین پاسخ داده است:" این موضوع را بررسی خواهیم کرد و در خصوص آن اقدام می‌کنیم".

 

وزیر اطلاعات همچنین در شرایطی از «بررسی وضعیت شکنجه در زندان های فرانسه» سخن می گوید که هنوز گزارشی از جنایات رخداده در بازداشتگاه های کهریزک تهیه نشده است و با وجود شواهد از وقوع تجاوز در زندان های ایران ، تمامی نهادهای امنیتی و قضایی این موضوع را انکار می کنند.

مقامات استقبال کننده از قاتل شاپور بختیار که بازگرداندن «یک تبعه» به ایران را «افتخار بزرگ»نامیدند، هیچ اشاره ای به کمیته ترور های برون مرزی  نکردند.

این درحالی است که بنا به گزارش کميته دفاع از حقوق بشر ايران در سوئد تاکنون  257 نفر از فعالین سیاسی ایرانی و غیر ایرانی در خارج ازمرزهای ایران و در کشور های مختلف ترور شده اند

http://www.roozonline.com/persian/news/newsitem/article////107/-783b16430c.html

=======================

 

 
 
 

پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۹
شانزده سال و نیم حبس برای اعضای دفتر تحکیم

ابلاغ طرح برخورد با بدحجابی به دانشگاه ها

همزمان با صدور احکام بدوی بهاره هدایت و میلاد اسدی، دو عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت که ماه هاست در بازداشت به سر می برند، طرح برخورد با بدحجابی در دانشگاه ها هم به مراکز آموزش عالی کشور ابلاغ شد.

بر اساس این احکام میلاد اسدی، دانشجوی دانشکاه خواجه نصیر به اتهام  اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری به 7 سال زندان و بهاره هدایت به 9 سال و نیم حبس محکوم شده اند.

 

دانشگاه پلی تکنیک؛ یک سال حبس برای محمدیوسف رشیدی

محمد یوسف رشیدی، فعال دانشجویی پلی تکنیک در دادگاه بدوی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

جلسه محاکمه محمد یوسف رشیدی در روز 12 اردیبهشت در شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباس برگزار شد. اتهام یوسف رشیدی در دادگاه فعالیت تبلیغی علیه نظام ذکر شده بود.

این دانشجو در 24 اسفند پس از تحمل 108 روز حبس، به قید وثیقه 50 میلیونی از زندان اوین آزاد شد.

یوسف رشیدی پیشتر به دلیل فعالیت های دانشجویی اش در دانشگاه امیرکبیر به مدت 5 ترم از تحصیل محروم بود و با احتساب ترم جاری (که در ابتدای آن در زندان گذراند) 3 سال است که موفق به اخذ واحدهای درسی خود نشده است.

پیش از این برخی سایت ها خبر از آن داده بودند که این فعال دانشجویی به دلیل بالا بردن پلاکاردی در اعتراض به حضور احمدی نژاد در دانشگاه پلی تکنیک با مضمون "رییس جمهور فاشیست، پلی تکنیک جای تو نیست" به اعدام محکوم شده است.

 

دانشگاه علامه؛ حبس و شلاق برای یک دانشجو

علیرضا عزآباد، از بازداشت شدگان وقایع بعد از انتخابات به یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. این دانشجوی کارشناسی آمار دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی در روز ۲۰ بهمن بازداشت شد و به اتهام اخلال در نظم و امنیت عمومی از طریق شرکت در "اغتشاشات"، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تحت محاکمه قرار گرفت.

به گزارش سایت زندانیان سبز، عز آباد که با قرار کفالت از زندان آزاد شده است، نسبت به حکم صادره اعتراض کرده است. یکی از نزدیکان این دانشجو گفت: "دانشگاه نیز او را دو ترم از تحصیل محکوم کرده است."

به گفته وی عزآباد را از طریق عکس‌های مربوط به اعتراضات مردمی در روز عاشورا شناسایی و بازداشت کرده بودند.

 

دانشگاه فردوسی مشهد؛ بازداشت یک دانشجو

زهرا شمس، دانشجوی رشته ی حقوق دانشگاه فردوسی مشهد، 16 اردیبهشت ماه در منزل پدری اش در مشهد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. پس از گذشت سیزده روز که از بازداشت این دانشجوی 21 ساله ی دانشگاه فردوسی مشهد می گذرد، با وجودی که وی تا به حال فعالیت سیاسی نداشته، هیچ توضیحی درباره ی علت دستگیری وی از سوی مسئولین مربوطه داده نشده است.

زهرا شمس در طی این مدت تنها موفق به برقراری دو تماس کوتاه تلفنی از زندان شده و از هرگونه حق ملاقات و داشتن وکیل محروم بوده است. گفتنی است وی خواهر فاطمه شمس، همسر محمدرضا جلایی پور است و به عقیده ی نزدیکان خانم شمس این دستگیری نوعی گروکشی سیاسی برای تحت فشار قرار دادن اطرافیان ایشان است.

 

دانشگاه علامه؛ تفکیک جنسیتی در دانشگاه

حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آیین نامه برخورد با بدحجابی را به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ابلاغ کرد؛محتوای ابلاغیه ناظر بر اهمیت بحث رعایت حجاب و عفاف در دانشگاهها و در راستای اجرایی شدن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

داوود رنجبران، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با بیان اینکه ممکن است تعداد بسیار محدودی در دانشگاهها باشند که حتی تذکرات مستمر درباره حجاب را نیز نپذیرند در گفتگو با مهر گفته است "با این افراد باید از طریق ظرفیت های قانونی و ابزارهای سلبی مانند حراست و کمیته انضباطی برخورد شود و حراست و کمیته های انضباطی دانشگاهها به عنوان مجموعه هایی که وظیفه دارند باید بدون مسامحه کار خود را انجام دهند."

پیش از این علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفته بود که: "دولت باید در مبادی ورودی دانشگاهها از ورود دانشجویان بد حجاب جلوگیری کند. دولت باید ساز و کاری فراهم نماید تا در مبادی ورودی دانشگاهها از ورود افراد بدحجاب اعم از دختر و پسر جلوگیری شود

 

==================
 
 
 
 
 
 
 
 
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۹
هنرمندان، روزنامه نگاران و فعالان ایرانی :

جان جعفر پناهی در خطر است

به دنبال اعتصاب غذای جعفر پناهی، فیلمساز برجسته ایرانی در زندان و در اعتراض به شرایطی که بر وی تحمیل شده، نگرانی در مورد وی افزایش یافته است.به ویژه آنکه پناهی به اعتصاب خشک مبادرت کرده و به "سینما" سوگند خورده تا دستیابی به خواسته هایش، دست از اعتصاب نکشد. وضعیتی که باعث شد جمعی از چهره های ادبی، فرهنگی و مطبوعاتی  با صدور بیانیه ای، از وی بخواهند اعتصاب غذای خود را بشکند.

متن این بیانیه به شرح زیرست:

جعفر پناهی، فیلمساز برجسته ایرانی که هفته هاست در بازداشت به سر می برد، از روز یکشنبه 26 اردیبهشت در اعتراض به وضعیت خود  دست به اعتصاب غذا زده است؛ وضعیتی که در توصیفش نوشته است: "صبح روز يکشنبه مرا به بازجويی بردند و متهم کردند که از داخل سلول فيلمبرداری کرده ام؛ که کذب محض است. و بعد تهديد کردند که تمامی اعضای خانواده ام را دستگير و به اوين منتقل خواهند کرد و دخترم را به بازداشتگاهی ناامن در رجائی شهر خواهند فرستاد و با اين حرف ها قدرت تجزيه و تحليل را از من سلب کردند."

اعتصاب غذای پناهی خشک است و خطرناک و خواسته هایش بسیار ساده و به حق:

۱. تماس و ديدار با خانواده و اطمينان کامل از سلامت آنها.
۲. حق داشتن وکيل بعد از ۷۷روز و مشورت با او.
۳. آزادی بدون قيد و شرط تا تشکيل دادگاه و صدور حکم قطعی.

ما به عنوان شماری از هنرمندان، روزنامه نگاران و فعالان ایرانی، ضمن ابراز همدلی با جعفر پناهی و ابراز نگرانی شدید در مورد سلامتی وی، بدینوسیله اعلام می کنیم که دستگاه های قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی مسئول به خطرافتادن جان جعفر پناهی و هر اتفاق ناگوار دیگری هستند که در زندان برای این هنرمند سرشناس پیش بیاید.

 از این رو از یک سو از مسئولان جمهوری اسلامی می خواهیم سریعا و بدون هیچ قید و شرطی جعفر پناهی را که از مفاخر هنری کشورمان است، آزاد کنند واز سوی دیگر، خطاب مان به جعفر پناهی است که جان عزیز هنرمند را این چنان به خطر نیفکند؛ اعتصاب خویش را بشکند و به یاد داشته باشد که ایران و هنر ایران زمین بیش از اینها به وی نیاز دارد.

اسامی امضا کنندگان این بیانیه به شرح زیرست:

داریوش آشوری/ سیمین بهبهانی /حمید دباشی/ بهمن قبادی/ نوشابه امیری/ هوشنگ اسدی/ مهرانگیز کار/ احمد رافت / فرشته قاضی/ سامان رسول پور/ مازیار بهاری/ نیک آهنگ کوثر/ مانا نیستانی/ بابک پیامی/ شادی صدر/ آسیه امینی/ مسیح علی نژاد/ شهرام رفیع زاده/ سید ابراهیم نبوی/ هادی قائمی/ فاطمه حقیقت جو/ جواد منتظری.

http://www.roozonline.com/persian/news/newsitem/article/2010/may/20//-fb9ad619b0.html


===================
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به ما گفته اند شکایت فایده ای ندارد، دیه بگیرید
 

خانواده محرم چگینی از شهیدان 25 خرداد

جرس:از خانواده شهید محرم چگینی خواسته شده تا شکایت خود را پس بگیرند و چاره ای جز رضایت دادن و گرفتن دیه ندارند.

 

به گزارش خبرنگار" رای ما کجاست " معصومه چگینی، همسر شهید محرم چگینی که برای دومین بار شکایت خود را به دادسرا برده بود با این جملات مواجه شد که شما چاره ای جز رضایت دادن ندارید.

محرم چگینی ۳۴ ساله از قربانیان روز ۲۵ خرداد است. او در روز تجمع سکوت ۲۵ خرداد مقابل پایگاه بسیج مقداد در خیابان آزادی با شلیک گلوله از پای درآمد. در روز ۲۵ خرداد محرم وقتی داشت به سمتی که گلوله ها از پایگاه بسیج شلیک می شد نگاه می کرد ؛ گلوله یک راست به گونه او برخورد می کند و از پشت سرش خارج می شود. از آنجا که سر محرم به سمت بالا بوده تیر بعد از خارج شدن از پشت سرش به کتفش فرو می رود.

جسد محرم چگینی هفت روز بعد از مرگش در فاز چهار شهرک اندیشه در اطراف تهران پیدا می شود.

خانواده چگینی به محض دریافت جسد محرم از پزشک قانونی شهرک اندیشه،به دادگاه شکایت می کنند اما کسی پاسخگوی این شکایت نبود. آنها می خواستند بدانند قاتل محرم چگینی چه کسی است.

معصومه می گوید:"همان روز دریافت جسد شوهرم، شکایتم را روی پرونده اش نوشتم .بعد از گذشت یازده ماه هنوز کسی پاسخگونیست .مدتی دیدم کسی پاسخگو نیست دوباره شکایتم را مطرح کرده ام.چند روز پیش به دادسرای سه راه آذری رفتم و دوباره شکایت کردم اما انها به من گفتند شما تنها نیستید و چهار پنج نفر دیگر هستند که وضعیتی مشابه شما دارند .

معصومه چگینی می گوید که در دادسرا کسی که خود را قاضی روشن معرفی کرده به او گفته که قرار بوده این پرونده ها مخفی بماند اما چون مخفی نمانده چاره ای نیست جز اینکه شما رضایت بدهید و دیه بگیرید.

معصومه که دوباره بغض گلویش را فشرده و به سختی از همسر شهیدش حرف می زند دوباره خواسته اش را مطرح می کند:"من تا آخرین مرحله می ایستم که بدانم قاتل شوهرم کیست. من دیه نمی خواهم. حتی در شکایتم هم نوشتم که چرا شوهرم که در خیابان آزادی کشته شده اما باید جسدش درشهرک اندیشه پیدا شود . "

معصومه باور دارد که گرفتن دیه باعث مختومه شدن پرونده شوهرش می شود و او این را نمی خواهد:" من نمی خواهم با گرفتن دیه همه چیز تمام شود و ندانم قاتل شوهرم کیست؟ آیا دیه می تواند جای شوهرم را بگیرد؟ حتی حرف پدر محرم هم همین است. محرم به خیابان رفت تا مثل میلیون ها نفر دیگراعتراض کند و بگوید رای اش کجاست و آیا تاوانش مرگ است؟ "

او از آروزهای بر بادرفته همسرش می گوید اینکه قرار بود با هم زیر سقف کوچک شان در جنوب شهر تهران فرزندی به دنیا بیاورند و مسافرت کنند و زندگی آرامی داشته باشند :" جای آن آرمشی که قرار بود داشته باشم سکوت این خانه را فرا گرفته است. یک زن تنها و بدون هیچ سرپناهی از صبح تا شب به در و دیوارهای خانه زل می زنم و لحظه ی تیر خوردن محرم را که ذهنم حک شده به یاد می آورم. از این سرنوشت ناراحتم اما امیدوارم خون محرم و سایر شهدای جنبش سبز پایمال نشود ."

معصومه چگینی در آستانه اولین سالگرد شهادت همسرش قصد برگزاری مراسمی در بهشت زهرا را دارد:" روز ۲۵ خرداد روز کشته شدن محرم ،در قطعه ۵۶ بهشت زهرا برای محرم سالگرد می گیرم و از همه می خواهم که برای پاسداشت یاد شهدای جنبش سبز در این مراسم شرکت کنند."

 
سایت جرس
 
 
================
 
 
 
 
 
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۹

همزمان با ساخت زندان جدید نزدیک کهریزک مطرح شد:

مشکل زندان ها حل شده، نیازی به تحقیق نیست

یک روز پس از رای منفی نمایندگان اصولگرای مجلس به طرح تحقیق و تفحص از بازداشتگاه های کشور، یک مقام ارشد دستگاه قضایی ایران از ساخته شدن یک زندان جدید در حوالی زندان کهریزک خبر داد.

علیرضا آوایی، رئیس کل دادگستری استان تهران در حاشیه چهاردهمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درخصوص بازگشایی زندان کهریزک گفت: "یک زندان در آن حوالی با استانداردهای خوبی ساخته شده است که اصلا ارتباطی با کهریزک ندارد و زیر نظر سازمان زندانها اداره می شود."

خبر اتمام ساخت زندان جدید در نزدیکی زندان جنجال برانگیز کهریزک در شرایطی به صورت رسمی اعلام می شود که پیش از آن مهدی خزعلی، فرزند آیت الله خزعلی از روحانیون تندروی طرفدار حکومت در نامه ای به رئیس قوه قضائیه از بازگشایی زندان کهریزک با نامی جدید تحت عنوان "سروش 111" خبر داده بود.

اگرچه این خبر به صورت رسمی هرگز توسط مقامات قضایی و امنیتی ایران تایید نشد اما نگرانی ها را درباره تبعات این مسئله در صورت صحت آن افزایش داد.اکنون اما رئیس کل دادگستری استان تهران هرگونه ارتباط میان زندان جدید با بازداشتگاه کهریزک را رد می کند و می گوید: "این زندان جدید، زندانی قانونی با استانداردهای متعارف است اما اشتباها مطرح شده که کهریزک است."

در سخنان این مقام قضایی هیچ اشاره ای به اینکه مراحل ساخت این زندان در چه زمانی آغاز شده، کی به پایان رسیده و آیا بهره برداری از آن آغاز شده یا نه، نشده است.

تاکید علیرضا آوایی بر عدم وجود ارتباط میان زندان جدید التاسیس با زندان کهریزک در حالی است که پیش از او فرمانده نیروی انتظامی ایران از ساخت یک زندان جدید، درست در محل بازداشتگاه کهریزک توسط نیروی انتظامی خبر داده بود.

اسماعیل احمدی مقدم 13 مرداد 1388 یعنی تقریبا یک هفته پس از تعطیلی زندان کهریزک گفته بود: "نیروی انتظامی در حال ساخت یک بازداشتگاه استاندارد در محل بازداشتگاه کهریزک است که تا یک ماه دیگر آماده بهره برداری می شود و تحت نظارت سازمان زندان ها اداره خواهد شد."

بنابراین این پرسش مطرح می شود که اگر زمان بندی مورد اشاره فرمانده نیروی انتظامی برای ساخت زندان جدید درست بوده و این زندان در تابستان سال گذشته آماده بهره برداری بوده، آیا در مدت نسبتا طولانی، این زندان جدید پذیرای متهمان و بازداشتی های تازه ای بوده یا خیر؟

شاید وجود همین ابهامات بود که انتشار نامه مهدی خزعلی به آیت الله لاریجانی، رئیس قوه قضائیه را به دنبال داشت. خزعلی در نامه خود که 12 اردیبهشت 89 منتشر کرد به نقل از "منبعی موثق" که او را "یکی از مسئولان عالی رتبه قضایی" معرفی کرده بود، از بازگشایی زندان کهریزک تحت عنوان جدید "سروش 111" خبر داده و افزوده بود: "بازداشتگاهی که از استانداردهای حداقلی محروم بوده است وجوانان ما در آن جان باختند، چرا باید با نامی جدید افتتاح شود؟ مگر مشکل ما نام بازداشتگاه بود؟"

وی اضافه کرده بود: "ما میگیم خر نمی خوایم، پالون خر عوض میشه."

 

شکنجه گاهی به نام کهریزک

 

سوله یا کمپ کهریزک بازداشتگاهی در شهر سنگ از توابع شهرری استان تهران است که در دوران فرماندهی قالیباف بر نیروی انتظامی تاسیس و طی چندین سال در عملیات‌های مختلف از جمله تخریب محله خاک سفید و سپس به طور گسترده در طرح موسوم به ارتقای امنیت اجتماعی و سرکوب معترضان به انتخابات مورد استفاده قرار گرفت.

 این بازداشتگاه تا میانه تابستان ۱۳۸۸ خورشیدی، ناشناخته بود اما در جریان اعتراضات بعد از انتخابات ریاست جمهوری شهرتی جهانی پیدا کرد.

در ۶ مرداد ۱۳۸۸ پس از آنکه محسن روح‌الامینی فرزند  عبدالحسین روح الامینی از مشاوران محسن رضایی و از فرماندهان سابق سپاه پاسداران، بر اثر شکنجه های اعمال شده در این زندان در گذشت، فرمان تعطیلی این بازداشتگاه صادر شد. منابع رسمی ایران می گویند که این دستور توسط آیت الله خامنه ای رهبر ایران صادر شد. پس از آن اما برخی دستگیر شدگان اعلام کردند که این بازداشتگاه تا روزها پس از این اعلام همچنان باز بوده ‌است.

شاید به همین علت هم بود که آیت الله منتظری تعطیلی زندان کهریزک را "اغفال مردم" خوانده و گفته بود: "نمی توان با تعطیلی یک بازداشتگاه، تمام گناه ها را به گردن یک ساختمان انداخت."

به هر حال مسائل مرتبط با زندان کهریزک یکی از جنجالی ترین و پرحاشیه ترین اتفاقات پس از انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد 88 بوده است. اتفاقاتی که به گفته منابع رسمی بر اثر آنها حداقل سه تن از دستگیر شدگان حوادث پس از انتخابات با نام های محسن روح الامینی، امیر جوادی فر و محمد کامرانی جان خود را از دست دادند و پزشک این بازداشتگاه به نام رامین پوراندرزجانی هم بعدا به طرز مشکوکی به قتل رسید. این در حالی است که منتقدان حکومت ایران تعداد کشته شدگان این بازداشتگاه را بسیار بیش از این اعلام می کنند.

در این میان مقامات دولتی ابتدا اعلام کردند که درگذشت این افراد بر اثر بیماری هایی مانند مننژیت بوده اما گزارش بعدی پزشکی قانونی اثبات کرد که مرگ این اشخاص به علت شکنجه شدید بوده است.

آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در جریان وقایع پس از اتفاقات ریاست جمهوری گذشته، با انتقاد از ظلم هایی که به بهانه حوادث کهریزک و کوی دانشگاه به نظام وارد می شود، خواستار پایان دادن به این مباحث از سوی دنبال کنندگان آن شد.

بر مبنای گزارش کمیته ویژه مجلس از حوادث پس از انتخابات، سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران متهم اصلی در ارسال بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات به زندان کهریزک است. در کنار مرتضوی نام سردار احمد رادان، جانشین نیروی انتظامی و حسین فدایی، دبیرکل جمعیت ایثارگران، نماینده تهران در مجلس و از فرماندهان ارشد سابق سپاه قدس هم به عنوان مسئولان بازداشتگاه کهریزک از طرف رسانه ها و حتی برخی نمایندگان مجلس مطرح شد.

نهادهای داخلی و بین المللی حقوق بشر و رسانه های مستقل، شکنجه های صورت گرفته بر بازداشتی های این زندان را وحشتناک و بسیار بی رحمانه توصیف کرده اند.

 

مشکل زندان ها حل شده

در چنین شرایطی بود که بسیاری امیدوار بودند با تصویب طرح تحقیق و تفحص از بازداشتگاه های کشور در مجلس، ابعاد پنهانی بخشی از وقایع پس از انتخابات از جمله آنچه در بازداشتگاه کهریزک رخ داد، تا حدودی روشن شود.اما مجلس اصولگرا در نهایت با 90 رای مخالف در برابر 62 رای موافق و 11 رای ممتنع تمام این امیدهای اندک را ناامید کرد.

مصطفی کواکبیان، نماینده سمنان که بانی این طرح بود در روز رای گیری برای تصویب آن، انگیزه اصلی خود برای ارائه این طرح را "فرمایشات رهبری و دستور ایشان" در مورد تعطیلی بازداشتگاه كهریزك که "این اتفاق را یك جنایت بیان كردند" عنوان کرد.

عضو فراکسیون اقلیت در ادامه گفت: "شما نمایندگان بر اساس اصل 67 قانون اساسی سوگند یاد كردید كه با تكیه بر شرف انسانی، پایبند به حفظ حقوق ملت باشید. لذا از شما می‌خواهم به این وظیفه‌ خود عمل كنید و قبول كنید كه اگر نمی‌خواهیم فرزندان یكی از ما در حوادث این‌چنین آسیب دیده باشد، پس باید جلوی تكرار این مسائل گرفته شود."

پیش از سخنان کواکبیان، گزارش كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مستند به ماده 198 آیین‌نامه داخلی مجلس درخصوص تقاضای تحقیق و تفحص كواكبیان از وضعیت بازداشتگاه‌های كشور ارایه شد كه به موجب این گزارش، كمیسیون پس از ارایه‌ی اطلاعات و بحث پیرامون ضرورت انجام تحقیق و تفحص، با رای‌گیری آن را به تصویب رساند.

اما حتی رای منفی مجلس به این طرح نیز نتوانست مانع واکنش نمایندگان جریان حاکم به اصل طرح شود. به گونه ای که یک روز پس از این اتفاق جواد جهانگیرزاده، نماینده ارومیه در تذکری گفت: "از اظهارات آقای كواكبیان چنین استنباط می‌شود كه گویی مجلس نسبت به حوادث پس از انتخابات بی‌توجه بوده؛ در حالی كه كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این مساله را بررسی كرده است."

این عضو فراکسیون اصولگرایان افزود: "اگر مجلس به طرح تحقیق و تفحص از بازداشتگاه‌ها رای نداده مبتنی بر همین پی‌گیری‌های مجلس بوده است."

اما علی لاریجانی، رئیس مجلس در پاسخ به جانگیرزاده با یادآوری اینكه مجلس در مورد حوادث پس از انتخابات بررسی‌هایی كرده و گزارش خود را به كمیسیون امنیت ملی داده است، افزود: "حساسیت مجلس باعث شده تا مشكلات در زندان‌ها مرتفع شود و این مسائل در حال حاضر در حال پی‌گیری است."

او هم‌چنین عنوان كرد كه: "هدف كواكبیان صرفا انجام تحقیق و تفحص از وضعیت بازداشتگاه‌ها بوده است."

پیش از این نیز موسی قربانی از نمایندگان حامی دولت در مجلس در برابر پرسش یک خبرنگار پارلمانی که از او درباره عاقبت ماجرای کهریزک پرسیده بود گفته بود این موضوع دیگر تمام شده است.

اما اصرار این خبرنگار پارلمانی مبنی بر اینکه با توجه به جنایات انجام گرفته دركهریزك قوه قضائیه چراپیگیری نمی كند؟ موجب برآشفتن این نماینده شد و وی با فریاد خطاب به وی گفت: خفه شو! چه كسی گفته در كهریزك جنایت شده است؟ تو غلط كردی

 

روزآنلاین
 
 
========================
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۹

لوله کشی ولایت فقیه
نوشابه امیری

دوستی می گفت ولایت فقیه را در کشور لوله کشی کرده اند. آقای خامنه ای، ولی مطلق فقیه، منبع اول است. صاحب حقی مطلق. حقی که اول براساس"میزان مردم اند" حاصل شد و اینک رسیده است به "مردم خس و خاشاک"اند. این منبع "طبعا" پاسخگو نیست و هر چه بخواهد می کند. قدرتی که منبع اش، زمین نباشد، زمینیان را چه به پرسش؟ اما از آنجا که هر"آقا"، چاکری دارد و هر چاکرهم، نوکری، این نوع نگاه به حکومت، تا پایین ترین سطوح نیزرفته و هرکس بساطی راه انداخته است بیا و ببین.

اینطوری است که می رسیم به مجتبی  و طائب، به احمدی نژادورحیمی. به صفوی و احمدی مقدم؛ به حسین شریعتمداری و "آقا سید" اوین. به سعید مرتضوی و "مامورگمنام امام زمان" با حکم سفید دستگیری... اینان نیز همگی، به تقلید ازمنبع اول، قدرت شان بی حساب است و پاسخگویی شان در حد هیچ. یکی دردفتر "آقا" می تازد، یکی در اوین؛ یکی در کهریزک، آن دیگری در کیهان، یکی  در مجلس، آن دیگری در قوه قضاییه.... و بدین ترتیب، در پرتو "آقا"، و لوله کشی ولایت، "سیاه جامگان" هر جا که رسیده اند، بند و بساط قدرت غیر پاسخگو پهن کرده اند به گشادی.

در ترسیم این "بند و بساط" کافیست صحنه های حکومتی را بنگریم. آنکه رئیس جمهور منصوب است، هیچ باکیش نیست از نقض قانون و دروغگویی. آنکه در این وزارت و آن وزارت، لمیده، صبح وزارت نفت می خرد، شب می فروشد. آن سوت، سرداریست در حال یکه تازی. آمده ست در عرصه اقتصاد. رقیب، به تهدید از دور بیرون می کندو مخالف را، حذف فیزیکی. آن یکی سردار بازجو، روی کاغذ روزنامه، کیفرخواست می نویسد به جای مقاله و هر شب،  تیتر مرگ می زند.

آن سوتر دادستان، با کفش هایی که خون زهرا کاظمی برآن خشکیده ست، جان می خرد، سئوال کنکور می فروشد. و درست همان گاه که رئیس بالاتریش، سخنگوی "طالبان شیعی" شده ست، زیر نظر "رهبر".

رهیافته مجلس، پرونده جنایت "ریفیقش" در کهریزک را می بندد؛جاعل مدرک، با حکم رسیدگی به مدارک مجعول، حقه بازی اعضای حلقه را، ماله می کشد. رئیس منصوب دانشگاه، دیوارهای دور دانشگاه بالاتر می برد تا چکمه پوشان، جان پاک جوانان میهن مارا لگدکوب کنند. "آقاسید" می شود "خدای" سلول ها؛ همان سلول ها که قانونش تجاوزست و شکنجه. سفیر جمهوری اسلامی، در سفارت خانه اش، بساط تمشیت به پا می دارد، .....

در این شرایط است که ولایت فقیه، لوله کشی می شود. دارندگان انشعاب نیز همانان اند که در "حلقه"اند؛ بیرون از آن، چوب بی قانونی است که همه جابالاست و عجبا که به نام قانون.

دارندگان انشعاب، می توانند بکشند بدون نیاز به پاسخگویی؛ قاتل باشند و حلقه گل برگردن. اختلاس میلیونی کنند بی هراس از تاوان؛منافع ایران بر باد دهند و بالاتر رود رتبت شان.... و همه هم به نام "ذوب شدگان" در ولی فقیه. آن بالایی هم لابد دلش خوش، که جهان در انتظار "نظم نوین" آقایان است؛ آقایانی که فراموش کرده اند "نظم آهنین" فروپاشیدبا همه دبدبه و کبکبه و پایی که به"ماه" رسید، چه برسد به این لوله کشی من درآوردی که بوی نامطبوعش، جهان را برداشته است

 
 
روزآنلاین
 
 

***************************

این ایمیل را برای دوستان خود نیز ارسال کنید. رسانه شمایید

جهت عضو شدن در گروه ايران ما. كافي است كه به آدرس زير يك ايميل ارسال کنید. لازم نيست كه هيچ چيزي در ايميل بنويسيد. سپس یک ایمیل از جانب گروه دریافت خواهید کرد و باید روی لینک داده شده در ایمیل کلیک کرده و درخواست خود را تایید نمایید.
OUR_IRAN+subscribe@googlegroups.com

چنانچه مایل به دریافت این ایمیلها نیستید برای لغو عضویت خود به آدرس زیر یک ایمیل ارسال کنید و لازم نیست که در ایمیل چیزی بنویسید:
OUR_IRAN-unsubscribe@googlegroups.com

--
---------------------------------------------------------------------------------------------------
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "OurIran" group.
To post to this group, send email to OUR_IRAN@googlegroups.com
 
To unsubscribe from this group, send email to OUR_IRAN-unsubscribe@googlegroups.com
 
To subscribe to this group, send and email to OUR_IRAN+subscribe@googlegroups.com
 
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/OUR_IRAN?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر