۱۳۸۹ تیر ۱۹, شنبه

صدای خس وخاشاک را بشنوید: بالاترین 20 تیرماه 89



Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




این مستند تکان دهنده زندگی‌ در کشوری با دیکتاتوری مطلق را به تصویر می‌کشد.اگر فکر می‌کنید می‌دانید که نظام دیکتاتوری چیست کمی‌ تامل کنید و به تماشای این مستند بنشینید.( قسمت های بعدی در بخش نظرات)
با ۱۷۳ امتیاز و ۷۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


بر پایه گزارش های رسیده از ایران، در پی حمله روز گذشته، جمعه، به کنسرت حسام الدین سراج و گروه «بیدل»، این برنامه خیریه، که قرار بود امروز و فردا نیز در کرمانشاه ادامه یابد، لغو شد. برپایه همین گزارش ها، مهاجمان، دیروز، ساعاتی پیش از اجرای کنسرت نخست، درهای ورودی تالار برگزاری برنامه را با قفل و زنجیر بستند و به هیچ کس اجازه ورود به آن محل را ندادند. حسام الدٌین سراج این حادثه را «ظاهراً خودسرانه اما...» خوانده است. همزمان، رسانه های هوادار «اصلاحگرایان» در ایران «صادق اشک تلخ» سردبیر پیشین «یا لثارات الحسین» را از رهبران این مهاجمان دانسته و او را متهم کرده اند که با حضور در برابر محل برگزاری این کنسرت، تهدید کرده است که "از امروز باید شاهد جنگ خیابانی انصار حزب الله با فساد بود، و از این پس، اجازه برگزاری به هیچ کنسرتی، و به هیچ قیمتی، داده نخواهد شد." مسوولان جمهوری اسلامی تا کنون، در قبال این خبر خاموش بوده اند.
با ۱۴۷ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


بر واکنش به اعلام تعطیلی ۱۹ استان کشور در روزهای یکشنبه و دوشنبه، ۲۰ و ۲۱ تیر، نصرالله ترابی نماینده مجلس شورای اسلامی از دولت خواست تا "دلیل اصلی" این تصمیم را به مردم اعلام کند. این نماینده جناح اقلیت مجلس امروز ۱۹ تیر (۱۰ ژوئیه) در مصاحبه با سایت "پارلمان نیوز" گفت: "طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، در این چند روز که تعطیلی اعلام شده گرمای هوا اتفاقا نسبت به چند روز پیش از این افت پیدا کرده و این گرمای ۴۰ و ۴۱ درجه نمی‌تواند مبنای تعطیلی باشد، مگر اینکه بحث دیگری در میان باشد که لازم است دولت آن دلیل اصلی و واقعی را به صورت شفاف به مردم بگوید." سایت پارلمان نیوز، ارگان جناح اقلیت مجلس، در خبری دیگر یادآوری کرده است که در حالی که طی هفته گذشته دمای هوای تهران به ۴۵ درجه نیز رسیده، بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور دمای هوا در روز یکشنبه حداکثر ۴۱ درجه و روز دوشنبه حداکثر ۴۰ درجه خواهد بود. دولت ایران امروز با اعلام رسمی تعطیلی دو روزه اغلب استان های کشور، علت این تصمیم را گرمای شدید و بی سابقه هوا و صرفه جویی در مصرف انرژی اعلام کرده است. همزمان، سایت اصول گرای "خبر آنلاین" مطالب برخی سایت های منتقد حکومت در مورد "دلیل واقعی" تعطیلی روزهای یکشنبه و دو شنبه را "خنده آور" توصیف کرده و افزوده است: "این سایت ها تعطیلی دو روز آینده را به آنچه اعتصاب بازار خوانده اند متصل کرده و مدعی شده اند دولت به خاطر جلوگیری از آثار این اعتصاب، سازمان های منتسب به خود را تعطیل کرده است."
با ۱۳۶ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


ترجیح می‌دهم در آلمان راه بروم و یک اختاپوس سرنوشت فوتبال کشورم را تعیین کند تا اینکه در ایران بنشینم و یک میمون برای کشورم تصمیم بگیرد
با ۱۳۵ امتیاز و ۱۴ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


روزهای یکشنبه و دوشنبه از سوی دولت در تهران و برخی از شهرهای دیگر ظاهرا بدلیل گرمی هوا تعطیل اعلام شد، این در حالی است که جمعی از بازاریان طی اطلاعیه ای اعلام کردند که از روز یکشنبه دست به اعتراضات گسترده تری خواهند زد و از مردم دعوت کرده اند تا به جمع آنها بپیوندند ، در این سو دولت دستپاچه ا.ن در صدد مقابله با این امر برآمده و دو روز را تعطیل اعلام کرده است ، بنظر می رسد به مرحله تازه ای از اعتراضات نزدیک می شویم و آن چیزی نیست جزء اعتصاب سراسری ، تهرانی های عزیز هوشیار باشید ولطفا یکشنبه و دوشنبه از تهران خارج نشوید و به جمع بازاریان بپیوندید.
با ۱۲۲ امتیاز و ۱۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در پی حمله برخی از افراد به کنسرت حسام‌الدین سراج و گروه بیدل که به دعوت یک انجمن خیریه قرار بود در کرمانشاه برگزار شود، این برنامه لغو شد. به گزارش آفتاب، این کنسرت خیریه، قرار بود طی روزهای ١۸، ١۹ و ٢۰ تیرماه ۸۹ در کرمانشاه برگزار شود که از ساعاتی پیش از شروع برنامه روز اول، افرادی با حضور در محل برگزاری این کنسرت و با قفل و زنجیر کردن درهای ورودی سالن مانع ورود اعضای ارکستر و تماشاچیان به سالن شدند. این گروه اقدام به برگزاری تجمع در اعتراض به برگزاری این کنسرت کرده بودند، با آوردن سیستم های صوتی پرتابل اقدام به پخش نوحه خوانی و تهدید حضار کردند. صادق اشک تلخ سردبیر سابق نشریه یالثارات در سخنانی که مقابل محل برگزاری سالن انجام شد گفت: "از امروز باید شاهد جنگ خیابانی ما با فساد باشید. این آغاز راه است و از امروز به بعد اجازه برگزاری هیچ کنسرتی را به هر قیمتی که شده را نخواهیم داد. حسام الدین سراج در گفت‌وگویی که بعد از این حادثه داشت گفت: این برخوردها در ظاهر خودسرانه است، اما … . این خواننده موسیقی سنتی در پاسخ به این سوال که آیا این برخوردها با حمایت وی از میرحسین موسوی در انتخابات سال گذشته و حضور در کمپین‌های انتخاباتی او ارتباطی دارد؟ گفت: عرصه فرهنگ، جای اقدام‌های تلافی‌جویانه نیست. سراج در پایان ضمن ابراز تاسف از این برخوردها گفت: به این فکر می‌کنم که در این فضا نمی‌توان فعالیت هنری داشت و باید اجرای کنسرت در کشور ایران را فراموش کنیم. در ماه گذشته دوکنسرت در کرمانشاه برگزار شد. کنسرت سید حسام‌الدین سراج هم به منظور کمک به ایتام و مستضعفان به همت جمعیت امام علی کرمانشاه قرار بود به مدت ۳ شب برگزار شود و از محل شورای تامین استان نیز دارای مجوز بود.
با ۱۱۷ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


دولت با تعطیلی یکشنبه و دوشنبه نشون داد چقدر از این اعتصاب ها می ترسد. پس تا جایی که می شه روی این اعتصاب ها وقت بذارید - اطلاع رسانی گسترده - دعوت از مردم برای پیوستن به اعتصاب بازار تهران - ارائه اخبار صحیح و درست به دنیای نت و هزاران کار دیگه که می تونه اعتصاب بازار تهران را از بعد مالیات خارج کند که اگر از بعد مالیات خارج شود و نقش اعتراض به دولت و حکومت رو به خودش بگیره بدون شک اعتصاب به دیگر شهر ها و به دیگر قشر ها خواهد رسید. از جمله اعتصاب ادارات و دیگر شغل ها. پس اهمیت اعتصاب های روزهای آینده بازار را دست کم نگیرید
با ۱۱۱ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


حدود یک سال است که به بالاترین معتاد شده‏ام... نمی‏دانم چرا هر بار که به بالاترین سر می‏زنم و یا وارد آن می‏شوم (Log in)، فکر می‏کنم که مانند معتادی هستم که مشغول تزریق است و یا پای بساط منقل و وافور نشسته است... تا قبل از عضویت در بالاترین و زمانی که فقط خواننده مطالب این وب سایت بودم، همیشه با خودم می‏گفتم: مگر بالاترین چه چیز خاصی دارد که ملت برای عضویت و فعالیت در آن، سر و دست می‏شکنند؟ از میزان علاقه و فعالیت بعضی از کاربران تعجب می‏کردم. تا اینکه تصمیم گرفتم خودم هم وارد این گود شوم. یک دعوت نامه‏ عضویت به دستم رسید و ثبت نام کردم. بعد از چند روز فعالیت تازه حساب کار دستم آمد و خودم هم گرفتار شدم! تبدیل به یکی از کاربرانی شدم که شاید میزان فعالیتم از نظر بعضی از دوستان، کاربران و خوانندگان به میزان زیادی افراطی است. شاید هم عادی باشد. بارها غزل خداحافظی خوانده‏ام و حتی به میزان چند روز، یک هفته، دو هفته و تا یک ماه در بالاترین فعالیت نکرده‏ام. اما دوباره برگشته‏ام. البته بعضی از این وقفه‏ها و عدم حضورها جنبه شخصی و نه ترک «اعتیاد به بالاترین» داشته است. بالاترین و جامعه بالاترینی به بخشی از زندگی من و زندگی اینترنتی من تبدیل شده است. میزان علاقه‏ای که به بالاترین دارم، به هیچ وجه قابل مقایسه با بقیه وب سایت‏ها، وبلاگ‏ها و امکانات دنیای وب و اینترنت نیست. یعنی اعتیاد به وب سایت‏هایی مانند فیس بوک و امثال آن را مدت‏ها است که کنار گذاشته‏ام. یا به این وب سایت‏ها سر نمی‏زنم و یا هر چند ماه یک بار آن هم فقط برای جلوگیری از حذف و پاک شدن خودکار حساب کاربری به دلیل عدم فعالیت در آن وب سایت. اما از قرار معلوم جنس بالاترین خیلی خوب و مرغوب است و غیرقابل ترک کردن! دلیل اصلی اعتیاد من به بالاترین، میزان و حجم بالای اطلاعات و اخباری است که در این وب سایت ارسال می‏شود. یعنی تشنه این جنبه بالاترین هستم. به خصوص اینکه این اطلاعات را کاربران بالاترین تهیه می‏کنند. یعنی اعم از تولید محتوا که کار وبلاگ نویسان و صاحب نظران است، کار ترجمه و یا پیدا کردن نوشته‏ها، مطالب، عکس‏ها، ویدیوها و سایر موارد. یک شبکه اجتماعی، یک وب سایت اشتراک گذاشتن محتوا و یک رسانه وب دو جذاب و دوست داشتنی. شاید خیلی‏ از کاربران و خوانندگان بالاترین مانند من باشند. حالا نه شبیه من، بلکه از جنبه‏های دیگر. به هر حال شاید روزی از بالاترین بروم و یا میزان فعالیت خود را متعادل و محدود کنم. اما فعلاً و در حال حاضر همین بالامعتادی را عشق است. اسیرتم..
با ۱۰۸ امتیاز و ۵۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


من کلاً عقیده ندارم که تصمیم نهایی را در ایران حکومت می‌گیرد. تصمیم نهایی را کسانی می‌گیرند که خواهان اصلاح وضع موجود هستند/حکومت مواجه با یک ترس بسیار هولناکی شده است... شاید بیشتر این گونه حس می‌کنند که هر نوع کوتاه آمدن برای آن‌ها یک دومینو است و ممکن است که مجبور شوند گام‌های بعدی را هم بردارند/فکر می‌کنند اولین کوتاه آمدن آخرین کوتاه آمدن است و کارشان تمام است/ باید جناح منتقد به نحوی رفتار کند،(تا حدی که برایش امکان دارد) علائم و نشانه هایی را بدهد تا آن ترس را کم کند و در واقع آن (بخش) اصولگرایان منتقدین داخل حکومت را تقویت کند/بنابراین معترصین یک مقدار صبر و انتظار را در پیش گیرند. در عین حال که فعال هستند و حضور دارند و به قول معروف نرمش سیاسی می‌کنند و آمادگی دارند که در هر فرایندی وارد شوند، در عین حال باید منتظر شوند که این موج‌هایی که گفتم، کم کم قدرت گیرند و آن موقع می‌توانند با موج سیاست داخلی و جنبش منتقدین تلاقی پیدا کنند
با ۱۰۸ امتیاز و ۲۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


حضرت آدم: تعطیلات عجیبی‌ بود. چند هفته اول رفتیم جزایرهاوایی. جاتون خالی‌، خیلی‌ خلوت بود. من بودم و حوا. خیلی‌ عالی‌ بود. شبها کنار نهر عسل میخوابیدیم و صبح‌ها کافی‌ بود که هر چی‌ دوست داریم فقط آرزو کنیم تا برآورده بشه… تا اینکه این حوا ذلیل مرده یه روزی هوس کرد که از دیوار باغ سیب بالا بره… چشمتون روز بد نبینه، سه سوت ما رو تبعید کردند بین النهرین. الان حتی برگ انجیر هم نداریم بذاریم جلوی معامله مون. می‌خواهم حوا رو طلاق بدم اما مگه این دوره زمونه زن گیر میاد؟ حضرت اسماعیل: تابستون حرف نداشت، هر روز با بابا ابراهیم میرفتیم شهر بازی کعبه با مجسمه‌ها بازی میکردیم. البته اوایل من خیلی‌ شیطونی میکردم و تو اعصاب بابا می‌رفتم. یه بار بابا اعصابش خط خطی‌ شد و زد هر چی‌ مجسمه بود شکوند… من رو هم گرفته بود می‌خواست سرم رو ببره که بچه‌ها نذاشتند. اما بعدش دیگه بچه خوبی‌ شده بودم طوری که بابا یه روز یه گوسفند خرید با هم کشتیم کباب کردیم و زدیم به رگ. من به بابام افتخار می‌کنم چون مثل آب خوردن از روی آتیش راه میره. مامان اصلا از این کارش خوشش نمیاد چون هر شب باید پماد سوختگی به کف پاهای بابا بماله و بابا رو تا مستراح کول کنه. حضرت نوح: امسال تابستون بالاخره به جزیره‌ آرارات رسیدیم و لنگر انداختیم. البته قبل از اون سر راه دونه دونه مسافر‌ها رو پیاده کردم. دایناسورها رو تو قم، خر‌ها رو تو قبرس (یه خر چلاق هم بود که نرسیده به قبرس و بالای جمکران انداختمش بیرون. بدبخت کرد ما رو بس که توهم زد)، پاندا‌ها رو تو چین، میمون‌ها رو تو گرمسار، قاطر‌ها رو تو واتیکان، افعی‌ها رو بالای لبنان، گوسفند‌ها رو تو عربستان، کوسه‌ها رو تو رفسنجان و گرگ‌ها رو هم که زیادی زوزه میکشیدند، همین دور و بر آرارات پیاده کردم. سوسک‌ها ها رو هم که بیلمیرم والله. الان هم باید برم سراغ پسرم، آخرین بار که دیدمش چند تا رفیق ناباب دورش رو گرفته بودند.
با ۱۰۱ امتیاز و ۲۱۳ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


گيرم يكشنبه و دوشنبه را تعطيل ميكنيد. با رويش ناگزير سه شنبه چه ميكنيد؟ اين گرماي ايران را ملت تجربه دارد. چيز تازه اي نيست. مهرورزي دولت هم در تعطيل كردن چرخ كشور به مناسبتهاي مختلف تازگي ندارد. ما ميدانيم، آنها ميدانند و تو خود هم ميداني كه تعطيلي ايران نه راه چاره است و نه گريزگاهي بر نظامت. قايق نظام مدتهاست كه به گل نشسته است ليك تو در آن ميانه شمشير بر آسمان ميچرخاني كه دشــــــــــــــــــــــــــــمن در كمين است. آسد علي، نه آن عظمتي كه به جنگش ميروي غريبه است و اجنبي و نه اين گرما حاصل كون و مكان است. آن موجي كه سر باز ايستادن ندارد، شعور يك ملت فهيم است و آن گرما، زبانه هاي آتش قهر همان خس و خاشاك .
با ۱۰۰ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


از بیست و دوم تیر ماه به اعتصاب بزرگ بازاریان بپیوندیم
با ۱۰۰ امتیاز و ۷۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


جـــرس: در پی حمله لباس شخصی‌ها به كنسرت حسام الدین سراج و گروه بیدل كه به دعوت یك انجمن خیریه قرار بود در کرمانشاه برگزار شود، این برنامه لغو شد. بنا به گزارش منابع خبری جرس، این کنسرت خیریه، قرار بود طی روزهای ١۸، ١۹ و ٢۰ تیرماه ۸۹ در كرمانشاه برگزار شود که از ساعاتی پیش از شروع برنامۀ روز اول، نیروهای لباس شخصی با حضور در محل برگزاری این كنسرت و با قفل و زنجیر كردن درهای ورودی سالن مانع ورود اعضای اركستر و تماشاچیان به سالن شدند. این گروه كه تحت عنوان «انصار حزب الله» اقدام به برگزاری تجمع در اعتراض به برگزاری این كنسرت كرده بودند، با آوردن سیستم های صوتی پرتابل اقدام به پخش نوحه خوانی و تهدید حضار كردند. صادق اشك تلخ سردبیر سابق نشریه یالثارات و رییس انصار حزب الله كرمانشاه در سخنانی كه مقابل محل برگزاری سالن انجام شد گفت: "از امروز باید شاهد جنگ خیابانی ما با فساد باشید. این آغاز راه است و از امروز به بعد اجازه برگزاری هیچ كنسرتی را به هر قیمتی كه شده را نخواهیم داد." لباس شخصی های منتسب به انصار حزب الله از پایان نمازجمعه، به پاره كردن پلاكاردها و بنرهای تبلیغاتی كنسرت سراج پرداختند.
با ۹۸ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


یکسال پیش نگران بودیم هر وقت این مردک می‌خواست صحبت کند ببینیم چه می‌گوید چون بعد از هر سخنرانی‌ او موج سرکوب مردم بیشتر میشد و مزدوران جری تر. چند وقتی‌ است دیگر اظهارات ایشان را اقلاً اهالی بالاترین به چیزشان هم به حساب نمیاورند. عجب ولایتی!
با ۹۸ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


مجتبی لطفی، جانباز شیمیایی جنگ ایران و عراق و مسئول واحد اطلاع رسانی دفتر آیت الله منتظری از ابتدای هفته گذشته با حکم دادگاه ویژه روحانیت قم برای گذراندن دوران تبعید خود به شهر آشتیان فرستاده شد. به گزارش نوروز، این روزنامه نگار، پس از گذراندن دوره محکومیت پنج ساله خود در زندان لنگرود قم به علت حضور و فعالیت در دفتر آین مرجع شیعه، از آغاز هفته گذشته با اعلام شفاهی دادگاه ویژه روحانیت قم، برای سپری کردن دوران تبعید ۱۰ ساله، عازم شهر آشتیان شد. قابل ذکر است، حکم وی از سوی دادگاه ویژه قم پنج سال اعلام شده بود که پس از عزیمت به آشتیان، از سوی دادیار ویژه روحانیت شهر آشتیان به وی اعلام شد. بر اساس نامه ارسالی دادگاه ویژه قم، ملزم به گذراندن دوره تبعید ۱۰ ساله در این شهر است و ملاک اجرای حکم را نامه ارسالی اعلام کرده نه حکم مکتوب دادگاه.
با ۹۸ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


سايت‌های سبز، نقدهای درون جنبش سبز را اصلا منتشر نمی‌کنند. اساسا نقدنکردن رهبران جنبش در سايت های سبز به "قاعده" تبديل شده‌است. هر منتقدی هم که در جای ديگری موفق شود تا جنبش سبز و رهبران آن را مورد نقد قرار دهد با انواع اتهام‌ها و انگ‌ها از سوی برخی از هواداران جنبش روبرو می‌شود. اين رفتارها بر خلاف ديده‌بانی جنبش سبز است ...جناب آقای ميرحسين موسوی/ با سلام/ با يادآوری بند يک راهکارهای بنيادين «منشور سبز» که می‌گويد «جنبش سبز بر گسترش فضای نقد و گفت‌وگو تاکيد دارد»، پرسش‌ها و نقدهايی را خطاب به جناب‌عالی مطرح می‌کنم. ۱- در منشور سبز از حفظ «استقلال نهادهای دينی و روحانی از حکومت» به عنوان تنها راه حفظ «جايگاه دين و تداوم نقش آن در ايران» سخن گفته‌ايد. جناب آقای موسوی شما در منشور سبز تاکيد کرده‌ايد که نهادهای روحانی و دينی بايد مستقل از حکومت باشند. اين استقلال آيا به اين معناست که مثلا حکومت در مديريت حوزه‌های علميه مانند دوران پيش از انقلاب سال ۱۳۵۷، نقشی نداشته باشد تا دست اين نهاد دينی برای دخالت در سياست بازتر باشد؟ آنچه که من از «استقلال نهادهای دينی و روحانی از حکومت» که مورد تاکيد شما در منشور سبز قرار گرفته، درک می‌کنم به معنای جدايی دين از حکومت نيست. بلکه اين استقلال، همان‌گونه که خود در منشور سبز گفته‌ايد سبب «تداوم نقش دين در جامعه» خواهد شد...
با ۹۸ امتیاز و ۵۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


تحول سبز: نمایشنامه مضحک دولت در اعلام تعطیلات دو روزه با بهانه گرمای هوا ابعاد جدید تری به خود می گیرد. ابتدا مجلس زیر بار این تعطیلات نرفت، و پس از آن با مشخص شدن ابعاد خسارات سنگین این تصمیم لحظه ای و ناگهانی اداره کار و امور اجتماعی نیز کارخانه ها و کارگران را از شمول این تعطیلات خارج کرد. به این ترتیب با وجود گرمای بیش از حد هوا برای کارمندانِ پشت میزها، کارگرانِ پای دستگاهها باید به سر کار بروند !!! در همین رابطه ییس سازمان کار و امور اجتماعی استان تهران درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: در مصوبه هیات دولت ادارات دولتی آمده است و اسمی از کارخانه‌ها نبرده است بنابراین کارخانه‌ها تعطیل نخواهد بود.
با ۹۷ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


خبرگزاری هرانا - مجتبی لطفی روزنامه‌نگار، جانباز شیمیایی جنگ این و عراق و مسئول واحد اطلاع رسانی دفتر آیت الله منتظری از ابتدای هفته گذشته با حکم دادگاه ویژه روحانیت قم برای گذراندن دوران تبعید خود به شهر آشتیان فرستاده شد. به گزارش جرس، این روزنامه نگار، پس از گذراندن دوره محکومیت پنج ساله خود در زندان لنگرود قم به علت حضور و فعالیت در دفتر آین مرجع شیعه، از آغاز هفته گذشته با اعلام شفاهی دادگاه ویژه روحانیت قم، برای سپری کردن دوران تبعید 10 ساله، عازم شهر آشتیان شد. قابل ذکر است، حکم وی از سوی دادگاه ویژه قم پنج سال اعلام شده بود که پس از عزیمت به آشتیان، از سوی دادیار ویژه روحانیت شهر آشتیان به وی اعلام شد. بر اساس نامه ارسالی دادگاه ویژه قم، ملزم به گذراندن دوره تبعید 10 ساله در این شهر است و ملاک اجرای حکم را نامه ارسالی اعلام کرده نه حکم مکتوب دادگاه. مجتبی لطفی از جانبازان شیمیایی جنگ ایران و عراق است که به جهت مشکلات تنفسی و تشدید آن در دوران زندان، نیازمند مراقبت مداوم پزشکی است و عدم دسترسی وی به پزشک معالج متخصص، موجب نگرانی در خصوص وضعیت سلامت وی شده است.
با ۹۳ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


يلنا: مدیر کل پیش‌بینی آب و هوای کشور گفت: هيات دولت در رابطه با تعطيلي تصميم‌گيري كرده است و هواشناسي هيچ‌گونه توصيه‌اي در اين زمينه نداشته است گرماي هوا بخش‌هاي نيمه شمالي كشور را درگير كرده است و نيمه جنوبي در شرايط معمول به سر مي‌برد/سال‌هاست كه تهران فاصله 10تير تا 10مردادماه دماي 42درجه را تجربه كرده‌، بنابراين وضعيت هوا نسبت به گذشته تغييري نكرده‌است.
با ۹۳ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


حجت الاسلام مجتبی لطفی روزنامه‌نگار، جانباز شيميايی جنگ تحميلی و مسئول واحد اطلاع رسانی دفتر مرحوم آيت الله العظمی منتظری از ابتدای هفته گذشته با حکم دادگاه ويژه روحانيت قم برای گذراندن دوران تبعيد خود به شهر آشتيان فرستاده شد. بنا بر گزارش‌های جرس، اين روزنامه نگار، پس از گذراندن دوره محکوميت پنج ساله خود در زندان لنگرود قم به علت حضور و فعاليت در دفتر آيت الله منتظری، از آغاز هفته گذشته با اعلام شفاهی دادگاه ويژه روحانيت قم، برای سپری کردن دوران تبعيد ۱۰ ساله، عازم شهر آشتيان شد. قابل ذکر است، حکم وی از سوی دادگاه ويژه قم پنج سال اعلام شده بود که پس از عزيمت به آشتيان، از سوی داديار ويژه روحانيت شهر آشتيان به وی اعلام شد. بر اساس نامه ارسالی دادگاه ويژه قم، ملزم به گذراندن دوره تبعيد ۱۰ ساله در اين شهر است و ملاک اجرای حکم را نامه ارسالی اعلام کرده نه حکم مکتوب دادگاه. مجتبی لطفی از جانبازان شيميايی جنگ تحميلی است که به جهت مشکلات تنفسی و تشديد آن در دوران زندان، نيازمند مراقبت مداوم پزشکی است و عدم دسترسی وی به پزشک معالج متخصص، موجب نگرانی در خصوص وضعيت سلامت وی شده است.
با ۹۱ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


آیت الله العظمی اختاپوس مرجع تقلید فوتبالیستهای جهان از قبل گفته بودند که آلمان سوم می شود، و مطابق حرف معظم له هم این چنین شد و آلمان سوم شد. معظم له تأکید کرده اند که فردا اسپانیا نیز قهرمان می شود، بنابراین هلندیها بهتر از زحمتی به خود ندهند چون معظم له پیشگویهایش از روی آیت و نشانه است. السلام علیک یا اختاپوس
با ۹۰ امتیاز و ۱۴ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


دلفین مینوئی ، نویسنده و روزنامه نگار فیگارو در امور خاورمیانه در شماره 9 جولای به شرح مختصری از پرونده قضائی این بانوی محکوم به سنگسار ، سکینه آشتیانی و تلاش خستگی ناپذیر دو فرزندش یعنی سجاد 22 ساله و فریده 17 ساله برای نجات جان مادر ازحکم وحشیانه و قرون وسطایی سنگسارمی پردازدو می نویسد ، با این که ، بنابرگزارش های روزگذشته ، ظاهراً سکینه محمدی ازمجازات سنگسار رهائی یافته ، ولی هنوز سرنوشت وی روشن نیست . مینوئی می نویسد ، در کنار این زن ، فرزندان وی در مراجعه به زندان ، برای ملاقات مادر، متوجه شدند که دوبانوی جوان 25 ساله و 19 ساله دیگر در انتظار اجرای حکم غیر انسانی و وحشیانه سنگسار هستند . نویسنده فیگارو خانم دلفین مینویی در ادامه به نامه ای اشاره میکن که شخصیتهای جهانی نظیر کاندولیزا رایس وزیر خارجه سابق ایالات متحده و خوزه راموس مورتا برنده جایزه صلح نوبل برای نجات سکینه آشتیانی از سنگسار آن را امضا کرده اند . مینویی در آخر اشاره میکند که حداقل 12 انسان هم اکنون در ایران در انتظار مجازات سنگسار هستند .
با ۸۹ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


پارلمان‌نیوز: کنسرت حسام الدین سراج که قرار بود طی سه شب در روزهای 18، 19 و 20 تیر ماه در کرمانشاه برگزار شود، لغو شد. به گزارش ایسنا، این كنسرت كه قرار بود به همت جمعیت دانشجویی خیریه امام(علی) در کرمانشاه برگزار شود، دیشب در اولین شب اجرایش لغو شد. شب گذشته که اولین شب اجرا این کنسرت بود، افرادی که بلیت این کنسرت را در دست داشتند به تالار «انتظار» محل برگزاری این کنسرت مراجعه کردند اما عده‌ای با تجمع مقابل این تالار مانع از حضور مردم شدند و بالاخره پس از گذشت مدتی از سوی مسئولین اعلام شد، برگزاری این کنسرت در امشب و شب‌های آتی لغو شده و افرادی که بلیت تهیه کرده‌اند از روز یک‌شنبه ـ 20 تیر ماه ـ با مراجعه به مکان‌هایی که بلیت کنسرت را تهیه کرده‌اند، می‌توانند مبالغ پرداختی را پس‌ بگیرند. حسام‌الدین سراج نیز پس لغو كنسرتش در گفتگویی با ایسنا، با تایید این مطلب گفت: شب گذشته عده‌ای جلوی در سالن «انتظار» را زنجیر بستند و به مردمی كه برای دیدن كنسرت آمده بودند، اجازه ورود به سالن ندادند و ما هم نتوانستیم برای اجرا وارد سالن شویم. وی با ابراز تاسف از این اتفاق توضیح داد: به‌دعوت یک جمعیت خیریه و جهت کمک به ایتام قصد برگزاری این کنسرت را داشتیم و در واقع یک وجه این برنامه کار انسانی بود و یک وجه دیگر آن كار فرهنگی و برگزاری موسیقی سنتی ایرانی بود که متاسفانه با این عمل انسانی و فرهنگی، مخالفت شد. سراج معتقد است:عده‌ای با این کار خود به اسم مذهب به مردم و ما توهین کردند. وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری کنسرت در کشور ما از گرفتن مجوز تا کرایه سالن و ... خیلی سخت است، تصریح كرد: حال اینكه كنسرت‌ها اینگونه لغو شود، خیلی تاسف‌ برانگیز است. سراج در بخش پایانی سخنانش گفت: امروزه در کشور فضا برای برگزاری کنسرت پاپ بازتر از کنسرت موسیقی سنتی است، در حالیکه باید موسیقی سنتی را که جزیی از فرهنگ ماست اشاعه دهیم که با این روند فکر می‌کنم موسیقی سنتی به تعطیلی بینجامد. این هنرمند، این روند را در بی‌انگیزگی دانشجویان رشته‌های موسیقی نیز بی‌تاثیر ندانست. در ادامه محمدحامد پورجعفری، مسئول برگزاری کنسرت در کرمانشاه نیز درگفت‌وگویی با ایسنا با بیان اینکه با سختی فراوان مجوز برگزاری این کنسرت را از وزارت ارشاد گرفته‌اند، اظهار داشت: برای هماهنگی با گروه «بیدل» و آقای سراج زحمات زیادی متحمل شدیم، اما به راحتی یک عده قانون شکن مانع برگزاری این کنسرت شدند و دو ماه دوندگی ما از بین رفت.
با ۸۹ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


ما احمدی نژاد را به خاطر قیافه زشت و اخلاق نفرت انگیزش از خود نمی رانیم. ما این دولت را نمی خواهیم زیرا این دولت متهم به دروغ و تقلب و خیانت است. اما رفتن این دولت هم به هر قیمتی مطلوب نیست! امروز در بالاترین بیانیه ای منتشر شده از اعتصاب بازاریان. لینک را ببینید. با نگاه کردن به محتوای لینک و خواندن کامنت ها تقریبا با اطمینان می توان گفت چنین بیانیه ای نوشته بازاریان نیست. پاسخ اعتراض به چنین لینک های تقریبا مشخص است، اگر اعتراض کنید می گویند مهم نیست که این مطلب راست است یا دروغ، واقعی است یا غیر واقعی، مهم این است که ضربه ای به دولت کودتا خواهد زد! و لابد مخالفت با این حرکت حمایت از جمهوری اسلامی خواهد بود
با ۸۸ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


کنسرت حسام الدين سراج که قرار بود به مناسبت مبعث رسول گرامی اسلام(ص) و به همت جمعيت دانشجويي خيريه امام(علي) طي سه شب در روزهاي 18، 19 و 20 تير ماه در کرمانشاه برگزار شود، با همت لباس شخصی ها لغو شد. حسام الدین سراج از هواداران مشهور رقیب جدی آقای احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری بوده است. طبق مشاهده خبرنگار ايسنا، شب گذشته که اولين شب اجرا اين کنسرت بود، افرادي که بليت اين کنسرت را در دست داشتند به تالار «انتظار» محل برگزاري اين کنسرت مراجعه کردند اما عده‌اي با تجمع مقابل اين تالار مانع از حضور مردم شدند و بالاخره پس از گذشت مدتي از سوي مسئولين اعلام شد، برگزاري اين کنسرت در امشب و شب‌هاي آتي لغو شده و افرادي که بليت تهيه کرده‌اند از روز يک‌شنبه ـ 20 تير ماه ـ با مراجعه به مکان‌هايي که بليت کنسرت را تهيه کرده‌اند، مي‌توانند مبالغ پرداختي را پس‌ بگيرند. حسام‌الدين سراج نيز پس لغو كنسرتش در گفت‌وگويي با خبرنگار موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تاييد اين مطلب گفت: شب گذشته عده‌اي جلوي در سالن «انتظار» را زنجير بستند و به مردمي كه براي ديدن كنسرت آمده بودند، اجازه ورود به سالن ندادند و ما هم نتوانستيم براي اجرا وارد سالن شويم. وي با ابراز تاسف از اين اتفاق توضيح داد: به‌دعوت يک جمعيت خيريه و جهت کمک به ايتام قصد برگزاري اين کنسرت را داشتيم و در واقع يک وجه اين برنامه کار انساني بود و يک وجه ديگر آن كار فرهنگي و برگزاري موسيقي سنتي ايراني بود که متاسفانه با اين عمل انساني و فرهنگي، مخالفت شد. سراج معتقد است:عده‌اي با اين کار خود به اسم مذهب به مردم و ما توهين کردند. وي در ادامه با بيان اينکه برگزاري کنسرت در کشور ما از گرفتن مجوز تا کرايه سالن و ... خيلي سخت است، تصريح كرد: حال اينكه كنسرت‌ها اينگونه لغو شود، خيلي تاسف‌ برانگيز است. سراج در بخش پاياني سخنانش گفت: امروزه در کشور فضا براي برگزاري کنسرت پاپ بازتر از کنسرت موسيقي سنتي است، در حاليکه بايد موسيقي سنتي را که جزيي از فرهنگ ماست اشاعه دهيم که با اين روند فکر مي‌کنم موسيقي سنتي به تعطيلي بينجامد.
با ۸۷ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


«این‌ها مثل موش خانگی هستند که باید سم ریخت. اگر سکوت کنند، این‌ها جوان‌ها را فریب می‌دهند. گنابادی‌ها که این‌ها را و تجاوزات و تعدی‌های این‌ها را می‌شناسند، صوفی نمی‌شوند، ولی جوانان غیر گنابادی در معرض خطر هستند. در این‌جا کتاب‌خانه مجهزی نیست که جوان‌ها مراجعه و مطالعه کنند و آگاهی خودشان را بالا ببرند و این‌ها می‌توانند با چاپ کتاب‌هایی جوان‌ها را اغفال کنند…» این‌ها بخشی از سخنان آقای مدنی است. حجت‌الاسلام «محمد مدنی» سابقه‌ای نیز در امر مبارزه با درویش‌های نعمت‌الهی دارد بنا بر نقل قول سایت «جوان آنلاین» او به دلیل مبارزات‌اش با دراویش، از سوی آیت‌اله «سید محمود شاهرودی» به «ناشرالاسلام گنابادی» شهرت یافته است. این رسانه بر روی سایت خود به تازگی مصاحبه‌ای از این روحانی در گناباد منتشر کرده است که در آن درویش‌ها را به موش خانگی تشبیح کرده است که باید برایشان سم ریخت. این اظهارات که درست در پی احضار گروهی از درویش‌های نعمت‌الهی از سوی دستگاه‌های امنیتی ابراز می‌شود موج تازه‌ای از برخورد با درویش‌ها را ممکن است به هم‌راه داشته باشد.
با ۸۶ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


وزارت اطلاعات ایران، مانع شرکت علمای اهل سنت مالزی و سوریه در مراسم سالانه ای شد که یک گروه سنی در ایران بر گزار می کند. روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط به نقل از منابع مطلع در استان سیستان و بلوچستان ایران گزارش داد که وزارت اطلاعات این کشور و همچنین برخی سازمان های وابسته به آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران، در برگزاری مراسم سالانه فارغ التحصیلی دانش پژوهان دانشکده دار العلوم زاهدان، مانع تراشی کردند. به گفته این منابع، این مراسم هر ساله طی چند روز برگزار می شد، امسال اما به دلیل فشارها، برنامه به یک روز یعنی پنجشنبه 8-7-2010 محدود شد. بنا بر این گزارش، مأموران وزارت اطلاعات، پاسپورت های شماری از مدعوین مراسم را که از مالزی و سوریه به این کشور سفر کرده بودند، از آن ها گرفتند و مانع از شرکت آن ها در مراسم شدند، این در حالی است که پیشتر با حضور آن ها در مراسم موافقت و برای آن ها روادید صادر شده بود. به نوشته الشرق الاوسط، به هیچکدام از مهمان های خارجی اجازه حضور در مراسم داده نشد و همچنین مقامات جمهوری اسلامی از پخش زنده این برنامه که در آن حدود 100 هزار نفر شکرت کردند جلوگیری کردند. قرار بود دهها نفر از علما و روحانیون از کشورهای عربی و اسلامی در این مراسم شرکت کنند، اما به دلیل خودداری مقام های ایرانی از صدور روادید برای آن ها، موفق به سفر به ایران نشدند. منابع اهل سنت ایران اعلام کرده اند که "فشارهای امنیتی" باعث شد که مدت زمان مراسم و همچین شمار شرکت کنندگان در آن کاهش یابد، چرا که به گفته این منابع، قرار بود 200 هزار نفر در این برنامه سالانه شرکت کنند.
با ۷۸ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


شفاف : مدیر کل پیش‌بینی آب و هوای کشور گفت: هيات دولت در رابطه با تعطيلي تصميم‌گيري كرده است و هواشناسي هيچ‌گونه توصيه‌اي در اين زمينه نداشته است و من حدس مي‌زنم تداوم گرما در يك هفته گذشته باعث شده است كه برق مصرفي افزايش پيدا كند و كنترل مصرف برق بدون قطعي مشكل شود، زيرا جمعيت تهران بالا است و گرماي هوا تاثير فراواني روي مصرف برق دارد. پرويز رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا گفت: گرماي هوا بخش‌هاي نيمه شمالي كشور را درگير كرده است و نيمه جنوبي در شرايط معمول به سر مي‌برد و دماي هوا بالاتر از ميانگين نيست. او ادامه داد: دماي هواي تهران تا چند روز آينده حدود 41 درجه پيش‌بيني مي‌شود كه اين دماي هوا در اين موقوع سال فراوان ديده مي‌شود. از 10 تير تا 10 مرداد تهران دماي هواي 42 درجه را نيز زياد تجربه كرده است و حتي مي‌توان گفت در طي 50 تا 60 سال گذشته حدود هفت بار تهران دماي 43 درجه نيز داشته است، بنابراين شرايط دماي هواي تهران در حال حاضر خيلي بالا نيست. مدیر کل پیش‌بینی آب و هوای کشور تصريح كرد: آنچه باعث شده دماي هواي نيمه شمالي كشور از حالت معمول خارج شود اين است كه طي يك هفته تا 10 روز گذشته گرماي هوا به طور پيوسته تداوم داشته و اين شرايط خاصي را ايجاد كرده است. اگر روز به روز بخواهيم وضعيت دما را مد نظر داشته باشيم، دماي هوا در نيم كره شمالي حاد نبوده و بالاتر از ركورد نيست. رضازاده در پاسخ به اين سئوال كه پس به چه دليل روز يكشنبه و دوشنبه تعطيل اعلام شده است،‌ گفت: هيات دولت در رابطه با تعطيلي تصميم‌گيري كرده است و هواشناسي هيچ‌گونه توصيه‌اي در اين زمينه نداشته است و من حدس مي‌زنم تداوم گرما در يك هفته گذشته باعث شده است كه برق مصرفي افزايش پيدا كند و كنترل مصرف برق بدون قطعي مشكل شود، زيرا جمعيت تهران بالا است و گرماي هوا تاثير فراواني روي مصرف برق دارد. او در رابطه با گرم‌ترين مراكز استان طي 10 روز گذشته گفت: اهواز، قم، يزد، سمنان، خرم‌آباد، تهران، شيراز، سنندج، اصفهان، قزوين، اراك و مشهد گرم‌ترين مراكز استان در طي 10 روز گذشته بوده است. مدیر کل پیش‌بینی آب و هوای کشور گفت: دماي هواي ديروز اهواز 46 درجه سانتي‌گراد بالاي صفر بوده است كه نسبت به ميانگين ده روز گذشته 5/1درجه كاهش داشته است. رضازاده اظهار كرد: از روز سه‌شنبه روند كاهشي در دماي هواي كشور آغاز مي‌شود و پيش‌بيني مي‌كنيم تا پايان هفته دماي هواي كشور به طور ميانگين در حدود سه تا چهار درجه كاهش داشته باشد.
با ۷۸ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


قلم : حسام الدین سراج ضمن حمایت از موسوی گفت: حضور مهندس موسوی کمک بزرگی به ایران خواهد بود. حسام الدین سراج هنرمند برجسته کشورمان رسما حمایت خود را از نامزدی میرحسین موسوی اعلام کرد و گفت: حضور مهندس موسوی کمک بزرگی به ایران خواهد کرد. وی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار قلم نیوز ضمن اعلام این مطلب گفت:موسوی سرمایه ارزشمند ملی است. موسوی بیش از همه هنر را می‌فهمد. این هنرمند ارزنده با اشاره به دیدگاههای هنری مهندس موسوی گفت: موسوی بیش از همه هنر را می‌فهمد ایشان خود هنرمند هستند و معنای هنر را به خوبی می‌فهمند.سراج ادامه داد: ایشان به خوبی ارتباط هنر را با مسائل سیاسی و اجتماعی می‌دانند. به این دلایل است که برنامه‌های ایشان حتما به سود هنر خواهد بود. موسوی بهترین گزینه است. این خواننده مشهور کشورمان که خود نیز مانند مهندس موسوی کارشناس ارشد معماری از دانشگاه شهید بهشتی است در مورد استقبال هنرمندان از نامزدی مهندس موسوی تصریح کرد: هنرمندان به طور قطع از ایشان استقبال خواهند کرد. چون مهندس موسوی بیش از هر کاندیدای دیگری رویکرد هنری و فرهنگی دارد.وی افزود: مطمئنم که ایشان بهترین گزینه هستند.
با ۷۷ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


مديرعامل پيش‌بيني سازمان هواشناسي: توصيه‌اي براي تعطيلي نداشته‌ايم دماي ‌هواي كشور بالاتر از حد معمول نيست جرس: با وجود اعلام دو رور تعطیلی از سوی دولت به بهانه گرمای بیش از حد هوا، مدیر کل پیش‌بینی آب و هوای کشور گفت: دماي هواي تهران تا چند روز آينده حدود 41 درجه پيش‌بيني مي‌شود كه اين دماي هوا در اين موقوع سال فراوان ديده مي‌شود و شرايط دماي هواي تهران در حال حاضر خيلي بالا نيست. وی خاطر نشان کرد که این سازمان هیچ توصیه ای برای تعطیلی نداشته است. به گزارش ایلنا، پرويز رضازاده گفت: گرماي هوا بخش‌هاي نيمه شمالي كشور را درگير كرده است و نيمه جنوبي در شرايط معمول به سر مي‌برد و دماي هوا بالاتر از ميانگين نيست. او ادامه داد: دماي هواي تهران تا چند روز آينده حدود 41 درجه پيش‌بيني مي‌شود كه اين دماي هوا در اين موقوع سال فراوان ديده مي‌شود. از 10 تير تا 10 مرداد تهران دماي هواي 42 درجه را نيز زياد تجربه كرده است و حتي مي‌توان گفت در طي 50 تا 60 سال گذشته حدود هفت بار تهران دماي 43 درجه نيز داشته است، بنابراين شرايط دماي هواي تهران در حال حاضر خيلي بالا نيست. مدیر کل پیش‌بینی آب و هوای کشور تصريح كرد: آنچه باعث شده دماي هواي نيمه شمالي كشور از حالت معمول خارج شود اين است كه طي يك هفته تا 10 روز گذشته گرماي هوا به طور پيوسته تداوم داشته و اين شرايط خاصي را ايجاد كرده است. اگر روز به روز بخواهيم وضعيت دما را مد نظر داشته باشيم، دماي هوا در نيم كره شمالي حاد نبوده و بالاتر از ركورد نيست. رضازاده در پاسخ به اين سئوال كه پس به چه دليل روز يكشنبه و دوشنبه تعطيل اعلام شده است،‌ گفت: هيات دولت در رابطه با تعطيلي تصميم ‌گيري كرده است و هواشناسي هيچ‌گونه توصيه‌اي در اين زمينه نداشته است و من حدس مي‌زنم تداوم گرما در يك هفته گذشته باعث شده است كه برق مصرفي افزايش پيدا كند و كنترل مصرف برق بدون قطعي مشكل شود، زيرا جمعيت تهران بالا است و گرماي هوا تاثير فراواني روي مصرف برق دارد. او در رابطه با گرم‌ترين مراكز استان طي 10 روز گذشته گفت: اهواز، قم، يزد، سمنان، خرم‌آباد، تهران، شيراز، سنندج، اصفهان، قزوين، اراك و مشهد گرم‌ترين مراكز استان در طي 10 روز گذشته بوده است. مدیر کل پیش‌بینی آب و هوای کشور گفت: دماي هواي ديروز اهواز 46 درجه سانتي‌گراد بالاي صفر بوده است كه نسبت به ميانگين ده روز گذشته 5/1درجه كاهش داشته است. رضازاده اظهار كرد: از روز سه‌شنبه روند كاهشي در دماي هواي كشور آغاز مي‌شود و پيش‌بيني مي‌كنيم تا پايان هفته دماي هواي كشور به طور ميانگين در حدود سه تا چهار درجه كاهش داشته باشد. این تعطیلی ناگهانی و بدون هماهنگی با ارگان‌های مربوطه، در حالی صورت گرفته است که پس از دو روز تعطیلی، امکان برگزاری مراسم 18 تیر، در دانشگاه‌ها در روزهای ابتدایی این هفته قوت گرفته بود. همچنین به دنبال اعتراض بازاریان به مالیات و تعطیلی سه روز گذشته بازار، احتمال ادامه اعتصاب آنها در روزهای آینده در بازار تهران وجود دارد که با تعطیلی شهر، زمینه اعتصاب فراهم نخواهد شد.. گفتنی است که مجلس شورای اسلامی، با وجود اعلام این تعطیلی از سوی دولت، فردا جلسه خود را تشکیل خواهد داد.
با ۷۵ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 

--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر