۱۳۸۹ تیر ۲۹, سه‌شنبه

اختلاف نظر درباره سلامت آب تهران

 
 

Sent to you by Hot News via Google Reader:

 
 


کمبود آب شرب در تهران

در حالیکه مسئولان وزارت نیرو و بهداشت ایران درباره سلامت آب تهران اختلاف نظر دارند، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران اعلام کرد که به جز منطقه ای در جنوب تهران، آب این شهر سالم است.

حسن تامینی لیچایی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران روز سه شنبه ۲۹ تیر ماه (۲۰ ژوئیه) به خبرگزاری رسمی ایران، ایرنا گفت که مجلس پس از شنیدن اظهارات مسئولان وزارتخانه های بهداشت و نیرو، نتیجه گرفته است که آب تهران سالم است و فقط آب منطقه کوچکی از جنوب این شهر آلوده است.

او گفت که قرار شده است کمیته ای با نظارت مجلس و هماهنگی مسئولان وزارت بهداشت و آب شهر تهران برای بررسی مجدد آب تهران تشکیل شود.

به گفته آقای تامینی لیچایی، قرار شده است در منطقه ای که آب آن آلوده است، آب معدنی رایگان توزیع شود.

پیش تر نیز علیرضا شقاقی، رئیس اداره آب و فاضلاب وزارت بهداشت، آب شهر ری، خانی آباد و نازی آباد در جنوب تهران را آلوده به نیترات اعلام کرده بود.

او گفته بود: "در حال حاضر به غیر از منطقه ۶ آب و فاضلاب تهران(شهر ری، نازی آباد و خانی آباد) در سایر مناطق مشکل آلودگی آب وجود ندارد و مردم نگران نباشند."

از سوی دیگر مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت و درمان ایران در مصاحبه ای با روزنامه خبر باتایید اظهارات روزهای گذشته خود گفت که در برخی از نقاط تهران نیترات آب لوله کشی بالاتر از حد مجاز است و به همین دلیل نوشیدن آب لوله کشی برای زنان باردار و کودکان مضر است.

او تاکید کرد که این آلودگی آب فقط برای زنان باردار و کودکان خطرناک است و سایر مردم در همه رده های سنی می توانند از آن استفاده کنند.

در سال های گذشته گزارش های متعددی در باره آلودگی آب آشامیدنی تهران منتشر شده است، اما در بسیاری از موارد دولت وجود آلودگی در آب را تکذیب کرده است.

خانم وحید دستجردی اشاره ای به میزان نیترات موجود در آب تهران نمی کند اما می گوید:"این میزان نگران کننده نیست و وزارت نیرو در جهت رقیق کردن آب شهری اقدام کرده است."

بعضی تصور می کنند که جوشاندن آب، ناخالصی ها را برطرف می کند اما وزیر بهداشت می گوید که "جوشاندن آب نمی تواند نیترات را کنترل کند."

آب تهران از رودخانه ها، سدها و منابع زیر زمینی تامین می شود و بعضی گزارش ها نشان می دهد که عمده آب های آلوده به نیترات مربوط به چاه هایی است که بخشی از آب آشامیدنی شهر تهران را تامین می کنند.

بعضی کارشناسان محیط زیست بر این باورند که افزایش شدید نتیرات آب های زیرزمینی مربوط به کودهای نیترات است که در زمین های کشاورزی استفاده می شود و بخشی از این نتیرات که جذب گیاهان نمی شود، وارد آب های زیر زمینی می شود.

به عقیده این کارشناسان، فاضلاب های خانگی و شهری نیز مقادیر زیادی نیترات دارند و عمده این نیترات نیز وارد آب های زیر زمینی می شود.

در استانداردهای بین المللی میزان نیترات در آب حدود ۵۰ میلی گرم در هر لیتر آب است، اما کارشناسان بهداشت می گویند همین مقدار نیترات نیز اگر در دراز مدت نوشیده شود، عوارضی برای مصرف کننده دارد.


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
این پیام از گروه اخبار داغ رسیده است
"HOT NEWS" group.
برای عضویت ایمیل بزنید به:
hotreads@gmail.com
برای حذف عضویت ایمیل بزنید به
hotreads+unsubscribe@googlegroups.com
برای تنظیمات بیشتر
http://groups.google.com/group/hotreads?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر