۱۳۸۹ تیر ۲۹, سه‌شنبه

دیدارهای کروبی با خانواده زندانیان

 
 

Sent to you by Hot News via Google Reader:

 
 


سامناک آقایی

مهدی کروبی که اول هفته در ادامه دیدارهای خود با خانواده زندانیان سیاسی، به خانه منصور اسانلو، فعال سرشناس کارگری دربند رفته بود، دیروز میزبان دانشجویان خانواده شهدا، ایثار گران و جمعی از نمایندگان ادوار مختلف مجلس بود.او در این دیدار ضمن سخنانی با اشاره به سخنان محمود احمدی نژاد مبنی بر اینکه "نظام تنها یک حزب دارد و آن ولایت است"، آن را مشابه سخنان شاه در سال های  پیش از انقلاب خواند و تاکید کرد: "سودای تک حزبی بودن در ایران محکوم به فناست."

 

دیدار با خانواده اسانلو

کاندیدای معترض به نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر روز شنبه راهی منزل منصور اسانلو شد. به گزارش سحام نیوز در این دیدار مادر این فعال کارگری دربند ضمن ابراز خوشحالی از حضور کروبی در منزل فرزندش به شرح فشارها و تنگناهایی پرداخت که ماموران امنیتی برای خانواده اسانلو بوجود آورده اند.

در ادامه این دیدار کروبی نیز ضمن ابراز تاسف و تاثر شدید از این اتفاق، ابراز امیدواری کرد که منصور اسانلو هر چه سریع تر به آغوش خانواده اش بازگردد. دبیرکل حزب اعتمادی ملی همچنین با بیان اینکه "رفتار وحشیانه ای که اکنون با افراد و خانوادهایشان می شود، ظلمی ست که بر همه مردم وارد می گردد که نظام شاه هم با آن همه فساد، اینچنین رفتاری را با خانواده ها انجام نمی داد"، به خانواده اسانلو گفت: "من به عنوان عضوی از نظام شرمنده ام."

 

دیدار با دانشجویان و نمایندگان سابق مجلس

کروبی بعد از دلجویی روز شنبه از خانواده اسانلو، دیروز در منزل خود میزبان جمعی از دانشجویان شاهد و ایثارگران و نمایندگان سابق مجلس بود. در این دیدار دانشجویان و نمایندگان با طرح برخی از مسائل مهم جاری در کشور و بیان دیدگاه های خود نسبت به شرایط سیاسی و اجتماعی کشور ابراز نگرانی کردند.

در این دیدار دانشجویان با بیان دغدغه ها و دلنگرانی های خود در مورد سرنوشت کشور، وضعیت نابسامان اقتصادی، نبود آزادی، اعتیاد، فساد و فحشا، گریز از قانون و برخوردهای سلیقه ای و شخصی در مواجهه با قانون را ازمشکلات کنونی کشور برشمردند و رواج روزافزون آنرا ناشی از بی کفایتی دولتمردان و سیاست های آنان دانستند.

در ادامه این جلسه کروبی با بیان اینکه "هیچ ظلمی بر هیچ شهروندی مجاز نیست"، بر حقوق برابر همه شهروندان، از اقلیت های قومی گرفته تا افراد دارای گرایش های متفاوت سیاسی تاکید کرد و در این خصوص اظهار داشت: "بنده معتقد به دفاع از حقوق شهروندی بوده و هستم و از نظر بنده تمامی شهروندان از اقلیت های قومی گرفته تا افراد با سلیقه های مختلف سیاسی از حقوق یکسانی در کشور برخوردارند و هیچ ظلمی بر هیچ شهروندی مجاز نیست. تاکنون در تمامی بیانیه ها و سخنرانی های خود بطور شفاف و صادقانه انحرافات را بدون مسامحه گوشزد کرده و مطمئن باشید تا پیروزی کامل در کنار مردم خواهم ماند".

 

غده سرطانی

کروبی در بخش دیگری از گفته های خود با اشاره به "عملکرد بنگاه های دروغ پراکنی و اتهام زنی" وابسته به دولت مستقر احمدی نژاد علیه مخالفین و منتقدین گفت: "در هیچ مقطع زمانی اینقدر واضح و بی شرمانه کسی به دروغ گویی و خرافه گویی مبادرت نمی ورزید. اخلاق از بین رفته است و جای آنرا دروغ، تهمت، خرافه و تک تک رذایل اخلاقی همچون یک غده ی سرطانی در حال گرفتن و افزایش حوزه ی نفوذ خود می باشد."

دبیر کل حزب اعتماد ملی افزود: "به همت برخی و البته با هزینه های بیت المال، تهمت و دروغ بستن به دیگران، وظیفه و امری روزانه گشته به نحوی که اگر بخواهیم به آنها توجه کنیم، روزی یک یا حتی چند بار باید تکذیبیه صادر کرد".

 

سودای تک حزبی

رئیس سابق مجلس و یکی از رهبران جنش سبز در ادامه در پاسخ به سخنان اخیر محمود احمدی نژاد مبنی بر اینکه "امروز نظام تنها یک حزب دارد و آن حزب ولایت است"، اظهار داشت: "بنا بود ولایت در راس باشد، به نحوی که زمینه مناسب را برای حضور حداکثری و رقابت سالم احزاب و گروه ها فراهم آورد و فضای نقادی را در کشور گسترش دهد نه ان که بخواهند آن را در این سطح خرد و در قالب تک حزبی نمایان کنند.... سودای تک حزبی در ایران نه تنها محکوم به فناست بلکه ساختار سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران آنرا نمی پذیرد. البته بوده اند افرادی که این سودا را در سر می پرورانده و حتی آنرا در رژیم گذشته بعنوان رستاخیز اعلام کردند اما این سودا و اندیشه را با خود به گور بردند. تکثر در دل و متن این نظام مستتر بوده و حاصل دهه ها تلاش و دسترنج یک ملت بزرگ و اندیشمندانی همچون شهید مطهری ها بوده است."

 

در مسیر انحطاط

دبیر کل حزب اعتمادملی که در پی حوادث پس از انتخابات، اعضای حزبش بازداشت و دفتر کارش توسط محافل امنیتی پلمپ شده، در پایان با بیان اینکه "پیروزی قطعا با ملت بزرگ ایران بوده" خطاب به حاضرین گفت: "هیچ دولتی با دروغ و ریا و سرکوب نتوانسته است باقی بماند. تجربه بشر اثبات نموده، آنانی که بدنبال حذف تکثر و ایجاد تک صدایی در جامعه هستند، درس بزرگ تاریخ را فرا نگرفته و خود را در مسیر انحطاط تاریخی قرار داده اند. مدیریت جهانی، عدم تمکین در قبال قانون، تضعیف نهادهای مردمی از طریق عدم تمکین و زورگویی، سوءاستفاده از مقدسات، دروغ گویی، دخالت و تصمیم گیری در حریم خصوصی خانواده ها (میزان بچه دار شدن (خش و خاشاک خواندن ملت بزرگ ایران و... بس نبود که امروز گستاخانه تک حزبی را مطرح می کنند... اما بدانید پیروزی قطعا با ملت بزرگ ایران است. چرا که هیچ دولتی در هیچ کجای جهان با چنین شیوه هایی باقی نمانده است و البته ملت ایران اثبات نموده که زیر بار زورگویی و خودکامگی نخواهد رفت."

قابل ذکر است که سخنان اخیر محمود احمدی نژاد دال بر اینکه امروز در ایران یک حزب و وجود دارد و آن حزب ولایت است، تا کنون با واکنش گسترده احزاب و گروه های سیاسی در داخل و خارج از کشور روبرو شده. پیش از کروبی، محمد خاتمی رئیس جمهور سابق و میر حسین موسوی نخست وزیر دوران جنگ هشت ساله نیز به این سخنان پاسخ داده بودند.

خاتمی چنین ادعایی را تکرار ادعای شاه در مواجه با احزاب و جریانات مخالف رژیم پهلوی دانسته و موسوی نیز تک حزبی شدن نظام را مخالف صریح قانون اساسی خوانده بود.

Haut du formulaire

Bas du formulaire

 


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
این پیام از گروه اخبار داغ رسیده است
"HOT NEWS" group.
برای عضویت ایمیل بزنید به:
hotreads@gmail.com
برای حذف عضویت ایمیل بزنید به
hotreads+unsubscribe@googlegroups.com
برای تنظیمات بیشتر
http://groups.google.com/group/hotreads?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر