۱۳۸۹ تیر ۲۷, یکشنبه

صدای خس وخاشاک را بشنوید: سحرخیز در دادگاه از رهبری شکایت کرد


سحرخیز در دادگاه از رهبری شکایت کرد

۲۷ تیر
۱۳۸۹
خودنویس

جلسه محاکمه عیسی سحرخیر، امروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به طور غیرعلنی برگزار شد. به گزارش منابع خودنویس، سحرخیز متن دفاعیه خود را نه به دادگاه که به مردم ایران تقدیم کرده است. سحرخیزرا که با «پابند» به دادگاه آورده بودند، در دادگاه اعلام کرده که از مقام رهبری و رئیس جمهوری و محسنی اژه‌ای شکایت می‌کند. از عاملین و آمرین شکایت می‌کند، از کسانی که مطلع بوده‌اند ولی سکوت کرده‌اند.
عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار و مدیرکل اسبق مطبوعات داخلی وزارت ارشاد امروز در جلسه‌ای غیرعلنی محاکمه شد. این جلسه غیر علنی در ساعت ۱۱ صبح در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به مدت یک ساعت و نیم ساعت برگزار شد. سحرخیز را با «پابند» به دادگاه بردند و فقط به مدت ۵ دقيقه با خانواده‌اش دیدار کرد. سحرخیز در متني كه به دست ما رسیده است تاکید کرده كه از خود دفاعي ندارد و اين متن بايد در اول دفاعيه‌اش انتشار يابد . پس از برگزاری دادگاه نیز به بستن پابند اعتراض كرد كه او را بدون پابند به زندان منتقل کردند.
بنا به گزارش رسیده، سحرخیز در جلسه دادگاه گفته است که از آمرین و عاملین شکنجه‌ها و مقام رهبری و محمود احمدی‌نژاد و محسنی اژه‌ای، وزیر وقت اطلاعات در دولت نهم شکایت می‌کند. این روزنامه‌نگار تاکید کرده است که این افراد اگر حتی به طور مستقیم در فجایع دست نداشته‌اند، اما مطلع بوده‌اند و سکوت کرده‌اند که این سکوت‌شان غیر قانونی است.
سحرخیز همچنین در برابر این سوال که چرا الان شکایتش را طرح می‌کند گفته است که تا کنون امکان طرح شکایت را از او گرفته‌اند.
متن دفاعیه‌ای که سحرخیز در دادگاه قرائت کرده، به شرح زیر است:
 
 
بنام خداوند جان و خرد
 
رياست محترم دادگاه
 
اجازه دهيد سخنان خود را با اصل ۱۶۸ قانون اساسي شروع كنم . اين اصل بنياني كه بر پايه حقوق ملت در جهت صيانت از حقوق مردم در برابر حاكمان و ناقضان حقوق شهروندي در ميثاق ملت گنجانده شده ، تاكيد دارد «رسيدگي به جرايم سياسي و مطبوعاتي علني است و با حضور هيات منصفه در محاكم دادگستري صورت مي گيرد ......»

همانگونه كه دو هفته پيش در بيانه‌اي خطاب به ملت اعلام كردم . من تنها در دادگاهي به دفاع از خود مي‌پردازم كه اين اصل در خصوص من كه اتهامم مطبوعاتي است ، شغلم روزنامه‌نگاري است، ابزار كارم قلم و حيطه فعاليتم رسانه است، به‌طور دقيق اجرا شود كه ظاهرا قرار است نشود، نه دادگاه انقلاب كه اين شعبه از آن به جرائم امنيتي رسيدگي مي‌كند، در جايگاه محاكم دادگستري قراردارد، نه هيات منصفه در دادگاه حاضر است و نه «علني » بودن آن، به آن صورت كه نويسندگان قانون اساسي منظورشان بوده است و ملت به آن راي داده‌اند، عملي شده است.


لذا نسخه دفاعيه خود را به پيشگاه ملت كه به عنوان اصلي ترين قاضي و هيات منصفه هستند ، تقديم خواهم كرد و تصوير آن را جهت درج در پرونده خدمت شما تقديم مي دارم
 
 
والسلام
عيسي سحرخيز
۲۷/۴/۸۹
 
متن کامل دفاعیه، پیوست است.
 
 

--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر