۱۳۸۹ تیر ۱۹, شنبه

صدای خس وخاشاک را بشنوید: حسام‌الدین سراج: باید اجرای کنسرت در ایران را فراموش کنیم


حسام‌الدین سراج: باید اجرای کنسرت در ایران را فراموش کنیم


در پی حمله برخی از افراد به کنسرت حسام‌الدین سراج و گروه بیدل که به دعوت یک انجمن خیریه قرار بود در کرمانشاه برگزار شود، این برنامه لغو شد.
به گزارش آفتاب، این کنسرت خیریه، قرار بود طی روزهای ١۸، ١۹ و ٢۰ تیرماه ۸۹ در کرمانشاه برگزار شود که از ساعاتی پیش از شروع برنامه روز اول، افرادی با حضور در محل برگزاری این کنسرت و با قفل و زنجیر کردن درهای ورودی سالن مانع ورود اعضای ارکستر و تماشاچیان به سالن شدند.
این گروه اقدام به برگزاری تجمع در اعتراض به برگزاری این کنسرت کرده بودند، با آوردن سیستم های صوتی پرتابل اقدام به پخش نوحه خوانی و تهدید حضار کردند.
صادق اشک تلخ سردبیر سابق نشریه یالثارات در سخنانی که مقابل محل برگزاری سالن انجام شد گفت: "از امروز باید شاهد جنگ خیابانی ما با فساد باشید. این آغاز راه است و از امروز به بعد اجازه برگزاری هیچ کنسرتی را به هر قیمتی که شده را نخواهیم داد.
حسام الدین سراج در گفت‌وگویی که بعد از این حادثه داشت گفت: این برخوردها در ظاهر خودسرانه است، اما … .
این خواننده موسیقی سنتی در پاسخ به این سوال که آیا این برخوردها با حمایت وی از میرحسین موسوی در انتخابات سال گذشته و حضور در کمپین‌های انتخاباتی او ارتباطی دارد؟ گفت: عرصه فرهنگ، جای اقدام‌های تلافی‌جویانه نیست.
سراج در پایان ضمن ابراز تاسف از این برخوردها گفت: به این فکر می‌کنم که در این فضا نمی‌توان فعالیت هنری داشت و باید اجرای کنسرت در کشور ایران را فراموش کنیم.
در ماه گذشته دوکنسرت در کرمانشاه برگزار شد. کنسرت سید حسام‌الدین سراج هم به منظور کمک به ایتام و مستضعفان به همت جمعیت امام علی کرمانشاه قرار بود به مدت ۳ شب برگزار شود و از محل شورای تامین استان نیز دارای مجوز بود.

--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر