۱۳۸۹ تیر ۱۶, چهارشنبه

Majmoeh Kamel Mostanad Sayareh Bibak

 

     
 
مجموعه کامل مستند زیباى سیاره بى باک – Discovery Channel's Fearless Planet

پس از درخشش عالی مستند بی نظیر Planet Earth ( سیاره زمین) این بار شاهکاری دیگر از Discovery Channel تحت عنوان Fearless Planet (سیاره بی باک) !

آیا  آماده هستید تا از قلمروهای معمولی پا فراتر گذاشته و بصوی ناشناخته ها قدم بگذارید! پس از درخشش عالی مستند بی نظیر Planet Earth که در صدر پرفروش ترین مستندهای شبکه Discovery قرار گرفت وموفق به کسب بیش از ۱۰ جایزه معتبر بین المللی (شامل ۴ جایزه Emmy) ونامزدی برای ده ها جایزه دیگر، به عنوان برترین مستند طبیعی تابه امروز گردید، بار دیگر کانال Discovery شاهکار دیگری را تحت عنوان Fearless Planet در شش قسمت فوق العاده جذاب و استثنایی به معرض نمایش گذاشت. این مستند سفری سراسرهیجان از میان خارق العاده ترین شگفتی های طبیعت می باشد، که نهایت هنر فیلمسازی در طبیعت را به مرحله ای کاملا جدید سوق میدهد. در این مستند بینندگان با یک فیلمبردار سوار بر پاراگلایدر و ورزشکار بسیار معروف و پرآوازه یعنی Will Gadd همراه می شوند، و به همراه وی به شگفت انگیزترین مکانهای موجود در جهان سفر می کنند، سفر به مکان های شگفت انگیز و خارق العاده ای همچون آلاسکا (Alaska)، صحرای بزرگ (Sahara)، هاوایی (Hawaii)، بزرگترین ساحل مرجانی (Great Barrier Reef)  و  تنگه بزرگ Grand Canyon تا به این راز پی ببریم که چگونه این چنین تشکیلات و سازه های طبیعی مبهوت کننده ای بوجود آمده اند. این مجموعه از پیشرفته ترین و مدرن ترین فناوری گرافیکی تصویر واقعی کامپیوتری بهره می برد تا بتواند به بهترین نحو ممکن بتواند فرآیندهای زمین شناختی که این عجایب طبیعی بی نهایت زیبا را بوجود آورده اند، را به صورتی کاملا زنده و پویا به تصویر بکشد.

لازم به ذکر است هر قسمت از ۶ قسمت  Fearless Planet در حدود ۴۲ دقیقه می باشد.

اسامی ۶ قسمت این مجموعه مستند بشرح زیر است :

۱)      Hawaii (هاوایی)

۲)      Alaska (آلاسکا)

۳)      Sahara (صحرای بزرگ)

۴)      The Great Barrier Reef (ساحل مرجانی عظیم)

۵)      The Grand Canyon (تنگه بزرگ)

۶)      Earth Story (داستان زمین)

قیمت : ۹۹۰۰ تومان - ۶ عدد دی وی دی

کالا را اول تحویل بگیرید ، سپس وجه آن را به مامور پست پرداخت کنید

پوشش سراسر ایران ، بیمه و گارانتی تعویض تمامی محصولات



 

Fearless Planet مجموعه ای مستند محصول Discovery Channel می باشد که مجری آن Will Gadd می باشد. این مستند دارای شش قسمت می باشد که در هریک با سفر به مناطقی خارق العاده از نقاط مختلف زمین به بررسی چگونگی پیدایش این سازه های طبیعی شگفت انگیز می پردازد.

به منظور ساخت این مجموعه نیاز به فرمتی با کیفیت تعریف عالی (High-Definition) یا همان فرمت HD با کنتراست خیره کننده و تحویل رنگ عالی می بود، که علاوه بر این بایستی قابلیت وقف و سازگاری با شرایط  بسیار سخت و بدلکاری را نیز داشته باشد، برای تحقق این منظور تمامی مجموعه توسط دوربین های Panasonic AJ-HDC27 VariCam® HD Cinema فیلبرداری شده است که علاوه بر رزولوشن باورنکردنی و عالی ، این دوربینها با قابلیت تفسیر وتحویل مبهوت کننده با سرعت های بالاتر از ISO و نیز با درجه حساسیت ۶۴۰ خود به خلق افکتهای بصری و عالی برای صحنه های بدلکاری کمک شایانی نمودند.

بنابراین کانال دیسکاوری در جریان فیلمبرداری، بطور میانگین از ۶ دوربین از فضای بالا، زیر آب و دوربینهای تعبیه شده در مکانهای مخصوص برروی بدن Will Gadd استفاده نمود که به منظور ارتقا این مفوم سه بعدی نیز الگوی فیلمبرداری با سرعت های متغیر دیافراگم و صحنه های آهسته ترکیب گردیده است و دیافراگم ۴۵ درجه نیز برای تکمیل نمودن سرعت عملیات فیمبرداری مورد استفاده قرار گرفته است.

این مجموعه مستند از ۶ بخش مختلف تشکیل یافته است که در ادامه به معرفی کامل آن می پردازیم :

قسمت اول : Hawaii (هاوایی) :

هاوایی اولین قسمت از شش بخش این سری می باشد که درآن دانشمندان و مکتشفان به مکانهایی منحصر بفرد در سرتاسر جهان سفر می کنند ، این قسمت شامل سفری کوتاه به هاوایی می باشد که هم از نمای بالا و هم از نمای داخل آب نمایش داده می شود.

یک موج سواری کامل برروی موجی  به شکل یک کوه چگونه است؟ چه چیزی می تواند یک بهشت درست نماید و درعین حال آنرا خراب کند؟ و چگونه یک جزیره می تواند یک کلا ن شهر را که یک اقیانوس دورتر است را محو نماید؟

برای پی بردن به حقایق پشت تمامی این پرسش ها، Will Gadd سوار بر پاراگلایدر خود می شود تا چشم اندازی منحصر بفرد ازآن را به بیننده نمایش دهد. اما بالارفتن از یک آبشار ۴۰ فوتی ، شیرجه رفتن به داخل یک تونل زیرآبی مرموز و دوچرخه سواری در میان ۱۳ نقطه آب وهوایی دنیا برروی کوهها کافی نیست! با کم یک زمین شناس به نام "لوید فرنچ"،  Gadd قادر خواهد بود تا نیروهای خارق العاده طبیعت دست اندکار درست زیر سطح زمین را کشف نماید. با استفاده از مهارتهای Kaleo Amadeo که موج سواری  قهار می باشد،‌ Gadd در می یابد که چگونه این تکه کوچک از یک ایالت به بزرگترین بهشت برای موج سواری روی زمین تبدیل شده است و نیز با شیرجه رفتن به اعماق اقیانوس، Gadd پی می برد که این جزیره ها چگونه شکل می گیرند.

در یک ماجراجویی افسانه ای باکایاک روی آب ، Gadd مدرک تازه ای کشف می کند که نشان دهنده فرآیندهایی است که یکی از جزایر را تشکیل داده است که این ماجرا ناگزیر به کشف علل مرگ جزایر و نیز خطرات تکرار این واقعیت برای شهرهایی دور حتی تا لس آنجلس می می شود.

قسمت دوم : Alaska (آلاسکا) :

چه چیزی آلاسکا را به بزرگترین منطقه وحسی و رام نشده در دنیا تبدیل نموده است؟ چرا آلاسکا بهترین مکان برای رویت نورهای شمالی می باشد؟ و چرا کوههای اینجا مملو از موجودات دریایی است؟

دراین قسمت با اسکی نمودن از قله کوه Muir، سفر با پاراگلایدر تا قله یک یخچال، بالا رفتن از یخ بسوی یک شکاف یخی، کایاک سواری برروی یک جریان خطرنام ذوب شده و بالارفتن از یک کوه یخ، Will Gadd تمام آنچه را که آلاسکا می تواند برروی او تحمیل نماید را می پذیرد. او کشف می کند که شمایل رشته کوههای آلاسکا از کجا می آیند و چرا به شکلی که ستند به نظر می رسند.

قسمت سوم : Sahara (صحرای بزرگ)

درکجا خواهید توانست بزرگترین دایناسورکشف شده تاکنون را پیدا کنید؟ کهنه ترین شیشه روی زمین؟ غاری که به قدری ارزشمند است که تاریخ را تغییر داد؟

درهمان جای که می توانید برروی ‌آن پرواز نمایید، در دمای ۵۸ درجه سلسیوس (۱۳۶ درجه فارنهایت) اسکی نمایید و آب یک میلیون ساله را بنوشید. بیابان Sahara رقابتهایی منحصربفرد را فراهم نموده است. در جریان صخره نوردی درگرمای طاقت فرسا با یک زمین شناس به نام Matt Genge ، سرانجام Will Gadd با تاریخ باستانی بزرگترین صحرا پی می برد. هنگامی که Matt Genge به همراه Matt Lamanna دیرینه شناس قسمت شرقی صحرا در می نوردند، سفر Gadd او را به سمت جنوب می برد، تا مقداری زیاد به سمت غرب!

قسمت چهارم : The Great Barrier Reef (ساحل مرجانی عظیم) :

چگونه ممکن است بزرگترین موجود زنده برروی زمین ازهر گزندی نجات یابد؟ چگونه این قدر بزرگ شده است؟ و واقعا چه کسی بزرگترین قاتل در ساحل مرجانی می باشد؟

با همکاری یک زمین شناس و زیست شناس دریایی، Will Gadd ماجراجو به بزرگترین موجود زنده برروی زمین (تنها چیزی که می توانید از فضا هم آنرا مشاهده کنید!) نزدیک می شود : The Great Barrier Reef. ماجرایی که باعث شده تا این مکان بهترین جا برای بزرگترین ساحل مرجانی در دنیا شود، Gadd را تاعمق زیادی به برای یافتن سرنخ به گذشته اسرار آمیز قاره استرالیا می برد. این داستان، ماجرای پنهانی از یک دنیا می یاشد که ازبین رفته بود و چندین بار احیا شده بود و این موضوع Gadd را به سفری دریایی باورنکردنی برروی و در عمق کرانه شرقی دریای استرالیا می برد.

قسمت پنجم : The Grand Canyon (تنگه بزرگ) :

چگونه تنگه Grand Canyon این قدر عمیق و باریک شده است؟ چه رازی در دیواره های با ارتفاع چندمایلی آن نهفته است؟ و چه چیزی سریعترین جریان باریک در دنیا را می سازد؟

Will Gadd به نوک یک دیواره عمودی به ارتفاع ۴۰۰ فوت بالا می رود تا مشاهده کند که پیدایش تنگه Grand Canyon در ۷۰میلیون سال پیش چگونه بوده است. او دنیاهایی را که در زیرلایه هایی از سنگ در دیواره های تنگه دفن شده اند را کشف می کند. از صحراها تا اقیانوسها تا جنگلهای استوایی، همگی را هنگامی که به اعماق این دیوارها بنگرید ،در آنجا خواهید یافت. دراین قسمت در بزرگترین و خطرناک ترین بدلکاری این سری، Gadd از میان تنگه Grand Canyon تنها با استفاده از نیروی بالا برنده گرمایی تولید شده توسط دماهای فشرده تشکیل شده در اعماق تنگه به پرواز در می آید.

قسمت ششم  : Earth Story (داستان کره زمین) :

چه نیروهایی کره زمین را به وجود آورده اند؟ چه چیز مشترکی میان Grand Canyon، بلندترین آبشار دنیا و بیابان Sahara وجود دارد؟ گرمترین نقطه زمین کجاست و و چگونه توانسته هاوایی و Great Barrier Reef را بوجود آورد؟ و چه چیزی واقعا آن را وادار به حرکت بسوی کوه نموده است؟

بزرگترین شگفتی های طبیعی جهان در حال وقوع  و پیشرفت می باشند. نزدیک شدن به آنها به Will Gadd ماجراجو و دانشمندان از سرتاسر جهان دیدگاههای یکسانی در مورد جنگلهای عظیم الجثه که تمامی سیاره را ایجاد نموده اند می دهد. این یک پیشرفت بزرگ در زمین شناسی است و مهارتهای منحصر بفرد Gadd او را بهترین گزینه برای خواسته های قله های علم به منظور گفتن این داستان افسانه ای می نماید.

داستانی که  برروی چین لایه های نورهای شمالی بر فراز آلاسکا، بصورت نشانه ای از شکل گیری سیاره که مخفی مانده است،  نوشته شده است، در جزیره هاوایی Gadd فرآیندهایی را که قاره ها را ایجاد نموده اند، مشاهده می کند و در Grand Canyon او قدرت آب را تجربه می کند، درساحل عظیم مرجانی استرالیا (Great Barrier Reef) اوپی می برد که چگونه قاره ها حرکت می کنند و چگونه عمل فرسایش بهترین بستر برای بلندترین آبشارجهان را مهیا می نماید

تصاویری از مستند سیاره بی باک ( Fearless Planet) :


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

 

 
     

__._,_.___
Recent Activity:
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Get real-time World Cup coverage on the Yahoo! Toolbar. Download now to win a signed team jersey!

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر