۱۳۸۹ تیر ۲۷, یکشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


کارگاه آموزشی «روش‌شناسی کیو» برگزار می‌شود

Posted: 18 Jul 2010 01:27 PM PDT

در ادامه سلسله نشست‌های علمی ـ تخصصی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، کارگاه آموزشی "روش شناسی کیو (Q)" در تاریخ ‌چهار‌شنبه 30 تیر 89، ساعت 9 در سالن جلسات این پژوهشگاه برگزار می‌شود.

علیرضا خوشگویان فرد سخنران این کارگاه آموزشی است.

خاستگاه روش شناسی کیو، فرایند اجرای مطالعه کیو و ارائه یک مثال عملی مهم‌ترین موضوع‌های مورد بحث در این کارگاه آموزشی است.

بررسی کتاب «جنسیت در زندگی روزمره»

Posted: 18 Jul 2010 01:27 PM PDT

کتاب «جنسیت در زندگی روزمره» چهارشنبه، 30 تیرماه در سرای اهل قلم خانه کتاب نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین در نشست نقد و بررسی این کتاب، مهدی لبیبی، مترجم و شهلا اعزازی، به عنوان منتقد حضور خواهند داشت. این نشست روز چهارشنبه، سی‌ام تیر ماه، از ساعت 17 تا 19 در سرای اهل قلم به نشانی خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره دو برگزار می‌شود.

«ماری هولمز» نویسنده این کتاب، جامعه‌شناسی استرالیایی است که می‌کوشد در کتابش پاسخ‌هایی به چرایی تمایز جامعه‌شناختی زن و مرد در جوامع و همچنین تحول مفهوم جنسیت در طول زمان ارایه کند. وی این کتاب را در راستای گسترش نگرش انسان‌ها به موضوع جنسیت تالیف کرده است.

این کتاب، جنسیت را در کنار روزمرگی مطرح و نظریه‌های فمینیستی در طول سه دهه اخیر را بررسی می‌کند. امتیاز اساسی این پژوهش، تحلیل و توصیف جنسیت در قالب روزمرگی و به دور از مثال‌های انتزاعی و مباحث نظری کل‌گرایانه است. هولمز با استفاده از مطالعه‌ تطبیقی، نقش مهم فرهنگ را در شکل‌گیری روابط اجتماعی و به‌ویژه تفاوت‌های رفتاری انسان‌ها ریشه‌یابی می‌کند. می‌توان گفت انتقادات هولمز در این کتاب، خوش‌بینانه است. به باور وی، نظام پدرسالاری خصوصی اکنون به شکلی عمومی در آمده و زنان در عرصه‌های اجتماعی حضور فعالی پیدا کرده‌اند.

مدیر مسئول سایت عصرایران در دادگاه مطبوعات محاکمه شد

Posted: 18 Jul 2010 01:27 PM PDT

دادگاه مطبوعات، مدیر مسئول سایت عصر ایران را محاکمه کرد.

به گزارش فارس، جلسه رسیدگی به کیفرخواست‌های مطروحه علیه مدیرمسئول سایت عصر ایران یکشنبه 27 تیر 89 در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی مدیر خراسانی و باحضور اعضای هیئت منصفه مطبوعات برگزار شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان تهران، هیئت منصفه مطبوعات مدیرمسئول این سایت را در مورد اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویق اذهان عمومی با اتفاق آراء مجرم ندانست.

وسائل صحنه سریال «لاست» حراج می‌‌شود

Posted: 18 Jul 2010 01:27 PM PDT

در حدود هزار وسیله صحنه سریال «لاست» چکش حراج می‌خورند.

به گزارش ایسنا، روز گذشته، سخنگوی شبکه‌ی تلویزیونی ای.بی.سی آمریکا اعلام کرد که این شبکه قصد دارد با همکاری یکی از موسسات حراجی هالیوود، نزدیک به هزار وسیله صحنه استفاده شده در مجموعه تلویزیونی «لاست» را به حراج بگذارد.

به گزارش مووی‌ وب، این حراج در تاریخ ‌٢١ و ‌٢٢ آگوست در فرودگاه شهر سانتا مونیکا برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت حضوری، از طریق تلفن و یا وب‌سایت ویژه‌ای که بدین منظور راه‌اندازی خواهد شد، نسبت به خرید اشیاء به حراج گذاشته شده اقدام کنند.

هنوز نام شرکتی که قرار است در این حراج با شبکه‌ی ای.بی‌.سی همکاری کند، اعلام نشده است، اما از وسائلی که قرار است به حراج گذاشته شوند می‌توان به هواپیمای اسبا‌ب‌بازی کیت، بلیط لاتاری هارلی، نامه ساویر و رایانه سوآن اشاره کرد.

در حدود سه هفته قبل نیز در بخش تلویزیونی سی‌وششمین دوره‌ی جوایز سالانه ساترن، مجموعه تلویزیونی مشهور «لاست» موفق به کسب جایزه‌ی بهترین مجموعه تلویزیونی شد.

جاش هولووای از بازیگران سریال تلویزیونی «لاست» نیز جایزه بهترین بازیگر تلویزیونی مرد را دریافت کرد.

این در حالی است که در حدود دو ماه قبل، آخرین قسمت از سریال تلویزیونی «لاست» به مدت دوساعت و نیم در سرتاسر جهان به روی آنتن رفت.

طبق بررسی‌های انجام شده، ‌٥/١٣ میلیون نفر در سراسر جهان، آخرین قسمت مجموعه تلویزیونی «لاست» را مشاهده کرده‌اند؛ هرچند که این رقم در مقایسه با دیگر قسمت‌های این سریال یک رکورد محسوب نمی‌شوند.

اولین قسمت این سریال که در سپتامبر ‌‌٢٠٠٤، به روی آنتن رفت، بیش از ‌٥/١٨ میلیون بیننده داشت، قسمت آخر فصل اول نزدیک به ‌‌٢١ میلیون بیننده و دو قسمت اول فصل دوم نیز هرکدام ‌‌٢٣ میلیون بیننده داشته‌اند.

«لاست» یا گم‌شدگان (Lost) سریال تلویزیونی آمریکایی است که داستان گروهی از بازماندگان سقوط پرواز ‌‌٨١٥ اوشینیک بر فراز جزیره‌ای ناشناس در اقیانوس آرام است.

سبک کلی این مجموعه تلویزیونی معماگونه است و با یافتن هر پاسخ چندین سوال نو به وجود می‌آید.

هر قسمت سریال شامل زندگی هر کدام از بازماندگان در جزیره و قسمتی از زندگی گذشته او می‌شود. اولین قسمت این سریال در ‌‌٢٢ سپتامبر ‌‌٢٠٠٤ پخش شد و تمام شش فصل آن در ادامه روی آنتن رفت.

سریال از کانال ای.بی.سی و همینطور بسیاری از شبکه‌های کشورهای دیگر روی آنتن رفت.

«لاست» با توجه به تعداد زیاد بازیگران و فیلم‌برداری آن در اوهایو هاوایی، یکی از پرخرج‌ترین سریال‌های تلویزیونی بود.

دیمون لیندلوف، جی جی آبرامز و جفری لیبور سازندگان (نویسنده) و تهیه کنندگی فیلم توسط شبکه ABC آمریکا، بد روبوت پروداکشنز و گرس اسکیرت پروداکشنز انجام شده ‌است و از شبکه ABC آمریکا در آمریکا پخش می‌شود. موزیک متن آن توسط مایکل جیاکینو ترکیب شده است. منتقدان این سریال را تحسین نموده‌اند. این سریال توانست در سال اول پخش به تعداد ‌‌١٦ میلیون بیننده برای هر قسمت دست پیدا کند.

داستان سریال در ژانویه ‌‌٢٠٠٤ شروع شد؛ زمانی که لیود براون به ABC رفت و درخواست فیلمنامه‌ای بر اساس رمان Lord of the Flies، فیلم معروف Cast Away و سریال تلویزیونی Gilligan's Island و برنامه ریالتی شو Survivor را داد.

ABC هم سریالی را در سال ‌‌١٩٦٩ درباره بازماندگان سقوط یک هواپیما و با نام The New People روی آنتن فرستاده بود.

گادی پولاک قسمتی از داستان را بر اساس یک بازی کامپیوتری و با نام Myst نوشت.براون با جی جی آبرامز تماس گرفت که با تاچ استون استودیوز (ای بی سی استودیوز کنونی) برای نوشتن داستان pilot قرارداد داشت و سریال تلویزیونیAlias را قبلا نوشته بود.

اگرچه آبرامز برای پذیرفتن کار مردد بود، ولی گفت که داستان ماورا طبیعه خواهد بود و با دیمون لیندولف برای همکاری در ساختن استایل و کاراکتر‌ها تماس گرفت. لیندولف و آبرامز قبلا با هم سریال bible را کار کرده بودند.

دو قسمت از اپیزود یا قسمت هواپیمای «لاست»، بیشترین هزینه‌ی تاریخ شبکه‌های تلویزیونی را داشتند. شنیده می‌شود بین ‌‌١٠ تا ‌‌١٤ میلیون دلار هزینه برای این قسمت بوده است. سریال در ‌‌٢٢ سپتامبر ‌‌٢٠٠٤ هزینه‌هایش بالا گرفت و به نقطه‌ای بحرانی رسید، اما با همراهی سریال‌های Desperate Housewives وGrey's Anatomy، لاست کمک کرد تا بخت به سوی ABC برگردد و این هنوز زمانی بود که حتی روی آنتن هم

نرفته بود. با این حال مدیران اجرایی ABC و دیسنی، لایود براون را به دلیل امتیاز پایین در شبکه و همچنین ریسک کردن چنین هزینه‌هایی برای ساخت سریال اخراج کردند. قسمت pilot یا هواپیمای این سریال در ‌‌٢٤ جولای ‌‌٢٠٠٤ و در کامیکان (Comic-Con International) در سن دیگو پخش شد. هواپیمایی که به عنوان هواپیمای سقوط کرده استفاده شد، اگرچه یک بویینگ ‌‌٧٧٧ خونده می‌شد،ولی در حقیقت یک لاکهید ال-1011 (Lockheed L-1011 TriStar) بود که توسط تاچ استون و ای بی سی خریداری شده بود. هواپیما تکه تکه شده بود و آنها مجبور شده بودند قسمت‌های آن را به هاوایی ببرند.

تهیه کنندگان «لاست» در ابتدا نگران بودند که ممکن است نوع واقعی هواپیما شناسایی شود ولی به دلیل شکسته شده بودن هواپیما، عملا به عنوان یک بویینگ ‌‌٧٦٧ دیده می‌شد.

این مجموعه تلویزیونی توسط دیمون لیندلوف، جی. جی. آبراهامز و جفری لالیبر ساخته شده و بخش اعظم فیلمبرداری آن در هاوایی فیلم برداری شده است.

قسمت مقدماتی و آزمایشی این مجموعه در تاریخ ‌‌٢٢ سپتامبر ‌‌٢٠٠٤ پخش شد. بعد از آن تاریخ پنج فصل از این مجموعه به روی آنتن رفته است.

تهیه کنندگان اجرایی این مجموعه در حال حاضر آبراهامز، لیندلوف، برایان برک، جک بندر و کارلتون کیوز هستند. این مجموعه به خاطر هنرپیشگان زیاد خود و هزینه سنگین فیلمبرداری در هاوایی یکی از پرهزینه‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی است.

«لاست» تاکنون توانسته است جوایز بی‌شماری از جمله جایزه امی، بهترین سریال درام در سال ‌‌٢٠٠٥، بهترین فیلم آمریکایی در آکادمی تلویزیونی انگلستان در ‌‌٢٠٠٥، گلدن گلوب برای بهترین درام در ‌‌٢٠٠٦ و بسیاری جوایز دیگر را به خود اختصاص دهد.

این سریال به یکی از داستان‌های معروف در فرهنگ آمریکا بدل شده است؛ به طوری که به بازیها، مجلات، کتاب‌ها و سایر شبکه‌های آمریکایی راه یافته است.

«لاست» در مجموع شش فصلش، دارای ‌‌١٢١ قسمت است. فصل ششم در ‌‌١٨ قسمت روی آنتن رفت.

آزاد شدن ثبت نام دامنه‌ی کشوری پرطرف‌دار

Posted: 18 Jul 2010 01:27 PM PDT

دامنه co. که زمانی نام دامنه کشوری برای کلمبیا بود، برای ثبت توسط اشخاص و شرکت‌ها در سراسر جهان آزاد شد.

به گزارش ایسنا، پژوهش انجام گرفته از سوی شرکت ثبت‌کننده نام دامنه، سطح عمومی co. نشان داد که 75 درصد از کاربران وب اعلام کرده‌اند این دامنه را مرتبط با شرکت، سازمان یا فعالیت‌های تجاری دیگر می‌دانند.

در نتیجه شرکت میزبانی Hostway به تمامی کسانی که علاقه‌مند به ثبت این نام دامنه هستند، اعلام کرده می‌توانند تا پیش از موجود شدن آن به‌صورت عمومی نسبت به پیش ثبت نام اقدام کنند.

به گفته مدیر محصول این شرکت، همانند زمانی که یک نام دامنه جدید عرضه می‌شود، شرکت‌ها باید مراقب برند خود باشند تا قربانی کلاهبردارانی که به ثبت دامنه‌هایی با برند شرکت‌های معروف اقدام می‌کنند، نشوند.

بر اساس این گزارش هزینه پیش ثبت نام این دامنه، 39 دلار خواهد بود.

لطمه‌ی سیستم اشتراک به آمار خوانندگی آنلاین‌تایمز

Posted: 18 Jul 2010 01:27 PM PDT

وب سایت روزنامه تایمز، دوسوم از مخاطبان آنلاین خود را به‌دنبال به‌کارگیری سیستم اشتراک از دست داد.

به گزارش ایسنا، این کاهش چشمگیر بوده اما به اندازه‌ای که پیش‌بینی شده بود، شدید نبود.

آمار خوانندگی برای این سایت به دقت از سوی باقی صنعت رسانه به‌ویژه روزنامه‌های رقیبی که با مشاهده مهاجرت خوانندگان به وب و کاهش تیراژ هم‌چنان در تلاشند مدل کسب و کار مطمئنی را بیابند، مورد بررسی قرار خواهد داد.

در حالی که بسیاری در صنعت رسانه برروی این ایده که جذب مخاطبان انبوه با اخبار رایگان درآمد تبلیغاتی بالایی را حاصل می‌کند، حساب می‌کنند، روپرت مرداک، مدیر اجرایی نیوزکورپ که نیوز اینترنشنال، ناشر تایمز را کنترل می‌کند، سال گذشته تصمیم برای به‌کارگیری سیستم اشتراک در تایمز و نشریه خواهر آن ساندی تایمز را اعلام کرد.

آمار موسسه Experian Hitwise که ترافیک اینترنت را مورد بررسی قرار می‌دهد، نشان داد که در عرض یک هفته پس از معرفی سیستم اشتراک وب سایت تایمز، بازدیدها از این سایت به 33 درصد در سطح پیش ثبت نام کاهش یافت و انتظار می‌رود این سایت 90 درصد از ترافیک خود را از دست دهد.

احتمالا شدت این کاهش با معرفی هزینه یک پوند برای 30 روز دسترسی کم شده است زیرا هدف مرداک دریافت هزینه یک پوند برای دسترسی روزانه یا دو پوند برای دسترسی یک هفته‌ای به این سایت بود.

وال استریت ژورنال که در تملک مرداک است نیز در حال حاضر برای دسترسی آنلاین به محتوای خود هزینه اشتراک دریافت می‌کند و مدل موفقی را نیز تجربه کرده اما پذیرفته شده که خوانندگان حاضرند، برای اطلاعات خاصی که این نشریه تولید می‌کند، پول پرداخت کنند.

طبق گزارش Experian، بزرگ‌ترین کاهش مخاطبان وب سایت تایمز پنج هفته قبل از معرفی سیستم اشتراک وب سایت این روزنامه و هنگامی روی داد که از بازدیدکنندگان درخواست می‌شد اطلاعات خود را وارد کنند. این سایت در این مدت 58 درصد از مخاطبانش را از دست داد اما کاهش آن‌ها از زمان آغاز فعالیت سیستم متوسط بوده است.

۲۳ درصد مدیران فناوری از آی.‌پد استفاده می‌کنند

Posted: 18 Jul 2010 01:27 PM PDT

شرکت تحقیقاتی ITIC بر پایه مطالعه جدید خود به این نتیجه رسید که بیش از 23 درصد از مدیران فناوری اطلاعات در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف در جریان فعالیت‌های روزانه خود از رایانه لوحی iPad اپل استفاده می‌کنند.

به گزارش فارس به نقل از الکترونیستا، در حال حاضر 23 درصد مدیران فناوری در سازما‌ن‌ها صاحب رایانه لوحی iPad هستند و در این میان، 18 درصد دیگر آن‌ها قصد دارند ظرف یک سال آینده این دستگاه رایانه‌ای همراه را برای خود خریداری کنند.

اگر چه این بررسی به میزان استفاده از رایانه لوحی iPad بین کارمندان اشاره‌ای نکرده است، اما در آن اعلام شده که مدیران ارشد سازمان‌ها و شرکت‌ها و همچنین کاربران شخصی نیز با علاقمندی زیاد در حال خرید این محصول هستند.

بر اساس نتایج حاصل از این بررسی، 82 درصد سازمان‌ها در آمریکا تلاش می‌کنند یکی از دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS از جمله رایانه لوحی iPad یا گوشی هوشمند آیفون را در اختیار بگیرند تا بتوانند به صورت آسان‌تر از ابزارهای سازمانی استفاده کنند و خدمات پست‌الکترونیکی را بهتر در اختیار داشته باشند.

در این بررسی مشخص شد که 24 درصد سازمان‌ها از گوشی آیفون استفاده نمی‌کنند و برنامه‌ای هم برای استفاده از این محصول ندارند.

رحیم مشایی: جایگاه روابط عمومى‌ها به مرکز ارتقا پیدا مى‌کند

Posted: 18 Jul 2010 01:27 PM PDT

رییس دفتر رییس جمهور گفت: با تایید رییس جمهور، روابط عمومی‌ها در سطح وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی که در سطح معاونت ریاست جمهوری هستند از اداره کل به مرکز ارتقا پیدا خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر وزارت راه و ترابری ظهر امروز با حضور اسفندیار رحیم مشایی؛ رییس دفتر رییس جمهور، حمید بهبهانی؛ وزیر راه و ترابری، احسان جهاندیده؛ معاون سخنگو و دبیر شورای اطلاع رسانی دولت و مدیران روابط عمومی های وزارت راه و ترابری در محل این وزارت خانه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم اسفندیار رحیم مشایی؛ رییس دفتر رئیس جمهور طی سخنانی اظهار کرد: روابط عمومی ها نقش اساسی در اطلاع رسانی فعالیت های دولت دارند و باید در سطح وزارتخانه و سازمان متبوع خود جایگاه ویژه ای برای آنها قائل شد.

رییس دفتر رییس جمهور گفت: ما در دولت بنا را بر این گذاشته‌ایم که جایگاه روابط عمومی ها ارتقا پیدا کنند، به همین دلیل با مصوبه ای که به تایید رییس جمهور رسیده است به زودی روابط عمومی‌ها در سطح وزارتخانه ها و سازمان هایی که در سطح معاونت ریاست جمهوری هستند، از اداره کل به مرکز ارتقا می یابند و زیر نظر مستقیم وزیر و بالاترین مقام آن سازمان فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: مهم ترین مشکلی که روابط عمومی ها دارند این است که برنامه روشنی برای امر اطلاع رسانی و تبلیغات ندارند که باید با مساعدت شورای اطلاع رسانی دولت، برنامه روشنی به منظور اطلاع رسانی، تبلیغات و ارائه اطلاعات به مردم برای روابط عمومی ها تدوین شود.

رحیم مشایی در ادامه روابط عمومی ها را محرم هر وزارتخانه و سازمان عنوان و تصریح کرد: روابط عمومی ها نبض جامعه هستند.

وی ادامه داد:‌ باید به روابط عمومی ها این فرصت را داد تا بتوانند در هر جایی که لازم است تجسس کنند و اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنند.

مشایی همچنین گفت: روابط عمومی ها وظیفه دارند که انتظارات جامعه را سازماندهی کرده و سپر لازم رسانه ای را برای دستگاه متبوع خود فراهم کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: روابط عمومی ها باید برنامه هایی هم برای چگونگی تخصیص اعتبار به بخش های مختلف دستگاه متبوع خود داشته باشند و در واقع طوری عمل کنند که هر کسی در هر جایی بجای پیگیری مطالبات خود از شخص وزیر، روابط عمومی را برای دریافت پاسخ مطالبات خود انتخاب کرده و بتواند از مسیر روابط عمومی پیگیر مسائل خود باشد.

رحیم مشایی اساس و پایه روابط عمومی ها را علم دانست و یادآور شد: روابط عمومی ها اگر به صورت تخصصی و حرفه‌ای به کار خود بپردازند، جایگاه خود را اثبات می کنند.

وی انتقادهایی که از دولت نهم و دهم در رسانه ها صورت می گیرد را بی سابقه خواند و اظهار کردد: تبلیغاتی که علیه دولت و کوچک جلوه دادن موفقیت های گسترده آن در طول چند سال اخیر در رسانه ها صورت گرفته بی سابقه است.

رییس دفتر رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: این نکته را باید مورد توجه قرار داد که حجم عملیات هایی که دولت در طول چند سال اخیر انجام داده است، به قدری گسترده بوده که قابل مقایسه با دوره های گذشته نیست که این حجم بالای کار به طور طبیعی به حجم زیادی برای اطلاع رسانی و تبلیغات نیازمند است که در اینجا نقش روابط عمومی ها مهم و چشمگیر خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به عملیات های عمرانی و پیشرفت های عظیم و مهمی که توسط دولت در کشور صورت گرفته است، اطلاع رسانی و تبلیغات به حد کافی نیست و به همین دلیل تعدادی از رسانه ها تبلیغات منفی و بسیار گسترده خود را متوجه موفقیت های دولت کرده اند.

مشایی به انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: در انتخابات سال گذشته شاهد بودیم که جناح رقیب دولت، به هیچ وجه جسارت این را نداشت که بگوید ما کارهای بیشتری از دولت نهم برای کشور انجام می دهیم، آنها ادبیاتی نداشتند که بر اساس آن بتوانند برنامه ای به مردم ارائه دهند که جامعه آنها را باور کند به همین دلیل سراغ دروغ پردازی و کوچک جلوه دادن عملکرد گسترده و موفقیت آمیز دولت رفتند.

رییس دفتر رییس جمهور خطاب به روابط عمومی ها اظهار کرد: این مسائل نشان داد با توجه به حجم گسترده فعالیت های دولت برای آبادانی و پیشرفت کشور، اطلاع رسانی در سطح کافی نبوده است اما در همان اندازه محدود هم توانسته است خدمات گسترده دولت را به باور مردم و جامعه برساند.

وی همچنین جغرافیای طبیعی و سیاسی ایران را استثنایی عنوان و خاطر نشان کرد: ترانزیت در اقتصاد ایران مهم است اما متاسفانه جایگاه آن در اقتصاد کشور به درستی دیده نشده است.

رییس دفتر رییس جمهور افزود: سراسر ایران می تواند به یک منطقه بزرگ اقتصادی و آزاد تبدیل شود و ما می توانیم به جایی برسیم که برای ورود به ایران هزینه ای از کسی دریافت نشود و به این ترتیب ترانزیت در ایران به جایگاه واقعی خود دست پیدا خواهد کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی دولت در بخش دیگری از سخنان خود، راه را اصلی ترین بستر توسعه کشور عنوان کرد و افزود: روابط عمومی وزارت راه و ترابری باید جایگاه مهم این وزارتخانه را برای مردم تبیین کند.

در پایان این مراسم برگزیدگان نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر وزارت راه و ترابری معرفی و جوایزی به آنها اعطا شد.

قتل عام وبلاگ‌ها در چین

Posted: 18 Jul 2010 01:27 PM PDT

ایتنا - به گزارش وال استریت ژورنال، از بعد از ظهر پنجشنبه سایت‌هایی که میزبانی وبلاگ‌های معروفی را در کشور چین بر عهده دارند، به طور ناگهانی تعطیل شده و عملاً از کار افتاده است.

بنا به گزارش‌های رسیده از کاربران چینی، تعداد زیادی وبلاگ در این کشور بدون اطلاع قبلی بسته شده است.

برخی وبلاگ‌نویس‌های این کشور معتقدند این جدیدترین تلاش‌های دولت برای سانسور بیشتر اطلاعات در چین و اعمال کنترل فرون‌تر بر اینترنت به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایتنا به نقل از وال استریت ژورنال، از بعد از ظهر پنجشنبه سایت‌هایی که میزبانی وبلاگ‌های معروفی را در کشور چین بر عهده دارند، به طور ناگهانی تعطیل شده و عملاً از کار افتاده است.

یک وبلاگ‌نویس چینی به نام Yao Yuan لیستی از چندین وبلاگ و سایتی که بر Sohu.com میزبانی می‌شده و اکنون در محاق فرو رفته، تهیه کرده است.

وی این حادثه را یک «کشتار جمعی» در اینترنت قلمداد کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا دولت چین در پس پرده این تعطیلی‌های نابهنگام قرار دارد یا خیر.

بر اساس این گزارش آقای Pu Zhiqiang یک وکیل معروف چینی که به رک‌گویی و صراحت در کلام شهره است و از مدافعان حقوق شهروندی در این کشور به‌شمار می‌رود، از جمله کسانی است که سایتش تعطیل شده است.

Pu Zhiqiang با انتقاد از نبود شفافیت در این خصوص، گفت که وی قبل از تعطیل شدن سایتش، هیچ هشدار و اخطاری دریافت نکرده است.

وی گفت: آنها می‌بایست حداقل مرا در جریان می‌گذاشتند و به من می‌گفتند که در وبلاگم چه خطایی بروز کرده است.

این وکیل چینی خاطرنشان کرد: این اولین باری نیست که چنین چیزی رخ می‌دهد، و افزود: من حقیقت را گفته‌ام و مردم حقیقت را دوست دارند، ولی دولت اینگونه نیست.

تاکنون مقامات چین، به این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند.

مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما سه‌شنبه میزبان وب‌گاه‌های دولتی است

Posted: 18 Jul 2010 01:27 PM PDT

دومین جشنواره ارزیابی وب گاه های دولتی سه شنبه در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سیتنا، در این جشنواره بیش از 500 وب گاه بر اساس 300 شاخص مورد بررسی قرار گرفتند که به وب گاه های برتر جوایزی تعلق می گیرد.

ترکیب برندگان و جوایز دومین جشنواره ارزیابی وب گاه های دولتی شامل دو بخش جوایز اصلی و جوایز ویژه است که بخش نخست شامل جوایز خدمات اطلاع رسانی، خدمات تراکنش مالی و خدمات تعاملی است و بخش دوم شامل جایزه وب گاه جامع، جایزه امنیت وب گاه و در نهایت جایزه پاسداشت خط و زبان فارسی در محیط وب می شود.

بر اساس این گزارش ، در اولین جشنواره ملی ارزیابی وب گاههای دولتی 186 دستگاه حضور داشتند که به 18 دستگاه جوائز بهترین وب گاه ارائه شد و شهرداری تهران موفق به دریافت جایزه ملی وب به عنوان دارنده برترین وب گاه خدماتی شد.

بیش از هزار وب سایت دولتی در کشور فعال است اما از این میان حدود 400 وب گاه خدمات خود را در راستای اجرای طرح پیشخوان خدمات از طریق وب عرضه می کنند.

۴۵۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری برای اینترنت پرسرعت همگانی در یونان

Posted: 18 Jul 2010 01:16 PM PDT

یونان برای توسعه و گسترش خطوط پر سرعت اینترنت در این کشور و امکان استفاده از آن برای عموم شهروندان سرمایه‌گذاری 450 میلیون یورویی را آغاز کرده است.

به گزارش فارس، یونان کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان است که از 6 هزار جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده و آتن پایتخت و بزرگترین شهر آن محسوب می‌شود. این کشور پیشرفته که عضو اتحادیه اروپا، اتحادیه اقتصادی و پولی اتحادیه اروپا، سازمان ناتو، منطقه همکاری و بهره برداری اقتصادی(OECD) و آژانس فضایی اروپا(ESA) محسوب می‌شود، 131 هزار کیلومتر مربع وسعت و 11.3 میلیون نفر جمعیت دارد.

یکی از مواردی که همواره در کشور یونان مورد توجه قرار گرفته و سرمایه‌گذاری‌های فراوانی روی آن انجام شده است، بخش علم و فناوری بوده که همواره باعث شده است این کشور کوچک نسبت به همسایگان خود بسیار جلوتر باشد. طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی "اتحادیه جهانی مخابرات "(ITU) وابسته به سازمان ملل متحد، یونان در پایان ژوئن سال 2010 میلادی 4 میلیون و 970 هزار و 700 کاربر اینترنتی داشته است و بر این اساس، ضریب نفوذ اینترنت در این کشور به 46.2 درصد می‌رسد.

این آمار در حالی منتشر شده که دولت یونان اعلام کرده است در حال حاضر 15.6 درصد از مردم این کشور از طریق خطوط پهن‌باند به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و به این وسیله وارد دنیای مجازی می‌شوند. آنچه که این روزها بیش از دیگر سرویس‌های اینترنتی مورد توجه کاربران یونانی قرار گرفته، شبکه اینترنت پرسرعت ADSL2 است که امکان بارگذاری سریع فایل‌ها را فراهم می‌کند. محبوبیت این شرکت در یونان به اندازه‌ای است که عموم کافی‌نت، سازمان‌ها، گیم‌نت‌ها و کاربران خانگی از این طریق وارد اینترنت می‌شوند.

در کنار رشد قابل ملاحظه خطوط پهن‌باند اینترنتی در یونان، نباید نقش اینترنت موبایلی پرسرعت در این کشور را نادیده گرفت. اپراتورهای مخابراتی یونان هم‌اکنون نسل سوم خدمات مخابراتی و ارتباطی موسوم به 3G را در اختیار مشترکان خود می‌گذارند تا کاربران بر این اساس بتوانند با سرعت بالا و به صورت بی‌سیم به اینترنت متصل شوند.
وزیر ارتباطات و فناوری یونان به تازگی اعلام کرده است که دولت این کشور با تلاش‌های گسترده و متمرکز خود قصد دارد خدمات اینترنت پرسرعت را در سطح کشور گسترش دهد و امکان استفاده از آن برای عموم شهروندان را فراهم کند. مقامات دولتی یونان بر اساس این طرح قصد دارد میزان خدمات رسانی‌های خود را در زمینه اینترنت پرسرعت ارتقا دهند.

دولت این کشور برای رسیدن به هدف یاد شده سرمایه‌گذاری 450 میلیون یورویی را آغاز کرده و امیدوار است بتواند شمار مشترکان آنلاین خود را به میزان چشمگیری افزایش دهد. دولت یونان همچنین تصمیم دارد برای ارتقا میزان خدمات رسانی خود و افزایش کیفیت سرویس پرسرعت اینترنت، چند شرکت ارایه دهنده خدمات اینترنتی جدید راه اندازی کند.

این تلاش‌های دولت یونان به دنبال پایین‌تر بودن سرعت اینترنت این کشور نسبت به استانداردهای جهانی صورت می‌گیرد. بر اساس نتایج حاصل از یک مطالعه جدید در شرکت سیسکو، سرعت خطوط پهن‌باند اینترنت در انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، یونان و برخی دیگر از کشورها مطابق با افزایش درخواست کاربران برای ابزارها و سرویس‌های ویدیویی اینترنتی رشد نکرده است.

در هر یک از این کشورها مهم‌ترین شاخص بر پایه سرعت انتشار یک فایل در اینترنت و بارگذاری فایل‌ها استوار است. همچنین، زمان سپری شده برای درخواست کاربران و به دنبال آن، ارسال سیگنال به منظور ارتباط با سرور دیگر و یا برقراری ارتباط کامل از طرف کاربر نیز در این شاخص‌ها مورد مطالعه قرار گرفته است. این شاخص‌ها نشان می‌دهند که زیرساخت‌های موجود در کشورهای مختلف نسبت به استانداردهای تعریف شده برای استفاده از اینترنت پرسرعت، کاربران خود را با چه کیفیتی به اینترنت متصل می‌کنند.
طبق این استانداردها در حال حاضر سرعت بارگذاری باید 3.7 مگابیت در ثانیه، سرعت انتشار یک فایل روی اینترنت یک مگابیت در ثانیه و مدت تاخیر برای پاسخگویی کمتر از 95 ثانیه باشد. در این مطالعات مشخص شد که کشورهای انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، کانادا، یونان، استرالیا، ایرلند، برزیل، چین و هند اینترنت را با کیفیت یاد شده در اختیار کاربران خود نمی‌گذارند.

با این توضیحات دولت یونان هم‌اکنون تلاش می‌کند با افزایش سرمایه‌گذاری‌های خود در این زمینه، طی سه تا پنج سال آینده نیاز کاربران برای اتصال به اینترنت به سرعت‌های 11.25 مگابیت در ثانیه برای بارگذاری، 5 مگابیت در ثانیه برای انتشار و کمتر از 60 ثانیه زمان تاخیر را پاسخ گوید.

هکرهای ترکیه‌ای اطلاعات بانکی ۳۲ هزار کاربر اسرائیلی را هک کردند

Posted: 18 Jul 2010 01:16 PM PDT

خبرگزاری مهر - هکرهای ترکیه ای تا کنون اطلاعات مربوط به حساب بانکی و کارتهای اعتباری بیش از 32 هزار کاربر اسرائیلی را در سایتهای دولتی و دانشگاهی رژیم صهیونیستی هک کرده اند.

به گزارش مهر به نقل از یدیعوت آحارونوت، منابع اسرائیلی از فاش شدن اطلاعات بانکی و کارت اعتباری 32 هزار و 651 کاربر صهیونیست در سایتهای اینترنتی دولتی و دانشگاهی رژیم صهیونیستی خبر دادند.

بر این اساس، این اسامی مربوط به کاربران بیش از 140 پایگاه اینترنتی دولتی و بیش از 300 پایگاه اینترنتی دانشگاهی رژیم صهیونیستی می شود.

این در حالی است که بیشتر اطلاعات و گذرواژه های مذکور مربوط به کاربران پایگاههای تجاری رژیم اسرائیل می شود. در همین حال مقامهای اسرائیلی، ترکیه را مسئول فاش شدن اطلاعات شخصی این کابران دانسته اند. صهیونیستها علت این حمله سایبری به کابران اسرائیلی را دلایل مذهبی عنوان کرده اند.

خاطرنشان می شود که در پی کشته شدن 9 شهروند ترکیه در حمله نظامیان صهیونیست به کاروان کمک رسانی به غزه، احساسات ضدصهیونیستی در بین مردم این کشور به شدت افزایش یافته است.

آی.پد پیانو شد!

Posted: 18 Jul 2010 01:16 PM PDT

یک گروه موسیقی در تازه ترین کنسرت خود به جای استفاده از پیانو و آلت موسیقی "کیبورد" از آی- پد محصول جدید اپل استفاده کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از آنکه یک هنرمند نقاش با استفاده "آی- پد" نقاشیهای بسیار زیبایی کشید اکنون یک گروه انگلیسی موسیقی راک به نام Squeeze در تازه ترین کنسرت خود در آمریکا به جای استفاده از آلت موسیقی "کیبورد" از این محصول جدید استفاده کرد.

در این کنسرت، استفان لارج، نوازنده کیبورد ناگهان "آی- پد" خود را درآورد و در میان کنجکاوی تماشاچیان با ضربه زدن با دست چپ بر روی کلیدهای مجازی شروع به نواختن موسیقی با این لوح- رایانه کرد.

براساس گزارش تلگراف، نرم افزاری که در این کنسرت برای نواختن کیبورد استفاده شد محصولی به نام Pianist App است که شرکت نرم افزاری MooCow Music در سال 2008 آن را ویژه تلفن همراه آی- فن ساخت و در روی فروشگاه آنلاین "آی- تیونز" قرار داد.

پس از موفقیت این نرم افزار پیانو، محصولات مشابه دیگری برای تولید صدای گیتار، باس و درامز با کیفیت بسیار بالا ایجاد شدند به طوری که این نرم افزارها می توانند بدون نیاز به چوب، سیم و فلز و تنها با استفاده از رایانه بنوازند.

اصلاح گوگل‌نیوز به‌دنبال اظهار نارضایتی کاربران

Posted: 18 Jul 2010 01:16 PM PDT

در پی نارضایتی کاربران، گوگل اصلاحات کوچکی در نسخه به‌سازی شده گوگل نیوز انجام داد.

به گزارش ایسنا، این به‌سازی که در سی ماه ژوئن معرفی شد، یک فید خبری قابل سفارشی‌سازی به گوگل نیوز اضافه کرد تا به کاربران امکان دهد موضوعاتی را که مایلند در رابطه با آن‌ها خبر دریافت کنند، انتخاب کنند.

اما کاربران از این که فورمت قالب دو ستون را از دست داده بودند و نمی‌توانستند از بخش‌هایی که علاقه‌ای به خواندن آن‌ها نداشتند، خلاص شوند، عصبانی بودند و این نارضایتی را در رسانه‌ها، ای‌میل‌ها و کامنت‌های اینترنتی منعکس کردند؛ از این رو گوگل دست به تغییراتی زد.

در نتیجه تغییرات انجام گرفته، مشاهده صفحه در دو ستون که اکنون گزارش‌های مهم برخی از بخش‌ها مانند آمریکا یا اخبار جهان را نشان خواهند داد، به گوگل‌نیوز بازگردانده شد.

گوگل هم‌چنین کل مجموعه لینک‌های مربوط به یک موضوع خبری را به‌جای گسترش یافتن آن به‌هنگام حرکت موس کاربر بر روی بخش، نمایش خواهد داد.

هم‌چنین گزینه‌ای برای پنهان کردن پیش‌بینی هوا در بخش اخبار محلی وجود خواهد داشت و گوگل گزینه را برای سوئیچ بین مشاهده فهرست و مشاهده بخش‌ها به‌صورت واضح‌تر فراهم خواهد کرد.

گفتنی است سایت به‌سازی شده گوگل‌نیوز برای نسخه انگلیسی‌زبان گوگل در آمریکا عرضه شده و طی ماه‌های آینده برای سایر کشورها نیز عرضه خواهد شد.

رامین: در گذشته خبرنگاران برای نوشتن یک مقاله حدود ۱۰۰ کتاب می‌خواندند

Posted: 18 Jul 2010 01:03 PM PDT

خبرگزاری ایرنا - معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متاسفانه اغلب خبرنگاران رسانه ها و مطبوعات کشور، به اندازه کافی کتابخوان نیستند.

محمد علی رامین در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در گذشته خبرنگاران کشور ما برای نوشتن یک مقاله حدود 100 کتاب می خواندند اما اکنون مقاله ها بدون پژوهش و مطالعات قبلی نگاشته می شوند.

وی افزود: در حال حاضر اغلب مجلات، روزنامه ها و به طور کلی مطبوعات کشور از آن محتوایی که شایسته فرهنگ اصیل اسلامی - ایرانی است، فاصله دارند و این خلاء جز با مطالعه پر نمی شود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اگر در میان اهالی مطبوعات و خبرگزاری ها، افراد کتابخوان و کتاب نویس وجود داشته باشد، به طور حتم، فرهنگ کتابت نیز گسترش می یابد.

رامین در ادامه از راه اندازی سایت جدید در معاونت مطبوعاتی خبر داد و گفت: در این سایت، محتواهای مفید و ضروری را به رسانه ها منتقل خواهیم کرد تا رسانه های علاقه مند روی این محتواها کار کنند.

وی با بیان اینکه دولت دهم یک دولت فرهنگی است، افزود: دولت کنونی برای ترویج و گسترش فرهنگ نشر و توزیع کتاب از هیچ خدمتی فروگذار نخواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر