۱۳۸۹ مرداد ۱, جمعه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


کارگاه آموزشی «پدیدارنگاری» برگزار می‌شود

Posted: 23 Jul 2010 05:12 PM PDT

ششمین جلسه از سلسله کارگاه‌های روش تحقیق، با موضوع پدیدارنگاری (phenomenography) در تاریخ ‌‌یکشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۹، ساعت ۱۰ در سالن اجتماعات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

در این کارگاه که از طرف گروه سیاستگذاری و مهندسی فرهنگی پژوهشکده مطالعات راهبردی فرهنگ پژوهشگاه برگزار می‌شود، سیدحسین کاظمی سخنران خواهد بود.

حضور دانشجویان، استادان و پژوهشگران علاقه‌مند در این کارگاه، آزاد است.

نشانی: تهران، خیابان ولیعصر (عج)، پایین تر از میدان ولیعصر (عج)، خیابان دمشق، شماره ۹

حزب دزدان دریایی سوئد آی.اس.پی مستقل راه‌اندازی کرد

Posted: 23 Jul 2010 04:39 PM PDT

حزب دزدان دریایی سوئد با هدف ارائه حریم شخصی و یک لنگرگاه امن برای کسانی که نمی خواهند هویت آنها در اینترنت فاش شود یک آی.اس.پی ویژه را برای ارائه خدمات راه اندازی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حزب دزدان دریایی در پارلمان سوئد و حتی در پارلمان اروپا از چند کرسی برخوردار است. این حزب برای دفاع از موضوعات مختلفی که مورد علاقه کاربران هستند و برای ایجاد یک لابی ویژه ایجاد شد.

این حزب سال گذشته اولین هاست خود با عنوان "خلیج دزدان دریایی" (Pirate Bay) را با پهنای باند وسیعی راه اندازی کرد که با مشکلات قانونی متعددی روبرو شد.

اکنون این حزب روشی جدیدی را برای توسعه عملکرد خود در پی گرفته است به طوری که دزدان دریایی سوئدی قصد دارند ISP ویژه خود را عرضه کنند. این ISP به گروهها و کاربران مختلفی که حامی مالی حزب هستند و مشتریانی که قصد دارند بی نام بمانند خدمات ارائه می دهد.

این ISP (ارائه دهنده اینترنت) Pirate ISP نام دارد و هدف آن ایجاد یک لنگرگاه امن و ارائه یک اتصال اینترنت با پهنای باند برای حفظ سیاستهای این حزب است.

گوستاو نایپ مدیر اجرایی این پروژه در این خصوص اظهار داشت: Pirate ISP به کاربران خود حریم شخصی ارائه می دهد و آنها را به صورت بی نام نگه داشته و اجازه ردیابی هویت آنها را نمی دهد.

این ISP جدید کار خود را در فاز بتا و با آزمایش بر روی 100 کاربر آغاز کرده است. لاگ های این کاربران بایگانی نمی شود و بنابراین حریم شخصی آنها حفظ می شود.

Pirate ISP از پایان تابستان فعالیت گسترده خود را در سراسر سوئد آغاز می کند. درحال حاضر تمام ISP ها در دنیا تمام لاگهای کاربران خود را آرشیو می کنند. با این کار امکان ردیابی تمام رفتارهای کاربران در روی اینترنت وجود دارد.

استفاده از پیام‌های شبکه‌های اجتماعی برای سنجش میزان شادی مردم

Posted: 22 Jul 2010 04:23 PM PDT

خبرگزاری مهر - فکر می کنید آمریکا کشوری شاد است؟ محققان دانشگاه بوستون پاسخ این سئوال را از میان صدها میلیون پیامی که بر روی یکی از شبکه های اجتماعی مشهور ارسال شده است، یافته و آن را به نقشه ای از میزان شادی آمریکایی ها تبدیل کرده اند.

آلن میسلو دانشمند علوم رایانه ای از دانشگاه بوستون به همراه گروهی از محققان با استفاده از این پیامهای کوتاه که بر روی شبکه‌ای اجتماعی ارسال شده دریافت سواحل غربی نسبت به سواحل شرقی آمریکا شادتر است و میزان شادی در سرتاسر کشور در هر صبح یکشنبه به اوج و روز پنجشنبه به پایین ترین میزان خود می رسد دانشمندان حاصل این مطالعه خود را نبض کشور نامیده اند.

برای جمع آوری حالات روحی نهفته در پس پیامهایی که بر روی این شبکه اجتماعی ارسال می شود، محققان تمامی پیامهای ارسال شده از سپتامبر 2006 تا آگوست 2009 را مورد بررسی و تحلیل قرار دادند آنها برای یافتن پیامهایی که حاوی کلمات بودند از سیستم رتبه بندی واژگان روانشناسانه به نام "هنجارهای موثر در واژگان انگلیسی" یا ANEW استفاده کردند و با کمک آن واژهایی با رتبه پایین تر را منفی و واژه هایی با رتبه بالاتر را مثبت دسته بندی کردند.

از میان 300 میلیون پیام باقی مانده پیامهایی که حاوی واژه هایی مانند "الماس"، "عشق"، و "بهشت" بودند به عنوان معیارهای شادی و هر پیامی که حاوی واژه هایی مانند "ترحیم"، "تجاوز" و یا "خودکشی" بودند به عنوان پیامهای منفی در نظر گرفته شدند. با این حال نقص این سیستم درجه بندی در اینجاست که اگر یکی از پیامها جمله "من امروز شاد نیستم" بود نیز توسط این سیستم به عنوان پیامی مثبت در نظر گرفته می شد زیرا سیستم تنها قدرت شناسایی واژه ها و نه مفاهیم پیامها را دارد.

بر اساس گزارش نیوساینتیست، در نهایت محققان میانگین حالات روحی کاربران آمریکایی این شبکه اجتماعی را برای ارائه نقشه ای از وضعیت روحی آنها در دوره های یک ساعته مورد بررسی و مطالعه قرار دادند.

۳۸ ایالت آمریکا خواستار تعقیب قضایی گوگل

Posted: 22 Jul 2010 04:23 PM PDT

کمیته‌ای متشکل از نمایندگان 38 ایالت آمریکا گوگل را تهدید به تعقیب قضایی کرده اند.

به گزارش فارس به نقل از وی تری، اعضای این کمیته خواستار دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه جمع آوری اطلاعات توسط این شرکت در زمان تکمیل سرویس نمای خیابانی خود هستند.

گوگل زمانی که برای این سرویس به عکاسی از خیابان های شهرهای مختلف اروپا و آمریکا مشغول بود، اطلاعات شخصی و خصوصی مردم را نیز که در حال استفاده از خدمات اینترنت بی سیم در اماکن مجاور بودند را نیز جمع آوری کرده است و همین مساله در شش ماه اخیر به یک جنجال بزرگ برای این شرکت مبدل شده است.

مقامات این کمیته که از این قانون شکنی گوگل عصبانی هستند می گویند ما تمامی اقدامات لازم را برای یافتن پاسخ هایی جامع در مورد چرایی عملکرد گوگل در این زمینه صورت خواهیم داد و از همه مهم تر برای ما این است که آیا گوگل قبل از استفاده از نرم افزار نمای خیابانی آن را آزمایش کرده بود و از مشکلات آن اطلاع داشت یا خیر
آنان از گوگل خواسته اند تا اطلاعات بیشتری را در مورد نحوه وقوع این حادثه منتشر کند و از جمله اسامی افراد دخیل در این رسوایی را نیز اعلام کند تا برخورد لازم با آنها صورت بگیرد.

همکاری یاهو با گانت برای فروش تبلیغات آنلاین محلی

Posted: 22 Jul 2010 04:23 PM PDT

گانت که بزرگ‌ترین ناشر روزنامه آمریکا است برای فروش تبلیغات آنلاین محلی با یاهو شراکت می‌کند.

به گزارش ایسنا، این قرارداد به گانت که کسب و کار چاپی سنتی‌اش افول کرده، کمک می‌کند درآمد خود را رونق دهد.

طبق اعلام گانت، تمامی 81 روزنامه و هفت شبکه از 23 شبکه تلویزیونی این شرکت به فروش منابع تبلیغاتی یاهو در بازارهای محلی آمریکا کمک می‌کنند. گانت و یاهو در این درآمد سهیم خواهند بود.

یاهو کنسرسیومی از حدود 800 روزنامه تشکیل داده تا فضای تبلیغاتی آنلاین را به شرکت‌های محلی بفروشد. ناشران بزرگی هم‌چون مک کلاچی در این برنامه مشارکت کرده‌اند. این برنامه گروه فروش بزرگی در بازارهای محلی فراهم کرده و برای روزنامه‌ها مخاطبان آنلاین بزرگ‌تری ایجاد می‌کند تا تبلیغات‌کنندگان را مطمئن کنند، تبلیغاتشان گروه خاصی از کاربران را هدف می‌گیرند.

بر اساس این گزارش اما این شرکت اینترنتی قراردادش با گانت را جدا از کنسرسیوم توصیف کرده است زیرا شامل شبکه‌های تلویزیونی گانت نیز می‌شود.

گانت که ناشر یو اس ای تودی و USATODAY.com است، با ادامه کاهش فروش تبلیغات چاپی به یاهو می‌پیوندد. درآمد دیجیتالی این شرکت صعود کرده اما تنها 11 درصد از کل درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهد.

افزایش استفاده‌ سارقان از فیس‌بوک و توییتر برای دستبرد به خانه‌ها

Posted: 22 Jul 2010 04:23 PM PDT

سارقان به‌طور فزاینده از توییتر و فیس بوک برای یافتن افرادی که خانه‌های خود را خالی می‌گذارند، استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، شبکه‌های اجتماعی معدن طلایی از اطلاعات را برای خلافکاران فراهم می‌کنند زیرا بسیاری از کاربران این سرویس‌ها به‌طور ناخواسته نشانی محل زندگی خود و جزییات کامل مکان و برنامه‌های گذران تعطیلاتشان را منتشر می‌کنند.

بررسی 50 سارق سابقه‌دار توسط یک شرکت بیمه نشان داد که بسیاری از آن‌ها پیش از مبادرت به سرقت از خانه‌های مردم تحقیقات قابل توجهی انجام می‌دادند که این تحقیقات در عصر شبکه‌های اجتماعی آنلاین راحت‌تر شده‌اند.

به گفته یکی از این سارقان، سابق بر این دریافت اطلاعات از مامور اداره پست یا توزیع کننده شیر امکان‌پذیر بود اما اکنون مردم آنلاین بوده و جدیدترین اطلاعات را در مورد کارهایشان می‌دهند.

تلفن‌های هوشمند؛ جدیدترین اسلحه‌ی سربازان در میدان نبرد

Posted: 22 Jul 2010 04:23 PM PDT

تلفن‌های هوشمند با سرمایه‌گذاری شرکت‌های دفاعی برروی رشد استفاده از برنامه‌های تلفن همراه پیشرفته، ممکن است به اسلحه جدید در زرادخانه جنگی آمریکا تبدیل شوند.

به گزارش ایسنا، شرکت Raytheon که سیستم دفاع موشکی پاتریوت را می‌سازد، در حال ساخت نرم‌افزاری است که یک سرباز را قادر می‌سازد با استفاده از تلفن همراهی که با سیستم عامل آندروید گوگل کار می‌کند، دشمن را در محیط اطراف خود بیابد.

این نرم‌افزار می‌تواند به اندازه‌ای قوی باشد که تصاویر هوایی از یک هواپیمای بدون سرنشین یا ماهواره را گرفته و برروی جزییاتی مانند شماره پلاک خودرو یا ویژگی‌های چهره یک شخص زوم کند.

این شرکت تاکنون نرم‌افزار خود را به گوشی‌های ساخته شده توسط موتورولا و HTC افزوده است و گوگل در کمک به این شرکت برای دسترسی و درک پلتفرم آندروید که رقیب جدی پلتفرم iOS برای آیفون اپل است، مفید بوده است.

به گفته مدیران این شرکت، ارتش آمریکا مشتری احتمالی برای این نرم‌افزار است و برخی از اعضای تیم‌های نیروهای ویژه آمریکا این محصول را آزمایش و Raytheon را راهنمایی کرده‌اند و ارتش هند نیز ممکن است بازار عظیمی برای این شرکت باشد.

هر گوشی که دارای صفحه لمسی رنگی است، مانند تلفن‌های هوشمند عادی حدود 500 دلار قیمت خواهد داشت اما Raytheon، مسوول فراهم کردن نرم‌افزار رمزنگاری شده و سیستم ارتباطی لازم برای برنامه به منظور کار کردن در مناطق دورافتاده‌ای که سیگنال وجود ندارد، خواهد بود.

این نرم‌افزار هم‌چنین به سربازان امکان می‌دهد با دوستان خود در تعامل باشند و آن‌ها را قادر می‌سازد حرکات دیگران را در میدان نبرد ردیابی و دشمنان احتمالی را شناسایی کنند.

اگر این تلفن‌ها متداول شوند، ممکن است هزاران دستگاه از آن‌ها، در مناطق درگیری مورد استفاده قرار بگیرند و خطر اینکه به دست دشمن بیفتد، بالاست اما به گفته مدیران Raytheon، نرم‌افزار تشخیص چهره در تلفن‌ها نصب خواهد شد و امکان می‌دهد تنها کاربران منتخب، آن‌ها را از قفل خارج کنند؛ GPS نیز امکان ردیابی گوشی‌ها را فراهم می‌کند.

طرح هدفمندی تحصیلات تکمیلی در آی.سی.تی

Posted: 22 Jul 2010 04:09 PM PDT

قائم مقام وزیر ارتباطات با اشاره به طرح هدفمندی تحصیلات تکمیلی در ICT گفت: یک دانشجوی مقطع تحصیلات تکمیلی، ارشد یا دکترا می‌تواند متقاضی دریافت این حمایت برای بازه 12 ماهه شود و طی این مدت یک تجربه کاری را در پروژه‌های مدنظر وزارت ICT داخل مرکز تحقیقات مخابرات و یا شرکت‌های طرف قرارداد مرکز کسب می‌کند.

دکتر مهدی اخوان - قائم مقام وزیر ارتباطات در فن‌آوری و امور بین‌الملل - درگفت‌وگو با ایسنا در توضیح این طرح گفت: دانشجویانی که می‌خواهند از این تسهیلات استفاده کنند باید اولا موضوع رساله‌شان در راستای موضوع کارشان باشد که این باعث می‌شود که دانشجویان عنوان تز خود را هدفمند و براساس نیاز صنعت آن را انتخاب کنند که عنوان طرح هدفمندی تحصیلات تکمیلی در ICT است؛ دانشجویان کارشناسی ارشد در 12 ماه 12 میلیون تومان و دانشجویان دکترا 15 میلیون تومان دریافت می‌کنند.

وی افزود: با مسوولان آموزش و پژوهش 10 دانشگاه برجسته که به‌طور کلی هفت دانشگاه در تهران شامل دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، صنعتی شریف، خواجه نصیر، علم و صنعت، تربیت مدرس، شهید بهشتی و سه دانشگاه در شهرستان شامل دانشگاه‌های مشهد، شیراز و اصفهان جلساتی داشتیم و از طرف وزارت ICT برای اعطای حمایت مالی یکساله به دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی اعلام آمادگی شده است.

قائم مقام وزیر ارتباطات در فن‌آوری و امور بین‌الملل ادامه داد: امیدواریم این طرح باعث شود که دانشجویان ما تمایل بیش‌تری برای ماندن و فعالیت در داخل کشور داشته باشند، چون یکی از دغدغه‌های اصلی دانشجو داشتن درآمد مناسب در حین تحصیل است و این کار باعث می‌شود که نیروهای متخصص و نخبگان ما در حوزه صنعت به کار گرفته شوند و سود متقابلی به وجود می‌آورد که هم دانشجو می‌تواند بدون دغدغه تحصیل و در کشور فعالیت کند و هم کشورمان از این تحصیل‌کردگان و نخبگان سود ببرد.

اخوان هم‌چنین با اشاره به تغییر نام مرکز تحقیقات مخابرات ایران به موسسه آموزش و تحقیقاتی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات گفت: حدود سه ماه است که وظایف معاونت آموزش و پژوهش وزارتخانه به موسسه منتقل شده است.

فیلم مستندی با مشارکت کاربران یوتیوب ساخته می‌شود

Posted: 22 Jul 2010 04:09 PM PDT

همشهری آنلاین - ریدلی اسکات از شما می‌خواهد که از روزتان فیلمبرداری کنید و آن را وارد یوتیوب کنید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه کارگردان برنده اسکار فیلم‌های "بلید رانر"، "گلادیاتور"، "تلما و لوئیز" و سایر فیلم‌های پرفروش با این سایت اشتراک ویدئویی همراه شده است تا یک روز در زندگی افراد در سراسر جهان را به تصویر بکشد.

کوین مک‌دانالد، کارگردان "آخرین پادشاه اسکاتلند"، "لمس خلا"، "یک روز در سپتامبر" و سایر فیلم‌ها نیز در این پروژه که "زندگی در یک روز" نام دارد، شرکت دارد.

سایت تیوب که تحت مالکیت شرکت گوگل است این پروژه را به عنوان "تجربه تاریخی عظیمی" به قصد "مستند کردن یک روز، از چشمان افراد در سراسر جهان" توصیف کرد.
از مشارکت‌کنندگان خواسته می‌شود تا دوربین‌های ویدئویی‌شان را در 24 ژوئیه به کار بیندازند.

یوتیوب در یک پست روی وبلاگش گفته است: "شما 24 ساعت وقت دارید تا برشی تصویری از زندگی‌تان را با دوربین ضبط کنید."

این پست افزوده است "می‌توانید یک واقعه عادی- طلوع آفتاب، رفتن به سرکار، یک بازی فوتبال در محله - یا یک واقعه غیرعادی مانند اولین گام‌های یک نوزاد، واکنش‌تان به درگذشت یکی از عزیزان‌تان، یا حتی ازدواج را فیلمبرداری کنید."

بعد مک‌دانالد فیلم‌ها را به صورت فیلم مستندی به تهیه‌کنندگی اسکات تدوین خواهد کرد.

یوتیوب گفته است که فیلم مستند کامل را در در سال 2011 در افتتاحیه جشنواره فیلم ساندنس در ایالت یوتای آمریکا به نمایش در خواهد آورد.

مشارکت‌کنندگان در این پروژه که فیلم‌شان در تدوین نهایی آمده باشد، نامشان به عنوان کارگردان در تیتراژ خواهد امد و 20 نفر از آنها برای حضور در مراسم افتتاحیه انتخاب خواهند شد.

فیلم‌ها باید هر زمانی پیش از 31 ژوئیه در کانال "زندگی در یک روز" در سایت یوتیوب youtube.com/lifeinaday آپلود شوند.

یوتیوب سال گذشته اولین ارکستر آنلاین جهان، ارکستر سمفونی یوتیوب، را با انتخاب 90 نوازنده حرفه‌‌ای و آماتور از بیش از 30 کشور از طریق آزمون صدا بر وی این سرویس اشتراک ویدئویی ایجاد کرد.

استفاده‌ گوگل از انرژی بادی برای تامین نیروی دیتاسنترها

Posted: 22 Jul 2010 04:09 PM PDT

بخش انرژی گوگل برای خرید نیروی بادی از شرکت "نکست ارا انرژی" به منظور تامین نیروی دیتاسنترهای این شرکت اینترنتی، برای مدت 20 سال قرارداد بست.

به گزارش ایسنا، به گفته یکی از مقامات گوگل، این قرارداد دسترسی به نیروی بادی 114 مگاوات به قیمت ثابت را در طی 20 سال آینده برای گوگل فراهم می‌کند.

این قرارداد کمتر از سه ماه پس از سرمایه‌گذاری 38.8 میلیون دلاری گوگل در دو نیروگاه بادی در داکوتای شمالی انجام می‌گیرد. این نیروگاه‌های بادی ساخته شده توسط NextEra Energy Resources الکتریسیته کافی برای تامین برق 55 هزار خانه تولید می‌کنند.

این شرکت اینترنتی پیش از این در اواخر سال 2007 اعلام کرده بود که در شرکت‌های تولیدکننده انرژی‌های قابل احیای ارزان سرمایه‌گذاری کرده و خود نیز در این زمینه تحقیقات انجام می‌دهد.

بخش انرژی گوگل که در ماه دسامبر تشکیل شد، به این شرکت امکان می‌دهد حجم بالایی از انرژی قابل احیا را بازارهای نیروی عمده فروشی خریداری کند.

گفتنی است غول‌های آنلاینی مانند فیس بوک، یاهو و گوگل اخیرا برای نیروی مورد استفاده در دیتاسنترهای بزرگ خود به زیر ذره‌بین رفته‌اند.

ویکی‌پدیا محبوب‌ترین رسانه اجتماعی جهان شد

Posted: 22 Jul 2010 04:09 PM PDT

ایستنا - شبکه اجتماعی فیس‌بوک در نظر دارد طی هفته جاری خبر فراتر رفتن تعداد مشترکانش از مرز 500 میلیون نفر را به صورت رسمی منتشر کند و این در حالی است که نتیجه حاصل از یک بررسی جدید نشان می‌دهد که همه مشترکان از این شبکه اجتماعی احساس رضایت نمی‌کنند.

به گزارش ایستنا، در گزارش نهایی مربوط به "فهرست رضایتمندی مصرف‌کنندگان آمریکایی 2010" (ACSI) اعلام شد که شبکه اجتماعی فیس‌بوک در زمینه جلب رضایت مشتریان خود از 100 امتیاز 64 را به خود اختصاص داده است.

در گزارش مرکز ACSI آمریکا 30 شرکت آنلاین مورد بررسی قرار گرفته‌اند. فیس‌بوک و MySpace که رتبه آن 63 است، از جمله شرکت‌هایی بودند که در بین این 30 مرکز کمترین محبوبیت را از آن خود کردند.

در این بررسی شبکه رسانه‌ای اینترنتی ویکی‌پدیا موفق شد امتیاز بیشتری را نسبت به تمام مراکز بررسی شده کسب کند و از 100 امتیاز 77 را به دست آورد. پس از ویکی‌پدیا سایت تصویری YouTube با 73 امتیاز عنوان دومین رسانه اجتماعی محبوب نزد کاربران را از آن خود کرد.

لری فرید، مدیر مرکز تحقیقاتی ForeSee Results که بررسی حاضر را با همکاری ACSI انجام داده است توضیح داد: «فیس‌بوک یک موفقیت خارق‌العاده محسوب می‌شود و ما توقع نداشتیم محبوبیت آن را در این حد پایین ببینیم».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر