۱۳۸۹ مرداد ۲, شنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


پایان قطعی‌های توییتر با اسباب‌کشی جدید

Posted: 23 Jul 2010 08:18 PM PDT

توییتر فعالیت‌های تکنیکی خود را تا پایان سال جاری میلادی به دیتاسنتر جدیدی منتقل می‌کند تا از عهده پاسخگویی به محبوبیت روزافزون این سرویس میکرووبلاگ‌نویسی بربیاید.

به گزارش ایسنا، این سایت شبکه اجتماعی با موارد متعددی از قطع دسترسی کاربران مواجه شده که آخرین آن هفته گذشته روی داد و در طی آن کاربران به مدت بیش از 12 ساعت قادر به ورود، به‌روزرسانی پروفایل‌ها یا تغییر تصاویر زمینه نبودند.

میزان استفاده و ارسال پیام از توییتر در بازی‌های جام جهانی فوتبال 2010 که در آفریقای جنوبی برگزار شد، رکورد شکست و به تازگی ادعا شده این سرویس ماهانه 190 میلیون بازدیدکننده جلب می‌کند.

طبق اعلام یکی از اعضای تیم مهندسی توییتر، فعالیت‌های تکنیکی این سایت تا پایان سال به یک دیتاسنتر در نزدیکی شهر سالت لیک سیتی یوتاه منتقل می‌شود.

توییتر از زمان راه‌اندازی شدن در سال 2006 به سرعت رشد کرده و به تازگی اعلام کرده روزانه 300 هزار نفر برای اشتراک در این سرویس تقاضا می‌کنند.

این دیتاسنتر که نخستین دیتاسنتر اختصاصی توییتر محسوب می‌شود، برای این شرکت ظرفیت لازم برای پاسخگویی به کاربران و فعالیت بیش‌تر را فراهم می‌کند. توییتر قصد دارد دیتاسنترهای بیش‌تری را در دو سال آینده آنلاین کند.

سرویس توییتر با ترکیبی از قدرت وبلاگ‌ها و خدمات پیام‌رسانی فوری به کاربران امکان می‌دهد از طریق رایانه‌های شخصی یا دستگاه‌های قابل حمل، پیام‌های کوتاهی را که محدود به 140 کاراکتر هستند، ارسال یا دریافت کنند.

ساخت ارزان‌ترین لپ‌تاپ جهان در هند

Posted: 23 Jul 2010 08:18 PM PDT

ارزان‌ترین لپ‌تاپ جهان که یک دستگاه صفحه لمسی 35 دلاری است، در هند ساخته شد.

به گزارش ایسنا، کاپیل سیبال، وزیر توسعه منابع انسانی هند، دستگاه رایانش کم هزینه‌ای را رونمایی کرد که برای دانش‌آموزان طراحی شده و اعلام کرد وزارتخانه‌اش در حال مذاکره با سازندگان جهانی برای آغاز تولید انبوه آن است.

به گفته وی، این دستگاه صفحه لمسی دربردارنده مرورگرهای اینترنتی، PDF ریدر و امکانات کنفرانس ویدیویی است اما سخت‌افزار آن به اندازه کافی قابلیت برای جادادن برنامه‌های جدید بر اساس نیازمندی‌های کاربر دارد.

بر اساس گزارش رویترز، این دستگاه توسط گروه‌های پژوهشی در موسسات فن‌آوری برجسته، موسسه هندی فن‌آوری و موسسه هندی علوم ساخته شده است.

بنا بر اظهار وزیر توسعه منابع انسانی هند، انتظار می‌رود این لپ‌تاپ لینوکسی از سال 2011 به موسسات آموزشی عالی‌تر عرضه شود اما کاهش قیمت آن به 20 دلار و سپس 10 دلار مدنظر است.

این پروژه بخشی از ابتکار فن‌آوری آموزشی بلندپروازانه‌ای است که هدف آن عرضه اتصال اینترنتی پرسرعت به 25 هزار کالج و 504 دانشگاه هند و دسترس‌پذیر کردن آنلاین مطالب درسی است.

راه‌اندازی کیوسک مجازی برای روزنامه‌های فرانسوی

Posted: 23 Jul 2010 02:18 PM PDT

شش روزنامه فرانسوی با همکاری یکدیگر به راه‌اندازی یک سیستم آنلاین اقدام خواهند کرد که خوانندگان از طریق آن می‌توانند به خرید و خواندن محتوای آن‌ها بپردازند.

به گزارش ایسنا، این سیستم که از ماه سپتامبر شروع به فعالیت می‌کند، از سوی اتحادیه مطبوعات ملی فرانسه به‌عنوان جایگزینی برای گوگل‌نیوز معرفی شده است.

این اقدام چند ماه پس از اعلام برنامه‌های گوگل برای گنجاندن تبلیغات در سیستم جمع‌آوری خبر این موتور جست‌وجو صورت می‌گیرد.

روزنامه‌های فرانسوی تلاش کردند برای دریافت درصدی از این تبلیغات با گوگل مذاکره کنند اما با رد شدن درخواستشان، تصمیم گرفتند یک سرویس پولی اختصاصی راه‌اندازی کنند.

قیمت محتوا از سوی هر روزنامه تعیین خواهد شد و بسته‌های اشتراکی متعددی برای مقالات تنها یا کل نشریه عرضه خواهد شد.

تاکنون لوموند، لیبراسیون، لوفیگارو، Les Echos، لوپاریسین و اکیپ موافقت کرده‌اند که روزنامه‌فروشی آنلاین را ایجاد و بودجه آن را تامین کنند با این همه انتظار می‌رود روزنامه‌ها و مجلات دیگری به این پروژه بپیوندند.

این شش روزنامه در حال حاضر سرگرم مذاکره با اپراتور تلفن همراه ارانج و بینگ مایکروسافت برای ساخت پلتفرمی هستند که از طریق تلفن همراه، رایانه شخصی و دستگاه‌هایی مانند کتابخوان قابل دسترس خواهد بود.

بر اساس این گزارش این گروه هم‌چنین تلاش دارند کمک‌های مالی را که ازسوی دولت به مطبوعات داده می‌شود، دریافت کنند.

مدیرمسوول روزنامه‌ی کارگزاران: مجوز نشر مجدد گرفتیم اما به‌خاطر مسائل مالی منتشر نمی‌شویم

Posted: 23 Jul 2010 02:18 PM PDT

مدیرمسوول روزنامه کارگزاران گفت: خط مشی حزب کارگزاران بر این نیست که فعلا روزنامه کارگزاران منتشر شود.

سیدمرتضی سجادیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از دلایل عدم انتشار مجدد روزنامه کارگزاران مسائل مالی است یادآور شد: روزنامه رفع توقیف شده و مجوز نشر مجدد را دریافت کرده است اما بنا بر مسائل مالی که باید از سوی حزب کارگزاران تامین شود، هنوز موفق به از سرگیری نشر و چاپ این روزنامه نشده‌ایم.

وی هم‌چنین اظهار کرد: برای سرعت بخشیدن به فرآیند از سرگیری انتشار روزنامه، به حزب کارگزاران پیشنهاد کرده‌ایم که یا امتیاز روزنامه را واگذار کنند تا به صورت خصوصی در مورد آن اقدام کنیم و یا برای آن حامی مالی بگیریم اما خط مشی حزب بر این است که فعلا روزنامه منتشر نشود.

امیدعلی مسعودی آثار تازه‌ای درباره‌ی رسانه نوشت

Posted: 23 Jul 2010 02:18 PM PDT

امیدعلی مسعودی آثاری را در زمینه‌ی رسانه تألیف کرد.

به گزارش ایسنا، مسعودی کتاب «مصاحبه در مطبوعات» را تألیف کرده که به زودی از سوی انتشارات سروش منتشر خواهد شد.

او می‌گوید، در این کتاب به موضوعات انجام گفت‌وگو در مطبوعات و رسانه‌ها می‌پردازد و با تشریح روند انجام یک گفت‌وگو و تبیین انواع گفت‌وگوها سعی می‌کند مخاطب را با انجام گفت‌وگو آشنا کند.

این استاد علوم ارتباطات همچنین اثری دیگر را در زمینه‌ی رسانه در دست تألیف دارد به نام «روش‌های پیش‌رفته‌ی تحقیق در ارتباطات» که از سوی نشر خجسته منتشر خواهد شد.

در این کتاب روش‌های پیش‌رفته‌ی تحقیقی علوم ارتباطی بررسی و تبیین می‌شود.

همچنین تحلیل محتوایی وبلاگ‌های دینی فارسی‌زبان از دیگر پژوهش‌های انجام‌شده از سوی این محقق است که بخش عمده‌ای از این تحقیق مکتوب شده و قرار است از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر