۱۳۸۹ تیر ۲۰, یکشنبه

Our Iran کروبی: بخشی از حاکميت و سپاه پاسداران بدنبال تحريم هستند

 
 
 
 
 
 

کروبی: بخشی از حاکميت و سپاه پاسداران بدنبال تحريم هستند چون در تحريم به سودهای کلان و نجومی دست پيدا می کنند، سحام نيوز
 

به گزارش سحام نيوز، به مناسبت عيد بزرگ مسلمين جهان، مبعث پيامبر رحمت (ص)، جمعی از خانواده های زندانيان سياسی به دعوت حجت الاسلام والمسلمين مهدی کروبی در منزل ايشان حضور يافته و در ديداری صميمانه ضمن گفت وشنود درباره وضعيت خانواده ها و زندانيان دربند، ناهار را در کنار ايشان صرف نمودند.

گفتگوی تلفنی کروبی با دکتر احمد زيدآبادی، عبدا.. مومنی، علی مليحی و تنی چند از زندانيان سياسی

مهدی کروبی در ابتدای اين ديدار ضمن خوش آمدگويی و تبريک عيد بزرگ مسلمين جهان، پيامبر عظيم الشان اسلام را بزرگترين الگوی رحمت بشريت برشمردند و اين روز باشکوه را به مردم شريف و آگاه ايران و نيز به خانواده های عزيز زندانيان سياسی تبريک و تهنيت گفتند. سپس ايشان طی تماس تلفنی که از داخل بند زندان اوين صورت گرفته بود با آقايان زيدآبادی، عبدا… مومنی، علی مليحی و تنی چند از زندانيان دربند گفتگو کرده و جويای احوالات جسمی و روحی آنان گرديد.

خانواده های زندانيان سياسی پس از گفتگوی تلفنی مهدی کروبی با عزيزان دربندشان در زندان اوين، ضمن قدردانی از پايمردی و ايستادگی کروبی در جريانات پس از انتخابات، شجاعت وی در راستای دفاع و احقاق حقوق قانونی و شرعی شهروندان، بخصوص در روشنگری فاجعه ی تاسف آور کهريزک و امثالهم را ستوده و از ايشان تشکر و قدردانی نمودند

سپس ميهمانان از روند رسيدگی قضايی پرونده های زندانيان خود گله مندی نموده و اظهار داشتند : "متاسفانه با وجود پيگيری های مکرر و روزانه، کسی پاسخگوی پايمال شدن حقوق قانونی و شرعی ما نيست و روز به روز نيز عرصه را بر خانواده ها تنگ تر می کنند که از جديدترين موارد آن، عدم اجازه ملاقات حضوری اعضای خانواده است مگر به اذن دادگاه و با حضور فقط يکی از منسوبين درجه اول زندانی! در حاليکه تا چندی پيش با اعضای خانواده ماهانه يکبارحق ملاقات با عزيزان خود را داشتند!"

در ادامه خانواده های محترم زندانيان نظر خود را درباره مسائل روز کشور و آنچه که تاکنون بر مردم گذشته را ارائه دادند.

دلجويی از خانواده های زندانيان سياسی
دبيرکل حزب اعتماد ملی پس از استماع سخنان خانواده های زندانيان وقايع پس از انتخابات، نسبت به نقض صريح قانون اساسی و ضايع شدن حقوق قانونی و شرعی شهروندان ابراز ناراحتی نموده و از اينکه عده ای معدود کار نظام را

بدينجا رسانده اند که فرزندان انقلاب و امام را به بند می کشند و با آنان چنين رفتار می کنند، تاسف خود را اعلام نمود.

وی ضمن تسليت شهادت امام موسی کاظم (ع)، ايشان را از بزرگترين زندانيان تاريخ برشمردند و خانواده های زندانيان سياسی را مايه ی افتخار و سربلندی تاريخ سياسی ايران خوانده و صبر و استقامت ستودنی آنان را که همچون گذشته با توکل بر خداوند بر مشکلات فائق آمده اند و الگويی برای جنبش حق طلب مردم ايران گشته اند، را وبدانيد که مردم هيچ گاه شما و عزيزانتان را فراموش نخواهند کرد و تا پايان با شما و در کنار شما خواهند ماند.

ضرورت و اهميت والای جمهوريت نظام
رئيس مجالس سوم و ششم جمهوری اسلامی ايران در بياناتی به اهميت جايگاه اصيل نظام برخواسته از بطن آرای مردم در قالب جمهوری اسلامی ايران پرداخته و فرمودند: " اينکه فرد يا عده ای نظام جمهوری اسلامی را از همان ابتدا قبول نداشته و سالها تفکر حذف جمهوريت نظام را در سر می پرورانده و اکنون جولان يافته اند تا آنرا پياده سازی کنند، مقوله ای است که دير يا زود توسط خود مردم پاسخ داده خواهد شد. مگر می توان ماحصل دهه ها رنج ملت بزرگ ايران را که با تقديم صدها هزار شهيد، هزاران جانباز سرفراز و ايثارگران عزيز، همراه بوده را به ناحق و خودکامگی در قدرت از آنان سلب نمود؟!"

وی در ادامه افزود: " متاسفانه امروز نه از جمهوريت نظام چيزی باقی مانده است و نه از اسلاميت آن! و اين موضوع زنگ خطری است برای تمام آنانی که دلشان برای کشور و نظام و اين مرز و بوم می تپد. ما همچون گذشته بدنبال

احيای مفهوم واقعی جمهوری اسلامی هستيم که به تائيد امام و ملت آگاه ايران در فروردين ماه ۱۳۵۸ رسيده است. همان جمهوری اسلامی که امام فرمودند نه يک کلمه بيش و نه يک کلمه کم و ملت هوشيار ايران با حضور ۹۸ درصدی خويش آنرا تائيد و به پای نهالش رنجها متحمل شده است.

قانونی اساسی، ميثاق وحدت و ملاک ملت است
دبيرکل حزب اعتماد ملی در تشريح جايگاه جمهوريت نظام ابراز نمودند: " ميثاق وحدت و ملاک ملت، اجرای قانون اساسی و استفاده از ظرفيتهای موجود در آن است. البته قانون اساسی وحی منزل نيست و در مواردی نيز نياز به تغيير دارد، وليکن از ظرفيتهای بسيار مناسبی نيز برخوردار است که وظايف حکومت در قبال مردم و بالعکس را مشخص نموده و صراحتا آزادی های مشروع و قانونی مردم را بر شمارده است.

وی در بخش ديگری از سخنان خود افزودند: " خودکامگی کار را بدانجا رسانده که شخص اول اجرايی کشور هيچ اعتنايی به مجلس شورای اسلامی و مصوبات آن ندارد، اين عين دهن کجی به جمهوريت نظام و بی احترامی به ملت ايران است. متاسفانه نهادهای مردمی در چنين وضعيتی قرار دارند. اين وضعيت تاسف آور مجلس شورای اسلامی است. ما خواهان بازگشت به قانون اساسی و پايبندی به اجرای همه جانبه ی آن هستيم. ما خواهان جمهوريتی هستيم که بر مبنای آرای ملت شکل می گيرد نه آنکه آرای مردم را مهندسی نموده و انتخابات را مصادره کنند!

ضرورت و اهميت والای اسلاميت نظام
حجت السلام والمسلمين کروبی سپس به تشريح موضوع اسلاميت نظام پرداخته و گفت: " اسلام همان چيزی است که پيامبر رحمت و مهربانی آنرا با صلح و آرامش برای مردم جهان به ارمغان آورد. اسلام همان چيزی است که در ابتدای

انقلاب به مردم وعده داديم. اسلام همان چيزی است که نخبگان و دانشمندانمان آنرا تبيين نموده اند. اسلام همان است که امام فرمود و تبيين نمود. اسلام ظلم به مردم، حمله ی به علمای عظام، توهين به اشخاص، ارتکاب اعمال غيرقانونی و بدتر از آن سوء استفاده های شخصی و جمعی را بنام خود، نمی پذيرد. ما امروز بدنبال تحقق يافتن اسلام ناب و واقعی هستيم، نه در لابه لای شعار ها که در خدمت اهداف باندی و سياسی هزينه گردد، بلکه در عمل و در خدمت به مردم باشد.

جايگاه جبنش مردمی ايران
کروبی در بخش ديگری از سخنان خود درباره وضعيت جنبش مردمی ايران گفت: "دوره بسيار سخت و طاقت فرسايی است. از طرفی ادعای مديريت جهانی دارند و از طرف ديگر کشور را با چماق بدستان و ايجاد رعب و وحشت اداره می کنند. مگر فرزندان و عزيزان شما و سايرين جرمشان چه بوده است که اينچنين با آنها برخورد می شود؟! در انتخابات هوادار کسی بودن و يا در ستاد کانديدای مورد علاقه ی خود فعاليت کردن، جرم است؟! آقايان حتی از سايه ی اموات نيز

هراسانند و اجازه برگزاری مراسم سالگرد و فاتحه را به خانواده هايی همچون شهيد مظلوم بهشتی را نيز نمی دهند،. آيا اين شيوه ی مملکت داری است؟! داعيه دارند که اعتراضات مردمی را خوابانديم و بر اوضاع تسلط يافته ايم!

اما بنده می گويم از خواب بيدار شويد و به خود آييد. اين چه تسلطی است که از سايه ی شهداء و اموات نيز در هراسيد؟!

کروبی در ادامه سخنانش افزود: اما در عين حال اين دوره، دوره ی بسيار اميد بخشی است چرا که خواستگاه به حق جنبش مردمی ايران که همان بازگشت به جمهوريت و اسلاميت واقعی نظام است، جای خود را از خيابانها، هوشمندانه و

معقولانه به درون خانه ها، مدارس، دانشگاه ها و در ميان نسل ها و لايه های مختلف اجتماعی برده و سيطره يافته است و بدين ترتيب روز به روز با وجود شبکه های اجتماعی، بر آگاهی مردم افزوده خواهد شد.

انتقاد از برخورد با نخبگان علمی و انديشمندان ايرانی
وی همچنين با انتقاد از برخورد با نخبگان علمی و انديشمندان ايرانی، به حقيقت تلخ خروج نوابغ از کشور اشاره نموده و افزودند: "خروج فوج فوج نخبگان علمی، اقتصادی، سياسی و فکری از کشور، آثار و لطمات جبران ناپذيری را بر کشور تحميل کرده است. عدم سرمايه گذاری منابع داخلی و خارجی در صنايع مختلف کشور بخصوص در صنعت نفت و گاز ايران، خروج ارز از کشور و ورود کالاهای بنجل و جايگزينی آن با کالاهای ايرانی و در نتيجه زمين گير شدن توليدکنندگان داخلی، کمبود متخصص در صنايع مهم و … از جمله آثار و تبعات مشهود و ملموس رفتارهای غلط است.

آثار زيانبار تحريم ها بر دوش مردم علی الخصوص طبقه ی ضعيف است
دبيرکل حزب اعتماد ملی در ادامه نسبت تحريم های جديد عليه ايران ابراز نگرانی نموده و خاطرنشان ساختند: " نبايد با ندانم کاری ها و سخنان سخيف، به ديگران بهانه و اجازه دهيم براحتی ايران را تحريم کنند! البته من معتقدم بخشی از حاکميت وسپاه پاسداران بدنبال تحريم هستند چون در تحريم به سودهای کلان ونجومی دست پيدا ميکنند واين مردمند که متضرر ميشوند

وی ادامه داد: "متاسفانه در چند سال گذشته، بی تدبيری در عرصه سياست خارجی وعدم برخورداری از عقلانيت سياسی در رفتار و گفتار سياسی و ديپلماتيک مسوول اجرايی کشور، از يکسو و نيز برخوردهای خشن و تحقيرآميز با مردم در داخل کشور و فجايع تلخ و تاسفبار که طی يکسال گذشته آنرا آفريدند از سوی ديگر دست به دست هم داده تا موجبات تحميل هزينه های گزافی را برای کشور فراهم آورد که در نتيجه وضعيت بسيار نگران کننده ای برای کشور پيش بينی می شود."

تحميل ديدگاه های غير اصولی و غيرکارشناسی بر وضعيت اقتصادی و معيشت مردم
کروبی همچنين اضافه کرد که تصميمات اقتصادی ، سياسی و فرهنگی بايد پاسخگوی خواست مردم و ظرفيتهای موجود در کشور باشد. تصميمات غير کارشناسانه و اتخاذ اين سياستها پشت درهای بسته که با زيرساخت کشور و ظرفيتها هماهنگی ندارد موجب واکنش جامعه و عدم پذيرش آن خواهد شد. به گزارش سحام نيوز دبيرکل حزب اعتماد ملی اظهار داشت که در هفته گذشته شاهد دو مورد از تصميمات غير علمی و نامعقول در حوزه اقتصاد و فرهنگ بوديم. افزايش ناگهانی مالياتها بدون فرهنگ سازی و در نظر گرفتن وضعيت اقتصادی کشور موجب واکنش بازار و عدم پذيرش و نهايتا عقب نشينی دولت از آن گرديد. در بعد فرهنگی نيز شاهد هستيم که آقايان ظاهرا تمام مسائل کشور را حل کردند.

و حال مدل موی مردم را بايد حل کنند.طرح مسائلی از اين قبيل نشان از عدم آگاهی مديران از واقعيت جامعه خود و تلاش در جهت ديکته کردن اموری است که آنها بدون در نظر گرفتن نظرات مردم بر مردم می خواهند تحميل کنند.

شرط برون رفت از بحران، بازگرداندن عزت و سربلندی ملت بزرگ ايران است
رئيس مجالس سوم و ششم جمهوری اسلامی ايران در پايان اينچنين گفت: " آقايان بجای آنکه با آمارهای غلط و دروغ بدنبال فريب افکار عمومی باشند بهتر است به دامن ملت بازگردند و با حل مشکلات داخلی بهانه را از دشمنان ملت گرفته و وحدت و انسجام را به ارمغان آوررند. ما به دنبال حل مسائل هستيم وليکن شرط آن بازگرداندن عزت و سربلندی ملت بزرگ ايران است. آزادی زندانيان سياسی، آزادی مطبوعات، رفع توقيف احزاب و اجازه فعاليت به آنها، برگزاری انتخابات سالم و آزاد، دلجويی از خانواده های آسيب ديده و جبران مادی و معنوی اثرات و لطمات ناشی از حوادث تحميل شده بر آنان، و در يک کلام بازگشت به قانون اساسی است و برای آن همچنان در کنار ملت بزرگ و فهيم ايران خواهيم ايستاد. "

گفتنی است در اين ديدار صميمی، خانواده های دکتر عليرضا تاجرنيا ، دکتر احمد زيدآبادی، نوری زاد، هنگامه شهيدی، عبدا.. مومنی، علی مليحی و برخی از مادران دانشجويان زندانی حضور داشت

http://news.gooya.com/politics/archives/2010/07/107418.php

 

===========================================

 
 
اخراج وصال ممتازی، دانشجوی بهايی در ترم آخر، رهانا
 

وصال ممتازی از دانشجويان بهايی در ترم آخر رشته مهندسی کشاورزی- آب، از دانشگاه امام خمينی قزوين اخراج شد.

خبرگزاری حقوق بشر ايران - رهانا
وصال ممتازی از دانشجويان بهايی، در سال ۸۵ در دانشگاه بين المللی امام خمينی در رشته مهندسی کشاورزی -آب پذيرفته شد و در طی هفت ترم گذشته تعداد ۱۲۴ واحد گذراند و در حالی که در ترم بهار جاری مشغول گذراندن ترم هشتم واخرين واحدهای خود بود، اخراج شد

به گزارش خبرنگار رهانا، وی برای فارغ التحصيل شدن خود تنها بايد چند امتحان پايانی خود را پشت سر می گذاشت اما مسئولين دانشگاه برای اينکه او درس خود را به پايان نبرد، وی را از ادامه تحصيل باز داشتند. اين اخراج در حالی صورت می‌گيرد که دانشگاه از از دادن حکم اخراج کتبی خودداری کرده است.
اين دانشجوی بهايی محروم از تحصيل، با نماينده مجلس در قزوين ملاقات کرده ونامه ای هم در شکايت از اين موضوع به وزارت علوم نوشته و اما هيچ نتيجه ای نيز تا به حال نگرفته است

http://news.gooya.com/politics/archives/2010/07/107423.php

================
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اعتصاب مضاعف، تعطیلی مضاعف

شعار مرگ بر دیکتاتور در بازار

در سالی که قرار بود سال همت مضاعف و کار مضاعف باشد، اعتصابات مضاعف و تعطیلات مضاعف، بازار تهران و بسیاری از شهرهای دیگر ایران را فرا گرفته است. این در حالی است که هیات دولت احمدی نژاد امروز و فردا را نیز در تهران و 19 استان دیگر تعطیل اعلام کرده است.

در اطلاعیه ای که در پایگاه اطلاع رسانی دولت منتشر شده، آمده: "به دلیل گرمای شدید و بی سابقه هوا در تعدادی از استانهای كشور و به منظور رفاه حال هم میهنان عزیز و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ادارات دولتی و نهادها و سازمانها در روزهای یكشنبه و دوشنبه 20 و 21 تیر در تعدادی از استانها تعطیل خواهد بود."

در این اطلاعیه تاكید شده است: "دستگاه‌های خدماتی از جمله بانك‌ها و بیمارستان‌ها در این روزها باید به خدمات‌رسانی خود به مردم ادامه دهند."

علاوه بر این رييس سازمان كار و امور اجتماعي استان تهران هم اعلام کرد: "تعطيلي يكشنبه و دوشنبه اعلام شده از سوي دولت مربوط به كارخانه‌ها و كارگران نمي‌شود."

 عليرضا مظهري درگفت‌وگو با ايلنا افزود: "در مصوبه هيات دولت ادارات دولتي آمده است و اسمي از كارخانه‌ها نبرده است بنابراين كارخانه‌ها تعطيل نخواهد بود."

بر اساس این اطلاعیه، ادارات دولتی در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، كرمان، یزد، اصفهان، قم، تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، كرمانشاه، سمنان، لرستان، مركزی، كهگیلویه و بویراحمد و قزوین در روزهای یكشنبه و دوشنبه تعطیل خواهد بود.

هیئات دولت تصریح کرده: "در سایر استان‌ها تصمیم‌گیری درباره تعطیلی بر اساس شرایط آب و هوایی و دمای هوا بر عهده استانداران خواهد بود."

دولت احمدی نژاد در شرایطی "گرمای بی سابقه و شدید هوا در تعدادی از استان های کشور" را دلیل تعطیلی امروز و فردای ادارات و سازمان های دولتی در بسیاری از استان های کشور اعلام کرده که سازمان هواشناسی درجه حرارت دمای پایتخت را در سایت رسمی خود چنین اعلام کرده: هوای تهران امروز یکشنبه حداقل 28 و حداکثر 41 درجه سانتی گراد و در روز دوشنبه حداقل 28 و حداکثر 40 درجه سانتیگراد خواهد بود.

تعطیلی اعلام شده توسط دولت احمدی نژاد برای روزهای یکشنبه و دوشنبه از آن جهت عجیب به نظر می آید که حداکثر درجه حرارت تهران و بسیاری از شهرهای دیگر کشور در هفته گذشته به 45 درجه سانتی گراد رسید اما دولت هیچ تصمیمی برای تعطیل اعلام کردن پایتخت و این شهرها اتخاذ نکرد.

همزمان مدیر کل پیش‌بینی آب و هوای سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه "این سازمان هیچ توصیه ای برای تعطیلی تهران در روزهای آینده نکرده است" اعلام کرد: "دمای هوای تهران تا چند روز آینده حدود ۴۱ درجه پیش‌بینی می‌شود که این دمای هوا در این موقع سال فراوان دیده می‌شود و شرایط دمای هوای تهران در حال حاضر خیلی بالا نیست."

پرویز رضازاده در گفت و گو با ایلنا افزود: "دمای هوای تهران تا چند روز آینده حدود ۴۱ درجه پیش‌بینی می‌شود که این دمای هوا در این موقع سال فراوان دیده می‌شود. از ۱۰ تیر تا ۱۰ مرداد تهران دمای هوای ۴۲ درجه را نیز زیاد تجربه کرده است و حتی می‌توان گفت در طی ۵۰ تا ۶۰ سال گذشته حدود هفت بار تهران دمای ۴۳ درجه نیز داشته است، بنابراین شرایط دمای هوای تهران در حال حاضر خیلی بالا نیست."

این مقام سازمان هواشناسی کشور با تاکید بر اینکه این سازمان نقشی در تعطیلی دو روزه تهران نداشته است، اظهار داشت: "هیات دولت در رابطه با تعطیلی تصمیم ‌گیری کرده و هواشناسی هیچ‌گونه توصیه‌ای در این زمینه نداشته است و من حدس می‌زنم تداوم گرما در یک هفته گذشته باعث شده برق مصرفی افزایش پیدا کند و کنترل مصرف برق بدون قطعی مشکل شود، زیرا جمعیت تهران بالا است و گرمای هوا تاثیر فراوانی روی مصرف برق دارد."

 

دومین اعتصاب بازار

تعطیلی دو روزه تهران و 19 استان دیگر کشور در شرایطی اعلام شده که بازار تهران و برخی از شهرهای بزرگ دیگر، روزهای پر التهابی را می گذرانند.

بازار تهران به عنوان قلب تپنده اقتصاد کشور از روز سه شنبه هفته گذشته در اعتصاب به سر می برد و نشانه ها حاکی از تداوم این اعتصاب است.

اعتصاب اخیر بازار تهران که برخی اصناف مهم مانند طلا فروشان و پارچه فروشان محوریت آن را بر عهده دارند پس از پافشاری مجدد دولت و سازمان امور مالیاتی کشور بر اجرای قانون موسوم به "مالیات بر ارزش افزوده" آغاز شد.

این دومین بار در دو سال گذشته است که بازار تهران و برخی از دیگر شهرهای مهم اقتصادی ایران در اعتراض به اجرای این قانون توسط دولت دست به اعتصاب می زنند.

پیش از این در اردیبهشت گذشته نیز بازار، اصناف و کسبه مناطق کرد نشین کشور در اعتراض به اعدام پنج زندانی سیاسی کرد، اعتصاب یک روزه گسترده ای را سازمان داده بودند که به تعطیلی بازار این مناطق انجامید.

در مهرماه سال 87 نیز طلا فروشان و برخی دیگر از اصناف تهران، تبریز، اصفهان، قزوین و مشهد در اعتراض به تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده" دو روز دست از فعالیت کشیدند و اعتصاب کردند. دامنه این اعتراضات در شهر اصفهان گسترده تر از پایتخت بود به گونه ای که  بازاریان این شهر 5 روز مغازه های خود را تعطیل کردند. در آن زمان دولت ناچار به عقب نشینی شد و اجرای این قانون را به حالت تعلیق درآورد.

بازاریان می گویند فقط با افزایش قیمت می توانند این مالیات را بپردازند و این کار هم باعث کسادی بازار خواهد شد چون قدرت خرید مشتریان را کاهش می دهد.

محمود احمدی نژاد آن روزها در نامه ای خطاب به وزارت بازرگانی حکم تعلیق قانون را بدون مشخص کردن زمان ابلاغ کرده بود. در این ابلاغیه آمده بود: "تا زمان ابلاغ دستور العمل های لازم و تمهید شرایط مناسب، اقدام مربوط به اخذ هر نوع وجوه در اجرای این قانون متوقف خواهد بود."

دامنه اعتصاب اخیر بازار تهران اما تنها به پایتخت محدود نماند. بازار شهرهای مهم دیگری مانند تبریز، اصفهان، مشهد، همدان و... هم به نشانه اعتراض به قانون مالیات بر ارزش افزوده، کرکره مغازه های خود  را پایین کشیدند.در چنین شرایطی شایع شده تعطیلی امروز و فردای تهران که توسط دولت ابلاغ شده با هدف مقابله با تعطیلی بازار صورت گرفته چرا که با تعطیلی شهر، زمینه اعتصاب فراهم نخواهد شد.

پارلمان نیوز در این مورد نوشت: به نظر می رسد این تعطیلات بدنبال اعتراض بازاریان به مالیات و تعطیلی سه روز گذشته بازار، احتمال ادامه ناآرامی در روزهای آینده در بازار تهران را قوت بخشیده است.

این در حالی است که بعداز ظهر روز سه شنبه گذشته خبرگزاری مهر خبری را منتشر کرد که بر اساس آن مسئولان وزارتخانه‌های بازرگانی و اقتصاد و همچنین اصناف در جلسه مشترک ویژه و اضطراری مقابله با اعتصاب بازاریان تهران، به توافق رسیدند تا افزایش 70 درصدی مالیات اصناف در قانون مالیاتی سال 89 را منتفی اعلام کنند.

معاون وزیر بازرگانی به این خبرگزاری گفته بود "قرار شد وضعیت اصناف توسط اتحادیه های صنفی بر مبنای درآمد واقعی و فعالیت هر واحد صنفی تعیین و اعلام شود" و امروز نیز رئیس سازمان امور مالیاتی در اجلاس شورای اصناف کشور حضور یابد تا "اصناف را توجیه و به سئوالات آنها پاسخ دهد."

گرچه در این خبر اشاره ای به موضوع مالیات بر ارزش افزوده نشده است، اما برگزاری نشست اضطراری، منتفی کردن مالیات 70 درصدی و اعلام اینکه از این پس این اتحادیه های صنفی و نه دولت هستند که میزان درآمد واحدهای صنفی را اعلام می کنند نشان از عقب نشینی بزرگ دولت دارد.

 

جلسه جنجالی

این جلسه البته تنها تلاش دولت احمدی نژاد برای مقابله با اعتراض بازار نبود. یک روز بعد یعنی عصر روز چهارشنبه گذشته هم جلسه ای با حضور نمایندگان اصناف و دولت با هدف برون رفت از بحران برگزار شد اما نتیجه آن چیزی جز افزایش بحران نبود.

به گزارش ایسنا، این نشست "جنجالی" به منظور توافق اصناف با سازمان امور مالیاتی برگزار شده بود، اما بدون نتیجه و با رد توافق از جانب روسای مجامع امور صنفی و نمایندگان اصناف پایان یافت.

آنگونه که خبرگزاری دانشجویان ایران گزارش داده، این نشست که از ساعات اولیه صبح چهارشنبه با حضور هیات رییسه شورای اصناف، روسای مجامع امور صنفی و نمایندگان اتحادیه‌های صنفی تشکیل شد و علی عسگری ـ رییس سازمان امور مالیاتی کشور ـ نیز با اندکی تاخیر به آن پیوست، با کش و قوس‌های فراوان روبه رو بود.

ایسنا اضافه کرده بود که در نشست سه شنبه بین نمایندگان بازار و دولت تفاهم شده بود که اخذ مالیات 70 درصدی از اصناف منتفی شود اما اصنافی‌ها که چهارشنبه صبح برای شنیدن اخبار مسرت‌بخش به شورای اصناف آمده بودند، در ادامه نشست، متوجه تغییراتی در تفاهم‌نامه صورت گرفته شدند.

غالب اعتراض‌ها در خصوص بند چهار تفاهم‌نامه بود که در آن موضوع تعیین مالیات‌ها را به کارگروه‌ها محول کرده بود حال آنکه قبلا این اختیار به مجامع امور صنفی واگذار شده بود و از این منظر مغایرت داشت.

نمایندگان و روسای مجامع امور صنفی که غافلگیر شده بودند اعتراض خود را به رییس سازمان امور مالیاتی اعلام کردند و خواهان لغو تفاهم‌نامه شدند ولی عسگری همچنان بر منتفی شدن مالیات ۷۰ درصدی اصناف اصرار داشت!

نمایندگان اصناف ضمن ابراز نگرانی، دغدغه‌های خود را در خصوص رکود بازار، عدم رشد اقتصادی و تورم به رییس سازمان امور مالیاتی انتقال دادند که عسگری پاسخ داد: ممکن است تورم ما بالا باشد و رشد اقتصادی نداشته باشیم ولی هیچ کدام منفی نیست!

به گزارش ایسنا "رییس شورای اصناف کشور که بیشترین انرژی وی در طول روند برگزاری جلسه صرف ساکت کردن نمایندگان صنوف و نظم بخشیدن به جلسه شده بود، از رییس سازمان امور مالیاتی خواست تا زمان دیگری را برای گفت‌وگو و تفاهم جدید تعیین کند. پس از آنکه عسگری رفتن را بر ماندن ترجیح داد و جلسه را به سرعت ترک کرد نمایندگان اصناف با فریادهای بلند از خبرنگاران خواستند که نگذارند اعضای هیات رییسه شورا نیز از چنگ آن‌ها رها شوند! رییس شورای اصناف کشور ضمن دعوت آنها به آرامش اعلام کرد که تا پایان وقت می‌مانیم تا خیال شما آسوده شود ولی ساعت سه بعدازظهر است و ناهار صرف نشده است که همگان یک‌صدا اعلام کردند: توافق بی‌توافق، ما ناهار نمی‌خواهیم تکلیف ما همین امروز باید روشن شود!"

این جلسه جنجالی و پرحاشیه تا به آنجا پیش رفت که اعضای هیات رییسه نیز نظرات متفاوت و انتقادآمیز خود را نسبت به این تفاهم‌نامه ابراز کردند. به نحوی‌که شکریه ـ نایب رییس شورای اصناف کشور ـ به صراحت تفاهم جدید را به سود اصناف ندانست و آن را دنبال روی مالیات ۷۰ درصدی عنوان کرد.

 

شعار در بازار

اعتصاب بازار تهران از روز پنج شنبه با درگیری های پراکنده همراه بوده است. منابع خبری گزارش می کنند در تداوم اعتراضات بازاریان تهران، یکی از معترضان در بازار، توسط ماموران امنیتی و لباس شخصی ها بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده است.

به گزارش سایت های خبری، معتمدیان نماینده صنف بازار پارچه فروشان، در حالی که از پشت بلندگو وضعیت موجود را محکوم می کرده و از مردم بخصوص بازاریان می خواسته روز پنجشنبه از ساعت نه صبح در سبزه میدان تجمع کنند، با شلیک گاز اشک آور روبرو شد که جو بازار مجددا به خشونت گرایید و نیروهای انتظامی و چند لباس شخصی، به وی دستبند زدند و او رابه محل نامعلومی منتقل کردند.

همزمان یکی از بازاریان تهران اعلام کرد صنف پارچه فروشان تا حذف قانون مالیات مستقیم اصناف به اعتصاب خود ادامه خواهد داد و تعویق قانون به آینده را راه حل پایان این مناقشه نمی دانند.

نیروی انتظامی هم در دومین روز اعتصاب (چهارشنبه)، با بلندگو از اعتصابیون خواست در مغازه های خود را بازکنند که آنها نیز در پاسخ، به هو کردن و سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتور پرداختند.

در همین حال برخی بازاریان که خود را "نمایندگان سبز اصناف" معرفی کرده اند از مردم و هوادران جنبش سبز خواسته اند روز سه شنبه در سبزه میدان بازار تجمع کنند.

http://www.roozonline.com/persian/news/newsitem/article/2010/july/11//-7136780157.html

======================

 
 
 
 
 
 
 
سه برابر شدن حضور بسیجیان در اینترنت؛ سرکوب سرعت می گیرد؟
جرس: رئیس سازمان بسیج از برنامه ریزی این نهاد شبه نظامی برای "حضور تا  3 برابری در فضای اینترنت تا پایان امسال" خبر داد. سردار محمدرضا نقدی که اخیرا به استان کردستان سفر کرده است در گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران، با اعلام این خبر گفته است که " آموزش یک شبکه بزرگ از نیروهای بسیج به منظور تقویت، گسترش و ایجاد سایت‌های اینترنتی این شبکه تا پایان امسال محقق می‌شود و این مهم،  قدرت ایران در این زمینه را تا 3 برابر افزایش می‌دهد."  

 

از زمان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته تاکنون نهادهای نظامی – امنیتی نظارت خود را بر محیط اینترنت به مراتب افزایش داده اند و احکام سختگیرانه تری را نسبت به "مجرمان" اینترنتی اعمال کرده اند. گرچه اصطلاح "مجرم اینترتی" در ایران متفاوت با بسیاری از دیگر کشورهای جهان است و در بین مقامات و مسئولان ایران، این اصطلاح برای کسانی به کار می رود که گاهی تنها یک انتقاد ساده را در وبلاگ خود قرار داده اند، وبلاگی که شاید بیش از 20 بازدید کننده هم در روز نداشته باشد.

 

فیلتر شدن 5 میلیون وبلاگ و وبسایت

 

بر طبق آمارهای سال 2006 بیش از 18 میلیون ایرانی به اینترنت دسترسی دارند گرچه درصد عمده این کاربران را کسانی تشکیل می دهد که تنها با سرعت بسیار پائین اینترنت می توانند وارد این شبکه بزرگ اجتماعی شوند اما با همین وجود ایران چهارمین کشور دنیا از لحاظ تعداد بلاگر را دارد اما رتبه بندی ایران به همین جا ختم نمی شود، فیلترینگ بیش از 5 میلیون وبلاگ در ایران که عبدالصمد خرم آبادی مشاور قضایی دادستان کل کشور از آن خبر داده است موجب شده است تا "سازمان گزارشگران بدون مرز" طی بیانیه ای ایران را "در صدر کشورهای سرکوبگر آزادی بیان بر روی اینترنت در خاورمیانه" معرفی کند. به بیانی دیگر شدت سانسور و مقابله با اینترنت در ایران به حدی بود که ایران بتواند رقیبان سرسختی چون  سوریه، مصر و عربستان سعودی را پشت سر گذارد. همچنین این آمار نشان دهنده میزان بالای نارضایتی ها و انتقادها به عملکرد نامطلوب دولت جمهوری اسلامی دارد.

 

مشاور دادستان کل کشور در سخنان خود که آبان ماه سال گذشته عنوان کرده بود " آسیب های اجتماعی اینترنت را بیشتر از ماهواره " ذکر کرد و گفت: دشمنان با سوء‌استفاده از شبکه اینترنت، تلاش می‌کنند تا هویت دینی ما را مورد تهاجم قرار دهند. به گفته خرم‌آبادی، این شبکه در بخش‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و اخلاقی آسیب وارد می‌کند که نگران‌کننده است.

 

ارتقای کمی و کیفی بسیج!

 

با وجود برخوردهای شدید مقام های امنیتی، قضایی و نظامی با منتقدان رسانه ای فعال در حوزه اینترنت ، گویا به نظر فیلتر کردن سایتها و وبلاگ ها، زندانی کردن فعالان حوزه اینترنت ، صدور احکام سنگین قضایی و حتی برگزاری دادگاههای نمایشی چون دادگاه چهارم متهمان دستگیر شده پس از انتخابات توانسته است از هراس نظامیان حامی دولت محمود احمدی نژاد بکاهد. از همین روست که سردار نقدی از طرح حضور سه برابری در محیط اینترنت خبر می دهد. تا این بار جبهه دیگری را علیه مخالفین پرشمار خود بیابند.

 

محمدرضا نقدی که در زمان پرونده دستگیری شهرداران تهران در سالهای ابتدایی دولت اصلاحات به بدرفتاری و شکنجه شهرداران تهران معروف شده بود در بخش دیگری از گفتگوی خود به دیگر "تدابیر" اتخاذ شده از سوی خود و همکارانش اشاره کرد و گفت: " برنامه‌های ارزنده‌ای برای تحول سازمان بسیج مستضعفین تدبیر شده که اجرا و تحقق آن نیازمند همت و کار مضاعف است. تعالی و ارتقای کمی و کیفی بسیج یکی از این برنامه‌ها است."

 

وی همچنین تاکید کرده:" با تلاش‌های موثری که در پایگاه‌های بسیج انجام می‌شود، جذب بیشتر جوانان و نوجوانان در اولویت قرار دارد و با تحقق این مهم، ایمنی خانواده‌ها در برابر توطئه انحراف و آلودگی دشمنان بیشتر می‌شود که این امر یک دستاورد بزرگ است."

 

ماشین سرکوب گرفتن و زدن

 

انتقادها از عملکرد بسیج و نظامی شدن این نهاد سالهاست که در بین اصلاح طلبان رایج است، اما در طول یکسال گذشته و پس از برخوردهای خشن و بی رحمانه گروههای بسیجی و لباس شخصی با معترضین به نتیجه انتخابات موجب شد تا این انتقادها نیز شکل و شمایلی دیگر به خود بگیرد.

 

سال گذشته به مناسبت پنجم آذرماه، سالروز تاسیس بسیج میرحسین موسوی  بیانیه ای صادر کرد و درآن ضمن یادآوری نقش و جایگاه بسیج از عملکرد کنونی آن به شدت انتقاد کرد. موسوی در بیانیه خود با بیان اینکه " قدرت بسیج از "نیت پاک و شهامت" سرچشمه می گرفت و حتی توانسته بود "برخی از اقلیت های دینی را گرد خویش ‌آورد"، و با رعایت چنین ارزش هایی، "به یکی از بزرگترین دستاوردهای تاریخی ملت تبدیل" شده بود"،تاکید کرد: "نسل جدیدی که بسیجی نامیده می‌شود امروز در بوته تاریک‌ترین شبهه‌ها و فتنه‌ها قرار دارد.  آیا این نسل جدید نیز شبیه به کسانی هستند که جنگ جمل را در رکاب امیرمومنان مبارزه کردند؟ یا این قیاس‌ها واهی است و کسانی که این‌گونه قیاس می‌کنند بسیج را ماشینی سرکوبگر می‌‌خواهند برای زدن و گرفتن و آزار و حتی قتل انسان‌هایی که تنها جرمشان دعوت به دادگری است؟"

 

موسوی سئوال می کند که هویت بسیج چیست؟ "دستگاهی بی‌نیت که بفرموده چشمانش را می‌بندد و دست ‌و پای خواهران و برادرانش را می‌شکند، یا نهادی مجهز به عمیق‌ترین بصیرت‌ها که می‌تواند در ظلمانی‌‌ترین شب‌های فتنه راه‌ را از بیراهه‌ تشخیص دهد؟"

 

موسوی تأکید می کند که بسیج مورد نظر آیت الله خمینی "در مقابل ملت قرار نمی‌گرفت" و افزوده بود که : "امام بسیج را به عنوان ابزاری برای قدرت حاکمان نمی‌خواست."

 

مهدی کروبی نیز که سالهاست به عنوان یکی از منتقدین جدی عملکرد سپاه و بسیج محسوب می شود نیز در روز چهاردهم خرداد گفته بود که :" نیروهای مسلح اسلحه در دست دارد و سرنوشت انتخابات هم دست بسیج و سپاه است" او همچنین گفته بود که :" جمهوریت را به نام اسلامیت به‌شدت تضعیف یا تخریب کرده‌اند

http://www.rahesabz.net/story/19113/
--
***************************

این ایمیل را برای دوستان خود نیز ارسال کنید. رسانه شمایید
 
جهت عضو شدن در گروه ايران ما. كافي است كه به آدرس زير يك ايميل ارسال کنید. لازم نيست كه هيچ چيزي در ايميل بنويسيد. سپس یک ایمیل از جانب گروه دریافت خواهید کرد و باید روی لینک داده شده در ایمیل کلیک کرده و درخواست خود را تایید نمایید.
OUR_IRAN+subscribe@googlegroups.com

چنانچه مایل به دریافت این ایمیلها نیستید برای لغو عضویت خود به آدرس زیر یک ایمیل ارسال کنید و لازم نیست که در ایمیل چیزی بنویسید:
OUR_IRAN-unsubscribe@googlegroups.com

--
---------------------------------------------------------------------------------------------------
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "OurIran" group.
To post to this group, send email to OUR_IRAN@googlegroups.com
 
To unsubscribe from this group, send email to OUR_IRAN-unsubscribe@googlegroups.com
 
To subscribe to this group, send and email to OUR_IRAN+subscribe@googlegroups.com
 
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/OUR_IRAN?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر