۱۳۸۹ مرداد ۱۹, سه‌شنبه

صدای خس وخاشاک را بشنوید: بالاترین 20 امرداد ماه 89



Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




فلسفه وجودی و تنها هنری که جمهوری اسلامی به زعم خودش دارد مبارزه و دشمنی با آمریکاست و خامنه ای از زمانی که به قدرت رسیده بود ,حاضر نمیشد که حتی کسی فکر مذاکره با آمریکا به مخیله اش راه بدهد, چون در این صورت جمهوری اسلامی دیگر فلسفه وجودی نداشت و پایگاه ایدئولوژیک خود را از دست میداد. همانطور که میدانید علی اکبر ولایتی یکی از مشاورین ارشد خامنه ایست که در جريان سفر به سوريه گفت كه ايران آماده است درباره برنامه هسته‌اي خود با آمريكا گفت‌وگو كند! این چرخش شدید خامنه ای در رابطه با مذاکره با آمریکا نشان از ترس شدید و درماندگی بیش از حد خامنه ای از تحریمها و حمله احتمالی نظامی آمریکا دارد. و همانطور که یکی از نمایندگان دستبوس خامنه ای امروز اعتراف کرد : این شکست و ذلت خامنه ای نتیجه جان فشانی ها , زندانی شدنها و مبارزات شجاعانه مردم سبز ایران است. ما بیشماریم
با ۲۴۰ امتیاز و ۲۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


گنجی:قران کلام خدا نیست،زاده ذهن پیامبر است،اندیشه معصومیت خرافه است،مهدویت باطل است،موجودی به نام امام زمان وجود ندارد.
با ۲۲۳ امتیاز و ۱۹۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


به گزارش خبرگزاري فرانسه، «علي‌اكبر ولايتي» در كنفرانسي خبري در سفارت ايران در دمشق، گفت: «به‌رغم اين‌كه اعتقادي به دولت آمريكا نداريم، آماده هستيم با اين كشور درباره برنامه هسته‌اي گفت‌وگو كنيم.» وقتي قافيه تنگ آيد، رهبر و مشاورينش به جفنگ آيند.
با ۱۷۷ امتیاز و ۲۱ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


یلنا: مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل در جريان سفر به سوريه گفت كه ايران آماده است درباره برنامه هسته‌اي خود با آمريكا گفت‌وگو كند. به گزارش خبرگزاري فرانسه، «علي‌اكبر ولايتي» در كنفرانسي خبري در سفارت ايران در دمشق، گفت: «به‌رغم اين‌كه اعتقادي به دولت آمريكا نداريم، آماده هستيم با اين كشور درباره برنامه هسته‌اي گفت‌وگو كنيم.» وي ادامه داد: «ايران ملاحظاتي درباره تركيب گروه 1+5 دارد ولي همچنان به حل مسئله هسته‌اي از طريق گفت‌وگو متعهد است.» بنا بر اين گزارش، ولايتي در جريان اين سفر با «بشار اسد»، رئيس‌جمهوري سوريه درباره روابط رو به رشد دوجانبه، وضعيت خاورميانه به‌ويژه بعد از تهاجم‌هاي اخير رژيم‌صهيونيستي عليه لبنان و فلسطين و تهديد پيوسته اين رژيم براي كشورهاي منطقه گفت‌وگو كرد. دو طرف همچنين درباره وضعيت عراق گفت‌وگو كرده و بر لزوم تشكيل دولتي كه توسط مردم حمايت شده و بازتاب مثبتي در تامين امنيت و ثبات منطقه داشته باشد، تاكيد كردند. بنا بر اين گزارش، بشار اسد در جريان سفر «محمود احمدي‌نژاد»، رئيس‌جمهوري ايران به سوريه در ماه فوريه گذشته با وي درباره روابط نزديك دو كشور و همچنين تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي به ويژه مسائل مربوط به عراق، تروريسم، رژيم‌صهيونيستي و جنايت‌هاي اين رژيم عليه مردم فلسطين رايزني كرد. در اين سفر، ايران و سوريه يادداشت تفاهمي درباره حمل و نقل، ارتباطات، تكنولوژي و همكاري اقتصادي امضا كردند و همچنين قراردادهاي همكاري در حوزه‌هاي كشاورزي، توريسم، آموزش و رسانه مورد توافق قرار گرفت.
با ۱۴۸ امتیاز و ۱۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


عاقبت خیاط هم در کوزه افتاد / انتقاد های شديد برخی از نمايندگان مجلس از احمدی نژاد که گفته بودند احمدی نژاد حق مذاکره با آمریکا را ندارد امروز پاسخ داده شد و مشاور رهبر ایران از تمایل آقا براي مذاکره با کشوری خبر داد که تا کنون از او به عنوان " دشمن " نام برده می شد. مشاورآیت الله خامنه ای در امور بین‌الملل در جریان سفر به سوریه گفت که ایران آماده است درباره برنامه هسته‌ای خود با آمریکا گفت‌وگو کند. دکتر ولایتی که از او به عنوان سخنگوی رهبر ایران هم یاد می کنند این اظهار نظر را کرده است. تمام شواهد حاکی از این است که پایه های قدرت در ايران چنان لرزان شده است که دیگر رهبر ایران هم به فکر حفظ ان افتاده است. آنهایی که شعار بی اثر بودن تحریم ها را مي دادند اکنون به دنبال راهي برای کم کردن آن هستند. احتمالا به زودی این طرفداران جنبش سبز هستند که باید شعار انرژی هسته حق مسلم ماست را سر دهند.
با ۱۳۲ امتیاز و ۱۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


تصورش را بکنید اگر به جای اینها مراکز آموزشی و فرهنگی بود چه اتفاقی می افتاد؟
با ۱۲۵ امتیاز و ۴۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


تصویر گواهی اجتهاد کروبی که در سال 69 توسط فاضل لنکرانی صادر شده است به تازگی در سایت سحام نیوز سایت رسمی حزب اعتماد ملی منتشر شده.
با ۱۲۵ امتیاز و ۲۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


چه اشکالی دارد که جمهوری قدرتمند اسلا می ما افتخار نابودی اسراییل را با اولین بمب اتمی خود داشته و جهان عرب را از شر اسراییل رها کند هر چند زیردریایی های اسراییل در اقیانوس های جهان با پرتاب موشهکای اتمی ایران را نابود کنند چه باک, ما همه ملت ایران به شهدایی ارجمند تبدیل میشویم و کافران اسراییلی به قعر جهنم میروند در ضمن در صورت شهادت هفتاد میلیون ایرانی ظهور امام زمان مهدی موعود تسهیل خواهد شد . وهمانطور که رهبر محبوبمان آقای احمدی نژاد فرمودند ما عاشق شهادتیم.
با ۱۱۸ امتیاز و ۴۸ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


جرس: مشاور رهبري در امور بين‌الملل در جريان سفر به سوريه گفت كه ايران آماده است درباره برنامه هسته‌اي خود با آمريكا گفت ‌وگو كند. به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، «علي‌اكبر ولايتي» در كنفرانسي خبري در سفارت ايران در دمشق، گفت: «به‌ رغم اين‌كه اعتقادي به دولت آمريكا نداريم، آماده هستيم با اين كشور درباره برنامه هسته‌اي گفت‌وگو كنيم.» وي ادامه داد: «ايران ملاحظاتي درباره تركيب گروه 1+5 دارد ولي همچنان به حل مسئله هسته‌اي از طريق گفت‌وگو متعهد است.» هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفته بود که آمریکا همچنان برای گفتگو با ایران آمادگی دارد. خانم کلینتون در مصاحبه با این روزنامه گفت که آمریکا از طریق مقام های اروپایی "پیام های خیلی روشنی" در هفته های اخیر برای رهبران ایران فرستاده است. البته آقای اوباما گفته بود که مستقیما هیچ تماسی با رئیس جمهوری یا رهبر ایران گرفته نشده است. هفته گذشته احمدی نژاد از اوباما درخواست کرده بود برای حل مسایل جهان مناظره مستقیم داشته باشند که این درخواست از سوی کاخ سفید رد شد.
با ۱۱۶ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


اگر چه ما به دولت آمریکا اعتقادی نداریم، اما حاضریم درباره موضوع هسته ای با آن کشور گفتگو کنیم/ این اظهارات پس از آن اعلام می شود که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان در همایش ایرانیان مقیم خارج از آمادگی خود برای گفتگو با باراک اوباما به صورت رودرو سخن گفت.
با ۱۱۰ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


همه‌ی حواسم به شماست....... که بدون مسکن و سیگار و اینترنت و کولر اعتصاب غذا می‌کنین....... که من با همه اینا مدام غر می‌زنم و به زمین و زمان فحش می‌دم...... من یه عوضی‌ام..... که هیچ‌کاری از دستم برنمیاد ......
با ۱۱۰ امتیاز و ۳۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


محمد پیش از مرگ به علی وصیت میکند: "...چون بمیرم عورت مرا بپوشان که هرکه بعورت من نظر کند کور میشود پس بمنزل خود مراجعت نمود و مرض آنحضرت شدید شد و بعد از سه روز بمسجد آمد عصابه بر سر بسته و بدست راست بر دوش امیر المومنین (ع) و بدست چپ بر دوش فضل بن عباس تکیه فرمود..." منتهی الآمال، زندگانی چهارده معصوم علیه السلام، تالیف حاج شیخ عباس قمی، نوبت چاپ 1371، چاپخانه احمدی، برگ 125، در بخش "در بیان وصیت نمودن آنحضرت اصحابرا"
با ۱۰۷ امتیاز و ۴۶ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


دعوای امروز احمدی نژاد و مشایی و شریعتمداری و مصباح و توکلی و لاریجانی و غیره و ذالک، جنگ زرگری است! مقصود کلاه من و جیب شماست! من کلاهم را سفت می چسبم، شما هم جیبتان را سخت مراقب باشید، داد و بیداد راه انداخته اند تا حواس ما پرت شود، اینها می خوهند برای ما از هیچ مهره سازی کنند و باز یک بی مقدار را بر کرسی ریاست بنشانند، فراموش نکنیم جنگ زرگری دوران شهرداری احمدی نژاد را، او را از هیچ رییس جمهور کردند و دعوای احمدی نژاد و لاریجانی نردبان ریاست مجلس لاریجانی شد، امروز می خواهند برای مجلس آتی و ریاست جمهوری آینده مهره سازی کنند، اینها جنگ زرگری است، دیگر وارد جنگ زرگری نمی شوم، از دام یکی رسته به دام دگری گرفتار می آییم،و بازی ادامه دارد. / 89/5/19 دکتر مهدی خزعلی
با ۱۰۴ امتیاز و ۱۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


دیروز احمدی نژاد در «همايش هفته جهاني مساجد» یکی دیگر از آن «سخن رانی» های خودش را کرد، و البته طبق معمول خبرگزاری های دولتی سعی کردند صدایش را در نیاورند، اما روزنامه جمهوری اسلامی متن کامل سخنرانی را منتشر کرده است [لینک]، که چون جای زیادی منتشر نشده بود گفتم چند تا از در و گهرهای درشت ترش را اینجا هم نقل کنم تا گم نشود: وی گفت «اگر يك دولت در جهان بطور كامل مشروعيت داشته باشد آن هم ايران است. البته ما دولت‌هاي مشروع ديگري در جهان داريم مانند سودان و سوريه. اما اين دولت ماست كه هم راي ملت را دارد و هم تنفيذ رهبري.» وی همچنین گفت، «امروز شيطان همه‌ لشكرش را در ايران و آمريكا خيمه داده است و شايد مركزش در ايران باشد.» و نیز فرمود، «ما سومين نقش را در سياست‌هاي برنامه پنجم توسعه به روزي حلال داديم ... البته وقتي قرار بود اينها تصويب شوند گفتند تعبير روزي حلال چيز خوبي نيست و آن را حذف كردند. اگر مبنا، خانواده درست و روزي حلال باشد ديگر از جامعه جنايتكار بيرون نمي‌آيد. اين صهيونيست‌ها كه مي‌بينيد، يا خانواده‌شان ويران بوده يا روزي‌شان حلال نبوده است. والا نمي‌توان تصور كرد كه اينقدر جنايت توسط اين‌ها انجام شود.» در جائی دیگر گفت، «آنها [امریکا و اروپا] در حال رفتن هستند. حالا اگر بتوانند جفتكي هم مياندازند.» وی همچنین گفت، «شما اگر ايران را از تاريخ بگيريد ديگر چيز قابل ذكري در ايمان، فرهنگ، رفتار انساني و خداپرستي نمي‌ماند. آنچه در تاريخ در اين زمينه‌ها به وجود آمده بخش قابل توجهي متعلق به ايران است.» و ادامه داد، «البته بايد گفت كه ايران يك محدوده جغرافيايي نيست بلكه به مفهوم ايستادگي در برابر مستكبران و ظالمان و فرهنگ خداپرستي و مقابله با ستمگران و تلاش براي ايجاد حيات طيبه و مكتب اسلام ناب محمدي است. ايران متعلق به 75 ميليون ايراني نيست همانطور كه پيامبران متعلق به گروه‌هاي خاص نبودند. ايران هم مانند پيامبران متعلق به بشريت است.»
با ۱۰۲ امتیاز و ۱۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


جوان بودم و خام با سری پر شور و بازوانی پر زور، در میدان توپخانه، دو نفر در کنارم دعوایشان شد، یقه هم را گرفته و سخت ناسزا می گفتند، به خود گفتم: مگر نه این است که اصلاح ذات البین برترازهزارفریضه است، قصد قربت کردم، برای رسیدن به ثواب هزارنماز واجب، مداخله کردم، قدری فشار اصحاب دعوی را تحمل و مثل رستم دستان غائله را ختم کردم، هر دو را با سوت داوری و بدون استفاده از کارت قرمز از میدان جنگ بیرون کردم، در عالم جوانی به خود بالیدم، عجب نفس حقی دارم! چه زور بازویی! دست مریزاد خوب دعوا را خاتمه دادی، با خود می گفتم: اگر همه وظیفه خود بدانند و مداخله کنند و اصلاح ذات البین فرمایند، چه بسیار حوادث و جنایات و آتش کینه ها که در نطفه خفه می شود. مملکت چه گل و بلبلی خواهد شد! در این افکار غوطه ور بودم که دست در جیب بغل کتم کردم و دیدم قرآن کوچکِ جلد چرمیِ زیپ دار من نیست، تازه شستم خبردار شد که دعوا، " جنگ زرگری" بوده و صلح زود هنگام تحصیل مقصود بوده است! دزدان قرآن جلد چرمی مرا با کیف پول اشتباه گرفته اند! خوب، ان شاءالله همان قرآن هدایتشان کند! این همه حاشیه و مقدمه برای این است که بگویم، دیگر جوان و خام نیستم، دعوای امروز احمدی نژاد و مشایی و شریعتمداری و مصباح و توکلی و لاریجانی و غیره و ذالک، جنگ زرگری است! مقصود کلاه من و جیب شماست! من کلاهم را سفت می چسبم، شما هم جیبتان را سخت مراقب باشید، داد و بیداد راه انداخته اند تا حواس ما پرت شود، اینها می خوهند برای ما از هیچ مهره سازی کنند و باز یک بی مقدار را بر کرسی ریاست بنشانند، فراموش نکنیم جنگ زرگری دوران شهرداری احمدی نژاد را ، او را از هیچ رییس جمهور کردند و دعوای احمدی نژاد و لاریجانی نردبان ریاست مجلس لاریجانی شد، امروز می خواهند برای مجلس آتی و ریاست جمهوری آینده مهره سازی کنند، اینها جنگ زرگری است، دیگر وارد جنگ زرگری نمی شوم، از دام یکی رسته به دام دگری گرفتار می آییم،و بازی ادامه دارد.......
با ۱۰۰ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواستار باز نشدن "جعبه سیاه جنگ" شد و گفت "اگر این جعبه سیاه رمزگشایی نشود، خیلی بهتر است." حجت الاسلام علی سعیدی، این سخنان را در پاسخی مستقیم به هشدار اخیر میرحسین موسوی، نخست وزیر ایران در دوران جنگ هشت ساله عراق که تهدید کرده بود در صورت "ادامه تحریف های تاریخی" به بیان "ناگفته های جنگ" می پردازد، بیان داشت. آقای سعیدی که با خبرگزاری فارس (وابسته به نیروهای امنیتی ـ نظامی) گفت و گو می کرد، البته در واکنش به این تهدید موسوی اظهار داشت: "آنها ناگفته ای از پایان جنگ ندارند." وی در عین حال اضافه کرد: "من تناقض هایی در رفتار و گفتار آقایان می بینم که فکر می کنم اگر این جعبه سیاه را رمزگشایی نکنند، خیلی بهتر باشد." نماینده آیت الله خامنه ای در سپاه در ادامه سخنانش همچنین آنهایی را که به گفته او "نقش اصلی را در اداره جنگ داشتند" متهم کرد که عملکردشان با نگاه آیت الله خمینی به جنگ مغایرت داشته به گونه ای که در شرایطی که بنیانگذار جمهوری اسلامی شعار "جنگ جنگ تا رفع فتنه در عالم" را سر می داده، آنها به دنبال شعار "جنگ جنگ تا یک پیروزی" بودند. این سخنان آقای سعیدی نخستین واکنش مستقیم یک مقام رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تهدید اخیر میرحسین موسوی درباره افشای ناگفته های جنگ است. نخست وزیر مورد حمایت آیت الله خمینی در دوران جنگ ایران و عراق پیش از این تهدید کرده بود در صورت ادامه "تحریف های تاریخی"، ناگفته هایی را از دوران جنگ و از جمله دلایل استعفای خود در سال ۱۳۶۷ را بیان خواهد کرد. موسوی این سخنان را در دیدار با تعدادی از اعضای تشکل های سیاسی کرج بیان کرد که از او درباره سخنان محسن رفیق دوست، وزیر سپاه در دولت خود او پرسیده بودند. آقای رفیق دوست که اواخر تیر ماه به مناسبت سالگرد صدور قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل متحد که به جنگ هشت ساله ایران و عراق پایان داد، با خبرگزاری فارس مصاحبه می کرد، گفته بود: "درست قبل از پذیرش قطعنامه ما احساس می کردیم که مملکت امکانات وسیع نداشت ولی این مهم نبود. مهم این بود که این امکانات آن طور که نظامی ها می خواستند در خدمت جنگ قرار نمی گرفت. یعنی اکثر اوقات در دولت با پیشنهادهایی که برای جنگ می‌شد مخالفت می کردند و دائم می گفتند شما که می دانید نمی توانید بغداد را بگیرید چرا ول نمی کنید؟ چرا جنگ را تمام نمی کنید؟"
با ۹۷ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


سی بی اس: ایران می گوید گورهای دسته جمعی مورد استفاده در جنگ ایران و عراق برای دفن کشته شدگان عراقی را در جنوب ایران مجددا نبش قبر کرده است تا درصورت حمله احتمالی آمریکا به ایران، برای دفن سربازان آمریکایی از آنها استفاده کند. ژنرال حسین کنعانی مقدم از فرماندهان سپاه، به آسوشیتدپرس گفت این گورها در زمان جنگ برای دفن سربازان صدام استفاده شد و علت نبش قبر مجدد آنها آماده کردنشان برای سربازان آمریکایی است. تلویزیون خبری آسوشیتدپرس نیز تصاویری از این گورهای حفر شده را در خوزستان نشان داده است. اولین بار خبر حفر این گورها در هفته های اخیر بوسیله خبرگزاری نیمه رسمی فارس گزارش شد.
با ۹۶ امتیاز و ۲۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


علی‌اکبر ولایتی در کنفرانسی خبری در سفارت ایران در دمشق، گفت: به‌رغم این‌که اعتقادی به دولت آمریکا نداریم، آماده هستیم با این کشور درباره برنامه هسته‌ای گفت‌وگو کنیم. ایران ملاحظاتی درباره ترکیب گروه 1+5 دارد ولی همچنان به حل مسئله هسته‌ای از طریق گفت‌وگو متعهد است./ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران بنا ندارد وارد مذاکره دوجانبه با آمریکا شود و کسی نیز تاکنون این حرف را اعلام نکرده است.
با ۹۵ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


ایلنا: مشاور مقام رهبري در امور بين‌الملل در جريان سفر به سوريه گفت كه ايران آماده است درباره برنامه هسته‌اي خود با آمريكا گفت‌وگو كند. به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، «علي‌اكبر ولايتي» در كنفرانسي خبري در سفارت ايران در دمشق، گفت: «به‌رغم اين‌كه اعتقادي به دولت آمريكا نداريم، آماده هستيم با اين كشور درباره برنامه هسته‌اي گفت‌وگو كنيم.» وي ادامه داد: «ايران ملاحظاتي درباره تركيب گروه 1+5 دارد ولي همچنان به حل مسئله هسته‌اي از طريق گفت‌وگو متعهد است.» بنا بر اين گزارش، ولايتي در جريان اين سفر با «بشار اسد»، رئيس‌جمهوري سوريه درباره روابط رو به رشد دوجانبه، وضعيت خاورميانه به‌ويژه بعد از تهاجم‌هاي اخير رژيم‌صهيونيستي عليه لبنان و فلسطين و تهديد پيوسته اين رژيم براي كشورهاي منطقه گفت‌وگو كرد. دو طرف همچنين درباره وضعيت عراق گفت‌وگو كرده و بر لزوم تشكيل دولتي كه توسط مردم حمايت شده و بازتاب مثبتي در تامين امنيت و ثبات منطقه داشته باشد، تاكيد كردند. بنا بر اين گزارش، بشار اسد در جريان سفر «محمود احمدي‌نژاد»، رئيس‌جمهوري ايران به سوريه در ماه فوريه گذشته با وي درباره روابط نزديك دو كشور و همچنين تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي به ويژه مسائل مربوط به عراق، تروريسم، رژيم‌صهيونيستي و جنايت‌هاي اين رژيم عليه مردم فلسطين رايزني كرد. در اين سفر، ايران و سوريه يادداشت تفاهمي درباره حمل و نقل، ارتباطات، تكنولوژي و همكاري اقتصادي امضا كردند و همچنين قراردادهاي همكاري در حوزه‌هاي كشاورزي، توريسم، آموزش و رسانه مورد توافق قرار گرفت. پايان پيام
با ۹۵ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


فقط جهت اطلاع عرض می کنم : یک میلیارد دلار - آنهم فقط اسکناس صد دلاری - معادل " ده تن " وزن دارد !
با ۹۲ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


سبز بودن محدود به گروه اقلیت یا اکثریت خاصی نیست. سبز بودن مربوط به دین یا آیین خاصی نیست. همه می توانند سبز باشند، در حالیکه آزادند. اتحاد یعنی این.
با ۹۱ امتیاز و ۴۸ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


اعتصاب غذاى زندانيان سياسى در زندان اوين كه با پانزده روز مقاومت توسط هفده زندانى شكل گرفت، بدون شك نتايجى را در بر داشته است و شايد بزرگترين نتيجه آن، نمايش وضعيت اسفناك قضايي، امنيتى و انسانى زندان‌‌های ایران به وجدان‌هاى بيدار در داخل و خارج از كشور بوده است. خبرنگاران سبز/ حقوق بشر/ در طى اين پانزده روز، صدها و شايد هزاران بيانيه و اعلام موضع از سوى نهادهاى سياسى و اجتماعى ايرانى و بين المللى صادر شد و شخصيتها و فعالين بسيارى در قبال شرايط غير انسانى زندان‌ها در ايران سخن راندند. بسيارى با اعلام همراهى با اسراى در بند حكومت اسلامى، نزديكى نوع انسان به آن بيت سر در سازمان ملل را اثبات نمودند كه بنى آدم اعضاى يك پيكرند. اينهمه در افزايش مشروعيت زدايى از يكى از بازماندگان حكومت‌هاى توتاليتر-مذهبى تاريخ جهان بسيار موثر و در تنوير اذهان عمومى به شقاوت و بى رحمى حكومت امروز ايران و وضعيت قضايى و تنبيهى آن بسيار كارآمد بوده است. در اين ميان، پايان اعتصاب نيز خود حكايتى تاثير گذار دارد آنجا كه زندانيان اعتصابى به درخواست همراهان كليدى جنبش همچون مهندس موسوى، مهدي كروبى، فعالين ملى و وجدان عمومى تمكين ميكنند و بدين وسيله اتحاد خود را با جنبش سبز آزاديخواهى ملت ايران به نمايش ميگذارند. در نهايت با درود بر اين هفده دلير آزاده، درس بزرگ اين جريان را يكبار ديگر مرور ميكنيم و آن اينكه در سپهر ارتباطات جمعى و سپهر اطلاع رسانى، مهمترين وظيفه امروز آزاديخواهان ايران آنست كه پيام خود و همرزمانشان را به بهترين نحو به جهان مخابره نمايند تا وجدان‌هاى بيدار جهانيان در چالشى با وضعيت حقوق بشر در ايران، بدانند كه اينجا حكومتى بر مسند قدرت است كه كمترين تعهدى به ميثاق‌هاى جهانى بشريت ندارد و تعامل و رسميت بخشى بر چنين حاكمانى، ننگ بشريت و داغى بر پيشاني تاريخ خواهد بود.
با ۸۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


خبرنگاران سبز/سياست/امور بين الملل: به نقل از خبرگزاري فرانسه، «علي‌اكبر ولايتي» در كنفرانسي خبري در سفارت ايران در دمشق، گفت: «به‌ رغم اين‌كه اعتقادي به دولت آمريكا نداريم، آماده هستيم با اين كشور درباره برنامه هسته‌اي گفت‌وگو كنيم.» این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز گفت: جمهوری اسلامی ایران بنا ندارد وارد مذاکره دوجانبه با آمریکا شود و کسی نیز تاکنون این حرف را اعلام نکرده است. ولایتی همچنین گفته است: «ايران ملاحظاتي درباره تركيب گروه 1+5 دارد ولي همچنان به حل مسئله هسته‌اي از طريق گفت‌وگو متعهد است.» هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفته بود که آمریکا همچنان برای گفتگو با ایران آمادگی دارد. خانم کلینتون در مصاحبه با این روزنامه گفت که آمریکا از طریق مقام های اروپایی "پیام های خیلی روشنی" در هفته های اخیر برای رهبران ایران فرستاده است. البته آقای اوباما گفته بود که مستقیما هیچ تماسی با رئیس جمهوری یا رهبر ایران گرفته نشده است. هفته گذشته احمدی نژاد از اوباما درخواست کرده بود برای حل مسایل جهان مناظره مستقیم داشته باشند که این درخواست از سوی کاخ سفید رد شد.
با ۸۱ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


پانزده زندانی سیاسی درشانزدهمین روز اعتصاب غذای خود، پس از دریافت پیام های همراهان جنبش سبز، فعالان سیاسی و کنشگران مدنی و دیگر اقشار مردم که نگران سلامت آنها بودند، اعتصاب غذای خود را شکستند. آنها پیامی کوتاه ازداخل اوین خطاب به مردم ایران نوشته اند . ما اینک به احترام همراه بزرگ جنبش سبز میرحسین موسوی و دیگر شخصیت های جنبش مهدی کروبی، آیت الله بیات زنجانی، زهرا رهنورد، عبدالله نوری، عزت الله سحابی، احمد صدر حاج سیدجوادی، حبیب الله پیمان، ابراهیم یزدی و … تک تک یاران جنبش سبز به اعتصاب غذای خود پایان می دهیم .»
با ۷۹ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


جامعه ايران در ۱۵۰ سال اخير، استبدادهای مختلفی را تجربه کرده است. هر دوره‌ای بنام خود و تحت عنوان خاص خويش (فره ايزدی، شاهنشاه آريا مهر، قانون و دين) فصلی از توتاليتريسم را در جامعه رقم زده است. فصل مشترک يک صد سال اخير ايران، همواره استبداد بوده است و معترضان بدان از عاملی استفاده کرده‌اند که بتواند اين استبداد را رسوا کند. در مقابل نظريه فره ايزدی و الهام قدرت از جانب خدا به پادشاه، اين تز قومی و ملی آريايی محوری بود که معترضان را گرد هم آورد که خود تبديل شد به ديکتاتوری پهلوی اول و دوم. در مقابل پهلوی ها اين قانون گرايی مشروطه گرا بود که خود حربه ی معترضان قرار گرفت. خود قانون گرايی‌های به مصداق دول غربی عاملی شد برای استبداد فرنگی و پس زدن فرهنگ بومی که اينبار دين بعنوان قويترين نهاد سنت مرسوم به مخالفت برخواست و انقلاب دينی ۵۷ را رقم زد. بررسی خط سير استبداد ۱۵۰ سال اخير نشان ميدهد که همواره عاملی که در جهت و برای آزادی ملت بکار برده شده، فردای پيروزی به يک استبداد نو پا تبديل شده است. هم چنان که بعد از انقلاب اسلامی نيز يکبار ديگر استبدادی نو در قامت نام دين شکل گرفت که عنانش از دست رهبر زمان و دولت وقت هم در رفته بود. اينکه عامل آزادی خود تبديل شود به زنجيره‌ای از استبداد نو به حتم يک دليل انسان شناختی و جامعه محور دارد. چرا پتانسيلی که به اتکای ملت، مکانيسم و سامان سياسی موجود را تغيير ميدهد در اثر گذشت زمان و در اختيار گرفتن قدرت خود به ملت پشت کرده و آن‌را در بند ميخواهد؟ با اين پيشينه مختصر تحليل وقايع سال ۸۸ به بعد، تلخ تر از گذشته ميشود. اميد معترضان به اين است که بتوانند با فعل خواستن در مسند "تغيير"، روند موجود تاريخی-سياسی را کلا دگرگون کرده و از نو و به شيوه دموکرات تصحيح کنند؛ حال اگر بدانند که عده‌ای افراط گرا از طيف مذهبی تا سکولار در پشت نام جبهه معترضان پنهان شده‌اند که در موعد مقرر از پوستين خود بيرون آمده و مالکيت قدرت را سهم مسلم خود خواهند خواست آيا ديگر کسی حاضر می‌شود از يک استبداد به دامن استبدادی ديگر پناه ببرد؟ شايد ايراد در نحوه پيگيری مطالبات است. معترضان ايرانی طبق يک بررسی ساده‌ی رفتار گرايانه، همواره در چند دهه ی اخير خواهان مطالبات حداکثری و پيگيری حداقلی بوده اند. اين يعنی آنکه خواستشان بهبود همه‌ی شئون زندگی در عرصه عمومی بوده ليکن قبول مسئوليت و وظايف در اين بين بصورت حداقلی در بين انان تقسيم می‌شده است. بديهی است که در زمانی که معترضان هزينه‌های اعتراض را به شکل حداقلی قبول کنند، با بالا رفتن اعتراض و تحميل هزينه‌های فراتر، معترضان يک به يک کفن‌های خود را در آورده و در قامت سرکوب شده‌ای به حافظ وضع موجود مبدل می شوند. "مشروط کردن" قدرت مفهومی سياسی–اجتماعی بود که در بيانيه‌های سران سبز معترضان، در سالگرد انقلاب مشروطه به کرات تکرار شد. به نظر ميرسد ما برای اينکه از استبداد به استبداد نرسيم خارج از اينکه چه تفکری حاکم است بايد قدرت را به شرط بگيريم. تنها در اين صورت است که حق "حاکميت مردم بر مردم" بوسيله يک "پسوند سامان سياسی" خدشه دار نشده و بر طبق آن اصول ميتوان به صندوق های رای ملت بعنوان خواست ملت توجه کرد. قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران با داشتن نقاط قوت خاص خود، اما با گذشت ۳۱ سال از تاريخ انقلاب اسلامی ۵۷ آشکار است که ضعف‌های اساسی در باب مسئله قدرت داراست. اين ابهام در تعريف سر حد و سر خط قدرت از اصل ۱۱۰ قانون اساسی شروع شده و به رياست جمهوری و مجلس و خبرگان رهبری و شورای نگهبان و تشخيص مصلحت نظام می رسد. ضعف در مسئله تعريف قدرت است که باعث می شود عده‌ای خود را صاحب قدرت و يا مالک آن در هر دوره‌ای قلمداد کنند و بر همين اساس کسانی را که در پی کسب قدرت از طريق رای مردمی هستند دشمن خويش و برانداز نظام تلقی کنند. اين ابهام در تعريف "مشروط بودن يا نبودن" قدرت در نظام جمهوری اسلامی است که بعد از سه دهه بدانجا رسيده که لفظ نظام از يک کل سياسی "مردم شمول" در کشور به يک "نظام" محدود به عده ای خاص رسيده است. بديهی است که اگر آسيب شناسی و تاريخ نگاری های اجتماعی و سياسی در مورد مسئله قدرت و حق مردم در تعيين حدود و ثغور قدرت، مشخص نباشند جريان اعتراض سبزها هم در بهترين حالت به يک استبداد ديگر خواهد رسيد. اولين گام در عدم شکست پروژه‌ای اعتراض سبزها، ايجاد مکانيسم مطالبه حداقلی–پيگيری حداکثری خواهد بود. اين مکانيسم را بايد در زندگی شخصی خود، در خانواده و محل کار و ... بصورت حوزه عمومی و خصوصی پيگيری کرد. تنها بدين صورت است که ما ميتوانيم با فشار از طرف جامعه خواست ملی را بر کرسی قدرت نشانده و قدرت را هم مانند صنعت نفت ملی کنيم.
با ۷۸ امتیاز و ۱۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


پايگاه اينترنتی مؤسسه ی بين المللی مطبوعات اعلام کرد: اکبر گنجی از طرف اين مؤسسه به عنوان قهرمان جهانی آزادی مطبوعات معرفی شده است. آليسون مک‌ کنزی، مدير مؤسسه ی بين المللی مطبوعات، ضمن ستايش از آقای گنجی به خاطر مبارزه ‌‌اش برای حقيقت و عدالت، از اين که وی به عنوان پنجاه و نهمين قهرمان آزادی مطبوعات اين مؤسسه برگزيده شده است ابراز خشنودی کرد. پنج داور اين مؤسسه برای انتخاب قهرمان آزادی مطبوعات به طور متفق ‌القول اکبر گنجی را به دليل دفاع از آزادی بيان و حقوق برابر برای همگان، شايسته ی تقدير دانستند.
با ۷۸ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


به مناسبت روز خبرنگار که مصادف با سالروز شهادت خبرنگار مظلوم شهید صارمی بدست خشونت طلبان مرتجع در افغانستان بود، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی به اتفاق احمد مسجد جامعی و چند تن از خبرنگاران و اصحاب رسانه در منزل این نویسنده و خبرنگار متعهد و مومن جواد ماه‌زاده حضور یافت. به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، رئیس‌جمهور سابق کشورمان در این دیدار ضمن همدردی با پدر و مادر و برادر این خبرنگار دربند گفت:« امیدوارم که جواد عزیز و دیگر زندانیان هر چه زودتر آزادی خود را بازیابند و چون گذشته در خدمت دین و کشور و مردم انجام وظیفه کنند.» وی افزود: «ماه زاده درد دین داشت و با آرمان خود زندگی می‌کرد؛آرمانی که آن را در انقلاب اسلامی و در وجدان حقیقت جو و آزادی طلب ملت ایران یافته بود.» رئیس بنیاد باران تصریح کرد:« آثار او همه جانبداری از دفاع مقدس و رزمندگان عزیز و پاسداری از عظمت میهن و حق و حرمت مردم و مقابله با توطئه‌های بیرونی و درونی است.» وی تاکید کرد:« آیا چنین شخصی باید در زندان باشد ولی دروغگویان که جز تهمت زدن و ناسزاگوئی و دروغ پردازی با سوء استفاده از عناوین رسمی و امکانات کشور کاری ندارند و با آزادی کامل به همه چیز و همه کس بیش و پیش از همه به انقلاب و نظام و مردم لطمه بزنند؟» رئیس دولت اصلاحات ادامه داد:«گرچه بعضی از دروغ‌ها چنان ناشیانه است که هیچ انسان منصفی آن را باور نمی‌کند ولی چون با آنها برخورد نمی‌شود به پای نظام می نویسند.آیا اینها فتنه واقعی نیست؟» سید محمد خاتمی تصریح کرد:« علاوه بر روزخبرنگار، دو حادثه مهم دیگر هم در مرداد ماه رخ داده است، یکی مشروطیت است که در 1285 فرمان آن صادر شد و مردم در عین پای‌بندی به دین خواستار مهار استبداد و رفع استعمار و جبران عقب‌ماندگی‌های کشور و حاکمیت بر سرنوشت خود بودند و در مشروطیت آزادی اندیشه و بیان به رسمیت شناخته شد ومطبوعات رکن چهارم مشروطیت به حساب آمد که مراد ازآن مطبوعات آزاد بود که از زبان مردم قدرت را نقد کنند تا به وادی دیکتاتوری نیفتد.»
با ۷۷ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


مهدی کروبی در پیامی به مناسبت ماه رمضان گفته است: از خدا بخواهیم در کار دربندان ظلم حاکمان فرجی حاصل آورد. بار خدایا اصلاح و تشدیدی در وضعیت نابسامان ما فراهم آور و گرهی از کار فرو بسته این جامعه که به علت ندانم کاری ، سوءمدیریت و احیانا خیانت به جانب افول و سقوط پیش میرود بگشا!
با ۷۶ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


بیایید فرهنگ ضعیف کشی را برکنیم. چرا؟ تا حالا به آخرین صفحات لینک های تازه سر زدید؟ واقعا چرا بعضی از لینک های چرت و پرت داخل بالاترین داغ میشه اما بعضی لینک ها که واقعا لینک های زیباست داغ نمیشه؟ بیایید به لینک خوب مثبت بدیم. صرف نظر از این مسائل که این لینک توسط چه کسی ارسال شده ؟ امتیازش چقدره؟ سابقش چقدره؟چند درصد لینک هاش داغ شده؟ آیا من میشناسمش؟ به لینک های من مثبت داده؟ بالاترین را کامل ببینید به صفحه لینک های تازه بیاییم و لینک هایی که واقعا ارزش داغ شدن را دارند + دهیم. نگذاریم بالاترین آلوده شود...
با ۶۶ امتیاز و ۲۰ نظر فرستاده شده در بخش علم و تکنولوژی
نظرات

 


تغییر برای برابری - به دلیل عدم حضور قاضی شعبه 26، آقای پیرعباسی، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محبوبه کرمی برای بار دوم به تعویق افتاد. به گفته وکیل محبوبه، مینا جعفری، جلسه دادگاه به روز شنبه 23 مردادماه انتقال یافت. اکنون 161 روز از بازاداشت محبوبه کرمی می گذرد و با وجود نظر پزشکی قانون و پزشک داخل زندان مبنی بر اینکه حضور در زندان باعث افزایش بیماری افسردگی وی می شود، قرار بازداشت وی تقلیل نیافته است. محبوبه کرمی فعال جنبش زنان وعضو کمپین یک میلیون امضا، در تاریخ ۱۱ اسفند ماه ۱۳۸۸ ، پس از تفتیش منزل و ضبط برخی از وسایل شخصی برای پنجمین بار دستگیر و روانه بند ۲ الف سپاه شد. وی بیش از ۸۰ روز در این بند نگهداری و سپس به سلول زندانیان سیاسی در بند نسوان اوین، اتاق ۵ ، بند ۲ بالا منتقل شد. بار اول و دوم بازداشت وی در رابطه با حوادث ۱۸ تیر بود. بار سوم، ۲۴ خرداد ۱۳۸۷ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت و پس از ۷۰ روز آزاد شد. باردیگر، ۶ فروردین ۱۳۸۸ به همراه ۱۱ تن از اعضای کمپین و فعالان جنبش زنان که قصد دیدار نوروزی با خانواده زهرا بنی یعقوب را داشتند به اتهام اخلال در نظم عمومی دستگیر و پس از ۱۳ روز آزاد شد. در همه پرونده های فوق، حکم تبرئه برای وی صادر شده است.
با ۶۴ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 

--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر