۱۳۸۹ شهریور ۴, پنجشنبه

افتخاری: به خاطر عواقب دیدار با احمدی‌نژاد، از ایران می‌روم

 
 

Sent to you by Hot News via Google Reader:

 
 


علیرضا افتخاری، خواننده موسیقی ایرانی، از تصمیمش برای رفتن از ایران خبر داد و دلیل آن را فشارهایی دانست که بعد از در آغوش کشیدن محمود احمدی نژاد بر او و خانواده اش وارد شده است.

علیرضا افتخاری گفت: "در پی اتفاقاتی که اخیرا ناخواسته گرفتارش شدم و هجمه های بسیاری که بعد از آن برای خود و خانواده ام پیش آمد، رفتن را به ماندن ترجیح می دهم."

او در گفتگو با روزنامه خبر، چاپ تهران، گفت که قصد اقامت در فرانسه را دارد و تاکید کرد که در نامه گلایه آمیزی که به محمود احمدی نژاد خواهد نوشت، از او خواهد خواست که خودش جوابگوی مردم باشد.

در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که روز هفدهم مرداد در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، علیرضا افتخاری و احمدی نژاد یکدیگر را در آغوش کشیدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ایرنا)، آقای افتخاری در این دیدار به محمود احمدی نژاد گفت: "آقای رییس جمهور دوستت دارم."

این اقدام از سوی مخالفان دولت با انتقادهای شدیدی روبه رو شد.

علیرضا افتخاری در توضیح ماجرایی که در این همایش رخ داد گفت: "رییس جمهور به محض اینکه نزد من رسید، خودش را یکی از طرفداران و علاقمندان پیگیر آثارم معرفی کرد و من به رسم تشکر از این ابراز علاقه، او را در آغوش گرفتم."

با این حال، علیرضا افتخاری در گفتگو با روزنامه خبر، گفت به رییس جمهور به عنوان "فردی ایرانی" احترام گذاشته است: "هر کس دیگری هم جز شخص آقای احمدی نژاد برای تبادل ادب و احترام به سمت من می آمد، همان گونه با او به گرمی مواجه می شدم."

آقای افتخاری گفت: "پس از آن مراسم و مسایل بسیاری که در پی آن برایم پیش آمد، برخوردهای بدی با من و خانواده ام صورت گرفت."

او از "برداشت های نادرستی که از رابطه اش با محمود احمدی نژاد پیش آمده" سخن گفت.

پیشتر، سایت برنا به نقل از آقای افتخاری نوشته بود: "یک‌سری می گویند نباید این کار را می کردی. آن ها نمی فهمند. من این را روی حساب این می گذارم که خیلی ها داغ‌اند و نمی دانند. وقتی من در همایش صدا و سیما دعوت دارم و روز خبرنگار است، باید ادب به جا بیاورم و از شخص اول که آنجا نشسته تا هزارمین نفر باید به همه عرض ادب کرد. می‌گویند افتخاری چرا این کار را کردی؟ ادب به جا آوردن، چرا ندارد."

گله از احمدی نژاد و "اطرافیان متعددش"

علیرضا افتخاری گفت که قبل از خروج از ایران، حتما نامه ای به رییس جمهور و تیم فرهنگی دولت خواهد نوشت و در آن، به محمود احمدی نژاد خواهد گفت که" من تنها به خاطر سوء تفاهم های ایجادشده از دیدار با شما تحت فشار قرار گرفتم. شما حتما در جریان آنچه برای من پیش آمد قرار گرفتید اما هیچ واکنشی نشان ندادید. بر این اساس، به قدری این ماجراها آزارم داد که برای رهایی از آن، کشورم را ترک می کنم."

او گفت: "پس از این پیشامدها و تبعات بسیاری که برای من و خانواده ام به وجود آمد، حتی برای یک بار یکی از اطرافیان متعددی که رییس جمهور دارد، احوالی از ما نپرسید تا حداقل بدانم کارم درست بوده یا نه؛ اما اکنون می گویم نه."

آقای افتخاری گفت که این مسائل برای او "افسردگی مفرطی" پیش آورده و به همین دلیل قصد دارد از ایران برود و در فرانسه زندگی کند.

سرزنش از سوی مدیران صداوسیما

چند روز پس از آغاز ماه رمضان و پخش نشدن قطعه "ربنا" با صدای محمدرضا شجریان از تلویزیون و رادیوی ایران، علیرضا افتخاری در یادداشتی به تاریخ 25 مرداد که در سایت خبرآنلاین منتشر شد، نوشت:" ربنا دیگر در کائنات منتشر شده است و به هیچوجه در بند پخش از رسانه ها نیست. اگر آقای شجریان راضی به پخش این قطعه از صداوسیما نیست ـ که هست ـ می توانیم به شکلی دیگر، روزهای رمضانی خود را با این نوای ماندگار افطار کنیم؛ امروز دیگر لوح فشرده ربنا در خانه همه مردم ایران پیدا می‌شود و آیاتی که آقای شجریان خوانده‌اند سالهاست که در تاروپود زندگی مردم ریشه دوانده است."

آقای افتخاری در یادداشتش از صدا و سیمای ایران خواست که این قطعه را همچون گذشته با صدای شجریان پخش کند. او نوشت: "صداوسیما بهتر است به جای جایگزینی، «اولین نسخه و نسخه اول» را پخش کند."

این خواسته او محقق نشد. اما به گفته او، نوشتن این یادداشت "فضای منفی پیش آمده را قدری تلطیف کرد."

با این حال، این یادداشت، که به گفته آقای افتخاری، حاوی بخشی از دیدگاه هایش درباره پرهیز از ورود هنرمندان به سیاست و پرهیز مسئولان از نگرش سیاسی به هنرمندان بود، نتیجه دیگری هم داشت: برخی از مدیران تلویزیون ایران، با او تماس گرفتند و او را بابت نوشتن این یادداشت و نام بردن از محمدرضا شجریان "بسیار سرزنش کردند."

گله از عزت الله ضرغامی

علیرضا افتخاری در گفتگو با خبر، از عزت الله ضرغامی، رییس سازمان صدا و سیما هم گله کرد. او گفت: "طی سی سال گذشته آثار مرا بدون اجازه ام به قدری پخش کرده اند که بی حساب است."

او گفت: "اگر قصدی جز خدمت به مردم کشورم داشتم، اکنون به خاطر پخش صدها اثرم باید میلیاردها تومان از آن سازمان مطالبه کنم اما نه تنها درخواستی از سازمان صدا و سیما نکردم، بلکه همیشه هم با این عزیزان نهایت همکاری را داشته ام. اما گمان نمی کردم ایشان هم تا این حد بی مهر باشند و دستمزد سال ها همکاری مرا به این نحو و با کم لطفی فراوان بدهند."

آقای افتخاری در پاسخ به این سوال که "اگر فضا مناسب شود و مسئولان نیز در رفتار خود تجدید نظر کنند، آیا قید رفتن به خارج از ایران را می زنید؟" گفت:"بعید می دانم اما باید دید چه پیش می آید."


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
این پیام از گروه اخبار داغ رسیده است
"HOT NEWS" group.
برای عضویت ایمیل بزنید به:
hotreads@gmail.com
برای حذف عضویت ایمیل بزنید به
hotreads+unsubscribe@googlegroups.com
برای تنظیمات بیشتر
http://groups.google.com/group/hotreads?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر