۱۳۸۹ مرداد ۱۸, دوشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


سرعت واقعی اینترنت خود را بدانید / لیست شرکت‌های اینترنتی برتر

Posted: 09 Aug 2010 01:27 PM PDT

خبرگزاری مهر - معاون شرکت فناوری اطلاعات ایران از بومی سازی نرم افزار سنجش سرعت اینترنت توسط پژوهشگران کشورمان خبر داد و گفت: مالکیت معنوی نرم افزار ایرانی سنجش سرعت که به راحتی کم فروشی شرکتهای اینترنتی را مشخص می کند در اختیار کشورمان قرار دارد.

علی اصغر انصاری با بیان اینکه نرم افزار سنجش سرعت اینترنت امکان آگاهی از سرعت واقعی اینترنت را برای کاربر فراهم می کند گفت: با این وجود امکان کم فروشی اینترنت از سوی شرکتهای ارائه دهنده اینترنت وجود نخواهد داشت و کاربران می توانند از میزان سرعت واقعی اینترنت خود اطلاع یابند.

وی با بیان اینکه هم اکنون نمونه خارجی این نرم افزار بر روی شبکه سنجش سرعت مرکز توسعه مدیریت اینترنت کشور (متما) با 11 سرور مورد استفاده قرار گرفته است ادامه داد: حق امتیاز این محصول از یک شرکت خارجی و با امتیاز محدود خریداری شده که به دلیل قیمت بالا و محدودیت در استفاده گسترده آن، پژوهشگران کشورمان در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به سفارش شرکت فناوری اطلاعات ایران نسبت به بومی سازی نسخه مشابه آن اقدام کرده اند.

معاون شرکت فناوری اطلاعات ایران اضافه کرد: مراحل اولیه تهیه این نرم افزار انجام شده و در مرحله آزمایش قرار دارد که در صورت اتمام این مراحل، نرم افزار فوق به صورت نامحدود در شبکه قابل نصب خواهد بود تا کاربران بتوانند سرعت اینترنت خود را از نزدیک سرور آزمایش کنند.

انصاری اضافه کرد: نرم افزار ایرانی سرعت سنج اینترنت کارایی نمونه خارجی را دارد و قابل رقابت با نسخه خارجی آن است.

شکایت از شرکت ها برای کم فروشی اینترنت

معاون شرکت فناوری اطلاعات همچنین از انعقاد تفاهمنامه در سال گذشته میان این شرکت با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داد تا چنانچه کاربران اینترنت نسبت به سرعت خطوط ارائه شده از سوی شرکتهای ارائه دهنده اینترنت شکایتی داشته باشند درخواست خود را به سازمان تنظیم مقررات ارائه دهند.

وی گفت: نتیجه تست های مردمی از سرعت در شبکه اینترنت توسط سایت مرکز توسعه مدیریت اینترنت کشور (متما) قابل دریافت است که نتیجه آزمایشات کاربران از سرعت شبکه اینترنت در خروجی سرورهای سنجش سرعت مناطق مختلف کشور مشخص شده و قابل ارائه است. بنابراین این مرکز 10 شرکت برتر اینترنتی از لحاظ سرعت و کیفیت اینترنت را در هر ماه اعلام می کند.

ISP های برتر مشخص شدند

ISP های برتر اعلام شده از سوی مرکز توسعه و مدیریت اینترنت کشور در تیرماه جاری با توجه به متوسط سرعت و کیفیت دریافت و متوسط سرعت و کیفیت ارسال و تعداد تستهای انجام شده نشان می دهد که شرکت های ندا گستر صبا، پارس آنلاین، ندا رایانه، شاتل، داتک، ارتباطات فن آوا، افرانت، سرمایه گذاری اوراکل، آریا سپهر و رسپینا رتبه های اول تا دهم برترین شرکت های اینترنتی را از نظر میزان سرعت دسترسی مشترکان به خود اختصاص داده اند و به عبارتی در ارائه اینترنت به مشترکان خود کم فروشی نکرده اند.

در این نوع آزمایش کاربر با استفاده از مرورگر خود به سرور سنجش متصل شده و دو طرف نرم افزار سنجش با تبادل بسته های مشخصی از اطلاعات و زمانبندی ارسال و دریافت بسته‌ها متوسط سرعت اتصال کاربر را محاسبه می‌کند.

سرعت محاسبه شده در این حالت میزان پهنای باند استفاده نشده (ظرفیت خالی خط) در طول زمان آزمایش است، در نتیجه در صورتی که بخشی از پهنای باند موجود توسط ارتباطات دیگری اشغال شده باشد میزان سرعت محاسبه شده کمتر از ظرفیت واقعی خط خواهد بود.

جدول ISP های برتر تا پایان تیر ماه

دستگاهی برای شارژ تمام موبایل‌ها و پخش‌کننده‌های قابل‌حمل

Posted: 09 Aug 2010 01:17 PM PDT

یک شرکت چندملیتی آمریکایی ارائه دهنده سیستمهای انرژی هوشمند، دستگاهی را توسعه داده است که امکان شارژ همزمان باتریهای تلفنهای همراه و پخش کننده های قابل حمل مختلف را فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت دوراسل دستگاهی با عنوان "مای- گرید" (myGrid) را توسعه داده است که از یک صفحه مغناطیسی سبک و باریک تشکیل شده است که کافیست روی آن تلفن همراه و یا پخش کننده قابل حمل را قرار داد و آن را شارژ کرد.

این متدی ساده است که می تواند تنها از طریق یک پریز برق به طور همزمان حداکثر چهار دستگاه قابل حمل را بدون نیاز به شارژر ویژه آن دستگاه شارژ کرد.

زمانی که یک دستگاه مثل تلفن همراه روی سطح این صفحه قرار می گیرد شارژ آغاز می شود و زمانی که شارژ باتری تمام شد دستگاه به طور خودکار شارژ را متوقف می کند.

این دستگاه دارای سرهای منطبق با اتصال شارژر دستگاههای قابل حمل است که به دستگاه سازگار با خود متصل می شود و به این ترتیب انرژی از صفحه اصلی به باتری دستگاه منتقل می شود.

پد این صفحه کاملا ایمن است و بنابراین بدون نگرانی از برق گرفتگی حتی در فاز شارژ نیز می توان به آن دست زد.

در داخل جعبه این دستگاه تقریبا تمام شکافها و سرهای شارژرهای دستگاههای مختلف موجود در بازار وجود دارد و بنابراین "مای- گرید" می تواند تمام دستگاههای سازگار با این سرها را شارژ کند.

براساس گزارش hwGadget، همچنین امکان خرید سر شارژرها به صورت تکی و جداگانه وجود دارد.

اعمال فیلترینگ یکپارچه برای سایت‌های اینترنتی

Posted: 09 Aug 2010 01:17 PM PDT

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه روزانه 13 میلیون دقیقه مکالمه از مسیر قانونی وارد کشور می شود، گفت: امنیت شبکه زیرساخت ارتقا یافته به نحوی که هم اکنون قاچاق مکالمه به داخل کشور در حد صفر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود خسروی صبح امروز دوشنبه در نشست خبری با بیان این مطلب افزود: امنیت شبکه ارتباطی کشور با حضور سه پیمانکار بخش خصوصی که وظیفه ترانزیت مکالمات اینترنتی بین الملل را برعهده دارند ارتقا یافته است.

وی ادامه داد: هم اکنون بحث ترمینیشن و اورجینیشن در کشور از مسیر قانونی انجام می شود و مشکلی بابت قاچاق مکالمات وجود ندارد.

خسروی اوایل خرداد ماه امسال در نشست خبری گفته بود بیش از 60 درصد ترافیک وارده به کشور از مبادی قاچاق از سمت تلفن های همراه است و مابقی آن از سمت تلفن ثابت صورت می گیرد اما آمار دقیقی از میزان ترافیک قاچاق وارده به کشور موجود نیست.

اعمال فیلترینگ یکپارچه برای سایتهای اینترنتی

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد سطح متفاوت خدمات برخی شرکتهای ارائه دهنده اینترنت در مورد دسترسی به سایتها گفت: براساس ماده 21 قانون جرایم رایانه ای فیلترینگ یکپارچه برای تمامی شرکتهای اینترنتی تعریف شده است و ISP ها این اجازه را ندارند که به دلخواه برای سایتی محدودیت و عدم محدودیت اعمال کنند.

وی ادامه داد: فیلترینگ یکپارچه در کل کشور و از مسیر "گیت وی" انجام می شود و تعیین سایتهایی که مشمول این طرح قرار می گیرند از سوی کمیته تعیین مصادیق خواهد بود و شرکت ارتباطات زیرساخت آن را اعمال می کند. برابر قانون نیز هر سرویس دهنده اینترنت موظف است که این موارد را اجرا کند.

خسروی با بیان اینکه برنده مناقصه فیلترینگ مشخص شده است افزود: برنده این مناقصه یک شرکت داخلی است که وظیفه بروزرسانی این طرح را به عهده گرفته ادست.

50 STM1 تا پایان سال به شبکه افزوده می شود

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از افزایش 50 STM1 تا پایان سال جاری به ظرفیت این شبکه خبر داد و گفت: هم اکنون ظرفیت شبکه ارتباطات زیرساخت 137 لینک STM1 است.

وی با بیان اینکه قیمت هر لینک STM1 معادل 46 میلیون تومان بوده است، ادامه داد: با کاهش 20 درصدی قیمت پهنای باند، قیمت هر STM1 به 37 میلیون تومان رسید.

اعمال کاهش 20 درصدی قیمت پهنای باند از این هفته

خسروی با اشاره به اعمال کاهش 20 درصدی قیمت پهنای باند برای شرکتهای اینترنتی اضافه کرد: این کاهش قیمت از این هفته در صورتحساب شرکتها اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کاهش قیمت باید برای مصرف کننده نهایی ملموس باشد ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات و شرکت ارتباطات زیرساخت موظفند مدارک مربوط به کاهش قیمت برای مصرف کننده را دریافت کنند اما این به این معنا نیست که کاهش قیمت 20 درصدی برای ارائه دهندگان اینترنت مشروط به ارائه ضمانت نامه باشد.

به گفته این مقام مسئول کاهش قیمت انجام شده در پهنای باند تا 8 درصد برای کاربران نهایی ملموس خواهد بود.

اطلاعی از فیلترینگ سایتهای دولتی نداریم

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد اجرای هاستینگ داخلی برای شرکتهای دولتی تا پایان شهریورماه و فیلترینگ این سایتها در صورت عدم انتقال میزبانی به داخل کشور اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: آماری از اینکه چه تعداد سایت اینترنتی دولتی در داخل کشور میزبانی می شوند در دست نداریم.

وی در مورد وضعیت موتور جستجوگر ملی نیز گفت: اطلاعی از این پروژه نداریم اما طبق برنامه پنجم توسعه باید کاربردهای دولت الکترونیک نهایی شود که از این حیث شبکه اینترانت ملی می تواند بسیاری از نیازها را مرتفع سازد.

زیرساخت آماده ارائه SLA است

خسروی در مورد ارائه موافقتنامه سطح خدمات (SLA) به شرکتهای اینترنتی و کاربران نیز گفت: برابر مصوبه سازمان تنظیم مقررات، شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده است که آمادگی توافق دوطرفه در زمینه ارائه سطح خدمات را دارد و در این راستا بهینه سازی شبکه و ایجاد مسیر پشتیبان نیز انجام شده است.

وی اضافه کرد: اما اپراتورها بیشتر ترجیح می دهند که به جای SLA از مسیر پشتیبان استفاده کنند.

پروژه کر و سوپر کر تا مهرماه نهایی می شود

وی در مورد وضعیت شبکه ملی IP اینگونه توضیح داد: این پروژه در سه مرحله تعریف شده که افزایش ظرفیت شبکه از 25 گیگابیت به 40 گیگابیت در ثانیه از جمله این مراحل است. همچنین قرار است این افزایش ظرفیت تا 75 گیگابیت بر ثانیه توسعه یابد که برای این منظور مناقصه ای نیز برگزارشده است.

خسروی تصریح کرد: مرحله بعدی این پروژه نیز مربوط به اجرای شبکه CORE و سوپر COREاست که تا پایان مهرماه جاری نهایی می شود و ظرفیت شبکه به 470 گیگابیت افزایش می یابد که قابل ارتقا تا 700 گیگابیت خواهد بود.

وی از این پروژه به عنوان بزرگترین شبکه منطقه نام برد که توانایی میزبانی تمامی سایتهای اینترنتی را در داخل کشور فراهم می کند و این امر کشور را به سمت دولت الکترونیک و اتصال فیبرنوری به منازل سوق می دهد.

شبکه IN مراحل نهایی خود را طی می کند

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد وضعیت فعلی شبکه هوشمند (IN) و ارائه سرویس های این شبکه نیز گفت: طی مذاکرات انجام شده با شرکت مخابرات ایران مقرر شد بحث نگهداری و راه اندازی این شبکه توسط شرکت زیرساخت انجام شود و مخابرات تهران در حوزه بازاریابی و مشتری مداری انجام وظیفه کند. در این راستا تفاهم نامه هایی نیز با مخابرات استانها در حال انجام است و بزودی سرویس های این شبکه ارائه می شود و قرار است در قبوض مشترکان سرفصل هایی از استفاده از این خدمات تعریف شود.

هزینه چهار میلیون دلاری گوگل برای لابی‌های سیاسی

Posted: 09 Aug 2010 01:17 PM PDT

خبرگزاری فارس - یک وکیل مدافع حقوقی از گوگل به دلیل عدم شفافیت سیاسی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش فارس به نقل از اینفورمیشن ویک، وی گفت: در حالی که شما بر روی گوگل تقریباً به هر اطلاعاتی در مورد هر کسی دسترسی دارید، اما هرگز نمی توانید در مورد نحوه مشارکت گوگل در ائتلاف های سیاسی و پول هایی که این شرکت برای متحدان سیاسی خود در دولت و کنگره صرف می کند، اطلاعاتی بیابید و این مساله نشانگر عدم شفافیت این شرکت است.

بیل دو بلاسیو که در نیویورک مشغول وکالت است افزود: در اکثر شرکت های بزرگ دنیا اعم از دل، مایکروسافت، ebay، HP سیاست گذاری های داوطلبانه ای صورت گرفته تا از صرف بودجه این شرکت ها در جهت پیشبرد اغراض سیاسی جلوگیری شود. اما گوگل در این زمینه هیچ محدودیتی برای خود قائل نیست.

وی یک ویدیوی آنلاین با عنوان در جستجوی شفافیت هم در این زمینه تهیه کرده و در آن ریخت و پاش های گوگل برای سیاستمداران را به شدت به نقد کشیده است.

بررسی های وی نشان می دهد که گوگل تنها در سال 2009 بیش از 4 میلیون دلار را صرف لابی های سیاسی کرده که نسبت به سال 2003 بیش از 50 برابر شده است.

به گفته این حقوقدان چنین اقداماتی طبق قانون ممنوع است و باید با آن مقابله شود.

فصلنامه‌ی رسانه با موضوع «رسانه‌ها و جنگ نرم» منتشر شد

Posted: 09 Aug 2010 01:17 PM PDT

جدیدترین فصلنامه رسانه با تاخیری یک ساله منتشر شد.

به گزارش ایسنا، جدیدترین شماره فصلنامه رسانه به‌عنوان فصلنامه‌ای علمی ترویجی وسایل ارتباط جمعی که شماره تابستان 88 بر آن درج شده، منتشر شده است.

در این شماره با مدیر مسوولی محمدمهدی انصاری و سردبیری جلال درخشه با موضوع رسانه‌ها و جنگ نرم به انتشار مطالبی در این حوزه پرداخته شده است.

در شماره پیاپی 78 مقالاتی با عناوینی چون جنگ نرم سایبری در فضای شبکه‌های اجتماعی، نگاهی نظری به دیپلماسی عمومی آمریکا، جمهوری اسلامی و تنوع فرهنگی یونسکو،‌ کارکردهای شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌یی در جنگ نرم، در آمدی بر سیاست‌های رسانه‌یی مقابله با جنگ نرم، تحلیلی سازه‌انگارانه از تهدیدات نرم جریان سلفی‌گری، جستاری پیرامون جنگ نرم در آیات و روایات، مختصات جنگ نرم در دیدگاه رهبری انقلاب اسلامی و امنیت نرم و چهره ژانوسی رسانه‌ها قابل دسترس هستند.

این شماره از فصلنامه رسانه در 275 صفحه در دسترس علاقه‌مندان است.

مبارزه‌ی خبرنگاران آفریقای جنوبی علیه قانون رسانه‌‌ای جدید

Posted: 09 Aug 2010 01:17 PM PDT

خبرنگاران آفریقای جنوبی یک فعالیت سازماندهی شده را برای مبارزه با قانون رسانه‌یی پیشنهاد شده‌ای آغاز کردند که به گفته آن‌ها تلاش برای محدود کردن آزادی رسانه‌یی در این کشور است.

به گزارش ایسنا، در بیانیه‌ای که از سوی مجمع دبیران ملی آفریقای جنوبی در تمامی روزنامه‌های روز یکشنبه این کشور انتشار یافت، عنوان شد که محدودیت‌های رسانه‌یی پیشنهاد شده از سوی حزب حاکم "کنگره ملی آفریقا"، آزادی بیانی را که خون حیات دموکراسی این کشور از زمان پایان دوران آپارتاید در سال 1994 بود، تهدید می‌کند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، این پیشنهادها شامل یک قانون رسانه‌یی جدید و یک دادگاه ویژه برای خبرنگاران است؛ حتی یک روزنامه معروف نیز یادداشت‌های کوچکی در کنار گزارش‌های مهم خود قرار داده که به خوانندگان می‌گوید اگر قانون رسانه‌یی جدید تصویب می‌شد، دیگر این گزارش را نمی‌خواندید.

این بیانیه که از سوی 36 نفر از دبیران برجسته این کشور به امضا رسیده خواهان لغو فوری محدودیت‌های به وجود آمده بر مبنای قوانین پیشنهاد شده حمایت از اطلاعات و دادگاه محاکمه است.

قوانین جدید به دولت آفریقای جنوبی اجازه می‌دهد دامنه گسترده از مطالبی را طبقه‌بندی کند که در حال حاضر محرمانه نیستند. تحت قانون جدید درز یا انتشار اطلاعاتی که ازسوی دولت طبقه‌بندی شده‌اند، غیرقانونی است و مجازات زندان برای متخلفان خواهد داشت.

مخالفان این قانون می‌گویند که چنین قانونی اجازه نمی‌دهد در افشای فساد یا بی‌کفایتی مقامات دولتی بلندپایه، نفع عمومی در نظر گرفته شود.

دادگاه رسانه‌یی پیشنهاد شده از سوی حزب حاکم در این کشور هم‌چنین قدرت کنترل محتوای رسانه‌یی و تحمیل جریمه بر خبرنگاران را امکان‌پذیر می‌کند.

آغاز فعالیت مجدد عکس‌برداری گوگل از خیابان‌های انگلیس

Posted: 09 Aug 2010 01:08 PM PDT

خودروهای مورد استفاده برای تهیه عکس‌های بخش "دید خیابانی" سرویس نقشه گوگل فعالیت مجدد را در انگلیس آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، این موتور جست‌وجو، در ماه می و به‌دنبال برملا شدن جمع‌آوری تصادفی اطلاعات کاربران شبکه‌های بی‌سیم وای فای، فعالیت این خودروها را که دور یک کشور می‌گردند و با دوربین‌های تعبیه شده برروی سقفشان عکس‌هایی تهیه می‌کنند که در دید خیابانی سرویس نقشه گوگل نمایش داده می‌شود، به حال تعلیق درآورد.

خودروهای گوگل علاوه بر نام شبکه و شماره دستگاه‌های وای فای، اطلاعاتی مانند ای‌میل‌ها یا صفحات وب بازدید شده را نیز جمع‌آوری کرده بودند. گوگل خطای نرم‌افزار مورد استفاده در این خودروها را عامل این جاسوسی تصادفی خوانده بود.

اما مدافعان حریم خصوصی از این موتور جست‌وجو انتقاد کرد و به پلیس این کشور شکایت برده بودند که به انجام تحقیقات از این واقعه منتهی شد؛ تحقیقات انجام گرفته از گوگل این شرکت را با توجه به این که این اطلاعات شامل اطلاعات شخصی باارزشی نبودند، از انجام هرگونه خلافی مبرا دانست.

دید خیابانی سرویسی است که به برنامه‌ نقشه‌ گوگل اضافه شده و به کاربران امکان می‌دهد به مرور عکس‌هایی با زاویه‌ی دید 360 درجه بپردازند که در سطح خیابانی از یک محل گرفته شده‌اند.

بر اساس گزارش پی سی ورلد، از اول ماه ژوییه خودروهای دید خیابانی مجددا در ایرلند، نروژ، آفریقای جنوبی و سوئد آغاز به کار کردند.

اعطای مجوز برگزاری نمایشگاه الکامپ به نظام صنفی رایانه‌‌ای کشور

Posted: 09 Aug 2010 01:08 PM PDT

‌رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور از واگذاری مجوز برگذاری شانزدهمین نمایشگاه الکامپ به سازمان نظام صنفی رایانه‌یی خبر داد.

پرویز رحمتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: این واگذاری که از سوی سازمان توسعه تجارت به سازمان نظام صنفی رایانه‌یی انجام گرفته برای شانزدهمین نمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر (الکامپ) است تا نحوه‌ی برگزاری آن مبنایی باشد برای دوره‌های بعد که درصورت تایید هم‌چنان سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور برگزارکننده این نمایشگاه باشد.

او همچنین اظهار کرد: طی جلساتی که با سازمان توسعه تجارت، وزارت بازرگانی و شرکت سهامی نمایشگاه‌ها داشتیم با ارائه گزارش توجیحی تهیه شده توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌یی، مسوولان قانع شدند که در جهت بالا بردن سطح کمی و کیفی نمایشگاه با اعتماد به سازمان نظام صنفی رایانه‌یی برگزاری آن را به ما واگذار کنند.

وی در بیان برنامه‌های سازمان در برگزاری نمایشگاه الکامپ گفت: در وهله اول باید از تمام ظرفیت‌های موجود در سال 89 که تمرکز دولت بر توسعه‌ی دولت الکترونیک است، استفاده کنیم و در این ارتباط معتقدیم نمایشگاه الکامپ می‌تواند با استفاده از فضای موجود بسیاری از ظرفیت‌های عرضه و تقاضا را در تقابل منطقی با هم قرار دهد.

پرویزی خاطرنشان کرد: باید نمایشگاه را محلی برای تبدیل تهدید به فرصت قرار دهیم و از آن برای پیشبرد اهداف در حوزه IT بهره‌برداری کنیم.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور در پایان خاطرنشان کرد: جزییات مربوط به چگونگی برگزاری نمایشگاه طی گزارشی تفصیلی به سازمان توسعه تجارت تحویل شده است که در آن چارچوب طرح کلی نمایشگاه و نوآوری‌هایی که پیش‌بینی شده تشریح شده است.

گوگل و اپل آماده نبرد در دنیای تبلیغات آنلاین

Posted: 09 Aug 2010 01:08 PM PDT

شرکت اپل با راه اندازی سرویس تبلیغاتی iads خود آماده نبرد با گوگل در دنیای تبلیغات آنلاین شده است.

به گزارش فارس به نقل از گاردین، از سوی دیگر گوگل هم قصد دارد پس از موفقیت در دنیای تبلیغات رومیزی و تسخیر رایانه های شخصی به سمت تلفن های همراه هم خیز بردارد و بر روی این پلاتفورم هم سرمایه گذاری سنگینی به عمل آورد.

اپل امیدوار است پس از بازاریابی موفق آیفون و آی پد بتواند برنامه ها و سرویس های مختلفی را هم بر روی این محصولات راه اندازی کند تا درآمد خود را هر چه بیشتر افزایش دهد. تعاملی کردن آگهی ها و چندرسانه ای کردن آنها از جمله تمهیداتی است که اپل در این زمینه در نظر گرفته است.

تاکنون اپل 60 میلیون دلار سفارش آگهی در این زمینه دریافت کرده است که البته در مقایسه با درآمدهای چند میلیاردی گوگل مبلغ ناچیزی به حساب می آید. به عنوان مقایسه باید گفت که ارزش تنها یکی از قراردادهای تبلیغاتی گوگل برای سال 2009 بالغ بر 800 میلیون دلار بوده است.

کارشناسان می گویند اگر چه اپل فعلاً در این زمینه دست بالا را ندارد، اما ممکن است با اتخاذ یک استراتژی درست بتواند موفقیت خود در دنیای تلفن همراه و رایانه های لوحی را تکرار کند.

تسهیلات وزارت ارشاد شامل خبرنگارانی است که در بانک اطلاعاتی ثبت شدند

Posted: 09 Aug 2010 01:08 PM PDT

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی از ثبت اطلاعات هشت هزار و 300 خبرنگار در بانک اطلاعاتی مربوط به آنان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

سیداحسان قاضی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با یادآوری اینکه بانک اطلاعاتی مربوط به خبرنگاران از حدود دو سال پیش راه‌اندازی و طی چند ماه تکمیل شده است گفت: اطلاعات حدود 8 هزار و 300 نفر از خبرنگاران تمام رسانه‌ها در این بانک اطلاعاتی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران ثبت شده در بانک اطلاعاتی شامل خبرنگاران آزاد و نیز آن دسته از خبرنگاران که در یک رسانه خاص فعالیت می‌کنند، می‌شود اظهار کرد: تنها خبرنگارانی که اطلاعات آن‌ها در بانک اطلاعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده باشد، شامل تسهیلاتی چون بیمه تکمیلی، سهام عدالت و هدایای مختلف می‌شوند.

او هم‌چنین خاطرنشان کرد: برای کارت شارژ کتاب به‌عنوان هدیه روز خبرنگار، خبرنگاران در شهرستان‌ها می‌توانند طی هفته آینده بعد از ارسال لیست اسامی از سوی وزارت ارشاد به اداره کل استان‌ها، هدایای خود را دریافت کنند.

او افزود: خبرنگاران تهران نیز با حضور در محل معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در اداره امور خبرنگاران می‌توانند این کارت را دریافت کنند.

وی در پایان تاکید کرد: تسهیلاتی که از سوی وزارت ارشاد برای خبرنگاران در نظر گرفته می‌شود، منوط به ثبت اطلاعات آنان در بانک اطلاعاتی است بنابراین رسانه‌ها باید برای ثبت اطلاعات خبرنگاران خود در این بانک اقدام کنند.

گوگل همه کتاب‌های جهان را شمرد

Posted: 09 Aug 2010 01:08 PM PDT

ایتنا - بر اساس الگوریتم شمارش گوگل، تعداد کتاب‌های عالم رقمی بالغ بر حدود 130 میلیون کتاب است.

شاید شما هم اخباری از پروژه دیجیتالی کردن کتاب‌های موجود در سراسر جهان توسط گوگل شنیده باشید.

این پروژه که طی آن گوگل درصدد است با اسکن کردن تمام کتاب‌های جهان، آنها را به شکل فایل‌های رایانه‌ای درآورد، به نوبه خود مخالفان و موافقان بسیاری داشته و دارد.

به هر حال در کنار همه این مباحث ممکن است این سوال به ذهن بیاید که اصولاً چند کتاب در جهان وجود دارد؟

گوگل با استفاده از الگوریتم خاص محاسباتی خود این زحمت بزرگ را تقبل کرده و تعداد کل کتاب‌های موجود در عالم را اعلام نموده است: حدود 130 میلیون جلد کتاب.

به گزارش ایتنا به نقل از تلگراف، رقم دقیق این تعداد برابر است با 880/864/129 کتاب.

مسلماً شمارش همه کتاب‌های جهان، کاری دشوار و شاید هم در ظاهر نشدنی باشد. نخستین دشواری این است که تعریف دقیق کتاب چیست و آیا به عنوان مثال چاپ‌های مختلف «هملت» را باید یک عنوان به حساب آورد یا آنها را جداگانه شمارش کرد.

بر اساس این گزارش، گوگل در وبلاگ Google books روش خود را برای شمارش تعداد کتب موجود در جهان اعلام کرده است.

نکته دوم این است که گوگل وجود یک نسخه از کتاب را ایده‌آل می‌داند. به این معنا که هم کتابی مانند «فرشتگان و شیاطین» که ممکن است میلیون‌ها نسخه از آن وجود داشته باشد، و هم پایان‌نامه‌هایی که شاید فقط یکی دو نسخه از آنها در کتابخانه‌ای موجود باشد، کتاب به‌شمار می‌رود.

گوگل خاطرنشان کرده است تعریف این شرکت از کتاب، نزدیک به آن چیزی است که توسط موسسه استاندارد ISBN عرضه شده است.

ISBN یا همان شابک مخفف عبارت شماره استاندارد بین‌المللی کتاب بوده و شمارهٔ استاندارد شناسایی بین‌المللی است که به کتاب‌های منتشرشده منسوب می‌گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر