۱۳۸۹ مرداد ۲۸, پنجشنبه

NoteBook2

با سلام

در ايميل قبلي با طرح 10 سوال ، از شما دوست عزيز خواستيم  درباره يك نوت‌بوك مناسب اطلاعاتي بدست آورده  تا به عنوان يك متخصص بتوانيد راهنماي اطرافيان خود در خريد نوت‌بوك باشيد.

در زير به سوالات مطرح شده، پاسخ داده مي‌شود.

1-    کدام "نوت بوک" در ایران نماینده انحصاری دارد؟

واردات، توزیع و خدمات پس از فروش نوت‌بوک‌های MSI به صورت انحصاری در خاورمیانه و ایران توسط شرکت ماتریکس صورت می گیرد. دفتر مركزي شرکت "توسعه و تجارت ماتریس" یا به اختصار ماتریکس در بزرگراه افریقا – ناهید غربی – پلاک 59 قرار دارد. 

2-   آیا برندی را می شناسید که "نوت‌بوک‌های" خود را در معرض ديد و آزمایش کاربران قرار دهد؟

شرکت ماتریس در اکثر مراکز فروش کامپیوتر مثل مجتمع كامپيوتر پايتخت، پاساژهای کامپیوتری رضا، ايران، پارسيان، فروشگاه‌هاي شهروند و برخی مراکز دیگر "رودشوهايي" برای نمايش و معرفی نوت‌بوک‌های MSI برپا كرده است. در اين رودشوها كارشناسان شركت آماده‌ي پاسخ‌گويي به سوالات مراجعين مي‌باشند. همچنين در نمايشگاه و فروشگاه ماتريكس واقع در بازار موبايل تمامي مدل‌هاي نوت‌بوك به صورت روشن در معرض نمايش بازديد كنندگان محترم قرار دارد.

3-کدام برند، سازنده‌ی قطعات اصلی "نوت‌بوک" مثل مادربرد و کارت گرافیک است؟

شركت MSI به عنوان بزرگترين توليدكننده‌ي كارت گرافيك و يكي از چهار توليدكننده‌ي برتر مادربرد در جهان، از معدود توليدكنندگان نوت‌بوك است كه از قطعات ساخت خود استفاده مي‌كند. همچنين برخي از شرکت ها در ساخت نوت‌بوك‌هاي پيشرفته‌ي خود از مادربردهاي شركت MSI استفاده مي‌كنند.

4-  کدام برند، "نوت بوک‌های" درجه 1 و 2 و 3 با توجه به نقاط مختلف دنیا ارایه نمی‌دهد بلکه برای تمام دنیا از یک درجه عالی استفاده می‌کند؟

بسياري از توليدكنندگان نوت‌بوك براي نقاط مختلف دنيا از محصولات با كيفيت متفاوت استفاده مي‌كنند. براي مثال براي اروپا محصول درجه 1 و براي خاورميانه محصول درجه 3 توليد مي‌كنند. شركت MSI از محدود توليدكنندگاني است كه براي تمام كشورهاي جهان از قطعات عالي در ساخت نوت‌بوك استفاده مي‌كند.

5- برندهای معروف دنیا، قطعات مورد نیاز "نوت بوک"  خود را چگونه تهیه می‌کنند؟

اگر تصور مي‌كنيد توليدكنندگان معروف نوت‌بوك (یا بهتر است بگوییم اسمبل کنندگان نوت بوک) از قطعات ساخت خود يا قطعات درجه یک براي توليد محصولات خود استفاده مي‌كنند، سخت در اشتباه هستيد. اين توليدكنندگان براي ارايه محصولات خود در نقاط مختلف دنيا، از محصولات شركت‌هاي گمنام چيني استفاده مي‌كنند و فقط براي توليد مدل‌هاي محدودي از نوت‌بوك، محصولات مرغوب (اكثراً تايواني مثل MSI) را استفاده مي‌كنند.

6- چرا قیمت یک "نوت‌بوک" خاص در نقاط مختلف شهر یا حتی فروشگاه‌های کنار هم متفاوت است؟ آیا برندی را می شناسید که قیمت مدل‌های یکسان آن در تمام کشور یکسان باشد؟

متاسفانه در ايران واردات نوت‌بوك از مجاري گوناگون و توسط شركت‌ها و افراد مختلف صورت مي‌گيرد. به همين دليل علاوه بر آنكه گارانتي و خدمات پس از فروش اين نوت‌بوك‌ها در هاله‌اي از ابهام است، قيمت آنها نيز بسيار متفاوت مي‌باشد. اما نوت‌بوك‌هاي MSI به صورت انحصاري توسط شركت ماتريكس وارد و توزيع مي‌شوند. لذا قيمت آنها در سراسر كشور يكسان است و خدمات پس از فروش آنها به صورت انحصاري به وسيله‌ي شركت ماتريس انجام مي‌شود.

7-با تکنولوژی های بکار رفته در ساخت "نوت بوک" آشنا هستید؟ کدام برند ارایه دهنده ی فناوری های جدید در ساخت نوت بوک است؟

در ساخت نوت‌بوك فناوري‌هاي گوناگوني به كار مي‌رود. شركت MSI به عنوان شركت پيشرو در ارايه و استفاده از فناوري‌هاي ساخت نوت‌بوك شناخته مي‌شود. به طوري كه برخي از اين تكنولوژي‌ها به صورت انحصاري در اختيار شركت MSI است. از جمله: OC Genie ، DrMos ، SuperPipe  ، APS ، DirectOC ، V-Kit ، Hi-c Cap ، Green Power ، XpressCool ، RapidBoost ، توربواورکلاکینگ و غيره. با هر يك از اين فناوريها و ساير موارد، مي‌توانيد در وبلاگي كه حضور شما معرفي خواهد شد، آشنا شويد.

8-کدام "نوت بوک" دارای نمایشگاه و فروشگاه دائمی از کلیه‌ی مدل‌ها است؟

شما مي‌توانيد از كليه‌ي مدل‌هاي نوت‌بوك‌هاي MSI در نمايشگاه و فروشگاه ماتريكس واقع در بازار موبايل ديدن فرماييد. اين فروشگاه با نوت‌بوك‌هاي روشن از ساعت 9:30 الي 21 در خدمت شما بازديدكنندگان محترم مي‌باشد.

آدرس فروشگاه ماتريس در بازار موبايل: پايين‌تر از پل حافظ بازار موبايل ايران   طبقه اول واحد 312 الي 316 تلفن:  8-66347092

9-   قديمي‌ترين توليدكننده مادربرد در جهان كه در حال حاضر به توليد نوت‌بوك و مادربرد اقدام مي‌كند، كدام شركت است؟

شركت MSI در سال 1986 ميلادي تاسيس شده است و هم‌اكنون به عنوان قديمي‌ترين توليدكننده مادربرد در جهان مطرح مي‌باشد. مهمترين محصولات شركت MSI  كه توسط نماينده‌ي انحصاري آن در خاورميانه  یعنی شركت ماتريكس در ايران توزيع مي‌شود عبارتنداز: نوت‌بوك كامپيوترهاي روميزي بدون كيس (All-In-One) مادربوردهاي داراي سوكتAMD و Intel كارت هاي گرافيك با چيپ ATI و nVidia

 

10-                        فرش نوت‌بوك در بازار ايران در سال‌هاي پيش چگونه بوده است؟ پيش‌بيني كارشناسان براي سال‌هاي آتي چيست؟

نوت‌بوك‌هاي Dell و Vaio در سال‌هاي گذشته بيشترين فروش را در ايران داشته‌اند. اما با آمدن برندهاي ارزان قيمت مانند Acer علاوه براي آنكه ميزان فروش نوت‌بوك در ايران افزايش يافته است، همچنين از سهم اين دو برند در بازار كاسته شده است. اما پيش‌بيني كارشناسان براين است كه با آمدن نوت‌بوك‌هاي قدرتمند MSI با تنوع قيمت و پيكربندي سخت‌افزاري فراوان كه براي هر گروه‌ي از مصرف‌كنندگان داراي مدل‌هاي مناسبي است و همچنين خدمات پس از فروش منحصربه فرد شركت ماتريكس، شاهد آن خواهيم بود كه بسياري از برندها از بازار ايران خارج خواهند شد و MSI به عنوان يكي از سه برند برتر نوت‌بوك در ايران قرار خواهد گرفت. نکته مهم در مورد سایر برندها، وجود گارانتی های متعدد و عدم پاسخ گویی فروشندگان این قبیل نوت بوک ها در قبال خدمات پس از فروش است.

با آرزوي سربلندي ايران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر