۱۳۸۹ مرداد ۱۸, دوشنبه

Re: جان مريم چشماتو وا کن...»

ابراهیم گرامی
پیکره هایکه(عکسهاایکه) از مراسم بخک سپاری فرستاده بودی برای من که در برون مرزهستم بسیار اموزنده بود، من نیز جلو گریه را رها کردم. روانش شاد

تندرستی شما را ارزومندم


خسرو


From: Ebrahemi Mohammad <ebrahemi8979@yahoo.com>
To: Friends-of-Radio-Golha@googlegroups.com
Sent: Mon, August 9, 2010 6:01:48 AM
Subject: جان مريم چشماتو وا کن...»






 

 

 

عکسهای تشییع زنده یاد محمد نوری

 

 

«جان مریم چشماتو وا کن...»


محمد نوری - چهره‌ی ماندگار عرصه‌ی‌ موسیقی ایران - در حالی از دنیا رفت كه طنین صدایش همواره در خاطره‌ها خواهد ماند.
 محمد نوری مدتی در بیمارستان جم بستری شده بود؛ اما روز 24 تیرماه مرخص شد تا در منزلش استراحت كند و دوباره چند روز پیش در این بیمارستان بستری شد و شامگاه گذشته (شنبه، نهم مرداد‌ماه) در سن 81سالگی همان‌جا از دنیا رفت.

محمد نوری به سال 1308 خورشیدی در تهران متولد شد و پس از پایان تحصیلات ابتدایی و متوسطه در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. او علاوه بر فعالیت در عرصه موسیقی، چند كتاب را هم ترجمه كرد كه از جمله رمان «درخت شیطان» نوشته ایرزی كازنیسكی است.

نوری ابتدا در هنرستان تئاتر نزد اسماعیل خان مهرتاش مدت سه سال آواز ایرانی را به‌طور سینه ‌به ‌سینه آموخت. سپس به هنرستان عالی موسیقی رفت و زیر نظر استادان مصطفی كمال پورتراب و مهندس سیروس شهردار سلفژ و نت و پیانو را فراگرفت و پس از آن به كلاس اِولین باغچه‌بان - دیگر استاد هنرستان عالی موسیقی - رفت كه مكتب وسعت صدای خود را پیدا كند.

محمد نوری آثاری را همچون: «ای‌ ایران»، «سفرهای دور»، «آواز سرزمین خورشید»، «مریم‌ جان»، «عروسی»، «چشمان آبی و دریا»، «انتظار»، «لانه متروك»، «باران‌ها»، «ترانه‌های چوپان»، «سرزمین گیلان»، «شالیزار»، «ای به خفته دل»، «توبیو»، «نشونشو»، «لالایی شیرازی» و «آواز سرزمین خورشید» از خود به جا گذاشته است.

مراسم تشیع و خاکسپاری زنده یاد استاد محمد نوری دوشنبه 11 مرداد ماه از رویروی تلار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا ( س)  انجام شد . 
 

خانواده مرحوم محمد نوري در مراسم تشييع

حضور منوچهر آذري در مراسم تشييع پيکر محمد نوري پيشکسوت موسيقي ايران

 
 




 

محمد نوری

 

 








هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر