۱۳۸۹ مرداد ۳۰, شنبه

{~ Tazehaa Group ~} مطالب و عکس های جالب (30 مرداد)

گروه اینترنتی تازه ها


نکاتی جالب که درمورد پفک نمکی نمی‌دانستید!!

صدها میلیون نفر در سراسر جهان آن را از سن کودکی تا بزرگسالی خورده اند، پفک نمکی یا "چیز دودلز" نامی که "موری یوهایی" خالق آن بر رویش نهاد.
موری یوهایی که فرزند یک زوج مهاجر ترک بود در اواخر دهه 1950 میلادی اولین کارخانه پفک نمکی یا "چیز دودلز" را در محله برونکس نیویورک احداث نمود.
محصول او به چنان محبوبیتی دست یافت که کمپانی غول پیکر تولید تنقلات "بوردن" در آمریکا در سال 1965 کارخانه سازنده "چیز دودلز" موری یوهایی را از صاحبش خریداری کرد.

پفک نمکی عمدتاً با طعم پنیر در بازار عرضه می گردد. بلغور ذرت وآب در داخل دستگاهی به نام اکسترودر پف کرده و پس از عبور ازخشک کن روی آن با مخلوطی از روغن گیاهی ، پودر پنیر ویا سایر طعم دهنده های مناسب ، رنگ مجاز خوراکی ونمک پوشش داده می شود.

"چیز دودلز" در اواخر دهه 1960 به ایران آمد. در اوایل دهه 1970 میلادی با شکوفایی انفجار آمیز اقتصاد ایران که سرمایه گزاران خارجی و داخلی را تشویق به سرمایه گذاری در کشور کرده بود تولید "چیز دودلز" نیز به خیل عظیم محصولات تولیدی کارخانه های تازه تاسیس در ایران اضافه و نام "پفک
نمکی" از سوی شرکت "مینو" بر روی آن نهاده شد. پاکت نایلنی قرمز رنگی که پفک نمکیهای میگو مانند ترد در آن در انتظار خورده شدن نشسته بودند بخشی از خاطرات کودکی بسیاری از ایرانیان را نیز تشکیل می دهد.
موری یوهایی خالق "چیز دودلز" یا پفک نمکی در روز 27 ژوئیه سال 2010 بدنبال ابتلا به بیماری سرطان در سن 90 سالگی در منزل مجلل خود واقع در لانگ آیلند نیویورک درگذشت.







موتور سیکلت‌های جدید و عجیب پلیس لندن! سه چرخه برعکس


موتور سیکلت‌های جدید و عجیب پلیس لندن! سه چرخه برعکس


پلیس لندن برای اینکه بتواند فرق خود را با بقیه پلیس ها نشان دهد (البته اگر این فرق به خنگی تشبیه نشود) ترجیح داده تا موتور سیکلت‌های جدید خود را وارد ناوگان متروپولیتن نماید.

موتور سیکلت‌های جدید و عجیب پلیس لندن! سه چرخه برعکس


حالا تنها فرقی که این سه رخ دارد این است که بر عکس بقیه موتورهای سه چرخ ، دو چرخ در جلو و یک چرخ در عقب دارد.
صفر تا صد آن 4.5 ثانیه طول می کشد و سرعت آن تا 125 مایل بر ساعت یعنی 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

موتور سیکلت‌های جدید و عجیب پلیس لندن! سه چرخه برعکس





طبقه بندی 50 مارک برتر دنیا

مجله فوربس لیستی از 50 مارک بسیار معروف دنیا را منتشر کرده است که در این لیست دو مارک فناوری "اپل" و "مایکروسافت" دو رتبه اول این طبقه بندی را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش مهر، مجله فوربس همانند سالهای گذشته به طبقه بندی مارکهای معروف دنیا پرداخته است. در این لیست مارک اپل با وجود مشکل آنتن "آی- فن 4" به عنوان معروف ترین مارک دنیا شناخته شد. ارزش این مارک 4/57 میلیارد دلار است.

رتبه دوم این طبقه بندی نیز به یک مارک فناوری اختصاص یافته است. مایکروسافت که مهمترین رقیب اپل به شمار می رود در این فهرست در سکوی دوم ایستاده است.


پس از مایکروسافت به ترتیب مارکهای کوکاکولا، آی. بی. ام، گوگل، مک دونالد، جنرال الکتریک و اینتل در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

پس از مارک اینتل، مارک فنلاندی نوکیا در رتبه دهم این لیست فوربس وارد شده است. در ادامه مارک فنلاندی نوکیا، مارک ژاپنی تویوتا، مارک فناوری سیسکو، مارک انگلیسی وودافن که همچنان یک مارک فناوری است به ترتیب رتبه های یازده تا سیزدهم را به دست آورده اند.

رتبه چهاردهم نیز به مارک فناوری HP و رتبه پانزدهم به مارک AT&T اپراتور موبایل شماره یک در آمریکا اختصاص یافته است.

"بی. ام. و" به عنوان اولین مارک آلمانی در رتبه شانزدهم این لیست قرار دارد. مارک "اوراکل" تولید کننده نرم افزارهای رایانه ای در رتبه هفدهم و مارک فرانسوی "لویی ویتو" در رتبه هجدهم ایستاده است.
رتبه های نوزدهم و بیستم را به ترتیب مارکهای مرسدس و دیزنی از آن خود کرده اند.
رتبه آخر 50 طبقه بندی مارکهای معروف از دیدگاه فوربس به مارک ایتالیایی "گوچی" اختصاص یافته است.

لیست 20 مارک برتر دنیا:
1- اپل
2- مایکروسافت
3- کوکاکولا
4- آی. بی. ام
5- گوگل
6- مک دونالد
7- جنرال الکتریک
8- ....
9- اینتل
10- نوکیا
11- تویوتا
12- سیسکو
13- وودافن
14- HP
15-اپراتور موبایل شماره یک در آمریکا AT&T
16- بی. ام. و
17- اوراکل تولید کننده نرم افزارهای رایانه ای
18- لویی ویتو
19- مرسدس
20- دیزنی




ماجرای یخچال 56 ساله‌ای که هنوز خراب نشده است!



ماجرای یخچال 56 ساله‌ای که هنوز خراب نشده است!


یک مرد انگلیسی همچنان از یخچالی که والدینش در 12 ژوئن 1954 خریداری کرده بودند و هنوز به خوبی کار می‌کند استفاده می‌کند.
ادموند گارود در یک دهکده کوچک در 50 کیلومتری لندن زندگی می‌کند و تاکید می‌کند که بعد از آنکه والدینش مجبور شدند یکبار ترموستات این یخچال سالخورده را تعویض کنند هرگز با آن مشکلی نداشته است.

این یخچال محصول مدل DE.30 محصول شرکت جنرال الکتریک است که والدین این مرد انگلیسی برای اینکه از فاسد شدن شیر جلوگیری کنند در 12 ژوئن 1954 به قیمت 69 پوند آن زمان (معادل هزار و 415 پوند فعلی) خریداری کردند. این یخچال کوچک بوده و به رنگ کرم است.
والدین ادموند گارود این یخچال را به صورت قسطی خریداری کرده بودند و ماهی 6 شیلینگ و 8 پنس قدیمی اقساط آن را پرداخت می‌کردند.

پس از چند هفته که از ورود این یخچال به خانه گارودها می‌گذشت، ترموستات آن دچار مشکل شد و این خانواده با استفاده از گارانتی 12 ماهه آن، ترموستات این دستگاه را عوض کردند. از آن زمان این یخچال هرگز مشکلی ایجاد نکرده است.
این مرد 50 ساله که تکنسین سابق یک لابراتوار است هنوز رسید اصلی، گارانتی و دفترچه راهنمای این یخچال را نگه داشته است.
وی در مورد این یخچال گفت: "من یکی از آن آدمهایی هستم که احساس می‌کنند اگر وسیله ای خوب کار می‌کند باید آن را تا زمانی که خراب شود نگه داشت. این یخچال برای من یک دوست قدیمی است."
براساس گزارش اکسپرس، این یخچال در رقابت "زمان تغییر" که از سوی انجمن سازندگان لوازم خانگی برگزار شده بود برنده جایزه قدیمی ترین یخچال انگلیس شد.
اکنون ادموند گارود آماده است تا این یخچال خود را با یک یخچال جدید که سالی 60 پوند در هزینه برق صرفه جویی می‌کند مبادله کند.
داگلاس هربیسون، رئیس این انجمن در این خصوص اظهار داشت: "ما این یخچال را در یک موزه نگهداری خواهیم کرد. این یخچال اگرچه هنوز به خوبی کار می‌کند اما مقدار زیادی انرژی می‌بلعد."



دانلود دعای ربنا (استاد محمدرضا شجریان)

دعای ربنای بزرگ مرد موسیقی ایران زمین استاد محمد رضا شجریان با کیفیت عالی به مناسبت زنده نگاه داشتن بیش از ۳۰ سال حس و خاطره مردم یک کشور از درک لحظات معنوی ماه رمضان …

http://farsmobile.org/wp-content/uploads/2010/Post/note.pngفرمت:mp3

http://farsmobile.org/wp-content/uploads/2010/Post/chart_pie.pngحجم:۷۵۳ Kb

http://farsmobile.org/wp-content/uploads/2010/Post/down.pngدانلود – Download




تقدير مجلس از سیما به دليل عدم پخش صدای شجريان

كميسيون فرهنگي در خصوص شجريان موضع گرفت و نظر اكثر اعضاي كميسيون اين بود كه از صدا و سيما بايد به دليل عدم پخش صداي شجريان حمايت كرد.

فارس: يك عضو كميسيون فرهنگي مجلس از تقدير و تشكر اعضاي كميسيون متبوعش از رسانه ملي به دليل عدم پخش صداي شجريان خبر داد.

بهروز جعفري عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي ضمن تقدير و تشكر از صدا و سيما به دليل عدم پخش صداي شجريان از رسانه ملي اظهار داشت: كميسيون فرهنگي هم در خصوص شجريان موضع گرفت و نظر اكثر اعضاي كميسيون اين بود كه از صدا و سيما بايد به دليل عدم پخش صداي شجريان حمايت كرد.

وي افزود: حركات و مصاحبه‌هايي كه شجريان در ايام بعد از انتخابات انجام داد بر خلاف مصالح نظام بود و به همين دليل بايد از اقدام شايسته صدا و سيما در خصوص عدم پخش صداي شجريان تقدير و تشكر شود.

جعفري با بيان اينكه كسي در كميسيون فرهنگي با موضع اتخاذ شده در خصوص شجريان مخالفت نكرد ادامه داد: هنرمندي كه از ملت خود جدا شود ديگر صداي زيبايي هم نخواهد داشت و در واقع زيبايي صداي شجريان به اين خاطر بود كه وي با مردم بود و زماني كه شجريان از مردم جدا شد مردم هم وي را طرد كردند.

اين نماينده مجلس خاطرنشان كرد: بعيد مي‌دانم كه شجريان خواستگاه زيادي در ميان عموم مردم متدين داشته باشد، بر اين اساس بايد گفت كساني كه هنوز از شجريان حمايت مي‌كنند به دو بخش تقسيم مي‌شوند، يك بخش آنها به اين دليل از اين شخص حمايت مي‌كنند كه صداي شجريان براي آنها خاطره انگيز است و بخش ديگر سعي مي‌كنند از اين طريق اهداف سياسي خود را دنبال نمايند.





عکس خانوادگی از عامل کودتای ۲۸ مرداد

این عکس "فضل الله زاهدی" عامل کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در کنار دخترش هما و پسرش اردشیر.

در تاریخ سیاسی معاصر ایران، نام فضل الله زاهدی با کودتای انگلیسی ـ امریکایی 28 مرداد 1332 عجین شده است. او در سال 1271 ش. در همدان متولد شد. پس از تحصیلات متوسطه و در آستانه جنگ اول جهانی به نیروهای قزاق پیوست و فنون نظامی را زیر نظر افسران روسی فراگرفت‌.

وی در زمره افسران تیپ همدان بود که برای سرکوب نهضت جنگل عازم شمال کشور شد و در کودتای 1299 رضاخان، به وی پیوست‌. زاهدی در دوره رضاخان صاحب مشاغل مهمی شده و مأموریتهای بسیاری انجام داد.

این عکس "فضل الله زاهدی" عامل کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در کنار دخترش هما و پسرش اردشیر را از مجموعه آرشیو عکس های پدرم "محمدعلی اسدزاده" بیرون آورده ام که از سال 1340 در دوران ریاست "مسعودی" در روزنامه اطلاعات بود و تا پایان بازنشستگی اش در روزنامه از معاونت فنی روزنامه گرفته تا دستیاری شمس آل احمد پس از انقلاب را بر عهده داشته است.


وبلاگ : محمدرضا اسدزاده






کیهان: محمد نوری زاد منافق است

لحن نوشته های اخیر نامبرده آن قدر ضدانقلابی است که با لحن بیانیه گروهک تروریستی منافقین و نهضت آزادی یا تحلیل های صدای اسرائیل و صدای آمریکا و بی بی سی هیچ تفاوتی نمی کند.

کیهان نوشت: محمد نوری زاد با بدرقه جمعی از وابستگان گروهک ها و نیز رضا خاتمی و نعیمی پور به زندان بازگشت. وی پیش از این بازگشت به زندان ترجیح داد با رادیو فردا (ارگان رسمی سازمان سیا) و «جرس» (ارگان حلقه ماسونی لندن) علیه نظام مصاحبه کند.

نوری زاد در این مصاحبه های ریاکارانه مدعی شد خیرخواه نظام و رهبری است و از سر خیرخواهی حرف می زند! وی ادعا کرده که نگران ارزش های انقلاب و اسلام است اما توضیح نمی دهد که اگر چنین است چرا بازیچه گروهک های قسم خورده و ضدانقلاب و رسانه های اصلی شیطان بزرگ شده و در خدمت آنها علیه نظام و رهبری فحاشی می کند؟!

رویکرد منافقانه نوری زاد که ریشه در برخی آلودگی ها، عقده ها و جاه طلبی های ناگشوده دارد، در حالی است که وی به تازگی با شماری از سران گروهک آمریکایی نهضت آزادی (گروهکی که حضرت امام تصریح می کرد اگر سرکار باقی می ماند، سیلی بر اسلام و ایران می زدند که تا قرنها سر بلند نمی کردند) ملاقات کرد و دیدار مشابهی نیزبا عناصر بدسابقه ای چون غلامحسین کرباسچی و عبدالله نوری داشت. او به تازگی هم به خانه تاج زاده رفت تا کلکسیون دوستان خیانتکار در حق ملت و نظام را کامل کند.

لحن نوشته های اخیر نامبرده آن قدر ضدانقلابی است که با لحن بیانیه گروهک تروریستی منافقین و نهضت آزادی یاتحلیل های صدای اسرائیل و صدای آمریکا و بی بی سی هیچ تفاوتی نمی کند.

گفتنی است محمدنوری زاد در دوران حاکمیت اصلاح طلبان، به مدت چندسال، ستون ثابتی در روزنامه کیهان در روزهای شنبه تحت عنوان " شنبه ها و نکته ها" داشت که غالبابا رویکرد انتقادی نسبت به اصلاح طلبان در آنجا مقاله می نوشت.




اس 300 طرح حمله از مناطق شمالی را خنثی کرد


با اينکه روسيه موشک هاي رهگير اس 300 پیشرفته را به ايران تحويل ندادند اما شيوه هاي خاص خود را براي جلوگيري از هر گونه حمله توسط امريکا يا اسرائيل به تاسيسات هسته اي جمهوري اسلامي در پیش گرفته اند.
آخرین نیوز: با اقدام به موقع روسها در استقرار سامانه اس 300 در قفقاز جنوبی نقشه هاي رژیم صهیونیستی براي حمله به ایران از مناطق شمالي خنثی و نقش بر آب شد.

پايگاه صهيونيستي جي اس اس نيوز با اعلام این خبر مدعی شد: علت اصلي اينکه روسيه در آبخازيا سازمانه دفاع موشکي اس 300 و در اوستياي جنوبي و سواحل شمالي درياي سياه تسليحات دفاع هوايي مستقر کرده است ناشی از تهديدات احتمالي گرجستان نيست بلکه علت استقرار اين تجهيزات نظامي جلوگیری از حمله احتمالي امريکا و يا اسرائيل عليه ايران و تاسيسات هسته اي اين کشور است.

به نوشته این رسانه فرانسوی زبان واقعيت اين است که نيروهاي مسلح گرجستان به هواپيماهاي جنگي بسيار پيشرفته ، موشک ها و هواپيماهاي بدون سرنشين که بتواند استقرار رهگيرهاي قدرتمند اس300 را براي دفاع از مناطق جدائي طلب آبخازيا و اوستياي جنوبي توجيه کند در اختيار ندارند،در نتيجه منابع نظامي امريکايي معتقدند که مسکو اين سامانه هاي پيشرفته را در سواحل درياي سياه بيشتر به اين علت مستقر کرده است که با ناوهاي جنگي امريکايي حاضر در مديترانه و درياي سياه مقابله کرده باشد.

افشاکنندگان اين اطلاعات مطمئن هستند که روس ها سيستم فوق العاده پيشرفته دفاع هوايي را در آبخازيا مستقر کرده اند براي اينکه پروازهاي انجام شده از پايگاه هاي امريکايي در بلغارستان و روماني به سمت شرق يعني گرجستان ، آذربايجان و درياي خزر واقع در شمال ايران را رهگيري کنند.

استقرار اين سامانه همچنين پيام خاص مسکو به تهران است يعني با اينکه روسيه موشک هاي رهگير اس 300 پیشرفته را به ايران تحويل ندادند اما شيوه هاي خاص خود را براي جلوگيري از هر گونه حمله توسط امريکا يا اسرائيل به تاسيسات هسته اي جمهوري اسلامي در پیش گرفته اند.






تفاوت شب امتحان خوابـگاه دخــتـران با خوابــگاه پســران ( طنز و خنده دار )


شب – خوابـگاه دخــتـران – سکـانس اول:

(دختر «شبنم» نامی با چـند کتـاب در دسـتش وارد واحــد دوستش « لاله » می شود و او را در حــال گریه می بیــنـد.)

شبنم:ِ وا!... خاک بـرسرم! چــرا داری مثــل ابـر بهـار گریـه می کـنی؟!

لالـه: خـدا منـو می کشـت این روزو نـمی دیدم. (همچـنان به گریـه ی خود ادامــه می دهـد.)
شبنم: بگـو ببـینم چی شـده؟

لالـه: چی می خواســتی بشـه؟ امروز نـتیجه ی امتـحان <آناتومی!!!> رو زدن تــو بُــرد. منــی که از 6 مـاه قبـلش کتابامـو خورده بــودم، مـنی که بـه امیـد 20 سر جلـسه ی امتحــان نشـسته بودم، دیــدم نمــره ام شـده 19!!!!!! ( بر شـدت گریه افزوده می شــود)

شبنم: (او را در آغوش می کشـد) عزیزم... گـریه نـکن. می فهـممت. درد بـزرگیــه! (بغـض شبنم نیز می ترکـد) بهتـره دیگـه غصه نخـوری و خودتـو برای امتحـان فـردا آمـاده کنـی. درس سخت و حجیــمیـه. می دونی کـه؟



لالـه: (اشک هایش را آرام آرام پـاک می کنـــد) آره. می دونـم! امـا من اونقــدر سـر ماجـرای امـروز دلم خـون بـود و فقط تونـستم 8 دور بخـونم! می فهـمی شبنم؟فقط 8 دور... (دوبـاره صـدای گریـه اش بلـند می شود) حالا چه جــوری سرمـو جلوی نـازی و دوستـاش بلـند کنـم؟!!

شبنم: عزیزم... دیگــه گریه نکن. من و شهــره هم فقط 7 - 8 دور تـونســتیم بخـونیم! ببـین! از بـس گریه کردی ریـمل چشمــای قشـنگ پاک شـد! گریـه نکن دیـگه. فکـر کردن به ایـن مســائل کـه می دونـم سخــته، فایده ای نـداره و مشــکلـی رو حـل نـمی کنـه.

لالـه: نـمی دونـم. چـرا چنـد روزیـه که مثـل قدیم دلـم به درس نـمیره. مثـلاً امـروز صبــح، ساعـت 5/7 بیـدار شـدم. باورت مـیشه؟!

(در همیــن حال، صـدای جیــغ و شیـون از واحـد مجـاور به گوش می رسـد. اسـترس عظیـمی وجـودِ شبنم و لالـه را در بر می گیــرد!دخـتری به نـام «فرشته» با اضـطراب وارد اتـاق می شـود.)
شبنم: چی شـده فرشــتـه؟!

فرشــته: (با دلهــره) کمـک کنیـد... نـازی داشت واسـه بیــستمـین بـار کتــابشـو می خـوند که یـه دفعــه از حـال رفت!

شبنم: لابــد به خـودش خیلی سخــت گرفته.

فرشــته: خب، منــم 19 بـار خونـدم. این طـوری نـشدم! زود باشیــد، ببـریـمش دکتــر.


و تمــام ساکنـین آن واحـد، سراسیـمه برای یاری «نــازی» از اتـاق خارج می شـونـد. چـراغ ها خامـوش می شود ...



شـب – خوابــگاه پســران – سکــانـس دوم:

(در اتـاقی دو پسر به نـام های «مهـدی» و «آرمــان» دراز کشــیده انـد. مهـدی در حال نصـب برنـامه روی لپ تـاپ و آرمـان مشغــول نوشــتـن مطالبی روی چـند برگـه است. در هـمین حـال، واحدی شـان، «میـثــاق» در حالی که به موبایـلش ور می رود وارد اتــاق می شـود)

میثـــاق: مهـدی... شایـعه شـده فـردا صبــح امتـحان داریـم.

مهـدی: نـه! راســته. امتـحان پایــان تــرمه.

میثــاق: اوخ اوخ! مــن اصـلاً خبـر نـداشـتم. چقـدر زود امتـحانا شـروع شــد.

مهـدی: آره... منــم یه چنـد دقـیقه پیـش فهمـیدم. حالا چیــه مگـه؟! نگـرانی؟ مگـه تو کلاسـتون دختر نداریـد؟!

میثــاق: مـن و نـگرانی؟ عمــراً!! (بـه آرمــان اشــاره می کنـد) وای وای نیگــاش کـن! چه خرخـونیــه این آقـا آرمـان! ببیــن از روی جـزوه های زیـر قابلمــه چه نـُـتی بـر می داره!!

آرمان: تـو هم یه چیزی میگــیا! ایـن برگـه های تقـلبه کـه 10 دقیـقــه ی پیـش شـروع به نـوشتـنــش کردم. دختــرای کلاس مـا که مثـل دختـرای شما پایـه نیســتن. اگـه کسی بهت نـرسوند، بایــد یه قوت قلــب داشته باشی یا نـه؟ کار از محکـم کاری...
مـهدی: (همچــنان که در لپ تاپــش سیــر می کنـد) آرمــان جـون... اگه واسـت زحمـتی نیست چنـد تا برگـه واسه مـنم بنـویس. دستـت درست!

(در همیـن حــال، صـدای فریـاد و هیاهـویی از واحـد مجـاور بلـند می شود. پسـری به نـام «رضـا» با خوشحـالی وسط اتـاق می پـرد)

میـثــاق: چـت شده؟ رو زمــین بنـد نیـستی!

رضــا: پرسپولیس همین الان دومیشم زد !!

مهـدی:اصلا حواسم نبود.توپ تانک فشفشه ....... ابکشه!!!

و تمــام ساکنیـن آن واحـد، برای دیـدن ادامـه ی مسـابقـه به اتاق مجـاور می شتـابنـد. چراغ هـا روشــن می مانند ...




احمدی نژاد فردا يك پروژه‌ مهم دفاعي را رونمايي مي کند

فارس: وزير دفاع از رونمايي يكي از مهمترين پروژه‌هاي دفاعي كشور توسط محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور كشورمان خبر داد.

سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح صبح امروز (شنبه) در حاشيه مراسم تجديد ميثاق با امام(ره) مديران و كاركنان وزارت دفاع در حرم بنيانگذار انقلاب اسلامي، با اشاره به 31 مرداد ماه روز صنعت دفاعي كشور گفت: فردا همايش بزرگ وزارت دفاع به‌همين مناسبت با حضور رئيس‌جمهور محترم برگزار خواهد شد كه در اين همايش يكي از بزرگترين پروژه‌هاي دفاعي كشور رونمايي مي‌شود.

در اين همايش قرار است از پروژه هواپيماي جت بدون سرنشين ساخت داخل با نام "كرّار " رونمايي شود كه اين هواپيما اولين پهپاد برد بلند ساخت ايران است.






زنی که بدنش آهن ربا است +عکس


تمام انسانها دارای جریان الکترو مغناطیس در بدنشان هستند اما میزان این جریان در برخی به نشکل غیر قابل توجیهی بیشتر است .
برندا آلیسون از آن جمله افراد است و می تواند اجسام آهنی را همچون آهن ربا جذب کرده و تا 45 دقیقه روی بدنش نگاه دارد .زمانی که پالس الکترو مغناطیس بدنش به حداکثر می رسد او حتی می تواند با این اجسام روی بدنش بدود!

او از دوران کودکی با این مشکل مواجه بوده و بدنش سبب خاموش شدن دزدگیر خودروها ، به هم خوردن سیگنال تلویزیون و شکستن حباب لامپ ها می شده است . همچنین وجود این خاصیت در او موجب شده تا هرگز نتواند ساعت مچی به دست کند چون میدان مغناطیسی بدنش مکانیسم ساعت را برهم می زند.





باند فروش سوالات پایان ترم متلاشی شد ( خنده دار در سطح المپیک)









دریاچه ارومیه سرخ شد + عکس و توضیح







تالاب بین المللی دریاچه ارومیه که در سالهای اخیر با انواع بلاهای طبیعی و انسانی دست و پنجه نرم کرده و به اعتقاد کارشناسان نفسهای آخرش را می کشد، این روزها در اتفاقی غیرمنتظره به رنگ سرخ گراییده است.

به گزارش مهر، این پدیده از اواخر هفته گذشته از سواحل دریاچه ارومیه در حوزه آذربایجان شرقی آغاز شد و کم کم همه دریاچه را فرا گرفت، اتفاقی که برخی کارشناسان از آن به عنوان شکوفایی جلبکی و در اصطلاح، کشند قرمز یاد می کنند.

برخی کارشناسان علت این امر را ورود پسابهای حاوی مواد مغذی به ویژه پساب های حاوی ازت و فسفر به محیط های کم عمق دریاچه ارومیه می دانند که اغلب از طریق زهابهای کشاورزی و فاضلاب های شهری و صنعتی به دریاچه ریخته می شود.

اختلاف نظر درباره ماهیت وضعیت جدید دریاچه ارومیه

در حالیکه برخی شایعات از بروز پدیده شکوفایی جلبکی یا کشند قرمز در دریاچه ارومیه خبر می دهند اما عده ای دیگر از کارشناسان در برابر این اظهارنظرها واکنش نشان داده و ایجاد این پدیده را رد می کنند.

مسعود باقرزاده کریمی، کارشناس مسئول تالاب های ایران در سازمان محیط زیست یکی از این افراد است که بروز پدیده کشند قرمز در دریاچه ارومیه را به شدت رد می کند.

این کارشناس سازمان محیط زیست به خبرنگار مهر گفت: شوری آب دریاچه ارومیه آن قدر زیاد است که جلبکهای عامل کشند قرمز نمی توانند در این محیط، زیست کنند.

تغییر ترکیبات نمک عامل تغییر رنگ دریاچه است

مشاور معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست، عامل تغییر رنگ دریاچه ارومیه را تغییر ترکیبات نمک دانست و افزود: وقتی شوری آب از حد استاندارد فراتر رفته و به حد فوق اشباع رسید ترکیبات نمک عوض می شود و برخی از انواع نمک ها به ویژه نمک های دارای ترکیبات سدیم که رنگ بلورهای آن سفید است رسوب می کنند اما برخی دیگر از نمک ها به ویژه نمک های منیزیم دار که نارنجی رنگ یا نارنجی مایل به قرمز هستند، به علت مقاومت بالا همچنان به صورت محلول در آب دریاچه باقی می مانند.

اگر پسماندها موثر بودند از سالها قبل دریاچه قرمز می شد

باقرزاده کریمی، دخیل بودن پسماندها در تغییر رنگ دریاچه ارومیه را نیز رد کرد و افزود: پسماند نمی تواند در تغییر رنگ آب موثر باشد زیرا اگر این فرضیه صحت داشت، سالها قبل آب دریاچه قرمز می شد.

برخی از کارشناسانی که اعتقاد دارند این پدیده نوعی از کشند قرمز است حاضر به اظهار نظر صریح در این مورد نشدند.

گرچه بین کارشناسان زیست محیطی بر سر دلیل سرخ شدن دریاچه ارومیه اختلاف نظر وجود دارد اما آنچه مسلم است اینکه پدیده ای غیرعادی در حال وقوع است که در صورت عدم توجه و کشف دلیل واقعی آن شاید این تالاب کم نظیر بین المللی را وارد بحرانی دیگر کند.

به نظر می رسد باید در سریعترین زمان ممکن و با استفاده از تجهیزات ماهواره ای که امکان تشخیص زودهنگام را فراهم کرده است، مطالعات دقیقی درباره علت تغییر رنگ دریاچه ارومیه به عمل آید و به دنبال آن اقدامات لازم برای مقابله با پیامدهای این تغییر و تحول اتخاذ و اجرایی شود. استفاده از تجارب سایر کشورها در این زمینه می تواند راهگشا باشد.

کاهش 45 سانتیمتری آب دریاچه ارومیه/ بحث کشند قرمز منتفی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز شایعه بروز کشند قرمز در سواحل دریاچه ارومیه را تکذیب و وجود این پدیده را در آبهای شور منتفی دانست.

حسن عباس نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مشاهده قرمز شدن آب سواحل دریاچه ارومیه به خصوص در سواحل شرقی اظهارداشت: بحث بروز پدیده کشند قرمز در آب های شور از نظر علمی و کارشناسی مطرود است.

وی علت بروز این پدیده را در وضعیت کنونی تشرح شکوفه های جبلکی با نام علمی " دونالی لاسالینا" ذکر کرد و گفت: این جبلک به جهت بالا رفتن میزان غلطت نمک دریاچه ارومیه برای سازگاری با محیط زیست و تنفس بهتر اقدام به تشریح ماده ای قرمز رنگ برای مقابله با شوری و ادامه حیات خود کرده است.

عباس نژاد شایعات مبنی بر وجود کشند قرمز در سواحل دریاچه ارومیه را رد کرد و بیان داشت: پدیده کشنده قرمز از نظر علمی تنها در آب دریاهای آزاد که میزان شوری آنها حداکثر 40 گرم بر لیتر باشد مطرح است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: با مشاهده قرمز شدن آب سواحل دریاچه ارومیه بررسیهای اولیه صورت گرفت و به عقیده کارشناسان این پدیده تنها تشرح رنگدانه از سوی جلبکی به نام " دونالی لاسالینا" است.

کاهش 45 سانتیمتری آب دریاچه ارومیه

عباس نژاد نسبت به کاهش آب دریاچه ارومیه هشدار داد و خاطرنشان کرد: متاسفانه آب دریاچه ارومیه در حال حاضر نسبت به خردادماه سالجاری 45 سانتی متر کاهش نشان می دهد.

وی یادآورشد: تراز آب دریاچه ارومیه در خردادماه سال جاری 1272 سانتی متر بود که این میزان در حال حاضر 1271.55 سانتی متر رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی بالابودن میزان تبخیر آب دریاچه ارومیه به دلیل افزایش گرمای هوا را از عمده علل کاهش آب دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: متاسفانه هم اکنون میزان ورودی به آب دریاچه ارومیه به صفر رسیده است.
به گفته عباس نژاد در حال حاضر میزان شوری و غلظت نمک در دریاچه ارومیه 350 گرم برلیتر است که این امر ادامه حیات تنها موجود زنده دریاچه ارومیه به نام آرتمیا را با مشکل اساسی مواجه کرده است.

25هزار هکتار حواشی دریاچه ارومیه به شوره زار تبدیل شد

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در گفتگو با مهر از تبدیل شدن 25 هزار هکتار حواشی دریاچه ارومیه به شوره زار خبر داد.

جواد محمودی تراز آبی دریاچه ارومیه را در حال حاضر هزار و 271 متر اعلام کرد و افزود: در شرایط کنونی ارتفاع آب دریاچه ارومیه چهار متر از تراز اکولوژیکی آن پایین تر بوده که تبدیل شدن بیش از 25 هزار هکتار از حاشیه دریاچه به شوراه زار، معضلات متعددی در منطقه ایجاد کرده است.

وی نیاز آبی سالیانه دریاچه ارومیه را سه میلیارد و 100 میلیون مترمکعب دانست و بیان داشت: خشکسالی سالهای اخیر، افزایش میزان دما و تبخیر آب، افزایش سطح زیرکشت محصولات و تبدیل اراضی دیم به آبی و افزایش مصرف آب کشاورزی در کنار احداث سدها در حوزه آبریز دریاچه از عوامل تاثیرگذار کاهش میزان آب دریاچه است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود ظرفیت تولید آب حوزه آبریز دریاچه ارومیه را شش میلیارد و 900 میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: از این میزان آب سه میلیارد و 800 میلیون مترمکعب در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعتی و شرب مصرف شده که این امر لزوم اجرای طرح هایی به منظورصرفه جویی و مدیریت بهینه آن را دو چندان می کند.

محمودی با اشاره به تصویب طرحهای مختلف نجات دریاچه ارومیه در کارگروه ویژه رسیدگی به وضعیت این دریاچه به ارزش 40 هزار میلیارد ریال، افزود: اجرای این طرحها در قالب برنامه ای پنج ساله دریاچه را از شرایط بحرانی خارج کند.

وی با بیان اینکه 90 درصد آب مصرفی در حوزه آبریز دریاچه به بخش کشاورزی اختصاص دارد اظهار داشت: با توجه به این میزان آب مصرفی، مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی بسیار مهم و ضروری است و باید با اصلاح الگوی کشت، مدیریت آب در مزارع، اصلاح شبکه های آبیاری و استفاده از شیوه های مدرن آبیاری تحت فشار، بجای گسترش مساحت زیر کشت، میزان تولید در واحد سطح را ارتقا و ظرفیت آب ورودی به دریاچه را افزایش داد.

خبرنگار مهر برای بررسی بیشتر قرمز شدن سواحل دریاچه ارومیه سراغ مسئولان و کارشناسان مرکز آرتمیای کشور و دانشگاه ارومیه رفت که گزارش تکمیلی آن متعاقبا اعلام خواهد شد..

ازسال آبی 75 – 74 تا کنون رقوم ارتفاعی سطح تراز آب دریاچه ارومیه سیر نزولی پیدا کرده و در طول سالهای اخیر آب دریاچه بالاتر از شش متر کاهش داشته است که نیاز به یک عزم ملی و منطقه*ای برای نجات این اکوسیستم با ارزش و بحران زده است.

بنا بر تحقیقات انجام شده از 12 سال پیش تا کنون نمودار تراز آب پارک ملی دریاچه ارومیه رو به پایین است و مطالعات مدیریت زیست بوم حوضه آبریز دریاچه ارومیه که با همکاری بانک جهانی به اتمام رسیده، نشان می*دهد دریاچه ارومیه به عنوان دومین دریاچه شور جهان تا کمتر از 20 سال آینده با بحران شدیدی مواجه خواهد شد.

پارک ملی دریاچه ارومیه با ویژگی های خاص خود بعد از دریاچه شور بحر المیت در دنیا به عنوان دومین دریاچه شور و بزرگ در جهان به شمار می رود، این دریاچه به عنوان بزرگترین تالاب دایمی با دارا بودن 102 جزیره بزرگ و کوچک در استان قابلیت های زیادی را در دل خود جای داده است.

مساحت این دریاچه بیش از 570هزار هکتار است. با به خطر افتادن وضعیت این دریاچه علاوه بر تهدیدات زیست محیطی استان، حیات گونه های با ارزش و نادر کشور از جمله گوزن زرد ایرانی و... نیز به خطر خواهد افتاد.

به هر حال گویی این بار دریاچه ارومیه خون می گرید تا تمام فریادهای باصدا و بی صدایش را به گوش دوستداران محیط زیست برساند.





داستانک خنده دار دوتا فوت کن! (طنز و خنده دار)

داشتم با ماشینم می رفتم سر كار كه موبایلم زنگ خورد گفتم بفرمایید الووو.. ، فقط فوت كرد ! گفتم اگه مزاحمی یه فوت كن اگه میخوای با من دوست بشی دوتا فوت كن . دوتا فوت كرد . گفتم اگه زشتی یه فوت كن اگه خوشگلی دوتا فوت كن دوتا فوت كرد . گفتم اگه اهل قرار نیستی یه فوت كن اگه هستی دوتا فوت كن دوتا فوت كرد . گفتم من فردا میخوام برم رستوران شاندیز اگه ساعت دوازده نمیتونی بیای یه فوت كن اگه میتونی بیای دوتا فوت كن دوباره دوتا فوت كرد . با خوشحالی گوشی رو قطع كردم فردا صبح حسابی بخودم رسیدم بهترین لباسمو پوشیدم و با ادكلن دوش گرفتم تو پوست خودم نمی گنجیدم فكرم همش به قرار امروز بود داشتم از خونه در میومدم كه زنم صدام كرد و گفت ظهر ناهار میای خونه؟ اگه نمیای یه فوت كن اگه میای دوتا فوت كن








رانندگی خــــانــم هـــا ! ... ( طنز و خنده دار )



رسش : اگر یک خانوم مشغول رانندگی باشد و ناگهان متوجه شود که ترمز خودرو اش بریده و نمی گیرد چکار می کند ؟!
الف ) قبل از اینکه هیچ حادثه ای روی دهد او پشت فرمان سکته کرده و راهی دیار باقی می شود
قاف ) سعی می کند یک ایستگاه اتوبوس پیدا کند و با زدن خودرو اش به مردم داخل ایستگاه آن را نگه دارد
ذال ) در همان حال با همسرش تماس می گیرد و از او کمک می خواهد
نون ) سفره ابوالفضل نذر می کند که زنده بماند

متن کامل را در ادامه مطلب بخوانید

پرسش : هنگامی که یک خانم راهنمای سمت چپ خودرواش را می زند ، این به چه معناست ؟!
الف ) یعنی می خواهد به سمت راست برود
قاف ) یعنی می خواهد شیشه سمت چپ خودرواش را پایین بیاورد
ذال ) یعنی می خواهد پشت فرمان موبایلش را درآورد و با همسرش تماس بگیرد
نون ) یعنی می خواسته برف پاک کن را بزند

پرسش : اگر یک خانوم در حین رانندگی بخواهد از بین دو خودروی در حال حرکت عبور کند چکار می کند ؟!
الف ) بعد از از بیخ کندن آینه بغل جفت خودرو ها از بینشان عبور می کند
قاف ) اول به خودروی سمت راست می کوبد بعد به خودروی سمت چپ سپس با همسرش تماس می گیرد
ذال ) ابتدا جوری به خودروی سمت راست می زند که او منحرف شود و به خودروی سمت چپ برخورد کند سپس از روی دو خودرو عبور می کند
نون ) یک بوق می زند و راننده دو خودرو تا متوجه می شوند او خانوم است سریعا به او راه می دهند که برود

پرسش : زمانیکه یک خانوم در پشت فرمان خودرو نشسته و خودرو اش با سرعتی بیش از 20 کیلومتر در حرکت است این به چه معناست ؟!
الف ) یعنی پاشنه کفشش روی پدال گاز گیر کرده
قاف ) یعنی با همسرش تماس گرفته و فهمیده که او با یک خانوم ناشناس در محل کارش مشغول صحبت است
ذال ) یعنی یادش آمده که بچه اش را داخل ماشین لباسشویی جا گذاشته
نون ) یعنی پشت فرمان خوابش برده

پرسش : معمولا یک خانوم راننده وقتی خودرو اش پنچر می شود چکار می کند ؟!
الف ) ابتدا سعی می کند با پوف آن را باد کند و سپس با چسب زخم محل سوراخ را بپوشاند
قاف ) تا اولین آپاراتی با پنچری راه می رود تا پدر لاستیک و تیوپ و رینگ در بیاید
ذال ) به آتش نشانی زنگ می زند
نون ) ماشین را وسط خیابان رها می کند و با همسرش تماس می گیرد

پرسش : خانوم های راننده به کدام قسمت خودرو بیش از بقیه علاقه مند می باشند ؟!
الف ) آینه ها ؛ چون اگر در هنگام رانندگی کوچکترین خدشه ای در میکاپ آن ها بوجود آید آن ها را آگاه می کند
قاف ) پخش سی دی ؛ چون آهنگ های ملایم آن استرس آن ها را در هنگام رانندگی کاهش می دهد
ذال ) برف پاک کن ؛ چون خودش شیشه را تمیز می کند و نیازی نیست که برای تمیز کردن شیشه هم با همسرشان تماس بگیرند
نون ) داشبور ؛ چون رژ لب ، پنکک ، موچین ، ریمل ، کرم سفید کننده ، مداد چشم ، بیگودی و کلی چیزهای دیگر داخل آن جا می شود

پرسش : هنگامی که یک خانوم راننده از داخل آینه مشاهده کند که یک آمبولانس در پشت سرش در حرکت است چکار می کند ؟!
الف ) هول می شود و پایش را می گذارد روی ترمز و آمبولانس هم از عقب به شدت با خودرو او برخورد می کند
قاف ) جیغ می کشد و کنترل خودرو از دستش خارج شده و بعد از برخورد با خودروهای دیگر به داخل جوی آب می افتد و بعد با همسرش تماس می گیرد
ذال ) خودرو خودش و آمبولانس را وسط خیابان متوقف می کند تا بتواند بیمار داخل آمبولانس را ویزیت کند و یکسری دارو گیاهی و دار و دوای خانگی برایش تجویز کند
نون ) در حال حرکت فرمان را ول می کند و برای بهبودی بیمار داخل آمبولانس دست به دعا بر می دارد

پرسش : اگر یک خانوم راننده بخواهد خودرو اش را بین دو خودروی پارک شده پارک نماید ( پارک دوبل ) چکار می کند ؟!
الف ) پس از شکستن چراغ عقب خودروی جلویی و چراغ جلوی خودروی عقبی بوسیله سپر ماشینش ، با همسرش تماس می گیرد
قاف ) آنقدر منتظر می ماند تا راننده یکی از دو خودرو بیاید و ماشینش را بردارد
ذال ) به مخترع ماشین فحش می دهد که چرا ماشین را طوری اختراع نکرد که از بغل هم راه برود تا بشود با آن بین دو خودرو به راحتی پارک کرد
نون ) از یک عابر مذکر می خواهد که خودرو را برایش پارک کند

پرسش : اولین اقدامی که یک خانوم راننده بعد از تصادف انجام می دهد چیست ؟!
الف ) جیغ کشیده و بیهوش می شود
قاف ) با شوهرش تماس می گیرد
ذال ) می گوید : « آخ ببخشید می خواستم ترمز بگیرم اشتباهی گاز دادم »
نون ) اول به خاطر سالم ماندنش یک دیگ شله زرد نذر می کند بعد هم عهد می کند که دیگر پشت رل ننشیند

پرسش آخر : شما بعنوان یک مرد اگر خانومتان گواهینامه رانندگی اش را بگیرد و بخواهد که با خودروی شما رانندگی کند چکار می کنید ؟!
الف ) وقتی که او سوار خودرو می شود گوشی موبایلتان را خاموش می کنید
قاف ) کلا برای همیشه گوشی موبایلتان را خاموش می کنید
ذال ) اصلا گوشی و سیم کارتتان را با هم می برید می فروشید
نون ) گوشی و سیم کارت و خودرو تان را یکجا می فروشید و بعد هم خانومتان را طلاق می دهید.






--
دریافت این ایمیل به دلیل عضویت شما در گروه است
گروه اینترنتی تازه ها : tazehaa@googlegroups.com
شما هم به محفل 10000 نفری ما بپیوندید
براي دريافت مطالب بيشتر به اين آدرس مراجعه كنيد : http://groups.google.com/group/TAZEHAA

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر