۱۳۸۹ مهر ۲, جمعه

این صدای خس وخاشاک است: بالاترین 03 مهرماه 89


Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا عصر امروز به وقت تهران در یک مصاحبه اختصاصی با تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی در مورد روابط کشورش با ایران سخن خواهد گفت. آقای اوباما که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، در آخرین روز اقامت خود در این شهر با تلویزیون فارسی بی بی سی گفت و گو می کند. بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در روابط استراتژیک در این مورد گفته است: "این مصاحبه فرصتی است برای آقای اوباما که مستقیما با مخاطبان ایرانی سخن بگوید. او این امکان را خواهد داشت تا بر پیامی تأکید کند که طی ۲۰ ماه گذشته بارها تکرار کرده است، این که ما خواهان روابط بهتر با مردم ایران هستیم، روابطی که در آن مثلا ارتباط اقتصادی دو طرف بهبود پیدا کنند، به شکلی که منافع آن به مردم ایران برسد". با این حال آقای رودز تأکید کرد که چنین روابطی تنها به شرطی امکان پذیر است که دولت ایران به مسئولیت های بین المللی خود عمل کند. تلویزیون فارسی بی بی سی مشروح مصاحبه با آقای اوباما را عصر امروز به وقت ایران پخش خواهد کرد. متن کامل این مصاحبه در وبسایت ما قرار خواهد گرفت. این مصاحبه در برنامه رادیویی جام جهان نمای امروز و برنامه بامدادی صبح فردای رادیو فارسی بی بی سی هم پخش می شود.
با ۲۰۸ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در پی سخنان محمود احمدی‌نژاد در شصت و پنجمين نشست سازمان ملل متحد، آمريکا و اروپا شديدأ به سخنان وی اعتراض کردند. خبرگزاری‌های ايران تنها به بازتاب اين سخنان در رسانه‌ها پرداختند. بنا به گزارش خبرگزاری‌های جهان، سخنان شب گذشته محمود احمدی‌نژاد در نشست سازمان ملل واکنش‌های تندی در پی داشت.
با ۱۶۷ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


به گزارش کلمه، زهرا رهنورد در پی هتک حرمت این خانواده بیانیه ای صادر کرده که متن آن به شرح زیراست : پس از خشونت،کشتار، شکنجه و زندانی کردن فرزندان ملت، توسط قدرتمداران کینه توز، اینک نوبت خانواده شهداست که مشخصا به عنوان دست مریزاد ایثارهای آن جوانان پاکباخته، به اهانتی ننگین به خانواده های باکری و همت منتهی شد. نمی دانستم معنای «کربلا منتظرماست بیا تا برویم»، این است که زن و فرزند شهیدان را سرکوب و دستگیر کنید. البته شهدا به کربلا رسیدند اما هیچ می دانید شما دولتمداران به کجا رسیده اید؟ اهانت به همسر و فرزندان شهید همت ،ضرب و شتم همسر شهید باکری، دستگیری احسان باکری که جانانه به دفاع از مادرش پرداخت، تحفه ای بود که در بزرگداشت دفاع مقدس، نصیب خانواده های سرداران جنگ شد. جاى آنست که خون موج زند در دل لعل-زین تغابن که خزف مى شکند بازارش. ای شمایان که به این ظلم امر کردید، شمایان که این ظلم را محکوم نکردید، چه جانشینان خوبی بودید برای آن سرداران ! چه خوب پرچم خونین آنها را که به زمین افتاده بود، بر دوش گرفتید. به جای مصاف با دشمن، به جنگ با ملت رفتید، آن جوانان ایثارگر، آن سرداران خون سرخ خود را پیشمرگ استقلال و ازادی ایران کردند، اما شما در هفته دفاع مقدس، زن و فرزند آنان را تکریم نکردید بلکه کتک زدید و دستگیر کردید. از آنها، هرگز نپرسیدید جوانی خود را در بیوه زنی، تنهایی و یتیم داری چگونه گذراندند؟، هرگز نپرسیدید چگونه از خون شهیدان پاسداری کردند؟ از سلحشوری های این بانوان و از رشادتهای فرزندان شهیدان تقدیر نکردید اما یادتان باشد که جهان هستی می بیند و می شنود و "عالم محضر خداست ". یادتان باشد که به نام آنها بزرگراه ساختید، بزگراه همت، باکری، بروجردی و دیگران. اما خانواده های آنها را بزرگ نداشتید. با نام و یاد آنها، برای خود مشروعیت کسب کردید، اما خون آنان را پاس نداشتید. با این روشها به باورهای مردم خیانت کردید. اما امروز، بدانید و مطمئن باشید که نام زهرا(س) و علی و حسین علیهم السلام که از زبان شما به هنگام زندانی کردن و ضرب و شتم زنان و مردان پیرو زهرا جاری می شود، هیچ کس را نمی فریبد. مطمئن باشید لکه سیاهی بر چهره خود پاشیدید که به آب زمرم و کوثر سفید نتوان کرد. زهرا رهنورد ۱مهر ۱۳۸۹
با ۱۴۶ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


خبرنگاران سبز/ رهبران سبز/ زهرا رهنورد: زهرا رهنورد در پی هتک حرمت خانواده هاى شهيدان باكرى و همت بیانیه ای صادر کرده که متن آن به نقل از کلمه، به شرح زیراست : نمی دانستم معنای «کربلا منتظرماست بیا تا برویم»، این است که زن و فرزند شهیدان را سرکوب و دستگیر کنید. البته شهدا به کربلا رسیدند اما هیچ می دانید شما دولتمداران به کجا رسیده اید؟ پس از خشونت،کشتار، شکنجه و زندانی کردن فرزندان ملت، توسط قدرتمداران کینه توز، اینک نوبت خانواده شهداست که مشخصا به عنوان دست مریزاد ایثارهای آن جوانان پاکباخته، به اهانتی ننگین به خانواده های باکری و همت منتهی شد. اهانت به همسر و فرزندان شهید همت ،ضرب و شتم همسر شهید باکری، دستگیری احسان باکری که جانانه به دفاع از مادرش پرداخت، تحفه ای بود که در بزرگداشت دفاع مقدس، نصیب خانواده های سرداران جنگ شد. جاى آنست که خون موج زند در دل لعل زین تغابن که خزف مى شکند بازارش ای شمایان که به این ظلم امر کردید، شمایان که این ظلم را محکوم نکردید، چه جانشینان خوبی بودید برای آن سرداران ! چه خوب پرچم خونین آنها را که به زمین افتاده بود، بر دوش گرفتید.
با ۱۳۵ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


غلامرضا سرابی متخصص داخلی قلب که چهارشنبه شب در بیرون از مطب خود با اسلحه مورد سوء قصد قرار گرفته بود در بیمارستان دار فانی را وداع گفت. به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا سرابی پس از این سوء قصد به بیمارستان امام حسین (ع) تهران منتقل شد که تلاش پزشکان بی نتیجه ماند. گلوله به شکم و پهلوی سمت چپ دکتر سرابی اصابت کرده بود. دکتر سیدحمید حسینی مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت در گفتگو با مهر این خبر را تایید کرد و از پیگیریهای وزارت بهداشت و نیروی انتظامی درباره سوء قصد به دو پزشک خبر داد.
با ۱۳۵ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


زهرا رهنورد در پی هتک حرمت اين خانواده بيانيه ای صادر کرده که متن آن به شرح زيراست : نمی دانستم معنای «کربلا منتظرماست بيا تا برويم»، اين است که زن و فرزند شهيدان را سرکوب و دستگير کنيد. البته شهدا به کربلا رسيدند اما هيچ می دانيد شما دولتمداران به کجا رسيده ايد؟ پس از خشونت،کشتار، شکنجه و زندانی کردن فرزندان ملت، توسط قدرتمداران کينه توز، اينک نوبت خانواده شهداست که مشخصا به عنوان دست مريزاد ايثارهای آن جوانان پاکباخته، به اهانتی ننگين به خانواده های باکری و همت منتهی شد. اهانت به همسر و فرزندان شهيد همت ،ضرب و شتم همسر شهيد باکري، دستگيری احسان باکری که جانانه به دفاع از مادرش پرداخت، تحفه ای بود که در بزرگداشت دفاع مقدس، نصيب خانواده های سرداران جنگ شد. جاى آنست که خون موج زند در دل لعل زين تغابن که خزف مى شکند بازارش ای شمايان که به اين ظلم امر کرديد، شمايان که اين ظلم را محکوم نکرديد، چه جانشينان خوبی بوديد برای آن سرداران ! چه خوب پرچم خونين آنها را که به زمين افتاده بود، بر دوش گرفتيد. به جای مصاف با دشمن، به جنگ با ملت رفتيد، آن جوانان ايثارگر، آن سرداران خون سرخ خود را پيشمرگ استقلال و ازادی ايران کردند، اما شما در هفته دفاع مقدس، زن و فرزند آنان را تکريم نکرديد بلکه کتک زديد و دستگير کرديد. از آنها، هرگز نپرسيديد جوانی خود را در بيوه زني، تنهايی و يتيم داری چگونه گذراندند؟، هرگز نپرسيديد چگونه از خون شهيدان پاسداری کردند؟ از سلحشوری های اين بانوان و از رشادتهای فرزندان شهيدان تقدير نکرديد اما يادتان باشد که جهان هستی می بيند و می شنود و "عالم محضر خداست ". يادتان باشد که به نام آنها بزرگراه ساختيد، بزگراه همت، باکري، بروجردی و ديگران. اما خانواده های آنها را بزرگ نداشتيد. با نام و ياد آنها، برای خود مشروعيت کسب کرديد، اما خون آنان را پاس نداشتيد. با اين روشها به باورهای مردم خيانت کرديد. اما امروز، بدانيد و مطمئن باشيد که نام زهرا(س) و علی و حسين عليهم السلام که از زبان شما به هنگام زندانی کردن و ضرب و شتم زنان و مردان پيرو زهرا جاری می شود، هيچ کس را نمی فريبد. مطمئن باشيد لکه سياهی بر چهره خود پاشيديد که به آب زمرم و کوثر سفيد نتوان کرد. زهرا رهنورد
با ۱۲۶ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


عباس عبدی در پاسخ خود به طائب با ابراز نگرانی از رواج علنی دروغ در نهاد های رسمی کشور تاکید کرد: قدرت انفجاری موشک‌هایی که مورد نظر شماست در برابر موشک‌های اتمی و فوق پیشرفته اتحاد جماهیر شوروی چیزی شبیه اسباب‌بازی است، اما روزی که حیات شوروی به علت اشباع دروغ و ظلم و ستم سر آمد، آن موشک‌ها هم نتوانست آنها را از فروپاشی نجات دهد. نه تنها نتوانست، بلکه این موشک‌ها پس از فروپاشی، وبال گردن رژیم روسیه شد. امروز هم موشک‌های کره‌شمالی از نوع اتمی است و فاصله‌اش با ژاپن فقط یک دریای کوچک است، اما شاهد آنیم که سالانه باید هزاران نفر از مردم آن از گرسنگی بمیرند و تنها فرد چاق و چله آن حکومت، رییس جمهور مادام‌العمر آن است و بقیه مردم گویی که رژیم سخت (البته از نوع غذایی) گرفته‌اند.
با ۱۲۳ امتیاز و ۲۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


یادی از شهید زهرا بنی‌یعقوب به همراه تصاویری از او و چهل‌امین روز شهادت وی .
با ۱۱۸ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


هئیت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل با انتشار بیانیه در پاسخ به احمدی‌نژاد گفت: «احمدی‌نژاد به جای آنکه خواست‌ها و حسن نیت ایرانیان را نمایندگی کند، مجدداَ نظریه‌های نفرت‌انگیز توطئه و ناسزاهای یهودی‌ستیزانه را انتخاب کرد. این سخنان منزجرکننده، توهم‌آور و قابل پیش‌بینی بود.» لورنس کانن، وزیرامورخارجه کانادا درباره ادعاهای احمدی‌نژاد گفت: «این اظهارات نقض آشکار معیارهای بین‌المللی و روح سازمان ملل متحد است.» گیدو وستروله، وزیر امورخارجه آلمان نیز ضمن انتقاد به احمدی‌نژاد، اظهارات وی در سازمان ملل متحد را «شانسی از دست‌رفته» خواند. وستروله در روز جمعه (۲۴ سپتامبر/ ۲ مهر) در گفت‌وگویی با "رادیو آلمان" افزود که «جای تاسف است» که احمدی‌نژاد کمی پس از پیشنهاد باراک اوباما برای مذاکره، با اظهاراتش «این چنین به خطا» رفته است. وستروله تصریح کرد که این اظهارات «نامربوط و توهین‌آمیز» بوده‌اند. برخی از مخالفان جمهوری اسلامی همزمان با سخنرانی احمدی‌نژاد در پارک مقابل ساختمان سازمان ملل متحد گرد آمده و به شرکت احمدی‌نژاد در نشست‌های سازمان ملل متحد اعتراض داشتند. رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و جان بولتن، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد در جمع طرفداران شورای ملی مقاومت شرکت کرده و در اعتراض به سیاست‌های جمهوری اسلامی سخنرانی کردند. به گزارش خبرگزاری‌های خارجی صدها تظاهرکننده با حمل پلاکارد و سردادن شعار "احمدی‌نژاد را تروریست خواندند.» تظاهرکنندگان همچنین از جامعه جهانی خواستند که «از انجام معاملات اقتصادی با جمهوری اسلامی خودداری کند.» به گفته یکی از مقامات آمریکایی، باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور در نخستین واکنش غیررسمی اتهامات احمدی‌نژاد را «انزجارآور و اهانت‌آمیز» خوانده است. این مقام آمریکایی افزود «باید توجه داشت که این اظهارات شرم‌آور در نزدیکی محل فاجعه در نیویورک ابراز می‌شود.» چند ساعت پیش از سخنان احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود که «در مذاکره بر روی ایران باز است.» اوباما از ایران خواسته بود که با بازگشت به میز مذاکره راه دیپلماسی را برگزیند. اما رئیس‌جمهور آمریکا همزمان تصریح کرد که جمهوری اسلامی به شیوه‌ای اعتمادبرانگیز، باید جامعه جهانی را از صلح‌آمیز بودن برنامه اتمی خود مطمئن سازد. احمدی‌نژاد در سخنان خود خواهان تشکیل «یک گروه حقیقت‌یاب» از سوی سازمان ملل شد تا به گفته وی «بعدها عده‌ای اظهار نظر درباره‌ی ‌آن را ممنوع نکنند.» احمدی‌نژاد که پیش‌تر با انکار هولوکاست و اظهارات یهودی‌ستیزانه سبب جنجال شده بود، کشورهای غربی را به «ممنوعیت اظهار نظر درباره هولوکاست» متهم کرده بود.
با ۱۱۷ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در مصاحبه اختصاصی اقای اوباما با بهمن کلباسی خبر نگار بی بی سی فارسی اقای اوباما صحبت های احمدی نژاد را نفرت انگیز و غیر قابل بخشش خواند
با ۱۱۶ امتیاز و ۲۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


خیلی ساده، چون فکر می‌کند دولت امریکا هم مثل دولت ایران است که هرجا بمبی می‌ترکد، مردم دولت ایران را اولین متهم می‌دانند: از بمب‌گذاری در مهاباد و زاهدان و شیراز بگیر تا خوزستان و حتی نجف و کربلا و بین زائران ایرانی!
با ۱۱۲ امتیاز و ۴۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: غلامرضا سرابي، متخصص قلب كه شامگاه چهارشنبه مقابل مطبش در تهران مورد حمله مسلحانه قرار گرفته بود، ساعتي پيش فوت كرد. محمد رضا رزاقي در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: غلامرضا سرابي، كه از شامگاه چهارشنبه بعد از اصابت گلوله افراد ناشناس به شكمش در بخش آي سي يو بيمارستان امام حسين تهران بستري بود، ساعتي پيش فوت كرد. وي گفت: علت مرگ بعد از بررسي كارشناسان پزشكي قانوني اعلام مي‌شود.
با ۱۰۸ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


سؤال: اگر بشود با واکنش شما نسبت به اظهارات دیروز آقای احمدینژاد شروع کنم که در آن آمریکا را مقصر واقعه 11 سپتامبر خواند.:::. اوباما : خُب، توهین آمیز بود. نفرت انگیز بود. و به خصوص اینکه او این صحبت ها را اینجا در منهتن، فقط در فاصله کمی در شمال محل حادثه بیان کند، جایی که خانواده هایی از همه مذاهب عزیزانشان را از دست دادند، مردمی از تبار و اقوام مختلف که به آن حادثه به منزله فاجعه اصلی نسلشان مینگرند، چنان گفتاری از او توجیه ناپذیر بود.
با ۱۰۷ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


فیلم به دار آویختن ۵ نفر در تهران در ملأ عام
با ۱۰۶ امتیاز و ۴۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


سخنی کوتاه از شعبان بی مخ
با ۹۹ امتیاز و ۲۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


دولت هخامنشي ايران با دادن پناهندگي به تميستوكلس Themistoclesدشمن شمار يك خود، يادگار پسنديده اي از ايرانيان براي نسلهاي بشر باقي گذارده كه 25 قرن به عنوان اوج مدنيت و رعايت احوال و شئون انسانها مورد احترام است. اين پناهندگي پر سر و صدا كه
با ۹۹ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


دکتر غلامرضا سرابی، متخصص قلب، که شامگاه چهارشنبه در مقابل مطبش در تهران به او سوء قصد شده بود، بعد از ظهر امروز در بیمارستان درگذشت. به گزارش خبرگزاری فارس، دکتر سرابی از شامگاه چهارشنبه در بخش « آی.سی.یو» بیمارستان امام حسین بستری بود. وی چهارشنبه شب در مقابل مطبش در نارمک از سوی افراد موتور سوار هدف تیراندازی قرار گرفته و به شدت زخمی شده بود. ۲۴ ساعت پیش از آن نیز دکتر عبدالرضا سود بخش، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، در مقابل مطبش به همین ترتیب مورد سوء قصد قرار گرفت و کشته شد. بازپرس ویژه قتل تهران، به خبرگزاری ایسنا گفت: تاکنون دلیلی بر وجود انگیزه های سیاسی در این قتل ها بدست نیامده است و تحقیقات ادامه دارد.
با ۹۵ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در گفت و گوی اختصاصی با تلویزیون بی بی سی فارسی سخنان همتای ایرانی خود در مورد حملات ۱۱ سپتامبر را به شدت محکوم کرد. آقای اوباما روز جمعه ۲ مهر (۲۴ سپتامبر) به بی بی سی فارسی گفت که اظهارات محمود احمدی نژاد "موهن"، "نفرت انگیز" و "غیر قابل توجیه" بوده است. رئیس جمهوری آمریکا گفت: "به ویژه به این دلیل که او (آقای احمدی نژاد) چنین اظهاری کند، آنهم اینجا در مانهاتان، تنها در فاصله ای کوتاه از جایی که حادثه اتفاق افتاد، جایی که خانواده ها عزیزانشان را از دست دادند، مردمی از تمام مذاهب و قومیت ها، که این را بزرگترین تراژدی نسلشان قلمداد می کنند، اینکه او چنین چیزی بگوید، قابل بخشش نیست و با واکنشی که ملت ایران در زمان حادثه نشان دادند، در تعارض است." آقای اوباما یادآور شد: "آن زمان عده ای [در ایران] شمع به دست شب زنده داری کردند، احساسات انساندوستی که در ایران ابراز شد شدت اختلاف بین رهبری و رژیم ایران از یک سو و عملکرد اکثریت مردم ایران را از سوی دیگر نشان می دهد. اکثریتی که نسبت به این مسایل با احترام و تعقل نسبت به این مسایل فکر می کنند." آقای احمدی نژاد روز پنجشنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، از احتمال دست داشتن بخش هایی از دولت آمریکا در حادثه ۱۱ سپتامبر سخن گفته بود. او گفته بود که سه نظریه درباره چگونگی وقوع این حملات وجود دارد که بر اساس یکی از آنها، حملات "توسط بخش هایی از دولت آمریکا و برای ایجاد تغییر در روند نزول اقتصاد آمریکا و سیطره او بر خاورمیانه و همچنین نجات رژیم صهیونیستی" انجام شده است و "اکثریت مردم آمریکا و ملت ها و سیاستمداران بر این باورند." دیپلمات های آمریکا و شمار دیگری از دیپلمات های کشورهای غربی به نشانه اعتراض به این اتهام، سالن محل سخنرانی را ترک کرده بودند.
با ۹۵ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در نگاه اول شاید چیز بد به نظر برسه اما در واقع چیز خوبیه!
با ۹۳ امتیاز و ۳۸ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


اکنون دوهفته از بازداشت نسرین ستوده وکیل شجاع بسیاری از فرزندان ما می گذرد. او که در پی احضار کتبی و برای ادای پاره ای توضیحات به دادسرای اوین مراجعه کرده بود،به ناگهان بازداشت و به سلول های انفرادی زندان اوین منتقل شد. دادسرای اوین در حالی این بازداشت را صورت داد که پدر ایشان در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری بوده و امروز چشمان منتظر برای آزادی دخترش را از جهان فروبست. نیما، کودک سه ساله این وکیل شجاع منتظر جشن تولد خود بود و دختر دوازده ساله اش که پس از تفتیش ۱۰ مامور امنیتی از منزل و اتاق بچه ها، دچار بیقراری و ترس و وحشت و نگرانی شده است، نیاز شدید به مراقبت دارند. در چنین شرایطی ما مادران پارک لاله( مادران عزادار) که با بازداشت مادری دلسوز بی پناهان، بر آلام و رنج های مان افزوده شده و زخم بی عدالتی ها و کشتار فرزندان مان سر باز کرده است، تاکید می کنیم که ادامه بازداشت وکیلی که هرگز کلامی، خارج از چارچوب قوانین جهموری اسلامی سخنی بر زبان نرانده و همواره با آرامش و بسیار سنجیده و به دور از احساسات از موکلان خود دفاع کرده است، بسیار بی رحمانه و غیر انسانی است .....
با ۹۲ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


جرس: یادتان باشد که به نام آنها بزرگراه ساختید، بزگراه همت، باکری، بروجردی و دیگران. اما خانواده های آنها را بزرگ نداشتید. با نام و یاد آنها، برای خود مشروعیت کسب کردید، اما خون آنان را پاس نداشتید. با این روشها به باورهای مردم خیانت کردید. اما امروز، بدانید و مطمئن باشید که نام زهرا(س) و علی و حسین علیهم السلام که از زبان شما به هنگام زندانی کردن و ضرب و شتم زنان و مردان پیرو زهرا جاری می شود، هیچ کس را نمی فریبد. در پی حمله گروهی به خانواده شهیدان همت و باکری، در مقابل منزل مهدی کروبی و بازداشت چند ساعته پسر شهید حمید باکری، زهرا رهنورد با صدور بیانیه‌ای این عمل را به شدت تقبیح کرد. به گزارش کلمه، روز گذشته، زمانی که خانواده شهید باکری و همت به دیدار مهدی کروبی می رفتند، فاطمه امیرانی، همسر شهید حمید باکری، از سوی ماموران لباس شخصی با سلاح گرم تهدید شد و مورد ضرب و شتم شدید آنها قرار گرفت . علاوه براین، خانواده‌های شهیدان همت و باکری در این هفته از دیدار با میرحسین موسوی و زهرا رهنورد منع شدند. خانواده شهید همت و خانواده شهید باکری که در پی دید و بازدیدهای همه ساله در هفته "دفاع مقدس" به دیدار نخست‌وزیر دوران جنگ و زهرا رهنورد رفته بودند که با ممانعت شدید نهادهای امنیتی روبه‌رو شدند. متن کامل این بیانیه به شرح زیراست : نمی دانستم معنای «کربلا منتظرماست بیا تا برویم»، این است که زن و فرزند شهیدان را سرکوب و دستگیر کنید. البته شهدا به کربلا رسیدند اما هیچ می دانید شما دولتمداران به کجا رسیده اید؟ پس از خشونت،کشتار، شکنجه و زندانی کردن فرزندان ملت، توسط قدرتمداران کینه توز، اینک نوبت خانواده شهداست که مشخصا به عنوان دست مریزاد ایثارهای آن جوانان پاکباخته، به اهانتی ننگین به خانواده های باکری و همت منتهی شد. اهانت به همسر و فرزندان شهید همت ،ضرب و شتم همسر شهید باکری، دستگیری احسان باکری که جانانه به دفاع از مادرش پرداخت، تحفه ای بود که در بزرگداشت دفاع مقدس، نصیب خانواده های سرداران جنگ شد. جاى آنست که خون موج زند در دل لعل/ زین تغابن که خزف مى شکند بازارش ای شمایان که به این ظلم امر کردید، شمایان که این ظلم را محکوم نکردید، چه جانشینان خوبی بودید برای آن سرداران ! چه خوب پرچم خونین آنها را که به زمین افتاده بود، بر دوش گرفتید. به جای مصاف با دشمن، به جنگ با ملت رفتید، آن جوانان ایثارگر، آن سرداران خون سرخ خود را پیشمرگ استقلال و ازادی ایران کردند، اما شما در هفته دفاع مقدس، زن و فرزند آنان را تکریم نکردید بلکه کتک زدید و دستگیر کردید. از آنها، هرگز نپرسیدید جوانی خود را در بیوه زنی، تنهایی و یتیم داری چگونه گذراندند؟، هرگز نپرسیدید چگونه از خون شهیدان پاسداری کردند؟ از سلحشوری های این بانوان و از رشادتهای فرزندان شهیدان تقدیر نکردید اما یادتان باشد که جهان هستی می بیند و می شنود و "عالم محضر خداست ". یادتان باشد که به نام آنها بزرگراه ساختید، بزگراه همت، باکری، بروجردی و دیگران. اما خانواده های آنها را بزرگ نداشتید. با نام و یاد آنها، برای خود مشروعیت کسب کردید، اما خون آنان را پاس نداشتید. با این روشها به باورهای مردم خیانت کردید. اما امروز، بدانید و مطمئن باشید که نام زهرا(س) و علی و حسین علیهم السلام که از زبان شما به هنگام زندانی کردن و ضرب و شتم زنان و مردان پیرو زهرا جاری می شود، هیچ کس را نمی فریبد. مطمئن باشید لکه سیاهی بر چهره خود پاشیدید که به آب زمرم و کوثر سفید نتوان کرد. زهرا رهنورد ۱مهر ۱۳۸۹
با ۹۰ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


دومین پزشک مضروب فوت کرد رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: غلامرضا سرابي، متخصص قلب كه شامگاه چهارشنبه مقابل مطبش در تهران مورد حمله مسلحانه قرار گرفته بود، ساعتي پيش فوت كرد. محمد رضا رزاقي در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: غلامرضا سرابي، كه از شامگاه چهارشنبه بعد از اصابت گلوله افراد ناشناس به شكمش در بخش آي سي يو بيمارستان امام حسين(ع) تهران بستري بود، ساعتي پيش فوت كرد. وي گفت: علت مرگ بعد از بررسي كارشناسان پزشكي قانوني اعلام ....
با ۸۸ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


جرس: رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: غلامرضا سرابي، متخصص قلب كه شامگاه چهارشنبه مقابل مطب‌اش در تهران مورد حمله مسلحانه قرار گرفته بود، ساعتي پيش فوت كرد. محمد رضا رزاقي افزود: غلامرضا سرابي، كه از شامگاه چهارشنبه بعد از اصابت گلوله افراد ناشناس به شكمش در بخش آي سي يو بيمارستان امام حسين تهران بستري بود، ساعتي پيش فوت كرد.یک شب پیش از او عبدالرضا سودبخش عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مقابل مطب شخصی خود از طرف افراد ناشناس مورد سوء قصد قرار گرفت و درگذشت.
با ۸۶ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


جرس: صفایی فراهانی که دو هفته پس از حمله قلبی در زندان، با پی‌گیری‌های مداوم خانواده‌اش توانست برای معالجه در بیمارستان بستری شود، روز گذشته در حین انجام تست قلب، دچار ایست قلبی شد. بنا بر اخبار رسیده به جرس، عفت خطیبی همسر صفایی فراهانی، معاون دبیرکل و رییس هیات اجرایی جبهه مشارکت گفت: آقای صفایی در یکی از بیمارستان های قلب تهران بستری هستند و شرایط‌شان رو به بهبودی است ولی دیروز در حین تست‌های قلبشان دچار ایست قلبی شد ولی در حال حاضر وضعیتشان رضایت بخش است. وی با بیان تاکید پزشک فراهانی بر دور بودن او از هر گونه فشار عصبی اظهار کرد: دکتر معالج ایشان گفته است هر نوع فشار عصبی یا روانی ممکن است ایشان را دچار ایست قلبی کند، به همین دلیل لازم است از هر گونه ارایه اطلاعات که منجر به عصبی شدن ایشان شود جلوگیری کنیم. محسن صفائی فراهانی از اعضا شورای مرکزی جبهه مشارکت است که در جریان حوادث پس از انتخابات سال گذشته دستگیر و به تحمل پنج سال حبس قطعی محکوم شد. صفائی فراهانی پس از مدتی توانست با سپردن 700 میلیون تومان وثیقه به صورت موقت از زندان آزاد شود، اما پس از آنکه به همراه شش فعال سیاسی اصلاح طلب دیگر در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه از اظهارات "سردار مشفق"، از فرماندهان ارشد قرارگاه ثارالله سپاه شکایت کرد، دوباره به زندان بازگردانده شد. وی چندی پیش در زندان دچار حمله قلبی شد، اما تا دو هفته امکان بستری شدن وی در بیمارستان مهیا نشد. وضع صفایی فراهانی به نحوی بود که پزشک بهداری زندان از عدم بستری شدن وی در بیمارستان اظهار شگفتی کرد.
با ۸۶ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


به گزارش خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه سخنان محمود احمدی‌نژاد را در باره یازدهم سپتامبر به شدت محکوم کرده است./ طبق این گزارش، آقای اوباما در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی، سخنان محمود احمدی‌نژاد را در باره یازدهم سپتامبر، «خصمانه»، «نفرت‌انگیز» و «نابخشودنی» دانسته است./ محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت جمهوری اسلامی ایران که روز پنج‌شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی میکرد، در سخنان خود درباره عاملان حملات تروریستی یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ ابراز تردید کرده و به طور تلویحی دولت آمریکا را به دست داشتن در این حملات متهم کرده بود. این در حالی است که مقام‌های آمریکایی از سال ۲۰۰۱ تاکنون همواره اعضای گروه تروریستی القاعده به رهبری اسامه بن‌لادن را مسئول این حملات معرفی کرده‌اند که در جریان آن بیش از سه هزار نفر جان خود را از دست دادند. محمود احمدی‌نژاد، که پیشتر واقعه کشتار یهودیان را توسط آلمان نازی نیز انکار کرده است، در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تشکیل گروه حقیقت‌یاب مستقل در سازمان ملل برای بررسی دلایل و عوامل حملات یازدهم سپتامبر شده است. در این میان باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا با «خصمانه و نفرت‌انگیز» دانستن سخنان محمود احمدی‌نژاد گفته است:‌«این که وی چنین سخنانی بر زبان آورده است، آن هم در مانهاتان و در نزدیکی جایی که خانواده‌ها عزیزان خود را از دست داده‌اند، مردمانی از همه ادیان و همه قومیت‌ها که این واقعه را (یازدهم سپتامبر) به عنوان رویداد فجیع نسل خود می‌دانند، این که وی چنین سخنانی بگوید، اقدامی نابخشودنی است».
با ۸۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


وقتی خانواده شهید باکری و همت هم زمان با هفته دفاع مقدس به دیدار مهدی کروبی کروبی رفتند فاطمه امیرانی، همسر شهید حمید باکری، از سوی افرادی تهدید شد و مورد ضرب و شتم شدید آنها قرار گرفت./ : وقتی خانواده شهید باکری و همت هم زمان با هفته دفاع مقدس به دیدار مهدی کروبی کروبی رفتند، فاطمه امیرانی، همسر شهید حمید باکری، از سوی افرادی تهدید شد و مورد ضرب و شتم شدید آنها قرار گرفت. علاوه براین، خانواده های شهیدان همت و باکری در این هفته از دیدار با میرحسین موسوی و زهرا رهنورد منع شدند. خانواده شهید همت و خانواده شهید باکری که در پی دید و بازدیدهای ...
با ۸۳ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


سحام نیوز: بیش از ۵۰ نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا طی نامه ای به باراک اوباما هشدار دادند که شاید تنها چند هفته و ماه برای جلوگیری از برنامه اتمی ایران وقت باشد. این سیاستمداران که از اعضای مجلس نمایندگان هستند در نامه خود از رئیس جمهوری آمریکا خواسته اند "هر چه آنچه در توان دارد برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی هسته ای" بکار گیرد. این نامه با اشاره به گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی می افزاید که ایران ذخایر اورانیوم غنی شده خود را طی سه ماه ۱۵ درصد افزایش داده و اکنون بطور بالقوه می تواند دو بمب اتمی تولید کند. در گزارش یاد شده، مدیر کل آژانس از عدم همکاری ایران با بازرسان تسلیحاتی ابراز تاسف کرده است.
با ۸۲ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


شهردار فرانسه ضمن همداردی با خانواده و دوستان حسین از نبود آزادی بیان و عقیده در ایران شکایت کرد. او افرزود از طرف پاریس از قوه قضائیه می خواهم که حسین درخشان را آزاد کنند و خواهان این هستم که همه ی تلاش ها برای نجات جان وی انجام شود.
با ۸۰ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی خود در روز پنج‌شنبه (۲۳ سپتامبر/۱ مهر) در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به «کالبد شکافی» حادثه ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ پرداخت و جنجال آفرید. وی با اشاره به ۳ نظر درباره عاملان و دلایل حمله تروریستی به برج‌های دو قلو در نیویورک گفت: طبق نظر دوم این واقعه «توسط بخش‌هایی از دولت آمریکا و برای ایجاد تغییر در روند نزول اقتصاد آمریکا و سیطره او بر خاورمیانه و همچنین نجات رژیم صهیونیستی انجام شده است.» احمدی‌نژاد تاکید کرد که «اکثریت مردم آمریکا و ملت‌ها و سیاستمداران بر این باورند.» هئیت آمریکایی حاضر در مجمع عمومی به نشانه اعتراض به سخنان احمدی‌نژاد جلسه را ترک کرد. برخی دیگر از دیپلمات‌های غربی، از جمله نمایندگان اتحادیه اروپا نیز به نشانه‌ی اعتراض به ادعاهای احمدی‌نژاد جلسه را ترک کردند. به گفته یکی از مقامات آمریکایی، باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور در نخستین واکنش غیررسمی اتهامات احمدی‌نژاد را «انزجارآور و اهانت‌آمیز» خوانده است. این مقام آمریکایی افزود «باید توجه داشت که این اظهارات شرم‌آور در نزدیکی محل فاجعه در نیویورک ابراز می‌شود.» چند ساعت پیش از سخنان احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود که «در مذاکره بر روی ایران باز است.» اوباما از ایران خواسته بود که با بازگشت به میز مذاکره راه دیپلماسی را برگزیند. اما رئیس‌جمهور آمریکا همزمان تصریح کرد که جمهوری اسلامی به شیوه‌ای اعتمادبرانگیز، باید جامعه جهانی را از صلح‌آمیز بودن برنامه اتمی خود مطمئن سازد. احمدی‌نژاد در سخنان خود خواهان تشکیل «یک گروه حقیقت‌یاب» از سوی سازمان ملل شد تا به گفته وی «بعدها عده‌ای اظهار نظر درباره‌ی ‌آن را ممنوع نکنند.» احمدی‌نژاد که پیش‌تر با انکار هولوکاست و اظهارات یهودی‌ستیزانه سبب جنجال شده بود، کشورهای غربی را به «ممنوعیت اظهار نظر درباره هولوکاست» متهم کرده بود. واکنش‌های بین‌المللی به اظهارات احمدی‌نژاد هئیت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل با انتشار بیانیه در پاسخ به احمدی‌نژاد گفت: «احمدی‌نژاد به جای آنکه خواست‌ها و حسن نیت ایرانیان را نمایندگی کند، مجدداَ نظریه‌های نفرت‌انگیز توطئه و ناسزاهای یهودی‌ستیزانه را انتخاب کرد. این سخنان منزجرکننده، توهم‌آور و قابل پیش‌بینی بود.» لورنس کانن، وزیرامورخارجه کانادا درباره ادعاهای احمدی‌نژاد گفت: «این اظهارات نقض آشکار معیارهای بین‌المللی و روح سازمان ملل متحد است.» گیدو وستروله، وزیر امورخارجه آلمان نیز ضمن انتقاد به احمدی‌نژاد، اظهارات وی در سازمان ملل متحد را «شانسی از دست‌رفته» خواند. وستروله در روز جمعه (۲۴ سپتامبر/ ۲ مهر) در گفت‌وگویی با "رادیو آلمان" افزود که «جای تاسف است» که......
با ۷۷ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


زهرا رهنورد در پی هتک حرمت خانواده هاى شهيدان باكرى و همت بیانیه ای صادر کرده که متن آن به نقل از کلمه، به شرح زیراست :نمی دانستم معنای «کربلا منتظرماست بیا تا برویم»، این است که زن و فرزند شهیدان را سرکوب و دستگیر کنید. البته شهدا به کربلا رسیدند اما هیچ می دانید شما دولتمداران به کجا رسیده اید؟ پس از خشونت،کشتار، شکنجه و زندانی کردن فرزندان ملت، توسط قدرتمداران کینه توز، اینک نوبت خانواده شهداست که مشخصا به عنوان دست مریزاد ایثارهای آن جوانان پاکباخته، به اهانتی ننگین به خانواده های باکری و همت منتهی شد. اهانت به همسر و فرزندان شهید همت ،ضرب و شتم همسر شهید باکری، دستگیری احسان باکری که جانانه به دفاع از مادرش پرداخت، تحفه ای بود که در بزرگداشت دفاع مقدس، نصیب خانواده های سرداران جنگ شد. جاى آنست که خون موج زند در دل لعل زین تغابن که خزف مى شکند بازارش ای شمایان که به این ظلم امر کردید، شمایان که این ظلم را محکوم نکردید، چه جانشینان خوبی بودید برای آن سرداران ! چه خوب پرچم خونین آنها را که به زمین افتاده بود، بر دوش گرفتید. به جای مصاف با دشمن، به جنگ با ملت رفتید، آن جوانان ایثارگر، آن سرداران خون سرخ خود را پیشمرگ استقلال و ازادی ایران کردند، اما شما در هفته دفاع مقدس، زن و فرزند آنان را تکریم نکردید بلکه کتک زدید و دستگیر کردید. از آنها، هرگز نپرسیدید جوانی خود را در بیوه زنی، تنهایی و یتیم داری چگونه گذراندند؟، هرگز نپرسیدید چگونه از خون شهیدان پاسداری کردند؟ از سلحشوری های این بانوان و از رشادتهای فرزندان شهیدان تقدیر نکردید اما یادتان باشد که جهان هستی می بیند و می شنود و "عالم محضر خداست ". یادتان باشد که به نام آنها بزرگراه ساختید، بزگراه همت، باکری، بروجردی و دیگران. اما خانواده های آنها را بزرگ نداشتید. با نام و یاد آنها، برای خود مشروعیت کسب کردید، اما خون آنان را پاس نداشتید. با این روشها به باورهای مردم خیانت کردید. اما امروز، بدانید و مطمئن باشید که نام زهرا(س) و علی و حسین علیهم السلام که از زبان شما به هنگام زندانی کردن و ضرب و شتم زنان و مردان پیرو زهرا جاری می شود، هیچ کس را نمی فریبد. مطمئن باشید لکه سیاهی بر چهره خود پاشیدید که به آب زمرم و کوثر سفید نتوان کرد.
با ۷۱ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 

--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر