۱۳۸۹ شهریور ۲۵, پنجشنبه

صدای خس وخاشاک را بشنوید: شد غلامی که شعرنو آرد


پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۸۹

شد غلامی که شعرنو آرد

در راستای اینکه مدتی است که سنت سووال و جواب دارد ورمی افتد و اصولا نباید وربیافتد و در راستای شکوفایی دکتر حدادعادل که هر هفته کشف جدیدی در دریای گوهر شخص مذکور نموده و هی مروارید از آن در می آورد، لطفا سووالات زیر را خوانده و پاسخ مقتضی را برای دکتر حداد عادل، دروازه دولت، کوچه دستمالچی، شماره سیزده، هر چهار طبقه، بفرستید.

سووال اول: این جمله از کیست" بنده قبل از انقلاب حضوراً خدمت رهبري نرسيده بودم، اما از ايشان تصويري به عنوان يك روحاني جوان و جوان‌پسند داشتم."؟
گزینه اول: غلامعلی حداد عادل
گزینه دوم: حدادعلی غلام عادل
گزینه سوم: دکتر حداد عادل
گزینه چهارم: غلامعلی عادل حداد
 
سووال دوم: جمله " ایشان از جنبه تسلط بر تاریخ تحلیلی ائمه و تدوین آن بی نظیرند." در مورد چه کسی و توسط چه کسی گفته شده است؟
گزینه اول: سید جعفر شهیدی درباره عبدالفتاح عبدالمقصود
گزینه دوم: غلامعلی حداد عادل درباره آیت الله خامنه ای
گزینه سوم: حدادعلی غلامی درباره سید علی آقا
گزینه چهارم: گزینه دوم با دستمال استفاده شود.
 
سووال سوم: جمله " چون من در تهران بودم و ایشان در مشهد، فرصتی و موقعیتی پیش نیامد که خدمتشان برسم." توسط چه کسی و درباره چه کسی گفته شده است؟
گزینه اول: ویلیام شکسپیر درباره دکتر علی شریعتی
گزینه دوم: ویلیام حداد عادل درباره مهدی اخوان ثالث
گزینه سوم: غلامعلی حداد عادل درباره آیت الله خامنه ای
گزینه چهارم: حداد علی غلام عادل درباره پدر دامادش
 
سووال چهارم: جمله " از همان نخستین جلسه، احساس کردم که با بقیه فرق دارند. احساس کردم ایشان درخشش فکری و شخصیتی خاصی دارند." از کیست و درباره کیست؟
گزینه اول: مریم رجوی درباره مسعود رجوی
گزینه دوم: استالین درباره لنین
گزینه سوم: گوبلز درباره هیتلر
گزینه چهارم: غلامعلی حداد عادل درباره پدر دامادش
 
سووال پنجم: جمله زیر از کیست؟" البته در انتخاب بنده، نظر آقاي خامنه‌اي بي‌تأثير نبود."
گزینه اول: محمود احمدی نژاد
گزینه دوم: غلامرضا نقدی
گزینه سوم: سعید مرتضوی
گزینه چهارم: غلامعلی حداد عادل
 
سووال ششم: چه کسی این جمله را به چه کسی گفته است؟ گفتم: " آقا! در من چشمه شعری جوشیدن گرفته و غزلی گفته ام."
گزینه اول: حافظ به شاخ نبات
گزینه دوم: مولوی به شمس تبریزی
گزینه سوم: ناپلئون به ژوزفین
گزینه چهارم: غلامعلی حداد عادل به آیت الله خامنه ای
 
سووال هفتم: " یک مجله طی گفتگویی به بیان ناگفته هایی از سیره رهبر معظم انقلاب پرداخت. این ناگفته ها را چه کسی گفته است؟"
گزینه اول: احتمالا غلامعلی حداد عادل
گزینه دوم: قطعا غلامعلی حداد عادل
گزینه سوم: شک نکنید، غلامعلی حداد عادل
گزینه چهارم: معلوم است، غلامعلی حداد عادل
 
سووال هشتم: چه کسی جمله " ایشان نکته های ظریف و دقیقی را تذکر می دادند و ما اجرا می کردیم." درباره چه کسی گفته است؟
گزینه اول: مریلین مونرو درباره هاوارد هاوکز
گزینه دوم: مارلون براندو درباره فرانسیس فورد کوپولا
گزینه سوم: کارگران تعمیرکار مسجد جامع اصفهان درباره حاج آقا مصدقی
گزینه چهارم: غلامعلی حداد عادل درباره پدر داماد
 
سووال نهم: جمله " به باور من در میان شخصیت های درجه اول انقلاب کمتر کسی به اندازه مقام معظم رهبری با زبان و تاریخ و سبک های ادبی و شعرای فارسی و ادبیات، لغت و شعر عرب آشنایی دارد." از کیست؟
گزینه اول: نه، علی معلم اینقدر بی اطلاع نیست.
گزینه دوم: نه، یوسفعلی میرشکاک آنقدر شعر می فهمد.
گزینه سوم: نه، علیرضا قزوه یادش رفت بگوید.
گزینه چهارم: غلامعلی حداد عادل
 
سووال دهم: " من در زمینه شعر خرده ذوقی دارم و ایشان در این زمینه حق بزرگی به گردن من دارند." این جمله از کیست و منظور از ایشان چه کسی است؟
گزینه اول: احمد شاملو، آیدا سرکیسیان
گزینه دوم: فروغ فرخزاد، ابراهیم گلستان
گزینه سوم: سهراب سپهری، علی دهباشی
گزینه چهارم: غلامعلی حداد عادل، آیت الله خامنه ای
 
سووال یازدهم: جمله " تنوع کتابخوانی ایشان حیرت انگیز است." درباره چه کسی و توسط چه کسی گفته شده است؟
گزینه اول: دکتر محمود حسابی توسط آلبرت انشتین.
گزینه دوم: بنیامین فرانکلین توسط باراک اوباما
گزینه سوم: ژان پل سارتر توسط سیمون دوبووار
گزینه چهارم: آیت الله خامنه ای توسط غلامعلی حداد عادل
 
سووال دوازدهم: این جمله را چه کسی درباره چه کسی گفته است، به قول شاعر " گر بگویم که مرا با تو سروکاری نیست/ درودیوار گواهی بدهد کاری هست." این شعر بیان حال من به ایشان است " با صدهزار جلوه برون آمدی که من/ با صد هزار دیده تماشا کنم تو را."
گزینه اول: مجنون به لیلی
گزینه دوم: وامق به عذرا
گزینه سوم: خسرو به شیرین
گزینه چهارم: غلامعلی حداد عادل به آیت الله خامنه ای
 
سووال سیزدهم: این جمله را کدام شاعر گفته است؟ " قبلا برای بعضی از بستگان خودم شعر گفته بودم و از خودم پرسیدم چرا برای ایشان که این قدر دوستشان دارم شعر نگویم؟"
گزینه اول: حافظ شیرازی برای شاخ نبات
گزینه دوم: ایرج میرزا برای افتخار السلطنه
گزینه سوم: دانته آلیگیری برای بئاتریچه
گزینه چهارم: غلامعلی حداد عادل برای آیت الله خامنه ای
 
سووال چهاردهم: جمله از کیست؟ " بعد که ایشان شعر را تائید کردند، گفتم " هر شاعری به ازای شعری که می گوید صله ای می خواهد. من هم صله می خواهم." گفتند: " چه می خواهید؟" گفتم: " یکی از عباهای خودتان را"
گزینه اول: قصاب کاشانی به پیر پالان دوز
گزینه دوم: شیخ شبستری به حجت الاسلام عبایی
گزینه سوم: دکتر محمود حسابی به آلبرت انشتین
گزینه چهارم: غلامعلی حداد عادل به آیت الله خامنه ای
 
سووال پانزدهم: این جمله از کیست و درباره کیست؟ " وقتی آواز می خوانند صدایشان را بلند می کنند و با صدای بلند می خوانند."
گزینه اول: زن پاواروتی درباره لوچیانو پاواروتی
گزینه دوم: زن بوچللی درباره آندره آ بوچللی
گزینه سوم: زن شهرام ناظری درباره شهرام ناظری
گزینه چهارم: زن حداد عادل درباره غلامعلی حداد عادل
 
سووال شانزدهم: با توجه به گفته حداد عادل که " من می دانستم که ممکن است روشنفکران این کار را حمل بر مداهنه و تملق کنند." آیا کار روشنفکران غیرطبیعی است؟
گزینه اول: خب مرد حسابی! اینقدر پولیش نزن جرقه می زنه.
گزینه دوم: پس می خواستی چی بگن؟
گزینه سوم: دستمال به این گندگی که برای سر قابلمه نیست.
گزینه چهارم: داداش! خودتو ضایع کردی، می خوای مردم چی کارت کنن؟
 

--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر