۱۳۸۹ شهریور ۲۴, چهارشنبه

احمد قابل، پژوهشگر دینی، مجددا بازداشت شد

 
 

Sent to you by Hot News via Google Reader:

 
 


احمد قابل و آیت الله منتظری

احمد قابل، پژوهشگر دینی و از منتقدان حکومت ایران، روز سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۹ و بعد از مراجعه به دادگاه انقلاب مشهد برای دومین بار در یک سال گذشته بازداشت شد.

وب سایت کلمه دلایل بازداشت مجدد آقای قابل را فعالیت های او بعد از آزادی از زندان، عنوان کرده است.

احمد قابل که ساکن شهر فریمان در شرق ایران است، روز ۳۰ آذر ۱۳۸۸ و در حالی که قصد داشت از مشهد برای شرکت در مراسم خاکسپاری استادش، آیت الله حسینعلی منتظری، به قم برود بازداشت شد.

آقای قابل روز ۲۱ خرداد و بعد از حدود ۱۷۰ روز بازداشت با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان مشهد آزاد شد و بعد از آزادی با نوشتن مقاله ها و انجام گفتگوهایی به بیان مجدد نظرات خود و به ویژه آنچه در بازجویی ها و زندان بر او گذشته پرداخت.

او در تعدادی از مصاحبه ها و مقالاتش به اعدام های گسترده و پنهانی در زندان وکیل آباد مشهد (به ویژه در مورد محکومان مرتبط با مواد مخدر) اشاره کرده بود که وب سایت های نزدیک به معترضان دلیل اصلی بازداشت مجدد آقای قابل را "افشاگری" در این مورد ذکر کرده اند.

آقای قابل گفته بود در طول بازداشتش در زندان مشهد از اعدام تعداد زیادی از محکومان مطلع شده که تنها خبر مربوط به حدود یک دهم آنها در رسانه ها اعلام شده است.

احمد قابل از منتقدان جدی آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، است که در بیشتر گفتگوها و نوشته های خود رهبر را مسئول مستقیم برخورد با معترضان عنوان می کند.

آقای قابل ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ به اتهام توهین به رهبری، تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی در دادگاه انقلاب مشهد محاکمه شد.


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
این پیام از گروه اخبار داغ رسیده است
"HOT NEWS" group.
برای عضویت ایمیل بزنید به:
hotreads@gmail.com
برای حذف عضویت ایمیل بزنید به
hotreads+unsubscribe@googlegroups.com
برای تنظیمات بیشتر
http://groups.google.com/group/hotreads?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر