۱۳۸۹ شهریور ۲۱, یکشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


هیات منصفه‌، مدیرمسوول وب‌سایت پارسینه را مجرم ندانست

Posted: 12 Sep 2010 12:04 PM PDT

جلسه‌ رسیدگی به کیفرخواست مطروحه علیه مدیرمسوول سایت پارسینه، صبح امروز در شعبه‌ی 76 دادگاه کیفری استان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، هیات منصفه‌ی مطبوعات استان تهران با اکثریت آرا، مدیرمسوول سایت پارسینه را درخصوص اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، مجرم ندانست.

استراتژی‌ رسانه‌های اجتماعی ستاد مشترک ارتش امریکا

Posted: 12 Sep 2010 12:04 PM PDT

وب‌سایت خبری-تحلیلی مشرق - ارتش آمریکا در گزارشی تأکید کرد که از تویتر، فیس‌بوک، یوتیوب و فلیکر برای جذب مخاطب و شناسایی افراد برای ارتش آمریکا استفاده می‌کند.

جان اف. کیربی (John F. Kirby) کاپیتان نیروی دریایی آمریکا و دستیار ویژه روابط عمومی رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور در امور رسانه‌های اجتماعی در گزارشی استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی و آنلاین این نهاد نظامی را در سال 2010 را منتشر کرده است.

در این گزارش آمده است: وب سایت رسمی ستاد مشترک ارتش آمریکا در ماه فوریه 2010 بین 40 الی 55 هزار نفر در روز بازدید کننده داشته است.

این وب سایت شامل گزارش‌ها، سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های "سرویس مطبوعاتی نیروهای آمریکایی"، ‌جعبه عکس فلیکر، فیلم‌های ویدئویی و اطلاعات عمومی در مورد ستاد مشترک است و در آوریل 2009آغاز بکار کرده است.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به سایت تویتر نوشته شده است: دریادار مایک مولن رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بیش از 16 هزار نفر در صفحه تویتر خود عضو دارد که در ماه فوریه 140 پیام درباره رویدادهای مربوط به جهان و خودش را به اعضای خود ارسال کرده است. تصاویر و لینک‌های مربوط به دیگر وب‌سایت‌های اجتماعی نیز در صفحه تویتر مولن قرار داده شده است که در ماه آوریل سال 2009 نیز آغاز بکار کرده است.

در ادامه این آمارها همچنین آمده است: بیش از 8600 نفر با عضویت در صفحه فیس بوک رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از گزارش‌ها، تصاویر، مصاحبه‌ها و فیلم‌های ویدئویی دریادار مایک مولن در رویدادهای مختلف استفاده کرده‌اند. این صفحه نیز در ماه جولای سال 2009 آغاز بکار کرده است که طرفداران در مورد هر کدام از این مطالب ارسالی نظر می‌دهند اما رئیس ستاد مشترک پاسخی به سؤالات و یا اظهارات آنها نداده است.

این گزارش در ادامه افزوده است: کانال رئیس ستاد مشترک یک بخش ویدئویی در صفحه یوتیوب پنتاگون است که در ماه فوریه 2010 بیش از 16900 بار دانلود شده است.

در این بخش که در جولای سال 2009 آغاز بکار کرده قطعاتی ویدئویی از رئیس ستاد مشترک قرار داده شده است.

در بخش دیگری از این گزارش اشاره شده که بیش از 16900 بار نیز نسخه‌هایی از فایل‌های ویدئویی و صوتی ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا در آی‌تیونز در ماه فوریه دانلود شده که این سایت نیز در ماه جولای سال 2009 آغاز بکار کرده است.

این گزارش افزوده است: بیش از 31000 هزار نفر نیز در هر ماه از صفحه تصاویر فلیکر بازدید کرده‌اند. سایت فلیکر که در ماه سپتامبر سال 2009 آغاز بکار کرده، صفحه‌ای برای اشتراک تصاویر است که در آن تمام تصاویر رئیس ستاد مشترک که توسط عکاس رسمی‌اش تهیه شده قرار داده شده است.

فلیکر یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های اشتراک‌گذاری تصاویر است که به عنوان یکی از سایت‌های مهم وب شناخته می‌شود. این سایت اخیراً در اقدام جدید خود امکان اشتراک فیلم را هم به امکانات خود افزوده‌است.

در پایان این گزارش آماری نیز تأکید شده که وبلاگ رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز بیش از 35000 هزار نفر بازدید کننده در هر روز را دارد.

در وبلاگ وزارت دفاع آمریکا که در ماه نوامبر سال 2009 آغاز بکار کرده، صفحه‌ای نیز برای رئیس ستاد مشترک اختصاص داده شده است که سخنرانی‌ها و نامه‌های رئیس ستاد مشترک در این وبلاگ قرار داده می‌شوند.

در حال حاضر در ستاد مشترک ارتش آمریکا از وب‌سایت‌های رسانه‌های اجتماعی برای بازپخش محتوای وب‌سایت ستاد مشترک، اطلاعیه‌های رسمی و ویدئوهای کانال پنتاگون استفاده می‌شود، معمولا محتوای سایت‌ها پس از اتمام یک رویداد ارسال می‌شوند و هیچگاه قبل از برگزاری این رویداد در مورد آن مباحثه‌ای صورت نمی‌گیرد.

همچنین تلاش زیادی صورت می‌گیرد تا هدف محصولات کنونی و فرایندهای ستاد مشترک متناسب با محتوای رسانه‌های اجتماعی بازآفرینی شوند، بطور کلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از وب‌سایت‌های رسانه‌های اجتماعی برای انتشار اطلاعات و همچنین جمع‌‌آوری نظرات بیان شده در مورد این اطلاعات استفاده می‌کند، بدین ترتیب وی می‌تواند تأثیرگذاری پیام‌ها را سنجیده و همچنین مسائل رایج در افکار عمومی را شناسایی کند.

در بخش دیگری از این گزارش توصیه شده است: کمبود فعالیت متقابل رسمی در وب‌سایت‌های ریاست ستاد مشترک باعث کاهش تأثیرگذاری آنها شده و در نتیجه دستیابی به هدف این نوع فعالیت‌های رسانه‌ای با شکست مواجه می‌شود.

والدین آمریکایی نوجوانان خود را دیجیتالی تنبیه می‌کنند

Posted: 12 Sep 2010 12:04 PM PDT

نتایج بررسیهای یک موسسه تحقیقاتی نشان می دهد که والدین آمریکایی روش خود برای تنبیه نوجوانان را تغییر داده و فرزندان خود را به صورت دیجیتالی تنبیه می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، زمانی ترسناک ترین تنبیه های والدین برای گرفتن نمره های بد در مدرسه به این موارد خلاصه می شد: نمره بد گرفتی؟ در خانه می مانی و هیچ یک از دوستان خود را نمی بینی. با پدر و مادرت بد حرف زدی؟ در اتاق خودت می مانی از شام هم خبری نیست.

همچنین بزرگترین تنبیه برای نوجوانان بالای 16 سال در آمریکا گرفتن گواهینامه رانندگی و کلیدهای خودرو آنها بود.

این درحالی است که در عصر دیجیتال مفهوم تنبیه نیز مجازی شده است. چرا که امروز نوجوانان از اینکه در خانه بمانند و در اتاق خود حبس شوند بسیار خوشحال می شوند چون می توانند با رایانه و تلفن همراه خود سرگرم شوند.

بنابراین والدین تصمیم گرفته اند تنبیه های خود را سازگار با توسعه فناوری دیجیتالی کنند به طوری که امروز ترسناک ترین تنبیه ها برای نوجوانان شامل این موارد می شود: نمره بد گرفتی؟ تلفن همراهت را به من بده! وقتی رایانه ات را گرفتم می فهمی که نباید با والدینت بد حرف بزنی!

در این راستا موسسه تحقیقاتی Pew Internet and American Life Project تحقیقاتی را در خصوص استفاده نوجوانان از فناوریهای نوین و روش تنبیه آنها توسط والدین انجام داده است.

نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که 93 درصد از نوجوانان آمریکایی از اینترنت و ایمیل استفاده می کنند اما استفاده از اینترنت صرف انجام کارهایی از قبیل مطالعه و یا جستجوی اخبار نمی شود بلکه از اینترنت برای ورود به فیس بوک و چت کردن استفاده می کنند.

زمانی والدین برای تنبیه نوجوانان تلویزیون را خاموش می کردند اما امروز رایانه و تلفن همراه را خاموش می کنند.

50 درصد از نوجوانان برای انجام تماسهای تلفنی خود از تلفن همراه استفاده می کنند و تنها 30 درصد از ارتباطات آنها با یک دوست از طریق دیدار شخصی انجام می شود و بقیه ارتباطات در فیس بوک، سرویسهای چت و سایر گردهماییهای مجازی اتفاق می افتد.

در این راستا، 62 درصد از والدین برای تنبیه فرزندان خود تلفن همراه آنها را می گیرند و در مراحل پیشرفته تر این تنبیه ها به خاموش کردن رایانه منجر می شود.

براساس گزارش واشنگتن پست، در این خصوص ریچارد ویسبورد روانشناس دانشگاه هاروارد توضیح داد: "این روش تنبیه مدرن واقعا جواب می دهد و عملکرد آن مثل این است که در گذشته نوجوانان را از داشتن یک آخر هفته آزاد قدغن می کردند.

اکنون والدین تنها روش قدغن کردن نوجوانان خود را از داشتن ارتباطات اجتماعی تغییر داده اند و این تغییر در راستای تغییر مفهوم ارتباطات انجام شده است. والدین می دانند که تلفن همراه چقدر برای فرزندان آنها حیاتی است و می دانند که چطور می توانند نوجوانان را تنبیه کنند."

پیشنهاد کاهش کمک دولتی به مطبوعات در فرانسه

Posted: 12 Sep 2010 12:04 PM PDT

بر اساس نتایج گزارشی که به سفارش دولت فرانسه تهیه شده، مطبوعات این کشور با میزان عظیم کمک مالی دولتی که دریافت می‌کنند، در وضعیت تنفس مصنوعی دایمی نگه داشته شده‌اند.

به گزارش ایسنا، این کمک روزنامه‌ها را از یافتن استراتژی‌های مالی پایدار دلسرد کرده و در برانگیختن ظهور عناوین مطبوعاتی سیاسی و عمومی قوی غیروابسته به کمک‌های دولتی شکست خورده است.

بر اساس اعلام فرانس پرس، طبق این گزارش، روزنامه‌ها به‌منظور دوام یافتن باید متحول شوند و باید برای انجام این کار هدایت شوند. در این گزارش 15 اقدام برای کاهش کمک دولتی به روزنامه‌ها و مشروط کردن آن به نوآوری در این بخش پیشنهاد شده است.

مطبوعات فرانسه در حال حاضر بیش از یک میلیارد یورو کمک دولتی دریافت می‌کنند که 400 میلیون یوروی آن برای فروش کاهش یافته و مالیات تجاری و 626 میلیون یورو یارانه مستقیم برای کمک به مدرنیزه کردن توزیع و چاپ است.

یک طرح روزنامه رایگان جنجالی نیز سال گذشته برای صد هزار جوان 18 تا 24 سال به اجرا درآمد که تحت آن به هر کسی یک نسخه رایگان از نشریه مورد علاقه‌اش یک بار در هفته داده می‌شد.

طبق پیشنهاد این گزارش، این میزان کمک می‌تواند تا سال 2016 به 835 میلیون یورو کاهش یابد. دولت فرانسه تا ماه اکتبر در مورد عملی کردن پیشنهادهای مطرح شده در این گزارش تصمیم می‌گیرد.

عرضه‌ی رقیب آنلاین جدید برای پاورپوینت

Posted: 12 Sep 2010 11:52 AM PDT

ابزار پرزنتیشن آنلاین جدید Prezi Meeting که به افراد متعدد امکان می‌دهد به‌صورت هم‌زمان از مکان‌های مختلف برروی پرزنتیشن‌هایی که با استفاده از Prezi ساخته شده‌اند کار کرده و به ویرایش آن‌ها بپردازند، عرضه شد.

به گزارش ایسنا، این ابزار با هدف رقابت با برنامه پاورپوینت مایکروسافت که به برنامه استاندارد برای نشست‌های کاری در سراسر جهان تبدیل شده، عرضه می‌شود.

آنچه که Prezi را از خدماتی مانند پاورپوینت متمایز می‌کند، غیرخطی بودن آن است که اشتراک‌گذاری اطلاعات را ساده‌تر می‌کند. برای راحت‌تر تصور کردن آن می‌توان وایت برد سفیدی را در نظر گرفت که در داخل مرورگر قرار دارد.

ابزار Prezi Meeting بدون اسلاید است و نیازی نیست که صفحه به صفحه معرفی شود بلکه دارای یک صفحه است که در آن کاربران می‌توانند برروی مطالب مورد نظر بزرگ‌نمایی کرده و بدون وقفه درباره مساله مورد نظرشان صحبت کنند.

بر اساس این گزارش، ابزار همکاری جدید Prezi امکان می‌دهد تا 10 نفر به صورت هم‌زمان برروی یک پرزنتیشن به شکل یک سرویس ابری کار کنند.

شرکت Prezi سرویس عمومی رایگانی را با صد مگابایت فضای ذخیره‌سازی و اشتراک‌های 500 مگابایتی را به ازای 59 دلار در سال یا دو گیگابایت و قابلیت‌های کار آفلاین را به ازای 159 دلار عرضه می‌کند.

به گفته مدیر اجرایی Prezi، این شرکت در حال حاضر یک میلیون کاربر دارد.

نیویورک‌تایمز سرویس خبری شخصی راه‌اندازی می‌کند

Posted: 12 Sep 2010 11:51 AM PDT

روزنامه نیویورک تایمز به‌منظور ایجاد یک سرویس خبری شخصی به نام News.me با شرکت بتاورکس پیمان همکاری بست.

به گزارش ایسنا، شرکت‌های بتاورکس شامل توییت دک که سازنده یک برنامه محبوب برای استفاده از توییتر است و Bit.ly که عرضه کننده ابزار کوتاه‌سازی آدرس‌های وب است، هستند.

به گفته مدیر اجرایی بتاورکس، انتظار می‌رود سرویس News.me تا اواخر سال جاری ابتدا به شکل برنامه‌ای برای آی‌پد اپل عرضه شود و نسخه اینترنتی آن بعدا عرضه شود.

شماری از سازمان‌های خبری آمریکایی شامل نیویورک تایمز در حال حاضر برنامه‌هایی برای رایانه لوحی آی‌پد طراحی کرده‌اند.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد مجرم شناخته شد

Posted: 12 Sep 2010 11:51 AM PDT

هیئت منصفه مطبوعات استان تهران با اکثریت آرا، مدیر مسئول روزنامه اعتماد را مجرم شناخت.

به گزارش خبرگزاری فارس، جلسه رسیدگی به کیفرخواست مطروحه علیه مدیر مسئول نشریه اعتماد، روز یکشنبه 21 شهریور در شعبه 76 دادگاه کیفری استان به ریاست قاضی مدیر خراسانی و با حضور اعضای هیئت منصفه مطبوعات برگزار شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان تهران، هیئت منصفه مطبوعات استان تهران با اکثریت آرا، مدیر مسئول نشریه اعتماد را در خصوص اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و انتشار مطالب خلاف واقع مجرم دانست. ضمناً با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف ندانست.

مقررات هفدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها

Posted: 12 Sep 2010 11:51 AM PDT

معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقررات هفدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها را اعلام کرد.

عموم روزنامه‌نگاران، نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان می‌توانند از طریق دریافت فرم فراخوان جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها و همچنین از طریق پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اینترنتی که در سایت این جشنواره قابل دسترسی است، آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

* آثاری در مسابقه شرکت داده می‌شود که در فاصله زمانی اول فروردین 1388 تا پایان اسفند 1388 در یکی از نشریه‌های کشور که دارای مجوز انتشار و فعالیت هستند، به چاپ رسیده باشد.

* آثار ارسالی به طور مجزا در 4 گروه نشریه‌های سراسری، محلی‌، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌‌رسانی اینترنتی و بخش ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

* هر متقاضی می‌تواند 3 اثر در رشته و گرایش مربوط به هر یک از بخش‌های نشریات سراسری، محلی، خبرگزاری و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اینترنتی (زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) شرکت کند در ضمن هر اثر تنها در یک بخش می‌تواند شرکت داده شود.

* شرکت‌کنندگان باید آثار خود را به تعداد اعلام شده ارسال دارند چنانچه تعداد بیشتری ارسال شود، دبیرخانه آثار اضافی را حذف خواهد کرد.

* برگ درخواست شرکت در جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها باید برای هر اثر به طور جداگانه تکمیل و روی هر یک از آثار آن بخش و رشته الصاق شود.

* آثاری پذیرفته می‌شوند که اصل یا تصویر صفحه‌های منتشر شده در نشریه و رسانه‌های مربوط نیز ارسال شده باشد.

* مدیران مسئول نشریه‌ها و مدیران عامل خبرگزاری‌ها و پایگاههای اطلاع‌رسانی دارای مجوز از ستاد ساماندهی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز می‌توانند به نام صاحب اثر‌، برگه درخواست شرکت در جشنواره را تکمیل و همراه آثار مربوط ارسال کنند.

* شرکت‌کنندگان در موضوع عکس و کاریکاتور لازم است علاوه بر ارسال نسخه چاپ شده در نشریه، اصل اثربه همراه لوح فشرده آن ارسال کنند.

* ابعاد عکس‌ها باید 30×20 و حداکثر 40×30 سانتیمتر باشد.

* چنانچه اثر ارسال شده دارای نام مستعار باشد، قبل از ارسال باید به تائید مدیر‌مسئول نشریه رسیده باشد.

‌* آثاری که به طور مشترک و گروهی تهیه شده باشند، در صورت راهیابی به مرحله نهایی، گروه تولیدکننده به عنوان برنده اعلام خواهد شد.(به جز رشته تیتر)

* در رشته تیتر، تنها تیترهایی پذیرفته می‌شود که محصول کار فردی است.

* در رشته سرمقاله ، تنها سرمقاله‌های روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌ها پذیرفته می‌شود. سرمقاله سایر نشریه‌ها می‌تواند به تناسب موضوع برای بخش مقالات ارسال شود.

بخش ویژه

هفدهمین جشنواره مطبوعات دارای 5 موضوع ویژه شامل:

1. همت مضاعف و کار مضاعف
2. نقش نظام امت و امامت در تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی
3.جنگ نرم علیه اسلام و مسلمین (ایران هراسی، اسلام هراسی و....)
4.قانون هدفمند کردن یارانه‌ها
5. مسجد، کانون پویای جامعه اسلامی

نمونه‌ها و آثار برتر مربوط به بخش ویژه از فروردین ماه 1388 تا پایان شهریور پذیرفته می شود.

تعاریف

یادداشت: مقاله‌ای است نسبتاً کوتاه که نظر نویسنده را راجع به یک موضوع انعکاس می‌دهد که باید نام نگارنده ذکر شود چرا که در غیر این صورت جانب‌داری تلقی می‌شود.

گزارش خبری: بیان جزئیات یک خبر با قلم توصیفی که سعی می‌شود تا حدودی به تمام عناصر خبری پاسخ دهد.

گزارش غیرخبری: گزارش‌هایی که فرایند‌مدار هستند تا رویداد‌مدار به این معنا که در آن کهنگی وجود ندارد و سوژه تازگی خود را حفظ می‌کند.

عکس خبری: عکسی که راجع موضوع یا رویداد روز گرفته شود.

عکس غیرخبری: عکس تزئینی که جنبه خبری ندارد.

مقالات جنبی: مقالاتی که توسط نویسندگان غیرشاغل در تحریریه‌های مطبوعاتی نوشته شده و به چاپ رسیده است.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی تهران،‌ خیابان استاد مطهری،خیابان فجر (جم)،روبروی بیمارستان جم، کوچه مدائن، پلاک11 ،دبیرخانه هفدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی ارسال کنند.

اسناد جنگ عراق به زودی بر روی ویکی‌لیکس منتشر می‌شود

Posted: 12 Sep 2010 11:51 AM PDT

ویکی لیکس در آستانه انتشار مجموعه گسترده ای از اسناد نظامی ارتش آمریکا در ارتباط با جنگ عراق است.

به گزارش فارس به نقل از وی تری، این سایت ظرف چند هفته آینده این اسناد را برای استفاده و آگاهی عموم منتشر خواهد کرد و بدون شک این مساله جنجال خبری گسترده ای را موجب خواهد شد.

در همین حال دفتر روزنامه نگاری تحقیقی که یک بنیاد غیرانتفاعی روزنامه نگاری در لندن است، گروه هایی را در کشورهای مختلف تشکیل داده تا مستندات و اخبار متنوعی را بر مبنای مجموعه گزارش های منتشر شده نظامی ارتش آمریکا تهیه و تولید کند.

یان اورتون، سردبیر این سازمان اعلام کرده که تمامی این اخبار و برنامه های مستند همزمان با انتشار اسناد جدید ویکی لیکس و در همان روز منتشر خواهند شد.

برخی پیش بینی ها حاکیست که حجم این اسناد از 92 هزار گزارش منتشر شده در مورد جنگ افغانستان که قبلاً منتشر شده بود هم بیشتر است.

چندی قبل وزارت دفاع آمریکا با انتقاد شدید از گردانندگان ویکی لیکس از آنان خواسته بود تا اسناد محرمانه ای که در اختیار دارند را تحویل ارتش آمریکا دهند.

ویکی لیکس اعلام کرده که درخواست پنتاگون را بررسی خواهد کرد و در صورت لزوم در این زمینه بیانیه ای را منتشر خواهد کرد.

گوگل اینستنت آمد

Posted: 12 Sep 2010 08:51 AM PDT

همشهری آنلاین - شرکت اینترنتی گوگل موتور جستجوی فوق سریع خود را راه اندازی کرد این امکان لینک‌های پیشنهادی را همزمان با فرد که مورد جستجو را تایپ می‌کند به نمایش می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه: گوگل پس از دو روز تغییر لوگو خود، این موتور جستجو را با نام گوگل اینستنت (Instant) یا گوگل فوری معرفی کرد. در این موتور جستجوی جدید، همزمان با اینکه کاربر مورد جستجو را در محل ویژه تایپ می‌کند نتایج جستجو به نمایش گذاشته می‌شود.

ماریسا مایر معاون بخش موتور جستجوی گوگل گفت گوگل اینستنت همزمان با تایپ مورد جستجو، نتایج جستجو را به نمایش می‌گذارد. این موتور جستجو در حقیقت پیش بینی می‌کند کاربر چه عبارتی را جستجو خواهد کرد و نتایج آنرا ارائه می‌کند.

مایر در کنفرانسی خبری در موزه هنرهای سن فرانسیسکو گفت این موتور جستجو از روز چهارشنبه در آمریکا ارائه شده است و در هفته‌های آینده در انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و سه کشور دیگر نیز ارائه خواهد شد.

گوگل سیاست‌های حفظ حریم خصوصی کاربران را به‌روز کرد

Posted: 12 Sep 2010 08:51 AM PDT

ایتنا - بنا به اعلام گوگل، گزینه‌های مربوط به Privacy Policy ساده‌تر و قابل فهم‌تر شده و اضافات آنها حذف گشته است.

گوگل نحوه ارائه سیاست‌های حریم خصوصی کاربران (Privacy Policy) را تغییر داد.

غول نرم‌افزاری روز جمعه (4 سپتامبر – 13 شهریور) اعلام کرد با انجام تغییراتی در گزینه‌ها و مفاد سیاست‌های مربوط به حریم شخصی افراد، آنها را خلاصه و ساده‌تر کرده است.

به گزارش مشورت به نقل از اینفورمیشن ویک، گوگل هدف از این تغییرات را شفاف‌سازی و امکان درک بهتر این گزینه‌ها اعلام کرده است و خاطرنشان نمود که این تغییرات فقط در رابط کاربری پیاده شده و سیاست‌های گوگل در این خصوص هیچ تغییری به خود ندیده است.

بر اساس این گزارش گزینه‌های جدید، خلاصه شده سیاست‌های قبلی است و حدود 400 کلمه کمتر در آنها به کار رفته است.

مایک یانگ (Mike Yang) یکی از مشاوران گوگل در پستی که در وبلاگ رسمی این شرکت منتشر شد، گفته است: کمتر کاربری را می‌توان یافت که سیاست‌های اینترنتی حفظ حریم خصوصی را بخواند و به آنها توجه کافی مبذول دارد زیرا این مطالب «طولانی، پیچیده و حقوقی» هستند.

وی اظهار داشت گوگل این سیاست‌ها را ویرایش کرده، و آنها را با زبانی گویا و با ادبیاتی قابل فهم در اختیار کاربران قرار داده است.

یانگ همچنین خاطرنشان کرد که حذف موارد و نکات بدیهی از دیگر تغییراتی است که اخیراً Privacy Policy گوگل شاهد بوده است.

وی عبارت «سایت‌هایی که تحت تملک گوگل قرار ندارد، از سیاست‌های حریم خصوصی خود پیروی می‌کنند» را از جمله موارد بدیهی و محذوف برشمرده است.

خبرگزاری «کردپرس» فعالیت خود را آغاز کرد

Posted: 12 Sep 2010 08:51 AM PDT

نخستین خبرگزاری 'کردزبان در ایران' روز شنبه همزمان با تعطیلات عید سعید فطر با عنوان 'خبرگزاری بین المللی کرد پرس'، فعالیت رسانه ای خود را در سنندج آغاز کرد.

مدیرعامل خبرگزاری خصوصی کرد پرس به خبرنگار ایرنا گفت:این رسانه در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی و با هدف انعکاس اخبار و رخدادهای منطقه با اولویت مناطق کردنشین فعالیت خود را آغاز کرده است.

'علی هادیفر' افزود: کردپرس به سه زبان فارسی، کردی و انگلیسی اخبار مرتبط با رخدادهای جهان با اولویت ایران، ترکیه و عراق را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد که اولویت زبانی آن کردی است.

وی گفت: در نخستین روز فعالیت آزمایشی کردپرس، صفحه زبان کردی آن فعال شده است و از روز یکشنبه اخبار این خبرگزاری به زبانهای فارسی و انگلیسی نیز فعال می شود.

خبرگزاری بین المللی کرد پرس به آدرس www.kurdpress.com در شبکه اینترنت قابل دسترسی است.

این خبرگزاری قرار بود روز عید سعید فطر فعالیت رسمی خود را آغاز کند که به دلیل برخی مسایل فنی، امروز آغار به کار کرد.

دفتر مرکزی خبرگزاری کرد پرس در شهر سنندج مرکز استان کردستان واقع است.

«زندگی الکترونیکی» یا «ایران الکترونیکی» نام‌های پیشنهادی برای شبکه ملی اطلاعات

Posted: 12 Sep 2010 08:51 AM PDT

قائم مقام وزیر ارتباطات در فناوری و امور بین‌الملل با اعلام اینکه برای پروژه شبکه ملی اطلاعات که یک اپراتور است به دنبال یک برند هستیم، گفت: زندگی الکترونیکی یا ایران الکترونیکی یا امثال آن کاندیداهای آن هستند.

مهدی اخوان بهابادی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در پاسخ به پرسشی در خصوص "شبکه ملی اینترنت " گفت: شبکه ملی اینترنت اصطلاح صحیحی نیست؛ زیرا اینترنت یعنی شبکه بین‌المللی و نمی‌توانیم به یک شبکه بین‌المللی شبکه ملی بگوییم.

وی در پاسخ به این پرسش که "این اصلاحی است که مسئولان وزارت ارتباطات به جای "شبکه اینترنت ملی " به آن داده‌اند "، گفت: آن ایده دیگری بوده؛ پروژه‌ای بوده که در حوزه دیگری پیگیری می‌شده؛ ما به این پروژه می‌گوییم "شبکه ملی " و به دنبال یک برند و یک اسم برای آن هستیم.

وی ادامه داد: در مجلس این شبکه با نام "شبکه ملی اطلاعات" مطرح است اما دنبال پیدا کردن یک اسم مناسب برای شبکه هستیم و گزینه‌هایی مطرح است که پروژه "زندگی الکترونیکی " یا "ایران الکترونیکی " جز نام‌های پیشنهادی برای این پروژه است.

قائم مقام وزیر ارتباطات در فناوری و امور بین‌الملل افزود: مرکز تحقیقات مخابرات کارهای تحقیقاتی مرتبط با این پروژه را انجام می‌دهد و بنده از موضع قائم مقام وزیر ارتباطات اقدامات اجرایی این پروژه را پیگیری می‌کنم و این پروژه یک اپراتور خواهد بود.

اخوان توضیح داد: تدبیر آقای وزیر این بوده که طرح‌هایی که داخل وزارت خانه اصطلاحا طرح‌های سازمانی هستند، یعنی بیش از یکی از زیر مجموعه‌های وزارت خانه باید در آن درگیر باشند را بنده با حکم قائم مقامی وزیر پیگیری کنم و هماهنگی‌های آن را انجام دهم.

به گزارش فارس، پیش از این اخوان در گفت‌وگو با فارس از تصمیم وزارت ارتباطات برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات با پهنای باند 20 مگابیت بر ثانیه خبر داده بود.
همچنین تقی‌پور نیز در پاسخ به سوالی در خصوص اپراتور فناوری اطلاعات، به فارس گفته بود: بهتر است فعلاً نام این اپراتور را اپراتور IT نگذاریم؛ این اپراتور شبکه‌ای است که خدمات دیتا را ارائه می‌کند.

آغاز ثبت‌نام نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال

Posted: 12 Sep 2010 08:50 AM PDT

معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ثبت‌نام برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال از امروز 15 شهریور آغاز می‌شود.

مهدی صرامی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: افرادی که قصد حضور و دریافت غرفه در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال را دارند، می‌توانند از امروز 15 شهریور تا 25 شهریور با مراجعه به سایت «جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال» به آدرس اینترنتی WWW.DMF.IR نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی در خصوص شرایط عرضه نرم‌افزار در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت اجرای آیین‌نامه حمایت از آثار رایانه‌ای و ساماندهی بازار نرم‌افزار و حمایت از تولیدکنندگان، از تاریخ اول خرداد ماه 89 جهت شرکت در نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال، تمامی نرم‌افزارهای شرکت‌کننده در نمایشگاه‌ باید "هولوگرام " مرکز رسانه‌های دیجیتال را دریافت کرده باشند.

صرامی افزود: متقاضیان می‌توانند با در دست داشتن مدارک شامل 3 نسخه از اثر تکثیر شده با رعایت شرایط تکثیر، مجوز اثر (پروانه انتشار یا مجوز تکثیر)، مدرکی که نشان‌دهده‌ تیراژ نرم‌افزار تکثیر شده باشد، به واحد صدور مجوز مراجعه و هولوگرام مربوط را دریافت کنند.

معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ابلاغیه تمام آثار مشروط شده در واحد بررسی کلی و تفکیکی، پس از طی مراحل به متقاضی ارسال شده است، در صورتی که اثری مشروط شده باشد و ابلاغیه آن توسط متقاضی دریافت نشده باشد باید مراتب توسط متقاضی از طریق آدرس softreg.ir ارسال شود.

صرامی یادآور شد: متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه مرکز رسانه‌های دیجیتال و یا به وب‌سایت softreg.ir مراجعه کنند.

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال از 15 تا 24 مهر ماه 89 برگزار می‌شود.

تصاویر تشییع جنازه بلک.بری و آی.فون

Posted: 12 Sep 2010 08:50 AM PDT

خبرگزاری مهر - شرکت مایکروسافت و کارمندانش طی مراسمی شگفت انگیز و کمی غیر عادی ماکتهای تلفنهای هوشمند بلک بری و آی-فن را در تدفینی ساختگی به خودروهای حمل تابوت انتقال دادند تا برای همیشه آنها را به خاک بسپارند!

شرکت مایکروسافت در مراسم جشن "رونمایی برای تولید" ویندوز موبایل 7 خود ( یا RTM که به مفهوم روند ارائه نسخه ای از یک نرم افزار به منظور متمرکز کردن تولید کننده های سخت افزار برای انطباق تولیدهای آینده خود با نرم افزار جدید است) مراسم تدفین ساختگی و جنون آمیزی را برای دو تلفن هوشمند مشهور و رقیبان بزرگ خود، یعنی آی-فن شرکت اپل و بلک بری شرکت ریم برگزار کرد.

در این مراسم تدفین، خودروهای حمل تابوتی برای ماکتهای آی-فن و بلک بری در نظر گرفته شده بود و تعدادی از کارمندان مایکروسافت نیز که لباسهایی با نشانه های ویندوز موبایل 7 را به تن کرده بودند ماکت این تلفنهای هوشمند را بر روی دست به سوی خودروها حمل می کردند.

مایکروسافت این مراسم تدفین ساختگی جسورانه را با این امید که با عرضه ویندوز موبایل 7 خود توانسته است رقابت مهم بر سر تلفنهای هوشمند و رقیبان بزرگ خود را برای همیشه به خاک بسپارد، برگزار کرد.

در حالی که در این مراسم شگفت انگیز نشانه های بلک بری و اپل همه جا به چشم می خوردند، هیچ نشانه ای از گوگل مرده وجود نداشت و هیچ خودروی ویژه حمل تابوتی برای سیستم عامل اندروید گوگل در نظر گرفته نشده بود، این می تواند به آن معنی باشد که مایکروسافت این سیستم عامل را به عنوان جزئیاتی غیر مهم نادیده گرفته و یا خود را در حدی نمی بیند که بتواند اندروید گوگل را به این زودی ها به خاک بسپارد.

بر اساس گزارش سی نت، مایکروسافت قصد دارد سیستم عامل ویندوز موبایل 7 خود را یک ماه دیگر، یعنی در 11 اکتبر 2010 به صورت رسمی عرضه کند. در ادامه تصاویری از این مراسم تدفین ساختگی را مشاهده می کنید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر