۱۳۸۹ شهریور ۲۷, شنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


مقابله شرکت‌های تلفن همراه اروپایی با شرکت‌های امریکایی

Posted: 18 Sep 2010 01:53 PM PDT

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تلفن همراه در اروپا که از قدرت گرفتن اپل و گوگل در این قاره ناراحتند، درصدد بلوکه کردن محصولات این دو شرکت برآمده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از مک آبزرور، اپراتورهای اروپایی از آن بیم دارند که کنترل بازار تلفن همراه این قاره به دست این شرکت ها بیفتد و سیستم عامل اندروید و گوشی آیفون کسب و کار شرکت های اروپایی را کساد کنند.

استفان ریچارد رئیس شرکت فرانس تله کام – اورنج در این مورد گفت: به زودی نشستی در این زمینه با دیگر اپراتورها و شرکت های فعال در حوزه تلفن همراه برگزار می شود تا یک استراتژی مشخص برای مقابله سلطه شرکت های آمریکایی و سیستم عامل های ساخت آنان تعیین شود.

ریچارد افزود: در این زمینه نشست هایی با مدیران ارشد دویچه تله کام، تلفونیکا، وودافون در تاریخ 8 اکتبر برگزار می شود تا در مورد وضعیت فعلی صنعت تلفن همراه در قاره اروپا و استراتژی های مورد نیاز برای مقابله با اپل و گوگل تصمیم گیری شود.

اپل با طراحی آیفون،‌ iOS و App Store و گوگل با عرضه سیستم عامل آندروید و بازار Android Marketplace سهم قابل توجهی از بازار تلفن همراه اروپا را به خود اختصاص داده اند.

تنها سیستم عامل مهم اروپایی که فعلاً در برابر رقبای آمریکایی خود عرض اندام کرده سیمبین شرکت نوکیاست.

یک مسابقه جالب در بلاروس: پرتاب تلفن همراه!

Posted: 18 Sep 2010 01:53 PM PDT

صدها نفر از علاقه مندان ورزشهای عجیب در مینسک بلاروس برای شرکت در هشتمین دوره رقابتهای ملی پرتاب تلفن همراه گردهم آمدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شاید رقابتهای پرتاب تلفن همراه در بلاروس تنها نمونه از این نوع رقابتهای عجیب نباشد اما این مسابقات ملی که هشتمین دوره خود را پشت سر گذاشت به عنوان یکی از مهمترین این رقابتها در دنیا شناخته می شود به طوری که شهروندان بلاروسی علاقه زیادی به این رویداد گیج کننده دارند و از طریق تلویزیون و یا با حضور در شهر مینسک از دیدن این رقابت عجیب لذت می برند.

براساس گزارش "اودیتی سنترال"، در هشتمین دوره رقابتهای ملی پرتاب تلفن همراه مسابقاتی شامل پرتاب از راه دور و بالا انداختن دقیق برگزار می شود.

در این رقابتها شرکت کنندکان باید دستگاه تلفن همراه خود را در داخل سطلهای پلاستیکی پرتاب کنند. پرتاب کنندگان زیر نظر یک هیئت داوران قرار دارند و برندگان می توانند یک تلفن همراه نو به عنوان جایزه دریافت کنند.






شمار تلفن‌های همراه از مردم کره‌‌جنوبی بیش‌تر شد

Posted: 18 Sep 2010 01:52 PM PDT

با روی آوردن شمار رو به رشدی از کاربران کره جنوبی به داشتن گوشی‌های متعدد برای اهداف کاری، اکنون تلفن‌های همراه بیش‌تری نسبت به جمعیت این کشور وجود دارد.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام کمیسیون ارتباطات کره، تا ماه جاری حدود 50 میلیون مشترک سرویس تلفن همراه در این کشور وجود داشت که بیش‌تر از جمعیت 48.8 میلیون نفری این کشور است.

به گفته مدیر سیاست سرویس ارتباطات این کمیسیون، اکنون تلفن‌های همراه تنها یک ابزار ساده برای مکالمه و ارسال پیام کوتاه نیستند بلکه بخش ضروری از زندگی روزمره شده‌اند که کار، خرید و جست‌وجوی اینترنتی را شامل می‌شوند.

نخستین خدمات تلفن همراه در سال 1984 در کره جنوبی راه‌اندازی شد و شمار مشترکان تا پایان دهه 1990 و اوایل 2000 به سرعت رشد کرد.

بنا بر اعلام این سازمان، 3.67 میلیون مشترک دارنده تلفن هوشمند در این کشور وجود دارد که 7.4 درصد از کل مشترکان را تشکیل می‌دهند.

هفته‌نامه‌ی خبری تحلیلی «مثلث» دوباره منتشر شد

Posted: 18 Sep 2010 01:52 PM PDT

شماره چهل و پنجم هفته‌نامه سیاسی، فرهنگی "مثلث" با رویکرد خبری تحلیلی که انتشار آن از حدود دو ماه پیش متوقف شده بود، از امروز دوباره برروی پیشخوان دکه مطبوعات قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، در این شماره از هفته‌نامه مثلث که با صاحب امتیازی و مدیر مسوولی مصطفی آجورلو و سردبیری سعید آجورلو منتشر می‌شود، بیش‌تر به بررسی و تحلیل مسایلی پیرامون موضوع اهانت به قرآن کریم در آمریکا و لزوم اتحاد مسلمانان جهان پرداخته شده است.

بخش خبرنامه این شماره از مثلث به یادداشت‌هایی درباره مهم‌ترین اتفاقات سیاسی روز در جهان و ایران مانند اقدام آمریکایی‌ها در اهانت به قرآن کریم و لزوم تشکیل جبهه متحد امت اسلامی می‌پردازد.

در پخش پشت پرده این هفته‌نامه نیز گزارش اختصاصی مثلث از یک گفت‌وگوی خصوصی با عنوان نامه جدید خاتمی منتشر شده و پرونده ویژه به پیام مقام معظم رهبری به ملت ایران در پی اهانت به قرآن شریف در آمریکا اختصاص یافته است.

گفت‌وگوی ویژه بخش سیاست این شماره هم به گفت‌وگویی با دبیر کل موتلفه اسلامی با عنوان "احمدی‌نژاد، هاشمی و خاتمی" پرداخته و بخش "از جهان تازه" مثلث هم به نوشتاری از معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد با عنوان لزوم احیای اندیشه امامت اختصاص یافته است.

بخش فرهنگ هفته‌نامه مثلث هم روایت نوشتاری و تصویری علیرضا بهرامی از اکسپوی 2010 شانگهای است با پیش‌درآمد "اکسپو چیست؟" که ابعاد مختلف این نمایشگاه و غرفه‌ی قاره‌های مختلف حاضر در آن را به تصویر کشیده است.

کند بودن پیشرفت گرایش به اخبار آنلاین در آسیا

Posted: 18 Sep 2010 01:52 PM PDT

روزنامه‌های آسیایی در برابر تحلیل رسانه مکتوب جهانی پایداری می‌کنند در حالی که همتایان آن‌ها در غرب با روی آوردن خوانندگان به اخبار آنلاین، ضرر کرده و به اخراج‌های گروهی کارمندانشان دست می‌زنند.

به گزارش سرویس ایسنا، بر اساس بررسی جهانی پرایس واتر هوس کوپرز (PwC)، تبلیغات مکتوب که خون حیات منبع درآمد یک روزنامه به شمار می‌رود، در بازار آمریکای شمالی از سال 2005 حدود 47 درصد کاهش یافته در حالی که چشم‌انداز برای اروپا، خاورمیانه و آفریقا اندکی بهتر مانده است.

با این همه بر اساس گزارش "چشم‌انداز سرگرمی و رسانه جهانی 2014-2010" شرکت PwC، انتظار می‌رود تبلیغات روزنامه در آسیا تا پایان سال 2011 سالانه 3.1 درصد افزایش داشته باشد.

گرایش به سوی اخبار آنلاین در آسیا که روزنامه‌ها هم‌چنان محبوب مانده‌اند و شامل ژاپن که دارای بالاترین میزان خوانندگی در جهان است نیز می‌شود، کندتر بوده است.

خوانندگی روزنامه در آسیا و اقیانوسیه و آمریکای لاتین حفظ شده و افزایش یافته که به کارآمدی قوی‌تر در سال‌های اخیر و نرخ رشد سریع‌تر در مقایسه با آمریکای شمالی و منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا در پنج سال آینده، نسبت داده می‌شود.

هزینه‌های صرف شده در بخش روزنامه آسیا تا پایان سال 2014 سالانه 2.3 درصد افزایش می‌یابد؛ در هنگ‌کنگ که شهر چینی‌های بی‌شمار است، روزنامه‌های انگلیسی‌زبان رقابت روزانه‌ای برای خوانندگان در یکی از اشباع شده‌ترین بازارهای روزنامه جهان برپا می‌کنند.

بر اساس گزارش انجمن روزنامه WAN-IFRA، روزنامه‌ها در شهر هفت میلیون نفری هنگ کنگ به دست 80 درصد از مخاطبان بزرگ‌سال می‌رسند و دو روزنامه پرفروش این شهر هر یک مدعی‌اند بالای 1.2 میلیون نفر خواننده دارند. اما با تلاش روزنامه‌های رایگان برای یافتن یک جایگاه، تیراژ در روزنامه‌های پولی هنگ‌کنگ رو به کاهش است.

طراحی رایانه‌ی ارزان‌قیمت برای مدارس در فیلیپین

Posted: 18 Sep 2010 01:52 PM PDT

دولت فیلیپین در حال ساخت رایانه لوحی ارزان‌قیمت است تا به روزهای حمل کتاب‌های سنگین کودکان مدرسه‌یی پایان دهد.

به گزارش ایسنا، به گفته وزیر علوم و فن‌آوری فیلیپین، این رایانه حدود سه هزار پزو (70 دلار) قیمت دارد.

بنا بر اظهار ماریو مونتخو، این رایانه لوحی به منظور ارزان‌تر بودن، فاقد بسیاری از امکانات متداول مشاهده شده در چنین دستگاه‌هایی است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه زمان عرضه این رایانه مشخص نشده است.

گفتنی است دولت هند نیز چندی قبل یک رایانه لوحی ارزان‌قیمت 35 دلاری رونمایی کرد که ویژه استفاده دانش‌آموزان طراحی شده و سرگرم مذاکره با سازندگان رایانه برای رساندن آن به تولید انبوه است.

عرضه آی.‌پد فروش لپ‌تاپ را کاهش داد

Posted: 18 Sep 2010 01:52 PM PDT

بررسی ها حاکیست عرضه رایانه لوحی آی پد باعث شده فروش لپ تاپ به نصف رقم قبلی کاهش یابد.

به گزارش فارس به نقل از وایرد،‌ برایان دان رئیس Best Buy با اعلام این خبر افزود: عرضه آی پد همچنین موجب کند شدن فروش تلویزیون هم شده است و این در حالی است که تصور می شد با عرضه تلویزیون های سه بعدی باید بازار این محصول قدیمی بهبود پیدا کند.

به گفته وی، به طور کلی بازار فروش محصولات بزرگ و دست و پاگیر در حال کند شدن است و در مقابل اقبال به محصولاتی همچون آی پد، دوربین های دیجیتال و کتابخوان های الکترونیک مانند کیندل روز به روز بیشتر و بیشتر می شود.

بسیاری از مردم به جای به روز کردن تلویزیون های قدیمی خود ترجیح می دهند یک آی پد بخرند و به امکانات متنوع چندرسانه ای دسترسی داشته باشند.

پیش بینی ها حاکیست وقتی آی پد به دوربین FaceTime برای مکالمات ویدیویی مجهز شود اقبال به آن باز هم افزایش خواهد یافت. با این حال کارشناسان معتقدند که کاهش 50 درصدی خرید لپ تاپ پس از عرضه آی پد برای آنها دور از ذهن بوده است.

گوگل شبکه اجتماعی جدید تولید می‌کند

Posted: 17 Sep 2010 12:03 PM PDT

همشهری آنلاین - گوگل قصد دارد پاییز امسال ابزار شبکه اجتماعی جدیدی تولید کند که به جای یک محصول، مجموعه‌ای از ابزار جایگزین سرویس Wave خواهد بود.

به گزارش رویترز، اریک اشمیت مدیر عامل گوگل در مصاحبه با خبرنگاران گفت که شرکتش قصد دارد این ابزار را در "لایه‌"های مختلف سایت خود جاسازی کند. وی اضافه کرد: "ما قصد داریم به محصولات اصلی گوگل اجزای مختلف یک شبکه اجتماعی را اضافه کنیم."

گوگل هم اکنون سال‌هاست که در ساخت یک شبکه اجتماعی مناسب موفق نبوده‌است و به تازگی شبکه اجتماعی Wave را به دلیل اسقبال بسیار کم تعطیل کرد. همچنین یکی از اولین شبکه اجتماعی‌های اینترنت به نام Orkut که توسط گوگل مدیریت می‌شد نیز تنها در هند و برزیل موفق بود و نتوانست در نقاط دیگر جهان کاربران زیادی را به خود جذب کند.[موج گوگل فروکش می‌کند]

از اخبار مختلفی در مورد تلاش‌های گوگل برای ورود به بازار شبکه‌های اجتماعی اینترنت وجود دارد. بعضی وب‌سایت‌ها از تلاش گوگل برای تولید محصولی به نام Google ME خبر دادند که قرار است به رقابت با فیس‌بوک که نزدیک به نیم میلیارد کاربر دارد بپردازد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر