۱۳۸۹ مهر ۲, جمعه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


معرفی میلیاردرهای آمریکایی؛ بیل‌ گیتس با ۵۴ میلیارد دلار در صدر

Posted: 24 Sep 2010 08:23 AM PDT

بیل گیتس بنیانگذار غول نرم افزاری دنیا برای هفدهمین سال پیاپی به عنوان ثروتمندترین مرد آمریکا در طبقه بندی 400 ثروتمند از نگاه مجله فوربس معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجله معروف فوربس همه ساله به طبقه بندی 400 ثروتمند آمریکایی می پردازد که در این طبقه بندی از 17 سال قبل تاکنون، بیل گیتس همواره در سکوی نخست قرار داشته است.

در طبقه بندی 2010 مجله فوربس بار دیگر بنیانگذار مایکروسافت با 54 میلیارد دلار (4 میلیارد دلار بیش از سال قبل) به عنوان ثروتمندترین آمریکایی معرفی شد.

رتبه دوم این رده بندی به "وارن بافت" سرمایه دار آمریکایی تعلق گرفت که می تواند بر روی ثروت 45 میلیارد دلاری خود حساب کند (5 میلیارد دلار بیشتر از سال 2009).

مدال برونز ثروتمندترین شهروند آمریکایی از نگاه فوربس به یک ثروتمند دیگر از دنیای ICT یعنی "لری الیسون" بنیانگذار شرکت اوراکل با 27 میلیارد دلار تعلق گرفت.

از دیگر صاحبان بازار انفورماتیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات آمریکا که وارد لیست این طبقه بندی شده اند می توان به این موارد اشاره کرد:

لری پیج و سرگی برین، بنیانگذاران گوگل با 15 میلیارد دلار ثروت در رتبه یازدهم

مایکل دل، بنیانگذار شرکت رایانه سازی دل با 14 میلیارد دلار در رتبه پانزدهم

استیو بالمر، رئیس مایکروسافت با 13 میلیارد دلار در رتبه شانزدهم

پل آلن، بنیانگذار دوم مایکروسافت با 7/12 میلیارد دلار در رتبه هفدهم

از دیگر ثروتمندان فناوری اطلاعات حاضر در لیست 400 ثروتمند آمریکایی می توان به اسامی چون پیر امیدیار بنیانگذار ایرانی- فرانسوی شرکت eBay، اریک اشمیت رئیس گوگل و گوردن مور بنیانگذار دوم اینتل اشاره کرد.

همچنین در این طبقه بندی برای اولین بار نام "مارک زاکربرگ" بنیانگذار شبکه اجتماعی فیس بوک نیز به چشم می خورد که با سرمایه ای مدال 9/6 میلیارد دلار در رتبه سی و پنجم قرار گرفته است. این درحالی است که استیو جابز رئیس و بنیانگذار اپل در رتبه چهل و دوم متوقف شده است.

در این طبقه بندی از میان 400 آمریکایی ثروتمند نام 42 زن نیز وارد شده است که از میان آنها می توان به اپرا وینفری مجری برنامه های تلویزیونی اشاره کرد که در رتبه 130 قرار گرفته است.

این رده بندی نشان می دهد که از میان 400 فرد ثروتمند آمریکا ثروت 217 نفر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

دفتر خبرگزاری مهر در مالزی افتتاح شد

Posted: 24 Sep 2010 08:19 AM PDT

دفتر منطقه‌ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، طی مراسمی و با حضور مسوولانی از دو کشور ایران و مالزی دفتر منطقه‌ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا در کوالالامپور - پایتخت مالزی - افتتاح شد.

در این مراسم که همزمان با شروع هفته دفاع مقدس برگزار شد، محمد مهدی زاهدی ـ سفیر ایران در مالزی، حجت الاسلام واحدی ـ رایزن فرهنگی ایرن در مالزی ، عزیزالله معماریانی ـ رایزن علمی ایران در مالزی و مدیر عامل و رییس هیات مدیره خبرگزاری برناما و خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های دو کشور حضور داشتند.

سید مهدی خاموشی ـ رییس سازمان تبلیغات اسلامی ، محسن اسماعیلی ـ عضو حقوقدان شورای نگهبان، علی عسگری ـ معاون سازمان ملی جوانان، محمد رضا اسماعیلی ـ مدیر کل امور مجامع سازمان تبلیغات اسلامی نیز از جمله دیگر مهمانان حاضر در این مراسم بودند.

در این مراسم پرویز اسماعیلی ـ مدیرعامل خبرگزاری مهر، سفیر ایران در مالزی، رییس هیات مدیره خبرگزاری برناما و رییس سازمان تبلیغات اسلامی به سخنرانی پرداخته و ضمن مهم خواندن عرصه خبر در دنیای امروزی بر لزوم اطلاع رسانی دقیق و شفاف تاکید کردند.

«مینی‌تل‌»های قدیمی دهه ۹۰ همچنان مورد علاقه فرانسوی‌ها

Posted: 24 Sep 2010 08:17 AM PDT

بررسیهای "تله کام فرانسه" نشان می دهد که رایانه "مینی تل" که در دهه 90 رواج داشت همچنان مورد استفاده بسیاری از کاربران فرانسوی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "مینی تل" یک جعبه کوچک قهوه ای یا خاکستری با یک نمایشگر، صفحه کلید و مودم بود که در عصر پیش از اینترنت موفقیت بسیاری کسب کرده بود. رایانه ای قدیمی که تاکنون به نظر می رسید که دیگر مرده و به خاک سپرده شده باشد.

این درحالی است که اکنون به نظر می رسد حداقل در فرانسه این رایانه هنوز نمرده است. در دهه 90 که اینترنت رواج نیافته بود 9 میلیون خانواده فرانسوی از طریق این رایانه کوچک و با اتصال به یک خط تلفن پیامهای خرید و مشاوره های خود را برای مراکز اطلاع رسانی تلفنهای گویا ارسال می کردند.

اکنون "تله کام فرانسه" در گزارشی نشان داده که همچنان یک میلیون دستگاه "مینی تل" مشغول به کار است.

سال گذشته این شرکت مخابراتی 74 میلیون اتصال به تلفنهای گویا را از طریق مینی تل ثبت کرده بود به طوری که تله کام فرانسه که همه ساله کتابهای زرد راهنمای تلفن را منتشر می کند اعلام کرد که تلفن گویای 3611، شماره تاریخی برای ارائه راهنمای تلفن (تلفن گویا معادل 118 در ایران) از طریق مینی تل را بسته است. این درحالی است که در سال 2009 بیش از 12 میلیون اتصال رایانه "مینی تل" به این تلفن گویا انجام شده بود.

این گزارش نشان می دهد که کاربران مینی تل یا همان غربت زدگان علاج ناپذیر این شبکه قدیمی به خصوص سالمندانی هستند که هنوز اتصال به اینترنت را یاد نگرفته اند.

همچنین شیفتگانی هم وجود دارند که معتقدند این فناوری ماقبل تاریخ، سریعترین و کاربردی ترین دستگاه برای جستجو کردن است. به طوری که برای استفاده از آن یک خط معمولی تلفن کافی است و نیازی به اتصالات سریع و پرداخت حق اشتراکات ویژه نیست.

براساس گزارش لارپوبلیکا، از سویی دیگر، بسیاری از کاربران معتقدند که مینی تل برای مدیریت اطلاعات شخصی بسیار امن تر از اینترنت است به طوری که 23 درصد از اتصالاتی که امروز از طریق این رایانه انجام می شود مربوط به خدمات بانکی است.

از طریق مینی تل امکان تبادل عکس وجود ندارند و این رایانه قدیمی تنها قادر به انتقال متن است. تله کام فرانسه در حال حاضر دو هزار و 400 تلفن گویا را برای ارائه خدمات به این سیستم رایانه ای فعال نگه داشته است که طیف وسیعی از اطلاعات از فال روز تا آب و هوا را ارائه می دهند.

در عصر طلایی یعنی در نیمه دهه 90 تعداد این شماره ها بیش از 25 هزار بود. هر چند امروز از تعداد آنها به شدت کاسته شده است اما وجود همین تعداد کم شماره نشان می دهد که هنوز برای وداع با "مینی تل" قدیمی بسیار زود است.

«هامون» از بعضی فیلم‌های روز هم بهتر می‌فروشد

Posted: 24 Sep 2010 08:17 AM PDT

فیلم «هامون» داریوش مهرجویی پس از 15 روز نمایش تک سانس، هفت میلیون فروخت.

امیرحسین علم الهدی مدیر پردیس سینمایی ملت در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب گفت: فروش این فیلم بسیار خوب و فوق‌العاده است و حتی در بعضی مواقع از فیلم‌های روز نیز بهتر می‌فروشد.

وی درباره مدت اکران این فیلم اظهارداشت: تا زمانیکه « هامون» مخاطب داشته باشد اکرانش را ادامه می‌دهیم و بعد از آن نیز فیلم « باشو غریبه کوچک» بهرام بیضایی جایگزین خواهد شد.

بخشی‌زاده مدیر شبکه دو صداوسیما شد

Posted: 24 Sep 2010 08:17 AM PDT

علی بخشی‌زاده با حکم علی دارابی معاون سیما به عنوان مدیر جدید شبکه دو منصوب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا برازش پیش از این مدیریت شبکه دو را بر عهده داشت که با حکم جدید علی دارابی، معاون سیما علی بخشی‌زاده به عنوان مدیر جدید شبکه دو منصوب شد.

پیش از این علی بخشی‌زاده رئیس مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صدا وسیما بود و دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم اجتماعی از دانشگاه علامه طباطبایی است. علی دارابی دوم شهریورماه با حکم عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما به عنوان معاون جدید سیما معرفی شد. تغییر مدیر شبکه دو اولین حکمی است که دارابی آن را صادر کرده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که پیشنهاد سمت دیگری به علیرضا برازش پیشنهاد شد اما او تا به الان هیچ سمتی را نپذیرفته است.

علی بخشی‌زاده 9 سال اسیر بوده و هم اکنون جانباز است و مشکلات تنفسی دارد. او به زبان‌های انگلیسی و عربی تسلط دارد.ظاهرا مراسم معارفه بخشی‌زاده فردا 3 مهر انجام می‌شود.

اولین سمت علی بخشی‌زاده در سازمان صدا و سیما مدیریت بخش پژوهش مرکز تحقیقات این سازمان بوده است. وی همچنین مدیر کل استان‌ها و قائم مقامی مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما را نیز بر عهده داشته است.

شمار دامنه‌های اینترنتی از مرز ۱۹۶ میلیون گذشت

Posted: 24 Sep 2010 08:10 AM PDT

با افزوده شدن بیش از سه میلیون نام دامنه جدید در سه ماهه دوم سال 2010، شمار دامنه های سطح بالا در اینترنت به بالای 196 میلیون رسید.

به گزارش ایسنا، بر اساس جدیدترین آمار وری ساین، شرکت ثبت دامنه، ثبت دامنه‌های جدید در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته هفت درصد و در مقایسه با سه ماه نخست سال 2010، دو درصد رشد کرده است.

بر اساس گزارش وری ساین، در مجموع با ثبت 7.9 میلیون دامنه com. و net.، شمار این دو نام دامنه از مرز صد میلیون عبور کرد.

به‌جز دامنه‌های com. و net.، دامنه de. آلمان محبوب‌ترین دامنه در میان سایت‌های جدید بود و به‌دنبال آن uk. انگلیس، cn. چین، nl. هلند و eu. اتحادیه اروپا قرار گرفتند.

هم‌چنین بر اساس نتایج بررسی که به سفارش این شرکت برروی پروتکل امنیتی DNSSec انجام گرفته، تنها 43 درصد از شرکت‌ها درباره DNSSec شنیده‌اند و حدود 88 درصد از کسانی که درباره این پروتکل شنیده‌اند، قصد دارند برروی آن هزینه کنند یا هزینه کرده‌اند، در حالی‌که 51 درصد هدف حمله برروی سرورهای DNS (سیستم نام دامنه) قرار گرفته‌اند.

این پروتکل با امضای داده‌های DNS به‌صورت رمزنگاری شده، به کاربران برای حفاظت در برابر حملات انجام گرفته علیه DNS کمک می‌کند.

اختلال بی‌سابقه در فیس‌بوک آن را از کار انداخت

Posted: 24 Sep 2010 07:56 AM PDT

به دنبال از کار افتادن های مکرر سایت فیس بوک در دو روز اخیر مدیران این سایت مجبور به عذرخواهی از کاربران خود شدند.

به گزارش فارس به نقل از کامپیوترورلد، بسیاری از کاربران این سایت روز پنج شنبه به مدت 2.5 ساعت قادر به دسترسی به آن نبودند. این نقص فنی در فیس بوک در 4 سال گذشته بی سابقه توصیف شده است.

بنا بر اعلام رسمی مدیران این سایت، ایجاد تغییراتی در یکی از سیستم های این سایت موجب وقوع این نقص و مشکل فنی شده است. این تغییر با هدف یافتن سریع تر و دقیق تر اشکالات این سایت و رفع آنها انجام شده بود، اما بی دقتی در انجام آن باعث شده بود تا این تغییر از سوی سیستم مشکوک قلمداد شده و خود سایت دچار نقص فنی شود.
کاربرانی که در زمان وقوع این مشکل به فیس بوک مراجعه می کردند با پیغام خطای DNS error مواجه می شدند و نمی توانستند به سایت دسترسی پیدا کنند.

جالب آنکه مدیران این سایت می گویند این مشکل هنوز به طور کامل برطرف نشده وتلاش ها برای رفع آن کماکان ادامه دارد.

«تروریسم سایبری» علیه ساختارهای نیروگاهی ایران

Posted: 24 Sep 2010 07:56 AM PDT

خبرگزاری مهر - متخصصان امنیت شبکه ، نرم افزاری به شدت مخرب را که گمان می رود نیروگاهها و سیستمهای آبرسانی ایران را مورد هدف قرار داده شناسایی و اعلام کردند که 60 درصد آلودگی های مرتبط با این ویروس در سراسر جهان شبکه های مجازی ایران را هدف قرار داده اند.

پیچیدگی کرم نرم افزاری Stuxnet به اندازه ای است که برخی از متخصصان حدس می زنند ساخت این نرم افزار مخرب توسط تروریسم سایبری صورت گرفته باشد. به بیانی دیگر گروه یا کشوری با هدف تخریب ساختارهای حیاتی یک کشور این نرم افزار را نوشته و فعال کرده است. گفته می شود این اولین ویروس رایانه ای است که با هدف ایجاد تغییرات فیزیک در جهان واقعی ساخته شده است.

از این نرم افزار می توان برای برنامه ریزی مجدد دیگر نرم افزارها استفاده کرد تا رایانه را مجبور کنند دستورهای متفاوتی را به اجرا بگذارند. برخی از متخصصان امنیتی بر این باورند که این کرم رایانه ای برخی از ساختارهای حیاتی کشور ایران از جمله نیروگاههای اتمی این کشور را نیز مورد هدف قرار داده است.

حتی برخی از متخصصان حدس می زنند که این ویروس با هدف ایجاد اختلال و تاخیر در راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر و یا غنی سازی اورانیم در نطنز ساخته شده است. با این همه بسیاری از کارشناسان نیز شواهد موجود را به اندازه ای کافی نمی دانند تا بتوان بر اساس آنها هدف واقعی ساخته شدن چنین ویروس خطرناکی را آشکار کرد.

یکی از متخصصان شرکت امنیتی سایمنتک می گوید: واقعیت این است که آلودگی های ویروسی سیستمهای ایران نسبت به بسیاری از کشورها دیگر جهان بیشتر است و این ما را بر آن می دارد تا در مورد این احتمال که این کرم رایانه ای تنها ایران را هدف گرفته است ، بیندیشیم. به بیانی دیگر چیزی در ایران وجود دارد که برای نویسنده این نرم افزار ویروسی بسیار بسیار ارزشمند است.

تحقیقات اولیه توسط سایمنتک نشان داده است 60 درصد تمامی آلودگی های ناشی از این ویروس در ایران رخ داده است و در پی این کشور هندوستان و مالزی بیشترین آلودگی ها را داشته اند.

کرم Stuxnet برای اولین بار در ماه ژوئن شناسایی شد و از آن زمان تا کنون توسط متخصصان امنیتی و تروریسم سایبری تحت نظر بوده است. نحوه انتقال این کرم با استفاده از حافظه های قابل حمل USB است و این به آن معنی است که حتی رایانه هایی که به دلایل امنیتی به اینترنت اتصال ندارند نیز در معرض خطر آلودگی به آن قرار دارند.

بنابر گزارش های منتشره این کرم به جستجوی نرم افزارهایی می پردازد که به شرکت رایانه ای زیمنس تعلق دارند. معمولا نرم افزارهای این شرکت به عنوان سیستمهای کنترلی در ساختارهایی مانند نیروگاه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. پس از یافتن نرم افزارهای مورد نظر این ویروس نرم افزار را دوباره برنامه ریزی کرده و دستورهای جدیدی را برای تغییر دادن سیستمهای رایانه ای برای نرم افزار تعریف می کند.

به گزارش مهر ، این کرم بر اساس کدهای پیچیده ای که از تکنیکهای شناخته شده هک و با هدف توسعه سریعتر و پاکسازی دشوارتر با یکدیگر ساخته شده است. در واقع بسیاری از این تکنیکهای هک تا به حال ناشناخته بوده اند برای مثال شیوه هایی که با استفاده از آنها کرم می تواند خود را به راحتی پنهان کند و یا 6 شیوه ای که با استفاده از آنها به سرعت در سیستمها پخش می شوند تا کنون مشاهده نشده بودند. در عین حال این ویروس به نقاط ضعف سیستمهای عامل ویندوزی که بر اساس کدهای جدید امنیتی به روزرسانی نشده باشند کاملا آگاهی دارد.

بر اساس گزارش بی بی سی، متخصصان سایمنتک پروژه ساخت چنین ویروس پیچیده ای را پروژه ای عظیم، با برنامه ریزی قوی و پشتیبانی مالی بسیار قدرتمند می دانند. از سویی دیگر یکی از سخنگوهای شرکت زیمنس با بیان اینکه این شرکت 30 سال است که هیچ همکاری با ایران نداشته اعلام کرد هیچ یک از نیروگاه های ایران از نرم افزارهای کنترلی زیمنس استفاده نکرده اند زیرا این نیروگاه ها با همکاری یک پیمانکار روس ساخته شده اند.

تبرئه‌ یوتیوب از اتهام نقض کپی‌رایت یک شبکه تلویزیونی

Posted: 24 Sep 2010 07:56 AM PDT

یک دادگاه اسپانیایی با رد شکایت یک کانال تلویزیونی محلی که یوتیوب را به نقض کپی‌رایتش متهم کرده بود، این سرویس اشتراک‌گذاری ویدیویی را مسوول نظارت بر تصاویر ارسال شده به این سایت ندانست.

به گزارش ایسنا، گوگل که صاحب این سرویس اشتراک‌گذاری ویدیویی است، بلافاصله از این حکم به عنوان پیروزی واضحی برای اینترنت استقبال کرد.

کانال تلویزیونی اسپانیایی خصوصی تله سینکو یوتیوب را متهم کرده بود با انتشار تصاویری که به ته سینکو تعلق دارد، از حقوق مالکیت معنوی متعلق به این شبکه تخطی کرده است.

حکم ابتدایی در سال 2008 از تله سینکو حمایت کرده بود اما گوگل برای این حکم تقاضای تجدیدنظر کرد و دادگاه مادریدی اکنون حکم اولیه را باطل کرده است.

تله سینکو که توسط غول رسانه‌یی ایتالیایی مدیاست کنترل می‌شود که متعلق به سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر این کشور است، یوتیوب را متهم کرده که با پخش قسمت‌های سریال‌های تلویزیونی، پیش از پخش شدن آن‌ها توسط این کانال در اسپانیا، به تله سینکو لطمه می‌زند.

پیش از این در ماه ژوئن یک قاضی آمریکایی شکایت غول سرگرمی ویاکام علیه یوتیوب را که از این سایت و گوگل برای دریافت یک میلیارد دلار خسارت به دلیل انتشار کلیپ‌های ویدیویی متعلق به این شرکت در سال 2007 تنظیم شده بود، رد کرد.

سرویس ویدیویی یوتیوب هنگامی که یک سال از فعالیتش می‌گذشت، توسط گوگل به مبلغ 1.65 میلیارد دلار خریداری شد و اکنون به بزرگ‌ترین مقصد ویدیویی کاربران آنلاین تبدیل شده است.

پیش‏شماره روزنامه «ملت ما» پنجم مهر روی گیشه مطبوعات

Posted: 24 Sep 2010 07:56 AM PDT

پیش شماره روزنامه ملت ما پنجم مهر ماه با رویکردی اجتماعی و فرهنگی - اقتصادی منتشر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر عبدالحسین روح الامینی صاحب امتیاز روزنامه ملت ما با اعلام این خبر افزود: پیش شماره این روزنامه همزمان با هفته دفاع مقدس و سالروز شکستن حصر آبادان در پنجم مهر ماه منتشر می شود و در ضمیمه آن ویژه نامه ای با هدف بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس به ملت ایران تقدیم خواهد شد.

روح الامینی در پاسخ به سئوالی درباره رویکرد اصلی این روزنامه گفت: صیانت از اصول و مبانی انقلاب اسلامی؛ ارزشهای دینی؛ حقوق شهروندی و منافع ملی از مهمترین دغدغه های دست اندرکاران این روزنامه است.

وی خط مشی روزنامه را توجه به دغدغه های ملی و حقوق ملت، حق گرایی، اعتدال و انصاف نسبت به اشخاص و گروهها، رعایت اصول و اخلاق حرفه ای، نگاه مسئله محور و تحلیل فرایندی در جهت حل مسائل، استقبال از تضارب آرا و بازتاب اندیشه های نخبگان و صاحب نظران، بسترسازی و ایجاد فرصت برای مومنان و خانواده انقلاب اسلامی و نقد درون گفتمانی سیاست ها و رفتارها برشمرد.

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه، اولویتهای کاری این روزنامه به ترتیب حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، منطقه ای و بین المللی است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره ترکیب تحریریه روزنامه گفت: در طراحی تحریریه این روزنامه تلاش شده از روزنامه نگاران حرفه ای استفاده شود.

کاندیداهای سومین جشنواره وب‌سایت‌های ایران اعلام شدند

Posted: 24 Sep 2010 07:56 AM PDT

پایگاه خبری وب‌سایت‌های ایران (وبنا) گزارش داده کاندیداهای سومین جشنواره وب‌سایت‌های ایران در بخش‌های مختلف به شرح زیر اعلام شده‌اند:

بخش بازی و سرگرمی

در بخش بازی‌های انلاین سایت‌هایmyfc.ir ، khanwars.ir ، polarpengi.com ، P30GAMES.ir و nemexia.ir به عنوان کاندید معرفی شدند.

همچنین در بخش سرگرمی نیز سایت‌های bihamtaa.com ، myfc.ir ، travian.ir ، cmclub.ir و iranjoke.ir به عنوان سایت‌های برتر در بخش سرگرمی معرفی شدند.

بخش علمی و آموزشی

در بخش بهترین سایت علمی ksna.ir ، dlib.ir ، pariyana.com و pcpedia.ir به عنوان سایت‌های برتر و کاندید دریافت عنوان برترین سایت علمی مشخص شدند.

در بخش سایت‌های آموزش نیز سایت negahbaan.com ، olc.ir ، hotoverclock.com و ittutorial.ir به عنوان سایت‌های برتر و کاندیدای دریافت عنوان برترین سایت آموزشی معرفی شدند.

در بخش بهترین سایت مدرسه sampadia.com و shohadayf.nkhschool.ir به عنوان دو نامزد دریافت عنوان بهترین سایت معرفی شده‌اند.

در بخش بهترین سایت ویکی فارسی هم pcpedia.ir ، fa.hackerpedia.ir و tabarestan.ir به عنوان کاندید بهترین سایت‌های ویکی فارسی معرفی شده‌اند.

در آخرین بخش گروه علمی و آموزشی که به بهترین تالار گفتگو اختصاص دارد سایت‌‌های majidonline.com ، hotoverclock.com ، forum.persiantools.com و forum.gsmaria.com به عنوان بهترین‌های این بخش معرفی شدند.

بخش فرهنگی و هنری

در بین سایت‌های هنری شرکت‌کننده در جشنواره وب‌سایت‌های ایران negarkhaneh.ir ، persiangfx.com ، dourbin.net و namadineh.com به عنوان سایت‌های برتر و شایسته دریافت عنوان برترین سایت هنری معرفی شدند.

در دیگر بخش این گروه با عنوان بهترین سایت فرهنگی asha.ir ، farsiebook.com ، sourehcinema.ir و pendar.com به عنوان سایت‌های برتر انتخاب شدند.

در بخش بهترین سایت موسیقی musicmagazine.ir ، musicema.com و rohabmusic.ir به عنوان سایت‌های برتر معرفی شدند.

در بخش بهترین سایت طنز و کاریکاتور سایت golagha.ir از میان شرکت‌کننده‌ها به تنهایی کاندیدای دریافت عنوان بهترین سایت طنز و کاریکاتور شد.

در بخش بهترین سایت فیلم و ویدئو mooweex.com ، derakhshandeh.ir و sourehcinema.ir نامزد دریافت عنوان بهترین سایت فیلم و ویدئو شدند.

در آخرین بخش این گروه نیز teatreshahr.com ، cinemafa.com ، rybondoc.com و cinemaema.com کاندید دریاقت عنوان بهترین سایت تاتر و سینما شدند.

بخش تجارت و اقتصاد

در بخش بهترین سایت سرویس دهنده مالی bmi.ir ، acclearn.com و bimeonline.com به عنوان کاندیداهای برتر در این بخش معرفی شدند.

در دیگر بخش گروه تجارت و اقتصاد با عنوان بهترین سایت فروشگاه اینترنتی digikala.com ، chapchi.com ، carti.ir ، narbella.com و esafir.com به عنوان سایت‌های برتر معرفی شدند.

در گروه بهترین سایت آگهی ihome.ir ، jobagancy.ir ، pedal.ir و moshaver.com به عنوان سایت‌های برتر و کاندید دریافت عنوان برترین سایت معرفی شدند.

در بخش بهترین وبلاگ رسمی شرکت‌ها، وبلاگ های weblog.radmanitd.com ، tehran.behzisti.ir ، weblog.idegostaran.com و parnianportal.com/blog به عنوان بهترین وبلاگ‌های رسمی شرکتی معرفی شدند.

در آخرین بخش این گروه نیز adpdigital.com ، draje.ir ، pandasecurity.ir ، itmavara.com و faranovin.com به عنوان بهترین سایت شرکت‌های خصوصی معرفی شدند.

بخش خانواده و سلامت

در بخش بهترین سایت بهداشت خانوادگی 3-m.ir و parsiteb.com ، pourali.net و womanday.ir به عنوان کاندیدای عنوان برترین سایت در بخش بهداشت خانوادگی معرفی شدند.

در بخش بهترین سایت پزشکی نیز parsiteb.com ، irhiv.com ، 3-m.ir و myskin.ir به عنوان کاندیدای دریافت عنوان برترین سایت در بخش پزشکی معرفی شدند.

در بخش بهترین سایت در زمینه غذا و نوشیدنی irffs.com ، womanday.ir ، honarashpazi.ir و meydoonak.com به عنوان کاندیدای برتر برای دریافت عنوان برترین سایت سال معرفی شدند.

در آخرین گروه این بخش با عنوان بهترین سایت ورزشی bordobakht.com ، esteghlaliha.ir ، frisbee.ir ، fcpersepolis.net و esteghlali.com به عنوان کاندیدای برتر برای دریافت عنوان برترین سایت سال معرفی شدند.

بخش سفر و گردشگری

در بخش بهترین سایت در زمینه گردشگری irandeserts.com ، eskan.isfedu.org و tourismbazar.com به عنوان سایت‌های برتر و کاندید دریافت عنوان برترین سایت سال معرفی شدند.

در دیگر بخش این گروه با عنوان بهترین سایت هتل‌ها و مراکز اقامتی hotelyar.com ، eskan.isfedu.org و lastsecond.ir به عنوان سایت‌های برتر برای دریافت عنوان برترین سایت سال معرفی شدند.

بخش کامپیوتر و تکنولوژی

در بخش بهترین سایت در زمینه نرم‌افزار barnameha.com و irancg.com به عنوان کاندیدای برترین سایت سال در زمینه نرم افزار معرفی شدند.

در بخش بهترین سایت در زمینه سخت‌افزار نیز سایت‌های hotoverclock.com و gsmaria.com به عنوان نامزد دریافت عنوان برترین سایت سال معرفی شدند.

سایت‌های webfocus.ir ، aliha.ir و csharpcorner.ir نیز به عنوان کاندید بهترین سایت در زمینه برنامه‌نویسی معرفی شدند.

همچنین دربخش بهترین سایت در زمینه شبکه networkprof.com ، persianadmins.com و negahbaan.com به عنوان سایت‌های برتر معرفی شدند.

در بخش بهترین سایت در زمینه نانو سایت nanosun.ir به عنوان تنها سایت شرکت‌کننده در این بخش شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش بهترین سایت در زمینه دانش‌های بنیادی نیز سایت‌های spacescience.ir و metallurgyis.ir به عنوان کاندید برترین سایت سال معرفی شدند.

بخش سی.ام.اس و فروشگاه‌ساز

در بخش تیم‌های فارسی و پشتیبانی CMSها در سومین جشنواره وب‌سایت‌های ایران از میان تیم‌های ثبت‌نام شده در جشنواره سایت‌های joomfa.org ، mambolearn.com ، ham3d.net ، irandnn.ir و cmstemplate.ir کاندیداهای دریافت عنوان برترین تیم فارسی و پشتیبانی CMS شدند.

همچنین در بخش بهترین فروشگاه‌ساز نیز JahanData.com و ham3d.net برای کسب عنوان برترین فروشگاه‌ساز در سومین جشنواره وب‌سایت‌های ایران باهم رقابت می‌کنند.

بخش خبر و اطلاع‌رسانی

کاندیدای گروه خبر و اطلاع‌رسانی در سومین جشنواره وب‌سایت‌های ایران معرفی شدند. این گروه شامل پنج بخش هستند.

دربخش بهترین سایت روزنامه varzeshi.net و rooznamak.ir کاندید دریافت عنوان بهترین سایت روزنامه شدند.

در بخش بهترین سایت خبری sourehcinema.ir ، asrefarda.ir ، farnet.ir ، graphna.net و weblognews.ir برای دریافت عنوان برترین سایت خبری کاندید شدند.

در بخش بهترین پادکست، aliha.ir ، shahvar.net و asha.ir برای دریافت عنوان بهترین پادکست سال کاندید شدند.

در بخش بهترین سایت اطلاع‌رسانی و اطلاعات عمومی narenji.ir ، farnet.ir ، setna.ir ، nightsky.ir و pezeshki.net برای دریافت عنوان سایت برتر اطلاع‌رسانی کاندید شدند.

در آخری بخش این گروه با عنوان بهترین سایت مجله اینترنتی pariyana.com ، womanday.ir ، ksna.ir و 3-m.ir به عنوان کاندیدا معرفی شدند.

سایت برتر در هر گروه در پایان مهر ماه سال جاری معرفی می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر