۱۳۸۹ مهر ۲۶, دوشنبه

{تفريح و سرگرمي}, [4641] هفت نکته برای خانم های باردار

هفت نکته برای خانم های باردار




بارداری همچون سفر در یک مسیری است که خیلی تحت کنترل شما نیست، ولی همچنان که به تولد نوزاد خود نزدیک می شوید، گویی در مسیر کوه از قله به سرازیری و در آخر به زمین هموار می رسید. با تحمل زمان این شیب تند و رعایت بعضی راهکارهای ساده، می توانید وضع حمل خود را از نظر روحی تداوم بخشید. در اینجا به هفت نکته از این راهکارها اشاره می کنیم:

1-     برای هر زن، تولد نوزاد بزرگترین تحول در زندگی او است .

به یاد داشته باشید تولد فرزند یک تکامل نیست بلکه مرحله ای از زندگی یک زن به عنوان مادر است، مسلما" هیچ وقت وقوع اتقافات مهم و کسب موفقیت های دلخواه در زندگی بدون درد و سختی نبوده است، همانطور که شما در کار گروهی با دوستان یا در محیط کار خود با گذراندن سختی های کار به موفقیت ها نائل می شوید، برای رسیدن به لبخند شیرین کودک خود نیز باید سختی های آن را هم تحمل کنید.

2-     سعی کنید چگونگی وضع حمل را خود انتخاب کنید.

حتی المقدور سعی کنید نوع وضع حمل را خود انتخاب کنید؛ طبیعی، سزارین، زایمان بدون درد و ...

3-     با احساسات منفی خود بجنگید.

باید همواره محیطی آرام و بدون استرس را برای دوران بارداری داشته باشید تا به هنگام وضع حمل، زایمانی آسان و بدون ضربه ی روحی را تجربه کنید و این تنها به افراد و محیط شما بستگی دارد و خود به خود نیست.

4-     تشویق همسر و اطرافیان همواره انگیزه ی شما را بر این امر خارق العاده بالا می برد.

چگونگی حمایت و اهمیت از جانب همسر شما است که به منفی یا مثبت بودن اثرات دوران بارداری تأثیر می گذارد و در صورت مثبت بودن، انگیزه شما را افزایش می دهد.

5-     یاری و حمایت مثبت اطرافیان به شجاعت زن باردار کمک می کند

زمانی که در دوران بارداری کلافه و نگران هستید، حمایت و کمک همسر و اطرافیان می تواند شما را از آن حالت در آورد و به جای اینکه ساعتها به دنبال پاسخ های سوالهای مانده بی شمار در ذهن خود باشید، می توانید از آنها کمک بگیرید. این شما را بسوی یافتن نیازهای خود سوق می دهد.

6- قبول کنید که برخی مسائل در حیطه ی کنترل شما نیستند.

با تسیلم شدن در برابر تقدیر و طبیعت انسان، می توانید بر ترسهای خود غلبه کنید. حقیقت این است که شما قادر نیستید بهترین باشید و فقط در حد مسائل علمی می توانید بر مراحل رشد جنین خود کنترل کنید نه بیشتر. اما با نزدیک شدن به زمان تولد نوزاد، باید تحت نظارت پزشک و مراقبتهای خاص آن دوران باشید.

7- به دنیا آوردن بچه توسط شما امری است خارق العاده اما از طرف خداوند

این نعمت موهبتی است با اراده ی خداوند، براستی هیچ مادری نمی تواند دقیقا" به اینکه فرزندش چه شکلی می شود و چه قدر رشد دارد واقف باشد. تولد یک نوزاد امری است اختیاری ولی تنها از این نظر که می توانید با رعایت نکات لازم رشد کودک خود را از نظر علمی کنترل کنید، نه اینکه بهترین انسان را از هر نظر کامل به دنیا آورید!

اما همواره به یاد داشته باشید، از نظر طبیعی، عملی و پزشکی، شما به عنوان مادر در گردش تولد یک انسان نقشی با شکوه و بزرگ را  ایفا می کنید و در این تحول شگفت انگیز، حکم اساسی را بر عهده دارید، به همین دلیل،  همیشه و همه جا در جایگاه مادر قابل تقدیر هستید و  از این بابت به شما تبریک می گوییم.

--
Mehrdad Afshari

--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر