۱۳۸۹ مهر ۲۸, چهارشنبه

{تفريح و سرگرمي}, [4722] دل افروزترين روز جهان؛








از دل افروزترين روز جهان؛

                خاطره اي با من هست؛به شما ارزاني:

سحري بود و هنوز؛

گوهر ماه به گيسوي شب آويخته بود

گل ياس؛عشق در جان هوا ريخته بود

من به ديدار سحر ميرفتم.

نفسم با نفس ياس درآميخته بود.

 ميگشودم پر و ميرفتم و ميگفتم:((هاي! بسراي اي دل شيدا بسراي!

اين دلافروزترين روز جهان را بنگر! تو دل آويزترين شعر جهان را بسراي!

 آسمان؛ياس؛سحر؛ماه؛نسيم؛ روح در جسم جهان ريخته اند

شور و شوق تو برانگيخته اند

تو هم اي مرغك تنها بسراي!

 همه درهاي رهايي بسته ست.

تا گشايي به نسيم سخني؛پنجره اي را؛بسراي!

بسراي!

من به دنبال دل آويزترين شعر جهان ميرفتم

 در افق؛پشت سراپرده نور؛باغهاي گل سرخ

شاخه گسترده به مهر؛غنچه آورده به ناز

دم به دم از نفس باد سحر؛غنچه ها ميشد باز.

 غنچه ها ميشد باز؛باغهاي گل سرخ؛باغهاي گل سرخ؛

يك گل سرخ درشت از دل دريا برخاست!

چون گل افشاني لبخند تو در لحظه شكفتن!

خورشيد!چه فروغي به جهان ميبخشيد!چه شكوهي!

همه عالم به تماشا برخاست!

من به دنبال دل آويزترين شعر جهان ميگشتم.

 دو كبوتر در اوج؛بال در بال گذر ميكردند.

دو صنوبر در باغ؛سرفراگوش هم آورده به نجوا غزلي ميخواندند.

مرغ دريايي ؛با جفت خود؛از ساحل دور؛رو نهادند به دروازه نور....

 چمن خاطر من نيز ز جانمايه عشق؛در سراپرده دل

غنچه اي ميپرورد؛هديه اي مي آورد.

برگهايش كم كم باز شدند:

-يافتم!يافتم!آن نكته كه ميخواستمش!

با شكوفايي خورشيد و گل افشاني لبخند تو آراستمش!

تار و پودش را از خوبي و مهر؛خوشتر از تافته ياس و سحر بافته ام:

((دوستت دارم)) را من دل آويزترين شعر جهان يافته ام.

 اين گل سرخ من است!دامنت پر كن از اين گل كه دهي هديه به خلق؛

كه بري خانه دشمن!كه فشاني بر دوست.!

راز خوشبختي هر كس به پراكندن اوست.!

 در دل مردم عالم؛به خدا؛نور خواهد پاشيد؛

روح خواهد بخشيد..

 تو هم اي خوب من!اين نكته به تكرار بگو!

اين دل آويزترين شعر جهان را همه وقت؛

نه به يك بارو به ده بار؛كه صدبار بگو!

((دوستم داري))؟را از من بسيار بپرس!

((دوستت دارم)) را با من بسيار بگو.

 

                                    فريدون مشيري

 






 



--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر