۱۳۸۹ مهر ۲۰, سه‌شنبه

افتاد مشکلها

  درود بر دوستان
پیرو اظهار نظر یکی از دوستان در رابطه با منسوب بودن شعر اعلام شده از طرف سرور بزرگوار جناب  دکتر گچکار چند نکته را بعرض میرسانم.
ایا بهتر نیست قبل از ارسال هرگونه اظهار نظری در گروه کمی مطلب را سبک وسنگین نمایم؟
اظهار نظر کردن وبه نقد کشیدن در اثار هر بزرگی از بزرگان سرزمین  اهورایی ایرانزمین زمانی باید مطرح گردد که کاری بزرگتر وفراتر از اثار انان انجام داده باشیم ایا بعد از گذشت چندین قرن از سروده های خواجه شیرازکسی میتواند ادعا نماید یک بیت از اشعار خواجه را بهتر از او سروده باشد؟
بر اساس اسناد ومدارک تاریخی موجود حافظ از کودکی توانایی سرودن اشعار را به همین شکل داشته است وبه این دلیل به حافظ میگویند که حافظ کل قران بوده است او یک فیلسوف به تمام معنی بوده وهست در حدی که اکثر دانشگهای جهان در حال بررسی اشعار او هستند حافظ از کودکی ونوجوانی توانایی  سرودن اینچنین اشعار را داشته واز  کودکی با  موسیقی انس داشته است ودر طی زمان حافظ نگردیده است .
ابوعلی سینا در زمانی که فقط شش ماه از سن او میگذشته است روزی در کنار مادر در گهواره در حال نگاه کردن به اسمان بوده است که ناگهان کلاغی گردنبند مادر ابو علی را می رباید بعد از گذشت چند سال ودر زمانی که ابوعلی نو جوانی بوده است روزی با مادر خاطرات گذشته را مرور می کردند که به خاطره مفقود شدن   گردنبند مادر میرسند که ناگهان ابوعلی نوجوان میگوید  مادر گردنبند تو در بالای درخت ودر لانه  کلاغ است .
همانطوریکه که دوستان مطلع می باشند ابوعلی سینا از کودکی ونوجوانی توانایی معالجه بیماران را داشته است روزی از طرف حاکم به منزل ابوعلی مراجعه واز مادر بوعلی سراغ بوعلی را می گیرند مادر میگوید ابوعلی در خانه نیست وبه صحرا رفته است سربازان از پی یافتن بوعلی به صحرا می روند ونوجوانی را در بالای درخت می یابند از کودک سرغ بوعلی را می گیرند  ابوعلی میگوید من هستم سربازان به او میگویند از درخت پایین بیا تا تو را به دربار ببریم بو علی پاسخ میدهد نمی ایم سربازان میگویند حاکم دستور داده تو را هر کجای زمین یافتیم تو را به دربارببریم ابوعلی به سربازان میگوید بروید به حاکم بگوید او را در زمین نیلفتیم . ایا میتوان مدعی شد که بوعلی در بزرگی ابوعلی سینا گردیده است؟
زمانیکه عطار مولانا را در سنین نوجوانی به همراه پدرش ملاقات میکند عطار به پدر مولانا میگوید مواظب این نوجوان باش که او روزی او یکی از بزرگان  جهان خواهد شد وهمانطوریکه دوستان وسروران اطلاع دارند اثار مولانا در اکثر دانشگاههای جهان تدریس می گردد ورشته ای به نام مولانا شناسی ایجاد گردیده است ایا میتوان مدعی شد مولانا در بزرگی مولانا شده است؟
با نگاهی دیگر به اثار وزندگی بزرگ مردان این مرز پر گوهر پی می بریم که  تمام بزرگان از کودکی ونوجوانی بزرگ بوده اند .ونبوغ وبزرگی از کودکی با انان بوده است . بانوی اواز خوان قمر الملوک وزیری در سن سیزده سالگی  اواز خواندن را شروع نمود .استاد خرم در سن چهارده سالگی سلو نواز برنامه های رادیویی بوده است . استاد پرویز یاحقی از کودکی با ساز اشنا واینچنین اثار ماندگاری را از خود به یادگار گذاشته است . استاد اردشیر کامکار از سن سه سالگی با کمانچه اشنا وبه این درجه از مقام رسیده است .ایا میتوان مدعی شد این استادان در بزرگ سالی بزرگ شده اند ؟
اظهار نظر کردن در مورد اینکه حافظ ومولانا در طی زمان حافظ ومولانا شده اند جفای بزرگی به فرهنگ وادب وهنر این سرزمین است . بیایم سخنانی را مطرح کنیم که جایی برای نفوذ بیگانگان در حوزه فرهنگ وادب وهنر این سرزمین اهورایی برای دیگرانیکه خود را دلسوز میدانند بازنکنیم  تا انچه را داریم به یغما ببرند.
بزرگان این مرزبوم بزرگانی بی بدیل وتکرار نشدنی هستند گاهی اوقات بدلیل تحریف هایی که در اثار این بزرگان صورت  میگیرد باعث سر در گمی عاشقان واقعی فرهنگ وادب وهنر این سرزمین می گردد  که میتوان با کمی جستجو به اثار دست نخورده ای دست یافت که بدور از هرگونه  غرضی به رشته تحریر در امده است .
زندگی صحنه هنرمندی یکتای ماست
هر کسی نغمه خود خواند از صحنه رود
صحنه پیوسته بجاست
خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
همواره شادمان وسلامت وپویا باشید

با سپاس سعیدپور
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر