۱۳۸۹ مهر ۱۴, چهارشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


کرمِ «لایک» به‌جان فیس‌بوک افتاد

Posted: 06 Oct 2010 01:23 PM PDT

یک سایت خبری از نفوذ کرمی خطرناک به فیس بوک و تکثیر سریع آن در این شبکه ارتباطی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت خبری "ماشبل" (Mashable )، هزاران کاربر شبکه اجتماعی فیس ‌بوک مورد حمله نوعی "کرم فیس ‌بوکی" قرار گرفته ‌اند که بدون اینکه کاربر خبر داشته ‌باشد برای او گزینه "پسندیدم" (like) را انتخاب و کلیک می کند.

این کرم با کلیک بر روی این گزینه، صفحه خود را بر روی تابلوی اعلانات کاربر فیس ‌بوک قرار می ‌دهد و از این راه خود را منتشر می ‌کند.

در نتیجه این کار، صفحه ‌ای با تیترهای همچون "وحشتناک است! این دختر بعد از اینکه پدرش این عکس را فرستاد خودکشی کرد"، هزاران بار بر روی تابلوهای اعلانات کاربران پست می ‌شود. کلیک بر روی لینکهای این صفحه هم باعث می ‌شود تا کرم بیشتر پخش شده و به زندگی خود ادامه بدهد.

از دیگر تیترهای کرم ‌آلوده می ‌توان به این‌ موارد اشاره کرد: "این مرد هشت سال است هر روز از خودش عکس می‌گیرد!، موز خوردن این دختر عجیبه!، لباس این دختر در مهمانی دبیرستان باعث اخراج وی از مدرسه شد و تیترهایی از این دست.

کلیک کردن بر روی این صفحه ‌ها شما را به صفحه ‌ای سفید می ‌برد که روی آن تنها این پیام نوشته شده: برای ادامه اینجا کلیک کنید. کلیک بر روی هر جای این صفحه سفید باعث می ‌شود همان لینک اول با علامت شخصی شما بر روی صفحه مشخصات شخصی فیس ‌بوک کاشته شود و کل این روند از نو آغاز می‌شود.

به گفته "جسی استی" از شبکه خدمات توییتری "سوشال ‌تو" ( Social Too ) خرابکاران راهی پیدا کرده‌ اند تا از طریق زبان برنامه ‌نویسی جاوا اسکریپت از گزینه پسندیدم فیس ‌بوک سوءاستفاده کنند و مردم را مجبور به پسندیدن صفحات کرده و این صفحه‌ها را از راه تابلوهای اعلانات کاربران در همه جا توزیع کنند.

به نوشته سایت اخبار فناوری رسانه Mashable این اولین باری نیست که با چنین سوءاستفاده‌ای روبه‌ رو می‌شویم و کاربران باید احتیاط کنند تا بر روی هیچ لینکی در ارتباط با این کرم کلیک نکنند.

جستجوی واژه‌هایی از تیتر صفحه این کرم، نشان می‌دهد که ‌اینک افراد بسیاری به آن آلوده شده ‌اند اما این سایت خبری می ‌نویسد که این آلودگی باعث ضربه زدن به کامپیوتر افراد یا دزدیدن گذرواژه های آنان نمی ‌شود.

فراخوان پنجمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت

Posted: 06 Oct 2010 01:23 PM PDT

آژانس عکس خبری دوربین‌نت، پنجمین دوره جشنواره عکس خبری دوربین‌نت و انتخاب برترین عکاسان سال ایران را برگزار می‌کند.

برگزاری جشنواره عکس خبری، برگزاری جشن عکاسان ایرانی، نمایش عکس های برتر سال ایران، انتخاب عکس های برتر خبری سال و اهدای جوایز، برگزاری کارگاه‌های تخصصی عکاسی و عکس خبری، انتخاب فیلم های برتر با موضوع عکس، انتخاب مولتی مدیاهای برتر سال و انتخاب برترین عکاسان سال ۸۸ ایران به انتخاب عکاسان رسانه‌ها از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

متن کامل فراخوان جشنواره در این صفحه قابل دسترس است.

پنتاگون در تکاپوی نابود کردن ویکی‌لیکس

Posted: 06 Oct 2010 01:23 PM PDT

ایتنا - انتشار اسناد محرمانه‌ای از ارتش آمریکا که از کشتار مردم بی‌گناه افغانستان به دست نظامیان این کشور حکایت دارد، با واکنش تند پنتاگون مواجه شده است.

جولین اسنج بنیانگذار ویکی‌لیکس گفته است پنتاگون در تلاش است این سایت افشاگر را به سکوت وادار سازد.

به گزارش ایتنا به نقل از THINQ.co.uk وی که چندی پیش در دانشگاه لندن سخن می‌گفت، از عزم وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون برای نابود کردن ویکی‌لیکس خبر داد.

انتشار هزاران سند محرمانه ارتش آمریکا در خصوص حملات نظامی صورت گرفته در افغانستان، در سایت ویکی‌لیکس، واکنش‌های متفاوتی را در سطح جهانی به دنبال داشته است.

پیش‌تر آمریکا و برخی هم‌پیمانان این کشور با محکوم کردن انتشار این اسناد، اعلام کردند که انتشار چنین اطلاعاتی جان برخی از نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان را به خطر می‌اندازد. با این حال جولین اسنج گفت: قصد ما ضربه زدن به مردم بی‌گناه نیست. هدف ما دقیقاً عکس این قضیه است. در برخی از این اسناد نشان داده می‌شود که نظامیان آمریکایی مردم بی‌گناه و غیرنظامی را مورد قتل عام قرار می‌دهند و در عین حال این کشتارها سرپوش گذاشته شده و در خبرگزاری‌ها بازتابی نمی‌یابد.

گوگل برای محتوای تلویزیونی با رسانه‌ها قرارداد بست

Posted: 06 Oct 2010 01:23 PM PDT

گوگل در حال آماده‌سازی سرویس Google TV بوده و قراردادهای محتوایی را با شماری از شرکت‌های رسانه و اینترنتی بزرگ امضاء کرده است.

به گزارش ایسنا، این غول اینترنتی ماه جاری در تدارک Google TV که امیدوار است مخاطبان بیش‌تری را برایش به همراه داشته باشد، قراردادهای همکاری محتوا را با CNBC ان بی سی یونیورسال، HBO تایم وارنر و آمازون امضا کرد.

در این بین ترنر برادکستینگ به بهینه‌سازی شماری از وب سایت‌های خود از جمله "سی ان ان نیوز" و "کارتون نت ورک" دست زده تا مطمئن شود در سرویس تلویزیون گوگل به خوبی کار می‌کنند.

ان بی سی یونیورسال نیز کانال تلویزیونی خبری مالی CNBC را عرضه می‌کند، در حالی که HBO محتوای سرگرمی برای "تلویزیون گوگل" فراهم می‌کند.

گوگل نیز با افزودن ویدیو درخواستی آمازون و نت فلیکس برای این سرویس، هزاران فیلم و برنامه تلویزیونی برای کرایه یا دانلود عرضه می‌کند.

این شرکت هم‌چنین اعلام کرده که علاوه بر گنجاندن توییتر در این سرویس، با سایت‌های خبری آمریکایی بزرگ از جمله نیویورک تایمز همکاری می‌کند.

از سوی دیگر سازنده سخت‌افزاری Logitech نخستین شرکتی خواهد بود که دستگاه Google TV را رونمایی می‌کند. این دستگاه به‌عنوان یک تلویزیون با یکپارچگی کامل با یک موتور جست‌وجو توصیف شده که به کاربران امکان می‌دهد هم‌زمان با تماشای تلویزیون، به گردش در اینترنت بپردازند.

استفاده اسرائیل از فیس‌بوک برای اطلاع‌رسانی در جنگ آینده

Posted: 06 Oct 2010 01:23 PM PDT

خبرگزاری مهر - با بالا گرفتن احتمال دست داشتن رژیم صهیونیستی در بحران سایبری ایجاد شده در جهان به سبب فعالیت کرم جاسوسی استاکس نت یک روزنامه عبری امروز اعلام کرد که این رژیم در جنگ آینده برای برقرای ارتباط از شبکه فیس بوک استفاده می کند.

روزنامه هاآرتض در گزارش خود می نویسد : فرماندهی ارتش اسرائیل در حال طراحی نرم افزاری است که آن را قادر می کند تا در صورت بروز جنگ احتمالی در آینده با تمام اسرائیلی ها در ارتباط باشد.

این نرم افزار به رژیم صهیونیستی کمک می‌کند تا از طریق فیس بوک با اتباع خود در ارتباط بوده و اطلاعات لازم را به آنها بدهد.

در همین رابطه سرهنگ "هیلیک صوفر" رئیس بخش جمعیتی وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی وجود چنین نرم افزاری را تایید کرد، اما درباره زمان راه اندازی آن مطلبی را عنوان نکرد.

به گفته این مقام صهیونیست، تل آویو تا کنون از طریق رادیو و تلویزیون برای اطلاع رسانی استفاده می کرد، اما با توجه به آنکه فیس بوک به یکی از مهمترین وسایل ارتباطی تبدیل شده و علاوه بر جوانان، افراد در سنین مختلف نیز از آن استفاده می کنند و از همین رو استفاده از فیس بوک در جنگ آینده برای اطلاع رسانی چندان دور از ذهن نیست.

به نوشته هاآرتض، طرح گشایش صفحه از سوی اسرائیل در فیس بوک با هدف اطلاع رسانی چه در زمان جنگ و چه صلح انجام می شود و حتی مقامات تل آویو قصد دارند از این نرم افزار در زمان روبرو شدن با حملات موشکی نیز استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، مرکز اطلاع رسانی بخش فرماندهی وزارت داخلی رژیم صهیونیستی در زمان صلح در هر ماه به 400 تماس تلفنی و 100 نامه الکترونیکی پاسخ می دهد و مقامات تل آویو امیدوارند که بتوانند بخش زیادی از سئوالات را از طریق فیس بوک پاسخ گویند.

این در حالی است که در تیرماه سال جاری یک نشریه فرانسوی پرونده گسترده‌ای را درباره سایت فیس بوک منتشر کرده که در آن تاکید شده فیس بوک یک سایت اطلاعاتی متعلق به رژیم صهیونیستی است و وظیفه آن استخدام و تجهیز مزدوران و جاسوسان برای این رژیم است.

در آن تاریخ "‪ islam world news‬" اعلام کرد: کمتر از ‪ ۴‬ماه بعد از اینکه مجله حقیقت بین المللی پرده از اسرار پایگاه اینترنتی فیس بوک و وجود دست پنهان صهیونیستها در پشت صحنه آن برداشت، نشریه فرانسوی لو ماگازین دو اسرائیل بر این موضوع تاکید کرد که فیس بوک یک سایت اطلاعاتی متعلق به صهیونیستهاست و وظیفه آن استخدام و تجهیز مزدوران و جاسوسان برای این رژیم است.

بر اساس این گزارش، مجله حقیقت بین ‌المللی همچنین از شرکت فعال گردانندگان فیس بوک در مراسم صهیونیستها که به مناسبت غصب اراضی فلسطینی ها برگزار شده بود، خبر داد.

در ادامه این گزارش آمده است : در پرونده‌ای که مجله" لو مگزین دو" اسرائیل منتشر کرد، اطلاعاتی درباره جدیدترین شیوه های جاسوسی که سازمانهای اطلاعاتی اسراییل و آمریکا از افراد عادی که خود از اهمیت کاری که ( نا آگاهانه برای سرویسهای امنیتی و اطلاعاتی) انجام می ‌دهند، بی ‌خبرند ، نیز وجود دارد.

همچنین این نشریه، به نقل از مقاله مجله اسرائیل یهودی چاپ فرانسه ، اطلاعات سری و مهم زیادی درباره فیس بوک منتشر کرد.

نشریه مذکور این اطلاعات را به نقل از منابع اسرائیلی به دست آورده و آنها را موثق خوانده است، به طوری که حتی موضوع فاش کردن این اطلاعات، مقامات رژیم صهیونیستی و محافل دیپلماتیک آن را آشفته کرد، به گونه ‌ای که سفیر اسرائیل در پاریس این مجله یهودی را به افشای اطلاعاتی متهم نمود که نباید آنها را افشا می‌کرد.

لیست شرکت‌های اینترنتی برتر ماه گذشته

Posted: 06 Oct 2010 01:23 PM PDT

خبرگزاری مهر - مرکز توسعه و مدیریت اینترنت کشور 10 شرکت اینترنتی - ISP - برتر ماه را از لحاظ متوسط سرعت و کیفیت دریافت و ارسال اینترنت به کاربران را معرفی کرد.

جدول ISP های برتر اعلام شده از سوی مرکز توسعه و مدیریت اینترنت کشور - متما - در شهریور ماه سالجاری با توجه به متوسط سرعت و کیفیت دریافت و متوسط سرعت و کیفیت ارسال و تعداد تستهای انجام شده نشان می دهد که شرکت های ندا گستر صبا، شبکه ارتباط شبدیز، توسعه رسان پاسارگاد، پارس آنلاین، ندا رایانه، آریا سپهر، افروز، شاتل، افرانت و سرمایه گذاری اوراکل رتبه های اول تا دهم برترین شرکت های اینترنتی را از نظر میزان سرعت دسترسی مشترکان به خود اختصاص داده اند و به عبارتی در ارائه اینترنت به مشترکان خود کم فروشی نکرده اند.

کاربران اینترنت می توانند برای اطلاع از سرعت واقعی اینترنت خود از نرم افزار ایرانی سنجش سرعت اینترنت که در سایت اینترنتی متما به نشانی www.matma.ir قابل دانلود است استفاده کنند.

در این نوع آزمایش کاربر با استفاده از مرورگر خود به سرور سنجش متصل شده و دو طرف نرم افزار سنجش با تبادل بسته های مشخصی از اطلاعات و زمانبندی ارسال و دریافت بسته‌ها متوسط سرعت اتصال کاربر را محاسبه می‌کند.

سرعت محاسبه شده در این حالت میزان پهنای باند استفاده نشده (ظرفیت خالی خط) در طول زمان آزمایش است، در نتیجه در صورتی که بخشی از پهنای باند موجود توسط ارتباطات دیگری اشغال شده باشد میزان سرعت محاسبه شده کمتر از ظرفیت واقعی خط خواهد بود.

معاون صدا با اشاره به شکستن قالب‌های اطلاع‌رسانی از تصویری کردن رادیو خبر داد

Posted: 06 Oct 2010 01:23 PM PDT

معاون صدا در گفت‌وگوی خود با خبرگزاری دانشجویان ایران از تصمیم برای تصویری کردن رادیو خبر داد.

محمدحسین صوفی با اشاره به گسترش رسانه‌ها در جهان و شکستن قالب‌های اطلاع‌رسانی با اعلام خبر بالا افزود: به دنبال این هستیم تا در صورت اختصاص پیدا کردن بودجه کافی، برخی برنامه‌های رادیویی را تصویری کنیم.

وی با اشاره به شبکه‌های شناخته شده‌ی رادیویی دنیا که امروز به صورت تصویری خبر و برنامه پخش می‌کنند ادامه داد: در حال حاضر آمادگی راه‌اندازی این شبکه‌ها را در ایران داریم، اما متاسفانه فعلا با مشکلات فنی مثل فرکانس مواجه هستیم.

معاون صدا هم چنین به ایسنا خاطرنشان کرد: البته مدتی است برنامه‌های تصویری رادیو به صورت آزمایشی از ساعت 13 تا 16 در سایت ایران صدا پخش می‌شود.

چرا کامپیوترهای شخصی هنوز زنده‌اند؟

Posted: 06 Oct 2010 01:13 PM PDT

روزنامه‌ی دنیای اقتصاد، دریک مایر (مدیر شرکت AMD) - بسیاری از خبرگان جهان آی تی از مرگ کامپیوترهای شخصی صحبت می‌کنند. هر زمانی که یک محصول جدید کامپیوتری متولد می‌شود یا نرم‌افزاری تازه بازار را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد موضوع «پایان عصر کامپیوترهای شخصی» مرتبا تکرار می‌شود. یک لپ‌تاپ تازه، یک گوشی هوشمند پیشرفته، رایانه‌های لوحی متعدد، رایانش ابری و سیستم عامل‌های جدید همه و همه با شعارهای جدیدی مبنی بر ایجاد عصری جدید پا به میدان می‌گذارند.

نخبگان صنعت نیز از چنین گمانه‌زنی‌هایی دور نیستند. جان دوراک، سوم سپتامبر گفته بود: «بازار داغ کامپیوترهای شخصی کاملا از میان رفته است». او تاکید می‌کند: «کامپیوترهای شخصی به زودی در تعمیرگاه‌های کامپیوتر کاملا از بین می‌روند... این صنعت به زیر آب رفته است.» از نظر ماندگاری دوراک درست می‌گوید. با این حال او دو نکته کلیدی را فراموش کرده است: اول اینکه در همین لحظه میلیون‌ها نفر از مردم سراسر جهان صاحب کامپیوترهای شخصی شده‌اند یا آرزو دارند به زودی صاحب آن شوند. یا آن دسته از کسانی که هم‌اکنون یک کامپیوتر شخصی دارند مایل‌اند آن را به دو یا بیشتر افزایش دهند.

نکته دوم این است که ما هم‌اکنون در میان یک تغییر بزرگ تاریخی در زمینه استفاده از کامپیوتر هستیم. دوره‌ای کامپیوترها عمدتا ماشین‌های مبتنی بر دستورات متنی بودند و با دستورات عادی کاربران و عمدتا توسط میکروفن و کیبورد فعالیت می‌کردند حالا بسیاری از کامپیوترها حالتی پویا به خود گرفته‌اند و کنترل آنها به خارج از تصورات کشیده شده است. اجازه بدهید به چند آمار اشاره کنیم. به‌رغم ادامه بحران اقتصادی بازار کامپیوترهای شخصی در سال 2009 با رشد مواجه بود. بر اساس تحلیل‌های شرکت گارتنر امسال در این بازار بیش از 360 میلیون کامپیوتر شخصی به فروش رفته است و این به این معنا است که روزانه حدود 1 میلیون کامپیوتر شخصی در جهان به فروش می‌رود. همچنین شرکت تحقیقاتی IDC تخمین‌زده است که بازار کامپیوترهای شخصی تا سال 2015 به 630 میلیون دستگاه در سال خواهد رسید که این به معنای رشدی سالانه بیش از 12 درصد است. این آمارها واقعی است و نشان می‌دهد که این صنعت زنده است و این زنده بودن به دلیل نوآوری‌هایی است که شرکت‌ها بر اساس خواست مشتریان شان ارائه می‌دهند.

به عنوان مثال شرکت AMD به لطف بهره‌گیری از تکنولوژی APU توانسته ترکیبی از پردازش کامپیوتری و گرافیکی در یک چیپ را ارائه دهد موضوعی که یک نقطه عطف تکنولوژیک به شمار می‌آید. در حال حاظر کامپیوترهای شخصی توسط دو نوع چیپ CPU برای پردازش دستورات عادی و دستورات گرافیکی (فیلم و ویدئو ) هدایت می‌شوند. این تغییرات را باید با تولید گسترده محتوای مولتی‌مدیا و ویدئو در جهان متناسب ساخت. موضوعی که سیسکو اعتقاد دارد تا 90 درصد ترافیک اینترنت در جهان تا سال 2013 را در بر می‌گیرد. در حال حاضر در هر دقیقه 20 ساعت ویدئو روی یوتیوب آپلود می‌شود. در هر ثانیه 1000 عکس روی فیس بوک قرار می‌گیرد. پیش‌بینی می‌شود که کاربران کامپیوترهای شخصی هم اکنون 9 میلیارد فایل ویدئویی با کیفیت بالا روی سیستم‌هایشان ذخیره کرده‌اند و در صورتی که زیرساخت‌های ارتباطی فراهم شود بسیاری از آنها این فایل‌ها را برای یکدیگر ارسال خواهند کرد. همچنین گفته می‌شود که به زودی بازی‌های سه‌بعدی جهان کامپیوترهای شخصی را دگرگون
خواهد کرد. این همه معنایی تازه به کامپیوترهای شخصی خواهد بخشید. در واقع می‌توان گفت که دوره کامپیوترهای شخصی نه تنها به سر نیامده بلکه زمان ما تازه آغاز راهی بوده که کامپیوترهای شخصی در آن کاربرد پیدا کرده‌اند.

منبع: فوربس

بیستمین خرید گوگل در سال جاری: شرکت بلایندتایپ

Posted: 06 Oct 2010 01:13 PM PDT

گوگل که از ابتدای سال 2010 میلادی بیش از 20 شرکت نوپا و خلاق را خریداری کرده روز گذشته با خرید شرکتی به نام BlindType نشان داد که دنیای تلفن همراه و نرم افزارهای کاربردی آن را جدی گرفته است.

به گزارش فارس به نقل از بیزینس ویک، این شرکت نوپا در زمینه طراحی ابزار مختلف برای تسهیل تایپ کردن با استفاده از ابزار الکترونیک سیار و از جمله تلفن همراه فعال است.
BlindType همچنین نرم افزاری را عرضه کرده که به طور خودکار غلط های تایپی را شناسایی و آنها را اصلاح می کند. این شرکت در سان فرنسیسکو واقع است و مبلغ پرداختی به مدیران آن توسط گوگل فاش نشده است.

یکی از سخنگویان گوگل ضمن تایید خبر خرید این شرکت پیوستن آن به تیم همکاران گوگل را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که با کمک این شرکت گوگل قادر به عرضه ابزار متنوع تری برای ساده تر کردن تایپ با استفاده از صفحه کلیدهای کوچک تلفن های همراه باشد.
این خرید ثابت می کند که گوگل و سیستم عامل اندروید آن را باید رقبایی جدی برای گوشی های بلاک بری و آیفون تلقی کرد.

جریمه مدیر عامل مایکروسافت به‌خاطر شکست این شرکت در بازار موبایل

Posted: 06 Oct 2010 01:12 PM PDT

استیو بالمر، مدیر عامل مایکروسافت به دلیل شکست‌های این شرکت در فضای موبایل امسال تنها نیمی از پاداش خود را دریافت می‌کند.

به گزارش ایسنا، بر اساس اسناد ارایه شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، بالمر امسال 670 هزار دلار پاداش از 1.34 میلیون دلار پاداش در نظر گرفته شده را دریافت خواهد کرد.

بنا بر این اسناد، اعضای هیات مدیره مایکروسافت تصمیم گرفتند به دلیل عرضه ناموفق تلفن هوشمند Kin و تنزل سهم بازار این شرکت در کسب و کار تلفن همراه از دادن مبلغ کامل به بالمر، خودداری کنند.

مایکروسافت تنها سه ماه پس از عرضه تلفن Kin به بازار با لغو فروش آن در اروپا، ادامه ساخت آن را متوقف کرد اما از سوی دیگر بالمر این شرکت را به‌طور موفقیت‌آمیز برای کارآمدی قوی‌تر هدایت کرد.

مایکروسافت درآمد 62.5 میلیارد دلاری و درآمد عملیاتی 24.1 میلیارد دلاری و مجموعه عرضه موفقیت‌آمیز محصولاتی شامل ویندوز سون، آفیس 2010، ویندوز سرور و SQL سرور را گزارش کرد.

هیات مدیره این شرکت هم‌چنین به کار بالمر در پیگیری نوآوری‌های جدیدی که این شرکت را با عرضه محصولاتی مانند آزور و خدمات برنامه وب آفیس، در صدر حرکت به سوی رایانش ابری قرار می‌دهد، اشاره کرده‌اند.

مجموع درآمد استیو بالمر از 1.27 میلیون دلار در سال گذشته به 1.35 میلیون دلار رسید و سایر مدیران کلیدی دیگر مایکروسافت شاهد افزایش پرداخت به سبب سال موفقیت‌آمیز این شرکت بودند.

راه‌اندازی «ستاد واکنش سریع فرهنگی» برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب

Posted: 06 Oct 2010 01:12 PM PDT

خبرگزاری مهر - رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از راه‌اندازی ستاد واکنش سریع فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و خنثی کردن موج اسلامی هراسی در جهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی مصطفوی در جمع مدیران این سازمان با تأکید بر اینکه ستاد واکنش سریع فرهنگی به منظور مقابله با تهاجم غرب راه اندازی شده گفت: با تشکیل این ستاد، نهادهای فرهنگی فعالیتهای خود در ارتباط با نحوه مقابله با ترفندهای غرب بصورت هماهنگ اجرا می کنند.

اولین جلسه ستاد واکنش سریع فرهنگی هفته گذشته با حضور نمایندگان نهادهای فرهنگی از جمله مجمع جهانی تقریب مذاهب، مجمع جهانی اهل بیت، سازمان صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی گفت در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

تایلند برنامه‌های شبکه‌های دولتی را هم سه‌بعدی پخش می‌کند

Posted: 06 Oct 2010 01:12 PM PDT

خبرگزاری ایسنا - شبکه‌های تلویزیونی تایلند تا پایان سال 2011 تمامی برنامه‌هایشان را به صورت سه بعدی روی آنتن می‌برند.

روز گذشته یکی از مقامات تایلند اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد تا پایان سال 2011 تمامی برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی دولتی این کشور را به صورت سه بعدی به روی آنتن ببرد که حاصل آن رشد چشمگیر بینندگان شبکه‌های تلویزیونی دولتی تایلند خواهد بود.

به گزارش تای نیوز، در حال حاضر برنامه‌های سه شبکه‌ی تلویزیونی خصوصی در تایلند به صورت سه بعدی روی آنتن می‌روند و دولت این کشور قصد دارد تا با کمک کمپانی سونی، شرایطی را فراهم کند تا در آغاز سال 2012 تمامی برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی دولتی این کشور نیز به سه صورت سه بعدی به روی آنتن بروند.

ماه گذشته نیز مقامات شبکه تلویزیونی «اسکای» اعلام کردند که تا پایان سال ‌2012 تمامی برنامه‌های خود را با سیستم سه بعدی پخش می‌کنند و در اولین گام نیز مسابقات جهانی گلف موسوم به جام «رایدر» را که در شهر میلان برگزار شد را به صورت سه بعدی به روی آنتن ‌برد.

شبکه تلویزیونی اسکای همچنین قصد دارد تا در آینده دیگر رویدادهای مهم ورزشی از جام فینال لیگ قهرمانان اروپا و همچنین برخی از مسابقات المپیک لندن را را به صورت سه‌بعدی به روی آنتن می‌برد.

در ماه جولای نیز مسؤولان شبکه تلویزیونی «Antena 3» اعلام کرد، یک فصل کامل از یک سریال تلویزیونی محصول این شبکه را کاملا در قالب سه‌بعدی فیلم‌برداری خواهد کرد که این برای نخستین‌بار در جهان اتفاق خواهد افتاد. به گفته مقامات این شبکه، فصل دوم سریال «تحت مراقبت» که یک اثر تخیلی درباره تعدادی از افراد با قدرت‌های غیرطبیعی است، در قالب سه‌بعدی ساخته می‌شود. ساخت هریک از اپیزودهای این سریال به‌صورت سه‌بعدی به‌طور متوسط پنج تا هفت روز بیشتر زمان می‌برد. قسمت اول این سریال که شامل ‌13 اپیزود بود، به‌طور متوسط بیش از 3 میلیون مخاطب در هر اپیزود جذب کرد.

تداوم بازنمایی تبعیض‌آمیز زنان در رسانه‌های آنلاین

Posted: 06 Oct 2010 12:58 PM PDT

یک پروژه پژوهشی که جنسیت افراد در اخبار و گزارشگری را بررسی می‌کند، مدعی شد زنان در پوشش رسانه‌ها نمود قابل توجهی نداشته و به درستی به تصویر کشیده نشده‌اند.

به گزارش ایسنا، این بررسی هم‌چنین روی دادن تبعیض جنسیتی در اخبار آنلاین را مطرح کرده که به اندازه مورد مشابه در رسانه‌های خبری سنتی، دلسردکننده است.

بررسی "چه کسی خبر می‌سازد" توسط پروژه "گلوبال مدیا مونیتورینگ" در 108 کشور انجام گرفته و بیش از هزار خروجی خبری، 17 هزار و 795 گزارش خبری و بیش از 38 هزار موضوع خبری را مورد مطالعه قرار داده است.

این پروژه که با هماهنگی انجمن جهانی ارتباطات مسیحی و بر یک مبنای زمانی پنج ساله انجام می‌شود، افزایش حضور گزارشگران زن در رسانه‌های سنتی در مقایسه با سال‌های قبل را نشان داده که از 28 درصد در زمان آغاز این بررسی در 15 سال قبل، به 37 درصد رشد کرده است.

اما آمار فعلی هیچ تغییری نسبت به سال 2005 نشان نمی‌دهد؛ مقایسه منابع رسانه‌یی با یکدیگر نشان می‌دهد که تلویزیون با 44 درصد دارای بالاترین درصد گزارشگران زن و روزنامه‌ها با 33 درصد، دارای کم‌ترین درصد هستند.

هم‌چنین بررسی جنسیت موضوعات خبری حاکیست که 24 درصد موضوعات خبری به زنان و در مقابل 76 درصد به مردان اختصاص دارد که موضوعات خبری زنان نسبت به سال 2005 سه درصد افزایش یافته است.

طبق یافته‌های این بررسی از رسانه سنتی و ژورنالیسم آنلاین، اخبار آنلاین قالبی است که در آن تبعیض جنسیتی نه تنها مشهودتر است بلکه حتی متمرکزتر از رسانه‌های خبری سنتی است.

سقوط سهم اینترنت اکسپلورر به زیر ۵۰ درصد

Posted: 06 Oct 2010 12:58 PM PDT

بر اساس جدیدترین آمار شرکت StatCounter، سهم مایکروسافت از بازار مرورگر اینترنتی، به زیر 50 درصد سقوط کرده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش این شرکت مونیتورینگ اینترنت، در سطح جهانی 49.87 درصد از کاربران از نسخه‌های اینترنت اکسپلورر، 31.5 درصد از فایرفاکس و 11.54 درصد از کروم گوگل استفاده می‌کنند. کروم به‌ویژه بسیار قوی عمل کرده و در یک سال گذشته سهم بازارش را سه برابر کرده است.

به گفته مدیر اجرایی StatCounter، این یک نقطه عطف در جنگ مرورگرهاست. تنها دو سال قبل اینترنت اکسپلورر با 67 درصد سهم، بازار جهانی مرورگرها را در اختیار داشت.

مایکروسافت هم‌چنان بیش‌تر بازار مرورگر را در آمریکا در اختیار دارد، در حالی که سهم فایرفاکس 27.21 درصد و کروم 9.87 درصد است. سهم اینترنت اکسپلورر در میان کاربران اروپایی به 40.26 درصد رسیده که به قوانین اتحادیه اروپا برای فراهم کردن امکان انتخاب مرورگر پیش فرض به کاربران، نسبت داده شده است.

غول نرم‌افزاری مایکروسافت تلاش می‌کند با اینترنت اکسپلورر 9 بتواند ابتکار عمل را در بازار مرورگرها به دست بگیرد اما با مشکل کاربرانی مواجه است که هم‌چنان از ویندوز اکس‌پی استفاده می‌کنند.

دیلی‌میل؛ برترین وب‌سایت‌ خبری انگلیس

Posted: 06 Oct 2010 12:57 PM PDT

بر اساس یک بررسی جدید، دیلی‌میل هم‌چنان جایگاه خود را به‌عنوان پرخواننده‌ترین وب‌سایت خبری آنلاین در انگلیس حفظ کرده است.

به گزارش ایسنا، طبق آمار اداره ABCe انگلیس از وب‌سایت‌های روزنامه ملی این کشور، دیلی‌میل بالاترین شمار کاربران منحصر را در ماه اوت داشته است.

خوانندگی آنلاین دیلی‌میل با افزایش ماه به ماه 2.99 درصدی کاربران منحصر در ماه اوت، به 45 میلیون و 539 هزار و 202 رسید.

گاردین و تلگراف نیز آمار کاربران ماهانه بالایی داشتند؛ وب سایت Guardian.co.uk با افزایش ماه به ماه 1.09 درصد، شمار خوانندگانش را به 34 میلیون و 967 هزار و 742 نفر افزایش داد و وب سایت Telegraph.co.uk نیز 32 میلیون و 346 هزار و 325 نفر خواننده داشت که نسبت به ماه قبل آن 1.87 درصد افزایش نشان داد.

بر اساس این گزارش، ایندیپندنت نیز با رشد 4.54 درصدی شمار خوانندگان آنلاینش، شاهد بزرگ‌ترین افزایش از ماه ژوییه بود اما Mirror Group شاهد کاهش ماه به ماه 4.12 درصدی در شمار کاربرانش بود.

در این بین ناشر روزنامه "نیوز اینترنشنال" درخواست کرد نتایج وب سایت‌های تایمز و سان منتشر نشود که دلیل آن برقرار شدن سیستم اشتراک آنلاین پولی این روزنامه‌ها از ماه ژوییه است. این سیستم به کاربران اجازه نمی‌دهند بدون اشتراک به سایت دسترسی داشته باشند.

آمار خوانندگی این سایت‌ها به دقت از سوی باقی صنعت رسانه به‌ویژه روزنامه‌های رقیبی که با مشاهده مهاجرت خوانندگان به وب و کاهش تیراژ هم‌چنان در تلاشند مدل کسب و کار مطمئنی را بیابند، بررسی می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر