۱۳۸۹ مهر ۲۰, سه‌شنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


ابداع تلفن همراهی که می‌توان آن را له کرد!

Posted: 12 Oct 2010 06:26 PM PDT

محققان دانشگاه واشنگتن موفق به ابداع تلفن همراهی شده اند که در شرایط مختلف تغییر شکل داده و می تواند رفتارهای فنری مانندی از خود نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آینده تلفنهای همراه هوشمند برق و جلای خود را از دست خواهند داد و به بدنه جامدی مجهز خواهند شد که از قابلیت تغییر شکل برخوردار است و به این شکل می تواند ظاهر خود را به منظور نشان دادن موقعیتی خاص که سیگنالهای صوتی یا تصویری در آن فعال نیستند، تغییر دهد.

محققان علوم رایانه ای و مهندسی دانشگاه واشنگتن در سیاتل تلفن همراه قابل فشردنی را به نام SqueezeBlock ابداع کرده اند که با استفاده از ریزموتورهایی که در زیر بدنه آن نصب شده می تواند رفتارهایی فنر مانند را تقلید کند.

صفحه های فشار بر روی این ابزار میزان نیروی مورد نیاز برای فشرده شدن بدنه را تعیین کرده و موتورهای کوچک میزان مقاومتی که بدنه باید از خود نشان دهد را تعیین خواهند کرد. به دلیل قابل تنظیم بودن میزان مقاومت، شدت له شدگی تلفن همراه نیز به واسطه برخی حالتهای تلفن همراه قابل کنترل خواهد بود تا به این شکل پیامهایی را بدون نیاز به دیدن یا شنیدن کاربر، به وی انتقال دهد.

برای مثال پس از پر شدن شارژ باطری تلفن همراه، بدنه آن مانند شکم یک انسان پرخور به شدت سخت می شود در حالیکه در هنگام خالی بودن باطری می توان گوشی را به راحتی یک "توپ رفع استرس" فشرد. در عین حال می توان نشانه سختی تلفن همراه را به میزان ایمیلهای مهم دریافت شده نیز نسبت داد.

تصور کنید با فشردن تلفن همراه بتوان بدون نگاه کردن به آن، اطلاعاتی خاص را درباره وضعیت تلفن از قبیل شدت زنگ هشدار، تعداد پیامهای دریافت شده و یا شارژ باطری دریافت کرد. آزمایشهای انجام شده بر روی این گوشی هوشمند نیز نشان داده است کاربران می توانند با استفاده از چهار سطح مختلف فشرده شدن مفاهیم مختلف را از یکدیگر تشخیص دهند.

محققان دانشگاه واشنگتن تنها افرادی نیستند که در تلاش برای یافتن ویژگی های جسمانی برای برقراری ارتباط در تلفنهای همراه هوشمند هستند. در سال 2008 محققان لابراتوار تله کام آلمان برای یک تلفن هوشمند، زندگی مجازی خلق کردند. این تلفن همراه از قدرت دم و بازدم در سرعتی ثابت برخوردار بود که این رفتار نشانه هایی از دریافت تماس تلفنی و یا پایان یافتن شارژ باطری بودند.

محققان آلمانی اکنون در حال بررسی نحوه ایجاد ویژگی های جدیدی هستند که بتوانند در تغییر شکل یا حتی وزن تلفنهای هوشمند تاثیرگذار باشند. موبایل متغییر آلمانی ها با استفاده از موتورهایی کوچک برای جداسازی صفحه های بدنه موبایل استفاده کرده و ساختاری کشو مانند به وجود می آورد. احساس اینکه یک سوی تلفن همراه از سوی دیگر آن ظخیم تر است می تواند به کاربر هشدار دهد پدیده ای بزرگتر از آنچه نمایشگر تلفن همراه قادر به نمایش آن باشد، وجود دارد، تنها کافی است به همان سویی نگاه کنید که تلفن همراه از ضخامت بیشتری برخوردار است.

بر اساس گزارش نیوساسنتیست، برای مثال اگر کاربری در حال تماشای تصویری بزرگ و افقی بر روی نمایشگر موبایل خود باشد، ضخامت بیشتر به سمتی از تصویر خواهد بود که هنوز مشاهده نشده است.

مسدود شدن وب‌سایت‌های خبری در تاجیکستان

Posted: 12 Oct 2010 05:26 PM PDT

به دنبال افزایش ناآرامی در شرق تاجیکستان، دولت این کشور به ارایه‌کنندگان خدمات اینترنتی دستور داد دسترسی به سه وب سایت خبری منطقه‌یی مطرح را مسدود کنند.

به گزارش ایسنا، به گفته منابع مطلع، مقامات تاجیکستان دستوری را برای مسدود کردن این سایت‌ها صادر کرده‌اند که احتمالا در ارتباط با انتقاد رسمی از پوشش رسانه‌های محلی از ناآرامی هاست.

بر اساس گزارش فرانس پرس، تصور می‌شود این دستور به 10 ارایه‌کننده خدمات محلی داده شده باشد و شامل سایت‌های خبری avesta.tj، ferghana.ru و centrasia.ru می‌شود که سه ارایه‌کننده اصلی خبر در منطقه هستند.

این اقدام به دنبال متهم شدن رسانه‌های محلی به آغاز پشتیبانی از شبه نظامیان مخالف دولت از سوی وزیر دفاع تاجیکستان، انجام می‌گیرد.

فیس‌بوک کارمندان گوگل را می‌دزدد!

Posted: 12 Oct 2010 05:26 PM PDT

ایتنا - بنا به گفته نیویورک تایمز، بیش از 12 درصد کل کارمندان فعلی فیس‌بوک قبلاً در گوگل کار می‌کرده‌اند.

هرچند فیس‌بوک و گوگل به تازگی رقابت سرسختی با یکدیگر پیدا کرده‌اند، با این حال پایگاه خبری تک‌آی به نقل از نیویورک تایمز گزارش داد که 12 و نیم درصد کل کارمندان فیس‌بوک را کسانی تشکیل می‌دهند که قبلاً در استخدام گوگل بوده‌اند.

به گزارش ایتنا تعداد این افراد عبارت است از حدود 200 تن از کل 1600 کارمند فعلی فیس‌بوک.

این در حالی است که در چند ماه اخیر رقابت بین این دو شرکت مهم حوزه فناوری اطلاعات تشدید شده است.

بر اساس این گزارش چند ماه پیش فیس‌بوک مدیر و طراح کلیدی کروم گوگل و نیز مدیر بخش VMWare غول جست‌وجو را در تیم مهندسی خود جای داد و به عبارت دیگر آنها را در روز روشن دزدید!

به نظر می‌رسد قضیه استفاده از کارشناسان IT در شرکت‌های رقیب، معضل دامنه‌داری است.

چندی پیش گوگل و اپل طبق قراردادی نانوشته متعهد شدند کارمندان یکدیگر را برای شرکت متبوع خود استخدام نکنند.

به نظر می‌رسد گوگل باید هر چه زودتر چنین قراردادی با فیس‌بوک ببندد و گرنه معلوم نیست در آینده چه تعداد دیگری از نیروهای خود را در استخدام شرکت رقیب خواهد دید!

هفت درصد والدین برای کودکان شش‌ماهه‌شان ایمیل می‌سازند

Posted: 12 Oct 2010 01:42 PM PDT

تکنولوژیهای نوین سیر تکامل نوزادان و کودکان را به شکلی بی سابقه تغییر داده است زیرا گزارشی جدید نشان می دهد آنها در حال به ارث بردن ویژگی دائمی جدیدی از والدین خود هستند؛ حضور پایدار در جهان مجازی اینترنت.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت امنیت اینترنتی AVG در گزارشی اعلام کرد با کمک وب سایتهای اشتراک عکس قدرتمندی مانند فیس بوک 82 درصد از کودکان در 10 کشور جهان قبل از دو سالگی در فضای مجازی ردپایی دیجیتال از خود به جا می گذارند.

آمریکا با داشتن 92 درصد کودک زیر دو سال در اینترنت، بیشترین آمار حضور آنلاین کودکان را به خود اختصاص داده است. نیوزیلند نیز با 91 درصد رتبه دوم را به خود اختصاص داده و در پی این کشور، کانادا و استرالیا با داشتن 84 درصد کودک زیر دو سال آنلاین رتبه های سوم و چهارم را کسب کرده اند.

در این مطالعه همچنین کشورهای بریتانیا، فرانسه، آلمان، اسپانیا و ایتالیا مورد بررسی قرار گرفته اند. ژاپن تنها کشوری است که کمتر از نیمی از کودکان زیر دو سالش حضور مجازی دارند.

این گزارش تاکید دارد لزوما مادران این کودکان نیستند که تصاویر را بر روی اینترنت قرار می دهند زیرا از میان دو هزار و 200 مادر تنها 33 درصد از آنها تصاویر فرزندان نوزاد خود را بر روی اینترنت قرار می دهند. در واقع دیگر اعضای خانوداه و دوستان هستند که آرشیوی از تصاویر کودکان بر روی اینترنت ایجاد کرده و با به اشتراک گذاشتن این تصاویر، پاک کردن عکس فرزندان را برای خانواده های نگران مشکل و گاه غیر ممکن می کنند.

هرکسی دوست دارد به عکس نوزادان و کودکان زیبا و جذاب نگاه کند، یا حداقل پدرو مادر کودکان این طور فکر می کنند اما این اطلاعات همراه تصاویر مانند تاریخ تولد، نام و نام میانی کودک و مادر کودک است که می تواند دردسرساز شده و مورد سوء استفاده سارقان هویت قرار گیرد.

همچنین در این گزارش آمده است هفت درصد از کودکان زیر 6 ماه نیز در اینترنت از آدرسهای ایمیل برخوردارند که توسط پدر و مادر آنها در زمان تولد ساخته شده است.

شرکت AVG که بیشتر به خاطر ساخت نرم افزارهای آنتی ویروس شهرت دارد به دولتها در ردیابی افرادی که از اطلاعات شخصی افراد بر روی اینترنت سوء استفاده می کنند کمک کرده و راهنمایی های ارزشمندی برای محافظت از حریم آنلاین افراد ارائه می کند.

به گفته "مک درموت" از شرکت AVG در زمان ارسال چنین اطلاعات و تصاویری بر روی وبسایتهای اشتراک عکس مانند فیس بوک باید از تنظیمات حریم خصوصی استفاده کرد که البته برای بسیاری از افراد، قدم سخت بعدی دریافتن چگونگی کارکردن با این تنظیمات در شبکه های اجتماعی است.

گوگل: باوجود محبوبیت اندک از اورکات راضی هستیم

Posted: 12 Oct 2010 01:42 PM PDT

ایتنا - خانم ماریسا مایر یکی از مدیران ارشد گوگل گفته است که غول جست‌و‌جو به رغم محبوبیت اندک اورکات، از عملکرد این شبکه اجتماعی راضی است.

سایت اورکات که توسط گوگل پشتیبانی می‌شود، در ژانویه سال 2004 شروع به کار کرد. این شبکه عمومی پس از درخششی چند، رو به افول نهاد و اکنون گفته می‌شود فقط 67 میلیون کاربر دارد.

به گزارش ایتنا، با این حال خانم ماریسا مایر (Marissa Mayer) معاون ارشد بخش تحقیقات تولید و تجربیات کاربران در شرکت گوگل، در جریان کنفرانس تک‌کرانچ دیسراپت در سان فرانسیسکو گفت که گوگل از عملکرد اورکات راضی است، هرچند محبوبیت این شبکه به مناطق خاصی محدود شده است.

بخش اعظم کاربران اورکات برزیلی و هندی هستند و با توجه به اینکه قسمت زیادی از هواداری هندی این سایت نیز به فیس‌بوک نقل مکان کرده‌اند، محبوبیت این شبکه باز هم کاسته شده است.

خانم مایر که ملکه گوگل لقب دارد و بسیاری از خدمات گوگل از جمله گوگل مپ، گوگل ارث و iGoogle توسط وی مدیریت و برنامه‌ریزی شده است، اظهار داشت که ما اصلاً انتظار نداشتیم اورکات پس از راه‌اندازی در چند سال پیش، به چنین محبوبیت بالایی دست یابد.

وی در عین حال با اشاره به عدم استقبال کاربران آمریکایی از سرویس‌هایی که عملکرد کندی دارند، گفت که اورکات پس از محبوب شدن، به شدت کند شد و به همین دلیل کاربران آمریکایی خود را از دست داد.

از آن تاریخ تاکنون برخی غول‌های حوزه شبکه‌های اجتماعی از جمله مای‌اسپیس و به ویژه فیس‌بوک، توانسته‌اند بیش از دیگران در این حوزه با موفقیت عمل کنند.

لینوکس محبوب‌تر می‌شود

Posted: 11 Oct 2010 05:26 PM PDT

بررسی شرکت‌ها از سوی بنیاد لینوکس نشان داد شرکت‌هایی که قصد توسعه سرورهای لینوکس خود را دارند، حدود دو برابر شرکت‌هایی هستند که سرورهایشان با نرم‌افزار مایکروسافت کار می‌کند.


به گزارش ایسنا، بر اساس نظرسنجی حدود 2 هزار پاسخ‌دهنده که توسط گروه فن‌آوری Yeoman به سفارش بنیاد موزیلا انجام گرفته است، 76.4 درصد از شرکت‌های بزرگ در حال برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت سرورهای لینوکس در مقایسه با 41.2 درصد برای سرورهای مجهز به نرم‌افزار مایکروسافت هستند.

به علاوه یافته‌های این بررسی نشان می‌دهد که بیش از 40 درصد از شرکت‌ها در حال برنامه‌ریزی برای کاهش شمار سرورهای مایکروسافت یا تجدید نکردن استفاده از پلتفرم‌های فعلی هستند.

در مجموع نظر شرکت‌ها نسبت به لینوکس خوب است و بیش از 85 درصد شرکت‌ها از پیشرفت لینوکس در طراحی کدش راضی هستند. لینوکس هم‌چنین بر خدمات ابری حاکم بوده و از هر هفت شرکت، یکی از پلتفرم‌های ابری متن باز استفاده می‌کند.

با این همه محبوبیت لینوکس ممکن است موجب مشکلاتی نیز بشود. بیش از یک سوم شرکت‌ها درباره مشکل برای استخدام مدیران و کارمندان IT ماهر در نصب و اداره سیستم‌های لینوکس گزارش داده‌اند.

بر اساس یافته‌های این بررسی، سه عامل بزرگ به‌کارگیری لینوکس برتری فنی، پایین بودن مجموعه هزینه مالکیت و امنیت بهتر است.

از سوی دیگر بزرگ‌ترین مشکلی که مدیران فن‌آوری اطلاعات با آن روبه‌رو بودند، انتخاب ضعیف سخت‌افزاری بوده که لینوکس به صورت پیش نصب در آن قرار دارد.

دسترسی یافتن «بینگ» به آرشیو کتابخانه‌ی ملی فرانسه

Posted: 10 Oct 2010 01:42 PM PDT

موتور جست‌وجوی بینگ مایکروسافت به آرشیو کتابخانه ملی فرانسه دسترسی می‌یابد.

به گزارش ایسنا، استیو بالمر، مدیر اجرایی مایکروسافت، در طول بازدید از پاریس، توافق‌نامه‌ای با برونو راسین، رییس این کتابخانه امضا کرد تا دسترسی بینگ به آرشیو این سازمان را بهبود دهد.

به گفته رییس کتابخانه ملی فرانسه، این توافق شمار کاربران احتمالی آرشیو این کتابخانه در سراسر جهان را افزایش می‌دهد.

این کتابخانه لینک کردن به نسخه‌های دیجیتالی شده بیش از یک میلیون سند موجود در آرشیوهایش را برای بینگ راحت‌تر می‌کند و در مقابل مایکروسافت نتایج جست‌وجو از این کتابخانه را برجسته‌تر می‌کند.

این قرارداد نشان‌دهنده نرم شدن نگرش کتابخانه ملی فرانسه در برابر موتورهای جست‌وجوی آمریکایی، تحت مدیریت رییس جدید آن است. ژان نوئل ژاننی، رییس قبلی این سازمان مخالف سرسخت پروژه گوگل برای اسکن تمام کتاب‌های جهان و قابل دسترس کردن آن‌ها به‌صورت آنلاین بود.

کتابخانه ملی فرانسه، تحت ریاست وی، پروژه کتابخانه دیجیتالی خود به‌نام "گالیکا" را راه‌اندازی کرد که در حال حاضر 1.25 میلیون سند بدون کپی‌رایت را از آرشیوهای این کتابخانه اسکن کرده و قرار است این اسناد از طریق یک موتور جست‌وجو در سایت خود کتابخانه موجود شوند.

مایکروسافت نیز پروژه اسکن کتابی را آغاز کرده بود اما در ماه می سال 2008 با اشاره به این که درآمدزایی ندارد، آن را رها کرده و در عوض اعلام کرد که با کتابخانه‌ها و ناشران شراکت خواهد کرد تا آرشیوهای دیجیتالی آن‌ها را قابل جست‌وجو سازد.

گوگل ارائه یکی از سرویس های ناقض حریم شخصیش را متوقف کرد

Posted: 10 Oct 2010 01:42 PM PDT

گوگل اعلام کرد که ارائه سرویس GOOG-411 خود را متوقف خواهد کرد.

به گزارش فارس به نقل از وال استریت، این سرویس ابزاری بود که از سوی این موتور جستجو برای جمع آوری نمونه های صوتی تماس گیرندگان استفاده می شد. هدف از این کار ارتقای فناوری شناسایی صوت بود، اما برخی کاربران و کارشناسان معتقدند که این سرویس موجب نقض حریم شخصی کاربران اینترنت می شود.

گوگل در اطلاعیه ای که به همین منظور منتشر کرده، مدعی شده GOOG-411 اولین سرویس شناسایی صوت در فضای دیجیتال است که توسط این شرکت ارائه شده و هم اکنون این فناوری به طور گسترده ای بر روی گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد.

خدمات یاد شده از سال 2007 ارائه می شد و دسترسی به آن رایگان بود، البته کاربران باید به ازای دریافت این خدمات رایگان آگهی های مختلفی مشاهده می کردند. گوگل مدعی است با جمع آوری اطلاعات مربوط به صدای افراد مختلف از این طریق و تجزیه و تحلیل آنها به ارتقای کیفیت فناوری های تشخیص صوت کمک می کرده است.

نمایش نخستین دستگاه ساخته شده برای تلویزیون گوگل

Posted: 10 Oct 2010 01:42 PM PDT

یک دستگاه ست تاپ باکس 300 دلاری که ویژه سرویس "گوگل تی وی" ساخته شده است، از سوی شرکت لاجیتک به نمایش درآمد.

به گزارش ایسنا، دستگاه Revue به‌عنوان ابزاری برای مشاهده هر دوی برنامه‌های تلویزیون و محتوای وب در تلویزیون توصیف شده است.

شرکت اپل نیز ماه گذشته دستگاهی برای مشاهده محتوای اینترنتی برروی تلویزیون به نام "اپل تی وی" رونمایی کرد که انتظار می‌رود رقیب جدید "گوگل تی وی" و سایر شرکت‌هایی فعالیت‌کننده در این عرصه باشد.

در کنار دستگاه ست تاپ باکس، شرکت لاجیتک هم‌چنین دستگاه‌های جانبی دیگری برای "گوگل تی وی" معرفی کرد که شامل یک کنترلر کی‌بورد و یک دستگاه مکالمه ویدیویی است.

گوگل هم‌چنین قراردادهای تهیه محتوایی با شماری از شرکت‌های رسانه‌یی و اینترنتی شامل NBC یونیورسال برای برنامه های CNBC و Amazon.com برای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی ویدیو درخواستی بسته است.

دستگاه‌هایی که با "گوگل تی وی" کار می‌کنند، ماه جاری به بازار عرضه خواهند شد؛ غول اینترنتی گوگل درصدد است با راه اندازی این سرویس بازار تبلیغات تلویزیونی 70 میلیارد دلاری را هدف بگیرد که شرکت‌های فن‌آوری خلاق و پولداری مانند مایکروسافت و اپل به سختی درتلاشند تا در آن نفوذ کنند. این سرویس هم‌چنین خروجی جدیدی برای گنجینه ویدیوی این شرکت در وب سایت شبکه اجتماعی یوتیوب خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر