۱۳۸۹ مهر ۱۱, یکشنبه

Persianweblog | پرشین وبلاگ

Persianweblog | پرشین وبلاگ

Link to Persianweblog | پرشین وبلاگ

ارائه اینترنت هزار مگابیت در آمریکا و اینترنت یک هشتم مگابیت در ایران

Posted:

یک شرکت آمریکایی اعلام کرد ارایه اینترنت با سرعت یک میلیون کیلوبیت بر ثانیه (هزار مگابیت بر ثانیه) برای کاربران خانگی در آمریکا را آغاز کرده است. گرچه اینترنت یک گیگابیت ، یک حالت خاص از ارائه سرویس اینترنت در آمریکا است و میانگین دسترسی مردم به اینترنت نیست، اما میانگین سرعت اینترنت هم چیزی فراتر از تصور ماست.

بد نیست نگاهی به میانگین سرعت در کشورهای مختلف داشته باشیم: متوسط سرعت اینترنت در جهان 7 مگابیت بر ثانیه است . میانگین سرعت اینترنت در اروپا 9 Mbps (مگابیت بر ثانیه) ، امریکای جنوبی 8 Mbps ، اسیا 6.5 Mbps ، استرالیا 6 Mbps ، افریقای جنوبی 3 Mbps و قاره آفریقا 2 Mbps هست و البته میانگین سرعت اینترنت در ایران کمتر از 0.1 Mbps است . یعنی سرعت ما یک هفتادم سرعت معمول اینترنت در دنیاست.

بیشترین سرعت دانلود در دنیا به ترتیب متعلق به کشورهای کره جنوبی ، لاتویا ، مولداوی ، لیتوانی ، هلند ، رومانی ، ایسلند و سوئد هست . سرعت دانلود در کره جنوبی ۳۵ Mbps هست که یه سرعت نجومی و بسیار بالا محسوب میشه . بقیه کشورها با اختلاف تقریبی سرعت ۱۱ Mbps پایین تر از این کشور قرار دارن . آلمان در رده ۱۳ ، فرانسه در رده ۲۰ ، امریکا در رده ۲۹ ؛ کانادا در رده ۳۱ و … هستند . ایران در بین ۱۸۱ کشور در رده ۱۷۳ قرار داره و پایین تر از ما ۸ کشور قرار دارن از جمله نپال ، گواتمالا ، نیجریه ، مالی و چند تا کشور دیگه .

سرعت اینترنت
اغلب کاربران اینترنت در کشورهای مختلف دنیا دارای سرعتی بالاتر از 2 مگابیت در ثانیه هستند. تنها در برخی کشورهای آفریقایی، اینترنت 256 کیلوبیت در ثانیه در حد 30 تا 40 درصد رایج است! گفتنی است طبق آمارهای رسمی در ایران، تنها نیم درصد از کاربران دارای سرعت 128 کیلوبیت در ثانیه هستند و بقیه از اینترنت دایل‌آپ که سرعتی بین 24‌تا56کیلو بیت در ثانیه دارد استفاده می‌کنند. نکته جالب اینکه موسسه جهانی مخابرات کاربران با سرعت اینترنت کمتر از 256 kbps را جزو کاربران متصل به اینترنت به حساب نمی آورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر