۱۳۸۹ آذر ۱۹, جمعه

[iran7031:250]

کار ما آگاه کردن شماست، شما  خود باید بدانید‌ که چه می‌خواهید .ما مسئول نوشته ديگران نيستيم.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
برای با ما بودن و با ما شدن
E-Mail: iran7031@googlemail.com
http://iran7031.blogspot.com/
http://www.youtube.com/iran7032
مدیر مسیول : بابک خرمدین
هر گاه  دوست  نداشتید که این پیام نامه را دریافت کنید  به ما ایمیل بزنید تا نام شما را از لیست مشترکین پیام نامه  خارج کنیم.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تارنمای رسمی دولت موقت
www.Iran7033.com
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پشت پرده آزادی موقت سکینه محمدی , فرزندش و دو خبرنگار آلمانی
iran7031.blogspot.com
 

آزادی موقت سکینه محمدی به همراه پسر و دو خبرنگار آلمانی در حالی تبدیل به تیتر اول رسانه های خبری جهان شد که بسیاری از اتفاقات و حوادث پشت پرده آن بی خبر می باشند.

نکته اول اینکه این آزادی یک روز پس از آن صورت گرفت که رضا شهابی عضو هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد و حومه و نسرین ستوده وکیل شجاع اعتصاب خوراک ( غذا ) خشک خود را آغاز کردند و همزمان با این اعتصاب خوراک خشک تعداد دیگری از زندانیان سیاسی برای همدردی با این دو نفر دست به اعتصاب زدند که همین شروع اعتصابات در زندانهای جمهوری اسلامی می توانست بار دیگر این رژیم ضد بشری را زیر فشار گروههای مدافع حقوق بشر و سازمانهای جهانی قرار دهد.

از سوی دیگر همراه با آزادی موقت سکینه محمدی و فرزندش از زندان دو خبر دیگر نیز منتشر شد که مورد بی توجهی زسانه های قرار گرفت.

خبر اول  مصاحبه اختصاصی  رسانه انگلیسی زبان پرس تی وی نیوز وابسته به جمهوری اسلامی با سکینه محمدی می باشد که در این مصاحبه قرار است سکینه محمدی در منزل خود به قتل همسرش اعتراف کند. طبیعی است که رژیم با این کار قصد دارد افکار عمومی جهانیان را برای اعدام او آماده کند و با این بهانه که او در منزل خود و در زمان آزادی به قتل همسرش اعتراف کرده است , سنگسار او را به اجرا در آورد.

خبر دو  مربوط می شود به آزادی دو خبرنگار آلمانی که آن دو نیز به صورت موقت از زندان آزاد شده اند.

البته  دستگیری  دو خبرنگار آلمانی  با توجه به دخالت مستقیم دولت آلمان از اهمیت بیشتری برخوردار است , زیرا دستگیری دو خبرنگار آلمانی در آلمان در زمانی صورت گرفت که گروهی از فعالین سیاسی جامعه ایرانی در آلمان مذاکرات و رایزنیهای گسترده ای را برای راه اندازی یک دولت موقت در برون مرز آغاز کردند.

این رایزنیها و مذاکرات تا آنجا ادامه یافت که موجب خشم و نگرانی جمهوری اسلامی شد و رژیم ضد بشری جمهوری اسلامی با دستگیری دو خبرنگار آلمانی , هیاتی را برای مذاکره با مقامات آلمانی راهی آلمان کرد.

سفر هیات ایرانی  به آلمان برای مذاکره در چهارچوب آزادی دو خبرنگار دستگیر شده اگر چه با سکوت کامل رسانه های بین المللی همراه بود , اما  اعتراض گسترده ایرانیان مقیم آلمان را به همراه داشت و گروهی از ایرانیان مقیم آلمان با برگذاری تظاهرات اعتراضی در مقابل محل این مذاکرات در شهر هامبورگ آلمان , خواهان توقف این مذاکرات شدند.

از جمله اعضای هیات ایرانی می توان به آقای علیرضا شیخ عطار سرکنسول جمهوری اسلامی در آلمان و علیرضا بیگی استاندار آذربایجان شرقی اشاره کرد.

این بار نیز اعتراض ایرانیان و فعالین حقوق بشری مقیم آلمان به مذاکرات هیات ایرانی با مقامات آلمانی با سکوت کامل رسانه ها روبرو شد.

این مذاکرات در تاریخ روز دوشنبه ٢٢ نوامبر زیر عنوان "نشست اقتصادی ایران – بین تحریم و آینده" صورت گرفت که حضور استاندار آذربایجان شرقی ( محل سکونت و دستگیری سکینه محمدی و دو خبرنگار آلمانی )  دلایل اصلی این نشست را زیر سوال برد.

اما درست دو روز بعد از این نشست بود که خبرهائی مبنی بر درخواستهای هیات ایرانی در مقابل آزادی دو خبرنگار در میان فعالین سیاسی مقیم آلمان  قوت گرفت که در آن آمده بود:

هیات ایرانی خواهان استرداد و بازگرداندن یکی از مخالفان خود ( از فعالین دولت گذار در تبعید ایران ) در مقابل آزادی دو خبرنگار آلمانی شده است.

با  قوت گرفتن این خبر در میان فعالین سیاسی مقیم آلمان این فرد که نخواست نامش فاش شود به کشور دیگری از کشورهای اروپائی تغییر مکان داد که همین اقدام باعث صدور حکم جلب او از سوی مقامات آلمانی شد.

صدور حکم جلب این فعال سیاسی در آلمان یک روز پیش از آن صورت گرفت که دولت جمهوری اسلامی اقدام به آزادی موقت دو خبرنگار آلمانی نماید.

سیاست همکاری  گسترده دولت آلمان با جمهوری اسلامی در تمامی زمینه ها از سوئی و ادعای دوستی و حمایت از ملت ایران و گروههای مدافع حقوق بشر از سوی دیگر باعث خشم , نفرت و اعتراض بخش بزرگی از مخالفین جمهوری اسلامی در آلمان شده که شوربختانه این اعتراضات تا حد زیادی مورد بی توجهی رسانه ها قرار گرفته است.

و در پایان سخنی هم با فعالین سیاسی و مبارزان حقوق بشر. از یاد نبریم که پیش از این حاکمیت اسلامی اعلام کرده بود که هزاران نیرو برای مقابله با جنگ نرم روانه ی دنیای مجازی کرده است، آن ها قصد دارند با نفوذ دادن عوامل خود به شبکه های سازمانی و یا شبکه های اجتماعی، طرح های پلیسی خود را به اجرا درآورند و میزان ناامنی در انتقال خبر را افزایش دهند. باید با بالابردن هوشیاری امنیتی، ترفندها و دسیسه های اطلاعاتی و امنیتی رژیم را شناسائی کرد و طرح های شوم پلیسی اش را خنثی نمود. نباید اجازه داد وزارت اطلاعات رژیم از طریق عوامل نفوذی خود برای فعالین سیاسی، مدافعین حقوق بشر و سازمان های سیاسی فعال که تمامی توش و توان خود را برای درهم شکستن استبداد دینی بکار می گیرند، دام های اطلاعاتی پهن کند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عکس تیر روزنامه اطلاعات در ۲روز متوالی
deznn.com
تیتر روزنامه اطلاعات در ۲ روزمتوالی، تصویر اول مربوط به روز چهارشنبه ۱۷ آذر ماه و تصویر دوم ۱۸ آذرماه می باشد.




ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
از میان مطالب ارسالی
iran7031.blogspot.com

بعد از حماسه آفرینی 16 آذر دانشجویان شجاع دانشگاه‌های کشور و با گذشت یک سال از نمایش حکومتی دیماه سال گذشته به مدد ساندیس و اتوبوس(!)، جنبش سبز که یک سال گذشته را صرف خودشناسی و بازیابی کرده است به آرامی حرکت مجدد خود را به سمت آزادی و خوشبختی ایرانیان و فرزندان آینده کشور آغاز میکند.

آتشفشان سبز به آرامی دوباره روشن میشود!

وعده ما: جمعه 10 دیماه 1389

 در ایران عزیز: جمعه 10 دیماه ساعت 22:00 (ده شب) الی 22:15 بر بام‌ها آزادی را با صدای بلند فریاد خواهیم زد. پیش‌آگاهی و گرم کردن شب قبل از آن پنج‌شنبه 9 دیماه 22:00 الی 22:15.

خارج کشور: جمعه 10 دیماه مطابق 31 دسامبر 2010 (شب سال نوی میلادی) ساعت 17 الی 20 مقابل سفارتخانه‌ها و دفاتر ایران در تمامی کشورها. زمان دقیق و همینطور مکان در شهرهایی که سفارتخانه یا دفتر ایران وجود ندارد را فعالان سبز تعیین میکنند.

نقش به ظاهر کوچک خود را هر جایی خارج یا داخل ایران که هستید دستکم نگیرید. حرکت ما به هم دلگرمی میدهد و به آرامی سبب اتحاد و پیشرفت خواهد شد. از طریق ارسال ایمیل، فیس‌بوک، پخش آگهی کاغذی، طراحی پوستر و اطلاع دادن به دوستان و آشنایان و ... سعی کنیم مراسم 10 دی به گرمی برگزار شود تا جنبش سبز کم کم اعتماد بنفس حرکت و تغییر را بیاید. هدف این است که هر کسی هر کاری که میتوانند را انجام دهند حتی اگر کوچک به نظر بیاید.

سخنی با شما: راه آزادی و سعادت دشوار است اما با امید، تلاش و همفکری میتوان به آن رسید. به هم امید بدهیم و سعی کنیم بیاموزیم چطور میتوانیم به نیروهای همفکر و غیرهمفکر بپیوندیم. سبز باشیم! سبز بودن یعنی:

شما به حق حاکمیت مردم بر سرنوشتشان معتقد هستید و نه روش و تفکر عده خاصی.

از شرایط فعلی ایران ناراضی هستید.

سبز بودن یعنی شما برای رسیدن به آزادی و سعادت برای مردم ایران و نسلهای آینده به هر کسی که این تعریف ساده و همه شمول را پذیرفته است احترام میگذارید. هر چند با عقاید فعلی یا عملکرد گذشته آن فرد یا گروه موافق نباشید.

با هر کسی که سبز است اعم از مذهبی و غیرمذهبی، از هر نژاد، زبان و قومیتی که باشد برای بهروزی ایران و نسل آینده همکاری میکنید.

برای خود عقیده و روش خود را دارید اما معتقدید که عقیده و روشی درست است که مورد تایید اکثریت مردم باشد. پس فعلاً تا رسیدن به زمانی که مردم بتوانند با رفراندوم یا هر روش دیگری نظرشان را ابراز کنند نه عقیده خود را الزاماً درست میدانید و نه عقیده دیگران را تخطئه میکنید.

سبز بودن منحصر به طرفداران موسوی و کروبی و انتخابات رییس‌جمهوری نیست هر چند این دو بزرگوار در کنار بسیاری دیگر ستونهای جنبش سبز هستند.

آزادی و خوشبختی حق ما است اگر در جهت آن بکوشیم!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
برنامه اى در حمايت از زندانيان سياسى در ايران در لندن انگلستان
iran7031.blogspot.com

برنامه اى در حمايت از زندانيان سياسى در ايران در لندن انگلستان

برگزار كننده: كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى

شنبه ١١ دسامبر  ٢٠١٠          از ساعت 4  بعداظهر الى   ٩ شب

School of Oriental and African Studies (SOAS)

The Khalili Lecture Theatre, Thornhaugh Street, Russell Square, London WC1H 0XG

http://www.soas.ac.uk/visitors/location/maps/

برنامه شامل: سخنرانى, موزيك و فيلم

وروديه: 5 پوند

بليط در محل به فروش ميرسد

سخنرانان

شيوا محبوبى: كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى , زندانى سياسى سابق

پيتر تاچل: فعال حقوق بشر

على خرد نژاد: زندانى سياسى سابق در زندان اوين

پريكو رودريگز: بنياد پزشكى براى حمايت از قربانيان شكنجه, زندانى سياسى سابق در آرژانتين, يكى از بنيانگذاران انجمن جهانى براى سلامت و حقوق بشر

بهرام سروش: فعال حقوق كارگرى

كارل دروت: ايران سوليدارتى- انگلستان

شاين اينرايت: عفو بين الملل

عليرضا رشيدى : زندانى سياسى سابق در زندان كهريزك

فيلم:    نمايش انیمیشن " كهريزك "  ساخته مهديه تيمورى براى اولين بار

براى اطلاعات بيشتر و رزرو كردن به طرق زير ميتوانيد با ما تماس بگيريد

فيس بوك

07572356661 / 07731783928

freepoliticalprisoners@gmail.com
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نصب دستگاههای غیراستاندارد بازرسی بدنی مسافران در ده فرودگاه کشور
rahesabz.net

 جرس: بنا به گزارش منابع خبری جرس، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، بدون کسب مجوزهای لازم، اقدام به خرید و نصب دستگاههایی جهت اسکن و بازرسی مسافران در ده فرودگاه کشور نموده است که این دستگاههای ساخت بلاروس، غیر استاندارد و دارای تشعشع چندین برابر حد مجاز می باشد و برای فردی که در معرض آن قرار بگیرد بسیار خطرناک و دارای عوارض خواهد بود.

این گزارش در ادامه آورده است قانونِ استفاده از این دستگاهها- البته بشرط کسب مجوزهای استاندارد بین المللی- مقرر می دارد که فردی که تحت عملِ این دستگاه ها قرار می گیرد، می بایست بطور کتبی رضایت خود را برای در معرض دستگاه بودن را اعلام کند و عواقب آن و تبعات اخلاقی آنرا بپذیرد که هیچکدام از این مسائل توسط نهادهای امنیتی – انتظامی ایران انجام نمی گردد.

به گزارش منابع خبری جرس برای امور امنیتی و بازرسی فرودگاهها در دنیا، طی چند سال اخیر دستگاهی ساخته شده است بنامBODY SCANER که با استفاده از اشعه ایکس بدن انسان را اسکن می کند که با تنظیم آن و تغییر میزان قدرت اشعه ایکس، می توان بدن انسان را بدون لباس دید و تا آنجا پیش می رود که می توان همه جای انسان را به طور برهنه مشاهده کرد.

هم اکنون فقط چند کشور اجازه استفاده از این دستگاه را دارند و هنوز بعضی از کشورها به دو دلیل اجازه استفاده ندارند: اول- دیدن بدن بدون لباس انسان و خلاف اصول اخلاقی بودن این کار دوم- اثرات زیانبار اشعه ایکس برای انسان در تصاویر بالا

هم اکنون شرکتهای معروف در زمینه صنایع بازرسی نمونه هایی از این دستگاه را ساخته اند و ادعا کرده اند که میزان تشعشع آن برای انسان زیانبار نیست.

همچنین آمده است در ایران نیروی انتظامی بدون کسب مجوزهای لازم و از جمله مجوز بهره برداری دستگاههایی از این نوع را از کشور بلاروس به قیمت بسیار هنگفتی خریداری کرده است و در ده فرودگاه کشور نصب کرده است و بدون مجوز از آن استفاده می کند.این دستگاههای خریداری شده دارای تشعشع چندین برابر حد مجاز می باشد و برای فردی که در معرض آن قرار بگیرد بسیار خطرناک می باشد. در قانون استفاده از این دستگاهها- البته بشرط کسب مجوزهای استاندارد بین المللی- آمده است که فرد مظنون می بایست بطور کتبی رضایت خود را برای در معرض دستگاه بودن را اعلام کند و عواقب آن و تبعات اخلاقی آنرا بپذیرد که هیچکدام از این مسائل توسط پلیس ایران انجام نمی گردد.

سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی و برخی از فرماندهان این نیرو به طور خصوصی مطرح نموده اند که مراقب باشید استفاده از این دستگاه و اطلاعات آن در جایی منتشر نشود چرا که احتمال دارد علمای قم و آیات عظام در مورد این دستگاه که تصاویر زنان و مردان را به شکل عریان نشان می دهد عکس العمل نشان دهند.

این دستگاهها علاوه بر غیر قانونی بودن، استفاده آن در ایران از جهت اخلاقی نیز برای مردان و زنان بسیار نامناسب است.

علیرغم این نگرانی ها این اقدام غیرقانونی فرمانده نیروی انتظامی خارج از تمام ضوابط و قوانین کشور و بدون رعایت شئون اخلاقی و با صدمه رساندن به شهروندان کماکان در فرودگاهها ادامه دارد و هیچ مرجعی از این موضوع مطلع نیست و هیچ اقدام جدی به عمل نیامده است.چرا که فرماندهی نیروی انتظامی تاکید فراوانی بر محرمانه بودن خرید،انتقال و استفاده این وسایل داشته و دارد و نگران پی گیری سازمانهای قضایی و بازرسی و مراکز قدرت می باشند، و از همه مهمتر نگران اطلاع مردم از این موضوع می باشد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آیا در قرآن امتیازاتی برای محمد در نظر گرفته شده است ؟
roshangar.posterous.com
 

آیا در قرآن امتیازات ویژه ای برای محمد وجود دارد نسبت به سایر انسان ها؟
آیا محمد دارای شرایط بهتری نسبت به دیگر مسلمانان بوده؟
آیا محمد خود آن شرایط را به نفع خود ایجاد کرده بود ؟

در این پست کمی در آیات قرآن جستجو میکنیم تا به جواب سوال هایمان برسیم .

سوره 8: الأنفال
يَسْأَلُونَكَ عَنِ الأَنفَالِ قُلِ الأَنفَالُ لِلّهِ وَالرَّسُولِ فَاتَّقُواْ اللّهَ وَأَصْلِحُواْ ذَاتَ بِيْنِكُمْ وَأَطِيعُواْ اللّهَ وَرَسُولَهُ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ ﴿1﴾
[اى پيامبر] از تو در باره غنايم جنگى مى‏پرسند بگو غنايم جنگى اختصاص به خدا و فرستاده [او] دارد پس از خدا پروا داريد و با يكديگر سازش نماييد و اگر ايمان داريد از خدا و پيامبرش اطاعت كنيد (1)
امتیاز 1- حق تقسیم غنایم جنگی به دست محمد.

سوره 8: الأنفال
وَاعْلَمُواْ أَنَّمَا غَنِمْتُم مِّن شَيْءٍ فَأَنَّ لِلّهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبَى وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ إِن كُنتُمْ آمَنتُمْ بِاللّهِ وَمَا أَنزَلْنَا عَلَى عَبْدِنَا يَوْمَ الْفُرْقَانِ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ وَاللّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿41﴾
و بدانيد كه هر چيزى را به غنيمت گرفتيد يك پنجم آن براى خدا و پيامبر و براى خويشاوندان [او] و يتيمان و بينوايان و در راه‏ماندگان است اگر به خدا و آنچه بر بنده خود در روز جدايى [حق از باطل] روزى كه آن دو گروه با هم روبرو شدند نازل كرديم ايمان آورده‏ايد و خدا بر هر چيزى تواناست (41)
امتیاز 2- یک پنجم غنایم جنگی برای محمد و خانواده اش در نظر گرفته شده است .

سوره 9: التوبة
خُذْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَتُزَكِّيهِم بِهَا وَصَلِّ عَلَيْهِمْ إِنَّ صَلاَتَكَ سَكَنٌ لَّهُمْ وَاللّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ﴿103﴾
از اموال آنان صدقه‏اى بگير تا به وسيله آن پاك و پاكيزه‏شان سازى و برايشان دعا كن زيرا دعاى تو براى آنان آرامشى است و خدا شنواى داناست (103)
امتیاز 3 – حق گرفتن صدقه از اموال مسلمین در ازای دعا خواندن برای آن ها.

سوره 9: التوبة
مَا كَانَ لِأَهْلِ الْمَدِينَةِ وَمَنْ حَوْلَهُم مِّنَ الأَعْرَابِ أَن يَتَخَلَّفُواْ عَن رَّسُولِ اللّهِ وَلاَ يَرْغَبُواْ بِأَنفُسِهِمْ عَن نَّفْسِهِ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ لاَ يُصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَلاَ نَصَبٌ وَلاَ مَخْمَصَةٌ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَلاَ يَطَؤُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلاَ يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَّيْلاً إِلاَّ كُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ اللّهَ لاَ يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ ﴿120﴾
مردم مدينه و باديه‏نشينان پيرامونشان را نرسد كه از [فرمان] پيامبر خدا سر باز زنند و جان خود را عزيزتر از جان او بدانند چرا كه هيچ تشنگى و رنج و گرسنگيى در راه خدا به آنان نمى‏رسد و در هيچ مكانى كه كافران را به خشم مى‏آورد قدم نمى‏گذارند و از دشمنى غنيمتى به دست نمى‏آورند مگر اينكه به سبب آن عمل صالحى براى آنان [در كارنامه‏شان] نوشته مى‏شود زيرا خدا پاداش نيكوكاران را ضايع نمى‏كند (120)
امتیاز 4 – مهم تر بودن جان پیامبر نسبت به بقیه و اطلاعت همه از فرمان او .

سوره 24: النور
إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِذَا كَانُوا مَعَهُ عَلَى أَمْرٍ جَامِعٍ لَمْ يَذْهَبُوا حَتَّى يَسْتَأْذِنُوهُ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَأْذِنُونَكَ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ فَإِذَا اسْتَأْذَنُوكَ لِبَعْضِ شَأْنِهِمْ فَأْذَن لِّمَن شِئْتَ مِنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمُ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿62﴾
جز اين نيست كه مؤمنان كسانى‏اند كه به خدا و پيامبرش گرويده‏اند و هنگامى كه با او بر سر كارى اجتماع كردند تا از وى كسب اجازه نكنند نمى‏روند در حقيقت كسانى كه از تو كسب اجازه مى‏كنند آنانند كه به خدا و پيامبرش ايمان دارند پس چون براى برخى از كارهايشان از تو اجازه خواستند به هر كس از آنان كه خواستى اجازه ده و برايشان آمرزش بخواه كه خدا آمرزنده مهربان است (62)
امتیاز 5 – صاحب اجازه همه بودن .

سوره 33: الأحزاب
النَّبِيُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنفُسِهِمْ وَأَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ وَأُوْلُو الْأَرْحَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلَى بِبَعْضٍ فِي كِتَابِ اللَّهِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُهَاجِرِينَ إِلَّا أَن تَفْعَلُوا إِلَى أَوْلِيَائِكُم مَّعْرُوفًا كَانَ ذَلِكَ فِي الْكِتَابِ مَسْطُورًا ﴿6﴾
پيامبر به مؤمنان از خودشان سزاوارتر [و نزديكتر] است و همسرانش مادران ايشانند و خويشاوندان [طبق] كتاب خدا بعضى [نسبت] به بعضى اولويت دارند [و] بر مؤمنان و مهاجران [مقدمند] مگر آنكه بخواهيد به دوستان [مؤمن] خود [وصيت‏يا] احسانى كنيد و اين در كتاب [خدا] نگاشته شده است (6)
امتیاز 6 – سزاوار بودن پیامبر نسبت به بقیه و همسران محمد را مانند مادران آنها دانستن.

سوره 33: الأحزاب
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَحْلَلْنَا لَكَ أَزْوَاجَكَ اللَّاتِي آتَيْتَ أُجُورَهُنَّ وَمَا مَلَكَتْ يَمِينُكَ مِمَّا أَفَاء اللَّهُ عَلَيْكَ وَبَنَاتِ عَمِّكَ وَبَنَاتِ عَمَّاتِكَ وَبَنَاتِ خَالِكَ وَبَنَاتِ خَالَاتِكَ اللَّاتِي هَاجَرْنَ مَعَكَ وَامْرَأَةً مُّؤْمِنَةً إِن وَهَبَتْ نَفْسَهَا لِلنَّبِيِّ إِنْ أَرَادَ النَّبِيُّ أَن يَسْتَنكِحَهَا خَالِصَةً لَّكَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ قَدْ عَلِمْنَا مَا فَرَضْنَا عَلَيْهِمْ فِي أَزْوَاجِهِمْ وَمَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ لِكَيْلَا يَكُونَ عَلَيْكَ حَرَجٌ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا ﴿50﴾
اى پيامبر ما براى تو آن همسرانى را كه مهرشان را داده‏اى حلال كرديم و [كنيزانى] را كه خدا از غنيمت جنگى در اختيار تو قرار داده و دختران عمويت و دختران عمه‏هايت و دختران دايى تو و دختران خاله‏هايت كه با تو مهاجرت كرده‏اند و زن مؤمنى كه خود را [داوطلبانه] به پيامبر ببخشددر صورتى كه پيامبر بخواهد او را به زنى گيرد [اين ازدواج از روى بخشش] ويژه توست نه ديگر مؤمنان ما نيك مى‏دانيم كه در مورد زنان و كنيزانشان چه بر آنان مقرر كرده‏ايم تا براى تو مشكلى پيش نيايد و خدا همواره آمرزنده مهربان است (50)
امتیاز 7 – حلال بود دختر عمو ، عمه ، خاله ، دایی برای محمد و زنانی که خود را به محمد می بخشایند .

سوره 33: الأحزاب
تُرْجِي مَن تَشَاء مِنْهُنَّ وَتُؤْوِي إِلَيْكَ مَن تَشَاء وَمَنِ ابْتَغَيْتَ مِمَّنْ عَزَلْتَ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْكَ ذَلِكَ أَدْنَى أَن تَقَرَّ أَعْيُنُهُنَّ وَلَا يَحْزَنَّ وَيَرْضَيْنَ بِمَا آتَيْتَهُنَّ كُلُّهُنَّ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا فِي قُلُوبِكُمْ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَلِيمًا ﴿51﴾
نوبت هر كدام از آن زنها را كه مى‏خواهى به تاخير انداز و هر كدام را كه مى‏خواهى پيش خود جاى ده و بر تو باكى نيست كه هر كدام را كه ترك كرده‏اى [دوباره] طلب كنى اين نزديكتر است براى اينكه چشمانشان روشن گردد و دلتنگ نشوند و همگى‏شان به آنچه به آنان داده‏اى خشنود گردند و آنچه در دلهاى شماست‏خدا مى‏داند و خدا همواره داناى بردبار است (51)
امتیاز 8 – عدم رعایت عدالت بین زنان

سوره 33: الأحزاب
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُيُوتَ النَّبِيِّ إِلَّا أَن يُؤْذَنَ لَكُمْ إِلَى طَعَامٍ غَيْرَ نَاظِرِينَ إِنَاهُ وَلَكِنْ إِذَا دُعِيتُمْ فَادْخُلُوا فَإِذَا طَعِمْتُمْ فَانتَشِرُوا وَلَا مُسْتَأْنِسِينَ لِحَدِيثٍ إِنَّ ذَلِكُمْ كَانَ يُؤْذِي النَّبِيَّ فَيَسْتَحْيِي مِنكُمْ وَاللَّهُ لَا يَسْتَحْيِي مِنَ الْحَقِّ وَإِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعًا فَاسْأَلُوهُنَّ مِن وَرَاء حِجَابٍ ذَلِكُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِكُمْ وَقُلُوبِهِنَّ وَمَا كَانَ لَكُمْ أَن تُؤْذُوا رَسُولَ اللَّهِ وَلَا أَن تَنكِحُوا أَزْوَاجَهُ مِن بَعْدِهِ أَبَدًا إِنَّ ذَلِكُمْ كَانَ عِندَ اللَّهِ عَظِيمًا ﴿53﴾
اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد داخل اتاقهاى پيامبر مشويد مگر آنكه براى [خوردن] طعامى به شما اجازه داده شود [آن هم] بى‏آنكه در انتظار پخته‏شدن آن باشيد ولى هنگامى كه دعوت شديد داخل گرديد و وقتى غذا خورديد پراكنده شويد بى‏آنكه سرگرم سخنى گرديد اين [رفتار] شما پيامبر را مى‏رنجاند و[لى] از شما شرم مى‏دارد و حال آنكه خدا از حق[گويى] شرم نمى‏كند و چون از زنان [پيامبر] چيزى خواستيد از پشت پرده از آنان بخواهيد اين براى دلهاى شما و دلهاى آنان پاكيزه‏تر است و شما حق نداريد رسول خدا را برنجانيد و مطلقا [نبايد] زنانش را پس از [مرگ] او به نكاح خود درآوريد چرا كه اين [كار] نزد خدا همواره [گناهى] بزرگ است (53)
امتیاز 9 -  بعد از مرگ پیامبر هم کسی حق ازدواج با زنان محمد را ندارد و بر آنها حرام است .

سوره 49: الحجرات
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ﴿1﴾
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَرْفَعُوا أَصْوَاتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِيِّ وَلَا تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ كَجَهْرِ بَعْضِكُمْ لِبَعْضٍ أَن تَحْبَطَ أَعْمَالُكُمْ وَأَنتُمْ لَا تَشْعُرُونَ ﴿2﴾
اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد در برابر خدا و پيامبرش [در هيچ كارى] پيشى مجوييد و از خدا پروا بداريد كه خدا شنواى داناست (1)
اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد صدايتان را بلندتر از صداى پيامبر مكنيد و همچنانكه بعضى از شما با بعضى ديگر بلند سخن مى‏گوييد با او به صداى بلند سخن مگوييد مبادا بى‏آنكه بدانيد كرده‏هايتان تباه شود (2)
و همین طور مزیت هایی که محمد نسبت به دیگر مسلمانان داشته …

سوره 58: المجادلة
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نَاجَيْتُمُ الرَّسُولَ فَقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيْ نَجْوَاكُمْ صَدَقَةً ذَلِكَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَأَطْهَرُ فَإِن لَّمْ تَجِدُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿12﴾
اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد هرگاه با پيامبر [خدا] گفتگوى محرمانه مى‏كنيد پيش از گفتگوى محرمانه خود صدقه‏اى تقديم بداريد اين [كار] براى شما بهتر و پاكيزه‏تر است و اگر چيزى نيافتيد بدانيد كه خدا آمرزنده مهربان است (12)
امتیاز 10 – صدقه گرفتن از مومنان قبل از درد و دل.

سوره 66: التحريم
وَإِذْ أَسَرَّ النَّبِيُّ إِلَى بَعْضِ أَزْوَاجِهِ حَدِيثًا فَلَمَّا نَبَّأَتْ بِهِ وَأَظْهَرَهُ اللَّهُ عَلَيْهِ عَرَّفَ بَعْضَهُ وَأَعْرَضَ عَن بَعْضٍ فَلَمَّا نَبَّأَهَا بِهِ قَالَتْ مَنْ أَنبَأَكَ هَذَا قَالَ نَبَّأَنِيَ الْعَلِيمُ الْخَبِيرُ ﴿3﴾
إِن تَتُوبَا إِلَى اللَّهِ فَقَدْ صَغَتْ قُلُوبُكُمَا وَإِن تَظَاهَرَا عَلَيْهِ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ مَوْلَاهُ وَجِبْرِيلُ وَصَالِحُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمَلَائِكَةُ بَعْدَ ذَلِكَ ظَهِيرٌ ﴿4﴾
عَسَى رَبُّهُ إِن طَلَّقَكُنَّ أَن يُبْدِلَهُ أَزْوَاجًا خَيْرًا مِّنكُنَّ مُسْلِمَاتٍ مُّؤْمِنَاتٍ قَانِتَاتٍ تَائِبَاتٍ عَابِدَاتٍ سَائِحَاتٍ ثَيِّبَاتٍ وَأَبْكَارًا ﴿5﴾
و چون پيامبر با يكى از همسرانش سخنى نهانى گفت و همين كه وى آن را [به زن ديگر] گزارش داد و خدا [پيامبر] را بر آن مطلع گردانيد [پيامبر] بخشى از آن را اظهار كرد و از بخشى [ديگر] اعراض نمود پس چون [مطلب] را به آن [زن] خبر داد وى گفت چه كسى اين را به تو خبر داده گفت مرا آن داناى آگاه خبر داده است (3)
اگر [شما دو زن] به درگاه خدا توبه كنيد [بهتر است] واقعا دلهايتان انحراف پيدا كرده است و اگر عليه او به يكديگر كمك كنيد در حقيقت‏خدا خود سرپرست اوست و جبرئيل و صالح مؤمنان [نيز ياور اويند] و گذشته از اين فرشتگان [هم] پشتيبان [او] خواهند بود (4)
اگر پيامبر شما را طلاق گويد اميد است پروردگارش همسرانى بهتر از شما مسلمان مؤمن فرمانبر توبه كار عابد روزه‏دار بيوه و دوشيزه به او عوض دهد (5)

این بود نمونه ای از آیاتی که الله بین محمد و سایرین مومنین تبعیض قائل شده است .
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اگر آمريکا و دولتمردانش در نيروی دريایی يا هرکجای ديگری نمی توانند از نام اصلی «خليج هميشه پارس» بهره بگيرند بايستی سنگ گور همه سربازانشان را عوض کنند.

و اين هم نشانه...  







ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دختر بودن یعنی ....
از میان مطالب ارسالی

گويا هنوز در جامعه ما :

دختر بودن يعني كله قند و لي لي لي لي..........
دختر بودن يعني الگوي خياطي وسط مجله هاي درپيت
دختر بودن يعني هموني باشي كه مادر وخاله وعمه ت هستن
دختر بودن يعني " دخترو رو چه به رانندگي؟ " تو بايد چرخ خياطي بروني!
دختر بودن يعني " شنيدي شوهر سيمين واسش يه سرويس طلا خريده 12 ميليون؟"
دختر بودن يعني بايد فيلم مورد علاقه تو ول كني پاشي چايي بريزي
دختر بودن يعني نخواستن و خواسته شدن
دختر بودن يعني حق هر چيزي رو فقط وقتي داري كه تو عقدنامه نوشته باشه
دختر بودن يعني "چه معني داره عکس گذاشتي تو پروفاليت؟ (حتي باحجاب!)
دختر بودن يعني " به بابات گفتي؟" داداشت راضيه؟!Bfت ناراحت نميشن؟! رئيس اداره چي؟!!!
دختربودن يعني " برو تو ، دم در واي نستا"
دختر بودن يعني تو گرما لباست 4 متر و نيم پارچه ببره كه مردان  به گناه نيفتن!
دختر بودن يعني " تا حالا کجا بودي ؟"
دختر بودن يعني "كجا داري ميري؟"
دختر بودن يعني " تو نميخواد بري اونجا ، من خودم ميرم "
دختر بودن يعني "كي بود بهت زنگ زد؟! با كي حرف ميزدي؟" گوشيتو بده ببينم!
دختر بودن يعني اجازه گرفتن واسه هرچي ، حتي نفس كشيدن !
دختر بودن يعني " خيلي خودسر شدي"(ترجمه: خجالت نميکشي از مغز و سر خودت استفاده ميکني؟!!!)
دختر بودن يعني سوار دوچرخه ميشي؟ بگيريدش!!! اما اصلآ ناراحت نباش چون اجازه داري ترک موتور شوهرت بشيني! ! !
دختر بودن يعني مجرم بودن (کافيه دست داده باشي به يک پسر پس ارتباط نامشروع داشتي که حد(شلاق) داره ! گرچه ممکنه اين دنيا لو نرفته باشي اما اون دنيا حتمآ مجازات ميشي ! ! !

دختر بودن يعني "خوب به سلامتي ليسانس هم كه گرفتي ديگه بايد شوهرت بديم"
دختر بودن يعني هندونه نبريده که بايد قاچ بشي تا معلوم شه فاسدي يا نه!
دختر بودن يعني گلابي بودن !
دختر بودن يعني دائمآ هلو بودن ! البته هلوي پوست کنده با اپيلاسيون کامل!
دختر بودن يعني  سالها بشين تا شايد يه روز يه سبيل کلفت بياد زنگ درخونتونو بزنه و  ببرتت ايشالآ خوشبخت ميشي ننه !
دختر بودن يعني 30 سالت شده هنوز داري ميگي :"ايشالا وقتي رفتم سر خونه زندگيم... !" يکي نيست بگه بابا زندگي تو 30 ساله شروع شده تا حالا چه گلي به سر خودت زدي؟ چه لذتي از زندگي بردي؟  حتمآ بايد بشيني تا يکي ديگه بياد تورو خوشبخت کنه؟! ! !

دختر بودن يعني بر بدن خود حقي قائل نبودن! يعني پرورش اندام براي استفاده يک نفر ديگر!  يعني سوء تغذيه براي مانکن شدن!
دختر بودن يعني يه مرد چند ميليون ازت بگيره و دماغتو قصابي کنه تا يه مرد ديگه خوشش بياد البته اگه در اين راه شهيد نشي!

و در مقابل سالها پز دماغ پهن و زشت bf گرامي يا شوهرتو بدي و بگي واي چقدر مردونه اس دماغش! هيچ کاري لازم نداره!

دختر بودن يعني بکارت! ! ! يعني بابا تو را بکارت! و آب دهد تا رشد کني و رسيده شوي و چيده شوي و در بسته بندي ات بماني
تا شايد مشتري بيايد و .....

دختر بودن يعني خواستگاره از بابات ميپرسه: خوب حاجي حالاجنسو ازبچگي واسم آکبند نگه داشتي ايشالا؟! خط و خش که نداره  ها؟!!! لازمه ببرم معاينه فني؟! پزشک قانوني؟!!! و بابات ميگه برو حالشو ببر خيالت تخت! مورد داشت پس بيار جنس بد بيخ ريش صاحبش !

دختر بودن يعني آنچنان شستشوي مغزي بشي که به مصاديق ظلمي که بهت شده افتخار هم بکني !
دختر بودن يعني حتي توهم بکارت اينترنتي!!!!! با نداشتن  add list !!!
دختر بودن يعني توهم نجابت اينترنتي!!! با نذاشتن عکس!!!
دختر بودن يعني  از شوهرت متنفري اما شبها تمکين و تمکين! ! !
دختر بودن يعني بگي: "بيچاره داداشم معلوم نيست زن گرفته يا شوهر کرده !" (نتيجه: ته دلت خودت هم قبول نداري که حقوق مساوي با مرد داري!
دختر بودن يعني متوجه نيستي داري به بدبختيهات دامن ميزني وقتي ميگي: "واه واه دختره رو ببين چه لباسي پوشيده خجالت هم خوب چيزيه! ! "

دختر بودن يعني داف بودن البته داف بي گاف!
دختر بودن يعني  ضعيفه بودن ! و دائم به دنبال سايه بالا سر (هموم آقابالاسر) گشتن
دختر بودن يعني bfت يا شوهرت تو خيابون با يه بنده خدا درگير ميشه و با فحاشي ميگه: مگه نمييبيني صاحاب داره! و تو قند تو دلت آب شه از اينهمه صاحاب داشتن! ! !
دختر بودن يعني ديه تو چيزي مابين بيضه چپ و راست مرد! ! !
دختر بودن يعني گاهي تخفيف مجازاتت از سنگسار به اعدام! ! !

 برو حالشو ببير ديگه چي ميخواي از اين اجتماع دختررررررررررررر؟!!!

و در نهايت دختر بودن يعني اگر اين مقاله رو يک زن نوشته بود با خيال راحت در موردش فکر ميکردي اما الان که یک مرد نوشته ميپرسي: آقا حالا شما خودتون واقعآ به اين حرفا عقيده دارين؟!!!!(ترجمه: بابا اين مردها همشون....)

يعني حتي در تصورت هم به وجود چنين افرادي با شک نگاه ميکني!

اما انتظار داري در واقعيت وجود داشته باشند!

کاش اين دل نوشته تلنگري باشه واسه اون دسته از دخترها و مادران آينده که هنوز نميدونن چقدر توانايي تغيير  اين واقعيتهاي تلخ اجتماعي رو دارن .

حتي اگر فقط يک دختر مونده باشه که هنوز حقوق انساني خودش رو

نميشناسه و نوشته من بتونه کمترين اثري بر او داشته باشه       

من به مقصودم رسييده ام.

فراموش نکنيم:

تا حقي براي خود قائل نباشيم کسي به ما حق نميدهد!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مملکته داریم؟
iran7031.blogspot.com

الاغ‌های امامزاده داوود رو کرایه می‌دن ساعتی بیست تومن. بعد حق‌التدریس استادیار مملکت، ساعتی ده تومنه! مملکته داریم؟

هشت سال جنگ کلی هزینه دادیم و بدبختی کشیدیم و مملکت 30 سال عقب افتاد، حالا 30 ساله که چند برابر جنگ هزینه می کنند تا خاطرات اون همه بدبختی رو زنده نگه دارن و صحنه های جنگ و عملیاتها رو به تصویر بکشند. مملکته داریم؟

وقتی رییس‌جمهور مملکت در سازمان ملل سخنرانی می‌کنه، بهترین موقع برای نظافت کف سالن و صندلی‌هاست! مملکته داریم؟

دوازده سال مدرسه غیرانتفاعی، واسه چهار سال دانشگاه دولتی! مملکته داریم؟

مشهد خط مترو ساختن٬ بعدِ چند سال از چین واگن خریدن از تونل بزرگتر! توش نمی‌ره! مملکته داریم؟

واسه هفته‏ی‏ نیرو انتظامی پلیسا دارن رژه می‏رن، روش آهنگ دزدان دریایی کارائیب‏ پخش می‏شه! مملکته داریم؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ابراز نگرانی دوستدارا ن میراث فرهنگی در خصوص آینده خبر رسانی در این حوضه
honarnews.com

اعلام نظر و ابراز نگرانی جمعی از فعالان  و دوستداران میراث فرهنگی در خصوص اطلاعیه جدید سازمان میراث فرهنگی  که بنا بر آن , این سازمان کلیه روزنامه نگاران و کنشگران اجتماعی را از هر گونه اطلاع رسانی در خصوص اماکن و محوطه های تاریخی به صورت یک طرفه منع نموده است را می توانید در خبرگزاری هنر نیوز در  آدرس زیر بخوانید.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فصل معما از اقای دکتر مصطفی بادکوبه ای

گفتی كه مانده‌ای تك و تنها در این قفس
همدرد توست صد چو دل ما در این قفس

كشتند شمع عشق و ببستند چشم سر
تا بلكه ننگری دل ما را در این قفس

بنگر به چشم جان كه فتاد‌ه‌است بی‌گناه
بس جان پاك و بس دل شیدا در این قفس

جانا بیا و حل معمای عشق كن
هر چند نیست فرصت اما در این قفس

رنگ خزان گرفته همه فصل سال‌ ما
جز فصل جانگزای معما در این قفس

گویی صدای دل به خدا هم نمی‌رسد
چون و چرا چه سود در اینجا در این قفس

خون می‌گریست لاله كه با نام او می‌نشست
ماییم و ذكر بنده و مولا در این قفس

تنها نه ما كه مام وطن نیز مانده است
غمگین و دلشكسته و تنها در این قفس

با كاوه گفت مام وطن كز چه خفته‌ای
در قاب غم گرفته رویا دراین قفس

گفتا شعور باید وهمراهی «امید»
تا كاوه خیزد از دل صحرا در این قفس
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دیدگاه خوانندگان در رابطه با این شماره خبرنامه را می توانید در آدرس زیر بخوانید و یا دیدگاههای خود را با دیگران به اشتراک گذارید.
http://www.facebook.com/group.php?gid=342751176306
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بهر سجاده ی دینم می فرسوده خریدم
که ازین دین ریا کار سخنی خیر ندیدم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

--
You received this message because you are subscribed to the Google
Groups "iran7031" group.
To post to this group, send email to iran7031@googlegroups.com
To unsubscribe from this group, send email to
iran7031+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/iran7031?hl=en?hl=en

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر