۱۳۸۹ آذر ۲۲, دوشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


هشدار هکرهای حامی ویکی‌لیکس به دولت انگلیس

Posted: 13 Dec 2010 01:31 PM PST

ایتنا - یک گروه هکری اعلام کرد در صورت استرداد جولیان آسانژ موسس ویکی‌لیکس به سوئد، سایت‌های دولتی انگلیس را آماج حملات خود قرار خواهد داد.

گروهی از هکرهای طرفدار سایت ویکی‌لیکس اعلام کردند اگر دولت انگلیس جولیان آسانژ مدیر ویکی‌لیکس را به سوئد استرداد کند، به سایت‌های دولتی انگلیس حمله‌ور خواهند شد.

روز سه‌شنبه آسانژ 39 ساله توسط پلیس لندن دستگیر و به بازداشتگاه منتقل شد.

به گزارش ایتنا به نقل از تلگراف، این شبکه هکری که از 1500 فعال اینترنتی تشکیل یافته است، پیشتر فعالیت سایت‌های مسترکارت و ویزا را با حملات دامنه‌دار موسوم به Operation Payback مخدوش و در برخی موارد تعطیل کرده بود.

این حملات خرابکاری پس از آن صورت گرفت که سایت‌های مزبور از ادامه همکاری با ویکی‌لیکس امتناع ورزیدند و به این سایت خدمات ارائه ننمودند.

در حالی که یک دادگاه قضایی در سوئد، پرونده مربوط به تجاوز جنسی آسانژ را بازگشایی و وی را احضار کرده است، این گروه ناشناس (Anonymous) به انگلیس هشدار داد در صورتی که آقای آسانژ را به سوئد تحویل دهد، سایت‌های دولتی بریتانیا را آماج حملات اینترنتی خود قرار خواهد داد.

به گزارش ایتنا این هکرها همچنین برای سایت آمازون نیز خط و نشان کشیدند و گفتند برای حمله به این سایت نیز برنامه‌هایی در دست اجرا دارند.

آمازون چند روز پیش به دلیل فشارهای سیاسی، ویکی لیکس را از سرورهای خود اخراج کرد.

۱۰ موضوع برتر سال ۲۰۱۰ به انتخاب توییتر

Posted: 13 Dec 2010 01:31 PM PST

آی.تی.ایران - سایت توییتر با بررسی 25 میلیارد توییت در سال 2010 مهمترین موضوعات مورد علاقه مردم در این سال را اعلام کرده است.

توییتر موضوعات مهم این سال را در هشت رده رویدادهای خبری، مردم، فیلم، تلویزیون، تکنولوژی، جام جهانی، ورزش و Hashtags قرار داده است.

ارایه این اطلاعات در واقع نشان دهنده تصویری از موضوعات مورد توجه و علاقه مردم در این سال است.

جام جهانی فوتبال، ووزلا، اختاپوس پیشگو از جمله موضوعات مورد توجه مردم در این سال بوده اند.همچنین در بخش تکنولوژِی آی پد و آندروید بیشترین توجه را برانگیخته اند.

لیست ده موضوع برتر سال 2010

1 – نشت نفت در خلیج مکزیک
2 – جام جهانی فوتبال
3 – فیلم سرآغاز - Inception
4- زلزله هائیتی
5 – ووزلا
6 – آی پد اپل
7 – آندروید گوگل
8 - Justin Bieber
9 – هری پاتر و یادگاران مرگ
10 - Pulpo Paul

افزایش چشم‌گیر خبرنگاران زندانی در سال ۲۰۱۰

Posted: 13 Dec 2010 01:31 PM PST

کمیته محافظت از خبرنگاران در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که ‌شمار خبرنگارانی که هم‌اکنون در زندان هستند به بالاترین میزان خود پس از سال 1966 رسیده است.

به گزارش ایسنا، کمیته محافظت از خبرنگاران در گزارش سالانه خود در خصوص خبرنگاران زندانی اعلام کرد: در سال 2010 و در تاریخ یکم دسامبر 145 خبرنگار، سردبیر و عکاس در 28 کشور جهان زندانی هستند.

در این گزارش آمده است که تعداد خبرنگاران زندانی نسبت به سال 2009 میلادی 9 تن افزایش یافته است؛ اکثر خبرنگارانی که در زندان به سر می‌برند (69 تن) به‌طور آنلاین فعالیت روزنامه‌نگاری می‌کردند. 57 تن از آنان نیز برای روزنامه‌ها فعالیت می‌کردند.

هم‌چنین از مجموع 145 خبرنگار زندانی، 72 تن به اتهام فعالیت‌های ضد دولتی بازداشت شده‌اند. 34 تن نیز بدون اتهام خاصی در زندان به سر می‌برند.

چین با داشتن 34 خبرنگار زندانی دارای بیش‌ترین خبرنگار زندانی است؛ به خاطر بازداشت خبرنگاران در مناطق تبت و اویغور در چین در سال 2010، تعداد خبرنگاران زندانی در این کشور افزایش یافت.

مدیر اجرایی کمیته محافظت از خبرنگاران اظهار کرد: افزایش شمار خبرنگاران زندانی در سراسر جهان یک رویداد تکان‌دهنده است. تعداد معدودی از کشورها به‌طور نظامند خبرنگاران را زندانی می‌کنند و همین کشورها باعث افزایش شمار خبرنگاران زندانی شد‌ه‌اند.

پناهگاه اسناد ویکی‌لیکس در سوئد

Posted: 13 Dec 2010 01:31 PM PST

بی.بی.سی، استفن اوانز - ورود به یک پناهگاه اتمی قدیمی در استکهلم ، جایی که اسرار ویکی‌لیکس را در خود نگاه می‌دارد شبیه گذار به دنیایی دیگر است؛ ‌دنیایی خیالی که در میانه راه کره زمین و دنیای مجازی قرار دارد.

ورودی این پناهگاه در خیابان هیچ نشانی ندارد. تنها دری ‌است که روی تخته سنگی نصب شده است.

اگر زنگ در را بزنید و به داخل دعوت شوید، با درهای شیشه‌ای تو در تویی مواجه می‌شوید که با نور ملایمی روشن شده‌اند و دنیایی شبیه دنیای جیمز باند را تداعی می‌کنند.

این درها که دارای امنیت بالایی هستند، تنها هنگامی باز می‌شوند که در قبلی، پشت سر شما بسته شده باشد و برای عبور از تک تک آنها اجازه عبور خاصی نیاز است تا قدم به قدم سفر شما به داخل کنترل شود.

با این وجود، گلدان‌ها و چشمه‌هایی با آب روان نیز به چشم می‌خورد، افرادی در اتاق کنترل، از طریق کامپیوترهایشان، اوضاع را زیر نظر دارند.

در این مکان و در میان این دیوارهای ساخته شده از صخره‌های لخت و در زیر خانه‌های چوبی شهر استکهلم، سرورهای یک مرکز اطلاعاتی قرار دارند.

در داخلی‌ترین قسمت، چندین ردیف سرور کامپیوتر وجود دارد که روی یکی از آنها فایل‌های مربوط به سایت "ویکی‌لیکس" نگهداری می‌شود.

فایل‌هایی که اگر چه تا کنون تنها قسمت کوچکی ‌از آنها به صورت عمومی منتشر شده، اما همین میزان اندک نیز شرمساری شدید سیاستمداران را به دنبال داشته است، سیاستمدارانی که روزگاری، بی‌ملاحظ‌ه چیزهایی به دیپلمات‌های آمریکایی گفتند و هرگز نگران انتشار عمومی آن نبودند.

این مرکز اطلاعاتی متعلق به شرکتی به نام "بانهوف" است. یان کارلونگ، بنیانگذار این شرکت امکان این دیدار را برای بی بی سی فراهم آورد.

آقای کارلونگ در سال ۲۰۰۷ یک پناهگاه بازمانده از دوران جنگ سرد را در اختیار گرفت و با استفاده از دینامیت، ۴ هزار مترمکعب دیگر از صخره‌های اطراف آن را نیز هموار کرد تا فضای کافی برای نصب تجهیزاتش را فراهم کند.

این مرکز امنیت فوق‌العاده‌ای دارد و برای ثابت نگاه داشتن درجه حرارت خود، ‌آن هم در سرمای طاقت‌فرسای سوئد از توربین های زیردریایی‌ها استفاده می کند.

خدمات پستی

امنیت اطلاعات را دزدی به شکل فیزیکی، آن هم توسط دزدهای مسلح تهدید نمی‌کند، چون این کار برای دزدان بسیار سخت خواهد بود. تهدید اصلی، حملات سایبری ‌است.

آقای کارلونگ می‌گوید آنها ترافیک ورودی و خروجی به این مرکز اطلاعاتی را زیر نظر دارند. او می‌گوید برایش دشوار است که تصور کند کسانی به این کار دست نزنند، ‌به همین دلیل مسئولان این مرکز یک کانال جداگانه اطلاعاتی به ویکی‌لیکس اختصاص داده‌اند.

اما آیا او به این دلیل که تاسیساتش چنین اطلاعاتی را ذخیره کرده، از این واهمه ندارد که مورد خشم ایالات متحده قرار بگیرد؟

او می‌گوید: ‌"وظیفه ما این است که این سرویس را سرپا نگه ‌داریم. ما در سوئد زندگی می‌کنم و چنین خدماتی در سوئد قانونی است، به همین دلیل نیز ما جانب مشتری ‌خود یعنی ویکی لیکس را می‌گیریم. ما باید تمام تلاشمان برای سرپا نگاه‌داشتن این خدمات به کار ببریم. من به آزادی بیان اعتقاد دارم."

او می‌گوید مرکز اطلاعاتی او شبیه یک مرکز خدمات پستی‌ است. شما هرگز پستچی را برای محتوای نامه ملامت نمی کنید و از سوی دیگر اگر مسئول تحویل یک بسته پستی باشید هرگز آن را خودتان باز نمی‌کنید. این کاری ‌است که سرورهای این مرکز اطلاعاتی انجام می‌دهند.

او عقیده دارد: ‌"‌ما باید تا زمانی که ویکی‌لیکس از قانون تخطی نکرده، به آنها کمک کنیم که از این خدمات استفاده کنند. این اصل مهم‌ترین چیزی ‌است که برای آن باید ایستادگی کرد."

مایکروسافت می‌خواهد فیس‌بوک را بخرد

Posted: 13 Dec 2010 01:24 PM PST

همکاران سیستم - همکاری سه ساله شرکت‌های مایکروسافت و فیس‌بوک به یک اسلحه قدرتمند در مقابل گوگل و شبکه‌های اجتماعی وابسته به آن تبدیل شده است. در این میان، یکی از مدیران ارشد مایکروسافت تایید کرد که این شرکت درخواست خرید بزرگترین شبکه اجتماعی آنلاین جهان یعنی فیس‌بوک را به مدیران آن داده است.

به گزارش informationweek ، فریتز لانمن مدیر مرکز استراتژی‌های خارجی و خریدهای بزرگ مایکروسافت طی مصاحبه‌ای تایید کرد که استیو بالمر مدیرعامل این شرکت طی جلسه‌ای که با مارک زوکربرگ موسس فیس‌بوک داشته، به او پیشنهاد خرید این شرکت را داده است.

لانمن گفت: «بله؛ ما تلاش کردیم تا شرکت فیس‌بوک را خریداری کنیم. فیس‌بوک در زمینه‌های مختلف با مایکروسافت و فعالیت‌های قبلی آن شباهت دارد».

اخبار منتشر شده حاکی از آن است که مایکروسافت پیشنهاد خرید فیس‌بوک به مبلغ 15 میلیارد دلار را مطرح کرده که البته این خبر از سوی لانمن تایید نشده است. گفته می‌شود که سخنگوی مایکروسافت نیز در پاسخ به این سوال که مایکروسافت رقم مذکور را برای خرید فیس‌بوک پیشنهاد داده، هیچ چیز نگفت.

خبرهای منتشر شده از سوی منابع آگاه پس از دیدار بالمر و زوکربرگ حکایت از پذیرفته نشدن این پیشنهاد از جانب مدیرعامل فیس‌بوک دارد. زوکربرگ در اکتبر 2007 فیس‌بوک را با سرمایه‌گذاری 240 میلیون دلاری راه‌اندازی کرده بود که ارزش سهام این شرکت هم‌اکنون 15 میلیارد دلار محاسبه می‌شود.

اوپن‌لیکس، رقیب جدیدی برای ویکی‌لیکس

Posted: 13 Dec 2010 01:24 PM PST

خبرآنلاین - اوپن‌لیکس دات اورگ رقیب جدید ویکی لیکس آمد.

دانیل دامشیت برگ موسس وب سایت جدید اوپن لیکس (شریک سابق آسانج) ضمن انتقاد از جولیان آسانج وی را به مدیریت غلط روی وب سایتش متهم کرد و گفت وی مدیریت سازمانی بلد نبوده و نتوانسته سایت خود را درست مدیریت نماید.

رقیب ویکی لیکس در تلویزیون سوئدی اس می تی افزود ویکی لیکس روی یک شخص بسیار تمرکز کرده بود اما وی قصد دارد روی هویت سازمانی اوپن لیکس تاکید نماید تا از گزند حوادثی که برای آسانج پیش امد، در امان باشد. از صبح دوشنبه سایت اوپن لیکس آغاز به کار کرده است و مشابه کار ویکی لیکس دست به افشای اسرار می زند.

دانیل می گوید هدفش کمک به مردمی است که می خواهند دست به افشای اسرار با خیال راحت بزنند و مطمئن باشند که کسی به انها گزندی نخواهد رساند. وی گفت افراد به طور ناشناس می توانند اسناد خود را رد اختیار این سازمان قرار دهند تا بدون ذکر هویتشان انها را در اینترنت منتشر نمایند.

دانیل موسس اوپن لیکس گفت ظرف 5 ماه اسانج تمام اسرار محرمانه امریکا را منتشر کرد اما ما می خواهیم برای پیشبرد پروژه مان قدم به قدم اسناد بدست امده را بدون اینکه طرفداری خاص سیاسی بکنیم، روی سایت قرار دهیم. گفتنی است دانیل دامشیت برگ شریک سابق آسانج بوده است.

روزنامه‌های «فرهنگ آشتی» و «گل» تذکر گرفتند / از «جهان صنعت» تقدیر شد

Posted: 13 Dec 2010 01:24 PM PST

دبیر هیأت نظارت بر مطبوعات در جلسه امروز با تبدیل هفته‌نامه محلی "اخلاص" و هفته‌نامه سراسری "افکار" به روزنامه موافقت کرد و بدین ترتیب نخستین روزنامه محلی استان قزوین مجوز گرفت.

به گزارش ایسنا، محمدعلی رامین با اشاره به انتشار دو فصلنامه جدید در کشور اظهار کرد: درجلسه هیات نظارت بر مطبوعات با انتشار فصلنامه "مشاوره و روان درمانی خانواده" به صاحب امتیازی دانشگاه کردستان و مدیرمسوولی «ناصر یوسفی» و فصلنامه "خانه عمران" به صاحب امتیازی مؤسسه مرکز آموزش مهندسین خانه عمران شریف و مدیرمسوولی «علی سیفی» موافقت شد.

رامین درباره گزارش تخلفات عملکرد نشریات و تصمیم‌گیری درباره آن‌ها گفت: از روزنامه "جهان صنعت" به خاطر اصلاح اشتباه خود تقدیر شد، به روزنامه "فرهنگ آشتی" به‌دلیل به‌کار بردن ادبیات نامناسب درباره معصومین و مراجع عظام تذکر داده شد؛ به روزنامه ورزشی "گل" به‌دلیل انتشار مطالب خلاف عفت عمومی به استناد بند 2 ماده 6 قانون مطبوعات تذکر داده شد.

او ادامه داد: هم‌چنین به نشریه "گزارش" به‌دلیل عدم پایبندی به رسالت مطبوعاتی، به ویژه ضرورت مبارزه با مظاهر فرهنگ استعماری در مورد طرح رسانه‌های بیگانه، موضوع بند د ماده 2 قانون مطبوعات، تذکر داده شد.

محمدعلی رامین در پایان افزود: ضمناً در این جلسه با تقاضای تغییر مدیرمسوولی نشریات: "برداشت اول" و "برداشت دوم" به احمدرضا انصاری و تغییر صاحب امتیازی نشریه "کارافن" به مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) موافقت گردید.

موسسه‌ی دولتی تلویزیون ترکیه، کانال انگلیسی زبان راه‌اندازی می‌کند

Posted: 13 Dec 2010 01:00 PM PST

«تی.آر.تی»، موسسه‌ی دولتی رادیو و تلویزیون ترکیه، کانالی انگلیسی زبان در سال 2011 راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ای.بی‌.یو، ابراهیم ساهین، مدیرکل «تی.آر. تی» به خبرگزاری آناتولی گفت: این شبکه‌ی انگلیسی‌زبان به همراه یک شبکه‌ی آموزشی جدید در ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی این شبکه‌ی انگلیسی زبان در راستای انجام وظیفه‌ی ملی صورت گرفته است. دلیل این امر این است که ترکیه بسیار بزرگ شده و به قدرتی تاثیر‌گذار در منطقه تبدیل شده است. با این حال ما نمی‌توانیم این مساله را عمومی کنیم، چون تعمیم آن به زبان‌های دیگر فقط به زبان انگلیسی امکان‌پذیر است. امروز انگلیسی یک زبان جهانی است و هر کس حداقلی از آن را می‌فهمد.

«تی.آر.تی.» در حال انجام فعالیت‌های وسیعی در راستای تولید شبکه‌ به زبان‌های غیرترکی است. طی دو سال اخیر دو ایستگاه پخش تلویزیونی به زبان کردی و عربی راه‌اندازی شده‌اند.

ساهین افزود: این بار نوبت کانال انگلیسی است. ما کانال‌های بسیاری تاسیس کرده‌ایم، اما هیچ‌ کدام به زبان انگلیسی نبوده است. این یعنی ما در تلاشمان برای توسعه‌ی ترکیه چیزی کم داریم.

محبوبیت مایکروسافت در سراشیبی سقوط

Posted: 13 Dec 2010 01:00 PM PST

نتایج حاصل از یک بررسی جدید در خصوص میزان محبوبیت شرکت‌های فعال در حوزه IT نزد کارشناسان نشان داد که مایکروسافت در این زمینه وضعیت خوبی ندارد.

به گزارش فارس به نقل از پی‌سی‌ورلد، این بررسی توسط شرکت VendorRate انجام شده و اعلام می‌دارد که در زمینه جلب رضایت مشتریان، بی‌عیب بودن محصولات، قابل‌اعتماد بودن برنامه‌ها نزد کاربران، مایکروسافت در وضعیت مطلوبی به‌سر نمی‌برد.

شرکت VendorRate برای به‌دست آوردن این نتایج، تحقیقات آنلاینی را روی 347 کارشناس IT در حوزه‌های سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات شرکت‌ها طی سه ماهه سوم سال جاری انجام داد و در گزارش نهایی خود تنها به شرکت‌هایی که امتیاز 8 یا بیشتر را گرفتند، اشاره کرد.

"ریک شافر " مدیرعامل VendorRate در این خصوص در باره مایکروسافت توضیح داد: حقیقتاً مایکروسافت در این دوره سقوط از یک پرتگاه را تجربه کرد.

سایت اینترنتی این مرکز از متخصصان IT در 10 زمینه جداگانه در خصوص بی‌عیب بودن محصولات، به‌جا بودن و مناسب بودن محصولات،‌ ارتباطات، خدمات مشتری، خدمات تخصصی، کارایی و توصیه مشتریان به دیگر شرکت‌ها برای استفاده از محصولات مختلف سوالاتی را پرسید و با بررسی پاسخ‌های داده شده، سعی کرد وضعیت محبوبیت هر یک از شرکت‌ها را نزد کارشناسان مشخص کند.

نتایج برای مایکروسافت اصلاً رضایت‌بخش نبود. سه بخش تجاری مختلف مایکروسافت امتیازهای متفاوتی را کسب کردند که این سه بخش شامل سیستم‌های عامل، ابزارها و سرور/زیرساخت می‌شدند.

در گزارش نهایی این شرکت آمده است: «شرکت VendorRate وضعیت محبوبیت شرکت‌ها نزد کاربران را برای ماه‌های آوریل، می و ژوئن مورد بررسی قرار داد و در آن مشخص شد که مایکروسافت نزد کاربران محبوبیت چندانی ندارد. به طور کلی، از هر 100 کاربر 55 نفر از نرم‌افزار سرور و زیرساخت‌های مایکروسافت رضایت نداشته‌اند. این رقم برای بخش سیستم‌های عامل و ابزارها به‌ترتیب 67 و 64 نفر بوده است».

بزرگ‌ترین فریب‌های اینترنتی

Posted: 13 Dec 2010 01:00 PM PST

به گفته کارشناسان در حالی که روز به روز بر قربانیان فریب‌های اینترنتی افزوده می‌شود و تعداد بیش‌تری پول‌های خود را از دست می‌دهند، افراد کم‌تری تمایل برای گزارش رخداد دارند. علت این امر می‌تواند احتمال بسیار کم بازگشت پول باشد زیرا کلاهبرداران حرفه‌یی خود را در دنیای وب مخفی می‌کنند و بهترین دفاع در این مواقع آموزش به کاربران برای شناسایی چنین فریب‌هایی و اجتناب از آن‌ها است.

به گزارش ایسنا، طی سال‌های اخیر بسیاری از کاربران اینترنت، ای‌میل‌هایی را از طرف شاهزاده خلع شده نیجریه‌ای دریافت کرده‌اند که در آن از دریافت‌کننده ای‌میل خواسته شده که در ازای دریافت مبلغ قابل توجهی، برای خارج کردن مقدار بسیار زیادی پول از نیجریه، با ارسال کننده ای‌میل همکاری کند.

این اتفاق تنها یکی از هزاران فریبی است که هر روزه در فضای مجازی اتفاق می‌افتد؛ مرکز امداد و هماهنگی رایانه‌یی کشور (ماهر) به نقل از شرکت امنیتی پاندا لیستی از متداول‌ترین فریب‌های آنلاین در دهه گذشته منتشر کرده است که این گزارش برگرفته از آن است.

این فریب‌های با اعتماد به نفس که هنوز هم در اینترنت جریان دارند، همگی یک هدف را دنبال می‌کنند: کلاهبرداری از کاربران از مبلغ 500 دلار تا هزاران دلار.

این فریب‌ها نوعاً از یک الگوی مشابه پیروی می‌کنند: تماس اولیه از طریق ای‌میل و یا شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود. از قربانیان خواسته می‌شود از طریق ای‌میل، تلفن، فکس و غیره به تماس مذکور پاسخ دهند.

بعد از اینکه در اولین گام طعمه به دام شکارچیان افتاد، آن‌ها سعی می‌کنند اعتماد قربانی را جلب کرده و در انتها به بهانه‌ای از او درخواست پول می‌کنند. در زیر لیست شش فریب برتر از دیدگاه پاندا آورده شده است:

فریب نیجریه

به‌عنوان نخستین فریب اینترنتی، حقه نیجریه‌ای هم چنان پرطرفدارترین شیوه کلاهبرداران است. در این حقه به شما قول یک جایزه و یا ارائه درصدی از پول کلانی داده می‌شود که قرار است آن را از کشور نیجریه خارج کنید. معمولاً در ابتدا از شما خواسته می‌شود تا یک مبلغ اولیه را برای پوشش هزینه‌های بانکی ارائه دهید. مسلم است که به محض دادن پول کلاهبرداران غیب می‌شوند.

قرعه‌کشی‌ها

در این فریب هم مشابه با فریب نیجریه، ای‌میلی را دریافت می‌کنید که در آن ادعا شده است شما برنده یک قرعه‌کشی شده‌اید. اما برای دریافت پول جایزه، باید مبالغی را جهت هزینه‌های بانک و انتقال پولی پرداخت کنید که هرگز روی آن را نخواهید دید.

پیشنهاد کاری

یک پیشنهاد کاری از کشوری خارجی را دریافت می‌کنید مبنی بر اینکه می‌توانید تنها با چند ساعت کار از خانه هزاران دلار درآمد داشته باشید. این پیشنهاد بسیار فریبنده است و درصورتی که آن را قبول کنید، آن‌ها از شما درخواست اطلاعات حساب بانکی‌تان را می‌کنند.

سپس کلاهبرداران از حساب شما برای ذخیره کردن پول‌هایی که از حساب‌های دیگر سرقت کرده‌اند، سوءاستفاده می‌کنند و شما را بدون اینکه بخواهید شریک جرم می‌کنند.

فیس‌بوک / هات‌میل

کلاهبردان اطلاعات نام کاربری و کلمه عبور فیس بوک، هات میل و دیگر وب سایت‌های مشابه را سرقت کرده و رمز عبور شما را تغییر می‌دهند. سپس برای همه دوستان شما ای‌میلی را ارسال می‌کنند که در آن آمده است در حالی که در مسافرت بوده‌اید همه پول‌های شما به سرقت رفته است و در حال حاضر نیازمند پول برای پرداخت هزینه‌های هتل هستید.

غرامت

اخیراً فریبی هوشمندانه بر پایه فریب نیجریه ایجاد شده است که در آن ای‌میلی برای شما ارسال می‌شود مبنی بر اینکه مبلغی برای دلجویی از قربانیان کلاهبرداری نیجریه در نظر گرفته شده است و شما یکی از قربانیان خوش‌شانس هستید. سپس کلاهبرداران برای ارسال غرامت، از شما درخواست 1000 دلار پول می‌کنند!

اشتباه

در این فریب شایع، کلاهبرداران در صورتی که شما فروشنده چیزهای با ارزشی همچون خانه، ماشین و غیره باشید، با شما تماس می‌گیرند.

آن‌ها کالای مذکور را از طریق چک خریداری می‌کنند ولی چکی با مبلغی بالاتر را برای شما ارسال می‌کنند، سپس درخواست می‌کنند تا باقیمانده پول آن‌ها را برایشان ارسال کنید. چک مذکور تقلبی بوده و یا برگشت می‌خورد و شما همه پولی را که نقداً پرداخت کرده‌اید، از دست خواهید داد.

حمایت هکرهای حامی ویکی‌لیکس از هکر دستگیر شده

Posted: 13 Dec 2010 01:00 PM PST

پس از این‌که یک نوجوان 16 ساله به اتهام دست داشتن در کمپین حمله سایبری علیه وب سایت‌های مخالف ویکی‌لیکس در هلند دستگیر شد، هکرهای حامی این سایت به یکی از وب‌سایت‌های دادستانی هلند حمله کردند.

به گزارش ایسنا، این هکرها هم‌چنین تلاش کردند تا وب سایت شرکت پرداخت آنلاین به نام مانی‌بوکرز را مسدود کنند.

این گروه از هکرها اعلام کردند که هدف آن‌ها به راه‌انداختن آشوب تجاری و یا برهم زدن روند خرید کریسمس به طور آنلاین نیست.

وب سایت افشاگر ویکی‌لیکس به انتشار اسناد محرمانه سیاست خارجی آمریکا و سایر کشورهای خارجی پرداخته و همین مساله باعث عصبانیت این دولت‌ها شده است.

هفته گذشته به دنبال فشارهای دولتی بسیاری از وب سایت‌های معروف روابط خود را با ویکی‌لیکس قطع کردند و بلافاصله یک گروه از هکرها که حامی ویکی‌لیکس بودند به این وب‌سایت‌ها حمله سایبری کردند.

البته اریک هلدر، دادستان کل آمریکا، اظهار کرد: هیچ فشاری برای انجام اقداماتی علیه ویکی‌لیکس به وب سایت‌های مذکور وارد نشده است.

دادستان‌های هلندی هم اظهار کردند که این گروه از هکرها حمله انکار سرویس علیه وب سایت‌های آن‌ها تدارک دیده‌اند که باعث شد چندین ساعت این وب‌سایت‌ها از سرویس خارج شوند.

به گفته آن‌ها به احتمال زیاد این حملات در ارتباط با دستگیری یک نوجوان مرتبط با حملات سایبری علیه وب سایت‌های مخالف ویکی‌لیکس است.

یک قاضی هلندی روز پنج‌شنبه در لاحه، این نوجوان 16 ساله را به گذراندن 13 روز در بازداشت محکوم کرد تا تحقیقات ادامه یابد.

افتتاح دفتر توییتر در لندن

Posted: 13 Dec 2010 12:59 PM PST

شبکه اجتماعی توییتر نخستین دفتر خود در خارج از آمریکا را، سال آتی میلادی در لندن تاسیس می‌کند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی توییتر به روزنامه دیلی‌تلگراف گفت: هفته گذشته نمایندگان توییتر در لندن حضور داشتند و ما قصد داریم این شهر و سایر شهرها در اروپا میزبان دفاتر توییتر در سال 2011 باشند.

گفته می‌شود که دفتر توییتر در منطقه میدان سلیکون در غرب لندن واقع خواهد شد؛ در میدان سلیکون کمپانی‌های بسیاری که مرتبط با فن‌آوری روز هستند، مستقرند.

میدان سلیکون محل استقرار تعداد بسیاری از شرکت‌های کوچک و متوسط است، شرکت‌هایی نظیر ساخت نرم‌افزار برای صنعت مُد، شرکت‌های ساخت دیکشنری آنلاین و شرکت‌های طراحی دیجیتال.

این منطقه از سال 2008 نظر بسیاری از کمپانی‌های فن‌آوری را به خود جلب کرد و قرار است دولت انگلیس یک سرمایه‌گذاری 400 میلیون پوندی برای ساخت «شهر فن‌آوری» در میدان سلیکون انجام دهد و از طرف دیگر سرمایه‌گذاری‌های خارجی در این منطقه را تشویق کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر