۱۳۸۹ فروردین ۱۱, چهارشنبه

::لـیـمـو میـ گهـ:: با من سخن بگو مرتضی

 
 

Sent to you by Terme via Google Reader:

 
 

via قطعه 26 by ghadiani on 3/31/10

تا چند روز دیگر پای چپ آوینی روی مین خواهد رفت. نه مرتضی، امسال فکه نرو. عده ای همین جا جلوی پای "حلزون های خانه به دوش" مین کار گذاشته اند و به جای اینکه سنگ تو را به سینه بزنند دارند با سنگ می زنند به "آینه جادو". "روایت فتح" دیگر از تو کتابی ندارد و نزدیکانت دوباره می خواهند برای تو "سبیل نیچه ای" بگذارند. آنها می خواهند تو شهروند مطیع دهکده جهانی باشی نه بچه شهرری. آنها تو را با اورکت سپاه دوست ندارند. آنها "سید شهیدان اهل قلم" را دوست ندارند. عاشق دوست پسر "غزاله" اند. آنها می خواهند تو برگردی به همان راه طی شده و به جای عکس حجله ای، باز هم با کراوات عکس بیاندازی. مرتضی! در "روایت فتح" آزادی برای همه نویسنگان هست الا برای آثار تو. جالب است؛ بچه های روایت فتح اجازه ندارند آثار تو را منتشر کنند. دل من برای صدایت تنگ شده. سانسور کرده اند این صدا را، آنها که نان حنجره تو را می خورند، آنها که نام خانوادگی شان "آوینی" است. حالا ما باید برای فاتحه خواندن برای تو از متولیان آثارت اجازه بگیریم! تو دیگر چقدر غریبی مرتضی. بیا و به جای "فتح خون"، "فتح خون دل" بنویس. با من سخن بگو آوینی. بگو که "آقا" آمد تشییع پیکرت و البته از احدی هم اجازه نگرفت. باور کن ما تو را هم مدیون خامنه ای هستیم. ما چه می دانستیم آوینی کیست. صدایت را شنیده بودیم و می دانستیم که در "سوره" سردبیری. همین. به ما اجازه نداده بودند تو را بشناسیم. تو سانسور بودی حتی در تیتراژ روایت فتح. تو دغدغه گمنامی داشتی، این درست، اما اینها هم خیلی دوست نداشتند تو "چهره" شوی. "آقا" اما تو را خوب می شناخت. عطر اخلاص تو به مشام مولای ما رسیده بود. خامنه ای خیلی خاطرت را می خواست. من "آقا" را هرگز اینقدر که پای پیکر تو محزون بود، محزون ندیده ام. گویی آمده بود تشییع پیکر پاره تن جنگ. آری، جز تو کسی جنگ را "راوی" نبود. بسیجی ها با دوربین تو احساس نزدیکی می کردند. صدای محزون تو انگار از حلقوم مظلوم جبهه بیرون می آمد. یاد پنج شنبه شب های پر از روایت فتح به خیر. دوربین تو به واقعیت جنگ از دریچه حقیقت می نگریست. از دریچه نماز شب های پنهانی. در دوربین تو خبری از "اخراجی ها" نبود. خبری از این "وراجی ها" نبود. "خمینی"، اخراجی ها را قبل از جنگ، آدم کرده بود. در دوربین آوینی، بندگی بسیجی ها بود ولی هرزگی اخراجی ها نبود. شوخی بود ولی هجو نبود. روایت فتح روایت مردان جنگ بود نه روایت آدم های منگ. روایت فتح روایت خون بازی بود نه روایت مسخره بازی. در جبهه شاید "لات" بود ولی هرگز خبری از این "لاطائلات" نبود. مهم ترین حسن روایت فتح این بود که بچه های جنگ را همان طور که بودند نشان می داد. آوینی در وصف جنگ نه دچار افراط شد نه تفریط. آوینی جنگ را نمایش نمی داد بلکه با جنگ، نیایش می کرد. آوینی، جنگ را فیلم خودش نمی کرد بلکه همان فیلم جنگ را پخش می کرد. دیدن روایت فتح، تو گویی مثل این می ماند که با چشم خود داشتیم "کربلای پنج" را می دیدیم...
(ادامه این متن را که به مصاحبه با شهید آوینی ختم می شود در مجله "نه ده" بخوانید)


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
دریافتـ اینـ پیامـ بدلیلـ اینکهـ شما یکیـ از بهترینـ اعضایـ شناختهـ شدهـ در گروهـ لـــــــیـــــــمــــــو هستید.
 
برایـ دیدنـ از گروهـ :
http://groups.google.com/group/lymoo
http://groups.google.com/group/lymoo
http://groups.google.com/group/lymoo
 
 
ساده ترینـ راهـ برایـ گذاشتنـ یکـ مطلبـ و فرستادنـ آنـ برایـ همهـ ، استفادهـ از لینکـ زیر استـ:
http://groups.google.com/group/lymoo/post
 
یا می توانید پستـ خود را به آدرسـ زیر بفرستید :
(اینـ بهترهـ)
lymoo@googlegroups.com
 
 
وبسایتـ عمومیـ :
http://www.lymoo.wordpress.com
 
 
my mail: mj.shadmehr@gmail.com
 
 
 
برایـ سایر گزینهـ ها ، بهـ اینـ گروهـ مراجعهـ کنید در
http://groups.google.com/group/lymoo?hl=fa
 
با تشکر:
مـــدیــریــتــــ گروهـــ

صدای خس وخاشاک را بشنوید: April 01 2010 : بالاترین





دانشمند هسته‌ای گمشده ایرانی به آمریکا پناهنده شده است

Posted: 31 Mar 2010 02:02 AM PDT

شبکه‌ی خبری ABC گزارش داد: شهرام امیری، دانشمند هسته‌ای ایرانی که تابستان سال گذشته در سفر حج گم شده بود، در آمریکاست و به CIA برای مقابله با برنامه‌ی اتمی جمهوری اسلامی کمک می‌کند. بر اساس این گزارش او در آمریکا اسکان داده شده است. امیری در دانشگاه مالک اشتر (زیرمجموعه وزارت دفاع، نزدیک به سپاه پاسداران) کار می‌کرد و خرداد ماه سال گذشته در سفر حج در عربستان سعودی مفقود شده بود. در آن زمان منوچهر متکی وزیر امور خارجه دولت احمدی‌نژاد آمریکا را به ربودن این دانشمند هسته‌ای متهم کرد. به گزارش ABC، گم شدن امیری بخشی از برنامه‌ای بود که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از مدت‌ها برای ترغیب کردن امیری به پیوستن به اردوگاه مخالف پی‌ ریخته بود. گفته می‌شود سی‌آی‌ای پیش از سفر شهرام امیری به عربستان، از طریق واسطه‌ای در ایران به او پیشنهاد پناهندگی در آمریکا را داده بود. امیری هم‌اکنون در آمریکاست و در تایید دانسته‌های اطلاعاتی ایالات متحده درباره‌ی برنامه‌ی هسته‌ای ایران یاری رسانده است. سخنگوی CIA از اظهار نظر درباره‌ی این گزارش خودداری کرده است.
با ۱۸۴ امتیاز و ۴۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

تفاوت شاه و آقا - نوشابه امیری

Posted: 31 Mar 2010 06:59 AM PDT

بیاییم فراموش کنیم که مسلمانیم یا نامسلمان؛ طرفدار شاهیم یا "آقا". دموکراتیم یا مستبد. مبارزیم یا سازشکار... اما فراموش نکنیم که در زمان شاه، رساندن نان به خانواده زندانی، "جرم" نبود. کسی را به دلیل کمک رسانی به خانه مردی زندانی که بچه هایش شیری برای خوردن و نانی برای سق زدن نداشتند، دستگیر نمی کردند. به کسی تلفن تهدید آمیز نمی زدند که به مادر بیمار فلان زندانی پول نرسان... آری تاریخ هر چه درباره شاه بنویسد، این را نخواهد نوشت که او رهبر سنگدلی بود که آب را به روی کودک مرد زندانی بست. این روزها از میان همه اخباری که از ایران می رسد، این یکی دردآورترست که خانواده های زندانیان و نیز زندانیان آزاد شده، برای اداره امور روزمره با مشکلات فراوان رو به رویند. حقوق زندانیان قطع شده، همسران آنها ـ اگر کار می کرده اند ـ کارشان را از دست داده اند، آزادشدگان، امکان کار ندارند، آنان که دستی خیر داشتند و مالی برای تقسیم، از یاری رسانی منع شده اند،.... و مانده اند ده ها و صدها خانواده که روی دیدار صاحبخانه ندارند و پاسخی نیز برای کودکانی که می پرسند: سفره عید چرا خالیست؟
با ۱۶۱ امتیاز و ۱۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

با عرض پوزش

Posted: 31 Mar 2010 10:35 AM PDT

رهبرا، به استحضار می‏رسانم ما شیرازی‏ها اصلا امکان همت و کار مضاعف نداریم، با اجازه شما در خانه مانده و صبر و استقامت پیشه می‏کنیم.
با ۱۶۱ امتیاز و ۲۰ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

دولتي که ميخواست جهان را اداره کند به جايي رسيده است که به هواپيماهايش هم اجازه پرواز نميدهند

Posted: 31 Mar 2010 08:22 AM PDT

ياد آن خلبانهاي بزرگ ايران که در جهان شهره بودند به خير . همت اين خلبانهاي شريف و ورزيده امروز هم پاينده که با اين اسقاطيهاي پرنده ، هنوز هم در خدمت مردمند و از بهترين خلبانان جهان به شمار ميايند . و با داشتن چنين توان انساني ، اين دولت مهرورز با آن بوي خوش خدمتش (تو بخوان بوي گند خيانت ) ، کار را به اين جا رسانده است که ميداني . اقتدار ، مديريت و توانمندي غايب بزرگ دولت نهم و پس از نهم به سکانداري محمود احمدي نژاد و شرکا است . در طول پنج سال اين دولت بي کفايت از حداقلهايي که مانده بود از پتانسيل ايران ، همان را هم سوزانده است و کار به جايي رسيده است که ديگر حتي استانداردهاي اوليه پروازهاي بين المللي را هم در اسکاندران هواپيمايي ملي ايران سراغ نداري و بدين سبب اتحاديه اروپا محدوديت ميگذارد بر پروازشان . چي بوديم ، چي شديم .
با ۱۴۵ امتیاز و ۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

پناهندگی شهرام امیری؛ دانشمند هسته ای به امریکا

Posted: 31 Mar 2010 03:55 AM PDT

به گزارش یاهو شهرام امیری در تابستان سال گذشته که درسفر حج گم شده بود، اکنون در آمریکا می باشد و به منظور مبارزه با برنامه‌ی اتمی جمهوری اسلامی با CIA همکاری می نماید امیری در دانشگاه مالک اشترمشغول به کار بود؛ که خرداد ماه سال گذشته در سفر حج در عربستان سعودی مفقود شده بود. ....
با ۱۳۷ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

رویترز : شش قدرت برتر جهان برای اغاز تحریم های علیه ایران به توافق رسیدند

Posted: 31 Mar 2010 01:02 PM PDT

رویترز – لندن ( 31 مارس) / شش کشور قدرتمند جهان از جمله روسیه و چین روز چهارشنبه برای اغاز تحریم های بین المللی علیه ایران به توافق رسیدند . بنا به گفته یک منبع آگاه به رویترز ، کشورهای امریکا ، بریتانیا ، فرانسه ، روسیه ، چین و آلمان در یک کنفرانس تلفنی به توافق رسیدند تا تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران را ظرف چند روز آینده آغاز کنند .
با ۱۲۳ امتیاز و ۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

رویترز : چین و پنج قدرت جهان توافق کردند که ایران را تحریم کنند

Posted: 31 Mar 2010 12:56 PM PDT

::: شش قدرت جهان، از جمله چین، روز چهارشنبه 31 مارس توافق کردند که برای تحریم های تازه ایران بر سر برنامه هسته ای اش اقدام کنند ::: نمایندگان کشورهای انگلستان، ایالات متحده، فرانسه، روسیه و آلمان به همراه چین این توافق را انجام داده اند. در چند روز آینده پیش نویس قطعنامه در سازمان ملل آماده خواهد شد ::: تحلیل گران معتقدند که همراه کردن چین برای تحریم ایران، پیروزی بزرگی برای آمریکا و کشورهای اروپایی می باشد ...
با ۱۰۶ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

دانشمند ناپدید شده ایرانی، به آمریکا پناهنده شده است

Posted: 31 Mar 2010 04:57 AM PDT

رادیو فردا : خبرگزاری رویترز به نقل از شبکه ی تلویزیونی ِ اِی بی سی (ABC) آمریکا می گوید یک دانشمند اتمی ِ ایرانی که از خردادماه ِ سال گذشته ناپدید شده بود،به آمریکا پناهنده شده و مشغول همکاری با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی آی اِی (CIA) است. این گزارش به نقل از منابعی بدون نام، می گوید شهرام امیری، فیزیکدان اتمی ایران ،طی برنامه ای طولانی از ایران خارج شد تا بتواند به آمریکا بیاید. سخنگوی سی آی اِی حاضر نشده به این گزارش واکنش نشان دهد. شهرام امیری که محقق دانشگاهی و شاغل در سازمان انرژی اتمی ایران بوده، سه ماه پیش از فاش شدن تاسیسات اتمی جدید جمهوری اسلامی در قم، در خردادماه سال گذشته در جریان سفر حج و در عربستان ناپدید شد. در آذرماه سال گذشته تهران، عربستان سعودی را متهم کرد که او را ربوده و تحویل آمریکا داده است. به گزارش شبکه تلویزیونی ای بی سی، آقای امیری تمامی گزارش های اطلاعاتی درباره برنامه اتمی جمهوری اسلامی را به روز کرده است.
با ۱۰۳ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

اِی بی سی: يک دانشمند اتمی ایران (شهرام امیری) به آمريکا پناهنده شده است

Posted: 31 Mar 2010 06:01 AM PDT

شبکه تلویزیونیِ «اِی بی سی» آمریکا می گوید يک دانشمند اتمی ایران که از ماه ژوئن سال ۲۰۰۹ مفقود الاثر شده بود به ايالات متحده پناهنده شده است و در حال کمک رسانی به سيا، سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا ست. شبکه خبریِ اِی بی سی گزارش داد شهرام امیری فیزیکدان اتمی که اوائل سی سالگی است در سفر حج به مکه در عربستان سعودی، ناپديد شد. اِی بی سی به نقل از منابع ناشناس گفت آقای اميری به عنوان بخشی از يک عملیات طولانیِ برنامه ریزی شده از ایران خارج شده و در آمريکا، سکنی گزيده است. منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران در ماه اکتبر سال گذشته ميلادی گفت تحقيقگران اسنادی بدست آورده اند که نشانگر «دخالت آمريکا» در ناپدید شدن شهرام امیری است. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ايران در ماه گذشته آمريکا را به عملکردی مشابه «تروريستها» متهم کرد و گفت واشنگتن و ریاض باید در اين رابطه، پاسخگو باشند. وزارت امور خارجه آمریکا در ماه دسامبر گفت از اتهامات جمهوری اسلامی ایران آگاه است اما از اظهار نظر بيشتر، خودداری کرد.
با ۱۰۱ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

«دانشمند هسته‌ای ایران به آمریکا پناهنده شد»

Posted: 31 Mar 2010 03:11 AM PDT

شهرام امیری، دانشمند هسته‌ای ایرانی که تابستان سال گذشته در سفر حج «ناپدید» شده بود، به آمریکا پناهنده شده است.به گزارش تلویزیون ای‌بی‌سی آمریکا، آقای امیری در ایالات متحده با سازمان سیا در رابطه با برنامه‌های هسته‌ای ایران «همکاری» می‌کند.
با ۹۲ امتیاز و ۵ نظر علم و تکنولوژی فرستاده شده در بخش
نظرات

دیدار نوروزی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با خانواده مسعود باستانی+گزارش تصویری

Posted: 31 Mar 2010 01:00 PM PDT

مهندس میرحسین موسوی و دکتر زهرا رهنورد با مهسا امرآبادی همسر روزنامه نگار زندانی دیدار و ضمن دلجویی از او و دیگر اعضای خانواده اش ،ارزوی آزادی هرچه سریعتر این روزنامه نگار در بند را کردند به گزارش خبرنگار کلمه، هم زمان با دیدار مهندس موسوی ،مصطفی تاج زاده و همسرش فخرالسادات محتشمی پور نیز با حضور در منزل مسعود باستانی از صبر و تحمل مهسا امرابادی ،همسر روزنامه نگار وی تمجید کردند. مسعود باستانی روزنامه نگار صبح روز چهارم تیرماه سال گذشته درحالیکه برای پیگیری امور همسرش مهسا امرآبادی که در بازداشت بسر می برد به دادگاه انقلاب تهران مراجعه کرده بود، با حکم قضایی بازداشت شد. مسعود باستانی پس ازسه ماه ونیم که در بازداشت به سر می برد در دادگاه بدوی به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی برای ایجاد اغتشاش به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.این روزنامه نگار در تاریخ ۶ بهمن به زندان رجایی شهر منتقل شد.
با ۹۰ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

دانشمند اتمی ناپدید شده‌ی ایرانی به آمریکا پناهنده شده است

Posted: 31 Mar 2010 05:53 AM PDT

به گفته شبکه ی تلویزیونی ِ اِی بی سی (ABC) آمریکا ، شهرام امیری، دانشمند اتمی ایرانی که از خردادماه ِ سال گذشته ناپدید شده بود،به آمریکا پناهنده شده و مشغول همکاری با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، «سیا» ست. این گزارش می افزاید ماموران اطلاعاتی آمریکا طی برنامه ای درازمدت موفق شدند از طریق یک واسطه با شهرام امیری در تهران تماس بگیرند و او را ترغیب به ترک ایران کنند. مسئولان «سیا» به این گزارش واکنش نشان نداده اند. برپایه این گزارش، شهرام امیری، پژوهشگر دانشگاه مالک اشتر، وابسته به سپاه پاسداران بوده و در سازمان انرژی اتمی ایران کار می کرده است. او سه ماه پیش از فاش شدن تاسیسات اتمی قم، در جریان سفر حج در عربستان ناپدید شد. وزارت خارجه ایران در آذرماه سال گذشته، عربستان سعودی را متهم کرد که شهرام امیری را ربوده و تحویل آمریکا داده است. به گزارش شبکه تلویزیونی ای بی سی، آقای امیری تمامی اطلاعا ت خود را درباره برنامه اتمی جمهوری اسلامی در اختیار آمریکا قرار داده است.
با ۸۹ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

حرام زادگی ده نمکی و توهین به مردم

Posted: 31 Mar 2010 01:28 AM PDT

یکبار دیگر ده نمکی اثبات نمود که در حرام زادگی و حرام لقمه گی همچنان با حکومت غیرقانونی همراه است . پریشب و دیشب چنین اتفاقی افتاد . فردی با نام " آقا فتل " در مسجد و در جلوی آخوندی که نقشش را جواد هاشمیان بازی می کند , بلندگو به دست گرفته و به طرفداری از یک جانباز شعار می دهد و انتقاد از سازمانها که چرا رسیدگی نمی کنند و بعد آخوند می گوید : آقا فتل ( منظور نقش همان فتح الله اویسی است ) امروز حسابی شورش به راه انداخته ای ! خوب یهو برو و سطل آشغال هم آتش بزن ! این قسمت را سیمای حکومتی مخصوصا دوبار کامل نشان داد . ده نمکی خواسته است نشان دهد که می شود در این حکومت و بسیار راحت از دولت و حکومت مورد نظرش انتقاد نمود اما چه راحت می شود هر انتقادی را به جنبش سبز مردم ربط داده و هر صدایی را سرکوب کرد . این تنها نظر ده نمکی بوده است که با کمک سیمای عزت الله خانی آن را نشان داد که هر گونه اعتراض یعنی آتش زدن سطل زباله و بدون شک پای جنبش مردم یا به قول آنها فتنه در میان است . وقتی که نقش یک جانباز را به فردی معلوم الحال چون خودش می دهند که آشنایی اش را با همسرش با چیزی شبیه نوحه و روضه شروع می کند و با کف زدن و آهنگ تمام می کند و بدین ترتیب نشان داده می شود که ده نمکی حتی به شعار های خودش نیز پایبند نیست و دینش همان است که حکومت می گوید و رهبر علیلش و باز می خواهد نشان دهد که افرادی که همفکر خودش هستند , همگی هم شوخ هستند و هم بانمک و هم هنرمند ! , بنابراین شک نداشته باشید که این سریال بسیار هدفمند ساخته شده و در پس آن آتش فتنه ای است که صدا و سیما همیشه در پی روشن کردن آن است . ظاهرا کار مضاعف و همت مضاعف از سال 88 و با همکاری ده نمکی و سیمای عزت الله شروع شده بود و اکنون رو به گسترش است . این کار و سریال نشان داد که ده نمکی همان حرام لقمه سابق و دشمن درجه یک دانشجویان و متهم واقعی ماجرای کوی دانشگاه است و همچنان در پی توهین به مردم و ایجاد جنگ روانی برای طرفداری از حکومت غیرقانونی و کودتا . به قولی خر همان خر قبل است فقط پالانش را عوض کرده است .
با ۸۹ امتیاز و ۲۶ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

پاداش شرکت کنندگان در مراسم های دولتی و مزدوران نظام در خيابانها

Posted: 31 Mar 2010 11:44 AM PDT

خبرنگار آژانس ايران خبر:پاداش شرکت کنندگان در مراسم های حکومتی,واریز شده است.دولت کودتا پاداش افراد شرکت کننده در مراسم های دولتی سه ماهه ی زمستان را پرداخت کرده است.گزارش های دریافتی حاکی از این است که دولت کودتا برای حفظ طرفداران خود پاداش های ویژه ای برای افراد شرکت کننده در مراسم های حکومتی ودولتی سه ماهه زمستان در نظر گرفته است که این پاداش ها طی چند روز گذشته با عنوان فوق العاده شغل زمستانه به حساب این افرادواریز شده است.همچنین پاداش افرادی که هنوز واریز نشده ظرف روزهای آینده به حساب انها واریز خواهد شد.دولت کودتا که در مقابل اعتراض های مردمی مجبور شده طی سه ماهه زمستان بیشترین تدارکات نیروی انسانی را در نظر بگیرد ,و تعداد زیادی از نیروهای وابسته به حکومت را با عنوان طرفداران نظام به خیابان ها بکشددر روزهای آغازین سال اقدام به واریز کردن مبالغی با عنوان پاداش به حساب آنها کرده است.این پاداش ها علاوه بر مبالغی است که پیشتر به عنوان اضافه کار وحق ماموریت به این افراد داده شده است. گزارش ها حاکی از این است که حداقل مبلغ در نظر گرفته برای این پاداش های حکومتی حدود 200 هزار تومان است واین میزان پاداش براساس جایگاه ونقش افراد در بسیج کردن وسازمان دهی افراد برای حضور در این مراسم ها تعیین شده است.دولت کودتا در برخی موارد نیز با عنوان مقابله با تورم این پاداش ها را به شکل سکه های تمام بهار آزادی به افراد بسیجی وطرفدار حکومت ودولت اعطا کرده است.خبرهای دریافتی حاکی از این است که این مشوق های دولتي وحکومتی طوری در نظر گرفته شده است تا در روزهای آغازین سال نو که معمولا پول نقد بسیار مورد نیاز است واریز شود تا افراد وابسته بیشتر دلگرم شوند.
با ۸۹ امتیاز و ۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

مکارم شیرازی: در انتخابات عراق تقلب شده است

Posted: 31 Mar 2010 01:53 PM PDT

آیت‌الله مکارم شیرازی، از مراجع تقلید قم گفت که در انتخابات پارلمانی عراق «به طور قطع يقين، تقلب و تخلف» شده است. به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای مکارم شیرازی امروز چهارشنبه، در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، افزود: «چون نتايج انتخابات عراق، خواست آمريكا را برآورده ساخته، كسی نبايد آن را مخدوش بداند.»در انتخابات پارلمانی عراق، ائتلاف العراقیه به رهبری ایاد علاوی توانست اکثریت کرسی‌های پارلمان را کسب کند. نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق با اعلام اینکه در جریان انتخابات «تقلب» صورت گرفته است، خواستار بازشماری آرا بود که این درخواست با مخالفت کمیسیون انتخابات عراق مواجه شد. آقای مکارم‌شیرازی در واکنش به مخالفت این کمیسیون با درخواست شمارش آرا، اظهار داشت: «چون پيروزی سكولارها در عراق با منافع غرب سازگارتر است، آن ‌را به عنوان انتخاباتی سالم و صحيح تلقی می‌كنند.» این مرجع تقلید افزود از آنجا که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران، برای آمریکا و غرب «سودی» نداشته است، آن را «مخدوش» می‌دانند.
با ۸۸ امتیاز و ۱۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

رویترز : اوباما می گوید ایران تا چند هفته آینده باید مورد تحریم قرار گیرد

Posted: 31 Mar 2010 10:19 AM PDT

::: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، گفت که ایران تا چند هفته آینده بخاطر برنامه هسته ای خود باید در سازمان ملل مورد تحریم قرار گیرد ::: اوباما و نیکلا سارکوزی در کنفرانس مشترک خبری که در کاخ سفید برگزار شد، خواستار اعمال تحریم های بیشتر و شدیدتر بر علیه ایران شدند و اعلام کردند که مذاکرات با دیگر کشورها در این خصوص در جریان است ::: چین، تمایلی برای تحریم ایران ندارد و بر گفتگوهای دیپلماتیک معتقد است. پشتیبانی پکن با توجه به آنکه این کشور در سازمان ملل حق وتو دارد، بسیار مهم می باشد ...
با ۸۷ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

آقای احمدی نژاد ، روزت مبارک !

Posted: 31 Mar 2010 02:37 AM PDT

فرا رسیدن اول آوریل، روز دروغهای شاخدار را به صاحب اصلی این روز، یگانه معنا کننده ی واژه ی "دروغ" در جهان هستی و جانشین خلف پینوکیوی بزرگ، یعنی محمود احمدی نژاد تبریک و تهنیت عرض می نماییم. باشد که هرچه زودتر با دروغهایت محشور شوی. امضا: ملت سبز ضد دروغ ایران .
با ۸۷ امتیاز و ۴ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

دانشمندان سرن، دستگاه بیگ بنگ را به مرزهای تازه می‌برند

Posted: 31 Mar 2010 11:45 AM PDT

پس از کامیابی درخشان و روحیه بخش فیزیکدانان آزمایشگاه سرن در شبیه سازی بیگ بنگهای در مقیاس بسیار کوچک که به آنان شمه ای از آغاز زمان را نشان داد، از روز چهارشنبه دانشمندان در پی شبیه سازی لحظات ابتدایی گیتی هستند. یک روز پس از برخورد ذرات با نسبت ۵۰ در ثانیه، دانشمندان نرخ برخوردها را به ۳۰۰ بر ثانیه در درون دستگاه کوبنده ذرات هادرون LHC افزایش داده اند.
با ۸۴ امتیاز و ۴ نظر علم و تکنولوژی فرستاده شده در بخش
نظرات

وقتی مدیر بلاگفا زندانی سیاسی برای‌اش مهم می‌شود

Posted: 31 Mar 2010 03:01 AM PDT

سرویس دهنده بلاگفا که معرف حضور هست، همان سرویسی که اگر در آن وبلاگی باز کرده باشید و غیر از گل و بلبل و خاطرات استخر رفتنتان در آن کیبرد زده باشید (همان قلم زده باشید) بعد از مدتی وبلاگ و همه‌ی آن‌چه که در آن رشته و نوشته بودید را از دست رفته دیده‌اید. یک جمله معروف هم دارد «به علت عدم رعایت قوانین بلاگفا،‌ وبلاگ مورد نظر مسدود شد». بسیاری از این وبلاگ‌ها که بسته می‌شوند شامل وبلاگ‌های سیاسی، مدافع حقوق بشر، وبلاگ‌های حامی جنبش سبز و این قبیل وبلاگ‌ها هستند. بلاگفا و باالطبع مدیر آن با این وضعیت و این روش مصداق دقیق کسانی هستند که دشمن «آزادی بیان» و مخالف حمایت از زندانیان بوده‌ و هستند. بسیاری از وبلاگ‌هایی که در سرویس دهنده‌ی بلاگفا مسدود شده‌اند وبلاگ‌هایی بوده‌اند که در حمایت از زندانیان سیاسی کوشش می‌کرده‌اند و مطلب و خبر می‌نوشته‌اند. با این اوصاف خواندن چنین جمله‌یی از مدیر سایت وبلاگ بسیار عجیب می‌نماید: «با این حساب نام بردن از وی به عنوان زندانی سیاسی در متن این خبرها عملا توهینی به زندانی سیاسی است»! خب اصل ماجرا این است که جناب شیرازی مدیر سرویس دهنده‌ی بلاگفا در نوشته‌یی علیه حمایتی که از «سعید ملک‌پور» صورت گرفته است موضع گرفته که چرا از وی به عنوان یک زندانی سیاسی نام برده شده است. دغدغه‌ی شیرازی به طور مسلم زندانی سیاسی و توهین به زندانی سیاسی نیست، او در این نوشته در سایت عصر ایران،‌ سعی دارد با ورود به چنین بحثی حرف خود را محق جلوه دهد که سعید ملک‌پور شکنجه‌ شده در زندان اوین به علت مدیریت سایت‌های پورونو یک مجرم بالفطره است که حق هیچ حمایتی را ندارد. وگرنه همه با توجه به عمل‌کرد وی در بلاگفا به ویژه در بستن وبلاگ‌های حامی زندانیان سیاسی از سوی سرویس تحت مدیریت وی، شیرازی نیز هم‌چون دیگران‌اش وجود زندانی سیاسی در ایران را انکار می‌کند و به مانند دولت کودتایی و دستگاه قضایی زندانیان سیاسی را آشوب‌طلب و اغتشاش‌گر می‌شناسد و به این القاب معرفی می‌کند. هنوز روی دل‌مان سنگینی می‌کند که نماینده‌گان دروغ‌گوی جمهوری اسلامی در ژنو روزنامه‌نگاران شریف ایرانی را تروریست معرفی کردند! شیرازی‌ی مدیر بلاگفا در این نوشته گفته که در چرخ زدن در اینترنت به این رسیده که سایت‌های خبری و البته «حقوق بشری» سعید ملک‌پور را به عنوان یک زندانی سیاسی معرفی کرده‌اند. از ایشان نمی‌پرسیم که آیا در این چرخ زدن‌های اینترنتی این همه زندانی سیاسی را چرا نمی‌بینند؟ از ایشان فقط می‌پرسیم که کدام سایت چنین چیزی زده است که فقط شما آن را دیده‌یی؟ ضمن این‌که خدمت این سانسورچی محترم باید عرض کرد، از قضا سایت‌های حقوق بشری موظف هستند که چنین نامه‌یی را منتشر کنند و از حقوق یک زندانی شکنجه شده و ۴۴۴ روز زجر کشیده دفاع کنند. برای سایت حقوق بشری فرقی ندارد که متهم و مجرم چه کرده‌اند و چه کسی هستند، بحث آن‌ها بر سر حقوق از دست رفته‌ی انسان‌ها است؟ همان حقوقی که شما در بلاگفا وقتی کسی از آن حرفی می‌زند، مسدودش می‌کنید. سعید ملک‌پور زندانی سیاسی نیست، اما قربانی یک سناریویی امنیتی از طرف سپاه پاسداران جمهوری اسلامی است که همین ماه گذشته این سناریو را برای کنشگران حقوق بشر راه انداخته است و به مانند همین سعید ملک‌پور در بند ۲ الف سپاه مشغول شکنجه و اخذ اعتراف‌های ساخته‌گی از آنان است. در چرخ زدن‌های اینترنتی‌تان به این موارد برخورد کرده‌اید؟ حالا شما بروید برای آویزون بودن خودتان از یک جاهای ناجوری، بگویید ملک‌پور مدیر سایت پورنوری آویزون بوده است. یک سوال دیگر هم این‌که در آخر از محل جرم و جغرافیا برای اثبات این‌که ملک‌پور مجرم است سخن گفته‌اید. از نظر شخص شما تجاوز در زندان پورنو حساب می‌شود و آیا مصداق جرم هست یا خیر؟
با ۸۳ امتیاز و ۷ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

اعزام ناگهانی سعید جلیلی به پکن همزمان با اعلام آمادگی چین برای همراهی در تحریم‌ها

Posted: 31 Mar 2010 02:07 PM PDT

سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، در حالی برای مذاکره درباره مناقشه اتمی این کشور به چین سفر می کند که دولت آمریکا ابراز اطمینان کرده است چین تا پایان بهار با تشدید تحریم ها علیه ایران موافقت خواهد کرد. خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) گزارش داده سعید جلیلی پنج شنبه ۱۲ فروردین (یک آوریل) وارد پکن، پایتخت چین خواهد شد. به گزارش ایرنا، مذاکره کننده ارشد اتمی ایران "درباره مسایل مورد علاقه، مناسبات دو جانبه و همچنین مساله هسته ای ایران" با مقام های ارشد چین گفتگو خواهد کرد. کاخ سفید روز چهارشنبه درباره جلب نظر قدرت های بزرگ از جمله چین از تحریم های "موثر" علیه ایران ابراز اطمینان کرد. سخنگوی کاخ سفید گفت: "چینی ها می دانند شروع رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه به نفعشان نیست. ما اطمینان داریم می توانیم حمایت آن ها را از فشارهای موثر بر ایران جلب کنیم." دولت چین هنوز با درخواست آمریکا برای تشدید تحریم ها علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد مخالف است. اما بر اساس گزارش ها، چین طی سال گذشته واردات نفتی خود از ایران را در قیاس با مدت مشابه سال پیش، ۴۰ درصد کاهش داده است. سخنگوی کاخ سفید همچنین مذاکرات قدرت های بزرگ در شورای امنیت درباره تحریم ایران را "فشرده" توصیف کرد و گفت در این گفتگوها پیشرفت هایی حاصل شده است. باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه سه شنبه بر جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای تاکید کردند. اوباما در کنفرانس خبری مشترکی با سارکوزی در کاخ سفید ابراز امیدواری کرد تحریم های بین المللی علیه ایران در بهار امسال افزایش یابد. او گفت قصد ندارد ماه ها برای وضع مجموعه ای از تحریم ها صبر کند، بلکه می خواهد چنین امری طی چند هفته تحقق یابد.
با ۸۱ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

عفو بين الملل:از زمان حضور احمدي نژاد در مقام رياست جمهوري ايران اعدامها 4 برابر شده است

Posted: 31 Mar 2010 02:41 PM PDT

تنها در فاصله زماني 8 هفته از زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري در ژوئن گذشته تا زمان تحليف احمدي نژاد در آگوست، 112 نفر در ایران اعدام شده اند.آمار بدست آمده توسط عفو بين الملل نشان مي دهد از زمان حضور احمدي نژاد در مقام رياست جمهوري ايران در 5 سال پيش آمار اعدامها در اين كشور 4 برابر شده است كه اكثر محكومان نيز در محاكمه اي ناعادلانه به اعدام محكوم شده اند. اين نخستين بار نيست كه ايران از اعدام به عنوان ابزاري براي كنترل سياسي استفاده مي كند و در زمان شاه هم اين اتفاق افتاده بود. در سالهاي دهه 1970 استفاده از اعدام براي حذف مخالفان سياسي توسط حكومت شاه نيز مورد انتقادات عفو بين الملل قرار گرفت. در سال1979 بيش از 600 نفر بعد از محاكماتي سريع و مختصر در برابر جوخه آتش قرار گرفتند...
با ۷۸ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

تقدیرموسوی از صبر واستقامت سه مشاور ارشدش

Posted: 31 Mar 2010 01:56 PM PDT

دیدار نوروزی خانواده های بهزادیان، عرب مازار وبهشتی جرس: خانواده های سه مشاور زندانی میرحسین موسوی به دیدار مهندس موسوی و دکتر رهنورد رفتند. به گزارش خبرنگار کلمه، در ادامه دید و بازدیدهای نوروزی روزهای اخیر خانواده دکتر قربان بهزادیان نژاد، علیرضا بهشتی شیرازی و علی عرب مازار از مهندس موسوی بازدید کردند. پیش از این مهندس موسوی و دکتر رهنورد با این خانواده ها دیدارهای نوروزی داشت. در این بازدید نوروزی، میرحسین موسوی صبر و استقامت مشاورانش و خانواده های آنها را ستود از آنها به عنوان دلسوزترین شخصیت های انقلاب و کشور یاد کرد. خانواده ها این افراد نیز بر صبر و استقامت خود تا رسیدن به اهداف اصلاحی و اصولی فرزندان انقلاب که در بند می باشند تاکید کردند. سه مشاور میرحسین موسوی از روز ۷ دی ماه ۱۳۸۸ در بازداشت به سر می برند و خانواده های این سه نفر تنها دوبار توانسته اند با آنها دیدار داشته باشند.
با ۷۷ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

آقای احمدی نژاد ، روزت مبارک

Posted: 31 Mar 2010 10:24 AM PDT

فرا رسیدن اول آوریل، روز دروغهای شاخدار را به صاحب اصلی این روز، یگانه معنا کننده ی واژه ی "دروغ" در جهان هستی و جانشین خلف پینوکیوی بزرگ، یعنی محمود احمدی نژاد تبریک و تهنیت عرض می نماییم. باشد که هرچه زودتر با دروغهایت محشور شوی. امضا: ملت سبز ضد دروغ ایران .
با ۷۶ امتیاز و ۳ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

قدرت های بزرگ از جمله چین و روسیه برای تحریم ایران به توافق رسیدند

Posted: 31 Mar 2010 03:22 PM PDT

خبرگزاری رویترز امروز چهارشنبه 31 – 3 – 2010 به نقل از " یک منبع آگاه " گزارش کرده است که شش قدرت بزرگ از جمله چین و روسیه بر اعمال تحریم های جدید علیه ایران به توافق رسیدند. بر اساس این گزارش نمایندگان بریتانیا ، آمریکا ، فرانسه و آلمان با نمایندگان پکن و موسکو جلسه تلفنی برقرار کردند و بر تحریم ایران به توافق رسیدند. این کشورها که در چارچوب گروه 1 + 5 با ایران مذاکرات گسترده ای انجام داده اند طی روزهای آینده پیشنویس قطعنامه شورای امنیت در مورد پرونده اتمی ایران را تهیه خواهند کرد. در همین حال کاخ سفید اعلام کرده است که آمریکا از همکاری با چین برای تشدید تحریم ها علیه ایران اطمینان دارد. بیل پیرتون سخنگوی کاخ سفید در یک گفتگوی مطبوعاتی گفت:" چینی ها می دانند که رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه به سود آنها نیست وما اطمینان داریم که می توانیم با آنها برای اعمال تحریم های موثر علیه ایران به نتیجه خواهیم رسید." چین که در شورای امنیت دارای حق وتو است به دلیل همکاری های گسترده اقتصادی با ایران با اعمال تحریم های جدید علیه این کشو مخالفت کرده بود اما آمریکا رایزنی های گسترده ای برای قانع کردن این کشور به پیوستن به تحریم ها انجام داده بود. درهمین حال خبرگزاری های رسمی ایران اعلام کرده اند که سعید جلیلی دبیرشورای عالی امنیت ملی و رئیس تیم مذاکره کننده اتمی امشب به چین سفر می کند. بر اساس این گزارش ها جلیلی به دعوت مقامات چین برای " بررسی مسائل دوجانبه و توسعه همکاری ها " به این کشور سفر خواهد کرد اما به نظر می رسد این سفر برای رایزنی با چین جهت قانع کردن آن به ادامه مخالفت با تحریم ایران صورت خواهد گرفت. قدرت های بزرگ ایران را به تلاش برای ساخت بمب هسته ای متهم می کنند اما ایران می گوید برنامه صلح آمیزی را دنبال می کند. شورای امنیت سازمان ملل تاکنون سه قطعنامه برای تحریم ایران صادر کرده است.
با ۷۳ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

رویترز: توافق امریکا، چین، روسیه و کشورهای اروپایی برای تنظیم تحریمها علیه ایران

Posted: 31 Mar 2010 02:08 PM PDT

منبع آگاه به رویترز گفت که نمایندگان بریتانیا، امریکا، فرانسه، روسیه و آلمان با چین طی یک کنفرانس تلفنی به توافق رسیده اند. به گفته این منبع آگاه این توافق درمورد تنظیم قطعنامه ای برای تحریم ایران صورت گرفته است. به گفته وی، تنظیم قطعنامه شورای امنیت طی چند روز آینده صورت خواهد گرفت. دیپلماتها می گویند که چین به آرامی و با بی میلی با سایر قدرتها که از اعمال تحریمها علیه ایران پشتیبانی می کنند، همسو شده است ولی تمایل دارد که تحریمها شدید نباشد. پنج کشور غربی تمایل دارند که این اقدام قبل از تشکیل کنفرانس منع گسترش سلاح های هسته ای که در ماه مه برگزار می شود، صورت گیرد ولی تصدیق می کنند که مذاکرات احتمالا تا ماه ژوئن ادامه خواهد یافت. رهبران جهان ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای متهم می کنند ولی ایران می گوید که برنامه هسته ای آن کشور تنها برای تولید انرژی الکتریکی می باشد. منبع آگاه می گوید این پیروزی بزرگی برای آمریکا و اروپا است و چین گام بزرگی برداشته است. این منبع جزئیات دیگری از این خبر ارائه نداد.
با ۷۱ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

اتحادیه اروپا برای پروازهای ایران ایر به این اتحادیه محدودیت هایی را وضع کرد

Posted: 31 Mar 2010 01:53 PM PDT

کمیسیون حمل و نقل اروپا روز سه شنبه محدودیت هایی را برای پروازهای شرکت هواپیمایی ملی ایران، ایران ایر، وضع کرد. طبق تصمیم این کمیسیون از این پس تنها برخی از هواپیماهای ایران ایر اجازه پرواز به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را خواهند داشت. کمیسیون حمل و نقل اروپا دلیل تصمیم خود را سوانحی اعلام کرده است که در سال گذشته برای برخی از هواپیماهای ایران ایر روی داده است.
با ۷۱ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

دادگاه شکایت یک زندانی اعدامی از سپاه پاسداران را رد کرد

Posted: 31 Mar 2010 01:53 PM PDT

شکایت حسین خضری فعال سیاسی کرد محکوم به اعدام از سپاه پاسداران، پس از یک سال رد شد. به گزراش تلویزیون نوروز تی وی یک سال پیش از این حسین خضری، شکایتی مبنی بر اعمال شکنجه از سوی سپاه پاسداران را از این ارگان حکومتی به دادگاه انقلاب شهر ارومیه تقدیم کرد، اما پس از گذشت یک سال ، این شکایت از سوی دادگاه ارومیه رد شد.حسين خضری ساکن اروميه، به اتهام تبليغ عليه نظام و همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کرد در تاریخ 21 خردادماه سال جاری از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اين شهر به اعدام محکوم شد. این حکم عیناً در دادگاه تجدید نظر استان نیز تائید و قطعی گردید. وی پیشتر در دادگاه نظامی ارومیه محاکمه شده‌ بود، پرونده ی وی به شعبه 8 دادگاه عمومی و انقلاب ارومیه منتقل شد.حسین خضری در متن شکایت خود عنوان کرده است که تمامی اعترافات وی تحت شکنجه صورت گرفته است و فاقد هرگونه ارزش قانونی می باشند. وی افزوده است که مدت هفت ماه را در سلول انفرادی و تحت شکنجه در زندان اطلاعات سپاه پاسدران به سر برده است.
با ۷۰ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

کشتي سوراخ و باد بان شکسته نظام در تلاطم درياي سهمگين تحريم هاي جديد

Posted: 31 Mar 2010 03:19 PM PDT

وقتي سيد علي خامنه اي ناخدا باشد و محمود احمدي نژاد موتوريست ، اسفنديار رحيم مشايي جاشو و سياست خارجي مملکت در دستان حقير متکي ، حاصل ميشود اجلاس شش قدرت صنعتي جهان و توافق بر تحريمهاي بيشتر . و اما سرنشينان اين کشتي ، در سالنهاي درجه سه ، در پستو ها و دخمه ها ، ملتي هستند که به گروگان گرفته شده اند و با هر طوفاني ، جيره غذايي آنان و آب و نانشان است که به خطر مي افتد . سرنشينان اتاقهاي درجه يک اما دنياي ديگري دارند . سردار محصولي وزير ميلياردر رفاه ، رفاه قسمت فرست کلاس را تضمين خواهد نمود .
با ۷۰ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

بالاترين فقط صفحه اول لينكهاي تازه و لينكهاي داغ نيست

Posted: 31 Mar 2010 03:09 PM PDT

هر شب شروع مي كنم از صفحه 1 تا 8 لينكهاي خوبي كه جامانده را مثبت مي دهم فكر مي كنم نبايد بگذاريم آنهايي كه زحمت مي كشند و خبر هاي جالب مي گذارند تاريخ مصرف اخبارشان كمتر از 5 دقيقه باشد. بالاترين فقط صفحه اول لينكهاي تازه و لينكهاي داغ نيست .
با ۶۲ امتیاز و ۱۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

جوانان ایرانی، فقیرتر از سال پیش

Posted: 31 Mar 2010 08:15 AM PDT

امسال برگزاری عید نوروز برای تعداد زیادی از خانواده‌ها به دلیل افزایش تورم و گسترش فقر و بی‌کاری ممکن نشد و سفره‌های هفت‌سین بسیاری خالی ماند. کارشناسان اقتصادی و پژوهشگران اجتماعی مسئول اصلی این فقر و تهیدستی را دولت کنونی و سیاست‌های نادرست اقتصادی و اجتماعی آن می‌دانند که موجب بروز آسیب‌های اجتماعی متعددی در جامعه شده که تشدید فقر یکی از آنهاست. دکتر سعید مدنی، جامعه‌شناس و پژوهش‌گر آسیب‌های اجتماعی، در گفت‌وگو با رادیو زمانه می‌گوید دولت به رغم مسئولیت‌های قانونی که در قبال تغییر خط فقر به عهده دارد از ابتدای فعالیت خود حتی از تعیین خط فقر و اعلام آن نیز خودداری کرده است. یکی از وظایف مشخص وزارت رفاه که در قانون نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی آمده تعیین خط فقر و مشارکت در تعیین آن است اما متاسفانه هر غیر چهار وزیر رفاه در دولت فعلی بارها اعلام کردند حاضر به تعیین خط فقر نیستند و دلایلی کاملاً غیر علمی را در این زمینه مطرح کرده‌اند، از جمله این که تعیین خط فقر مشکلی را حل نمی‌کند یا ضرورتی ندارد. دولت‌هایی که سیاست کاهش فقر را دنبال می‌کنند برای تعیین و تنظیم برنامه‌های خود نیاز دارند تا وضعیت موجود را از نظر فقر مشخص کنند، ولی دولت ایران از این کار خودداری می‌کند چون در این صورت عملکرد دولت در زمینه فقر و نابرابری مشخص می‌شد...
با ۵۹ امتیاز و ۰ نظر اقتصاد فرستاده شده در بخش
نظرات


Email delivery powered by Google


--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com