۱۳۸۹ بهمن ۱۶, شنبه

{تفريح و سرگرمي}, [8133] آرزو در اشعار پارسی







                      همه آرزوي دل را به تبسّمي برآور                        همه رنجهاي جان را به كرشمه‌اي دوا كن

       دكتر صورتگر 


صفائي بود ديشب با خيالت خلوت ما را                   ولی من باز پنهاني ترا هم آرزو کردم
شهريار


مرا هرگز  نباشد خواب و  دارم  آرزو  گاهي             كه‌ خواب ‌آيد  به‌چشمم بلكه جانانم به خواب‌ آيد 

شيداي كردستاني 


داري هوس كه غير براي تو جان دهد؟              آه  اين چه آرزو است  مگر مرده‌ايم ما

عالمي

 

شبي در عالم مستي همين قدر آرزو دارم            كه مست از جاي برخيزي و بنشيني به دامانم

فروغي بسطامي


 فريب  دو رنماهاي  آرزو خوردم                 ره سراب  گرفتم  ز تشنگي  مردم

دكتر صدارت


به ماه روي  تو اين  آرزو  كه  من  دارم                 هزار سال  اگر  بينمت  هنوز كم  است

بابافغاني شيرازي


آرزو دارد  كه  بيند  كشته  آن  بدخو  مرا             وه  كه  خواهد  كشت  آخر  آرزوي  او  مرا

اهلي‌ ترشيري


كيم من؟ آرزو گم كرده اي تنها و سرگردان              نه آرامي  نه اميدي نه همدردي نه همراهي 

رهي معيّري 


اينكه‌هر سو مي‌كشم با خود نه پنداري تن است        گورگردان است و در  او آرزوهاي  من است

سيمين بهبهاني 


عمرم چنان گذشته به سختي كه مرگ را                فرصت نكرده‌ام كه كنم آرزو  هنوز

مسعود فرزانه


همه هست آرزويم كه به بينم از تو رويي               چه زيان ترا كه منهم برسم به آرزویی

فصيح الزمان شيرازي
 

اگر به دامن وصل تو دست ما نرسد                         كشيده‌ايم در آغوش  آرزوي   ترا 

حزين لاهيجي


یاد ايامي كه مرغ آرزو                                             بر  بساط   ابرها  پر  مي ‌گرفت

باستاني پاريزي

 

چند در دل آرزو را خاك غم بر سر كنم؟                    آتشي را  تا به كي در زير خاكستر  كنم؟

نظيري نيشابوري


دگر  آرزو   نجـــــــــــــويم پي آرزو نپویم                  همه از تو شكر گويم كه تويي شكارم امشب

اوحدي مراغه‌اي

 

ز بس زخم زبان خوردم دهان از گفتگو بستم           در دل را ز نومیدي به روي آرزو بستم 

ابوالحسن ورزي


چنان بديدن روي تو آرزومندم                                  كه گر بدادن جان ممكن است خرسندم

افسر شيرازي

 

سوخته چون لاله عمري در فراق لاله‌روئي           بر لب آمد جان و ما را بر نيامد آرزوئي

مژده

 

اگر نيك بختي ترا آرزو است                                   چنان زي كه دشمن شود با تو دوست

نيازي



--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر