۱۳۸۹ بهمن ۳۰, شنبه

پسورد شما چقدر نفوذ ناپذیر است؟

 
گلهای عزیزم
در طول سه سال گذشته کلیه ایمیل آدرس های من توسط یک هکر بیش از ده بار هک شد. گاهی اوقات فقط  دو الی سه دقیقه طول می کشید تا ایمیل مرا هک کند. حتی بارها و بارها هم با نام جدید، مبادرت به ایجاد یک آدرس می نمودم ولی هیچ فایده ای نداشت. نهایتا" مشخص شد که ایشان از طریق پسورد اینترنت پرسرعت من، مبادرت به اینکار مینموده است. بهرحال این روزها خیلی از دوستان و آشنایان اظهار میدارند که ایمیلشان هک شده است. برای آنکه شما دچار چنین مشکلی نشوید، این ایمیل را تا انتها بخوانید و اتفاقا" خیلی جالب است که تست کنید چقدر طول میکشد تا پسورد شما توسط هکرهای خیلی عادی هک شود. امیدوارم دچار چنین دردسری نشوید.

با عشق و احترام

شادی دری


پسورد شما چقدر نفوذ ناپذیر است؟

بعضا از اهمیت انتخاب پسوردی مطمئن و روش‌های ساخت آن صحبت شده و اینکه چگونه هکرها می‌توانند پسورد شما را کشف کنند.

اشاره سلمان جریری به مطلب Business Week در اهمیت انتخاب یک پسورد خوب و محکم و مدت زمانی که طول خواهد کشید تا یک هکر آن را بشکند آنقدر جالب بود که حیف می شد اگر اطلاع رسانی نمیکردم.

guess the password

می‌بینید که هرچه طول پسورد انتخابی بلندتر و ترکیب بین حروف کوچک + بزرگ + اعداد و سمبل‌ها پیچیده‌تر باشد پسورد محکم‌تری خواهید داشت. در جداول این صفحه انواع پسوردها و مدت زمانی که یک کامپیوتر نیاز دارد تا یک پسورد را حدس بزند نشان داده شده است.

how secure is my password

اگر دوست دارید بدانید که پسورد شما چقدر مطمئن است و چقدر طول می‌کشد تا توسط یه کامپیوتر معمولی شکسته شود به سایت How secure is my password بروید، فقط رمز خود را در سایت بنویسید تا مدت زمان لازم برای شکستنش را  دریابید.
سایت The Password Metter هم سایت جالبیست که درصد پیچیدگی پسوردتان را می‌سنجد و  متوجه می‌شوید که این پسورد چقدر قابل اطمینان است.





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر