۱۳۸۹ بهمن ۱۹, سه‌شنبه

واکنش های متفاوت به درخواست راهپیمایی رهبران اصلاح طلب ایران

 
 

Sent to you by Hot News via Google Reader:

 
 


میرحسین موسوی - مهدی کروبی

میرحسین موسوی و مهدی کروبی دیروز از وزارت کشور ایران درخواست مجوز راهپیمایی کردند

روزنامه کیهان درخواست میرحسین موسوی و مهدی کروبی از وزارت کشور ایران را برای برگزاری راهپیمایی در حمایت از مردم مصر و تونس، اقدامی هدایت شده از سوی اسرائیل دانست.

این روزنامه، که مدیر مسئول آن منصوب آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی است، امروز ۱۸بهمن (۷ فوریه) نوشت که رهبران اصلاح طلبان "می دانند امکان احیای فتنه و آشوب را ندارند" و درخواست اخیر را به این منظور مطرح کرده اند که " اندکی از بار تحقیرها مبنی بر اینکه بی عرضه و بی خاصیت هستند، کاسته شود".

در واکنشی متفاوت، اردشیر امیرارجمند مشاور حقوقی میرحسین موسوی در مصاحبه با سایت جرس، نزدیک به مخالفان دولت، گفته است: "این درخواست راهپیمایی آزمونی بر ادعای آنهایی است که مدت مدیدی است می‌گویند جنبش سبز مرده و وجود ندارد."

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران مخالفان دولت، دیروز در نامه ای به وزیر کشور ایران "برای دعوت به راهپیمایی مردمی" درخواست مجوز کردند.

این دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دهم، در نامه خود نوشتند که برای "اعلام همبستگی با حرکت های مردمی در منطقه به ویژه قیام آزادیخواهانه مردم تونس و مصر بر علیه حکومت استبدادی در کشور" و طبق اصل بیست و هفت قانون اساسی، خواستار برگزاری راهپیمایی در ساعت ۳ بعدازظهر روز دوشنبه ۲۵ بهمن از میدان امام حسین تا میدان آزادی هستند.

طبق اصل بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، "تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‏ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است‏‏".

اردشیر امیر ارجمند در مصاحبه با جرس تاکید کرده است که عدم موافقت با درخواست مجوز راهپیمایی، نشانه این خواهد بود که"حکومت‌داران ایران تا چه حد از ابراز عقیده مردم ایران می‌ترسند و نگران این هستند با راهپیمایی مردم به دعوت آقایان موسوی و کروبی، میزان حمایت ایرانیان از جنبش سبز آشکار شود".

مشاور حقوقی میرحسین موسوی، پیش ‌تر در اظهار نظری جداگانه گفته بود: "اگر حاکمیت واقعا مخالف دیکتاتوری است، بگذارد مردم ایران و جنبش سبز دست به راهپیمایی و تظاهرات مسالمت‌آمیز بزنند تا معلوم شود وضعیت حاکمیت در ایران بهتر است یا وضعیت مبارک و بن علی در مصر و تونس".

درخواست برگزاری راهپیمایی از سوی دو کاندیدای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری، واکنش هایی را در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی به دنبال داشته است.


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
این پیام از گروه اخبار داغ رسیده است
"HOT NEWS" group.
برای عضویت ایمیل بزنید به:
hotreads@gmail.com
برای حذف عضویت ایمیل بزنید به
hotreads+unsubscribe@googlegroups.com
برای تنظیمات بیشتر
http://groups.google.com/group/hotreads?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر