۱۳۸۹ بهمن ۳۰, شنبه

این صدای خس وخاشاک است: آقای لاریجانی شما بی خردی را تمام کردید


تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۸۹, ساعت ۱۱:۳۲
آقای لاریجانی! بی خردی را تمام کردید
سید ابراهیم نبوی
 دیکتاتورهای جهان به دلیل ناتوانی نرفته اند، به دلیل بی خردی رفته اند و شما بی خردی را تمام کردید.

 جناب آقای علی لاریجانی

ریاست مجلس شورای اسلامی

 

دیروز در مجلس گفتید که " اعتراض میلیونی مردم در روز 25 بهمن توطئه آمریکا بود" و چنان تحلیل کردید که گویی جنبش های جهان اسلام در حال خیزش اند و جهان غرب می خواهد مانع آنها شود و نمی تواند. سخنی تلخ و بی پایه زدید و از آن تلخ تر، شعارهای بی ریشه و غوغای بی دلیل نمایندگان مجلس بود که فریاد زدند مرگ بر کروبی و موسوی و خاتمی. من می توانم دلیل دادن شعار مرگ علیه موسوی را توسط کوچک زاده یا روح الله حسینیان یا خیلی دیگر از نمایندگان مجلس که حتی مصلحت خودشان را هم نمی فهمند، تشخیص بدهم ولی باور کنید هنوزم باور نمی شود که شما خودتان را در راهی انداخته باشید که پایانش را به چشم می بینید.

 

نکته اینجاست که همواره و شوربختانه، حکومت های دیکتاتوری درست زمانی که باید عقل شان را بکار بیندازند و چشم شان را به ساعت بدوزند که آخرین فرصت ها را از دست ندهند، آخرین فرصت ها مثل برق و باد می آید و می رود و چنان توفان خشم مردم به هم می پیچدتان که همان سوراخ موشی که صدام در آن پنهان شد را هم نداشته باشید.دیکتاتورهای جهان به دلیل ناتوانی نرفته اند، به دلیل بی خردی رفته اند و شما بی خردی را تمام کردید. 25 بهمن واقعیت تلخی برای شما و واقعیتی زیبا برای مردم بود. ناسازه آن است که کابوس های شما رویاهای ما هستند و همان که شما را می ترساند، دقیقا همان است که مردم را شادمان می کند. امروز گفتید مرگ بر کروبی، مرگ بر موسوی و مرگ بر خاتمی. چرا و به چه جرمی مرگ را مکافات آنان دانستید؟ جز آنکه خاتمی هشت سال تلاش کرد تا مردم را به حکومت امیدوار کند تا با کمترین هزینه نظام اصلاح شود؟ جز آنکه میرحسین موسوی که نور چشم ماست و صدای یک ملت است، در مقابل دیکتاتورمنشی و زورگویی به اسم احمدی نژاد، انگشت اشاره اش را نشانه رفت و خواست او را متوقف کند تا کشور بیش از این به عقب ماندگی و دیکتاتوری فرو نرود؟

 

آقای لاریجانی!

 

این همتی که موسوی کرد، جز برای ایران و کشور نبود، او تاوان بی همتی شمایی را داد که وقتی به عنوان نماینده سیاسی جمهوری اسلامی به مذاکره با غرب رفتید و با برخورد مصلحت جویانه خواستید احترام کسب کنید و منافع نظام را حفظ کنید، شما را هم از گردونه تصمیم خارج کردند. یادتان هست؟ موسوی خواست برای شما و برای همه عقلایی که تجربه و دانش شان در اداره کشور، توسط یک مشت لات بی سروپا، انکار می شد احترام کسب کند. موسوی که بیست سال در کناری نشسته بود و هر چه اصرارش کردند تا وارد گردونه قدرت شود نپذیرفت. نشسته بود و با هنر و فرهنگ مشغول بود. گفتید مرگ بر خاتمی و یادتان رفته که وقتی خاتمی می خواست برای دومین بار رئیس جمهور شود گریست، چون دریافته بود چه تاوانی باید بدهد. آدمی که به فکر اصلاح کشوری است که رهبر کشور نمی خواهد اصلاح کند خود را و کشور را.

 

چرا گفتید مرگ بر کروبی؟ مگر کروبی همان نبود که اولین حکم را از آیت الله خمینی گرفته بود و سالها نورچشمی اش بود و هر چه توانسته بود کرده بود و به یک روز همه مسوولیت هایش را کنار گذاشت و آمد که کمک کند تا ایران را نجات بدهد. شما به آدمهایی نفرین فرستادید و مرگ شان را خواستید که زندگی تان را خواسته بودند و تاوان این ناسپاسی را زودتر از آنکه فکر کنید خواهید دید و خواهید داد.

 

آقای لاریجانی!

 

شما فقط یک اشتباه می کنید، یک اشتباه ساده. جایی که شما نشستید جای راشد الغنوشی و اخوان المسلمین و مردم مصر نیست، جایی که شما نشستید جای مبارک و بن علی است. این جایگاه را خودتان انتخاب کردید. آقای شما با مخالفتش با اصلاحات خاتمی، و با مخالفتش با انتخاب بحق میرحسین موسوی، خود را به عنوان دیکتاتور تثبیت کرد. شما هم وقتی مثل دستمالی که میز مذاکره را تمیز می کند، کنار انداخته شدید و به هوای قدرت و میل به ماندن آمدید خود را در جایگاه دشمن مردم نشاندید.

 

آقای لاریجانی!

 

ممکن است این ساعات آخرین ساعات فرصت کسانی باشد که هنوز می تواند اندکی عقلانیت را به نظام تزریق کند، نه برای اینکه بماند، بلکه برای اینکه با هزینه کمتری برود. شنیده ام که میرحسین موسوی رهبر جنبش آزادی ایران را در حصرکرده اند. کروبی نیز در زندان خانگی است. فرصت برای رفتنی محترمانه نیست، ماندن نیز نمی شود. مردم شما را نمی خواهند. دیروز مردم نشان دادند که شما را نمی خواهند. بعد از هشت ماه مردم در ده شهر و در حالی که می دانستند مرگ و ضرب و شتم در انتظارشان است، به خیابان آمدند. یک راه فرار برای خودتان باز بگذارید. نطق مبارک را به یاد بیاورید. او آدم کوچکی نبود. او سینه ای پر از مدال افتخار و شهامت داشت، ولی استبداد او را به هیچ بدل کرد.

 

آقای لاریجانی!

 

من به عنوان یک رنج کشیده حکومت جمهوری اسلامی، به عنوان کسی که تمام لابیرنت های قدرت نظام را می شناسم، به شما می گویم، اخطار می کنم که اگر یک مو از سر میرحسین موسوی کم بشود، مردم تمام ایران را گورستان شما می کنند. فریادهای مشتی وطن فروش برای اعدام نماینده ملت، در آینده ای نه چندان دور خفه می شود. یک یک شان، یک یک تان، باید دنبال مفری بگردید تا کینه های پرورده مردم با شما آن نکنند که سرنوشت دیکتاتورهاست. ما از دور نمی نشینیم تا مرگ فرزند یک ملت، رفیق یک ملت، برادر مردم و پدر مردم را ببینیم. موسوی چشم ماست. تمام مردم از او حفاظت می کنند. ما رفته بودیم تا پیام مردم را به آنان برسانیم، اگر رفتارتان را اصلاح نکنید، هم ما باز می گردیم و چه زنده بمانیم و چه زنده نمانیم، در جنگ برای آزادی ایران، یار بهترین رفقای مان می شویم...

 

آقای لاریجانی!

 

من شخصا آمریکا را دوست ندارم، اما سیاست آمریکایی ها و جهان غرب این است که مردم جهان آزاد باشند. این شما و آقای خامنه ای و احمدی نژاد بودید که می خواستید سفارت مصر مبارک را افتتاح کنید. برای ما چه فرقی می کند، ما آزادی مردم را می خواهیم، و اول از همه آزادی خودمان را. جهان تاب این دیکتاتوری را ندارد. ما نیز ایرانیانی از جنس همه آزادگان جهانیم. مطمئن باشید که آزادی را برای کشوری که دوستش می داریم و به جان عاشقش هستیم، می خواهیم.

 

به رهبرتان بگوئید که بازی سرنوشت شما دارد به پایان نزدیک می شود. به شما گفته شده بود که این مردم نه شما را می خواهند و نه دولت منتخب تان را، بهتر بود این بازی را رها می کردید، اما حالا تا کجا می خواهید بروید؟ چه بازی را مصلحت حکومت تان قرار داده اید؟ با کدام بصیرت تان بازی آتش روشن کردن و تند کردن فضا را دنبال می کنید؟

 

آقای لاریجانی!

 

ما نمی گذاریم ایران ویران شود، ما می آئیم و سهم ملت را از میهن می گیریم.

 

26 بهمن 1389

 


http://www.rahesabz.net/story/32649/


--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر