۱۳۸۹ بهمن ۲۵, دوشنبه

خبرهای کوتاه

خبرهای کوتاه: به خشونت کشیده شدن تجمع مسالمت آمیز مردم در اطراف میدان انقلاب/ رئیس جمهوری ترکیه در تهران: باید به خواست مردم احترام گذاشته شود

تير اندازي در ميدان انقلاب

آژانس ايران خبـــــــــــــر: در ساعت 3 و نيم در تهران در ميدان انقلاب تيراندازي صورت گرفت. موبايل ها قطع شده است و ميدان, مملو از جمعيت است.

به خشونت کشیده شدن تجمع مسالمت آمیز مردم در اطراف میدان انقلاب

با آغاز تجمع اعتراضی مردم در ۲۵ بهمن ماه، پلیس ضد شورش در برابر جمعیت معترض، دست به خشونت زده است.
بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پلیس ضد شورش به تجمع مسالمت آمیز مردم در حوالی میدان انقلاب حمله کرده و چندین گاز اشک آور پرتاب کرده است.
گزارشگران هرانا هم چنین خبر از بازداشت تعدای از شهروندان معترض داده‌اند.
در حال حاضر نیز خیابان جمال زاده و خیابان های اطراف میدان انقلاب مملو از جمعیت اند و معترضان شعارهایی نظیر "مرگ بر خامنه ای"، "مرگ بر دیکتاتور" و "الله اکبر" سر داده اند.

رئیس جمهوری ترکیه در تهران: باید به خواست مردم احترام گذاشته شود

مردمک: رئیس جمهوری ترکیه، عبدالله گل که در نخستین سفر رسمی‌اش به ایران به سر می‌برد، پس از مذاکرات دو ساعته پشت درهای بسته با محمود احمدی‌نژاد، در پاسخ به سوالی درباره تحولات منطقه، گفت: می‌بینیم که وقتی رهبران و سران کشورها به خواسته‌های ملت‌شان توجه نمی‌کنند، مردم خود وارد عمل می‌شوند تا خواسته‌هایشان را به دست آورند. باید به خواست مردم احترام گذاشته شود و برای این، باید اصلاحات اساسی صورت بگیرد؛ چه سیاسی و چه اقتصادی.
پیش‌تر مشاور میرحسین موسوی، اردشیر امیر ارجمند، از عبدالله گل خواسته بود همان‌طور که از اعتراض‌های مردم مصر حمایت کرده بود، از اعتراض‌های ایرانیان نیز پشتیبانی کند و به آنان بپیوندد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر