۱۳۸۹ اسفند ۲, دوشنبه

بازداشت حدود ۵۰۰ نفر در تجمع اول اسفند



--
دوستان خود را به گروپ اهل ایران معرفی کنید واز انها بخواهید عضو گروپ شوند
این بهترین راه اطلاع رسانی است
برای عضو شدن کافی است یک ایمیل با این متن برای ما بفرستند
"من می خواهم عضو گروپ اهل ایران شوم"
ahleiran@gmail.com
===================================================== 


بازداشت حدود ۵۰۰ نفر در تجمع اول اسفند

یکی از افراد بازداشت‌شده در تجمع دیروز – اول اسفندماه – که نیمه شب گذشته آزاد شده، در گفت و گو با کلمه، تعداد تقریبی بازداشت‌شدگان دیروز را ۵۰۰ نفر اعلام کرد.

به گفته‌ی وی، اکثر بازداشت‌شدگانی که او مشاهده کرده، در محدوده‌ی خیابان و میدان آزادی، و توسط پلیس امنیت دستگیر شده بودند و بسیاری از آنها در ساعات پایانی دیشب و بامداد امروز آزاد شدند.

او که دیشب از مقر نیروی انتظامی فاتب واقع در ضلع جنوبی میدان انقلاب، ابتدای خیابان کارگر جنوبی آزاد شده، خاطرنشان می‌کند که همزمان با دستگیری، مورد ضرب و شتم ماموران قرار گرفته؛ و تاکید می‌کند که در زمان بازداشت برخورد بدی با آنها صورت نمی‌گرفت، مگر کسانی که به گفته‌ی او "بلبل زبانی" می‌کردند که به شدت کتک می‌خوردند.

به گفته‌ی او، تلفن‌های همراه همه‌ی بازداشت‌شدگان توقیف شده و به آنها گفته شده که بعد از عید برای پس گرفتن آنها مراجعه کنند.

همچنین یک کارگر که او هم دیشب از همین محل آزاد شده، با ابراز تعجب از رفتارهایی که در زمان بازداشت دیده، به برخورد خشن ماموران اشاره می‌کند و می‌گوید: اینها خودشان هم کسی را قبول نداشتند و به همه فحش می‌دادند، خودم شنیدم که حتی به امام هم توهین می‌کردند.

به گفته‌ی او، افرادی را که قبلا هم سابقه‌ی بازداشت داشته‌اند و یا به هرحال می‌خواستند نگه دارند، به مقر اصلی پلیس امنیت منتقل می‌کردند. او می‌گوید که تنها مردان در این محل بازداشت بوده‌اند و زنان را از ابتدا به جای دیگری – احتمالا بازداشتگاه وزرا – منتقل کرده‌اند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر