۱۳۸۹ بهمن ۲۳, شنبه

کاخ سفید: حکومت ایران از اراده مردم می ترسد

 
 

Sent to you by Hot News via Google Reader:

 
 


جو بایدن

آقای بایدن از ایران خواست زندانیان سیاسی را آزاد و به مخالفان اجازه راهپیمایی دهد

کاخ سفید افزایش فشار حکومت ایران بر فعالان سیاسی و مسدود کردن مجاری ارتباطات را نشانه ترس رهبران این کشور از اراده مردم دانسته است.

مقام های آمریکایی همچنین با مقایسه نحوه برخورد حکومت ایران با مخالفان و رسانه ها و موضع گیری این کشور در برابر رخدادهای مصر، جمهوری اسلامی را به "دورویی" متهم کرده اند.

رابرت گیبز، سخنگوی کاخ سفید که در واکنش به رخدادهای سیاسی اخیر ایران صحبت می کرد، گفت حکومت این کشور باید به مردم اجازه دهد تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کنند.

آقای گیبز با اشاره به تحولات اخیر در ایران گفت حکومت این کشور از اراده مردم در هراس است.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو تن از رهبران مخالفان دولت ، درخواست کرده اند که به هواداران آن‌ها اجازه داده شود در روز ۲۵ بهمن برای اعلام همبستگی با حرکت‌های مردمی در در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا راهپیمایی کنند.

حکومت ایران تا کنون از اعطای مجوز برای برگزاری این راهپیمایی خودداری کرده است.

جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا هم که روز جمعه در واکنش به کناره گیری حسنی مبارک صحبت می کرد، از ایران خواست به مردم این کشور اجازه راهیپمایی و تجمع دهد.

آقای بایدن گفت: "به دوستانمان در ایران می گویم بگذارید مردم راهپیمایی کنند، بگذارید مردم حرفشان را بزنند، مردمتان را از زندان آزاد کنید، بگذارید (در آینده کشور) نقش داشته باشند."

دولت آمریکا همچنین اقدام دولت ایران برای پارازیت اندازی روی امواج تلویزیون بی بی سی فارسی را تقبیح کرده است.

تامی ویتور، سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده، گفته است که "موج اخیر بازداشت ها و تلاش دولت ایران برای مسدود کردن مجاری بین المللی اطلاع رسانی نشانه دورویی رهبران ایران است."

او با توخالی دانستن شعارهای رهبران ایران درباره اعتراض های مردم مصر گفت جمهوری اسلامی باید برای مردم خود هم حق برگزاری اجتماعات و تظاهرات مسالمت آمیز را قائل شود.

رابرت گیبز سخنگوی کاخ سفید هفته گذشته نیز در واکنش به خطبه های نماز جمعه آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران که با انتقاد از حکومت حسنی مبارک، از اعتراض های مردم این کشور حمایت کرده بود گفت، دنیا از این استقبال خواهد کرد که در ایران نیز مردم بتوانند به طور مسالمت آمیز دست به اعتراض بزنند.

او تحقق چنین امری را "پیشرفتی جدی در خاورمیانه" توصیف کرد.

آقای گیبز گفت: "خیلی جالب است که ایران با توجه به اقدام های دولت این کشور در برخورد با اعتراض های مشابه مردم خود در سال ۲۰۰۹، این چنین موضع گیری می کند."

اظهارات مقام های آمریکایی در حالی ایراد شده که فشار بر مخالفان دولت ایران همزمان با نزدیک شدن ۲۵ بهمن افزایش یافته است.

گزارش ها بیانگر حصر خانگی مهدی کروبی و افزایش بازداشت مخالفان است.

همچنین گزارش هایی درباره کند شدن سرعت اینترنت و سخت شدن دسترسی به بعضی از سایت ها منتشر شده است.


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
این پیام از گروه اخبار داغ رسیده است
"HOT NEWS" group.
برای عضویت ایمیل بزنید به:
hotreads@gmail.com
برای حذف عضویت ایمیل بزنید به
hotreads+unsubscribe@googlegroups.com
برای تنظیمات بیشتر
http://groups.google.com/group/hotreads?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر