۱۳۸۹ اسفند ۱, یکشنبه

ابراز نگرانی احمد توکلی از 'امنیتی شدن' فضای داخلی

 
 

Sent to you by Hot News via Google Reader:

 
 


احمد توکلی

احمد توکلی از منتقدان سرسخت سیاست های محمود احمدی نژاد در مجلس هشتم است

احمد توکلی نماینده تهران و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس هشتم، ابراز نگرانی کرد که بعد از اعتراضات خیابانی اخیر، "آثار تحریم‌ها و تبعات آن" تشدید شده و "امنیتی کردن فضا"، به کاهش سرمایه گذاری‌های داخلی بینجامد.

به گزارش سایت خبرآنلاین، امروز ۱ اسفند (۲۰ فوریه) آقای توکلی در نطق خود در مجلس همچنین هشدار داد که ممکن است "با تنگ شدن فضای سیاسی، فرصت برای قدرت طلبان بیشتر شده و به قانون شکنی و استبداد بپردازند".

علی مطهری دیگر نماینده‌ اصولگرای تهران، دیروز خواستار آن شده بود که همزمان با میرحسین موسوی و مهدی کروبی، محمود احمدی‌نژاد نیز به خاطر "زمینه‌سازی فتنه" در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری محاکمه شود.

در پی برگزاری تظاهرات اعتراضی در تهران و تعدادی دیگر از شهرهای ایران در ۲۵ بهمن، بسیاری از مسئولان ارشد حکومت ایران خواستار مجازات شدید میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران اصلاح طلبان معترض شده و بعضا از لزوم "اعدام" آنها سخن گفته‌اند.

همزمان عده ‌ای از محافظه کاران، محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین را مورد انتقاد شدید قرار داده و تعدادی نیز به اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان هشدار داده‌اند که باید هر چه سریع‌تر به مرز بندی صریح با رهبران اصلاح طلب بپردازد.

احمد توکلی دربخش دیگری از اظهارات امروز خود، بدون توضیح بیشتر اظهار داشته که "گسترده کردن دامنه مخالفان به نفع نظام نیست و گاهی نیز از انصاف به دور است".

وی در عین حال با اشاره به میرحسین موسوی و مهدی کروبی، از آنها به عنوان دو "فریب خورده" یاد کرد که اقداماتی "خیانت بار" دارند.

تاکید امروز آقای توکلی بر تاثیر احتمالی تظاهرات خیابانی معترضان بر وضعیت اقتصادی جمهوری اسلامی، در حالی صورت می‌گیرد که مقام‌های امنیتی ایران، در روزهای اخیر بار‌ها تاکید کرده‌اند که حکومت این کشور قوی‌تر از آن است که با این گونه تظاهرات دچار مشکل شود.


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
این پیام از گروه اخبار داغ رسیده است
"HOT NEWS" group.
برای عضویت ایمیل بزنید به:
hotreads@gmail.com
برای حذف عضویت ایمیل بزنید به
hotreads+unsubscribe@googlegroups.com
برای تنظیمات بیشتر
http://groups.google.com/group/hotreads?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر