۱۳۸۹ بهمن ۲۴, یکشنبه

فراخوان فعالین جنبش سبز برای دعوت معترضین مصری به همگامی با ٢۵ بهمن



فراخوان فعالین جنبش سبز برای دعوت معترضین مصری به همگامی با ٢۵ بهمن

جرس: در آستانه تظاهرات ٢۵ بهمن و مراسم حمایت جنبش سبز از اعتراضات مردمی در مصر و تونس، و در حالیکه برخی معترضان مصری از جنبش آزادیخواهی مردم ایران حمایت کرده و معتقدند مسیر بعدی اعتراضات ایران است، فعالان جنبش سبز خواستار آن شدند تا طی فراخوانی، از متحصنین میدان تحریر برای تظاهرات روز دوشنبه ٢۵ بهمن، دعوت بعمل آید.

گفتنی است وائل غنیم، فعال مصری که به عنوان یکی از رهبران قیام مردم مصر و از سازماندهندگان آغازین قیام مصر شناخته می شد، در مصاحبه ای با کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران از مردم ایران به خاطر سازماندهی تظاهرات روز ۲۵ بهمن در همبستگی با مردم مصر و تونس سپاسگزاری و از جنبش حقوق مدنی مردم ایران حمایت کرده بود.

همچنین بنا به گزارش رسانه ها، از جمله تلویزیون سی ان ان، طی روزهای اخیر در میدان تحریر قاهره، برخی معترضان خاطرنشان ساختند که مسیر بعدیِ این جنبشِ آزادیخواهی ایران خواهد بود.

در همین زمینه گروهی از فعالان ایرانی با خاطرنشان ساختن این نکته که "تمرکز رسانه های جهان از روی مصر را می بایست معطوف به ایران نماییم"، از فعالان و حامیان جنبش سبز خواسته اند، ضمن ارتباط گیری با معترضین مصری و فعالان محیط مجازی مرتبط با میدان تحریر، از آنها خواستار پشتیبانی همزمان از تظاهرات و خیزش ٢۵ بهمن ایران شوند.

این فعالان خواستار آن شده اند که حامیان جنبش، متن زیر را در مودت و حمایت خواهی از معترضان مصری به شبکه های اجتماعی آنها ارسال نمایند و تظاهرات دوشنبه ٢۵ بهمن را که جنبش سبز ایران در حمایت از آنان برگزار خواهد کرد، یادآور سازند:

"Tomorrow 14 Feb Iranian youth will March at 3pm toward Tehran's liberation Sq to continue your path. They have called it Egypt/Iran Valentine day. Let all Egyptians know. Let all Egyptians gather at TAHRIR Sq tomorrow 3pm in their support of your Iranian brothers. Iranian regime is much more violent than Mobarak. Iranians need your help. Give them your love and support. Let this message explode among our Egyptian brothers and
sisters."
 
 




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر