۱۳۸۹ بهمن ۲۱, پنجشنبه

به یاد استاد لطف الله مجد

درود بر دوستان 

 به یاد استاد لطف الله مجد نوازنده تار

لطف الله مجد در سال 1296 در قائم شهر در خانواده ای هنر دوست متولد شد از کودکی به تار ونواختن ان علاقه زیادی نشان می داد .لطف الله مجد در سال 1308که بیش از 12 سال نداشت رسما نواختن تار را با عشق وعلاقه وتلاش وصف ناپذیر بدون داشتن هیچگونه استادی  شروع نمود.لطف الله مجد در سال 1330 به رادیو وارد شد وبا استاد جلیل شهناز نسل جدید تار نوازان را  پس از استاد علی اکبرخان شهنازی ومرتضی خان نی داوود را بنیان نهاد  
لطف الله مجد عضو انجمن موسیقی ملی ایران بود ویکی از نوازندگان با ارزش  انجمن بود 
لطف الله مجد پس از ورود به رادیو ودعوت بنیان گذار برنامه های گرانسنگ گلها جناب  داوود پیرنیا به گروه نوازندگان برنامه گلها پیوست 
استاد لطف الله مجد در اذر ماه  سال 1357 در اثر سکته در گذشت 

 یادش گرامی  روحش شاد

تصنیف  ای امید دل من کجایی

اهنگساز   استاد لطف الله مجد

ترانه سرا   موید ثابتی 

دستگاه   همایون

خواننده   بانو  مرضیه

شد دلم  خون به درد جدایی
ای امید دل من  کجایی

تا که من دل به عشق تو بستم 
دل زمهر دوعالم گسستم

من زخوبان تو را برگزیدم
از لبت لذت جان چشیدم

ای رخت قبله گاه امیدم
روی خوب تو را می پرستم

بی رویت ای نگارم 
چون مویت بی قرارم

تو مه روشنی   دل وجان منی
جلوه گلشنی  ارزوی دلی

باصفا چون گلی  شادی محفلی
بیا تو با ما شبی صفا کن  به عاشق خود دمی وفا کن

یار دلربا   محبوب  بی وفا   باز ا  شبی  در برمن  تو ای دلبرم
در برم بگذر بر سرم
 
  رحمی اخر به چشم ترم دلبرم بنشین در برم
ای نوگل گلشن ارزویم    جز مهر تو من به عالم نجویم

زیبا چون گلی چون شادی در دلی
روشنی بخش هر محفلی
 

 تصنیف  برگرفته از گلهای رنگارنگ شماره 244

 سعیدپور

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر