۱۳۸۹ بهمن ۱۶, شنبه

::لـیـمـو میـ گهـ:: Fwd: [ثقلین] سخنان جالب امام خمینی درباره مصر




سلام بر دوستان عزیز!

این سخنرانی امام را حتماً بخوانید. دربارة مصر است و پیش‌بینی وضع کنونی آن. (لطفا تا آخر بخوانید)

سخنرانی امام در : 17 مهر 1360/ عید قربان 1401:

ما ديديم كه قبل از اينكه سادات ساقط بشود، امريكا جانشين براى او معيّن مى‏كرد. سادات باز زنده بود و داشت مثل حيوانات راه مى‏رفت! لكن امريكا پيش‏بينى كرد كه‏ بايد به جاى او كه باشد؛ آن نوكرى كه همه حيثيت خودش را به باد داد در خدمتگزارى به امريكا، آن روزى كه كشته شد و آن طور بساط در مصر پيدا شد. اين رئيس جمهور تحميلى ثانى، [پاورقی صحیفه: حُسنى مبارك كه پس از ترور سادات، به جاى او به رياست جمهورى مصر رسيد] كه خيال دارد در مصر مثل آن حكومت كند و دربست خودش را در اختيار امريكا گذاشته است، قبل از اينكه به رياست برسد، اعلام همبستگى خودش را با اسرائيل و امريكا كرده است. نديده است كه همان طورى كه سلف طالحش به واسطه خشم ملت به جهنم واصل شد، همين عمل را با او هم خواهند كرد.

ملت مصر بايد اين مطلب را بداند كه اگر قيام كند بر خلاف اين توطئه‏ها، همان طورى كه ايران قيام كرد، آنجا هم خواهد پيروز شد. ملت مصر از حكومت نظامى نترسد و به او اعتنا نكند و همان طور كه ايران حكومت نظامى را شكست و به خيابانها ريخت، آنها هم بشكنند و به خيابانها بريزند و اين تفاله‏هاى امريكا را بيرون بريزند. ملت مصر ننشينند تا اين قدرت از بين رفته دوباره دست و پاى خودش را جمع كند و نفوذ خودش را بر ملت تحميل كند.

امروز روزى است كه ملت مصر بايد قيام كند. امروز روز ضعف دولت است و قدرت ملت. بايد قدرت را نشان دهد و اعتناى به اين حكومت نظامىِ بر خلاف همه موازين نكند و بشكند اين حكومت نظامى را و به خيابانها بريزد و اين دولتى [را] كه مى‏خواهد با سرنيزه با اسلام مخالفت كند و به صراحت مى‏گويد كه هر كس كه به اسلام وفادار باشد او را سركوب مى‏كنيم، [از بين ببرد.] اين تكليفى است براى ملت مصر، براى علمايى كه وابسته به حكومت نيستند. اين تكليفى است براى علما. علماى مصر بپاخيزند و براى خاطر خدا، از اسلام دفاع كنند. چه عذرى است براى علماى مصر كه اعلام ضديت با اسلام را- اين حكومت قبل از آمدنش به سركار اعلام كرده است كه هر چه با اسلام ربط داشته باشد ما او را سركوب مى‏كنيم- چه عذرى است براى علماى اسلام در مصر كه نشسته‏اند و گوش مى‏كنند تا اينكه اينها دوباره غلبه كنند؟! امروز شما پيروزيد. ملت مصر امروز قدرت دستش است. ارتش معلوم نيست كه با دولت باشد، مگر آنهايى كه جيره خوار امريكا هستند. ارتش مصر توجه كند به اينكه اگر بخواهد پشتيبانى كند از اين حكومتى كه اعلام كرده است كه من تابع امريكا هستم و اسرائيل و من هر كس دم از اسلام بزند او را خفه مى‏كنم، اين ننگ را به خودش، ارتش مصر راه ندهد و مهلت ندهد تا بعد از اين، باز اسرائيل بيايد و به شما حكومت كند، و اسرائيل و امريكا مقدرات شما را در دست بگيرند.

(صحيفه امام، ج‏15، ص284 تا 286)


---
                 Hossein Khassaf Mofrad
M.A student of public administration & public policy
                 Imam Sadiq University
            Tehran/ Islamic Republic of Iran



--
همین حالا یک مطلب به گروه لیمو ارسال کنید.
درشت بخوانید: (مطالبی که دارای عکس هستند) حتما برای تماشای عکس برروی گزینه
Display images below
کلیک نمایید (دوستان دیگه تو هر مطلب تاکید نکنن)
*
 
ظاهر جدید گروه لیمو:
https://groups.google.com/d/forum/lymoo?fromgroups
ظاهر قدیم:
http://groups.google.com/group/lymoo
برای تنظیمات شخصی مانند ویرایش اسم و آواتار شخصیتان به ظاهر جدید گروه مراجعه کنید%
 
*
 
حتما برای ارسال مطلب از آدرس زیر استفاده کنید، ابتدا مطلب را آماده سپس به آدرس رایانامه زیر ارسال کنید:(اینـ بهترهـ)
lymoo@googlegroups.com
*
برایـ سایر گزینهـ ها ، بهـ اینـ گروهـ مراجعهـ کنید در
http://groups.google.com/group/lymoo?hl=fa
*
ویرایشـ عضویتــ ::
http://groups.google.com/group/lymoo/subscribe?hl=fa_US
-----------------------------------------------
با تشکر:
شادمهر
مـــدیــریــتــــ گروهـــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر